🍪 Można ciasteczko?

Ta strona chce wykorzystywać pliki cookie do analizowania ruchu oraz mierzenia skuteczności i personalizacji reklam zgodnie z polityką prywatności. Zgadzasz się?

RECENZJE

30 min. czytania

Recenzja Landingi (2024): Test i opinie

Mateusz Mazurek

Mateusz Mazurek

Przedsiębiorca internetowy.
Wydawca i autor blogów. Od ponad 16 lat wymagający klient dziesiątek różnych firm hostingowych.

Test i szczera recenzja Landingi (2024). Opinie o narzędziu do landing pages. Funkcje, Wady i Zalety. Sprawdź!

Spis treści

Landingi – Platforma do tworzenia landing page’y dla Digital Marketerów

landingi.com

Landingi

Jak działa serwis Landingi i co oferuje? To narzędzie, w którym stworzysz stronę docelową dla swojej firmy. Sprawdziłem, jaka jest jego cena, czym wyróżnia się na tle konkurencji i dla kogo może być najlepszym rozwiązaniem.

Landingi.com to narzędzie umożliwiające tworzenie landing page’y bez umiejętności programistycznych. Z jego pomocą możesz zaprojektować, zbudować i wdrożyć stronę docelową bez choćby minimalnego pojęcia o kodowaniu. Pytanie tylko, czy rzeczywiście jest to najlepsza opcja na rynku, na którym panuje ogromna konkurencja? Tego typu narzędzi jest całkiem sporo, a część z nich to kompleksowe kreatory, takie jak np. Wix.

Ta recenzja Landingi opisuje wszystkie funkcje tego serwisu i ocenia, jak wypada on na tle rywali. W opisie skupiłem się zarówno na dostępnych funkcjonalnościach, jak i komforcie obsługi. Przyjrzałem się całemu interfejsowi i oceniłem go z perspektywy użytkownika. Nie pominąłem oczywiście kwestii cen, jakie trzeba zapłacić za dostęp do poszczególnych planów. Na koniec w zwięzłej formie przedstawiłem również jego najważniejsze zalety i wady. Wszystko to powinno pomóc Ci w ocenie, czy Landingi.com jest rozwiązaniem dla Ciebie.

Co to jest Landingi? Twórz landing pages i nie tylko

Landingi to serwis umożliwiający tworzenie landing page’y (stron docelowych czy stron lądowania). Jest dostępny w języku polskim i korzystają z niego tysiące użytkowników z naszego kraju. Doskonale sprawdzi się w przypadku kampanii marketingowych, choć nie tylko. Pozwala na projektowanie, wdrażanie i śledzenie stron dostosowanych do potrzeb różnych branż.

Landingi oferuje dostęp do szeregu gotowych szablonów, nie musisz więc umieć stworzyć własnego kodu. Bez żadnego problemu zbudujesz od podstaw LP dostosowany do Twoich własnych potrzeb. Następnie będziesz bez przeszkód obserwować jego skuteczność. To znaczna oszczędność czasu, ale i pieniędzy. Nie musisz korzystać z pomocy kosztownych specjalistów. Ostateczna cena Landingi zależy bowiem wyłącznie od planu miesięcznego, na który się zdecydujesz.

Do czego służy Landingi.com?

Landingi sprawdzi się nie tylko podczas tworzenia tradycyjnych stron typu landing pages. To narzędzie, dzięki któremu z powodzeniem wykreujesz również szereg rozmaitych rozwiązań. Wśród jego najpopularniejszych zastosowań są natomiast:

  • landing page’e – zadanie tego typu stron jest łatwe. Mają one w jak najatrakcyjniejszy sposób prezentować Twoją ofertę i nakłaniać odbiorcę do wykonania danej akcji. Może być to sprzedaż, skorzystanie z usługi czy zapis do newslettera. Ich dobre przygotowanie daje szansę na osiągnięcie wysokiej konwersji. To z kolei przekłada się na sukces firmy;
  • microsites – to strony lub niewielkie grupy stron WWW, oddzielone od głównej witryny firmowej. Czasem mają oddzielne adresy URL lub korzystają z subdomen. Ich cele bywają różne, m.in. eksponowanie danego produktu lub wydarzenia czy rozwijanie świadomości marki. Działają angażująco i dostarczają odbiorcom dodatkowe informacje;
  • one-pagers – to swoiste „streszczenie” witryny internetowej w formie jednej strony WWW. Są na nich zwięźle przedstawiane najważniejsze informacje o danej usłudze, produkcie czy inicjatywie. Mają za zadanie możliwie jak najprościej i atrakcyjnie pod względem wizualnym przyciągnąć uwagę internauty. Zwykle zawierają szereg odnośników, przekierowujących internautów do stron głównych, rozmaitych form kontaktu itp.;
  • strony mobilne – powszechność smartfonów sprawiła, że obecnie miliony ludzi ogląda strony internetowe na małych ekranach. Z tego względu warto zadbać o to, by ich wersja mobilna była w pełni funkcjonalna i przejrzysta. Landingi.com gwarantuje, że wszystkie tworzone w nim serwisy są w pełni responsywne (Co to jest responsywna strona internetowa (RWD);
  • formularze – na stworzonej stronie możesz umieszczać różne rodzaje formularze. Przygotujesz je w wygodnym edytorze, w którym możesz wprowadzić dowolne, potrzebne Ci pytania. Podobnie jak w przypadku LP, sam proces stworzenia takiego rozwiązania nie wymaga kodowania i opiera się na metodzie „drag&drop”.

Dla kogo jest Landingi.com?

Landingi oferuje tak rozbudowaną listę dostępnych narzędzi, że sprawdzi się w rękach bardzo zróżnicowanych użytkowników. Z powodzeniem ze sposobu działania tego serwisu skorzystają m.in.:

  • właściciele biznesów internetowych,
  • agencje PR-owe,
  • agencje marketingowe,
  • domy mediowe,
  • freelancerzy zajmujący się promocją w internecie.

Stworzenie landing page czy innego serwisu nie wymaga umiejętności kodowania. Dzięki temu to naprawdę świetna okazja dla wszystkich osób niebędących programistami. Także jednak Ci, którzy mają doświadczenie w tworzeniu stron WWW, nie będą zawiedzeni. Landingi.com może bowiem przyśpieszyć ich pracę. Dzięki temu zoptymalizują swoją działalność, zwiększając wydajność i zyski.

Przeszkodą w korzystaniu z tego oprogramowania może być jego cena. Dla niezbyt wymagających klientów dostępny jest pakiet darmowy. Ma on jednak bardzo ograniczone możliwości. Przy budowaniu bardziej rozbudowanych lub licznych projektów konieczne jest raczej sięgnięcie po plany płatne. Te natomiast nie należą do najtańszych. Dokładniej natomiast cennikowi przyjrzę się w dalszej części artykułu.

Funkcje Landingi

Wiesz już, co potrafi opisywany serwis, jakie strony stworzysz z jego pomocą i komu może się przydać. Czas więc na przegląd jego najważniejszych funkcji. Dzięki temu ocenisz, czy będą one dla Ciebie przydatne. Przekonasz się też, czy będziesz w stanie wykorzystać potencjał serwisu „na własną rękę”. W tej części artykułu skupiłem się głównie na cechach charakterystycznych tego serwisu. Docenią je szczególnie osoby zdające sobie sprawę z tego, jak duży potencjał skrywa digital marketing.

Kreator stron docelowych

Możliwość tworzenia różnego typu witryn jest najważniejszą i zarazem podstawową funkcją serwisu Landingi.com. Wcześniej już wymieniałem typy projektów, które z jego pomocą możesz wdrożyć. Teraz skupię się na samym procesie, który jest wyjątkowo przystępny nawet dla początkujących użytkowników.

Autorski kreator stron Landingi opiera się na popularnym w ostatnim czasie systemie „pull&drop”. Pozwala on przenosić i edytować wszystkie elementy na stronie, bez potrzeby kodowania. To przyśpiesza całą pracę i prezentuje wprowadzane zmiany w czasie rzeczywistym. Ułatwia też projektowanie, a wszystko może bazować na gotowych szablonach, które również możesz dowolnie modyfikować.

Druga kwestia to wdrażanie responsywności. O tej funkcji już wspominałem, ale nie wyjaśniałem, jak dokładnie działa. Ma ona natomiast dwa wydania:

  • automatyczne,
  • automatyczne, udoskonalane ręcznymi modyfikacjami.

Jeśli chcesz, możesz w ogóle nie edytować widoku mobilnego. System sam „dostosuje” go do zmian, które wdrożysz w widoku desktopowym. W dodatku automatycznie dostosuje te modyfikacje to obecnie stosowanych trendów. Dzięki temu będą one dobrze się prezentować. Pozostaną też w pełni funkcjonalne, bazując na domyślnych rozwiązaniach.

Po dostosowaniu systemowym masz natomiast szansę własnoręcznie „dopieścić” cały projekt. To opcja istotna szczególnie dla twórców, którzy wiedzą, że większość odbiorców odwiedza ich serwisy na urządzeniach mobilnych. Dzięki temu wdrożysz niekonwencjonalne rozwiązania, które wyróżnią Cię na tle konkurencji pozostawiającej wersję „domyślną”. W tym przypadku także wszystko opiera się na metodzie „przeciągnij i upuść”. Co więcej, oba widoki są przygotowywane z poziomu jednego okna i możesz łatwo się między nimi przełączać.

Smart sekcje

Landingi.com bardzo chętnie sięga po rozwiązania usprawniające pracę użytkowników. To dobra metoda, zachęcająca zarówno osoby z niewielkim doświadczeniem, jak i te obsługujące wiele LP. Smart sekcje pozwalają wprowadzać modyfikacje do wielu landing page’y jednocześnie. W przypadku ich większej liczby może to pozwolić na ogromną oszczędność czasu. W dodatku nie jest specjalne trudne do wdrożenia.

Smart sekcje pozwalają zapisać dany „fragment” strony, a następnie wykorzystać go na innym LP. Następnie jego edycja automatycznie wprowadza modyfikacje wszędzie tam, gdzie został wykorzystany. Świetnie więc sprawdzi się to w przypadku powtarzalnych elementów, takich jak np.:

  • notki typu „o firmie”,
  • stałe informacje, np. adres siedziby firmy, numer kontaktowy itp.,
  • stopki informacyjne,
  • cenniki,
  • powtarzające się sekcje charakterystyczne dla marki.

Zaletą sekcji inteligentnych jest to, że możesz wykorzystywać je również w innych elementach swoich LP. Doskonale sprawdzą się m.in. podczas przeprowadzania testów A/B albo nawet jako szablony. Korzystanie z nich nie jest w żaden sposób ograniczone, niezależnie od wybranego przez Ciebie pakietu. Możesz więc z ich pomocą znacznie zoptymalizować pracę swojej firmy.

EventTracker

EventTracker to funkcja automatycznie dostępna w Twoim panelu użytkownika. Jego zadaniem jest monitorowanie wszelkich zdarzeń związanych z prowadzonymi przez Ciebie projektami. Możesz dzięki temu m.in.:

  • przyglądać się zachowaniom użytkowników i śledzić podejmowane przez nich interakcje,
  • analizować kliknięcia, scrollowanie i trendy,
  • bazować na ścisłych danych pochodzących z testów A/B,
  • monitorować zdarzenia na LP.

Zaletą EventTrackera jest to, że działa on automatycznie po uruchomieniu. Nie trzeba go w żaden sposób programować, instalować czy określać zasad działania. Automatycznie śledzi wszystkie mikrokonwersje, których możesz potrzebować, np.:

  • rozpoczęcie wypełniania i przesyłanie formularzy,
  • odtwarzanie i zatrzymywanie wideo,
  • kliknięcia w ikony, obrazki i przyciski,
  • informacje o leadach,
  • wyzwalanie i wyświetlanie lightboxów,
  • wartości przewijania strony,
  • każdy krok realizacji płatności.

Tak szczegółowe dane ułatwiają wprowadzanie zmian i optymalizację stron. Pozwalają też na tworzenie skuteczniejszego profilu odbiorców. To natomiast przekłada się na lepsze dostosowywanie do nich komunikatów. Co jednak ważne, EventTracker jest rozwiązaniem płatnym. Skorzystanie z niego kosztuje 187 zł netto miesięcznie. Warto go wypróbować ca darmo w czasie 7-dniowego okresu próbnego.

Kreator pop-upów

Twórcy opisywanego serwisu zdają sobie sprawę z jego komercyjnego i marketingowego zastosowania. Z tego względu zdecydowali się na wprowadzenie w nim kreatora pop-upów, czyli przyciągających uwagę komunikatów. Podobnie jak w przypadku LP, ich projektowanie budowa i wdrożenie nie wymaga umiejętności kodowania. W zależności od Twoich oczekiwań możesz je natomiast umieścić w dowolnym miejscu i dokładnie ustalić zasady działania.

Landingi oferuje wiele gotowych szablonów pop-upów, które są w pełni edytowalne. W dodatku możesz integrować je z narzędziami do e-mail marketingu, których używasz na co dzień. Bez problemu skorzystasz tu m.in. z FreshMail czy MailChimp. Do Twojej dyspozycji pozostaje też zarządzanie takimi kwestiami, jak m.in.:

  • triggery, np.:
    • czas pobytu na stronie,
    • kliknięcie w element,
    • zamiar opuszczenia strony,
  • umiejscowienie, np.:
    • zewnętrzny LP,
    • wewnętrzny LP,
    • zewnętrzne strony internetowe i systemy e-commerce,
  • wyświetlanie, np.:
    • podczas każdej lub tylko przy określonej wizycie,
    • przy pierwszej wizycie.

Nad skutecznym działaniem pop-upów działają rozbudowane narzędzia analityczne. Z ich pomocą możesz obserwować skuteczność wprowadzonego rozwiązania:

  • ilość wygenerowanych wizyt,
  • ilość zdobytych leadów,
  • współczynnik konwersji.

Testy A/B

Korzystanie z testów A/B jest techniką powszechnie stosowaną w świecie marketingu online. Pozwala ona na przygotowanie i opublikowanie dwóch rozwiązań, odrębnym grupom użytkowników. Następnie obie są monitorowane i sprawdzana jest ich skuteczność. Na koniec dane są ze sobą zestawiane, a użytkownik otrzymuje jasną odpowiedź, która wersja jest lepsza. Może wtedy przystąpić do jej pełnowymiarowego wdrażania, by optymalizować swoje zyski i nie przepalać budżetu.

Landingi.com pozwala na takie działanie, co nie należy do specjalnie skomplikowanych. Wystarczy jedynie stworzyć dwa warianty promocji. Nie musisz nawet robić tego „od podstaw”. Wystarczy, że powielisz przygotowany już projekt i naniesiesz w nim pożądane zmiany. Następnie odpowiednio je nazywasz i obserwujesz, który z nich przyprowadzi do Ciebie więcej leadów. Po wszystkim publikacja słabszej wersji jest wstrzymywana i gotowe – skuteczna kampania poszerza grono Twoich klientów.

Asystent AI

Coraz więcej narzędzi i serwisów usługowych dodaje do swoich ofert rozwiązania bazujące na sztucznej inteligencji. Nie inaczej jest z Landingi, który oddaje do dyspozycji klientów tzw. Asystenta AI. W praktyce jest to po prostu pakiet zaawansowanych rozwiązań AI. Pozwalają na tworzenie poszczególnych elementów landing pages z pomocą sztucznej inteligencji. W ten sposób możesz np.:

  • wygenerować teksty na stronę,
  • stworzyć nagłówki,
  • określić cel landing page’a,
  • generować rozwiązania SEO,
  • edytować zdjęcia i grafiki (np. usuwać tło).

Nie są to rozwiązania niezastąpione, których obecność przesądza o skorzystaniu z tego serwisu. Świadczą natomiast o tym, że twórcy podążają za trendami i chcą być na bieżąco z tym, co w świecie nowych technologii się dzieje. Same narzędzia działają sprawnie i mogą być pomocne szczególnie w przypadku osób tworzących większe ilości LP. Moim zdaniem znacznie usprawniają pracę i są łatwe w użytku. Polecam natomiast zawsze sprawdzać wygenerowane teksty, bo AI wciąż bywa jeszcze kapryśna.

Dostęp do gotowych szablonów w Landingi

Każdy zarejestrowany użytkownik może korzystać z tzw. galerii szablonów. Dzięki temu rozwiązaniu osoba tworząca projekt może posłużyć się jednym z ponad 400 gotowych wzorów. Dotyczy to zarówno LP, jak i pop-upów. To znacznie przyśpiesza pracę i ją ułatwia. Nie musisz bowiem samodzielnie projektować wszystkiego od podstaw. Wybierasz opcję najbliższą Twoim założeniom, a następnie edytujesz każdy jej element. W ten sposób dostosowujesz jej wygląd i funkcjonalności do wymagań własnej firmy.

Wszystkie dostępne szablony są posegregowane pod względem:

  • celu użytkownika,
  • branży,
  • projektu (LP, Pop-up lub konkretna sekcja).

Szczegółowo zasady ich działania opiszę w dalszej części tekstu. Skupiłem się na ich obsłudze we fragmencie dotyczącym tworzenia landing page’a.

Procesy związane z tworzeniem stron docelowych

Landing.com wprowadził do swojej oferty szereg udogodnień dla użytkowników. Mają one na celu optymalizację tworzenia LP i wynikających z tego korzyści. Właśnie dlatego do Twojej dyspozycji został oddany szereg procesów ułatwiających to zadanie. Mam tu na myśli takie rozwiązania, jak:

  • optymalizacja konwersji – tworzenie landing page’a ma określony cel. Im w większym stopniu jest on spełniony, tym lepiej dla Ciebie, Twojej marki, firmy czy wizerunku. Właśnie dlatego usługodawca stworzył kilka rozwiązań pozwalających na zwiększenie konwersji. Z ich pomocą podejmowane przez Ciebie działania będą efektywniejsze. Przykładem są m.in.:
    • testy A/B,
    • dynamiczna treść,
    • personalizacja projektów,
    • dostęp do statystyk;
  • generowanie leadów – podobnie jak w przypadku konwersji, rosnąca liczba leadów także pozytywnie oddziałuje na Twój biznes. Możesz dzięki temu go rozwijać i osiągać kolejne cele. By natomiast „walka” o odbiorcę była skuteczniejsza, usługodawca oferuje m.in.:
    • intuicyjny interfejs i edytor,
    • szybką publikację projektów,
    • darmowe szablony,
    • planer kampanii,
    • integracje marketingowe;
  • lejki sprzedażowe – Landingi.com pozwala kreować, śledzić i podsumowywać efektywność lejków sprzedażowych. Dzięki nim Twój odbiorca może stać się zadowolonym i powracającym do Ciebie klientem. Przy pomocy tego serwisu możesz zrealizować różne typy lejków:
    • sprzedażowe,
    • marketingowe,
    • konwersji;
  • sprzedaż on-line – masz możliwość zaprojektowania LP sprzedażowego. Umieścisz na nim swoje produkty, dodasz odpowiednie przyciski i zintegrujesz bramkę płatniczą. Dodatkowo będziesz zarządzać również zamówieniami za pośrednictwem swojego konta użytkownika;
  • praca zespołowa – zależnie od wybranego pakietu, w Landingi.com możesz tworzyć subkonta. W ten sposób dostosujesz swój profil do działań wewnątrz firmy lub współpracy z klientami. Spersonalizujesz platformę, dbając o brending, i wygodnie będziesz dzielić się posiadanymi materiałami. Zyskasz przy okazji także większą kontrolę nad podejmowanymi działaniami, na co pozwoli dostęp do historii zmian.

Integracje Landingi.com

Połącz swoje konto w Landingi.com z ponad 170 rozwiązaniami zewnętrznymi. Ta liczba rzeczywiście robi wrażenie. Możesz dzięki temu lepiej zoptymalizować tworzony projekt, w pełni dostosowując go do własnych oczekiwań. Bez problemu wdrożysz też narzędzia pozwalające Ci na śledzenie ruchu czy zachowania użytkowników. Zyskasz dzięki temu ogrom możliwości, które ułatwią Ci zbieranie danych i właściwe zarządzanie strategią rozwoju marki.

Wszystkie integracje zostały podzielone według dwóch kryteriów:

  • typu rozszerzenia – uwzględnia zasady działania danego rozwiązania:
    • natywne – działają z poziomu konta użytkownika,
    • kompatybilne – możesz je wprowadzić, korzystając np. z kodu HTML czy JavaScript,
    • Zapier – integracja jest możliwa z poziomu oprogramowania Zapier;
  • kategorii – przydatne i najczęściej wybierane przez serwisy o określonych funkcjonalnościach czy potrzebujące danego rozwiązania, np.:
    • czat,
    • e-mail marketing,
    • e-commerce,
    • analityka i śledzenie.

W dalszej części tekstu, dotyczącej przeglądu interfejsu, znajdziesz więcej informacji związanych z integracjami tej platformy.

Support Landingi.com

Landingi.com to polska platforma oferująca polskojęzyczny support. Dla wielu użytkowników może być to jej zdecydowany atut. Jeśli chcesz skontaktować się z firmowym działem pomocy, możesz wysłać maila na adres: support@landingi.com.

Alternatywnie, z poziomu konta użytkownika, dostępny jest czat na żywo. Obsługują go fizyczni pracownicy, a nie bot. Przyjrzałem się temu rozwiązaniu przy okazji opisu interfejsu serwisu. Zdecydowanym minusem tej formy wsparcia klienta są moim zdaniem godziny funkcjonowania supportu. Działa on wyłącznie od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-17:00. Brakuje mi tu przynajmniej dyżurów w pilnych przypadkach poza wskazanym terminem.

Centrum pomocy i blog

Pocieszeniem dla osób rozczarowanych godzinami działania supportu jest bardzo rozbudowany sektor wsparcia. Składa się on z:

  • centrum pomocy,
  • bloga,
  • historii klientów.

Każda z tych form ma swoją osobną podstronę w serwisie usługodawcy. Wszystkie są też dostępne zarówno dla zarejestrowanych użytkowników, jak i zwykłych internautów.

Centrum pomocy zawiera bardzo obszerną bazę treści odpowiadających na najczęściej pojawiające się problemy. Znajdziesz tu zarówno krótkie odpowiedzi, jak i bardziej rozbudowane artykuły oraz wskazówki. Zostały one podzielone na takie kategorie, jak m.in.:

  • pierwsze kroki,
  • domeny i publikacja,
  • platforma,
  • tworzenie,
  • zarządzanie kontem.

Alternatywnie możesz skorzystać ze sprawnie działającej wyszukiwarki. Wystarczy wprowadzić do niej hasło, z którym związane są Twoje problemy. System znajdzie wszystkie artykuły, w których poruszany był jego temat.

Blog firmowy nie jest co prawda bezpośrednio związany ze wsparciem klientów. Zawiera natomiast wiele szczegółowo opisanych zagadnień, które są w stanie rozwiązać sporo problemów. Artykuły są wyczerpujące i często podparte licznymi przykładami, screenami itd. Dotyczą zarówno samej platformy, jak i szeregu innych tematów związanych z prowadzeniem własnego miejsca w sieci. W zależności od Twoich zainteresowań możesz przebierać w materiałach podzielonych na kilka kategorii:

  • content marketing,
  • landing page,
  • performance,
  • nowości,
  • strona tygodnia,
  • i wiele innych.

Moją uwagę przykuła sekcja „historie klientów„, która doczekała się nawet własnego odnośnika ze strony głównej. Znajdują się w niej obszerne artykuły dotyczące marek, które korzystały z Landingi.com i odniosły różnego typu sukcesy. To bardzo przydatne case studies, które jednocześnie mogą stanowić zarówno inspirację, jak i motywację do działania. W przypadku części opowieści poruszane są bardzo konkretne zagadnienia dotyczące funkcjonowania projektów. Na podstawie tych informacji mogą przyjść Ci do głowy liczne pomysły przydatne przy okazji rozwoju własnej marki.

Akademia Landing Page, e-booki i Webinary

Serwis Landingi.com przez wiele lat swojego funkcjonowania stworzył wokół siebie bardzo zaangażowaną społeczność. Jednocześnie jego twórcy zadbali o to, by marka była postrzegana jako profesjonalna i zaufana. To natomiast sprzyja tworzeniu różnego typu inicjatyw edukacyjnych.

Najbardziej znana jest Akademia Landing Page. To darmowe rozwiązanie, z którego może skorzystać dosłownie każdy twórca LP. Moim zdaniem to bardzo ciekawe szkolenie, które warto przejść. Nie zajmuje wiele, ale doskonale sprawdzi się szczególnie w przypadku osób tworzących swój pierwszy LP. W sumie składa się z dwóch poziomów:

  • podstawowego, podzielonego na 3 części:
    • część 1 – Wstęp do landing page’y (3 lekcje),
    • część 2 – Tworzenie landing page’a (7 lekcji),
    • część 3 – Publikacja landing page’a (5 lekcji);
  • zaawansowanego, podzielonego na kolejne 3 części, będących kontynuacją poprzednich:
    • część 4 – Optymalizacja landing page’a (7 lekcji),
    • część 5 – Korzystanie z landing page’a (4 lekcje),
    • część 6 – Landing page’e a reklama (4 lekcje).

Dodatkowym uzupełnieniem wiedzy teoretycznej może być udostępniany przez twórców za darmo e-book. Nosi tytuł „Dlaczego warto personalizować strony docelowe?” Możesz pobrać go bezpośrednio z podstrony Landingi.com. Aby to zrobić, konieczne jest natomiast dołączenie do newslettera poprzez podanie imienia oraz adresu e-mail.

Ostatnią bardzo praktyczną inicjatywą tego serwisu są webinary. Regularnie są publikowane na YouTube, gdzie pozostają ogólnodostępne dla wszystkich internautów. Ich oglądanie nic nie kosztuje, a poruszane są w nich bardzo różnorodne tematy, dotyczące m.in.:

  • skalowania działań agencyjnych z Landingi.com,
  • tworzenia kampanii webinarowych,
  • zamiany leadów na klientów,
  • korzystania z gotowych szablonów,
  • i wielu innych.

Narzędzie do tworzenia stron docelowych i nie tylko. Jak Landingi działa w praktyce?

Czas na odrobinę praktyki. Poniżej stworzyłem szczegółowy przewodnik wyjaśniający, w jaki sposób możesz założyć konto Landingi.com. Skorzystałem z darmowej wersji próbnej, która zapewnia dostęp do wszystkich funkcjonalności serwisu. Ty natomiast możesz zdecydować się na dowolny pakiet – również ten darmowy, do bardzo podstawowych zastosowań.

W dalszej części artykułu omówiłem interfejs tego serwisu. Opisałem jego najważniejsze zakładki i wyjaśniłem, w jaki sposób możesz z nich skorzystać. Znajdziesz tutaj też poradniki dotyczące wykonywania niektórych operacji, szczególnie popularnych wśród użytkowników.

Jak założyć konto w Landingi?

Korzystanie z Landingi.com wymaga założenia konta użytkownika. Zrobisz to, wykupując konkretny pakiet płatny lub korzystając z opcji darmowej. Do Twojej dyspozycji jest też bezpłatny, 14-dniowy okres próbny.

Najpierw musisz wejść na stronę główną serwisu. Następnie naciśnij niebieski przycisk „Rozpocznij za darmo„, znajdujący się na środku. Alternatywnie możesz użyć „Załóż konto„, widocznego w prawym górnym rogu ekranu.

System przekieruje Cię do formularza rejestracyjnego. Otrzymasz informację o darmowym okresie próbnym oraz spis głównych cech serwisu. Możesz założyć konto na dwa sposoby:

  • przy pomocy konta Google,
  • wykorzystując adres e-mail.

Ja posłużę się drugą z dostępnych opcji.

W kolejnym kroku musisz podać:

  • imię (nazwa konta użytkownika),
  • e-mail biznesowy,
  • hasło – musi zawierać po jednej wielkiej i małej literze, cyfrę oraz składać się z 10 znaków.

Po uzupełnieniu danych naciśnij przycisk „Zarejestruj się za darmo„.

W kolejnym kroku system zada Ci kilka pytań dotyczących charakteru prowadzonej przez Ciebie działalności. Zgodnie z wyświetlaną informacją, te dane pomogą dopasować produkt do Twoich potrzeb. Naciśnij „Zaczynam” i odpowiedz na kilka pytań, które pojawią się na ekranie:

  • czy kiedykolwiek korzystałeś z landing page’y,
  • dla kogo tworzysz/chcesz stworzyć landing page,
  • z jakiej jesteś branży,
  • jakie są cele, które chcesz osiągnąć z Landingi.com,
  • z jakich aplikacji korzystasz,
  • czy chcesz być na bieżąco z Landingi.

Dalej konieczne jest podanie danych karty kredytowej. To niezbędny etap, umożliwiający korzystanie z okresu próbnego. W tym miejscu musisz uzupełnić:

  • swoje dane osobiste lub informacje o Twojej firmie,
  • wybrać metodę płatności (karta kredytowa lub PayPal) i wprowadzić niezbędne dane,
  • określić plan,
  • wybrać okres użytkowania.

Po podaniu wszystkich informacji kliknij niebieski przycisk „Rozpoczynam okres testowy„.

Po potwierdzeniu płatności system przekieruje Cię do panelu użytkownika.

Interfejs Landingi.com – przegląd

Interfejs konta użytkownika w Landingi wyjątkowo mi się podoba. Ma wszystkie cechy, które cenię: minimalizm, jasne barwy, czytelność i wyraźnie zaznaczone funkcje, z których najczęściej korzystają użytkownicy. Jest podzielony na trzy główne części:

  • menu boczne (po lewej stronie) – znajdziesz tu spis wszystkich funkcji dostępnych w serwisie. Ma bardzo zwięzłą formę i umożliwia zarządzanie nie tylko projektami, ale też przypisanymi do nich domenami czy nawet fontami. Tutaj też znajdziesz opcję integracji oraz szeregu usług dodatkowych, o których napiszę więcej w dalszej części tekstu;
  • menu górne – po rozwinięciu przycisku „Zużycie” pokazuje ogólny stan konta w kontekście limitów, którymi jest ograniczone. Zwięźle prezentuje domeny, liczbę wizyt i opublikowane strony docelowe. Pozwala ponadto na zarządzanie subskrypcją. W prawym górnym rogu znajdziesz:
    • opcję zatrudnienia eksperta – bardzo przydatne rozwiązanie, które może przydać się szczególnie osobom początkującym lub pracującym nad większymi projektami;
    • pomoc,
    • powiadomienia,
    • ustawienia konta;
  • główny widok – prezentuje najważniejsze informacje o prowadzonych przez Ciebie projektach. Zaraz po otwarciu nowego konta zawiera instrukcję ułatwiającą przystąpienie do działania. Składa się ona z pięciu kroków, przydatnych użytkownikom o zróżnicowanych potrzebach:
    • wybór szablonu,
    • rozpoczęcie edycji,
    • przygotowanie formularza,
    • stworzenie strony podziękowania i widoku mobilnego,
    • publikacja landing page’a.
    Przy każdej z tych opcji znajdziesz przycisk odsyłający bezpośrednio do odpowiedniej podstrony. Na samym dole znajduje się odnośnik do tutoriali wideo. Z ich pomocą możesz szybciej nauczyć się obsługi serwisu. Znajdziesz w nich też odpowiedź na wiele najczęściej zadawanych pytań.

Podobnie jak w przypadku większości podobnych narzędzi, w prawym dolnym rogu znalazł się „dymek czatu”. Za jego pośrednictwem możesz napisać do supportu serwisu. Pierwsza wiadomość automatyczna jest po angielsku, ale (jak widać na poniższym screenie) język polski jest obsługiwany. Na wiadomości odpowiadają prawdziwi konsultanci, a nie bot. Uważam to za dużą zaletę, szczególnie w przypadku nagłych sytuacji awaryjnych czy poważniejszych problemów.

Najważniejsze zakładki Landingi.com

Interfejs Landingi ma bardzo zwięzłą formę. Wszystkie jego możliwości zostały wpasowane w główne funkcje, dostępne z poziomu bocznego menu. Z tego względu poniżej opisałem wyłącznie główne zakładki, z których możesz korzystać najczęściej. Większość z nich jest bardzo intuicyjna, wyjaśniłem więc tylko ogólnie, do czego służą.

  • Landingi – to zakładka odpowiadająca za wszystkie strony, które możesz stworzyć przy pomocy tego rozwiązania. Umieszczono tutaj:
    • Landingi – odpowiada za projektowanie, tworzenie, wdrażanie, śledzenie i zarządzanie stronami docelowymi. W dalszej części artykułu znajdziesz szczegółową instrukcję, jak stworzyć LP;
    • Sekcje inteligentne – możesz w tym miejscu edytować poszczególne sekcje i aktualizować je jednocześnie we wszystkich lokalizacjach. To znacznie skraca czas tworzenia np. kampanii i automatyzuje cały proces;
    • Lightboxy – pozwala na samodzielne stworzenie i dodanie do LP lightboxa. Możesz do jego wyświetlenia wykorzystać tekst, obrazek, ikonę lub przycisk. W ten sposób skutecznie wyróżnisz dodatkowe treści i umieścisz je w odpowiednim miejscu;
    • Produkty – z tego poziomu możesz zarządzać sprzedażą swoich produktów oraz usług. Dodasz tu przyciski płatności na swoim landing page’u oraz skorzystasz z bramek płatności, takich jak m.in. PayPal. Zyskasz ponadto możliwość przeglądania zamówień, dodawania produktów do bazy, ustalania ich cen czy zmiany statusu realizacji.
  • Popupy – jak sama nazwa wskazuje, możesz w tym miejscu projektować, budować i wdrażać pop-upy. Osadzisz je na swojej stronie docelowej i będziesz obserwować ich skuteczność. Z łatwością też każdy projekt poddasz edycji, przeprowadzisz testy i zoptymalizujesz jego efektywność.
  • Konwersje – to zakładka pozwalająca na śledzenie skuteczności podejmowanych działań. Masz w niej do dyspozycji:
    • Leady – tutaj znajdziesz wszystkie dane dotyczące leadów. Tym słowem określa się osoby, które wyraziły zainteresowanie Twoją ofertą (np. poprzez pozostawienie swoich danych kontaktowych). Możesz w tym miejscu nimi zarządzać, oznaczać je jako SPAM czy eksportować w formie list;
    • Zamówienia – zakładka pozwalająca na zarządzanie zamówieniami. Możesz śledzić tu ich statusy, obserwować sytuację na poszczególnych LP i weryfikować poszczególne zdarzenia. Sprawdzisz szczegóły każdej transakcji, dodasz nowe produkty i zweryfikujesz płatności.
  • Domeny – Landingi.com umożliwia publikację LP na własnej domenie. Dzięki temu możesz zachować spójność komunikacji i korzystać z nazwy nawiązującej np. do Twojej marki. Z poziomu tej zakładki możesz natomiast ją dodać i skorzystać z darmowego certyfikatu SSL. Zależnie od wybranego pakietu masz też szansę sięgnąć po subdomeny, wykorzystujące hosting usługodawcy. Samą stronę docelową opublikujesz za pomocą:
    • swojej domeny,
    • osadzenia pliku .PHP na własnym serwerze,
    • wtyczki WordPress.
  • Fonty – dowolnie personalizuj landing page, który ma promować Twoją firmę. Aby było to możliwe w pełni, możesz skorzystać z własnych fontów, np. wykorzystywanych w Twoim serwisie firmowym. Do Twojej dyspozycji jest obszerna biblioteka fontów Google. Z poziomu tej zakładki ustawisz domyślny font dla wszystkich projektów. Przypiszesz też konkretne rozwiązania do danych LP w zależności do aktualnych potrzeb.
  • Dodatki – po naciśnięciu tego przycisku system przekieruje Cię do zakładki „Dodatki i usługi”. Znajdziesz w niej wszystkie rozwiązania zwiększające możliwości Twojego planu płatnego. Możesz skorzystać w tym miejscu m.in. z:
    • EventTrackera,
    • anonimizacji danych leadów,
    • usuwania tła obrazów z AI,
    • generowania SEO z AI,
    • generowania treści z AI,
    • projektów landing pages.
    Wszystkie dostępne opcje są zaprezentowane w formie przejrzystych kafelków. Każdy zawiera krótki opis, wraz z informacją, czy dane rozwiązanie jest dostępne w Twoim planie. Pozostałe możesz wypróbować za darmo dzięki 7-dniowemu okresowi próbnemu. Jeśli nie znajdziesz tutaj narzędzia, którego potrzebujesz, możesz zwrócić się bezpośrednio do twórców. Niewykluczone, że po zaproponowaniu nowej opcji rzeczywiście zostanie ona wprowadzona.
  • Integracje – opisywałem je już wcześniej, przy okazji funkcji serwisu i wszystkie je znajdziesz właśnie w tej zakładce. Są podzielone na trzy typy główne, których przeglądanie ułatwia klasyfikacja według kategorii. Wszystkie dostępne integracje są zaprezentowane w formie kafelek z krótkim opisem i obrazkiem oznaczającym ich typ. Możesz nacisnąć „Zobacz więcej”, by poznać szczegóły danego narzędzia i wdrożyć go do swojego projektu. Pomoże Ci w tym szczegółowa instrukcja przygotowana przez twórców.

Jak stworzyć landing page w Landingi.com?

Zdecydowana większość użytkowników wykorzystuje Landingi do oczywistego celu – tworzenia landing page’a. Napisałem więc prosty poradnik wyjaśniający krok po kroku, jak wygląda taki proces „od środka”. Dzięki temu łatwiej będzie Ci ocenić, czy sobie z nim poradzisz. Przypuszczam natomiast, że nie będzie to dla Ciebie większym problemem. Kwestie techniczne ograniczone zostały bowiem w tym przypadku do absolutnego minimum.

Pierwszym krokiem jest zalogowanie się na konto użytkownika. Następnie musisz przejść do znanej Ci już zakładki „Landingi„. Rozwiń ją i wybierz sekcję o tej samej nazwie. Jeśli to Twój pierwszy LP, znajdziesz tam przycisk zachęcający do podjęcia działania, na którym Ci zależy. Mowa o niebieskim buttonie „Stwórz swój pierwszy landing page„. Naciśnij go, aby przejść dalej.

W tym momencie rozpoczyna się właściwy proces tworzenia własnej strony docelowej. Na nowej podstronie zobaczysz paletę dostępnych dla Ciebie szablonów. Wszystkie są darmowe, a usługodawca oferuje ich ponad 300. Na szczęście nie musisz przeglądać wszystkich po kolei. Polecam skorzystać z lewego menu, w którym znajdziesz przydatne filtry. Z ich pomocą możesz określić:

  • cele landing page’a, np.:
    • zapis do newslettera,
    • sprzedaż usługi lub produktu,
    • pobieranie ebooka,
    • przekierowanie na inną stronę,
    • i kilka innych;
  • kroki lejka sprzedażowego, np.:
    • strony przechodzące (squeeze),
    • strony sprzedażowe i podsprzedażowe (upsell),
    • strony podziękowania;
  • branżę, np.:
    • ecommerce,
    • finanse,
    • nieruchomości,
    • działalność wydawnicza,
    • wydarzenia.

Minusem jest to, że nie można zaznaczyć wytycznych z każdej sekcji jednocześnie. To uściśliłoby wyniki wyszukiwania. Mimo to, po zaznaczeniu jako celu „zapisu do newslettera” system wyświetlił mi szereg atrakcyjnie wyglądających propozycji. Gdy zdecydujesz się na konkretne rozwiązanie, najedź na nie kursorem i wybierz opcję „Użyj szablonu„.

W kolejnym oknie podaj nazwę swojego nowego LP. Ja w swoim przykładzie opisałem go jako „Jakwybrachosting.pl – newsletter”. Po krótkiej chwili system przekieruje Cię bezpośrednio do edytora. Możesz przystąpić do pracy i wprowadzić zmiany w szablonie, który wcześniej został wybrany.

Każdy element LP możesz przesuwać i edytować. Dwukrotne naciśnięcie na napis pozwala go dowolnie modyfikować. W menu po prawej i lewej stronie masz szereg narzędzi. Z ich pomocą naniesiesz niezbędne zmiany. Dostosujesz w ten sposób wygląd strony do własnych potrzeb. Na samej górze po lewej stronie znajdziesz widok strony na desktop oraz urządzenia mobilne. W ten sposób zadbasz o to, by dobrze prezentowała się np. na smartfonach.

Po wprowadzeniu wszystkich zmian i wystarczy tylko, że naciśniesz zielony przycisk „Publikuj„. Znajdziesz go w prawym górnym rogu ekranu. Wtedy też system przedstawi Ci szereg wskazówek dotyczących kwestii, które możesz poprawić. Mają one na celu poprawę funkcjonowania Twojego LP. Możesz z tych porad skorzystać, ale oczywiście nie musisz. Jeśli uważasz, że wszystko jest już gotowe, naciśnij niebieski przycisk „Publikuj mimo to!„.

Po krótkiej chwili Twój landing page jest już dostępny pod roboczym linkiem. W okienku, które pojawi się na środku ekranu, możesz go pobrać lub udostępnić. Z tego poziomu też zadecydujesz, w jaki sposób chcesz go opublikować. Po wybraniu danej opcji nastąpi przekierowanie do podstony, która umożliwia jego wdrożenie. Alternatywnie możesz zostawić go na razie w takiej formie i nadal pracować nad jego stanem. W takim przypadku kliknij „Ok, zamknij„.

Po wybraniu „Dashboard” w nowym oknie otworzy się zakładka „Landingi”. Jak łatwo zauważyć, wygląda ona zupełnie inaczej niż wtedy, gdy przystępowałem do tworzenia nowego LP. Teraz widoczna jest w niej nowa strona lądowania i szczegóły jej dotyczące. Z tego poziomu zyskujesz dostęp do jej:

  • podsumowania,
  • zdarzeń,
  • optymalizacji,
  • kodu JavaScript,
  • InfoBaru,
  • harmonogramu,
  • ustawień.

W podsumowaniu widoczne są najważniejsze informacje na jej temat. W ujęciu dziennym, tygodniowym i miesięcznym prezentowana jest jej:

  • liczba wizyt,
  • leady,
  • sprzedaże,
  • konwersja.

W górnej części zakładki, obok miniatury LP, widoczna jest opcja „zmień adres URL„. To skrót pozwalający przejść do zarządzania domeną, którą wcześniej zamknąłem. Z tego poziomu również możesz umieścić landing page na własnej domenie, WordPressie czy serwerze.

Po opublikowaniu pierwszego landing page’a zmianie ulega również wygląd głównej zakładki „Landingi”. Teraz nie ma już w nim grafik zachęcających do podjęcia działania. Zamiast tego pojawiło się tam zestawienie stworzonych przez Ciebie LP. Możesz je segregować, wyszukiwać czy przypisywać do określonych grup. Nadal też masz szansę podjąć pracę nad nowym projektem. Wystarczy tylko, że naciśniesz przycisk „+ Stwórz nowy landing„, tuż przy wyszukiwarce.

Ile kosztuje Landingi.com?

Jak już wspominałem wcześniej, serwis dostępny jest w kilku wersjach cenowych oraz jako jeden wariant darmowy. Do Twojej dyspozycji są takie pakiety, jak:

  • Free – opcja darmowa. Dobry dla osób prowadzących jeden serwis, którym zależy na jego promowaniu. Skierowany raczej do amatorów i małych projektów, którym niespecjalnie zależy na profesjonalnym wyglądzie LP. Ma to związek z widocznym na nim brandingu Landingi.com. Oferuje dość ograniczone funkcje:
    • możliwość opublikowania 1 landing page,
    • 500 wizyt miesięcznie,
    • 30 dni podglądu danych,
    • 1 własna domena i certyfikat SSL,
    • synchronizacja danych 1 raz dziennie;
  • Lite – kosztuje 119 zł miesięcznie lub 1190 zł rocznie. Rozwiązanie odpowiednie dla mniejszych i początkujących e-biznesów. Dobrze sprawdzi się dla osób promujących regularnie swoją firmę i posiadających kilka niezbyt dużych projektów. W jego ramach masz do dyspozycji:
    • wszystkie funkcje i integracje,
    • możliwość stworzenia maksymalnie 10 projektów,
    • nielimitowane konwersje,
    • do 5000 wizyt miesięcznie (wraz z Cloud Hostingiem),
    • 1 własna domena i certyfikat SSL;
  • Professional – kosztuje 249 zł miesięcznie lub 2490 zł rocznie. Zgodnie z deklaracją serwisu jest to opcja wybierana przez profesjonalistów, np. marketerów i agencje. Pozwala na optymalizację konwersji i usprawnianie komunikacji z odbiorcami. Oferuje użytkownikowi:
    • wszystkie funkcje i integracje,
    • nielimitowane projekty,
    • nielimitowane konwersje,
    • do 50000 wizyt miesięcznie (wraz z Cloud Hostingiem),
    • do 10 własnych domen z certyfikatami SSL;
  • Unlimited – kosztuje 4000 zł miesięcznie lub 40000 zł rocznie. Pakiet dla najbardziej wymagających, potężnych firm i agencji. Sprawdzi się w przypadku użytkowników posiadających lub nadzorujących liczne strony internetowe. W jego ramach do dyspozycji masz:
    • wszystkie funkcje i integracje,
    • nielimitowane projekty,
    • nielimitowane konwersje,
    • nielimitowane wizyty,
    • 20 własnych domen wraz z certyfikatami SSL,
    • opcję śledzenia historii zmian i zaawansowane uprawnienia dostępu,
    • maksymalnie 20 subkont,
    • domeny na liście zaufanych,
    • możliwość publikacji za pomocą reverse proxy,
    • dedykowane rozwiązania na platformie,
    • pomoc eksperta w lead generation,
    • priorytetowe wsparcie.

Platforma oferuje szereg funkcjonalności dostępnych w każdym z planów. Część z nich zapewne już przyciągnęła Twój wzrok. Poniżej wymienię je natomiast zbiorczo, by uszeregować wszystkie informacje. Decydując się na którykolwiek z planów płatnych, otrzymujesz:

  • edytor landing page’y,
  • 400+ gotowych szablonów stron,
  • kreator formularzy,
  • edytor pop-upów,
  • sekcje inteligentne,
  • integracje,
  • optymalizację,
  • Cloud Hosting, wraz z certyfikatem SSL i uptime na poziomie 99,9 proc.,
  • wtyczkę WordPress,
  • darmową bibliotekę zasobów,
  • opcję zarządzania leadami,
  • narzędzia analityczne i raporty.

Nie masz pewności, która z dostępnych wersji będzie dla Ciebie najlepsza? W takim przypadku polecam skorzystać z darmowego okresu próbnego. Za jego pośrednictwem możesz wypróbować każdy z pakietów bez żadnych opłat przez 14 dni. Niestety proces ten wymaga podania danych karty kredytowej. Nie może być to karta jednorazowa. Mnie udało się przejść proces, korzystając z karty debetowej. Jej potwierdzenie polega na pobraniu z niej 1 zł w celu weryfikacji. Jeśli ostatecznie zrezygnujesz z tego serwisu, kwota zostanie automatycznie zwrócona.

Opinie o Landingi.com

Landingi Sp. z o.o. to polska firma z siedzibą w centrum Gliwic. Jest wyraźnie przywiązana do polskiego rynku i zaangażowana w przyciąganie polskojęzycznych klientów. Takie podejście przekłada się na ogromną ilość komentarzy i opinii na jej temat, publikowanych w polskojęzycznym internecie. Większość z nich jest pozytywna, choć udało mi się znaleźć kilka mniej pochlebnych głosów.

Dobre opinie dotyczą przede wszystkim funkcjonalności serwisu. Użytkownicy chwalą intuicyjny interfejs i budowę LP za pomocą metody „przeciągnij i upuść”. Doceniana jest też możliwość dodawania własnych pytań do formularzy czy pełna edytowalność gotowych szablonów. Można powiedzieć, że internautom ogólnie podoba się imponująca swoboda projektowania, tworzenia i wdrażania stron, jaką daje im to oprogramowanie.

Negatywnych opinii nie ma zbyt wiele. Wydaje mi się, że nie są one aż tak poważne i nie dotyczą samych funkcjonalności czy sprawności działania serwisu. Raczej w ich przypadku użytkownicy skupiają się na stronie finansowej. Stosunkowo niskie oceny wystawiane przez klientów argumentowane są często zbyt wysokimi stawkami za poszczególne pakiety. Pada też kilkukrotnie argument, zgodnie z którym stosunek ceny do jakości nie jest wystarczający. Jest to natomiast zależne od oczekiwań konkretnego klienta.

Do tego serwisu porównywane są wielokrotnie kreatory stron typu WIX, słynące z niezwykle potężnej gamy funkcjonalności. Nie zabrakło w nich możliwości tworzenia landing pages, a stawki niektórych planów rzeczywiście są znacznie tańsze.

Rozwiązania alternatywne dla Landingi

Landigni.com nie jest unikatowym rozwiązaniem na rynku. W internecie nie brak narzędzi do tworzenia tzw. stron lądowania. Mowa tu zarówno o serwisach polsko-, jak i obcojęzycznych. Co więcej, część z nich specjalizuje się w tym konkretnym zagadnieniu, ale nie brak i tych bardziej rozbudowanych.

Najpierw skupię się na serwisach przeznaczonych głównie do tworzenia landing page’y. Wśród najpopularniejszych i wartych przetestowania są np.:

Różnią się one przede wszystkim ceną, ale też możliwościami oraz obsługą. Warto skorzystać z ich okresów próbnych, by przekonać się, które z nich Ci najbardziej odpowiadają. Polecam też określić własne wymagania i zobaczyć, w którym miejscu zostaną one zaspokojone za najniższą cenę.

Ciekawą alternatywą dla kreatorów LP są wspomniane już potężne kreatory stron. W ostatnim czasie przyciągają do siebie wielu użytkowników, ze względu na swoje możliwości. Z ich pomocą stworzysz nie tylko strony docelowe, ale też zwykłe serwisy, reklamy, kupisz domeny i wiele więcej. Wszystko to z poziomu jednego konta i bez potrzeby kodowania, co przekonuje wielu twórców. Oprócz wywołanego już wcześniej Wixa przykładem mogą być w tym przypadku również np.:

Zalety i wady Landingi

Zalety Landingi:

  • tworzenie landing page’y,
  • tworzenie microsites i one-pagers,
  • responsywność stron,
  • tworzenie spersonalizowanych formularzy,
  • ogromny wybór darmowych szablonów,
  • każdy szablon jest w pełni edytowalny,
  • kreator oparty na metodzie „przeciągnij i upuść”,
  • polskojęzyczny support i rozbudowana baza wiedzy,
  • intuicyjny i czytelny dashboard,
  • bezpłatny okres próbny,
  • dostęp do testów A/B,
  • opcja zatrudnienia eksperta,
  • wybór darmowych grafik, zdjęć i ikon,
  • dostępna wersja darmowa,
  • rozbudowana sekcja integracji,
  • możliwość dodania własnego kodu na stronę,
  • wprowadzanie rozwiązań AI.

Wady Landingi.com:

  • wysoka cena bardziej zaawansowanych pakietów,
  • bardzo ograniczone możliwości wersji darmowej,
  • dość skromna oferta najtańszego planu cenowego,
  • konieczność weryfikacji karty bankowej podczas korzystania z okresu próbnego,
  • ograniczenie liczby wizyt i tworzonych projektów w zależności od wykupionego pakietu,
  • support dostępny wyłącznie od poniedziałku do piątku od 9:00 do 17:00.

Stwórz landing page i nie tylko. Czy warto skorzystać z oferty Landingi.com?

Landingi.com to oprogramowanie zdecydowanie ułatwiające pracę osobom, które nie potrafią kodować, a potrzebują stworzyć landing pages i nim zarządzać. Zaprojektowana i wdrożona w tym serwisie strona będzie w pełni funkcjonalna, estetyczna i responsywna. Możesz z niej dowolnie korzystać, dostosować ją do swoich potrzeb i śledzić jej skuteczność. To w zasadzie wszystko, czego potrzeba właścicielom firm lub agencjom prowadzącym promocję marki, produktu czy usługi.

Z drugiej strony jednak Landingi nie jest idealny. Choć do swojej oferty włączył długą listę usług, nadal pozostaje dość drogim rozwiązaniem. W przypadku potężnych firm o dużych potrzebach korzystanie z niego może kosztować tysiące złotych miesięcznie. Tu natomiast pojawia się konkurencja w postaci licznych kreatorów oraz innych serwisów zdolnych do minimalizacji tego wydatku.

Mimo to polecam uważnie przyjrzeć się ofercie Landingi.com i wypróbować to oprogramowanie przez 14 darmowych dni. Owszem, jest dość kosztowne, ale to jego główna wada. Poziom intuicyjności, długa lista funkcji i nowoczesne rozwiązania w znacznej mierze rekompensują wydatek, zamieniając go w inwestycję. W przypadku mniejszej liczby projektów stawki nie są też aż tak wygórowane. Samo rozwiązanie natomiast odebrałem jako przemyślane i dopracowane. Wydaje mi się, że przypadnie do gustu zarówno doświadczonym profesjonalistom, jak i osobom rozpoczynającym swoją przygodę ze stronami docelowymi.

Ocena ogólna
8.37 /10