🍪 Można ciasteczko?

Ta strona chce wykorzystywać pliki cookie do analizowania ruchu oraz mierzenia skuteczności i personalizacji reklam zgodnie z polityką prywatności. Zgadzasz się?

RECENZJE

29 min. czytania

Recenzja Instapage (2024): Test i opinie

Mateusz Mazurek

Mateusz Mazurek

Przedsiębiorca internetowy.
Wydawca i autor blogów. Od ponad 16 lat wymagający klient dziesiątek różnych firm hostingowych.

Test i szczera recenzja Instapage (2024). Opinie o narzędziu do tworzenia landing page. Funkcje, Wady i Zalety. Sprawdź!

Spis treści

Instapage – Landing Page bez limitów

instapage.com

Instapage

Co to jest Instapage i jak działa? To jeden z serwisów, które umożliwia tworzenie stron docelowych (landing page). Czym jednak to rozwiązanie przyciąga klientów i co go wyróżnia?

Po Instapage użytkownicy sięgają w bardzo konkretnym celu – stworzenia strony typu landing page. To jeden z najpopularniejszych serwisów, dostępnych w internecie. Korzystają z niego zarówno duże marki, jak i drobne przedsiębiorstwa. Pozwala na rozbudowane opcje personalizacji budowanych projektów. Dzięki temu łatwo możesz dostosować je do swoich potrzeb. Ponadto zaawansowane rozwiązania technologiczne ułatwiają projektowanie witryn docelowych, bez potrzeby kodowania.

Czy jednak rzeczywiście najlepszym rozwiązaniem dla użytkowników jest Instapage? Recenzja, którą stworzyłem, ma za zadanie rozwiać Twoje wątpliwości. Właśnie dlatego szczegółowo omówiłem zasady działania tej platformy i jej najważniejsze funkcje. Sprawdziłem dostępne usługi, integracje i przyjrzałem się jej interfejsowi. Następnie stworzyłem instrukcje wyjaśniające krok po kroku, jak uzyskać dostęp do platformy i z niej korzystać. Na koniec zestawiłem jej wady i zalety oraz porównałem ją do konkurencji. Te dane powinny dostarczyć Ci wielu cennych informacji. Dzięki nim zdecydujesz, czy jest to platforma dla Ciebie.

Co to jest Instapage? Twórz landing pages i nie tylko

Instapage to profesjonalne narzędzie, które umożliwia tworzenie stron typu landing page. To tzw. strony docelowe, na które trafiają użytkownicy pozyskani w ramach działań marketingowych. Najczęściej ich zadaniem jest nakłonienie ich do podjęcia określonego działania, którym może być m.in.:

  • zakup produktu lub usługi,
  • dołączenie użytkowników do newsletterów i różnego rodzaju grup odbiorców,
  • dokonanie rejestracji w serwisie.

Przy użyciu Instapage możesz tworzyć projekty landing page’s, wdrażać je, publikować i śledzić skuteczność. Wszystko to odbywa się bez konieczności kodowania czy znajomości zaawansowanych technik zarządzania witrynami internetowymi. Co więcej, u podstawy całego procesu stoją gotowe, w pełni edytowalne szablony. Możesz je wykorzystywać i personalizować w taki sposób, by dopasować je do swoich potrzeb.

Dzięki Instapage uzyskasz dostęp do szeregu przydatnych rozwiązań dodatkowych. Stworzysz w nim nie tylko stronę docelową, ale też jej wersję mobilną. Ponadto umieścisz na niej formularz dostępny dla użytkowników i skorzystasz z narzędzi analitycznych. W ten sposób z poziomu jednego konta użytkownika zarządzasz wygodnie danymi dotyczących użytkowników przebywających na Twojej stronie. Na ich podstawie możesz planować dalszy rozwój przedsiębiorstwa oraz wprowadzać zmiany „na bieżąco”. Wszystko po to, by przyciągnąć do siebie jak najwięcej odbiorców.

Do czego służy Instapage i kiedy się sprawdzi?

Landing page to rozwiązanie powszechnie stosowane w biznesie online. Stronę docelową mogą przygotować właściciele bardzo różnych witryn, działających m.in. w takich branżach, jak:

  • finanse,
  • edukacja,
  • nieruchomości,
  • ubezpieczenia,
  • i wiele innych.

Ponadto wiele zależy także od celu, który stawiasz przed tym rodzajem promocji. Możesz bowiem wykorzystać go do swoich potrzeb na rozmaite sposoby, np.:

  • w działalności z zakresu e-commerce – Instapage umożliwia tworzenie spersonalizowanych LP, dostosowanych ściśle do odbiorców. Dzięki temu możesz zoptymalizować podejmowane działania, zwiększając konwersję. To natomiast przełoży się na wyższy zwrot z inwestycji, bo zyskasz nowy kanał promocji produktów czy usług;
  • do retargetingu – wykorzystaj możliwości platformy do stworzenia LP dostosowanego do prowadzonej kampanii retargetingowej. Mowa o wyświetlaniu komunikatów reklamowych osobom, które już wcześniej wyraziły zainteresowanie danymi produktami czy usługami. Możesz w ten sposób nakłonić ich do podjęcia określonych działań, jeśli wciąż się wahają;
  • do generowania leadów – w ten sposób masz szansę zwiększyć skuteczność swoich działań, rozbudowując bazę leadów. To przekłada się na wyższy wskaźnik konwersji i bezpośrednio prowadzi do większych zysków firmy.

Oczywiście to tylko niektóre z możliwości wykorzystania opisywanej platformy. Wiele zależy bowiem od branży, w której działasz, czy Twojego pomysłu na biznes. Jak jeszcze możesz użyć Instapage? Recenzja w dalszej części przybliży Ci inne funkcje i możliwości tej platformy. Bardzo możliwe, że znajdziesz wśród nich inne zastosowania, na których skorzysta Twoja firma.

Dla kogo jest Instapage?

Pod względem dostępnych funkcjonalności Instapage jest rozwiązaniem praktycznie dla każdej osoby, która potrzebuje strony typu landing page. Sprawdzi się zarówno w przypadku doświadczonych użytkowników, jak i początkujących twórców. Nie zawiedzie osób prowadzących kampanie swojej niewielkiej strony. Zadowolone będą też z jej usług potężne firmy o dużych potrzebach marketingowych. Sprawdzi się ponadto w przypadku agencji marketingowych i PR czy domów mediowych, pracujących dla większej liczby klientów.

Instapage umożliwia tworzenie spersonalizowanych stron i obserwowanie ich skuteczności. Nie jest natomiast typowym narzędziem analitycznym. Co prawda pozwala na integrację z zewnętrznymi narzędziami, nie dla każdego profesjonalisty będzie to jednak wystarczająca opcja. Korzystanie z tego typu platform może być ponadto kłopotliwe dla największych firm i agencji, które obsługują dziesiątki stron lądowania. W takich przypadkach bowiem pakiety cenowe są ustalane indywidualnie. Czasem więc bardziej opłacalne jest samodzielne tworzenie LP i ich nadzorowanie. Nie jest to natomiast zasada, wszystko bowiem zależy od strategii działania danego przedsiębiorstwa.

Z drugiej strony ceny Instapage mogą być nieco zbyt wysokie dla osób początkujących czy działających na małą skalę. Nie jest to polski serwis, więc ma on stawki w dolarach. W porównaniu do niektórych platform obecnych w internecie wypada przez to dość drogo. Jest to zauważalne szczególnie w przypadku podstawowego pakietu o dość zaawansowanych możliwościach. Nie każdy użytkownik będzie w stanie wykorzystać jego potencjał, mimo wysokiej ceny.

Mam wrażenie, że w cenniku zabrakło opcji jeszcze tańszej, skierowanej do osób rozpoczynających swoją przygodę z e-biznesem. Właściciele jednego serwisu, którzy chcą stworzyć tylko pojedynczy LP, mogą się zniechęcić i poszukać pomocy w innym miejscu.

Funkcje Instapage

Opisywany przeze mnie serwis umożliwia tworzenie stron typu landing page. Na tym jednak oczywiście lista jego funkcjonalności się nie kończy. Udostępnia użytkownikom bowiem również wiele nowoczesnych i zaawansowanych technologicznie rozwiązań. Dzięki temu praca na nim staje się łatwiejsza, szybsza, a sam proces możesz dostosować do swoich potrzeb. Poniżej opisałem najważniejsze z dostępnych opcji. Skupiłem się na tych, które wydają się szczególnie istotne z perspektywy samych użytkowników.

Kreator stron docelowych i formularzy

Instapage udostępnia użytkownikom autorski kreator opierający się na metodzie „przeciągnij i upuść”. Dzięki temu nie musisz umieć kodować, by tworzyć od podstaw w pełni funkcjonalne landing page’a czy formularze. Każdy element możesz uchwycić kursorem, zmienić jego położenie lub zmodyfikować w czasie rzeczywistym. Do wykorzystania masz ponad 5000 czcionek i 33 miliony obrazów. Ze wszystkich możesz dowolnie korzystać, bez żadnych ograniczeń.

Obsługa kreatora nie należy do specjalnie skomplikowanych, choć rzeczywiście trzeba się do niego przyzwyczaić. Ma to związek z bardzo dużą liczbą funkcji, które udostępnia. Początkujący użytkownicy mogą się wśród nich nieco gubić i tracić sporo czasu na odnajdywanie potrzebnych im opcji. Po pewnym czasie jednak przestaje to być problemem.

Sama edycja jest realizowana z poziomu przeglądarki internetowej. Oznacza to, że możesz przeprowadzać ją na każdym urządzeniu z dostępem do internetu, który z niej korzysta. Polecam natomiast nieco większe ekrany, ze względu na dość małe elementy. Dzięki temu łatwiej będzie Ci je namierzyć, zaznaczyć i modyfikować.

Formularze wieloetapowe

Bardzo często zadaniem landing page’y jest zbieranie jak największej ilości danych o użytkownikach. Dzięki możliwości tworzenia formularzy standardowych i wieloetapowych możesz nakłonić odbiorców do pozostawienia informacji o sobie. Takie rozwiązania możesz dodawać do swoich stron również bez kodowania. Co więcej, ich wygląd w pełni dostosujesz do kolorystyki swojej marki. Stworzysz spójny przekaz i samodzielnie ułożysz zagadnienia, które zaangażują internautów.

Zaletą formularzy wieloetapowych jest to, że podczas jednego kontaktu z odbiorcą pozwalają na zdobycie dużej ilości danych. Możesz wypytywać o dodatkowe kwestie i przeprowadzać użytkownika przez kolejne kroki. Jednocześnie cały czas monitorujesz efektywność tego sposobu, wprowadzając niezbędne zmiany. W ten sposób dowiesz się, w którym momencie najwięcej osób porzuca Twoją stronę. W odpowiedzi na to wprowadzisz szybko niezbędne zmiany i zwiększysz zaangażowanie.

Responsywny LP

Rozpowszechnienie się smartfonów sprawiło, że obecnie praktycznie każda strona bywa oglądana na małym, pionowym ekranie. Dotyczy to serwisów niemalże ze wszystkich branż. Część z nich prawie w ogóle nie jest wyświetlana na tradycyjnych, dużych ekranach komputerów i laptopów. Do takiej zmiany muszą dostosować się również projektanci i twórcy witryn WWW. Odpowiada za to natomiast pojęcie zwane responsywnością strony.

Kwestia ta dotyczy również landing page’y, a twórcy Instapage doskonale zdają sobie z tego sprawę. Właśnie dlatego każdy LP, tworzony w kreatorze, jest automatycznie dostosowywany do widoku mobilnego. W praktyce więc projektujesz wersję desktopową, a „pionowa” generuje się automatycznie. Może działać to też w drugą stronę, jeśli masz taką potrzebę. Na tym jednak nie koniec, bo o wygląd „alternatywnego” rozwiązania możesz zadbać samodzielnie. Nie w każdym przypadku bowiem domyślne rozwiązania okazują się najlepsze i czasem wskazane jest zastosowanie niekonwencjonalnych metod. Jednym kliknięciem możesz przełączyć widok edytora i pracować bez żadnej przerwy.

Pozytywnie zaskoczyła mnie obecność w tym serwisie funkcji pozwalającej na ukrywanie bloków mobilnych. Z jej pomocą możesz zaznaczyć fragmenty, które w wersji na smartfony w ogóle nie będą widoczne. Dzięki temu witryna stanie się przejrzysta i wygodniejsza do przewijania. Nie sprawia problemów internautom i wszystko jest czytelne. Dbasz w ten sposób o wygodę użytkowników, co może przełożyć się na wyższe zyski firmy.

Możliwości optymalizacyjne

Na stronie internetowej platformy wielokrotnie pojawiają się informacje dotyczące optymalizacji i jej znaczenia. Rzeczywiście jest ona niezwykle istotna z punktu widzenia efektywności prowadzonych działań. Jakie jej przykłady natomiast rzeczywiście zostały oddane do użytku klientom?

Przede wszystkim twórcy mogą przeprowadzać testy A/B. Dzięki nim masz możliwość wdrożenia dwóch (lub więcej) rozwiązań i przekonania się, które z nich jest najskuteczniejsze. Po porównaniu wyników zyskujesz jasną wskazówkę, jakie działania warto podejmować. W ten sposób unikasz przepalania budżetu i generowania niepotrzebnych strat. Co więcej, w przeprowadzaniu eksperymentów może pomóc Ci również sztuczna inteligencja. To znaczna oszczędność czasu i szansa na automatyzację zajmujących procesów.

Podczas optymalizacji działań marketingowych niezbędne jest ponadto zbieranie i prezentowanie danych. Instapage zbiera je i przedstawia w czasie rzeczywistym. Masz więc dostęp do statystyk, na podstawie których łatwiej jest podejmować rozważne decyzje. Prowadzi to do intensyfikacji rozwoju firmy i zwiększania konwersji poprzez wdrażanie niezbędnych zmian.

Kolejnym rozwiązaniem sprzyjającym optymalizacji jest grupowanie stron. Dzięki nim marketerzy mają szansę tworzyć bloki reklam, przeznaczone do określonych celów. Mogą one zależeć od konkretnych produktów i ich typów, ale też kanałów reklamowych czy funkcji. W ten sposób łatwiej dopasujesz przekaz do profilu odbiorców, co ma szansę przełożyć się na wyższą skuteczność.

Generowanie treści AI

Sztuczna inteligencja jest obecnie wdrażana przez wiele rozmaitych serwisów internetowych. Dzieje się tak nie tylko ze względu na jej funkcjonalność i przydatność. Ma to też pokazać, jak nowoczesny jest dany serwis. Stanowi dowód na to, że odpowiada on na potrzeby internautów i nadąża za trendami. Obojętni na to nie mogli pozostać również twórcy Instapage.

Podczas tworzenia swojej strony docelowej możesz skorzystać z AI Generatora. To naprawdę przydatne rozwiązanie, które stworzy dla Ciebie np. kilka różnych wersji danego nagłówka. W ten sposób przyśpieszy proces tworzenia strony, ale i zdecydowanie ułatwi Ci zadanie. Problemem jest jedynie to, że sztuczna inteligencja nie zawsze jeszcze rozumie zawiłości i niuanse języka polskiego. Jeśli więc liczysz na zabawę słowem czy subtelne „puszczenie oczka” do swojego odbiorcy, to AI może mieć z tym problem.

Jak wcześniej już wspominałem, sztuczna inteligencja może przydać się też przy testach A/B. Ułatwi Ci ich przygotowanie, tworząc alternatywne wersje komunikatu. Jeśli zechcesz, może też za Ciebie stworzyć całą treść LP, w tym przypadku natomiast polecam przed publikacją jeszcze raz ją dokładnie przeczytać. Zawsze lepiej mieć bowiem pewność, że witryna nie zawiera błędów, przed udostępnieniem jej internautom.

Instabloki

Instabloki (Instablocks)to funkcja obecna w wielu kreatorach, choć „ukrywająca się” pod różnymi nazwami. W większości przypadków działa natomiast na takiej samej zasadzie. Pozwala tworzyć gotowe bloki, które następnie możesz umieścić w dowolnym swoim projekcie. Są one modyfikowalne, ale z zasady ich zadaniem jest usprawnianie procesu tworzenia witryn. Właśnie dlatego bardzo często są w umieszczane stałe i niezmienne informacje, takie jak np.:

  • formularze kontaktowe,
  • adresy i formy kontaktu,
  • stopki informacyjne,
  • hasła powitalne,
  • elementy graficzne będące wyróżnikami marki.

Zaletą tego serwisu jest to, że wstępnie ma on już przygotowane propozycje gotowych bloków. Możesz dzięki temu łatwo je edytować lub czerpać z nich inspirację. Nic nie stoi ponadto na przeszkodzie, by tworzyć je od podstaw własnoręcznie. W ten sposób uzyskane efekty będą unikatowe, ale z łatwością odtworzysz je w innych swoich projektach.

AdMap

AdMap to funkcja odpowiadająca za łączenie reklam z właściwymi stronami docelowymi. Dzięki niej możesz łatwiej wizualizować swoje kampanie reklamowe i kontrolować ich charakter. Zyskujesz szansę na aktualizację ich z jednego miejsca czasie rzeczywistym. Szybko wprowadzisz zatem ewentualne poprawki lub zedytujesz komunikat, zwiększając jego skuteczność.

Tak kompleksowe konto reklamowe pozwala nie tylko nadzorować prowadzone kampanie. Z nim podzielisz reklamy na grupy i skoordynujesz synchronizację platform reklamowych. Dwukierunkowa aktualizacja połączenia zapewni Ci stały dostęp do najważniejszych informacji. W ten sposób zyskasz jasną wiadomość na temat względnego personalizowania stron, poprawiając w ten sposób współczynnik konwersji.

Fonty

Choć zdarza się, że temat fontów bywa zaniedbywany, odgrywa on bardzo ważną rolę przy kreowaniu wizerunku marki. Warto znaleźć swój krój, który jednocześnie będzie czytelny i elegancki. Musi odzwierciedlać charakter Twojej firmy, a przy tym pozostawać uniwersalny oraz rozpoznawalny. Właśnie dlatego wybór go nie jest łatwą sztuką, ale na szczęście masz w czym przebierać.

Instapage daje dostęp do Fontów Google oraz Adobe. To dwie potężne bazy, dzięki którym masz do wyboru ponad 5000 propozycji. Wiele z nich jest oryginalnych i zapadających w pamięć. Wszystkie natomiast możesz swobodnie dodać zarówno do konkretnego projektu, jak i wszystkich swoich inicjatyw. Dzięki temu dany font może być Twoim znakiem rozpoznawczym. Jeśli natomiast tylko zajdzie taka potrzeba, wykorzystasz go tylko przy jednorazowej kampanii.

Edycja kodu niestandardowego

Głównym atutem Instapage jest możliwość tworzenia witryn docelowych bez potrzeby kodowania. Nie oznacza to natomiast, że narzędzie to uniemożliwia posługiwanie się własnym kodem. Wręcz przeciwnie – ułatwia dostosowywanie swoich rozwiązań za pomocą:

W ten sposób możesz zarówno dostosować projekt do własnych oczekiwań, jak i usprawnić jego kontrolę. Z łatwością wykorzystasz możliwość niestandardowej edycji kodu np. do śledzenia konwersji i zbierania dokładniejszych danych. Z powodzeniem też dodasz intuicyjne tagi grupujące przeprowadzane działania. To bardzo częsta praktyka w przypadku remarketingu. Dostępnych zastosować można znaleźć o wiele więcej, zależą one natomiast od branży czy charakteru działalności firmy.

Analityka konwersji

Znaczenia narzędzi analitycznych z pewnością nie trzeba tłumaczyć żadnemu marketerowi czy właścicielowi witryny internetowej. Im więcej danych zbierzesz, tym skuteczniej możesz optymalizować dalsze działania. W ten sposób lepiej poznajesz swoich odbiorców, zaczynasz rozumieć ich potrzeby i zachowania. Z czasem uczysz się na nie właściwie odpowiadać i skuteczniej do nich docierać. To przekłada się z kolei na wyższe zyski własnej firmy dzięki wzrostowi konwersji.

Aby jednak powyższy, idealny plan się ziścił, potrzebujesz sprawnych narzędzi, prezentujących wiele danych. Instapage nie jest serwisem typowo analitycznym. Mimo to natomiast oferuje dostęp do podstawowych informacji. W przypadku mniejszych firm czy osób korzystających z niego na własny użytek powinno to w zupełności wystarczyć. Zdobędziesz w ten sposób informacje dotyczące m.in.:

  • skuteczności projektu,
  • liczby odwiedzających,
  • stanu konwersji,
  • stawki konwersji,
  • porównania prowadzonych testów A/B,
  • porównania prowadzonych projektów.

Fakt, że informacje w tej wersji nie są zbyt zróżnicowane. W bardzo łatwy sposób natomiast można zwiększyć ich ilość. Pozwalają na to integracje z zewnętrznymi narzędziami analitycznymi. Do Twojej dyspozycji jest m.in.:

  • Google Analytics,
  • Fullstory,
  • Geskoboard,
  • Hotjar,
  • Mixpanel,
  • Google Tag Manager,
  • i wiele innych.

Dzięki nim to narzędzie nie zawiedzie nawet największych firm czy agencji przedstawiających wyniki swoim klientom. Pozwala z łatwością prezentować informacje na zewnątrz, a także opracowywać zwięzłe i czytelne raporty.

Zabezpieczenia

Instapage głośno chwali się zabezpieczeniami swojej platformy i muszę przyznać, że całkiem słusznie. Są one rozbudowane i różnorodne, co z drugiej strony nie powinno też dziwić. W końcu to serwis, który w przypadku wielu firm pochłania znaczne budżety marketingowe. Musi więc robić wszystko, by przetwarzane w nim informacje pozostawały bezpieczne.

Klienci tego serwisu są chronieni za pomocą m.in.:

  • zgodności z Service Organization Control 2 (SOC 2 – type I i type II),
  • Programu Bezpieczeństwa Informacji,
  • zgodności z RODO i CCPA,
  • korzystania z certyfikowanych usług Amazon Web Services i Google Cloud Platform,
  • ochrony sprzętu fizycznego,
  • kontroli dostępu,
  • frameworka,
  • Programu Zarządzania Incydentami Bezpieczeństwa Informacji,
  • zabezpieczeń urządzeń użytkownika końcowego,
  • i innych.

Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz w dedykowanej podstronie serwisu usługodawcy. Wystarczy tylko, że rozwiniesz zakładkę „Platform” i wybierzesz „Security”.

Szablony w Instapage

Tworzenie LP na bazie szablonu to bardzo szybkie rozwiązanie, umożliwiające jednoczesne wdrażanie własnych rozwiązań. Instapage daje dostęp do ponad 100 templatek. Nie jest to największa baza spośród dostępnych, ale muszę przyznać, że propozycje są bardzo różnorodne i estetyczne. Dostępne opcje zostały podzielone na wiele kategorii. Znajdziesz wśród nich m.in.:

  • pobieranie aplikacji,
  • pobieranie zasobów,
  • wprowadzanie produktów na rynek,
  • umawianie spotkań,
  • promocja specjalna,
  • charakter informacyjny,
  • rejestracja na wersję próbną,
  • i znacznie więcej.

Wszystkie są w pełni edytowalne. Oznacza to, że możesz wybrać zupełnie za darmo wzór, który jest najbliższy Twoim wyobrażeniom. Następnie przystępujesz do jego modernizacji. Masz wpływ na każdy fragment, od tła, przez nagłówki, aż po przyciski i wprowadzanie nowych rozwiązań. Dzięki temu praca nad projektem trwa znacznie krócej. Nadal nie wymaga natomiast od Ciebie żadnej wiedzy z zakresu kodowania.

W dalszej części recenzji dokładnie wyjaśniam, w jaki sposób wybierać i korzystać z szablonów. Do trudnych nie należy także ich edycja. Nie ma jednak obowiązku sięgania po nie. Jeśli masz własny pomysł i żadna z templatek Ci nie odpowiada, możesz wybrać biały, czysty wzór. Dzięki temu wszystko, od początku do końca, zaprojektujesz samodzielnie.

Zobacz też: Szablony stron internetowych: Lista 10 miejsc i 100 000+ szablonów HTML

Integracje Instapage

Integracje pozwalają rozbudowywać możliwości systemu poprzez „dołączanie” do niego nowych możliwości. Opierają się one na funkcjonalnościach zewnętrznych programów i serwisów, przydatnych w przypadku danego projektu. W przypadku Instapage do Twojej dyspozycji jest aż ponad 120 takich opcji, oferujących bardzo zróżnicowane działania. To satysfakcjonująca pula, w której znalazły się wszystkie najczęściej wybierane opcje. Do wyboru masz rozwiązania z zakresu:

  • automatyzacji marketingu, np.:
  • e-mail marketingu, np.:
  • CRM, np.:
    • Salesforce,
    • Keap,
    • SugarCRM;
  • E-commerce, np.:
  • reklamy, np.:
    • Google Ads,
    • Facebook Ads, LinkedIn Ads;
  • Call Tracking, np.:
    • CallRail,
    • DialogTech;
  • Pop-ups i reakcja na zamiar wyjścia:
    • OptiMonk,
    • OptinMonster;
  • Live Chat, np.:
    • Intercom,
    • Olark,
    • Zendesk;
  • i wiele innych, m.in.:
    • Slack,
    • Gmail,
    • Zapler,
    • Twillo.

Do tego doliczyć trzeba jeszcze rozwiązania analityczne, które wymieniałem nieco wyżej.

Support Instapage

Instapage nie jest polskim serwisem i niestety nie dysponuje pełnym supportem posługującym się językiem polskim. Udostępnia natomiast kilka metod kontaktu. Podstawowym jest formularz kontaktowy, który widzisz powyżej. Znajdziesz go w zakładce „Kontakt” na stronie głównej usługodawcy. Zaraz pod nim umieszczono szereg maili, żaden z nich jednak nie jest skierowany do „przeciętnych” użytkowników. Dotyczą m.in. sprzedaży, kontaktów medialnych czy programów rekrutacyjnych.

Alternatywnym rozwiązaniem dla osób niezalogowanych jest dymek czatu widoczny w prawym dolnym rogu. Choć obsługuje go bot, po serii pytań uściślających Twoje zamiary, możesz trafić do „prawdziwego konsultanta”. Nieco łatwiejsze jest to w przypadku internautów posiadających konto w Instapage. Mogą oni skorzystać z podobnego dymku czatu, który jednak praktycznie od ręki zapewnia kontakt z supportem.

Jeśli chodzi o „aktywny” support, to niestety już wszystkie opcje. Na próżno szukać na stronie numeru telefonu, nie mówiąc o kontakcie w razie sytuacji alarmowych. To dość częste podejście do kwestii supportu wśród serwisów usługowych działających online. Mimo to natomiast niektórych użytkowników może zrażać. Szczególnie dotyczy to osób zarządzających bardzo wieloma LP i dużymi budżetami reklamowymi. Na osłodę muszę z kolei dodać, że Instapage ma cały szereg rozwiązań wspierających użytkowników na inne sposoby.

Biblioteka zasobów, blog i cenne wskazówki

Na stronie głównej Instapage.com znajdziesz zakładkę „Resurces”, czyli „zasoby”. Rzeczywiście znalazły się tam opasłe zbiory bardzo zróżnicowanych, ale i pomocnych materiałów. Warto się im przyjrzeć, nawet jeszcze przed kontaktem z supportem.

Zacznę od „Biblioteki zasobów”. Jest to swoista baza wiedzy, w której znajdziesz wszystkie materiały edukacyjne. Nie skupia się ona wyłącznie na serwisie, ale całej branży. Prezentowane tam treści są dość wyczerpujące, pełne przykładów i materiałów multimedialnych. Zostały podzielone na różne segmenty, takie jak m.in. filmy, podcasty czy e-booki. Co więcej, w jednym miejscu skupia zarówno materiały blogowe, jak i doświadczenia klientów i inne, dostępne na oddzielnych podstronach.

Kolejne ważne miejsce to blog skupiający się na treściach poradnikowych. Dotyczą one różnych aspektów istotnych z punktu widzenia marketingowca. Są w nich poruszane tematy reklam w rozmaitych środkach przekazu, personalizacji, optymalizacji i innych. Są pisane przez ekspertów i poparte wieloma rzetelnymi raportami oraz źródłami. Warto śledzić publikowane tu artykuły, poszerzając swoją wiedzę i czerpiąc nowe pomysły.

Prowadzenie webinarów powoli staje się standardem wśród firm kreujących się na specjalistyczne w swojej branży. Nie inaczej jest też w tym przypadku, więc dedykowana podstrona stanowi zbiór wszystkich opublikowanych do tej pory materiałów. Co natomiast istotne, aby je obejrzeć, musisz dołączyć do bazy odbiorców.

Na koniec przygotowane zostały dwie pigułki wiedzy zatytułowane kolejno:

  • „Czym jest landing page?”,
  • „Czym jest AI Marketing?”.

Zawierają solidną dawkę wiedzy, która natomiast skierowana jest raczej dla osób początkujących. Niemniej polecam tę lekturę, bo nie jest aż tak długa, a zawiera wiele aktualnych i interesujących informacji.

Jedyny problem, który widzę ze wszystkimi tymi materiałami, to rzecz jasna język. Wszystkie są tworzone po angielsku, co może być wyzwaniem dla wyłącznie polskojęzycznych twórców. Ze względu na specyfikę branży wykorzystywane w nich słownictwo jest dość zaawansowane. Z drugiej strony jednak z większością zagadnień poradzi sobie automatyczne tłumaczenie. Może i bywa ono wciąż „ociężałe” i niedokładne, nadal jednak jest to lektura warta nieco większego nakładu pracy i skupienia.

Narzędzie do tworzenia stron docelowych i nie tylko. Jak Instapage działa w praktyce?

Przybliżyłem już teoretyczne możliwości Instapage, czas więc na odrobinę praktyki. W tym rozdziale skupię się na kilku zagadnieniach:

  • wyjaśnieniu, jak zalogować się na stronie,
  • omówieniu budowy interfejsu, wpływającej na doświadczenia użytkowników,
  • opisaniu najważniejszych zakładek, z których korzysta większość twórców,
  • stworzeniu instrukcji budowy strony typu landing page krok po kroku.

W ten sposób nawet początkujący twórcy nie będą mieli problemu z obsługą nowego serwisu. Z drugiej strony jego działanie jest dość intuicyjne, przez co moje doświadczenia z nim były naprawdę pozytywne. Głównym problemem znów może być brak polskiej wersji językowej. W połączeniu z autorskim nazewnictwem i technicznymi zagadnieniami bywa to nieco kłopotliwe. Obecnie natomiast problem też w znacznym stopniu może rozwiązać opcja automatycznego tłumaczenia witryn przez przeglądarkę. Pomocny jest też intuicyjny układ.

Jak założyć konto w Instapage?

Korzystanie z Instapage wymaga rejestracji nowego użytkownika. Aby to zrobić, wejdź na oficjalną witrynę usługodawcy. Tam naciśnij jeden z trzech przycisków z napisem „Get started„. Pierwszy znajdziesz w prawym górnym rogu ekranu, a kolejne dwa są w jego niższej części po lewej stronie. Nie ma znaczenia, który z nich wybierzesz – w każdym przypadku system przeniesie Cię do cennika.

Teraz musisz wybrać pakiet, z którego chcesz skorzystać. Ich szczegółowe warunki omówiłem w dalszej części tekstu. W każdym z nich obowiązuje 14-dniowy okres próbny. Dopiero po nim konieczne jest uregulowanie ewentualnej płatności. Ja dla przykładu wybiorę pakiet „OPTIMIZE”. Powinien się sprawdzić zarówno w przypadku mniejszych, jak i średnich firm czy agencji. Aby rozpocząć proces rejestracji, musisz nacisnąć przycisk „Start 14-day trail„.

Po wyborze planu system przekieruje Cię do procesu rejestracyjnego. W pierwszym kroku musisz wybrać sposób zakładania konta. Możesz zrobić to za pośrednictwem swojego konta Google lub przy pomocy adresu e-mail. Ja skorzystałem z tej drugiej opcji, W kolejnym kroku konieczne jest podanie szeregu niezbędnych informacji:

  • imienia,
  • nazwiska,
  • nazwy firmy,
  • kraju rejestracji firmy,
  • adresu e-mail,
  • hasła.

Na koniec zaznacz wymagane zgody i naciśnij „Next„.

Następnie musisz podać dane swojej karty płatniczej. Jest to niezbędne, by przejść dalej. Przez pierwszych 14 dni nie zostaną z niej pobrane pieniądze. W tym czasie możesz też w dowolnym momencie zrezygnować z usługi. Jeśli natomiast tego nie zrobisz, to Twoje konto zostanie automatycznie obciążone określoną kwotą za wybrany pakiet. Możesz ustalić płatność z góry na rok lub w formie miesięcznej. Po uzupełnieniu wolnych pól naciśnij niebieski przycisk „Sign Up”.

Jeśli system nie napotka żadnych problemów, nastąpi przekierowanie do kokpitu użytkownika. Teraz też możesz aktywować swoje konto przy pomocy otrzymanego maila weryfikacyjnego. Naciśnij link, który się w nim znajduje. Dzięki temu zyskasz dostęp do wszystkich funkcjonalności obowiązujących w wybranym przez Ciebie pakiecie.

Interfejs Instapage – przegląd

Instapage ma bardzo estetyczny układ o minimalistycznej stylistyce. Po założeniu konta zyskujesz dostęp do strony początkowej, która jest podzielona na dwie główne sekcje:

  • lewe menu – zawiera odnośniki do wszystkich najważniejszych funkcji. Z jej poziomu możesz przejść do takich podstron, jak:
    • landing page – to główna sekcja odpowiadająca za zarządzanie stronami docelowymi. Możesz w niej stworzyć nowy landing page, jak również wprowadzać zmiany w tych już stworzonych;
    • optimize – sekcja odpowiadająca za optymalizację działań związanych z promocją LP. Zostały one podzielone na dwa segmenty:
      • experiment – umożliwia „eksperymentowanie” z rozmaitymi współczynnikami konwersji. Z pomocą analityki, sztucznej inteligencji i testów możesz optymalizować swoje działania marketingowe. W zależności od potrzeb i celów wybierzesz konkretne elementy w witrynie, wymagające testowania. Sprawdzisz je, potwierdzisz (lub nie) hipotezy i zyskasz szansę na wzrost efektywności;
      • personalize – pozwala na wdrażanie personalizowanych rozwiązań. Dzięki nim Twój landing page może być skuteczniejszy i lepiej dostosowany do potencjalnych odbiorców. Zoptymalizujesz go pod względem kosztu pozyskiwania konwersji i zwiększyć trafność prezentowanych reklam. W tym miejscu będziesz mieć też możliwość śledzenia prowadzonych kampanii. Sprawdzisz ich efektywność i naniesiesz niezbędne zmiany;
    • AdMap – w tej zakładce przeprowadzisz integrację kampanii Google Ads. Synchronizujesz swoje działania reklamowe z witryną internetową i będziesz kontrolować ich skuteczność.
    • analytics – tutaj wyświetlane są wszelkie dane analityczne i wykresy dotyczące podejmowanych przez Ciebie działań. Dowiesz się w tym miejscu, jakie efekty osiąga Twój landing page. Znajdziesz odpowiedzi na pytania dotyczące liczby użytkowników, odwiedzin, konwersji i wielu innych kwestii. W zależności od swoich potrzeb możesz je filtrować, skupiając się wyłącznie na niezbędnych Ci informacjach;
    • assets – segment zbiorczy, gromadzący wszelkie funkcjonalności i usługi dodatkowe. Znajdziesz w nim tak przydatne rozwiązania, jak:
      • styles – w tym miejscu możesz zarządzać ogólnymi ustawieniami projektów, które tworzysz. Dzięki temu szybko określisz, jakie Twój landing page ma mieć np.:
        • kolory (wybierz maksymalnie 14, które będą wykorzystywane nad spójnymi wizerunkowo stronami),
        • fonty (wybieraj spośród autorskich rozwiązań oraz Google Fonts),
        • favicony;
      • images – to baza zdjęć, które zostały wgrane na Twoje konto użytkownika. Możesz je tu przechowywać i segregować w oddzielnych folderach. Gdy zajdzie taka potrzeba, każdy plik wykorzystasz podczas tworzenia kolejnych landing page’y. Obrazy można wgrywać bezpośrednio z dysku komputera lub poprzez adres URL;
      • fonts – z tego poziomu możesz dodawać własne fonty z wykorzystaniem Adobe Fonts oraz Linked Fonts;
      • scripts – to rozwiązanie dla nieco bardziej zaawansowanych użytkowników. Pozwala na korzystanie ze skryptów obszaru roboczego. Z ich pomocą możesz wprowadzać własny kod nawet bezpośrednio do wszystkich swoich LP. Oszczędzasz w ten sposób czas, ale i zyskujesz więcej możliwości. Możesz bowiem w ten sposób dostosowywać witryny, wprowadzać zmiany i je śledzić;
    • notifications – zakładka wysuwająca się z lewej strony ekranu. Prezentuje wszystkie powiadomienia dotyczące Twojego konta użytkownika. Pozwala na uzyskanie szybkiego dostępu do najnowszych informacji, istotnych z punktu widzenia twórcy;
  • widoku głównego (dashboard) – prezentuje najważniejsze informacje o projekcie, nad którym aktualnie pracujesz. Stanowi punkt wyjściowy do dalszych działań.

W prawym dolnym rogu, podobnie jak w większości serwisów, dostępny jest „dymek” czatu. Po kliknięciu w niego pojawi się okno pozwalające na kontakt z supportem. Możesz zdecydować, czy chcesz pisać z botem, rozpocząć rozmowę na żywo, czy też tylko zostawić wiadomość.

Jak stworzyć landing page w Instapage?

Jeśli chcesz zbudować własny landing page, musisz oczywiście najpierw zalogować się do swojego konta użytkownika. Następnie możesz wybrać odpowiednią opcję z widoku głównego („dashboard”) lub przejść od razu do podstrony „lading pages„. Jeśli – podobnie jak ja – masz zupełnie nowe konto, to niebieski przycisk „Create a page” pojawi się na samym środku ekranu. To właśnie nim się posłużę w tym przykładzie.

System przekierował mnie do nowej podstrony rozpoczynającej proces tworzenia landing page’a. Po drodze konieczne jest podanie odpowiedzi na pytania pozwalające na przygotowanie odpowiedniego projektu. Najpierw konieczne jest wybranie jednego z trzech sposobów tworzenia LP:

  • standardowy landing page – funkcjonalna strona docelowa obsługująca m.in. testy A/B czy niestandardowy kod;
  • AMP landing page – błyskawiczne strony mobilne, zgodne ze standardem Google AMP (mają pewne ograniczenia w funkcjach i kodzie);
  • plik Instapage – rozwiązanie dla użytkowników, którzy mają pobraną stronę i zapisaną w formie pliku .instapage.

Skorzystam z pierwszego, podstawowego wariantu.

Zostałem przekierowany do kolejnego kroku, czyli wyboru szablonu. Zależnie od preferencji możesz:

  • przygotować projekt samodzielnie od samego początku,
  • skorzystać z gotowego wzoru.

W drugim przypadku masz do wyboru wiele różnorodnych opcji, które opisywałem już wcześniej. Wybierz rozwiązanie, które Ci najbardziej odpowiada i najedź na nie kursorem. Następnie naciśnij niebieski przycisk „Select”, który się pojawi.

System poprosi Cię o podanie nazwy nowego projektu – będzie ona widoczna tylko dla Ciebie. Ja dla przykładu nazwę go „Jakwybrachosting.pl – reklama”. Następnie naciśnij przycisk „Create a page„. Trafisz z powrotem do zakładki „Landing pages”. Tym razem jednak nie jest ona już pusta. Znajduje się w niej Twój nowy landing page. Tuż obok niego widnieje informacja dotycząca współczynnika konwersji oraz przeprowadzanych testów. Po naciśnięciu przycisku z trzema kropkami na ekranie pojawią się kolejne opcje:

  • edycja,
  • pogląd,
  • ustawienia,
  • leady,
  • analityka,
  • heatmap.

Jeśli chcesz, możesz też ten LP zduplikować, pobrać, zmienić jego nazwę czy dodać do grupy.

Żeby skończyć pracę nad stroną docelową, przejdę do edytora. Po dwóch stronach są widoczne boczne menu, wykorzystywane do edycji witryny. Każdy element możesz edytować, naciskając na niego dwukrotnie prawym lewym przyciskiem myszy. Po wprowadzeniu wszystkich zmian możesz je zapisać. W górnej części ekranu widoczna jest też ikona pozwalająca pracować nad mobilną wersją projektu. Dzięki temu będzie on idealnie dostosowany do użytkowników, którzy będą go oglądać np. na smartfonach.

Po zakończeniu edycji możesz opublikować stworzony landing page. Na kolejnej stronie, prezentującej podgląd stworzonego projektu, naciśnij „Publish page”.

Teraz określ domenę internetową, którą chcesz wykorzystać do publikacji. Możesz skorzystać z czterech domyślnych opcji:

  • własnej domeny, którą dysponujesz,
  • publikacji za pośrednictwem WordPressa,
  • publikacji przy użyciu Drupala,
  • publikacji w wersji demo (korzysta z adresu subdomeny testowej „pagedemo.co”, udostępnianej przez usługodawcę).

W przypadku wyboru czwartej opcji konieczne jest określenie wartości subdomeny. Sama publikacja natomiast zostanie wycofana po upływie 48 godzin i ma szereg innych ograniczeń. W praktyce więc nie jest najlepszym rozwiązaniem komercyjnym. Do tego lepiej sprawdzą się pierwsze trzy opcje. Po wprowadzeniu do nich odpowiednich danych dotyczących posiadanej przez Ciebie domeny, WP lub Drupala, landing page zostanie opublikowany. Wtedy też możesz przejść do jego optymalizacji i personalizacji.

Instapage – cena

Ile kosztuje Instapage? Recenzja tego narzędzia nie mogła pominąć kwestii jego ceny. Szczegółowy kosztorys znajdziesz na oficjalnej stronie usługodawcy w dedykowanej zakładce. W zależności od Twoich potrzeb możesz skorzystać z czterech planów cenowych:

  • CREATE – kosztuje 99 dolarów miesięcznie lub 79 dolarów/miesiąc w planie rocznym. To podstawowe rozwiązanie, które sprawdzi się w przypadku mniejszych projektów. Zapewnia m.in. dostęp do:
    • kreatora stron docelowych,
    • nielimitowanych konwersji,
    • treści AI,
    • nieograniczonej liczby pop-upów,
    • współpracy w czasie rzeczywistym,
    • szyfrowania SSL,
    • silnika Thor,
    • Bloków Insta,
    • AMP,
    • podstawowy pakiet użytkowy (15 tys. UU, 30 opublikowanych stron, 10 członków zespołu, 2 subdomeny, 1 obszar roboczy);
  • OPTIMIZE – kosztuje 199 dolarów miesięcznie lub 159 dolarów/miesiąc w planie rocznym. Opcja dla większych firm, zarządzających większą liczbą projektów. Oprócz tego, co zawiera poprzedni plan, proponuje też m.in.:
    • testy A/B,
    • dynamiczne zastępowanie tekstu,
    • formularze wieloetapowe,
    • rozbudowany pakiet użytkowy (30 tys. UU, 30 opublikowanych stron, 10 członków zespołu, 2 subdomeny, 1 obszar roboczy);
  • SCALE – kosztuje 299 dolarów miesięcznie lub 239 dolarów/miesiąc w planie rocznym. Skierowany do dużych firm i agencji, zarządzających wielkoskalowymi projektami. Oprócz tego, co zawierają poprzednie plany, oferuje też m.in.:
    • rozszerzony pakiet użytkowy (50 tys. UU, 50 opublikowanych stron, 15 członków zespołu, 10 subdomen, 10 obszarów roboczych);
  • CONVERT – cena ustalana jest indywidualnie. Plan na najbardziej wymagających, potężnych firm o wysokich wymaganiach. Gwarantuje dostęp do wszystkich funkcji i możliwości serwisu, a także indywidualnie ustalanych limitów. Wraz z nim zyskujesz dostęp m.in. do:
    • AdMap,
    • testów z AI,
    • edytowalnych bloków globalnych,
    • personalizacji Ad-to-Page,
    • mapy popularności,
    • niestandardowych fontów,
    • usług projektowych,
    • kontakt z menadżerem ds. sukcesu klienta,
    • i wielu innych.

Trzy pierwsze opcje obejmuje 14-dniowy okres próbny. Proces korzystania z niego opisywałem wyżej, przy okazji instrukcji zakładania konta. Czwarte rozwiązanie jest w pełni dostosowywane do potrzeb przedstawionych przez użytkownika. Indywidualnie określana jest też jego cena, w zależności od dostępnych funkcjonalności i przyjętych limitów. W jego przypadku również obowiązuje termin testowy, czyli tzw. demo. Po wypróbowaniu tego rozwiązania możesz zdecydować, czy chcesz przy nim pozostać.

Szczegółowy spis możliwości poszczególnych planów prezentuje poniższa tabela. Pochodzi ona z oficjalnej strony usługodawcy.

Opinie o Instapage

W internecie nie brakuje opinii o Instapage, sprawdziłem więc, na co użytkownicy najczęściej zwracają uwagę. Polskojęzycznych wypowiedzi nie było zbyt wiele, ale pozostałe dawały całkiem klarowny obraz narzędzia. W zdecydowanej większości były pozytywne.

Klienci chwalą ten serwis głównie za jego łatwą obsługę. Postrzegany jest jako dobry dla osób początkujących oraz małych i średnich firm. Jest chwalony za swój ciągły rozwój i wdrażanie nowych rozwiązań, a także sprawnie działający support. Część osób docenia bogatą bazę szablonów, które są w pełni edytowalne bez potrzeby kodowania.

Główną wadą tego rozwiązania wydaje się cennik. Podstawowy pakiet nie kosztuje co prawda wiele, ale jest objęty bardzo restrykcyjnymi ograniczeniami. Niektórzy użytkownicy podkreślali, że powinien umożliwiać przeprowadzanie testów A/B. Obecnie natomiast jest to funkcja dostępna od planu „OPTYMIZE” wzwyż. Wielokrotnie zauważano ponadto, że nadzorowanie większej liczby LP generuje w przypadku tej platformy bardzo wysokie koszty. Uwadze internautów nie uszło również automatyczne odnawianie planów, co może generować niechciane koszty.

Rozwiązania alternatywne dla Instapage

Chcesz porównać Instapage do innych rozwiązań, dostępnych na rynku? Wybór jest całkiem duży. Łatwo będzie Ci znaleźć serwis najlepiej odpowiadający Twoim wymaganiom. Do wyboru masz platformy skupione na tworzeniu LP oraz te rozbudowane, w których budowa stron lądowania jest jedną z wielu opcji.

W przypadku witryn specjalizujących się w LP polecam zwrócić szczególną uwagę na:

Zachęcam do przeczytania ich recenzji oraz zapoznania się z dokładnymi warunkami działania. Każda z nich oferuje darmowy okres próbny, z którego możesz skorzystać. Pozwoli Ci to na ich poznanie, porównanie i bardziej przemyślane podjęcie decyzji.

Alternatywnie masz do dyspozycji jeszcze potężne kreatory stron WWW. LP nie są co prawda ich główną funkcją, ale świetnie się sprawdzają. Zaletą tych serwisów jest fakt, że pozwalają niemalże na kompletne prowadzenie firmy z poziomu jednego konta użytkownika. Nie wymagają kodowania, zapewniają integracje i wiele innych, dodatkowych rozwiązań. Często ze względu na tę wszechstronność są wybierane przez początkujących twórców. Mowa tu o takich rozwiązaniach, jak np.:

Zalety i wady Instapage

Zalety Instapage:

  • możliwość zapisywania gotowych stron w plikach .inspapage,
  • ponad 100 w pełni edytowalnych szablonów,
  • edytor niewymagający kodowania, bazujący na zasadzie „przeciągnij i upuść”,
  • nowoczesne rozwiązania wykorzystujące AI,
  • nielimitowane konwersje w każdym planie,
  • intuicyjna budowa interfejsu,
  • autorskie rozwiązanie AdMap,
  • możliwość opublikowania LP tymczasowo na domenie demo,
  • dostęp do narzędzi analitycznych,
  • rozbudowane integracje,
  • personalizacja tworzonych projektów.

Wady Instapage:

  • zbyt wysoka cena najtańszego pakietu,
  • brak wersji „dla początkujących,
  • brak polskiej wersji językowej,
  • konieczność podania danych karty bankowej przy aktywacji okresu próbnego,
  • brak testów A/B w najtańszym planie,
  • brak polskojęzycznego supportu i bazy wiedzy.

Stwórz landing page i nie tylko. Co Instapage oferuje klientom?

Instapage to zaawansowane narzędzie do tworzenia stron docelowych. Pozwala zarówno na ich projektowanie, jak i wdrażanie, publikowanie oraz śledzenie efektywności. Oddaje użytkownikom do dyspozycji całkiem rozbudowaną bazę atrakcyjnych szablonów, które są w pełni edytowalne. Proponuje ponadto szereg funkcji, które znacznie ułatwiają oraz przyśpieszają cały proces. Nie wymaga nawet umiejętności kodowania, pozwalając jednocześnie na integrację z licznymi rozwiązaniami zewnętrznymi.

Jak wielokrotnie podkreślałem w tej recenzji, Instapage nie jest pozbawiony wad. Podobnie jak w przypadku opinii internautów, również mam wrażenie, że największym minusem jest cena. W porównaniu do np. Landingi.com stawki są bardzo wysokie lub nie idą w parze z dostępnymi funkcjonalnościami. Podstawowa wersja jest bardzo uboga, nie pozwalając nawet na testy A/B. Brak polskiej wersji językowej albo konieczność podawania danych karty bankowej przy okresie próbnym nie są poważnymi problemami, ale dla niektórych mogą być irytujące.

Ostatecznie stwierdzam, że Instapage jest narzędziem wartym uwagi, ale raczej dla większych firm i agencji. Mowa tu o firmach, które mogą pozwolić sobie na tak duży wydatek, a jednocześnie wiedzą, że wykorzystają w pełni potencjał otrzymanego narzędzia. Początkującym twórcom czy właścicielom niewielkich witryn polecam wybranie alternatywnych rozwiązań. W tym przypadku nie dość, że zapłacą niemałą kwotę za najtańszy pakiet, to jeszcze będą musieli liczyć się z dokuczliwymi limitami i ograniczeniami.

Ocena ogólna
8.33 /10