🍪 Można ciasteczko?

Ta strona chce wykorzystywać pliki cookie do analizowania ruchu oraz mierzenia skuteczności i personalizacji reklam zgodnie z polityką prywatności. Zgadzasz się?

PORADNIKI

46 min. czytania

Kreatory stron WWW — ranking TOP 11 2025, poradnik i porównanie

Kreatory stron www

Fot. Storyset / MM

Tworzenie stron internetowych za pomocą kreatorów zyskuje na popularności. To łatwy i stosunkowo tani sposób na zbudowanie własnego miejsca w sieci. Możliwe jest w ten sposób wykreowanie strony, e-sklepu, portfolio, CV, bloga czy innego serwisu. Przekonajmy się więc, jak wygląda ranking kreatorów stron WWW. Które są najlepsze, najwygodniejsze i mają najkorzystniejsze warunki użytkowania?

Spis treści
Strona WWW

Przy tworzeniu stron internetowych trzeba skupić się na wielu istotnych kwestiach. Ważna jest zarówno budowa serwisu, jak i wypełnienie go treścią w odpowiedni sposób. Nie możesz zaniedbać aspektów SEO, funkcjonalnych rozwiązań czy nowoczesnych opcji. Wszystko to sprawia, że proces tworzenia stron WWW jest skomplikowany i czasochłonny. W tradycyjnej wersji wymaga od Ciebie szeregu specjalnych umiejętności.

Nie umiesz programować i kodować, a projektowanie graficzne nie jest Ci bliskie? Właśnie w takich sytuacjach pomóc Ci może polski kreator stron internetowych. Oferuje on tworzenie stron WWW w intuicyjny i nieskomplikowany sposób. Zależnie od serwisu, powinien proponować gotowe szablony. Najczęściej możesz je dowolnie edytować i zmieniać. Większość kreatorów działa w trybie modułowym. Dzięki temu stronę internetową stworzysz tylko dzięki edycji i przesuwaniu elementów. Aby jednak udało się to bez problemu, musisz wybrać najlepszy kreator stron. Na rynku dostępne jest wiele różnorodnych rozwiązań. Przygotowaliśmy więc zestawienie najlepszych serwisów, których działanie Cię nie rozczaruje.

Szukasz kreatora stron WWW i nie masz czasu czytać?

TOP 3 najlepsze kreatory stron internetowych

Marzec 2025

Który kreator stron najlepszy? Jaki wybrać? Poniżej zestawienie najlepszych propozycji.

Kreator stron WWW – co to?

W kreatorze stron WWW możesz w modułowym trybie budować własną stronę WWW. Często jest to całkowicie darmowe lub kosztuje stosunkowo niewielkie pieniądze. Bezpłatnie udostępniane mogą być dla Ciebie rozmaite szablony stron internetowych. Z ich pomocą (zależnie od oferty) możliwe jest stworzenie od podstaw strony internetowej w stylu:

  • bloga,
  • CV,
  • portfolio,
  • strony wizytówkowej,
  • strony firmowej,
  • strony prywatnej,
  • sklepu internetowego,
  • portalu,
  • systemu rezerwacyjnego,
  • i wielu innych.

Najczęściej bez najmniejszego problemu stworzysz witrynę w pełni responsywną. Oznacza to, że gotowe szablony dostosowują się do różnych wielkości ekranów. Twoje strony będą więc dobrze wyglądać np. na:

  • laptopie,
  • komputerze stacjonarnym,
  • urządzeniach mobilnych (np. tablecie czy smartfonie).

Cechą dobrego kreatora jest to, że witryny można tworzyć przy użyciu intuicyjnych funkcji. Zwykle opierają się na wariancie „przeciągnij i upuść”. Pozwala on na Tworzenie własnej strony internetowej bez kodowania. Wystarczy tylko, że w danym szablonie „chwycisz” dany element. Następnie, przy pomocy myszki, przenosisz go w inne miejsce i „upuszczasz”. W ten sposób wygląd strony błyskawicznie edytujesz, zgodnie z własnymi oczekiwaniami.

Na rynku dostępne są dwa główne typy serwisów umożliwiających tworzenie witryn WWW:

  1. kreator stron WWW online,
  2. kreatory stron internetowych offline.

Działają one na różnych zasadach. Stworzone są zresztą także z myślą o innych typach użytkowników. Zastanów się, który z nich będzie dla Ciebie lepszy. Pomogą Ci w tym poniższe opisy i charakterystyka możliwości obu rozwiązań.

Kreator stron internetowych online

Kreator stron WWW online daje Ci możliwość budowy w przeglądarce internetowej. To doskonałe rozwiązanie dla początkujących użytkowników. Nie musisz umieć kodować, programować i posiadać zaawansowanej wiedzy o działaniu witryn. Najczęściej w jednym miejscu możesz od razu:

Ten sposób tworzenia witryn internetowych jest elastyczny i wygodny. Umożliwia zbudowanie własnego miejsca w sieci w ciągu zaledwie kilku godzin. Nie musisz do tego instalować żadnego dodatkowego oprogramowania. Nie jest Ci potrzebny nawet zaawansowany sprzęt. Najważniejsze jest jedynie stabilne łącze internetowe. Budowana strona WWW może być wyposażona we wszystkie niezbędne funkcjonalności. Połączysz ją z mediami społecznościowymi, dodasz rozmaite wtyczki i narzędzia analityczne. Stworzysz też formularz kontaktowy i szereg podstron albo bloga.

Nawet najlepsze kreatory stron WWW online mają jednak wady. Przede wszystkim korzystanie z nich wymaga założenia konta w serwisie. Często też budowa witryny jest darmowa, ale za funkcje dodatkowe musisz już płacić. Jeśli wybierzesz opcję bezpłatną, to na Twojej stronie mogą wyświetlać się reklamy. Nie wszystkie kreatory też oferują kompleksowe rozwiązania. Czasem o dodatkowe wtyczki czy więcej skrzynek pocztowych trzeba zadbać samodzielnie.

Kreator stron internetowych offline

Co decyduje o wyborze kreatora stron WWW działającego offline? W tym przypadku proces edycji strony nie wymaga połączenia z internetem. To gwarancja całkowitego bezpieczeństwa. Ten aspekt bywa ważny np. przy dużych projektach komercyjnych. Wiele programów jest też w pełni darmowych. Jednocześnie dają one większą swobodę niż kreatory online, oparte na gotowych szablonach. W tym przypadku tworzeniu strony internetowej nic nie przeszkadza. Nie ma żadnych ograniczeń. Możesz puścić wodzę fantazji i nic nie stanie Ci na przeszkodzie.

Praca nad profesjonalną stronę internetową w trybie offline jednak też ma swoje wady. To rozwiązanie dla użytkowników bardziej doświadczonych. Lepiej poradzą sobie z nim osoby obeznane w nowych technologiach. Wymaga samodzielnego zainstalowania oprogramowania i jego aktualizowania. Dodatkowo musisz zadbać o np.:

  • hosting,
  • domenę,
  • skrzynki pocztowe,
  • zaplecze SEO.

Strony i sklepy internetowe budowane w ten sposób są bardziej zindywidualizowane. Praca nad nimi jednak wymaga posiadania dość dobrego sprzętu komputerowego. Sam twórca zdany jest też na siebie. Wynika to z ograniczonego supportu, który mógłby ingerować w projekt. Nie ma tu też wygodnego panelu czy konta użytkownika, jak w rozwiązaniu online.

Najważniejsze cechy dobrego kreatora stron internetowych

Będziesz zajmować się tworzeniem strony WWW po raz pierwszy? A może zależy Ci na czasie? W takich przypadkach wygodniejszy będzie dla Ciebie kreator online. Łatwiej nauczysz się jego obsługi i szybciej stworzysz własne miejsce w sieci. Ważne jednak, aby wybrać serwis doskonały, który Cię nie rozczaruje.

Na rynku dostępnych jest wiele witryn oferujących kompleksowe usługi. Pytanie tylko, jak wybrać najlepszy kreator WWW? Musi pozwolić Ci na swobodne dodawanie wszystkich opcji, których potrzebujesz. Strona powinna też mieć szansę na pojawienie się wysoko w wynikach wyszukiwania Google. Do tego przyda się rozbudowana sekcja SEO i responsywność. Nie bez znaczenia są też usługi dodatkowe. Mowa tu np. o darmowym hostingu, bezpłatnej domenie czy certyfikacie SSL.

Twoja własna strona internetowa musi być perfekcyjna pod każdym względem. Właśnie dlatego skorzystaj z zaawansowanego kreatora stron WWW, który ułatwi Ci pracę. Dokonując wyboru, zwróć szczególną uwagę na kilka niezwykle istotnych kwestii. Porównanie tych aspektów pozwoli Ci znaleźć i wybrać najlepszą ofertę spośród dostępnych na rynku.

Szybkość działania i łatwość obsługi

Sukces stron i sklepów internetowych w znacznej mierze zależy od szybkości ich działania. W XXI wieku internauci nie chcą długo czekać, aż witryna się załaduje. Oczekuje się bezproblemowego i sprawnego działania. W innym wypadku wielu potencjalnych gości irytuje się i rezygnuje z wejścia. To stwarza zagrożenie, że przejdą do konkurencji, która nie ma podobnych problemów. Taki scenariusz jest bardzo niekorzystny dla Twojej działalności i lepiej do niego nie dopuścić.

Prędkość działania to jednak nie tylko kwestia wygody. Szybkie ładowanie i dobre wyniki Core Web Vitals wpływają też na pozycjonowanie strony. Algorytmy Google chętniej promują strony WWW, które działają prawidłowo. Doceniane jest sprawne działanie, funkcjonalność i brak błędów. Nie bez znaczenia jest też dostosowanie pod kątem urządzeń mobilnych. W każdej wersji Twoja witryna powinna być niezawodna.

Przy budowie strony warto skupić się też na łatwości jej obsługi. Gotowe szablony to zdecydowanie ułatwiają. Są one tworzone tak, by dostosowywać się do nawyków przeciętnych użytkowników. Dzięki temu osoby odwiedzające witrynę mogą z niej korzystać z przyjemnością. Nie muszą np. długo poszukiwać funkcji, które są im potrzebne. W zasięgu wzroku mają też najważniejsze kwestie, na których im zależy. To zadziała na plus strony WWW. Może przyciągnąć do niej jeszcze więcej odbiorców.

Dostępne szablony i funkcjonalne rozwiązania

Wspominaliśmy wcześniej już nieco o szablonach. Czas więc teraz przyjrzeć im się nieco bliżej. Zarówno płatny, jak i darmowy kreator, powinien oferować wiele rozmaitych motywów. Im większy wybór, tym lepiej dla Ciebie. Dlaczego to takie ważne?

Nawet w przypadku darmowej strony internetowej liczy się projekt i wygląd. Pamiętaj, że pierwsze wrażenie robi się tylko raz. Musisz więc wykorzystać tę szansę, by przyciągnąć do siebie potencjalnych klientów. Jeśli kreator ma wiele szablonów, to możesz czerpać z nich inspiracje. To pomocne też w chwili, gdy masz już pewien zamysł. W przypadku dziesiątek propozycji szybciej znajdziesz coś zbliżonego do Twoich potrzeb.

Oczywiście stronę stworzoną na gotowym szablonie zawsze możesz edytować. W ten sposób dostosujesz ją do konkretnej wizji, Twojego stylu, produktu lub brandu marki. Nadal jednak będzie szansa na oparcie się na sprawdzonych projektach. Dobry kreator stron WWW o ich tworzenie prosi profesjonalistów. Możesz więc ufać, że dokładnie wiedzą, co robią.

W tym miejscu warto też podkreślić wartość korzystania z funkcjonalnych rozwiązań. Dobry kreator zaproponuje i podpowie Ci, jakie opcje są obecnie powszechnie stosowane. Dzięki temu Twoje miejsce w sieci będzie nowoczesne i wygodne w obsłudze. Masz też szansę wyprzedzić pod tym względem konkurencję. Wiele firm bowiem nie aktualizuje swoich stron WWW regularnie.

Intuicyjność i łatwość tworzenia stron internetowych

Kolejna kwestia to obsługa kreatora stron internetowych. Nie powinien mieć przesadnie skomplikowanej budowy. Warto, by najważniejsze funkcje były umieszczone w intuicyjnych miejscach. Po raz pierwszy budujesz od podstaw własną stronę? Jeśli tak, to zapewne nie chcesz spędzić wielu godzin na szukaniu potrzebnych Ci opcji.

Kreator stron internetowych powinien umożliwić jak najszybsze stworzenie witryny. Ważne jednak, aby posiadała ona wszystkie potrzebne funkcje. Dobrze więc, jeśli z jego pomocą możesz budować różne typy serwisów. Niewykluczone w końcu, że z czasem postanowisz rozwinąć swoją działalność. Być może uruchomisz sklep online albo założysz bloga? Ich dodanie powinno być możliwe bez kodowania, wydawania pieniędzy i większych problemów.

Zaletą dobrych kreatorów stron jest uniwersalność ich zastosowania. Wyżej wspominaliśmy o układzie podstawowych funkcji, przyjaznym dla niedoświadczonych użytkowników. Dobrze jednak, by witryny posiadały również opcje zaawansowane. Mogą być one nieco ukryte czy domyślnie wyłączone. Ważne jednak, aby były obecne. W przyszłości mogą bowiem Ci się przydać. Wraz z rozwojem przedsiębiorstwa oraz poszerzaniem Twojej wiedzy mogą przyjść Ci do głowy zupełnie nowe projekty.

Responsywność

Obecnie coraz częściej strony internetowe wyświetlane są na urządzeniach mobilnych. Wiele osób żyje w biegu, a po sieci surfuje, będąc w drodze. To sprawia, że responsywny sposób tworzenia stron WWW jest niezwykle istotny. Dzięki niemu witryna dobrze się prezentuje niezależnie od tego, na jakim ekranie jest otwierana.

Nie chodzi jednak tylko o prezencję strony czy sklepu internetowego. Bardzo ważna jest też jego obsługa. Przyciski nie mogą na siebie nachodzić. Funkcjonalności muszą być dostępne i wszystko powinno być wyraźnie widoczne. Wraz ze zmianą rozdzielczości wyświetlania stron WWW nie może dojść do rozmazania napisów czy logo Twojej marki. Dobry kreator stron internetowych zadba o to automatycznie. Dostosowanie odbywa się natychmiast, możesz jednak je nadzorować. Najlepsze kreatory stron WWW pozwalają na podgląd witryn w różnych układach. Dowolnie możesz je też wtedy edytować. To zapewnia Ci całkowitą kontrolę nad własnym miejscem w sieci.

Cena

Niezwykle istotną sprawą podczas procesu budowy stron internetowych są koszta inwestycji. W przypadku startujących projektów czasem nawet przesądzająca to o wyborze. Na rynku najczęściej znaleźć można opcje:

  • w pełni darmowe — zwykle przeznaczone do użytku prywatnego lub hobbystycznego. Nic nie kosztują, ale często nie pozwalają na korzystanie z własnej domeny. Czasem na Twojej stronie widoczne jest też logo kreatora lub jego reklamy. Trudno uznać je za reprezentatywne;
  • darmowe, ale z płatnymi opcjami dodatkowymi — to rozwiązanie warte uwagi. Możesz stworzyć amatorską stronę internetową za darmo, dokładnie tak, jak w opcji powyżej. Dzięki wykupieniu dodatkowych opcji np. usuniesz reklamy czy zarejestrujesz swoją domenę. Zawsze jednak musisz obliczyć, czy Ci się to opłaca. Sprawdź, czy dopłaty są bardziej opłacalne, niż wykupienie pakietu płatnego;
  • płatne (z kompleksową ofertą w przystępnej cenie) — to najwygodniejsze rozwiązanie, jeśli chcesz zainwestować niewielką kwotę w proces tworzenia stron internetowych. Płacąc stosunkowo niską cenę miesięczną, zbudujesz w pełni funkcjonalną witrynę. Oprócz tego dostaniesz też szereg usług dodatkowych, np. darmowy SSL, domenę na rok itp. Często dostępne są różne pakiety. Ich ceny zależą od dostępnych funkcjonalności.
  • płatne (z zaawansowanymi opcjami, dedykowane) — skierowane zwykle dla większych firm lub przedsiębiorstw. Umożliwiają tworzenie skomplikowanych witryn. Kosztują miesięcznie więcej niż inne opcje. W ich ramach jest najwięcej funkcjonalności i opcji dodatkowych. Zwykle są wybierane przez bardziej doświadczonych użytkowników.

Chcąc zbudować własną stronę internetową, określ dokładnie swój budżet. Zastanów się, ile pieniędzy jesteś w stanie wydać. Dopiero później rozważaj różne możliwości i porównuj oferty. Dobry kreator stron WWW zwykle ma dla klientów kilka opcji cenowych do wyboru. Uzależnione są m.in. od:

  • przestrzeni dyskowej,
  • liczby skrzynek pocztowych,
  • rodzaju hostingu,
  • liczby usług dodatkowych (możliwości zaprojektowania logo, budżetu na marketing itd.),
  • wsparcia technicznego (np. priorytetowa obsługa),
  • opcji skorzystania z darmowej domeny;
  • przepustowości,
  • liczby podstron możliwych do stworzenia,
  • opcji dodania niewielkiego sklepu online,
  • tworzenia strony w języku polskim lub obcym,
  • i wielu innych funkcjonalności.

Decydując się na dany serwis, możesz wybrać pakiet, który będzie dla Ciebie najlepszy. Wiele opcji do wyboru daje Ci szansę na zrównoważenie ceny i dostępnych funkcjonalności. Dzięki temu możesz wykupić opcję o najlepszym stosunku kosztów do możliwości. Z czasem natomiast — jeśli zajdzie taka potrzeba — możesz swój pakiet zmienić.

Zabezpieczenia

Odpowiednia ochrona danych to sprawa, której nie możesz bagatelizować. Zabezpieczone muszą być dane zarówno Twoje, jak i potencjalnych klientów czy użytkowników. Pod lupę musisz więc wziąć kreatory stron internetowych, oferujące darmowe hostingi. Nic za nie nie płacisz, upewnij się jednak, że nie stwarzają potencjalnego zagrożenia. W przypadku ochrony stron WWW ważne są m.in. takie aspekty, jak:

  • certyfikat SSL,
  • podwójne uwierzytelnianie przy logowaniu do konta użytkownika (2FA),
  • odpowiednio zabezpieczone serwery,
  • regularne tworzenie kopii zapasowych i czas ich przechowywania,
  • aktualne oprogramowanie,
  • kontakt z supportem i obsługą techniczną,
  • monitorowanie poprawnego działania strony.

Wybierając kreator stron, dobrze jest stawiać na witryny cieszące się zaufaniem i wiarygodnością. Zawsze czytaj opinie na ich temat oraz poznaj historię ich działalności. W ten sposób dowiesz się, czy korzystanie z nich to bezpieczne rozwiązanie. Tworząc stronę internetową, musisz też myśleć o przyszłości. Taki projekt najczęściej działa co najmniej kilka lat. Wybierz serwis utrzymujący się na rynku od dawna. Masz wtedy większą szansę na to, że za jakiś czas nie spotkają Cię nagłe problemy.

Wsparcie techniczne

Temat tworzenia stron internetowych jest dla Ciebie nowością? Warto, by kreatory stron WWW służyły Ci poradą i pomocą. W końcu nie musisz od początku umieć korzystać ze wszystkich dostępnych funkcji. Tego typu wsparcie techniczne oraz merytoryczne może być realizowane na kilka sposobów. Dostępne mogą być dla Ciebie takie rozwiązania, jak np.:

  • kontakt w mediach społecznościowych,
  • infolinia,
  • czat na żywo,
  • kontakt mailowy za pomocą formularza kontaktowego lub zwykłej skrzynki,
  • centrum pomocy z przygotowanymi artykułami odpowiadającymi na najczęściej zadawane pytania,
  • czat obsługiwany przy pomocy sztucznej inteligencji, która pomaga znaleźć rozwiązanie Twoich problemów,
  • kompleksowy blog opisujący wszystkie funkcjonalności kreatora stron WWW.

W przypadku treści opisowych zwróć uwagę na to, jak wyjaśniany jest proces tworzenia stron. Dobrze, jeśli artykuły są napisane przystępnym językiem i łatwo je zrozumieć. Powinny być też pełne przykładów i screenów. Dzięki temu szybciej nauczysz się poprawnie obsługiwać kreator. Co za tym idzie — Twoja witryna będzie błyskawicznie gotowa do działania.

Kontakt na żywo z supportem bywa pomocny. Gdy Twoją stronę WWW spotka coś niepokojącego, szybko dostaniesz odpowiedź. Taka pomoc techniczna powinna być jednak obsługiwana w języku, którym się posługujesz. Nie w każdym serwisie dostępny jest język polski. Upewnij się, czy na pewno dasz radę porozumieć się z pomocą techniczną. Istotna jest także szybkość ich działania i profesjonalizm.

Domena oraz hosting

Domena, hosting i kreator to trzy elementy pozwalające na uruchomienie witryny czy sklepu internetowego. Często dostępne są w ramach jednego pakietu, a czasem nawet za darmo. Zawsze jednak upewnij się, na jakich zasadach są przyznawane. Bywa tak, że do dyspozycji użytkownika korzystającego z usługi bezpłatnej lub najtańszej, są:

  • subdomeny, zamiast domeny własnej,
  • hostingi pozwalające tylko na stworzenie podstawowej, prostej strony,
  • rozwiązania niereprezentatywne, zawierające reklamy kreatora,
  • ograniczenia w ilości miejsca, podstron i używanych funkcji.

Nie w każdym kreatorze możesz wgrywać też domeny własne kupione w innych serwisach. Często natomiast taka opcja jest najbardziej opłacalna cenowo. Bezpłatne hostingi z kolei bywają bardzo ograniczone. Mają mało miejsca i są powolne, przez co mogą tylko zaszkodzić Twojej witrynie. Zawsze uważnie zapoznaj się z warunkami najtańszych ofert i oceń, czy na pewno będą dla Ciebie wystarczające. Czasem lepsze może być dopłacenie zaledwie kilku złotych miesięcznie. Tyle wystarczy, by cieszyć się o wiele większymi możliwościami.

Sekcja SEO

Chcesz stworzyć stronę internetową, która będzie promować Twój produkt, markę lub usługę? Kluczem do sukcesu jest zadbanie o pozycjonowanie witryny. Dzięki niemu Twoje miejsce w sieci będzie wyświetlało się wysoko w wynikach wyszukiwania. W ten sposób przyciągnie do siebie więcej użytkowników. Tych z kolei możesz przekuć w nowych klientów. To prosta droga do zwiększania zysków.

Aby to było możliwe, musisz skupić się na aspektach SEO sklepu internetowego czy witryny. Przy użyciu dobrego kreatora stron WWW nie jest to aż tak trudne. W zależności od serwisu, może on zapewnić Ci:

  • miejsce na meta dane w takim miejscu, żebyś o nich nie zapomniał;
  • narzędzia analityczne wskazujące, co poprawić w treściach pod względem SEO;
  • opisy SEO dla stron, podstron i wpisów;
  • czytelne wskazówki dotyczące używania funkcji wspierających pozycjonowanie;
  • rozwinięte artykuły oraz blogi wyjaśniające, jak działa SEO, pozycjonowanie i widoczność w sieci.

Przy wyborze kreatora warto stawiać na ten, który śledzi zmiany algorytmów Google na bieżąco. Wytyczne regularnie się zmieniają, wpływając na ruch w Twojej witrynie. Z tego powodu warto wybierać serwisy, które umożliwiają szczegółową analitykę witryny. W ten sposób zawsze będziesz mógł skorzystać z edycji strony. Szybko i bez problemu dostosujesz ją do najnowszych wymagań.

Opinie użytkowników

Nawet najlepszy kreator stron WWW może mieć pewne wady. Grunt jednak, aby mocnych stron było więcej i to one przeważały. Pod uwagę musisz wziąć bardzo wiele elementów. Przez to czasem trudno ostateczną decyzję podjąć samemu. W takiej sytuacji warto sięgnąć po opinie innych użytkowników, dostępne w internecie.

Zwykle są to osoby, które już budowały i edytowały strony za pośrednictwem danego rozwiązania. To sprawia, że prawdopodobnie wiedzą, o czym mówią i jak wszystko działa w praktyce. Przeanalizuj komentarze i najczęściej powtarzające się problemy. Zastanów się, czy są one dla Ciebie istotne i w jakim stopniu. Na koniec porównaj opinie wystawiane w kilku miejscach. Wtedy będziesz mieć pewność, że są prawdziwe, a nie kupione przez serwis lub konkurencję.

Opinie są dodatkowym głosem, który wzmacnia (lub osłabia) wiarygodność kreatora. Im jest ich więcej i są jednolite, tym uznać je możesz za bardziej rzetelne. Dany problem spotyka większą liczbę użytkowników? Niewykluczone, że Ty również będziesz musiał się z nim zmagać. Musisz mieć tego świadomość i się na to przygotować.

Darmowy okres próbny

Jeśli zostało już tylko kreatorów stron WWW, które Ci odpowiadają, przetestuj je w praktyce. Większość witryn ma okresy próbne. Najczęściej są one:

  • w pełni bezpłatne,
  • płatne za pierwszy miesiąc z góry, ale jeśli zrezygnujesz, to pieniądze zostaną Ci zwrócone.

Takie rozwiązania są najczęściej 14- lub 30-dniowe. To wystarczający czas, aby przekonać się, czy dany kreator jest odpowiedni. Test doskonale sprawdzi się, gdy np. będziesz miał dylemat. Zostały Ci już tylko dwie opcje, ale obie są równie dobre? Za darmo przekonaj się, która z nich:

  • jest dla Ciebie wygodniejsza w obsłudze,
  • bardziej podoba Ci się pod względem wizerunkowym,
  • ma odpowiadające Ci szablony.

Ponadto możesz sprawdzić, w którym przypadku support szybciej odpowie na Twoje pytania.

Najlepszy kreator stron WWW – Ranking TOP 11

Na rynku jest wiele kreatorów wartych uwagi. Spośród nich wybraliśmy te, które na pewno Cię nie rozczarują. Wszystkie są warte uwagi. Wpisują się w wyżej opisane cechy i pozwolą Ci na stworzenie własnej strony w sieci. Nasz ranking TOP 3 prezentuje ich mocne oraz słabe punkty. Dzięki temu łatwiej Ci będzie podjąć odpowiednią decyzję.

1. WebWave

W WebWave zbudujesz strony internetowe o rozmaitej tematyce, charakterze i budowie. Kreator ten ma cztery pakiety cenowe do wyboru:

  • Free — opcja darmowa. Dobra dla amatorskich i hobbystycznych stron.
  • Starter — najtańszy wariant płatny. Odpowiedni dla nieskomplikowanych witryn, blogów czy stron wizytówkowych i portfolio.
  • Pro — optymalne rozwiązanie dla osób i firm promujących się w sieci. Pozwala na tworzenie bardziej zaawansowanych witryn z wieloma podstronami.
  • Business — wersja najdroższa. Stworzona z myślą o e-biznesach, sklepach internetowych i sprzedaży produktów czy usług w sieci.

Dzięki różnorodności jest doskonały zarówno dla osób prywatnych, jak i amatorów oraz firm. Proces tworzenia stron jest w nim intuicyjny i przyjemny. Opiera się na znanej funkcjonalności „przeciągnij i upuść”. Do wyboru masz blisko 100 szablonów. Zdecydowana większość z nich jest nowoczesna i funkcjonalna.

Zaletą WebWave jest to, że oferuje szereg funkcjonalności i opcji dodatkowych. Do Twojej dyspozycji są m.in.:

  • integracje,
  • animacje,
  • interakcje,
  • pakiet biznesowy, dostosowany do sprzedaży online.

Kreator zapewnia niezbędne opcje SEO dla elementów w witrynie, stron i podstron. Szablony również tworzone są w sposób przyjazny dla pozycjonowania. Wszystkie są w pełni responsywne. Dla wygody użytkownika oddzielono je na typy stron oraz kategorie tematyczne.

Istotną kwestią w przypadku WebWave są aspekty bezpieczeństwa. Twórcy deklarują np. wykonywanie regularnie backupów. Użytkownik ma też dostęp do darmowego certyfikatu SSL. Problemem w tym przypadku jednak jest brak uwierzytelniania dwuskładnikowego (2FA). To spore niedopatrzenie. Może być ryzykowne, gdy weźmie się pod uwagę dostępną opcję dodawania karty bankowej do swojego konta. Na korzyść serwisu za to działa 24-godzinny monitoring działania strony. Warte podkreślenia są też aktualizacje oprogramowania do najnowszych wersji. Warto wspomnieć o uptime, czyli bezawaryjnym czasie działania witryny. W WebWave jest on na poziomie 99,97%.

Funkcje dostępne w poszczególnych pakietach w czytelny sposób prezentuje poniższa tabela.

Free Starter Pro Business
Cena na miesiąc 0 zł 33 zł 45 zł 65 zł
Przepustowość 1 GB 2 GB Bez limitu Bez limitu
Pojemność 1 GB 3 GB 10 GB Bez limitu
Liczba podstron Bez limitu 1 Bez limitu Bez limitu
Liczba skrzynek pocztowych we własnej domenie Brak 1 3 Bez limitu
Przestrzeń na pocztę e-mail we własnej domenie Brak 1 GB 3 GB 20 GB
Bezpłatna, własna domena przez rok Nie Tak Tak tak
Reklamy WebWave Tak Nie Nie Nie

2. Wix

Wix jest jednym z najpopularniejszych kreatorów dostępnych na rynku. Z sukcesami działa od wielu lat, bezustannie rozbudowując swoją ofertę. Proponuje zarówno podstawowy plan darmowy, jak i szereg płatnych rozwiązań. Są one podzielone na plany „Strona WWW” oraz „Biznes i eCommerce”. Na życzenie skorzystać też możesz z możliwości ustalenia indywidualnego planu korporacyjnego. W tej ostatniej sytuacji cennik ustalany jest indywidualnie.

W przypadku Planów Wix Premium, „Strona WWW”, każdy pakiet oferuje:

  • własną domenę
  • darmowy certyfikat SSL;
  • obsługę klienta 24/7.

Najdroższy pakiet VIP dodatkowo udostępnia:

  • profesjonalne logo;
  • priorytetową obsługę klienta;
  • pliki logo dla social media.

Pozostałe funkcjonalności zaprezentowane zostały w poniższej tabeli:

Connect Domain Combo Unlimited VIP

Connect Domain Combo Unlimited VIP
Bezpłatna domena przez rok Nie Tak Tak Tak
Usunięcie reklam Wix Nie Tak Tak Tak
Przepustowość 1 GB 2 GB Bez limitu Bez limitu
Pamięć 500 MB 3 GB 10 GB 35 GB
Ilość video w godzinach Brak 30 minut 1 godzina 5 godzin
1200 zł na reklamę Nie Tak Tak Tak
Aplikacja Site Booster bezpłatna przez rok Nie Nie Tak Tak
Aplikacja Visitor Analytics bezpłatna przez rokNIE Nie Nie Tak Tak 

Wszystkie Plany Wix Premium, „Plany Biznes i eCommerce”, gwarantują:

  • bezpieczne płatności online;
  • plany i płatności cykliczne;
  • konta dla klientów;
  • własną domenę bezpłatną przez rok;
  • brak reklam wix;
  • nielimitowaną przepustowość;
  • 1200 zł na reklamę;
  • nielimitowaną ilość produktów;
  • odzyskiwanie niesfinalizowanego zamówienia;
  • sprzedaż na kanałach social media;
  • obsługę klienta 24/7.

Poniższa tabela przestawia szczegóły dotyczące opisywanych pakietów:

Business Basic Business Unlimited Business VIP
Cena na miesiąc 75 zł 112,50 zł 165 zł
Pamięć 20 GB 35 GB 50 GB
Ilość video w godzinach 5 godzin 10 godzin Bez limitu
Spersonalizowane raporty Nie Nie Tak
Subskrypcje Nie Tak Tak
Różne waluty Nie  Tak Tak
Zautomatyzowany podatek od sprzedaży Nie 100 transakcji miesięcznie 500 transakcji miesięcznie
Sprzedaż na różnych platformach Nie Tak Tak
Dropshiping od Modalyst Nie Do 250 produktów Bez limitu
Recenzje produktów z KudoBuzz Nie  1000 recenzji 3000 recenzji
Program lojalnościowy Smile.io Nie Nie tak

Wiele opcji cenowych do wyboru jest ogromną zaletą Wix. Sprawia to, że niemalże każdy znajdzie tam rozwiązanie dla siebie. Warto jednak zwrócić uwagę również na szereg funkcji dodatkowych, oferowanych przez ten kreator. Przez lata stworzył on wiele rozwiązań autorskich. Działają one w pełnej symbiozie z witrynami tworzonymi w ramach tego serwisu. Wymienić wśród nich można m.in.:

  • Akademię X,
  • Wix Marketplace,
  • Wix ADI;
  • Wix Blog;
  • Wix Photography;
  • Wix Restaurants;
  • Wix Events;
  • i wiele innych.

Są one tworzone w taki sposób, by odpowiadać potrzebom twórców z konkretnej branży. To ogromne ułatwienie szczególnie dla początkujących użytkowników. W połączeniu z intuicyjnym kreatorem jest to rozwiązanie bardzo łatwe w obsłudze. Na wyróżnienie zasługuje też około 500 dostępnych szablonów, co jest rekordem na rynku. Wśród wszystkich tych opcji każdy powinien znaleźć dla siebie. Być może nawet znajdziesz projekt doskonały, w którym nic nie będzie trzeba zmieniać.

Wix jest dobrze przygotowany do obsługi użytkowników pod względem zabezpieczeń. Jako jeden z niewielu kreatorów posiada podwójne uwierzytelnianie (2FA). Oferuje również hosting oparty na stabilnych serwerach rozsianych po całym świecie (CDN). Do Twojej dyspozycji są też inne środki bezpieczeństwa, takie jak m.in.:

  • regularnie wykonywane testy hackerskie;
  • automatyczne tworzenie kopii zapasowych,
  • darmowy certyfikat SSL,
  • uptime na poziomie 99,99%.

Na koniec warto wspomnieć o segmencie wsparcia, przygotowanym przez Wix. Do Twojej dyspozycji jest dostępny 24 godziny na dobę czat dla użytkowników. Za jego pośrednictwem zawsze możesz poprosić o pomoc. Odpowie Ci jednak jedynie sztuczna inteligencja. Oferuje ona doradztwo w zakresie przekierowań do odpowiednich artykułów tematycznych. Zostały one zamknięte w tzw. Centrum Pomocy Wix.

To zbiór wszystkich porad, wskazówek i odpowiedzi na pytania, które zadają twórcy. Jest on niezwykle obszerny i kompleksowy. Podzielono go na intuicyjne sekcje tematyczne. Znajdziesz tam wyjaśnienia poszczególnych funkcji, opcji oraz zasad działania kreatora.

Ciekawym rozwiązaniem jest też zakładka „Materiały„. Opisano w niej wszystkie aspekty pracy nad stroną, które mogą być dla Ciebie przydatne. Oprócz tego czekają na Ciebie także:

  • inspiracje — przegląd rozmaitych projektów, dzięki którym mogą przyjść Ci do głowy nowe pomysły;
  • integracje — ponad 250 aplikacji, dzięki którym zyskasz większą kontrolę nad swoją witryną. Mogą poprawić też funkcjonalność witryny i ułatwić jej obsługę;
  • Blog Wix — kolejne miejsce, w którym możesz znaleźć odpowiedzi na swoje pytania związane z prowadzeniem własnej strony internetowej. Prezentowane tam materiały są wyczerpujące, ale napisane przystępnym językiem. Dotyczą zagadnień związanych z kreatorem Wix, ale też aktualnych trendów i podpowiedzi biznesowych.

3. Kreator stron Hostinger

Hostinger jest dość młodym kreatorem. Pojawił się na rynku stosunkowo niedawno, ale szybko wzbudził zainteresowanie użytkowników. Wiąże się to głównie z jego atrakcyjną ofertą i mnogością funkcji dodatkowych. Użytkownicy w tym przypadku mają do wyboru jeden plan: Hosting Premium (Kreator stron www oraz hosting stron) w cenie regularniej 49,99 zł/miesiąc.

Jest to opcja dobra dla firm, freelancerów oraz usługodawców promujących się w sieci. Sprawdzi się w przypadku tworzenia portfolio, CV, półprofesjonalnego bloga czy strony wizytówkowej. Pozwala na budowę nieskomplikowanych witryn, ale bez obecności reklam.

Narzędzie od Hostinger to również rozwiązanie przygotowane dla biznesów internetowych. Do dyspozycji użytkownika oddany jest szereg zaawansowanych narzędzi e-commerce. Umożliwia sprzedaż produktów online. Zapewnia w pełni funkcjonalną, sprawnie działającą witrynę internetową.

Pakiet w kreatorze oferuje funkcje tak jak m.in.:

  • nieograniczoną przepustowość i pamięć;
  • darmową domenę przez rok;
  • obsługę klienta 24/7;
  • darmowy hosting;
  • dostęp do darmowych szablonów;
  • możliwość podłączenia własnej domeny.

Oprócz tego pakiet oferuje także w cenie opcje e-commerce. Są to:

  • możliwość wystawienia do 500 produktów w sklepie internetowym;
  • akceptację płatności online;
  • opłaty manipulacyjne na poziomie 1%;
  • ponad 20 bezpiecznych metod płatności;
  • wysyłanie powiadomień na wskazany adres e-mail;
  • możliwość zarządzania zamówieniami oraz magazynem;
  • nowoczesną obsługę rezerwacji.

Kreator Hostinger został stworzony z myślą o e-biznesie oraz standardowych stronach internetowych. Bez problemu z jego pomocą zbudujesz witrynę dla swojej działalności. Zmieścisz w niej portfolio, CV, zakres usług czy kilka słów skierowanych do odbiorców. Kreator ma do zaoferowania ponad 100 szablonów. Wszystkie są stworzone zgodnie z podstawami pozycjonowania. Wyglądają nowocześnie i są bardzo zróżnicowane. Zapewne znajdziesz wśród nich to, co będzie odpowiadało Twojemu wyobrażeniu witryny perfekcyjnej.

Kreator stron Hostinger działa na podstawie technologii „przeciągnij i upuść. To intuicyjna metoda, dzięki której każdy szablon dostosujesz do swoich potrzeb. Nie musisz umieć kodować czy korzystać z zaawansowanych programów. Jedynie naciskasz elementy i przesuwasz je tam, gdzie chcesz.

Kreator zawiera wiele rozwiązań przydatnych w e-działalności. Doskonale sprawdzą się tu wtyczki ułatwiające nadzorowanie działalności online. Nie bez znaczenia są także ułatwienia z zakresu sztucznej inteligencji, akie jak m.in.:

  • generator nazw firm,
  • generator sloganów,
  • AI writer,
  • Heatmapa AI.

Są to narzędzia wspierające przedsiębiorców. Mogą okazać się szczególnie przydatne dla nowych firm. Zapewniają wsparcie i pomoc w prowadzeniu działalności. Dzięki nim ponadto możliwa jest promocja marki oraz produktów i zarządzaniu nimi.

Nie bez znaczenia są w kreatorze Hostinger kwestie bezpieczeństwa. Twórcy nie zadbali o podwójne uwierzytelnianie, ale stworzyli inne, ważne funkcje. Przy pomocy jednego przycisku możliwe jest np. wylogowanie się ze wszystkich urządzeń. Ponadto 24 godziny na dobę nad bezpieczeństwem Twojej strony czuwa support. Do każdego konta przypisany jest darmowy certyfikat SSL. Na pochwałę zasługuje też wysoki uptime (nieprzerwany czas pracy witryny bez żadnego problemu). W przypadku tego kreatora wynosi on aż 99,99%.

Ostatnim elementem, nad którym się pochylimy, jest wsparcie użytkownika. Hostinger ma bardzo rozbudowany segment „Instrukcji”. Stworzone są one w bardzo przemyślany sposób. Oferują wsparcie na kilka różnych sposobów. Do Twojej dyspozycji są:

  • centrum pomocy,
  • blog,
  • strony klientów (do wglądu),
  • poradnik e-commerce,
  • słownik pojęć biznesowych.

Wszystkie te rozwiązania tworzą imponujący zakres tematyczny wsparcia użytkownika. Nawet osoby bez doświadczenia w budowaniu stron znajdą tam rozwiązania swoich kłopotów. Jeśli natomiast będą miały z tym problem, zawsze skorzystać mogą z tradycyjnego supportu.

Najlepsze kreatory stron internetowych — porównanie TOP 3

Przedstawiliśmy i opisaliśmy trzy kreatory. Każdy z nich pozwoli Ci na stworzenie w pełni funkcjonalnej strony internetowej. Każdy ma też zarówno mocniejsze, jak i słabsze strony. Wszystkie trzy są natomiast warte rozważenia. Sprawdzą się przy budowie witryn o rozmaitej budowie, układzie, przeznaczeniu i tematyce. Nie kosztują wiele, są więc dobre nawet dla początkujących marek.

Podjęcie ostatecznej decyzji nie jest łatwym zadaniem. Aby to ułatwić, zebraliśmy wszystkie najważniejsze informacje w jednym miejscu. Poniższa tabela zawiera to, co musisz wziąć pod uwagę, dokonując wyboru.

WebWave Hostinger WIX
Szablony Blisko 100 Ponad 100 Ponad 800
Plany i ceny – darmowy,
– 33 zł/miesiąc,
– 45 zł/miesiąc,
– 65 zł/miesiąc
od 27,99 zł/miesiąc
do 49,99 zł/miesiąc
1.  darmowy,
2. Plany „Strona WWW”
– 20,62 zł/miesiąc;
– 37,50 zł/miesiąc;
– 63,75 zł/miesiąc;
– 108,75 zł/miesiąc. 
3. Plany „Biznes i eCommerce”
– 75 zł/miesiąc;
– 112,50 zł/miesiąc;
– 165 zł/miesiąc.
4. Plany korporacyjne, dostosowywane indywidualnie.
Reklamy Obecne w pakiecie darmowym Brak Obecne w pakiecie darmowym i najtańszym
Pamięć Od 1 GB do braku limitu 100 GB Od 500 MB do 50 GB
Obsługa kreatora – „Przeciągnij i upuść”;
– wygodne panele ustawień i warstw;
– przewodniki i podpowiedzi.
– „przeciągnij i upuść”;
– narzędzia biznesowe AI.
– „Przeciągnij i upuść”; 
– Akademia X;
– Wix Marketplace.
Dostępne funkcje – integracje,
– animacje,
– interakcje. 
– funkcje e-commerce,
– rozbudowany system płatności,
– integracje.
– integracje,
– narzędzia dla deweloperów,
– rozwiązania tematyczne i branżowe,
– aplikacja Wix Owner.
Zabezpieczenia – darmowy SSL;
– regularne backupy;
– monitoring działania strony 24/7;
– aktualizacje oprogramowania,
– uptime 99,97%,
– brak uwierzytelniania dwuskładnikowego (2FA).
– darmowy SSL;
– wsparcie 24/7; 
– aktualizacje oprogramowania, 
– uptime 99,99%;
– brak uwierzytelniania dwuskładnikowego (2FA).
– hosting CDN,
– automatyczne tworzenie kopii zapasowych,
– testy hackerskie,
– certyfikat SSL,
– ochrona przed atakami DDoS,
– uptime 99,99%,
– uwierzytelnianie dwuskładnikowe (2FA).
Narzędzia marketingowe – pakiet dedykowany biznesom online i sprzedaży internetowej;
– możliwe integracje z rozwiązaniami marketingowymi i finansowymi; 
– zakładki dedykowane zagadnieniom marketingowym i analitycznym. 
 – wiele wtyczek i rozwiązań ułatwiających realizację i nadzór działań marketingowych,
– rozwiązania dedykowane branży e-commerce,
– narzędzia biznesowe AI,
– kompleksowy poradnik e-commerce. 
– wiele wtyczek marketingowych do wyboru,
– treści o tematyce marketingowej na blogu,
– 1200 zł na reklamy w każdym pakiecie oprócz najtańszego,
– możliwość stworzenia logo i plików logo do SM w pakiecie VIP. 
Hosting i domena Dostępne zarówno rozwiązania płatne, jak i bezpłatne.  Dostępne w płatnych pakietach.  Dostępne zarówno rozwiązania płatne, jak i bezpłatne. 
Opinie użytkowników Kreator o bardzo zróżnicowanej ofercie cenowej. Łączy niskie koszty z wysoką funkcjonalnością.  Rozwiązanie wyjątkowo różnorodne i oferujące wiele usług dodatkowych. Umożliwia dostosowanie strony WWW do potrzeb i możliwości różnego typu użytkowników.  Jeden z najdłużej działających kreatorów na rynku. Cieszy się zaufaniem i popularnością. 

4. Squarespace

Squarespace to kreator, z którego pomocą możesz stworzyć własną stronę internetową. Jego oferta skierowana jest w znacznym stopniu do twórców z branży kreatywnej. Doskonale sprawdzi się zarówno w przypadku freelancerów, jak i agencji czy nawet nieco większych firm. Nie ma problemu z responsywnością, a do tego oferuje dostęp do bardzo rozbudowanej platformy.

W jego ramach możesz korzystać z szeregu przydatnych narzędzi i rozwiązań. Pozwalają one na znacznie więcej niż tylko projektowanie stron internetowych i ich wdrażanie. To kompleksowa platforma zapewniająca m.in.:

  • dostęp do szablonów stron internetowych,
  • tworzenie wielu rodzajów stron internetowych (np. blogi i portfolia),
  • budowanie witryn bez konieczności kodowania,
  • narzędzia SEO optymalizujące witryny pod kątem wyszukiwarek,
  • funkcje marketingowe,
  • wyszukiwarkę domen internetowych,
  • funkcje do e-mail marketingu,
  • wbudowane narzędzia analityczne,
  • kreator logo,
  • możliwość skorzystania z pomocy ekspertów z różnych branż.

W Squarespace znajdziesz ponad 180 gotowych szablonów stron internetowych. Są w pełni edytowalne, możesz więc zmieniać je i dopasowywać do własnych potrzeb bez umiejętności kodowania. Podobnie jak większość kreatorów stron, opisywana platforma korzysta z metody „przeciągnij i upuść”.

Dodatkowym atutem Squarespace jest możliwość tworzenia w nim witryn sprzedażowych. Nie są one co prawda tak zaawansowane, jak w profesjonalnych platformach e-commerce, pokroju PrestaShop. Nadal jednak pozostają naprawdę funkcjonalne. Z ich pomocą wzbogacisz swoją stronę WWW o niewielki sklep internetowy. Bez umiejętności kodowania i zbędnych problemów. Pomoże Ci w tym szereg narzędzi do handlu elektronicznego oraz dedykowane szablony sprzedażowe. Zależnie od potrzeb możesz też skorzystać z opcji fakturowania, darowizn, członkostwa czy choćby planowania wizyt.

Co istotne, Squarespace nie jest narzędziem darmowym. Możesz natomiast początkowo przetestować go dzięki 14-dniowemu okresowi próbnemu. Jego zaletą jest to, że nie wymaga podawania danych karty płatniczej.

Po upływie określonego czasu musisz zrezygnować z usługi lub przejść na jeden z planów płatnych. Dostęp do nich wykupywany jest w formie abonamentowej. Przy płatności rocznej z góry możesz natomiast liczyć na nawet 30 proc. zniżki. W tym wariancie do Twojej dyspozycji są pakiety:

  • Personal – kosztuje 69 zł miesięcznie. W jego ramach możesz skorzystać z takich rozwiązań, jak m.in.:
    • budowanie różnych rodzajów stron internetowych zoptymalizowanych pod kątem urządzeń mobilnych,
    • dostęp do wszystkich szablonów stron,
    • bezpłatna domena niestandardowa (na rok),
    • darmowa wysyłka faktur,
    • brak opłaty transakcyjnej od wystawianych faktur;
  • Business – kosztuje 99 zł miesięcznie. Zapewnia dostęp do funkcji planu Personal, a także szeregu rozwiązań bardziej zaawansowanych, np.:
    • zaawansowane funkcje analityczne,
    • sprzedaż produktów i usług,
    • finalizacja zakupów w domenie,
    • zaawansowana wysyłka,
    • 3 proc. opłaty transakcyjnej od transakcji realizowanych w sklepie internetowym;
  • Commerce (Basic) – kosztuje 114 zł miesięcznie. Pozwala na tworzenie stron internetowych, ale kładzie nacisk na e-sklepy i sektor e-commerce. Oferuje dostęp do funkcji z planu Business, a ponadto:
    • zaawansowany merchandising,
    • brak opłaty transakcyjnej od transakcji realizowanych w sklepie internetowym.
  • Commerce (Advanced) – kosztuje 204 zł miesięcznie. Dedykowany użytkownikom o największych potrzebach i rozbudowanym sklepom internetowym. Dysponuje wszystkimi funkcjami z planu Commerce Basic, a dodatkowo rozszerza je o m.in.:
    • zaawansowane rabaty,
    • sprzedaż subskrypcji.

5. GetResponse

GetResponse kojarzony jest przez wielu głównie jako narzędzie do obsługi komunikacji e-mail. W praktyce jednak jest to bardzo rozbudowana platforma. Pozwala również na projektowanie stron internetowych, ich wdrażanie oraz dalsze zarządzanie. Na długiej liście dostępnych na niej funkcji znalazły się m.in. takie rozwiązania, jak:

  • formularze rejestracyjne,
  • lejki konwersji,
  • e-mail marketing,
  • autorespondery,
  • automatyzacje działań marketingowych,
  • marketing SMS,
  • integracje e-commerce,
  • kreator pop-upów,
  • kreator kursów,
  • kreator seminariów online,
  • i wiele więcej.

Co więcej, serwis ten dysponuje builderem opartym na sztucznej inteligencji oraz świetnie sprawdza się przy tworzeniu landing page’s. Strona stworzona w GetResponse jest responsywna i w pełni funkcjonalna. Jej budowa nie wymaga zaawansowanych umiejętności technicznych, takich jak znajomość kodowania. Wszytko jest oparte na metodzie „przeciągnij i upuść”. Dodatkowym atutem jest to, że sam kreator ma bardzo atrakcyjny wygląd i przyjemnie się z niego korzysta. Jest łatwy w obsłudze, czytelny i pozwala na optymalizację SEO.

Proces dodawania nowych stron internetowych w GetResponse polega na korzystaniu z gotowych szablonów. Platforma oferuje ich ponad 100. Są darmowe, responsywne i w pełni edytowalne. Zależnie od potrzeb swoją witrynę rozbudujesz o tak zaawansowane funkcje, jak np. Webinary, formularze zapisu i pop-upy czy niewielki sklep online.

Nieco irytująca w GetResponse jest polityka supportu. „Zaangażowanie” specjalistów w pomoc klientom zależy bowiem od pakietu, który opłacasz. Jak nietrudno się domyślić – im więcej zapłacisz, tym na skuteczniejsze wsparcie możesz liczyć. Atutem jest z kolei dostęp do czatu na żywo. Działa 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, i jest dostępny w języku polskim.

GetResponse ma formę abonamentową. Obok czterech wersji płatnych oferuje również podstawowe rozwiązanie darmowe. Po zakończeniu 30-dniowego okresu próbnego (bezpłatnego) masz więc dwie opcje. Pierwsza zakłada dokonanie opłaty (przy zakupie rocznym 18 proc. zniżki) i przejście na jeden z planów premium. Druga pozwala nadal korzystać z platformy bez opłat, ale w znacznie ograniczonej formie.

Co ważne, kreator stron WWW jest dostępny dopiero od planu „Creator’. Do Twojej dyspozycji jest natomiast pięć rozwiązań:

  • Free – bezpłatny z dość znacznymi ograniczeniami. Przez to skierowany raczej do użytkowników prywatnych i hobbystów. Z jego pomocą możesz:
    • utworzyć i opublikować swoją stronę docelową,
    • wysyłać do 2500 newsletterów miesięcznie,
    • tworzyć i zapisywać wersje robocze newsletterów, autoresponderów i przepływu pracy automatyzacji,
    • dodać 500 kontaktów,
    • zbierać leady za pomocą formularzy i przechowywać je 32 dni;
  • Starter – kosztuje 48,38 zł miesięcznie. Stworzony z myślą o biznesach wchodzących na rynek. Oferuje:
    • nielimitowane:
      • newslettery,
      • autorespondery,
      • strony docelowe,
      • automatyzacje,
    • szablony wiadomości e-mail i stron docelowych,
    • formularze rejestracyjne,
    • wyskakujące okienka,
    • czat 24/7,
    • darmową domenę niestandardową z planem rocznym;
  • Marketer – kosztuje 195,98 zł miesięcznie. Dedykowany sprzedawcom promującym swoje produkty w różnych kanałach. Zapewnia wszystko z planu Starter, a dodatkowo:
    • nieograniczoną automatyzację marketingu,
    • planowanie dostarczania e-maili,
    • lejki sprzedażowe,
    • zaawansowaną segmentację,
    • scoring kontaktowy,
    • odzyskiwanie porzuconych koszyków,
    • statystyki przychodów z newslettera,
    • kody promocyjne,
    • nielimitowane powiadomienia web push;
  • Creator – kosztuje 224,68 zł miesięcznie. Zaprojektowany dla twórców kreatywnych, oferujących swoje usługi w internecie. Oferuje wszystko z planu Marketer, a ponadto:
    • nielimitowane kursy,
    • do 500 studentów,
    • aplikacja mobilna dla studentów,
    • quizy i certyfikaty,
    • profil twórcy,
    • biuletyn premium,
    • kreator stron internetowych,
    • seminaria internetowe,
    • brak opłat transakcyjnych;
  • Enterprise – jego cena rozpoczyna się od 2749 zł i dostosowywana jest indywidualnie do potrzeb użytkownika. Oferuje wszystkie funkcje Creatora, a ponadto:
    • priorytetowe wsparcie,
    • dedykowany adres IP,
    • logowanie jednokrotne (SSO),
    • marketing SMS,
    • mobilny push,
    • rekomendacje produktów AI,
    • e-maile transakcyjne,
    • nieograniczoną liczbę użytkowników.

6. MailerLite

MailerLite to kolejny serwis kojarzony z e-mail marketingiem, w którym możesz też stworzyć swoją stronę internetową. Zapewnia dostęp do autorskiej platformy, która została wyposażona w szereg przydatnych funkcji, np.:

  • narzędzia do e-mail marketingu,
  • automatyzacje,
  • kreator landing pages,
  • kreator newslettera,
  • kreator formularzy,
  • sprzedaż produktów cyfrowych,
  • rozwiązania z zakresu e-commerce.

Jak zwykle w takich przypadkach, proces projektowania stron WWW nie wymaga umiejętności kodowania. Wszystko opiera się na metodzie „przeciągnij i upuść”. Atutem MailerLite jest natomiast możliwość wstawiania własnego kodu do witryny, jeśli się na tym znasz. Dzięki temu masz możliwość np. poprawienia szybkości ładowania strony czy jej lepszej personalizacji.

MailerLite pozwala stworzyć witrynę WWW, bazując na gotowych i edytowalnych szablonach. Wszystkie zostały zaprojektowane tak, by sprzyjać pojawianiu się witryny w wynikach wyszukiwania. Są dość nowoczesne i podzielono je na szereg kategorii. Dzięki temu łatwiej znajdziesz opcję dopasowaną do branży, w której działasz. Dodatkowym atutem jest biblioteka zasobów pozwalających na wyróżnienie witryny. Znajdziesz w niej m.in. ikony, rozbudowane opcje odstępów czy animacje.

Swoją stronę internetową możesz rozbudować o e-sklep. MailerLite umożliwia prowadzenie w ten sposób sprzedaży rozmaitych produktów. Mowa tu zarówno o towarach fizycznych (bloki e-commerce i integracje Stripe), jak i subskrypcjach czy produktach cyfrowych.

Atutem tego serwisu jest również rozbudowany system supportu. To witryna polskojęzyczna. Dzięki temu wszystkie materiały edukacyjne, samouczki i FAQ są dostępne bez potrzeby wykonywania tłumaczeń. Dodatkowym atutem jest polskojęzyczne wsparcie mailowe oraz czat na żywo. Oba dostępne przez całą dobę, 7 dni w tygodniu (użytkownicy darmowi mogą z nich korzystać tylko przez pierwsze 30 dni).

MailerLite jest dostępny w formie abonamentowej. Decydując się na wykupienie dostępu do niego na rok z góry, możesz oszczędzić 10 proc. Ceny poszczególnych pakietów zależą od liczby odbiorców. Kreator stron WWW jest dostępny w każdym pakiecie (również darmowym).

Ile kosztuje strona internetowa w tym serwisie? Stworzyć ją możesz w ramach następujących pakietów:

  • Free – darmowy do 1000 odbiorców. Zapewnia wsparcie przez 30 dni, 12 tys. maili miesięcznie i dostęp dla 1 użytkownika. Jego najważniejsze funkcje to m.in.:
    • edytor „drag & drop”,
    • kreator e-mail marketing automation,
    • darmowy kreator stron WWW,
    • 10 landing pages,
    • raporty efektywności,
    • formularze zapisu i pop-upy;
  • Growing Business – kosztuje 44,10 zł miesięcznie do 500 odbiorców. Oferuje nielimitowaną liczbę maili, pełne wsparcie i dostęp dla 3 użytkowników. Zawiera wszystko z planu Free, a dodatkowo też:
    • sprzedaż produktów cyfrowych,
    • nieograniczone szablony,
    • dynamiczne maile,
    • automatyczną dosyłkę,
    • wiele wariantów testowania,
    • nieograniczoną liczbę stron, blogów i landing page’y,
    • kreator stron rezygnacji z subskrypcji;
  • Advanced – kosztuje 134,10 zł miesięcznie do 500 odbiorców. Ma nielimitowaną liczbę maili oraz użytkowników. Dodaje support w formie telefonicznej. Zawiera wszystko z powyższego pakietu, a dodatkowo:
    • inteligentną wysyłkę,
    • rozszerzony e-mail marketing automation,
    • integrację z Facebookiem,
    • edytor HTML,
    • pop-upy promocyjne,
    • wiele wyzwalaczy e-mail automation,
    • centrum preferencji,
    • asystenta pisania AI,
    • zniżki partnerskie;
  • Enterprise – skierowany do przedsiębiorstw obsługujących ponad 100 tys. odbiorców. Jest wyceniany indywidualnie po kontakcie ze specjalistą. Oferuje nielimitowaną liczbę użytkowników oraz maili. Oprócz wszystkich funkcji z tańszych planów proponuje też:
    • dedykowane IP i konsultacje z dostarczalności,
    • audyt konta i poprawę wydajności,
    • dedykowanego Success Managera,
    • konsultacje i szkolenia wdrożeniowe.

7. Leadpages

Leadpages jest raczej rozwiązaniem dla osób, które dość dobrze radzą sobie z językiem angielskim. Nie ma polskiej wersji językowej – dotyczy to zarówno serwisu, jak i kreatora czy supportu. Z drugiej strony jednak jest dość intuicyjny. Z pomocą wbudowanego w przeglądarce translatora nie powinieneś mieć z jego obsługą większych problemów.

Ta rozbudowana platforma zapewnia dostęp do bardzo wielu różnorodnych funkcji i rozwiązań, jak np.:

  • narzędzia do konwersji,
  • zarządzanie leadami,
  • systemy i zarządzanie płatnościami,
  • narzędzia do blogowania,
  • silnik AI,
  • integracje z serwisami zewnętrznymi,
  • i wiele innych.

Jej atutem jest to, że pozwala nie tylko na stworzenie witryny, ale też jej aktywną promocję. Usprawnia zarządzanie działaniami w sieci i optymalizowanie zysków. Tworzone strony dostosowuje z kolei do tego, z jakiego urządzenia korzysta Twój odbiorca. Dzięki temu wyglądają dobrze na laptopach i komputerach, ale też tabletach i smartfonach.

Projektowanie witryn i ich wdrażanie nie wymaga od Ciebie zaawansowanych umiejętności technicznych. Wszystko oparte jest na funkcji „przeciągnij i upuść”. Do Twojej dyspozycji jest ponadto szereg szablonów pasujących do stron z różnych branż.

Jak podkreślają sami twórcy, w swoim kreatorze położyli nacisk na jakość funkcjonowania witryny. Poszczególne elementy strony jej przesadnie nie obciążają, by ładowała się szybko. Działa to zarówno na korzyść SEO, jak i satysfakcji i komfortu obsługi użytkownika. Dodatkowo za pozycjonowanie odpowiada szereg wbudowanych rozwiązań SEO. Z ich pomocą łatwo wprowadzisz opis strony, inne opisy meta czy dokonasz optymalizacji obrazów.

Leadpages jest serwisem płatnym o formie abonamentowej. W każdym z dostępnych pakietów możliwe jest stworzenie strony, którą następnie będziesz zarządzać. Alternatywnie możesz też założyć konto i podpiąć do niego już istniejącą witrynę. W obu wersjach bez problemu będziesz wykonywać „wokół niej” działania marketingowe, tworzyć pop-upy itd.

Przez pierwszych 14 dni możesz korzystać z serwisu za darmo w ramach konta testowego (niestety wymaga to podania danych karty płatniczej). Po tym okresie konieczne jest zrezygnowanie z usług lub przejście na jeden z trzech planów płatnych:

  • Standard – kosztuje 37 dolarów miesięcznie. W jego ramach możesz liczyć na:
    • 5 stron docelowych,
    • nieograniczony ruch i leady,
    • wykupienie domeny niestandardowej,
    • 200 szablonów zoptymalizowanych pod kątem konwersji,
    • narzędzia do konwersji,
    • standardowe integracje;
  • Pro – kosztuje 74 dolary miesięcznie. Zapewnia dostęp do funkcji z planu Standard, a dodatkowo:
    • nieograniczone strony docelowe, ruch i leady,
    • sprzedaż produktów i usług,
    • bloga;
  • Conversion – kosztuje 697 dolarów miesięcznie. Oferuje wszystko z planu Pro, a ponadto też:
    • pełny audyt lejka marketingowego,
    • zaprojektowaną i stworzoną przez specjalistów stronę docelową,
    • 1 płatną kampanię medialną,
    • dedykowanego eksperta ds. konwersji,
    • nieograniczone strony docelowe,
    • zaawansowane integracje.

8. Landingi

Serwis Landingi w głównej mierze kojarzony jest z landing page’ami. Rzeczywiście w pierwszej kolejności jest to kreator stron docelowych. Możesz natomiast z jego pomocą również zaprojektować i wdrożyć zwykłą witrynę. Co więcej, rozbudowana platforma ułatwi Ci jej późniejszą promocję oraz zarządzanie. Wśród jej głównych funkcji znalazły się m.in.:

  • kreator witryn,
  • szablony,
  • digital marketing
  • narzędzia AI do projektowania stron,
  • testy A/B,
  • EventTracker,
  • Integracje,
  • generowanie leadów,
  • optymalizacja konwersji,
  • kampanie PPC,
  • widoczność w sieci,
  • usługi web design.

Landingi doskonale sprawdzi się w przypadku osób, którym zależy na niezbyt rozbudowanej stronie. Bardzo często decydują się na takie specjaliści, freelancerzy oraz firmy o wysokim stopniu profesjonalizacji. Z powodzeniem zbudujesz więc za jego pomocą nie tylko landing page. Sprawdzi się też do mikrostron, one-pagerów czy witryn mobilnych.

Bez wątpienia atutem jest także bardzo rozbudowana sekcja gotowych szablonów. Jest ich ponad 400. Sprawdzą się w różnego rodzaju witrynach. Wszystkie są w pełni responsywne, więc poszczególne elementy strony dopasują się do rozmiarów ekranu, na którym będą wyświetlane.

Twórcy Landingi położyli znaczny nacisk na krótki czas ładowania. Dzięki temu dobrze sprawdzają się zarówno z perspektywy marketingowej, jak i SEO. Dodatkowo możesz wyposażyć je we własną domenę i skorzystać ze wsparcia asystenta AI. Z jego pomocą szybko uzupełnisz swoje miejsce w sieci artykułami dopasowanymi do profilu odbiorców.

Klienci tej platformy mogą liczyć na polskojęzyczny support i bazę wiedzy. Jest ona rozbudowana i może pomóc Ci w wielu problematycznych sytuacjach. Nieco rozczarowuje mnie jedynie czas działania wsparcia profesjonalistów. Są oni bowiem dostępni wyłącznie w dni robocze od 9:00 do 17:00. Przydałaby się tu moim zdaniem przynajmniej jedna metoda awaryjnego kontaktu w nagłych sytuacjach.

Landingi jest rozwiązaniem płatnym, choć dysponuje też jednym planem darmowym (bardzo ograniczonym). Ma formę abonamentową. Możesz go wypróbować, korzystając z 14-dniowego okresu testowego. Po jego zakończeniu musisz przejść na jeden z czterech pakietów:

  • Free – darmowy na zawsze. W jego ramach możesz liczyć na:
    • 1 landing page z 500 wizytami miesięcznie,
    • 1 własną domenę z certyfikatem SSL,
    • 3000 kredytów na Asystenta AI,
    • dostęp do podstawowych funkcji i wszystkich szablonów;
  • Lite – kosztuje 79 zł miesięcznie. W jego ramach możesz liczyć na:
    • kreator stron i formularzy,
    • Cloud Hosting,
    • integracje i szablony,
    • Asystenta AI,
    • predefiniowane sekcje,
    • 10 aktywnych landing page’y,
    • nielimitowane konwersje,
    • 5000 wizyt miesięcznie,
    • 1 własną domenę;
  • Professional – kosztuje 199 zł miesięcznie. Oferuje wszystko z planu Lite, a ponadto:
    • smart sekcje,
    • własne fonty,
    • A/B testy,
    • e-commerce hub,
    • kreator pop-upów,
    • 50 tys. wizyt miesięcznie,
    • 10 własnych domen;
  • Unlimited – kosztuje 3200 zł miesięcznie. oferuje wszystko z planu Professional, a dodatkowo:
    • audit-log i uprawnienia,
    • domain whitelisting,
    • custom development,
    • dedykowanego opiekuna,
    • nielimitowane wizyty,
    • 20 własnych domen.

Jeśli zdecydujesz się na plan płatny i opłacisz go na rok z góry, możesz liczyć na specjalną zniżkę. W jej ramach otrzymasz dwa miesiące dostępu za darmo. Powyższe ceny uwzględniają to rozwiązanie.

9. Webflow

Webflow jest kompleksową platformą do projektowania, tworzenia i zarządzania stronami internetowymi. W jego ramach możesz liczyć na ogrom funkcji, które ułatwią Ci działanie w sieci na każdym etapie prowadzenia biznesu. Znajdziesz w nim m.in.:

  • narzędzia projektowe,
  • edytor,
  • autorski CMS,
  • hosting,
  • optymalizację stron na podstawie Twojej lokalizacji i odbiorców,
  • narzędzia analityczne,
  • optymalizacje na bazie testów i personalizacji,
  • narzędzia SEO,
  • integracje z aplikacjami zewnętrznymi,
  • i wiele innych.

Jest to narzędzie anglojęzyczne, a do korzystania z niego nie musimy posiadać umiejętności kodowania. Wszystko opiera się na zasadzie „przeciągnij i upuść”. Sam interfejs jest bardzo rozbudowany, co w połączeniu z brakiem języka polskiego może być nieco problematyczne. Osoby bez żadnego doświadczenia mogą początkowo czuć się nieco zagubione. Z czasem jednak ten problem znika, a w internecie jest tak wiele instrukcji i tutoriali, że na pewno dasz sobie radę.

Atutem Webflow bez wątpienia jest to, że zadbasz o każdy aspekt swojego biznesu z poziomu jednej platformy. Nie musisz obawiać się o kupno hostingu czy poszukiwanie certyfikatu SSL. Na dobrą sprawę nie musisz nawet kupować nowej domeny. Możesz skorzystać z subdomeny Webflow (choć z wizerunkowego punktu widzenia raczej nie jest to najlepsze rozwiązanie).

W tak nowoczesnym narzędziu nie mogło zabraknąć rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję. AI Assistant wykorzystuje istniejący system projektowania witryny do nowych sekcji. Dzięki temu rozwój Twojego serwisu jest szybszy i generuje mniej problemów. Dodatkowo AI wykorzystasz także do generowania warstwy tekstowej.

Kwestia supportu w przypadku Webflow jest dość problematyczna. Z jednej strony serwis ten ma bardzo wiele materiałów wspierających użytkowników. Mowa tu zarówno o poradnikach online, jak i FAQ, materiałach wideo, a nawet katalogu ekspertów Webflow University. Z drugiej jednak wszystkie te rozwiązania są dostępne wyłącznie po angielsku i nie mają wersji polskiej. W połączeniu z dość skomplikowanym słownictwem specjalistycznym może być to znaczne utrudnienie.

Webflow ma zarówno wersję darmową, jak i płatną. Ceny tych ostatnich (w formie abonamentowej) zależą natomiast od charakteru Twojej pracy:

  • dla pojedynczych witryn i użytkowników:
    • Starter – rozwiązanie darmowe, oferujące:
      • domenę webflow.io,
      • 2 strony WWW,
      • 20 kolekcji CMS,
      • 50 elementów CMS,
      • 50 przesłanych formularzy,
      • przepustowość 1 GB;
    • Basic – kosztuje 14 dolarów miesięcznie i oferuje:
      • niestandardową domenę,
      • 150 stron,
      • nieograniczoną liczbę formularzy,
      • przepustowość 10 GB;
    • CMS – kosztuje 23 dolary miesięcznie i oferuje:
      • 150 stron,
      • 20 kolekcji CMS,
      • 2000 elementów CMS,
      • przepustowość 50 GB,
      • 3 użytkowników edytora,
      • wyszukiwarka w witrynie;
    • Business – kosztuje 39 dolarów miesięcznie i oferuje:
      • 300 stron,
      • 40 kolekcji CMS,
      • 10 tys. elementów CMS (możliwość rozbudowy do 20 tys.),
      • 100 GB szerokości pasma (możliwość rozbudowy do 500 GB),
      • 10 użytkowników edytora,
      • wyszukiwarka w witrynie,
      • przesyłanie pliku formularza;
    • Enterprise – indywidualna wycena zależna od potrzeb klienta. Pełna skalowalność w zależności od ustaleń własnych;
  • przestrzenie robocze dla zespołów i wielu witryn:
    • Starter – darmowy i skierowany dla początkujących biznesów. Zapewnia:
      • 2 miejsca na Weflow.io,
      • nieograniczoną liczbę płatnych witryn hostowanych,
      • 2 strony na staged site,
      • 50 elementów CMS,
      • 1 użytkownik,
      • 2 gości agencyjnych lub freelancerów;
    • Core – kosztuje 19 dolarów miesięcznie. Oferuje wszystko z planu Starter, a dodatkowo:
      • nieograniczona liczba płatnych witryn hostowanych,
      • 10 miejsc w domenie webflow.io,
      • 300 stron na staged site,
      • kod niestandardowy,
      • eksport kodu;
    • Growth – kosztuje 49 dolarów miesięcznie. Zapewnia wszystko z planu Core, a dodatkowo:
      • 300 stron na staged site,
      • ochronę witryny hasłem,
      • przekierowania 301,
      • role na poziomie witryny,
      • uprawnienia do publikowania,
      • biblioteki współdzielone.
    • Enterprise – wyceniany i dostosowywany indywidualnie do potrzeb potencjalnego klienta.

Workspace jest dostępny również w wariancie „Dla freelancerów i agencji”. Jego ceny możesz sprawdzić na oficjalnej stronie Webflow. W przypadku wykupienia abonamentu na rok z góry możesz liczyć w każdym planie na obniżki o różnej wysokości, sięgające do 22 proc.

10. Elementor

Elementor znany jest przede wszystkim jako jedna z najlepszych wtyczek do WordPressa. Pełni tam funkcję kreatora stron internetowych, dzięki któremu proces ich tworzenia jest o wiele wygodniejszy. Wprowadza technologię „przeciągnij i upuść” do najsłynniejszego CMS-a świata. Zwiększa w ten sposób jego dostępność, ułatwia obsługę i zdecydowanie przyśpiesza to działanie.

Elementor dostępny jest jednak również jako niezależne rozwiązanie. W tej wersji również działa w środowisku WordPress. Nie wymaga jednak korzystania z zewnętrznych hostingów. Zapewnia bowiem miejsce na serwerze, a także wszystkie inne elementy, niezbędne do stworzenia unikatowego miejsca w sieci. Wśród jego funkcji i cech charakterystycznych wymienić można m.in.:

  • builder drag & drop,
  • skalowalną platformę hostingową Cloud Hosting,
  • narzędzie AI do generowania projektów, tekstów, obrazów czy kodu,
  • zaawansowane funkcje projektowania (interakcje, efekty ruchu, CSS, niestandardowy kod),
  • dynamiczne elementy i tagi aktualizujące wszelkie zmiany treści we wszystkich widżetach kreatora.

Wszystkie elementy strony i cała witryna są w pełni responsywne. Dopasowują się automatycznie do wielkości ekranu, na którym są wyświetlane przez internautów. Alternatywnie możesz też zaprojektować widok mobilny samodzielnie, dbając własnoręcznie o każdy szczegół.

Każdy, kto korzystał z Elementora w standardowej wersji, zapewne spodziewa się tu również rozwiązań z sektora e-commerce oraz marketingu. Rzeczywiście ich również nie zabrakło! Możesz swobodnie sięgnąć po WooCommerce, stworzyć e-sklep i korzystać z szeregu narzędzi do obsługi handlu online. Jednocześnie wypromujesz swoje miejsce w sieci, skorzystasz z pop-upów czy stron docelowych.

Warto zwrócić również uwagę na nacisk, jaki twórcy Elementora kładą na wykorzystanie sztucznej inteligencji. Z jej pomocą szybko przekształcisz swój pomysł w realny brief. Na jego podstawie może powstać mapa strony, makieta, a potem ostateczny szablon. AI wspomaga również narzędzia do projektowania oraz tworzenia treści, sugerując najlepsze rozwiązania. Do dyspozycji użytkownika oddany zostaje ponadto AI Context. Jego rolą jest poznanie historii, stylu i marki Twojej firmy. Na podstawie tych informacji następnie może generować spójny z nimi content.

Ile kosztuje strona internetowa tworzona w Elementorze? W przypadku standardowej wtyczki w wersji podstawowej działanie to jest bezpłatne. Nic nie płacisz również za pobranie na serwer WordPressa. Twój portfel obciążyć zatem może głównie wykupienie domeny oraz hostingu.

Samego Elementora w wariancie Hosting dla WordPressa możesz testować przez 30 dni okresu próbnego. Po tym czasie konieczna jest rezygnacja lub przejście na jeden z trzech dostępnych pakietów cenowych:

  • Lite – kosztuje 2,99 dolarów miesięcznie dla 1 strony. Oferuje:
    • 10 tys. wizyt miesięcznie,
    • 5 GB przestrzeni dyskowej,
    • przepustowość 10 GB/mies.,
    • darmowa domena,
    • premium SSL,
    • Cloudflare CDN,
    • automatyczne skalowanie,
    • SFTP,
    • WAF,
    • 32 widżety kreatora,
    • responsywne projekty;
  • Basic – kosztuje 9,99 dolarów miesięcznie dla 1 strony. Oferuje wszystko z pakietu Lite, a dodatkowo:
    • 25 tys. wizyt miesięcznie,
    • 10 GB przestrzeni dyskowej,
    • przepustowość 30 GB/mies.,
    • 14-dniową kopię zapasową,
    • premium SSL,
    • 89 widżetów kreatora,
    • kreator formularzy,
    • zawartość dynamiczną;
  • Business – kosztuje 19,99 dolarów miesięcznie dla 1 strony. Oferuje:
    • 50 tys. wizyt miesięcznie,
    • 20 GB przestrzeni dyskowej,
    • przepustowość 50 GB/mies.,
    • 30-dniową kopię zapasową,
    • 118 widżetów kreatora,
    • niestandardowy kod i CSS,
    • kreator pop-upów,
    • funkcje e-commerce;
  • Grow – kosztuje 22,99 dolarów miesięcznie dla 3 stron. Za dopłatą jest możliwość rozszerzenia go na 10 lub 30 witryn. Oferuje:
    • 75 tys. wizyt miesięcznie,
    • 25 GB przestrzeni dyskowej,
    • przepustowość 75 GB/mies.,
    • klonowanie witryn.

Alternatywnie możesz też wykupić to rozwiązanie w formie Hosting dla WooCommerce lub jako wtyczkę Page Builder Pro. Ich ceny znajdziesz na oficjalnej stronie Elementora.

11. Divi

Divi to kolejne rozwiązanie, które kojarzone jest głównie z WordPressem. Rzeczywiście jest to znany i popularny motyw do tego CMS-a. Oprócz tego jednak funkcjonuje również jako w pełni funkcjonalny kreator stron internetowych. Nie wymaga kodowania, jest wygodny w użyciu i sprawdzi się nawet w przypadku rozbudowanych witryn.

Zacznijmy od tego, że Divi – podobnie jak inne kreatory – nie wymaga kodowania. Oferuje interfejs projektowania wizualnego. Bazuje na metodzie „przeciągnij i upuść”, proponując bardzo estetyczny kreator. Początkowo przytłaczająca może być ilość funkcji, które się w nim znalazły. Jest ich bardzo dużo, ale z pomocą samouczków szybko da się zrozumieć zasady ich działania.

Oprócz tego Divi kładzie dość duży nacisk na sztuczną inteligencję. Możesz z jej pomocą tworzyć rozmaite elementy strony. Mowa tu zarówno o samym projekcie witryny, jak i tekstach czy zdjęciach. To usprawnia pracę, przyśpiesza wykonywanie zadań oraz oczywiście ogranicza koszty. Co więcej, do Twojej dyspozycji jest opcja automatycznego generowania całej strony przy pomocy Divi AI.

Oprócz tego Divi wyróżnia się także szeregiem innych funkcji i cech, np.:

  • pozwala budować dowolne rodzaje witryn,
  • udostępnia tysiące gotowych wzorów (ponad 2600 gotowych układów),
  • do budowy stron wykorzystuje setki unikatowych klocków, które możesz łatwo układać,
  • oferowane szablony są w pełni edytowalne,
  • pozwala na pracę nad witryną i zarządzanie nią wraz z zespołem,
  • umożliwia zarządzanie wieloma witrynami z jednego miejsca (Divi Dash) i współpracę w chmurze (Divi Cloud).

Atutem tego narzędzia jest to, że jest ono bardzo łatwo skalowalne. Z powodzeniem stworzysz w nim zarówno podstawową i prostą witrynę, jak i rozbudowany portal. Wszystko dzięki szeregowi zaawansowanych funkcji dla profesjonalistów. Wymienić w tej kategorii można m.in. zawartość dynamiczną, zaawansowane warunki wyświetlania czy animowane efekty przewijania. Dodatkowo osoby o zaawansowanych umiejętnościach mogą skorzystać z możliwości samodzielnego pisania kodu. Pozwala to na dostosowanie elementów za pomocą CSS.

Divi jest rozwiązaniem płatnym. Możesz korzystać z niego w formie abonamentowej lub wykupić dostęp dożywotni. Do dyspozycji masz dwa pakiety:

  • Divi – kosztuje 7,42 dolary miesięcznie lub 249 dolarów za dostęp dożywotni. W jego ramach możesz liczyć na:
    • kreator stron internetowych,
    • motywy Divi,
    • wszystkie funkcje platformy,
    • 300+ pakietów stron WWW,
    • nieograniczone korzystanie ze strony WWW,
    • zarządzanie nieograniczoną liczbą witryn,
    • wsparcie premium 24/7;
  • Divi Pro – kosztuje 23,08 dolarów miesięcznie lub 297 dolarów za dostęp dożywotni. W jego ramach możesz liczyć na wszystko z pakietu standardowego, a dodatkowo::
    • szybkie strony Divi z AI,
    • pełny pakiet Divi AI (generowanie układu, tekstu, obrazów i kodu),
    • Divi Cloud,
    • Divi VIP (Wsparcie Premium w maksymalnie 30 minut),
    • 10 proc. zniżki w Divi Marketplace,
    • 4 członków zespołu,
    • kredyt w Divi Marketplace w wysokości 50 dolarów.

Dla kogo kreator stron WWW będzie dobrym rozwiązaniem?

Opcja tworzenia stron internetowych za pośrednictwem kreatorów cieszy się popularnością. Ze względu na uniwersalność szablonów i opcji dodatkowych, sprawdza się w wielu sytuacjach. Chętnie korzystają z niej m.in.:

  • mniejsi i średni przedsiębiorcy,
  • freelancerzy,
  • blogerzy,
  • osoby potrzebujące interaktywnego CV i portfolio,
  • właściciele małych sklepów online,
  • usługodawcy poszukujący klientów przez internet.

Za pomocą kreatorów stron WWW stworzysz zarówno strony prywatne, jak i firmowe. Nie zawsze jest to darmowe, ale pakiety są różnorodne i często bardzo tanie. To jeden z najtańszych sposobów na zbudowanie własnego miejsca w sieci.

Kreatory stron to dobre rozwiązanie dla osób, które nigdy nie budowały własnej witryny. Jeśli nie potrafisz kodować, to ta opcja pozwoli Ci uwierzyć w siebie. Od podstaw stworzysz własne miejsce online, bez wielomiesięcznej nauki. Jak wspominaliśmy wyżej, istotne są szablony gotowych stron. Mogą być dostosowane do branży lub typu witryny. Dzięki temu kreatory są uniwersalne.

Czy są osoby, dla których płatny lub darmowy kreator stron WWW nie będzie dobrym rozwiązaniem? Głównie to użytkownicy zaawansowani, tworzący profesjonalne, rozbudowane witryny. Standardowy kreator nie poradzi sobie z dziesiątkami podstron i zakładek. Często też nie daje pełnej swobody integrowania w kod strony. Ten aspekt bywa natomiast czasem niezbędny dla zawodowców.

W przypadku wersji darmowych kreator nie będzie dobry pod względem wizerunkowym. Subdomeny, reklamy serwisu i jego logo nie wyglądają profesjonalnie. Lepiej unikać ich na stronach firmowych, e-sklepach, portfolio czy CV. Nie muszą za to być przeszkodą w przypadku hobbystycznego bloga czy forum dla znajomych.

Dlaczego warto stworzyć stronę internetową przy pomocy kreatora?

Kreator stron online to najlepsze rozwiązanie dla osób, które nigdy nie tworzyły witryny. Jest wygodny, stosunkowo tani i łatwy w obsłudze. Pozwala na zbudowanie własnego miejsca w sieci w zaledwie kilka godzin. Ma wiele opcji dodatkowych, a szablony tworzone są przez specjalistów. Często dysponuje rozbudowanym blogiem, sekcją SEO i dobrze funkcjonującym supportem.

Zaletą kreatorów jest to, że w jednym miejscu oferują wszystkie opcje niezbędne do uruchomienia strony. Zbudujesz ją tam, zarejestrujesz domenę, dostaniesz hosting i wgrasz zabezpieczenia. Dodatkowo szablon możesz edytować bez kodowania, np. dzięki opcji „Przeciągnij i upuść”. W ten sposób masz szansę na zaoszczędzenie ogromnych pieniędzy. W tradycyjnym procesie potrzebne by były do opłacenia całego zespołu zawodowców:

  • programisty,
  • specjalisty SEO,
  • grafika,
  • specjalisty UX/UI,
  • copywritera.

Projektowanie i edycja w kreatorze nie trwają długo. Dzięki temu możesz szybko przystąpić do promowania swojej marki. Niektóre serwisy nawet w ofercie mają pakiety marketingowe, ułatwiające Ci pracę. Wszystkie dysponują ponadto przydatnymi wtyczkami. Przy ich użyciu kontrola i zarządzanie biznesem jest jeszcze łatwiejsze.

Wszystko to sprawia, że kreator stron WWW to opcja naprawdę warta rozważenia. Ich ceny są adekwatne do jakości, co jest szczególnie istotną cechą. Z ich pomocą szybko też rozpoczniesz działalność online, na której Ci zależy. Witryny znajdujące się w naszym rankingu TOP3 Cię nie rozczarują.

Zobacz też: Kreatory Landing Page: Ranking TOP 10 najlepszych

Kreatory stron internetowych: pytania i odpowiedzi (FAQ)

Najważniejsze pytania i odpowiedzi.

Jak stworzyć stronę internetową z kreatorem?

Aby stworzyć stronę internetową za pomocą kreatora należy:

1. Zdecydować się na kreator stron (najlepiej z darmowym pakietem lub gwarancją zwrotu pieniędzy),
2. Wybrać adres strony (domenę) i jej nazwę,
3. Wybrać jeden z gotowych szablonów strony (lub stworzyć stronę od zera),
4. Dostosować szablon strony (kolory, układ itd.) oraz samą zawartość strony (teksty, zdjęcia, grafiki),
5. Opublikować stronę w internecie.

Cały proces został szczegółowo opisany na tej stronie.

Jakie są najlepsze kreatory stron www?

TOP 3 najlepsze kreatory polecane przez serwis „Jak Wybrać Hosting?” to:

1. WebWave - Bez kodowania, Darmowe szablony, Poczta, Stabilny hosting, Support PL. Drag&Drop & Move, Animacje i interakcje, Wersja mobilna strony.
2. WIX - 800+ edytowalnych szablonów, Prosty w obsłudze rozbudowany edytor, sztuczna inteligencja, 1 200 zł na reklamę, aplikacja mobilna.
3. Hostinger - Zero kodowania, Wsparcie techniczne 24/7, Duży wybór szablonów, Integracje marketingowe, 30-dniowa gwarancja zwrotu pieniędzy.

Szczegółowe opisy, porównania, testy i opinie o każdym z narzędzi znajdziesz na tej stronie.

Na co zwrócić uwagę wybierając kreator?

Wybierając kreator, warto zwrócić uwagę w szczególności na: szybkość działania, łatwość obsługi, dostępne szablony stron, responsywność, cenę, zabezpieczenia, wsparcie techniczne, domenę oraz hosting, funkcje SEO, opinie użytkowników i darmowy okres próbny, Wszystkie te elementy opisane są szczegółowo na tej stronie.

Ile kosztuje kreator stron www?

Koszt kreatora stron WWW zależy od samego kreatora, funkcjonalności i wybranego planu. Większość kreatorów posiada bezpłatne plany, pozwalające na tworzenie stron WWW za darmo, a ceny płatnych pakietów zaczynają się do 25 zł na miesiąc. Szczegółowe cenniki znajdują się na tej stronie.