🍪 Można ciasteczko?

Ta strona chce wykorzystywać pliki cookie do analizowania ruchu oraz mierzenia skuteczności i personalizacji reklam zgodnie z polityką prywatności. Zgadzasz się?

PORADNIKI

19 min. czytania

Landing page: co to? Tworzenie i przykłady

Landing page

Fot. Storyset

Co to jest landing page? Jak stworzyć skuteczną stronę docelową? Przykłady, wskazówki, elementy, struktura i wykorzystanie w praktyce.

Spis treści
Strona WWW

Co ma na celu landing page i po co tworzyć takie miejsce w sieci? Dzięki tego typu stronie docelowej możesz jeszcze intensywniej rozwijać swój biznes. Doskonale sprawdzi się np. do promocji Twojego produktu lub usługi.

Landing pages, czyli tzw. strony docelowe, pełnią wiele istotnych funkcji. Najogólniej mówiąc, ich zadaniem jest przyciągnięcie uwagi klienta. Cel tego działania natomiast zależy od Twoich intencji, planu biznesowego czy rodzaju działalności. Z takich rozwiązań korzystają bardzo zróżnicowani internetowi twórcy. Cieszą się popularnością zarówno wśród freelancerów i małych firm, jak i potężnych przedsiębiorstw.

Dobrą stronę docelową cechuje to, że potrafi przyciągnąć i utrzymać klienta. Może kierować do strony głównej firmy, ale też sprzedawać, zbierać dane czy informować. Wykorzystać ją można na bardzo wiele sposobów. Nie jest to tradycyjna strona internetowa. W niej liczy się przede wszystkim Call to Action i przekonanie do siebie potencjalnych klientów.

Landing page (strona docelowa) – co to jest?

Landing page (strona docelowa) nazywany bywa także stroną lądowania lub witryną produktową. Jego zadaniem jest przekonanie potencjalnego klienta do podjęcia określonej czynności. Zależnie od charakteru przedsięwzięcia, może być to np.:

  • zakup produktu lub usługi,
  • skontaktowanie się z właścicielem strony,
  • wypełnienie formularza kontaktowego,
  • zapisanie się do newslettera,
  • wysłanie zapytania ofertowego,
  • wyrażenie zainteresowania danym produktem lub usługą.

Strona landing page nie jest typową witryną firmową. Jest „pojedyncza”, czyli nie zawiera podstron. W jednym miejscu skupia wszystkie najważniejsze informacje, które mogą interesować odbiorcę. Najczęściej ma charakterystyczny ton marketingowy. Zwykle trafia się na nią po kliknięciu w baner reklamowy czy link promocyjny.

Przykłady stron docelowych

Aby stworzyć skuteczny landing page, konieczne jest dokładne wyznaczenie jego celów. Od nich zależy też, jaki rodzaj strony docelowej będzie dla Ciebie najlepszy. Nie zawsze bowiem każda osoba, która odwiedza landing page, musi coś kupić lub wypełnić formularz. Zależnie od Twoich potrzeb, możesz zatem stworzyć strony typu:

  • Click Through – ich zadaniem jest nakłonienie użytkownika do przejścia „dalej”, czyli na stronę główną firmy. Zazwyczaj taki przykładowy landing page zawiera tylko najważniejsze informacje dotyczące oferty. Nie brak w nim natomiast sugestii, że „dowiesz się więcej” i „czeka na Ciebie pełna oferta” po kliknięciu w link;
  • Lead Generation – tzw. generatory leadów. Ich głównym zadaniem jest pozyskiwanie danych od klientów. Najczęściej taka strona lądowania zawiera formularz kontaktowy, który musi uzupełnić użytkownik. Typ gromadzonych danych i ich dalsze wykorzystanie zależy od potrzeb i planów konkretnego przedsiębiorstwa. Klienci muszą natomiast zostać poinformowani, co dalej stanie się z przekazanymi przez nich informacjami;
  • Coming Soon – to specjalny rodzaj landing page’y. Są tworzone, gdy promowane na nich usługi lub produkty jeszcze nie pojawiły się na rynku. Tego typu strony internetowe pozwalają zorientować się, czy nadchodząca premiera wzbudzi zainteresowanie odbiorców. Na tej podstawie specjaliści mogą oszacować, jaka będzie potencjalna sprzedaż przygotowywanego produktu;
  • landing page sprzedażowy – rozbudowana strona docelowa, której zadaniem jest zachęcanie odbiorców do kupna produktów lub usług. Od zwykłego landing page’a różni ją cel – z jej poziomu możliwa jest realizacja transakcji. Ze względu na swój charakter musi dysponować rozwiązaniami z zakresu e-commerce.

Aby zobaczyć konkretne przekłady, warto zerknąć na listy szablonów stron internetowych i wybrać układy dotyczące właśnie landing page np. dostępne na stronie kreatora WebWaveCMS (link „Szablony” w stopce strony i wybranie odpowiedniej kategorii):

Albo na stronie kreatora stron WIX („Tworzenie” -> „Szablony stron internetowych” z górnego menu) i w zakładce „Usługi biznesowe” wybieramy „Strony docelowe”:

Landing page a strona główna

Zwykła strona internetowa zwykle pełna jest obszernych informacji. Prezentuje bogatą ofertę, różne typy produktów czy usług. Składa się z wielu podstron, można na niej znaleźć informacje o firmie, jej historię, galerię i wiele innych elementów. Spełnia bardzo zróżnicowane funkcje – zarówno sprzedażowe, jak i reprezentacyjne czy informacyjne.

Wygląd strony docelowej jest zdecydowanie odmienny. Powinna przyciągać wzrok, intrygować i zachęcać do działania. Dobry landing page zwykle ma niewiele tekstu i zwięźle prezentuje konkretny element oferty. Zazwyczaj promuje pojedynczy produkt lub usługę, odsyłając do bogatszej oferty na stronie firmowej. Co więcej, nie ma w nim tradycyjnego menu i wielu zakładek. Nie znajdziesz też informacji zbędnych z punktu widzenia szybkiej akcji marketingowej. To konkretna strona, skupiona na jednym celu i dążąca do jego wykonania.

Wygląd stron docelowych zwykle nawiązuje do wizerunku całej marki. Mowa o kolorystyce czy spójności języka komunikacji. Najczęściej landing page’e tworzone są na subdomenach (co to jest subdomena?) związanych z główną witryną firmową. Dzięki temu potencjalni klienci – mimo odwiedzania nowej strony – dalej czują związek z konkretną firmą.

Jakie korzyści wynikają ze stosowania landing pages?

Dlaczego warto zrobić landing page dla swojej usługi lub produktu? Przede wszystkim ze względu na szansę dotarcia do nowych użytkowników. Główną korzyścią wynikającą z korzystania ze strony docelowej jest zapoznanie anonimowego użytkownika ze swoją marką. Dobrze przygotowana witryna zamieni zupełnie obcą osobę w internautę zainteresowanego Twoją ofertą.

Gdy uda Ci się to osiągnąć, czas na kolejny krok. Jest nim przeobrażenie użytkownika zainteresowanego w klienta zdecydowanego na wykonanie określonej akcji. Może tu być mowa o kupnie produktu, skorzystaniu z usługi lub np. pozostawieniu swoich danych. Zawsze liczy się ustalony przez Ciebie cel główny.

Na tej podstawie masz szansę stworzyć personę, czyli obraz swojej grupy docelowej. Dowiesz się, kim jest potencjalny klient i wymyślisz strategię dotarcia do niego. To przełoży się na wyższą efektywność kampanii marketingowej i lepszą konwersję. Finalną korzyścią płynącą ze stron lądowania będą wyższe zyski i szybszy rozwój firmy.

Jak stworzyć landing page?

Landing page możesz stworzyć na kilka sposobów. Najłatwiejszym (ale i najdroższym) jest zatrudnienie do tego profesjonalistów. Do wyboru masz:

  • freelancerów – zwykle najtańsza opcja. Wiąże się z nią natomiast często długi czas oczekiwania. Wynika to z faktu, że Twój landing page tworzony będzie tylko przez jedną osobę,
  • firmy zajmujące się tworzeniem stron internetowych – rozwiązanie droższe, ale szybsze. Nad stroną pracuje kilkuosobowy zespół doświadczonych ekspertów,
  • agencje – najczęściej ich opłacenie wiąże się z wydaniem najwyższej kwoty. Często „w pakiecie” otrzymać można natomiast wiele usług dodatkowych. Agencje dysponują bowiem zwykle własnymi specjalistami od SEO, marketingu itd.

Nic nie stoi na przeszkodzie, aby landing page stworzyć samodzielnie. Pozwalają na to liczne narzędzia dostępne w internecie. Do Twojej dyspozycji jest np.:

  • WordPress najsłynniejszy CMS na świecie. Stworzysz w nim LP, korzystając z licznych szablonów i wtyczek;
  • kreator stron WWW (np. Wix czy WebWave) – zdaniem wielu użytkowników to opcja łatwiejsza w użyciu niż WordPress. Proces projektowania, budowy i wdrażania witryny nie wymaga od Ciebie umiejętności kodowania;
  • samodzielne zakodowanie strony i umieszczenie jej na serwerze– rozwiązanie dla programistów i osób uczących się kodować. Czasochłonne i wymagające od strony technicznej. Pozwala natomiast na stworzenie strony dopasowanej do Twoich oczekiwań pod każdym względem.

Zobacz: Jak stworzyć stronę internetową?

Optymalizacja landing page’a w 5 krokach

Bryan Eisenberg, jedna z czołowych postaci świata internetu, opracował schemat optymalizacji stron internetowych. Doskonale pokrywa się on zasadami dotyczącymi strony docelowej, której główną cechą ma być skuteczność. Zgodnie z jego teorią da się wyróżnić tzw. hierarchię optymalizacji. Zaspokojenie pierwszego jej aspektu wpływa na spełnienie kolejnego.

1. Funkcjonalność

Pierwsza i najważniejsza kwestia to funkcjonalność. Każdy dowolny przykład landing page’a udowadnia, że tego typu witryna musi działać bez zarzutu. Liczy się czas ładowania strony oraz jej bezawaryjność. Nie bez znaczenia jest też dostosowanie jej wyglądu do różnego typu urządzeń, czyli responsywność.

Istotne jest ponadto zadbanie o aspekty techniczne związane z landing page’em. Wybierz sprawdzony hosting i serwer, które poradzą sobie z przewidywanym przez Ciebie ruchem. Zadbaj też o domenę, zabezpieczenie certyfikatem SSL i wsparcie doświadczonego supportu. Dzięki temu użytkownicy będą mogli wykonywać na Twoich stronach docelowych wszystkie działania, do których ich przekonasz.

2. Przystępność

Druga kwestia porusza to, jak powinien wyglądać landing page. Pamiętaj, że trafiony design to klucz do sukcesu. Użytkownik wchodzący na stronę w ciągu kilku pierwszych sekund ocenia, czy jest to miejsce dla niego. Jeśli projekt landing page’a będzie przystępny, to być może osoba ta zostanie z Tobą na dłużej.

Liczy się tu przystępność obsługi, ale też przemyślany User Experience (UX) i czytelność informacji. Strona docelowa musi zachęcać potencjalnego klienta do skorzystania z niej. Jej obowiązkiem jest zaprezentowanie odbiorcy dokładnie tego, czego on potrzebuje. To natomiast zwiększa szansę na zawarcie ostatecznej transakcji, na której Ci zależy.

3. Prostota

Projektując stronę docelową, pamiętaj, że nie może być ona zbyt skomplikowana. Jej zadaniem jest przyciągnięcie uwagi odbiorcy. Nie przeraź go więc ścianami tekstu, zawiłymi metaforami i niepotrzebnymi elementami, odwracającymi uwagę. Masz kilka sekund, by zaintrygować internautę. Skup się więc na prostych i czytelnych sposobach, które od razu do niego trafią.

Wspominaliśmy wcześniej, że praktycznie najważniejszym elementem, obecnym na stronie docelowej, jest CTA. Wezwanie do działania kieruje odbiorcę prosto do celu, który chcesz osiągnąć. Przycisk CTA musi więc być treściwy, prosty, zachęcający i oczywiście widoczny. Znalezienie go w witrynie nie powinno sprawiać choćby najmniejszych problemów.

Landing page może mieć różny charakter. Co, jeśli nie interesuje Cię sprzedaż produktu, a zbieranie informacji czy gromadzenie odbiorców, np. newslettera? W takim przypadku zwróć uwagę na budowę formularza zapisu i sposób pozostawiania danych kontaktowych. Generowanie leadów będzie o wiele łatwiejsze, jeśli pól do wypełnienia nie będzie zbyt wiele. Niewskazane jest też tworzenie ogromnej liczby checkboxów. Pamiętaj, że im dłużej trwa „przeklikiwanie” się przez ankietę, tym większa szansa na to, że użytkownik ją porzuci.

4. Intuicyjność

Kolejny etap, w którym kluczowe są działania ekspertów UX. Tym razem jednak mowa o dopracowaniu wszystkiego w najdrobniejszych szczegółach. Pamiętaj, że układ strony typu landing page jest niesamowicie istotny. Nie może być ona zbyt długa, ale nie da się jej też rozłożyć na kilka podstron. Cała zawartość musi więc zostać przedstawiona w sposób intuicyjny. Odbiorca po rzuceniu okiem na zawartość Twojej oferty powinien wiedzieć, czym jest konkretny produkt i jak go kupić. Od razu też musi w witrynie „czuć się jak u siebie”.

Pomocne bywa tu wyraźne wydzielenie poszczególnych sekcji. Dzięki temu strona ładuje się szybciej. Wraz z ruchem użytkownika wczytywane są jej kolejne „partie”. Przycisk Call to Action powinien być zawsze pod ręką, ale jednocześnie nie może być nachalny. Co istotne, wszystkie te zasady powinny być wprowadzone zarówno w witrynach obsługiwanych na dużych monitorach, jak i urządzeniach mobilnych.

5. Przekonująca strona docelowa

Strony docelowe nie mogą istnieć bez treści stworzonych przez specjalistów. Nawet najlepiej zaprojektowany landing page z doskonałym designem nie przyniesie efektów, jeśli użytkownicy nie będą wiedzieli, co promuje. Przeglądając przykłady stron docelowych, da się zauważyć pewne cechy wspólne w budowaniu przekonującej narracji. Bardzo często pojawiają się w niej bowiem takie elementy, jak np.:

  • powoływanie się na szybkie działanie usługi lub produktu,
  • motywowanie do skorzystania poprzez czasową promocję,
  • motywowanie do skorzystania poprzez ograniczoną ilość asortymentu,
  • pogrubianie najważniejszych informacji,
  • stosowanie krótkich i rzeczowych zdań,
  • wyraziste kolory spójne z kolorystyką marki,
  • czytelne wezwania do podjęcia konkretnego działania,
  • krótkie hasła reklamowe.

Sam przekaz powinien być skupiony na zaletach i atutach zachwalających dany produkt czy usługę. Prym wiedzie tu stosowany przez specjalistów język korzyści. Polega on na tworzeniu komunikatów, dzięki którym odbiorca od razu dowiaduje się, w jaki sposób zyska na podjęciu danej akcji. Kluczowe jest zatem poznanie motywacji potencjalnego konsumenta i odwoływanie się do jego pragnień.

Struktura budowy strony docelowej

Tworząc landing page, najważniejsze jest skupienie się na części znajdującej się nad polem przesuwania tekstu (Above the fold). To obszar, który użytkownik widzi w pierwszej kolejności, od razu po wejściu w witrynę. Uzupełnienie go powinno opierać się na jasno określonym celu strony docelowej. Właśnie dlatego w strefie tej umieszczane są przede wszystkim:

  • krótkie teksty,
  • zwięzłe hasła,
  • chwytliwe nagłówki,
  • zachęcające i czytelne grafiki,
  • przyciski CTA.

Tworząc strukturę takiego miejsca w sieci, należy skupić się na elementach najważniejszych. Z zasady powinny one rzucać się w oczy. Cel ten osiągany jest poprzez wyodrębnianie ich większą czcionką, pogrubianie najważniejszych informacji czy podkreślanie ich. Mniejszym fontem uzupełnione mogą być informacje dodatkowe, również istotne, ale mniej „chwytliwe”.

Często stosowaną praktyką jest minimalizowanie stosowania odnośników. Wszelkie linki zewnętrzne, które nie są niezbędne do osiągnięcia głównego celu, rozpraszają odbiorcę. Warto ograniczyć się więc jedynie do „odsyłaczy” stanowiących wartość dodaną. Przykładem mogą tu być zachęty wejścia na stronę główną firmy po szczegółowe informacje.

Przy tworzeniu landing page’y nie można zapomnieć o integracji ich z narzędziami analitycznymi. Przyciski CTA często wyposażone są w tagi UTM. Z ich pomocą możesz na bieżąco śledzić efekty, które generuje strona docelowa. Sprawdzisz tak np.:

  • ilość kliknięć danych elementów,
  • źródła ruchu,
  • ilość odłon landing page’a.

Social proof

Element, który może (choć nie musi) znaleźć się na Twojej stronie docelowej. Wiele osób przed dokonaniem zakupu czy skorzystaniem z usługi poszukuje tzw. społecznego dowodu słuszności. Polega to na poszukiwaniu głosów potwierdzających, że podjęcie danej decyzji jest właściwe. Zwykle opiera się to na opiniach i komentarzach użytkowników w internecie, mediach społecznościowych czy na forach.

Nie każda osoba projektująca landing page decyduje się na umieszczenie tego elementu na swojej stronie. Bywa on natomiast pomocny. Zwykle ma formę:

  • opinii dotychczasowych klientów,
  • rekomendacji specjalistów i osób powszechnie znanych/cieszących się wiarygodnością,
  • zbiorowej opinii określonej grupy osób,
  • statystyk i uwiarygodniających liczb,
  • wniosków z badań i raportów specjalistycznych.

Element ten zwykle umieszczany jest w drugiej połowie strony lub na samym dole. Traktowany jest jako ostateczny argument, przekonujący klienta do słuszności podjęcia działania. Właśnie dlatego w jego okolicy warto umieścić przycisk CTA.

O czym jeszcze nie możesz zapomnieć, robiąc stronę docelową?

Powyższe elementy pozwolą Ci stworzyć landing page promujący Twoją firmę, produkt czy usługę. Warto natomiast wykorzystać jeszcze kilka innych sposobów na poprawę skuteczności takiej witryny. Dzięki nim będziesz w stanie sprowadzić do siebie jeszcze więcej potencjalnych klientów. To zagadnienia z pogranicza marketingu i „technicznego” przygotowania miejsca w sieci.

Responsywność

Co to jest responsywna strona internetowa (RWD)? Wspominaliśmy już, że landing page powinien dobrze wyświetlać się i działać bez zarzutu na różnych urządzeniach. Responsywne projektowanie to właśnie technika, która odpowiada na tę potrzebę. Dzięki niej Twoja strona docelowa będzie prezentowała się zawsze tak, jak chcesz. Niezależnie od tego, na jakiej wielkości ekranie zostanie uruchomiona przez użytkownika.

Coraz więcej osób korzysta z internetu na smartfonach. Ich ekrany są zdecydowanie mniejsze niż te laptopów czy monitory stacjonarne. Warto więc zadbać o to, by landing page działał bez zarzutu zarówno w wersji desktopowej, jak i mobilnej – dotykowej. Zwróć przy tym uwagę zarówno na wygląd witryny, jak i jej funkcjonalność. Wszystkie przyciski powinny działać prawidłowo, a prezentowane informacje muszą pozostawać czytelne. Dzięki temu nie zrazisz do siebie żadnej grupy potencjalnych odbiorców.

Optymalizacja SEO

Wiele osób zapomina o aspektach SEO, tworząc landing page. Może wynikać to z faktu, że strony te biorą udział głównie w aktywnych kampaniach marketingowych. To jednak nie wyklucza generowania z nich ruchu organicznego. Dobre pozycjonowanie może sprawić, że będą pojawiać się wysoko w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu z kolei masz szansę sprowadzić na nie dodatkowych odbiorców. Mowa tu szczególnie o szansie dotarcia do osób będących poza Twoim zasięgiem, np. za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Aspektów SEO, korzystnie wpływających na strony typu landing page, można wyróżnić bardzo wiele. Wśród nich najważniejsze są natomiast np.:

  • słowa kluczowe – dotyczące produktów i usług, które promujesz. Twój landing page związany jest z konkretnym hasłem promującym całą kampanię? Rozważ zatem pozycjonowanie witryny na ten właśnie slogan. Dzięki temu, po wpisaniu danego hasła przez użytkowników w wyszukiwarce, wyświetlać się będzie Twoja strona docelowa;
  • meta dane – podobnie jak w przypadku tradycyjnych stron internetowych, meta dane odgrywają ważną rolę przy pozycjonowaniu. Zadbaj o odpowiedni meta title, meta description, opisy alt grafik, nagłówki itd.;
  • elementy graficzne – źle zoptymalizowane grafiki i obrazy często przekładają się na długi czas oczekiwania, aż strona się załaduje. To nie sprzyja pozycjonowaniu, bo algorytmy Google promują szybkie witryny. Co więcej, internauci również nie lubią zbyt długo czekać, aż dane miejsce w sieci pojawi się na ich ekranie. Z tego powodu mogą opuścić Twoją stronę, zanim jeszcze poznają jej zawartość (Optymalizacja zdjęć: TOP 7 wtyczek do WordPress i nie tylko);
  • linki wewnętrzne i zewnętrzne – linkowanie wzmacnia strukturę domeny i poprawia wiarygodność strony. Dzięki temu Twój landing page może zacząć pojawiać się wyżej w wynikach wyszukiwania. Warto, by miał on odesłanie do strony głównej firmy i wzajemnie. Pamiętaj jednak, aby umieścić je w taki sposób, by nie odsuwało użytkownika od głównego celu.

Spójność

Landing page bardzo często jest elementem konkretnej kampanii marketingowej. Tworząc go, pamiętaj, że powinien być z nią spójny. Mowa tu zarówno o warstwie językowej, jak i hasłach promocyjnych, kolorystyce czy stylu wykonania. Na pierwszy rzut oka powinien kojarzyć się odbiorcy z konkretną promocją czy typem usług.

Niezależnie od charakterystyki prowadzonej kampanii, nie zapominaj, że landing page musi też nawiązywać do brandu Twojej firmy. W branży e-commerce nie zawsze takie połączenie jest oczywiste. W przypadku kolorystyki często jest nawet niemożliwe do osiągnięcia, przy zachowaniu estetycznego wyglądu strony. W takiej sytuacji ważna jest czytelna domena, logo firmy i wszelkie sugestie, wskazujące na Twoje przedsiębiorstwo. Dzięki temu akcja marketingowa będzie połączona w świadomości klientów z konkretną marką. To natomiast wzmocni jej wiarygodność i sympatię do niej.

Testy A/B

Czy stworzony przez Ciebie landing page jest idealny? Bardzo często pomysłów na stronę docelową pojawia się znacznie więcej, niż firma jest w stanie wypromować w jednym czasie. W takich sytuacjach świetnym rozwiązaniem okazują się testy A/B.

To rozwiązanie polega na stworzeniu dwóch stron docelowych w odrębnych wariantach. Każda z nich prezentowana jest ograniczonej liczbie potencjalnych klientów. Dzięki tagom UTM możesz na bieżąco śledzić ich odbiór i oceniać, która osiąga lepsze rezultaty. Gdy zyskasz już pewność, wygaszasz słabsze rozwiązanie. Następnie zaoszczędzony kapitał inwestujesz w tę opcję, która lepiej trafia do klientów.

W ten sposób masz szansę zoptymalizować swoje zyski i zwrot z inwestycji. Nie przepalasz budżetu na mało efektywną kampanię. Dowiadujesz się też przy okazji, jakie działania nie działają na odbiorców, na których Ci zależy. Ta wiedza może przydać Ci się w przyszłości, gdy znów będziesz tworzyć landing page.

Skuteczny landing page – pozyskiwanie nowych klientów

Wiesz już, jak stworzyć landing page i co musi on zawierać. Wyjaśniliśmy wszystkie elementy, z których powinien się składać i aspekty, na które warto zwrócić uwagę. Na koniec więc została już tylko jedna, lecz bardzo istotna kwestia – pozyskiwanie ruchu.

Sensem tworzenia stron docelowych jest osiąganie określonych celów. Te natomiast nie mogą zostać zrealizowane, dopóki Twojego miejsca w sieci nie odwiedzi odpowiednia liczba użytkowników. Do tych ostatnich dotrzeć natomiast możesz na wiele sposobów. Wśród najpopularniejszych źródeł wymienić można:

  • działania organiczne w mediach społecznościowych,
  • e-mail marketing,
  • płatne kampanie Facebook Ads,
  • płatne kampanie Google Ads,
  • wpisy gościnne i obecność w rozmaitych miejscach w sieci,
  • CTA z firmowej strony głównej,
  • SEO.

Wszystkie te działania możesz prowadzić na raz, jak i angażować się tylko w niektóre z nich. Część jest darmowa i możliwa do przygotowania samodzielnie. Inne wymagają natomiast zainwestowania kwoty, którą uznasz za stosowną. Są one jednak na tyle różnorodne, że na pewno znajdziesz wśród nich takie, które idealnie sprawdzą się w przypadku Twojej firmy.

Działaj w mediach społecznościowych

Rozwiązanie możliwe do zrealizowania za darmo, choć bywa czasochłonne i mocno angażujące. Warto wykorzystać w tym przypadku firmowe profile w mediach społecznościowych i konta osobiste. Pozwala na niemalże nieograniczone udostępnianie stron docelowych, co wpływa na generowanie na nich ruchu. Promocja może być połączona z kreatywnymi działaniami, dla zwiększenia zasięgów.

Inwestuj w kampanie marketingowe Facebook Ads i Google Ads

Rozwiązania płatne, pozwalające natomiast dotrzeć do większej grupy odbiorców niż promocja organiczna. Dzięki Facebook Ads Twój landing page może być promowany na Facebooku i Instagramie. Analogiczne rozwiązanie znajdziesz również np. na TikToku. Google Ads to z kolei system reklamowy, przy użyciu którego możesz wypromować link sponsorowany, prowadzący do stron docelowych.

Zaletą tego typu rozwiązań jest to, że możesz w nich uruchomić kampanie skierowane do konkretnej grupy docelowej. Dzięki temu unikniesz przepalania budżetu na internautów, którzy i tak nie będą zainteresowani Twoją ofertą. Wymaga to natomiast jasnego określenia profilu odbiorcy, z przyciągnięcia którego zwrot z inwestycji będzie najwyższy. Zależnie od medium, określić możesz takie dane potencjalnych klientów, jak np.:

  • kwestie demograficzne – płeć, wiek, status związku,
  • kwestie geogreaficzne – miejsce zamieszkania, kraj, miasto itd.,
  • wykształcenie,
  • miejsce pracy,
  • zainteresowania,
  • i wiele innych.

Wykorzystuj e-mail marketing

Jeśli Twoja firma prowadzi newsletter (TOP 5 Programów do newsletterów), to wykorzystaj go do promocji landing pages. Masz już zebraną grupę odbiorców, którzy są zainteresowani Twoim przedsiębiorstwem. Pozostaje Ci więc jedynie wysłać im linki do atrakcyjnej strony docelowej.

Pamiętaj natomiast, że e-mail marketing to coś więcej niż tylko wysyłka linku do odbiorcy. Zadbaj o to, aby stworzyć interesujący mailing. Przygotowany landing page musi być spójny z wysyłaną wiadomością pod względem językowym i graficznym. Pamiętaj też, by zaciekawić odbiorcę tematem i intrygującą treścią.

To, że ktoś zapisał się do Twojego newslettera, nie oznacza jeszcze, że zainteresuje go strona docelowa. Musisz tę osobę namówić do tego, by dał nowemu projektowi szansę. Dobrze sprawdzą się tu pomysłowe Call to Action, propozycje kuponów rabatowych czy unikatowych i krótkoterminowych ofert.

Rozważ wpisy gościnne i popraw widoczność marki w sieci

Content marketing bardzo dobrze sprawdza się przy promowaniu stron docelowych. Jesteś ekspertem w jakiejś dziedzinie? Skontaktuj się z innymi witrynami i serwisami branżowymi. Być może zgodzą się na wpis gościnny, w którym umieścisz link do swojego landing page’a. Dodatkowym atutem takiego działania jest budowanie wizerunku profesjonalisty w sieci. To zawsze wpływa pozytywnie na rozwój firmy.

Pamiętaj ponadto, by wykazywać się aktywnością w internecie. Mowa tu zarówno o mediach społecznościowych, jak i forach tematycznych, czatach itd. Nie brak miejsc, w których możesz zabierać głos jako właściciel firmy, osoba prywatna czy nawet samo przedsiębiorstwo. Przy okazji wypowiedzi przywołuj swój landing page. Wygenerujesz w ten sposób całkowicie darmowy ruch. Pamiętaj natomiast, by nie było to działanie nachalne i o negatywnym wydźwięku. W przeciwnym wypadku może się to obrócić przeciwko Tobie.

Umieść CTA (Call to Action) na stronie głównej

Jeśli witryna Twojej firmy generuje znaczny ruch, to spraw, by kierowała część użytkowników na landing page. Dobrze umiejscowiony CTA (Call to Action) może sprawić, że strona docelowa momentalnie rozkwitnie. Wykorzystasz tu wiarygodność swojego przedsiębiorstwa. Osoby, które mu ufają i odwiedzają witrynę główną, będą chętniej sprawdzać promowaną subdomenę. Dodatkowym atutem tego rozwiązania jest fakt, że strona docelowa zostanie wzmocniona w oczach algorytmów Google. Odsyła do niej bowiem wiarygodna witryna z historią.

Nie zapominaj o SEO

Ostatnia kwestia związana z promocją landing pages to działania SEO. Wspominaliśmy o nich już wcześniej. Dzięki nim na stronie docelowej może pojawić się ruch organiczny. Wszystko dzięki temu, że witryna będzie pojawiała się wysoko w wynikach wyszukiwania. Niezbędne do tego jest natomiast zoptymalizowanie jej na konkretne frazy, wpisywane w wyszukiwarce przez użytkowników.

Podstawowe działania SEO, takie jak wyznaczenie słów kluczowych czy wprowadzenie meta danych, to czynności praktycznie obowiązkowe. Nad sensem wprowadzenia bardziej zaawansowanych strategii możesz się już jednak zastanowić. Pozycjonowanie bowiem jest procesem długotrwałym i czasochłonnym. Algorytmy Google często się zmieniają i trzeba na nie odpowiednio reagować.

Wiesz, że Twój landing page zostanie za niedługo wyłączony? Zamierzasz zrobić to zaraz po zakończeniu akcji marketingowej? W takim przypadku działania SEO mogą nie mieć sensu. Stracisz wiele czasu i pieniędzy (specjaliści bywają dość kosztowni), a nie zdążysz zauważyć efektów.