🍪 Można ciasteczko?

Ta strona chce wykorzystywać pliki cookie do analizowania ruchu oraz mierzenia skuteczności i personalizacji reklam zgodnie z polityką prywatności. Zgadzasz się?

RECENZJE

22 min. czytania

Recenzja HubSpot (2024): Test i opinie

Mateusz Mazurek

Mateusz Mazurek

Przedsiębiorca internetowy.
Wydawca i autor blogów. Od ponad 16 lat wymagający klient dziesiątek różnych firm hostingowych.

Test i szczera recenzja HubSpot (2024). Opinie o jednym z najpopularniejszych systemów CRM. Funkcje, Wady i Zalety. Sprawdź!

Spis treści

HubSpot – platforma CRM

hubspot.com

HubSpot

Czym jest platforma HubSpot, jak działa i w jaki sposób może pomóc Twojej firmie? To wyjątkowo rozbudowany system CRM. Dzięki niemu problemy związane z obsługą klienta możesz zamienić w większe zyski.

HubSpot CRM to narzędzie do automatyzacji marketingu, obsługi obecnych klientów i optymalizacji procesu sprzedaży. Wspiera nie tylko zespoły marketingu, ale też handlowców, support i inne działy. Oferuje ogrom możliwości, trzeba jednak wiedzieć, w jaki sposób z niego korzystać i do czego jest w ogóle potrzebny. Na rynku nie brakuje ponadto innych rozwiązań o zbliżonych funkcjach systemu. Czy wobec tego rzeczywiście jest on najlepszym wyborem?

W tej recenzji postaram się odpowiedzieć na to pytanie. Sprawdzę, co dokładnie HubSpot oferuje, opiszę jego możliwości, dostępne funkcje i formy supportu. Następnie przyjrzę się jego działaniu w praktyce, omawiając budowę i obsługę interfejsu. Na koniec wskażę najważniejsze zalety oraz wady, a także alternatywne systemy, które również oferują funkcjonalności typowego systemu CRM.

Co to jest HubSpot? Profesjonalna obsługa potencjalnych klientów
Strona WWW HubSpot

HubSpot jest systemem CRM, opartym w znacznej mierze na sztucznej inteligencji. Działa na zasadzie automatyzacji procesu tworzenia strategii reklamowych, supportu, e-commerce i innych. Ułatwia docieranie do nowych, potencjalnych klientów, ale też optymalizuje kontakt z obecnymi. Dodatkowo zbiera dane dotyczące odbiorców i pozwala operować w ich zakresie narzędziami analitycznymi. Dzięki temu dostarcza zespołom marketingu wiele cennych informacji pozwalających ulepszać procesy sprzedażowe w firmie, dając szansę na zwiększanie zysków.

HubSpot pozwala na usprawnienie procesów wewnątrz firmy. Oprócz marketingu i komunikacji z klientami może znacząco wpłynąć na działania Twoich pracowników. Przede wszystkim będzie zbierał i udostępniał z jednego, ogólnodostępnego miejsca, wiele cennych informacji. Dzięki nim lepszą efektywność mogą mieć nie tylko marketerzy czy sprzedawcy, ale nawet zarząd w procesach decyzyjnych. Wykorzystasz ten system ponadto do zarządzania projektami, finalizacji transakcji, tworzenia formularzy oraz stron internetowych. Sprawdzi się przy umawianiu spotkań i wielu innych zadaniach, na których realizację pozwalają jego liczne funkcje.

Dla kogo jest HubSpot? Twórcy udostępniają go w kilku pakietach cenowych, dzięki czemu charakteryzuje go bardzo wysoka uniwersalność. Sprawdzi się zarówno w przypadku małych firm, jak i większych organizacji czy dużych przedsiębiorstw. Ponadto ma na tyle zróżnicowane funkcjonalności, że bez problemu wykorzystasz go na dziesiątki sposobów. Nie ma zatem żadnego ograniczenia dotyczącego branż czy sektorów, w obrębie których działałby najlepiej. Z powodzeniem poradzi sobie zarówno w sektorze e-commerce, jak i rozmaitych usługach, czy nawet w produkcji. Może pomagać w procesie sprzedaży, ale też skupiać się na komunikacji, analizie danych czy optymalizacji procesów i kontaktów wewnętrznych.

Do czego służy HubSpot?

HubSpot CRM to nie tylko narzędzie zapewniające marketing automation, ale też zaawansowany system komunikacyjny, sprzedażowy i wewnątrzfirmowy. Ma tak wiele funkcji, że z powodzeniem korzystać mogą z niego osoby potrzebujące zaawansowanych rozwiązań z najwyższej półki. Wśród jego głównych funkcjonalności znaleźć można natomiast m.in. rozwiązania z zakresu:

  • marketingu (Marketing Hub) – odpowiada za automatyzację procesów marketingowych. Jego celem jest m.in.:
    • zwiększanie przychodów,
    • docieranie i nawiązywanie kontaktu z nowymi, potencjalnymi klientami,
    • zwiększanie konwersji,
    • udostępnianie narzędzi do zarządzania i automatyzacji kampanii reklamowych;
  • sprzedaży (Sales Hub) – rozwiązania wspierające i optymalizujące proces sprzedaży. Wśród głównych funkcji oferowanych w tej sekcji znajdziesz np.:
    • zarządzanie transakcjami,
    • nadzorowanie płatności,
    • wyceny,
    • raportowanie i analizy;
  • obsługi (Service Hub) – wspiera wszelkie działania związane z obsługą potencjalnych klientów, a także tych obecnych. Wśród wielu zaawansowanych funkcji pozwala m.in. na:
    • spersonalizowaną pomoc techniczną AI,
    • dostęp do bazy wiedzy,
    • zwiększenie CSAT,
    • ocenę kondycji klientów;
  • cententu (Content Hub) – system zarządzania content marketingiem. Obejmuje wiele rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji, m.in.:
    • hosting wideo i do podcastów,
    • tworzenie formularzy i stron WWW,
    • rekomendacje SEO,
    • przechwytywanie leadów,
    • szablony wiadomości;
  • operacji software (Operations Hub) – to oprogramowanie operacyjne, którego zadaniem jest ułatwienie obsługi CRM-a przez użytkowników. Obejmuje m.in.:
    • synchronizację danych,
    • selekcję danych,
    • automatyzację procesów,
    • ujednolicony widok każdej interakcji z klientem;
  • handlu (Commerce Hub) – narzędzia wspierające rozliczanie klientów i generowanie przychodów. Zapewnia dostęp m.in. do:
    • linków do płatności,
    • zarządzania ofertami,
    • zarządzania fakturami i subskrypcjami,
    • raportowania przychodów.

Oprócz tego – w zależności od wykupionego pakietu cenowego – platforma HubSpot pozwoli Ci również m.in.:

  • przeprowadzać integracje z narzędziami zewnętrznymi,
  • korzystać z narzędzia Clearbit,
  • skorzystać z usług wdrożeniowych,
  • korzystać z bezpłatnych kursów i certyfikatów,
  • tworzyć aplikacje i niestandardowe integracje za pomocą narzędzi programistycznych,
  • i znacznie więcej.

Funkcje HubSpot

Czas na szczegółowe omówienie wszystkich funkcji, jakie oferuje platforma HubSpot. Poniżej opisałem właściwości poszczególnych hubów, wymienionych wcześniej. Są one na tyle rozbudowane, że łatwo dzięki nim dostosujesz działanie narzędzia do indywidualnych potrzeb swojej firmy.

Centrum marketingowe (Marketing Hub)

HubSpot Marketing Hub - marketingowa wiadomość e-mail

Marketing Hub wspiera szeroko pojęte działania marketingowe, wykorzystując do tego sztuczną inteligencję. Odpowiada w tym zakresie przede wszystkim za łączenie wszystkich dostępnych narzędzi o tym charakterze w jednym miejscu. Dzięki temu prowadzi do:

  • wzrostu przychodów – pozwala na dostosowywanie komunikatów oraz ofert marketingowych do profilu odbiorców. Dzięki temu zwiększa się ich skuteczność, wpływając na wzrost konwersji. Dodatkowym atutem tego typu działań jest zwiększenie zaangażowania klientów;
  • oszczędzania czasu i zasobów – wykorzystanie sztucznej inteligencji pozwala zoptymalizować pracę zespołu. W ten sposób możesz m.in., personalizować wiadomości czy automatyzować tworzone kampanie sprzedażowe. Twój zespół marketingowy zyskuje dzięki temu szansę na pogłębienie kontaktów z klientami, co prowadzi do poprawy wyników;
  • zbierania danych i optymalizacje – HubSpot zbiera dane marketingowe, poddaje je analizie i tworzy kompleksowe raporty. Na tej podstawie masz szansę podejmować trafniejsze decyzje biznesowe, pozytywnie oddziałujące na rozwój firmy.

Wśród najpopularniejszych funkcji z tego sektora, oferowanych przez HubSpot, wymienić można m.in.:

  • automatyzację działań marketingowych,
  • zarządzanie kampaniami z poziomu jednego panelu,
  • wykorzystywanie sztucznej inteligencji w bieżących działaniach zespołu marketingowego.

Centrum sprzedaży (Sales Hub)

Centrum sprzedaży (HubSpot Sales Hub) - transkacje

Sales Hub łączy wszelkie narzędzia wspierające i optymalizujące proces sprzedaży w firmie. W tym zakresie również platforma oddaje Ci do dyspozycji rozwiązania bazujące na sztucznej inteligencji. Zyskujesz w ten sposób:

  • wysoką jakość obsługi klienta – narzędzia HubSpot wspierają prowadzenie rozmów z klientami i sprzyjają ich konwersji. Ponadto pozwalają łatwo kontrolować prace przedstawicieli handlowych. Zwiększają ich skuteczność, minimalizują rozproszenie i umożliwiają utrzymanie spójnej komunikacji;
  • wzrost przychodów – szybsza finalizacja transakcji zwiększy zyski Twojej firmy. Pozwoli obsłużyć większą liczbę klientów, minimalizując przy tym zagrożenie wystąpienia ewentualnych problemów;
  • możliwość wnikliwej analizy i skalowania – narzędzia do raportowania i analizy HubSpot obejmują wszelkie dane związane z przychodami. Umożliwiają ponadto skuteczniejsze prognozowanie zysków oraz wyższą przewidywalność lejków sprzedażowych.

Wśród najważniejszych funkcji dostępnych w ramach tego huba możesz liczyć m.in. na:

  • zarządzanie potencjalnymi klientami,
  • pozyskiwanie nowych klientów,
  • szablony wiadomości e-mail,
  • śledzenie e-maili,
  • automatyzacja sprzedaży,
  • śledzenie połączeń,
  • AI HubSpot,
  • harmonogram spotkań,
  • śledzenie dokumentów,
  • płatności,
  • oprogramowanie do wyceny,
  • prognozowanie,
  • analizy konwersacji,
  • analizy i raportowanie sprzedaży.

Centrum obsługi klienta (Service Hub)

Centrum obsługi klienta (HubsSpot Service Hub) - kontakty

Service Hub zapewnia dostęp do profesjonalnego oprogramowania do obsługi klienta, opartego na sztucznej inteligencji. Z jego pomocą możesz skutecznej obsługiwać odbiorców i zwiększać poziom ich satysfakcji. Zyskujesz dodatkowo szansę na ujednolicenie komunikacji, niezależnie od kanału jej prowadzenia. Zyskujesz zatem:

  • pomoc techniczną AI – możesz wdrożyć wsparcie techniczne dla klientów z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Jest to możliwe w wielu kanałach przy zachowaniu nieograniczonej dostępności 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Ponadto HubSpot umożliwia zbieranie danych z tego typu kontaktów, śledzenie interakcji i dostarczanie spersonalizowanych doświadczeń usługowych;
  • gromadzenie danych na dysku – zbierane informacje o klientach są przechowywane i na bieżąco aktualizowane. Dzięki temu zyskujesz szczegółowy profil odbiorcy, ułatwiający jego późniejszą obsługę. Wspierane są w ten sposób również poboczne systemy sprzedażowe, takie jak np. cross-selling;
  • widok 360 stopni klienta – Service Hub uzupełnia dane dotyczące kupujących, gromadzone przez narzędzia marketingowe i sprzedażowe. Dzięki temu zyskujesz tzw. pełny widok, a więc komplet informacji o danym użytkowniku. Możesz wykorzystać go do obsługi danego odbiorcy na najwyższym poziomie.

Wśród najpopularniejszych narzędzi z tego huba wymienić można m.in.:

  • pomoc techniczną,
  • bazę wiedzy,
  • wielokanałową komunikację,
  • czat AI,
  • zarządzanie umowami SLA,
  • portal klienta,
  • zarządzanie informacjami zwrotnymi (tworzenie ankiet),
  • w pełni zintegrowany i inteligentny system CRM,
  • zarządzanie zespołem,
  • zautomatyzowaną obsługę klienta,
  • mobilną skrzynkę odbiorczą.

Centrum contentowe (Content Hub)

Centrum contentowe (HubSpot Content Hub) - blog

Content Hub – dla odmiany – nie skupia się (przynajmniej wprost) na procesie obsługi klienta. Zamiast tego oferuje kompleksowe oprogramowanie do tworzenia najróżniejszego rodzaju treści i zarządzania nimi. Jest oparty na sztucznej inteligencji, dzięki temu znacząco przyśpiesza pracę, oferując jednocześnie wysoką jakość. Z jego pomocą możesz:

  • tworzyć treści – AI pozwala na kreowanie dynamicznych i spersonalizowanych komunikatów, dostosowanych do profili odbiorców. W ten sposób zwiększysz zaangażowanie klientów i zadbać o ich przywiązanie do marki. Dodatkowo dane CRM i analizy pomogą Ci w optymalizacji treści i przygotowywaniu ich w sposób sprzyjający pozycjonowaniu;
  • zarządzać contentem – z poziomu jednego konta użytkownika będziesz skutecznie zarządzać wszystkimi treściami tworzonymi w obrębie Twojej firmy. Możesz sprawić, że będą dostępne tylko dla określonych grup użytkowników lub osadzisz je na swojej stronie po wygenerowaniu w HubSpot.

Wśród szczególnie popularnych funkcji z tego segmentu warto wymienić m.in.:

  • remiks treści,
  • skalowalny CMS,
  • przechwytywanie leadów,
  • bloga AI,
  • rekomendacje SEO,
  • testy A/B,
  • osadzanie treści,
  • hosting wideo i podcastów,
  • udostępnianie treści oparte na członkostwie.

Centrum operacyjne (Operations Hub)

Centrum operacyjne (HubSpot Operations Hub)

Operations Hub pozwoli Twojemu zespołowi na sprawne wykonywanie działań operacyjnych. Z jego pomocą możesz nadzorować wszystkie procesy, zarządzań danymi i wprowadzań kolejne automatyzacje. W ten sposób zadbasz o wydajność, dostęp do danych i ujednolicone narzędzia niezbędne do sprawnego działania przedsiębiorstwa. W jego ramach możesz liczyć na:

  • synchronizację oraz sprawne czyszczenie danych klientów – korzystanie z wielu niezintegrowanych systemów może prowadzić do zbierania niespójnych danych. Przez nie z kolei rośnie ryzyko występowania błędów, tracenia klientów i niewłaściwych decyzji biznesowych. HubSpot pozwala na synchronizację i usuwanie informacji, dbając o ich wysoki standard oraz zgodność z sytuacją faktyczną;
  • automatyzacje rozmaitych procesów – powtarzalne działania można zautomatyzować, minimalizując błędy i poprawiając morale zespołu. Dzięki temu zwiększysz efektywność pracy oraz skrócisz czas realizacji najważniejszych zadań. Jednocześnie zapewnisz pracownikom więcej czasu, który będą mogli przeznaczyć na realizację istotniejszych zadań;
  • selekcjonowanie danych do raportowania – HubSpot umożliwia wprowadzenie spójnego raportowania dla całej firmy. Dzięki temu oraz udostępnianiu danych w czasie rzeczywistym wzrasta skuteczność decyzji podejmowanych na bazie zgromadzonych informacji. Umożliwia ponadto wybór parametrów poddawanych analizie, szczególnie istotnych dla przedsiębiorstwa o określonym profilu.

Wśród najpopularniejszych funkcji z tego działu wymienić można m.in.:

  • synchronizację danych,
  • automatyzację jakości danych,
  • programowalne automatyzacje,
  • optymalizacje przepływu pracy,
  • narzędzia do zarządzania zespołem,
  • zestawy danych,
  • udostępnianie danych Snowflake,
  • kreator raportów niestandardowych.

Centrum transakcyjne / handlowe (Commerce Hub)

Centrum transakcyjne / handlowe (HubSpot Commerce Hub)

Commerce Hub odpowiada za kwestię rozliczeń oraz nadzorowania przychodów przedsiębiorstwa. To zaawansowane oprogramowanie skupione nie tylko na płatnościach i fakturach. Ułatwia bowiem obsługę subskrypcji, a ponadto zapewnia liczne integracje, płatności HubSpot oraz Stripe. W jego ramach masz szansę:

  • otrzymywać płatności szybciej – do dyspozycji masz nowoczesne procesory płatności umożliwiające szybkie przyjmowanie płatności. Jest to rozwiązanie wygodne dla klientów, bezpieczne, a jednocześnie komfortowe w obsłudze z perspektywy administratora;
  • generować regularne przychody – subskrypcje pozwalają nie tylko na umacnianie relacji z klientami, ale też otrzymywanie systematycznych płatności. Z HubSpot możesz je swobodnie obsługiwać, efektywniej zarządzając przychodami swojej firmy;
  • wdrażać automatyzacje i raportowanie pozwalające zaoszczędzić czas – automatyzacja rozliczeń przyniesie Ci ogromną oszczędność czasu. Zminimalizuje problemy z pobieraniem płatności, a dodatkowo wprowadzi raportowanie przychodów. W ten sposób w jednym miejscu będziesz kontrolować zarówno zyski, jak i liczbę klientów czy rozwój biznesu w pożądanym okresie.

Wśród najpopularniejszych funkcji dostępnych w ramach tego huba wymienić można m.in.:

  • faktury,
  • linki płatnicze,
  • szablony ofertowe,
  • subskrypcje,
  • rozliczenia B2B,
  • elastyczne przetwarzanie płatności,
  • automatyzację rozliczeń niestandardowych,
  • raportowanie przychodów.

AI HubSpot

AI HubSpot

AI HubSpot w zasadzie przewija się przez tę recenzję od samego początku. Wynika to z faktu, że twórcy tego systemu CRM postawili bardzo duży nacisk na wsparcie sztucznej inteligencji. Jest ona w stanie wykonać ogrom zadań, wchodzących w „kompetencje” każdego z opisanych hubów. Warto jednak zebrać wszystkie te możliwości w jednym miejscu, by uświadomić sobie, jak rozbudowana jest to inicjatywa.

Zespół HubSpot promuje rozwiązania z zakresu AI szczególnie do:

  • pobudzania kreatywności i pracy „twórczej” – wykorzystaj AI do tworzenia tekstów, stron internetowych czy dbania o media społecznościowe. Opisuj swoje potrzeby, sprawdzaj rezultaty działania sztucznej inteligencji i stosuj je w całości lub traktuj tylko niczym inspiracje;
  • zwiększania zaangażowania klientów dzięki warstwie tekstowej – dbaj o spójną komunikację we wszystkich kanałach w firmie. Możesz wykorzystać AI do tworzenia treści na stronę WWW, do social mediów, maili, newsletterów, opisów produktów i innych. Dzięki zoptymalizowanym zgodnie z SEO materiałom skutecznie będziesz wspierać pozycjonowanie. Z drugiej strony dobre teksty umocnią Twoją więź z klientami i pomogą w zwiększaniu konwersji;
  • oszczędności czasu – wykonywanie zadań przez sztuczną inteligencję zwykle nie trwa zbyt długo. Zarówno tworzenie nowego tekstu, jak i podsumowanie działań marketingowych, praktycznie zawsze zajmuje mniej czasu niż zwykłemu pracownikowi. Dzięki temu zwiększa się efektywność Twojej firmy i prędkość realizacji projektów. W połączeniu z automatyzacją części zadań praca „robi się sama”, a zadaniem specjalistów staje się kontrola efektów. To z kolei sprzyja wzrostowi zysków i realizacji większej ilości zleceń.

Wśród najpopularniejszych funkcji AI wymienić można m.in.:

  • tworzenie tekstów,
  • generowanie stron,
  • generowanie wpisów w mediach społecznościowych,
  • rekomendacje SEO,
  • podsumowania działań marketingowych, sprzedażowych i usługowych,
  • generowanie metaopisów,
  • kreator chatbotów,
  • call to actions,
  • blogi AI,
  • generowanie e-maili.

Twórcy deklarują ponadto, że AI HubSpot bezustannie dynamicznie się rozwija. Dodawane są w jego ramach nowe funkcje, które mogą okazać się przydatne w Twojej firmie.

Clearbit

Clearbit

Clearbit to oprogramowanie udoskonalające działanie HubSpot. Z jego pomocą możliwe jest uzupełnianie danych o klientach, zbierane w bazach systemu CRM. Zależnie od Twoich potrzeb może skupiać się to na aktualizacji informacji, ich uzupełnianiu oraz usuwaniu. Ogólnym celem wszystkich tych działań jest oczywiście możliwość stworzenia jak najdokładniejszego profilu odbiorcy. Ostatecznie przełożyć się to powinno na wzrost konwersji i efektywności działań podejmowanych przez pracowników.

Działanie Clearbit jest dwutorowe i opiera się na:

  • uzupełnianiu rekordów na żywo – rozwiązanie uruchamiane za każdym razem, gdy nowe dane są wprowadzane do bazy HubSpot;
  • uzupełnianiu istniejących rekordów – rozwiązanie działające „w tle”, skupiające się na danych już istniejących, ale możliwych do zoptymalizowania.

Clearbit współpracuje nie tylko z oprogramowaniem HubSpot. Oferuje ponadto również szereg integracji z systemami zewnętrznymi, takimi jak m.in. media społecznościowe, Google Ads czy Slack. Dzięki temu z powodzeniem dostosujesz go do form pracy wykorzystywanych w Twoim przedsiębiorstwie.

Oprócz optymalizacji zbieranych danych rozwiązanie to poprawia optymalizację pracy firmy na rozmaitych polach. Wśród jego najbardziej przydatnych funkcji wymienić można m.in.:

  • zaawansowaną personalizację kampanii marketingowych,
  • wysoką konfigurowalność, pozwalającą na skuteczne mapowanie pól i korzystanie z rozwiązań standardowych oraz niestandardowych,
  • ocenę leadów i wybieranie tych najlepszych w celu jak najszybszej realizacji transakcji,
  • identyfikowanie intencji klientów,
  • rozbudowane możliwości targetowania,
  • autouzupełnianie danych w formularzach i usuwanie zbędnych pól.

Aplikacja mobilna HubSpot CRM

Aplikacja HubSpot CRM na Androida w sklepie Google Play

HubSpot CRM oferuje autorską aplikację mobilną. Jest dostępna zarówno na smartfony z systemem Android, jak i iOS. Została nieco okrojona względem wersji desktopowej, by można było z niej wygodnie korzystać na urządzeniach dotykowych. Nadal jednak zapewnia dostęp do najważniejszych funkcji oferowanych przez to oprogramowanie, takich jak m.in.:

  • realizacja połączeń bezpośrednio z poziomu aplikacji,
  • powiadomienia w czasie rzeczywistym,
  • delegowanie zadań,
  • wdrażanie automatyzacji,
  • przypisywanie zgłoszeń,
  • współpracowanie z zespołem,
  • przeglądanie raportów,
  • monitorowanie postępów,
  • i wiele innych.

Mobilna forma usprawnia m.in. proces umawiania spotkań, zarządzania kalendarzem czy nadzorowania pracy zespołu z dowolnego miejsca. To rozwiązanie szczególnie przydatne dla kadry zarządzającej. Dzięki niemu może ona w każdej sytuacji może trzymać rękę na pulsie i błyskawicznie reagować na wszelkie zdarzenia.

Integracje HubSpot CRM
HubSpot App Marketplace

HubSpot oferuje ogromną liczbę integracji z systemami zewnętrznymi. Do Twojej dyspozycji jest ich aż 1638, a do wszystkich zyskasz dostęp z poziomu App Marketplace. Zależnie od rodzaju, mogą usprawnić komunikację wewnątrz firmy, jak i z klientami. Pozwalają m.in. na zawieranie transakcji czy sprawne dokonywanie rozliczeń. Są bardzo zróżnicowane i jest ich dużo, więc dla ułatwienia zostały podzielone przez twórców na kilka kategorii:

  • marketing,
  • sprzedaż,
  • obsługa klienta,
  • produktywność,
  • finanse,
  • handel.

Co ważne, zalecamy sprawdzenie aktualnych cen poszczególnych rozwiązań. Niektóre są bowiem bezwarunkowo darmowe, ale za inne trzeba dodatkowo zapłacić (jednorazowo lub w formie abonamentowej). To z kolei może wpłynąć na ostateczny koszt korzystania z platformy HubSpot.

Support i baza wiedzy HubSpot
Centrum pomocy HubSpot

Rodzaj supportu w HubSpot zależy od pakietu, w ramach którego korzystasz z platformy:

  • Free – zaangażowana społeczność i HubBot,
  • Starter – opcje z pakietu Free, a także kontakt e-mail i chat na żywo,
  • Professional i enterprise – opcje z pakietu Starter oraz kontakt telefoniczny.

Dodatkowo HubSpot oferuje bardzo rozbudowane Centrum Pomocy. Znajdziesz tam szereg informacji przydatnych podczas obsługi tej platformy. Doskonale sprawdzą się w przypadku nowych użytkowników, ale ciekawe informacje mogą tam znaleźć też osoby bardziej doświadczone. Minusem jest to, że wszystkie materiały są dostępne w języku angielskim. Translator w przeglądarce powinien jednak rozwiązać ten problem. Do Twojej dyspozycji jest:

  • społeczność – możesz przeglądać wskazówki osób z większym doświadczeniem oraz zadawać pytania,
  • baza wiedzy – storzona z rozbudowanych poradników i instrukcji wyjaśniających zasady działania platformy,
  • akademia – do Twojej dyspozycji są szkolenia wideo z zakresu obsługi HubSpot, za których ukończenie otrzymasz certyfikat,
  • dokumentacja dla programistów – dokumentacja referencyjna dotycząca interfejsów API i CMS,
  • blog klientów – zawiera opisy wykorzystania HubSpot na przykładzie prawdziwych firm,
  • partnerzy w zakresie rozwiązań – umożliwia nawiązanie współpracy z certyfikowanymi partnerami HubSpot.

Jak pracować nad wzorową obsługą klienta? HubSpot w praktyce

HubSpot oferuje zarówno wersję płatną, jak i darmową. Ma ponadto również demo pozwalające przyjrzeć się dokładnie zasadom działania platformy. Na potrzeby tej recenzji posłużyłem się wersją demonstracyjną. Aby otrzymać do niej dostęp, musisz nacisnąć pomarańczowy przycisk „Get a demo” na oficjalnej stronie narzędzia. Następnie podaj wymagane dane. Po weryfikacji adresu e-mail i wprowadzeniu hasła system zada Ci kilka pytań na temat firmy, którą prowadzisz. Ma to na celu jak najlepsze dostosowanie funkcji do Twoich potrzeb. Następnie przejdziesz do panelu administratora.

Alternatywnym rozwiązaniem jest założenie konta użytkownika od razu. W takim przypadku przejdź bezpośrednio do cennika i wybierz pakiet, który Ci odpowiada. Więcej informacji na ich temat znajdziesz w dalszej części tekstu w zakładce „Ile kosztuje HubSpot”. CRM możesz wybrać, klikając „Get started…” (wersja darmowa), „Buy now” (pakiety standardowe) lub „Talk to Sales” (pakiety biznesowe). Następnie postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie w celu założenia profilu użytkownika. Główna strona serwisu nie jest w języku polskim, ale sama platforma już tak, więc z jej obsługą nie powinno być większych problemów.

Strona główna HubSpot

Interfejs HubSpot – przegląd

Platforma HubSpot ma przejrzystą strukturę i prezentuje się dość nowocześnie. Została podzielona na trzy główne sekcje, charakterystyczne dla tego rodzaju serwisów. Są to:

  • menu boczne (po lewej stronie) – zawiera wszystkie najważniejsze narzędzia HubSpot, które mogą okazać się przydatne dla Twojej firmy. Znajdziesz tam rozwiązania ze wszystkich hubów oferowanych przez platformę, a także kilka innych, przydatnych rozwiązań:
    • zakładki – opcja tzw. szybkiego dostępu. Możesz dodać do niej rozwiązania, które najczęściej wykorzystujesz. Dzięki temu będą zawsze pod ręką, bez potrzeby szukania ich w poszczególnych kategoriach;
    • przestrzenie robocze – zapewnia szybkie przejście do aktualnie realizowanych zadań. Dzięki powstaniu indywidualnej karty nie musisz obawiać się, że przygotowywane przez Ciebie projekty przepadną;
    • system CRM – zawiera wszystkie narzędzia niezbędne do efektywnego zarządzania relacjami z klientami, jak np.:
      • kontrakty,
      • firmy,
      • transakcje,
      • zgłoszenia,
      • listy,
      • skrzynka odbiorcza,
      • rozmowy,
      • zadania;
    • marketing – wspiera wszelkie działania marketingowe, służy do generowania ofert, kontaktu z odbiorcami i nadzorowania działań z zakresu promocji. Daje dostęp do takich opcji, jak:
      • kampanie,
      • e-mail,
      • społecznościowe,
      • reklamy,
      • formularze;
    • treść – wspiera wszelkie zaawansowane oraz rutynowe zadania związane z zarządzaniem i tworzeniem warstwy contentowej. Z tego poziomu zyskasz dostęp do:
      • strony w witrynie internetowej,
      • stron docelowych,
      • blogów,
      • podcastów,
      • osadzania elementów,
      • bazy wiedzy,
      • portalu klienta,
      • zmiany przeznaczenia,
      • SEO,
      • członkostwa,
      • Design Menagera;
    • handel – wspiera procesy sprzedaży produktów i usług poprzez:
      • handel,
      • płatności,
      • faktury,
      • łącza płatności,
      • wyceny,
      • produkty,
      • subskrypcje,
    • automatyzacje – ułatwia wprowadzanie wszelkich automatyzacji z zakresu:
      • przepływu pracy,
      • sekwencji,
      • narzędzi czatu,
      • ankiet;
    • raportowanie i dane – skupia się na narzędziach analitycznych w Twojej firmie. Umożliwia przejście do takich podstron, jak:
      • pulpity,
      • raporty,
      • prognozy,
      • integracje,
      • niestandardowe zdarzenia,
      • jakość danych,
      • zestawy danych,
      • model danych;
    • biblioteka – daje dostęp do gromadzonych danych i rozwiązań wykorzystywanych przez zespoły marketingu, supportu, sprzedawców i inne działy w firmie. Umożliwia przejście do:
      • szablonów,
      • terminarzy spotkań,
      • dokumentów,
      • poradników,
      • fragmentów tekstów;
  • menu górne – zapewnia szybki i wygodny dostęp do narzędzi „organizacyjnych”, takich jak:
    • wyszukiwarka,
    • aktualizacje,
    • połączenia telefoniczne,
    • moduły Marketplace,
    • centrum pomocy,
    • ustawienia,
    • powiadomienia,
    • konto;
  • widok główny – prezentuje zawartość podstron i segmentów z menu bocznego oraz górnego. W wersji podstawowej przedstawia podstawowe informacje o działalności firmy. Możesz przejść do niego, klikając w logo HubSpot znajdującego się w lewym górnym rogu ekranu. W przypadku nowego konta wspiera jego konfigurację, prezentując:
    • przewodnik użytkownika,
    • konfiguracja,
    • wyświetl plan,
    • zaproś zespół,
    • rozpocznij demonstrację przeglądową.
Panel HubSpot po zalogowaniu

Ile kosztuje HubSpot?

Możesz korzystać z HubSpot CRM na kilka różnych sposobów. Dla potencjalnych klientów przygotowane zostały bowiem zarówno płatne pakiety, jak i rozwiązanie darmowe. Alternatywnie masz też możliwość wykupienia dostępu wyłącznie do poszczególnych subów, które Cię interesują. Dla obecnych klientów z kolei przygotowano opcję „rozszerzenia” bieżącego pakietu o dodatkowe rozwiązania za opłatą.

Moim zdaniem to bardzo dobrze przemyślane rozwiązanie, które ułatwia wybranie konkretnej opcji idealnie dostosowanej do Twoich potrzeb. W przypadku najdroższych planów możesz też porozmawiać z przedstawicielem firmy, który pomoże Ci podjąć optymalną decyzję.

Małe i średnie firmy z powodzeniem mogą skorzystać z jednego z poniższych rozwiązań oferowanych przez HubSpot:

  • Free Tools – wersja darmowa dla maksymalnie 5 użytkowników. Zawiera bezpłatne narzędzia marketingowe, sprzedażowe, serwisowe, contentowe, operacyjne i handlowe;
  • Starter Customer Platform – jego cena rozpoczyna się od 15 dolarów miesięcznie za użytkownika. Zawiera:
    • do 1000 kontaktów marketingowych,
    • wersje „starter” wszystkich hubów;
  • Professional Customer Platform – jego cena rozpoczyna się od 1143 euro miesięcznie. Może z niego korzystać maksymalnie 5 użytkowników, a każdy kolejny to opłata wynosząca minimum 24 euro miesięcznie. W jego ramach zyskasz dostęp do:
    • maksymalnie 2000 kontaktów marketingowych,
    • wersji „professional” wszystkich hubów.
Cennik HubSpot

Dla najbardziej wymagających i potężnych firm przygotowany został z kolei pakiet:

  • Enterprise Customer Platform – jego cena rozpoczyna się od 4200 euro miesięcznie za dostęp dla maksymalnie 7 użytkowników. Każde kolejne miejsce to opłata wynosząca minimum 75 euro miesięcznie. Oferuje dostęp do wszystkich funkcjonalności platformy:
    • maksymalnie 10 tys. kontaktów marketingowych,
    • wersje „enterprise” wszystkich hubów.
HubSpot Enterprise Customer Platform

W przypadku kupna pakietu tylko na jeden hub stawki są zdecydowanie niższe. Posłużę się tu przykładem rozwiązania marketingowego. Plany cenowe dla standardowych klientów to:

  • Free Tools – działa analogicznie do darmowego planu w wersji podstawowej, który opisałem powyżej. Z jego poziomu możesz m.in.:
    • generować i wysyłać wiadomości e-mail do nowych, potencjalnych klientów,
    • sprawdzać skuteczność swojej komunikacji;
  • Marketing Hub Starter – kosztuje min. 15 euro miesięcznie za użytkownika. Zapewnia:
    • 1000 kontaktów marketingowych,
    • narzędzia marketingowe pozwalające angażować odbiorców,
    • narzędzia zwiększające konwersję potencjalnych klientów,
    • usunięcie brandingu HubSpot;
  • Starter Customer Platform – kosztuje od 15 euro miesięcznie za użytkownika. Oferuje:
    • 1000 kontaktów marketingowych,
    • rozwiązania marketingowe z planu Starter,
    • dostęp do pozostałych hubów w trybie starter;
  • Marketing Hub Professional – kosztuje do 792 euro miesięcznie dla 3 użytkowników. Gwarantuje:
    • 2000 kontaktów marketingowych,
    • wszystkie opcje z pakietu Starter, a dodatkowo:
      • raportowanie niestandardowe,
      • raportowanie kampanii,
      • automatyzację marketingu wielokanałowego,
      • dynamiczną personalizację,
      • zespoły,
      • media społecznościowe.
Cennik HubSpot Marketing Hub

Bardzo podobnie wygląda to w przypadku pozostałych hubów, choć poszczególne opcje mogą różnić się cenami pakietów. Muszę przyznać, że nie jest to najtańsze oprogramowanie CRM na rynku. Korzystanie z jego pełnej funkcjonalności jest raczej przeznaczone dla firm, które dysponują budżetem na dość wysokim poziomie. Z drugiej jednak strony wersja darmowa oraz podstawowa są bardzo przystępne. Gwarantują dobrą jakość obsługi i dostęp do naprawdę rozbudowanych funkcji. Mogą zatem świetnie sprawdzić się w przypadku małych, a nawet średnich przedsiębiorstw.

HubSpot vs alternatywne rozwiązania

Hubspot CRM to jedno z wielu narzędzi tego typu, dostępnych na rynku. Fakt, że jest jednym z najbardziej rozbudowanych i rozpoznawalnych praktycznie na całym świecie. Korzystają z niego tysiące użytkowników z różnych krajów i kontynentów. Mimo to jednak przed jego wyborem warto przyjrzeć się alternatywom, których na rynku jest naprawdę sporo. Wśród szczególnie popularnych wymienić można m.in.:

To oczywiście tylko niektóre propozycje. Więcej najlepszych opcji możesz znaleźć w tutaj: Najlepsze programy CRM – ranking.

Skoro opcji jest tak wiele, jak wybrać spośród nich tę, która będzie dla Ciebie najlepsza? Osobiście bardzo polecam korzystanie z darmowych okresów próbnych i wersji demo. Udostępnia je czasowo większość rzetelnych systemów. Dzięki temu możesz sprawdzić ich funkcjonowanie i obsługę w praktyce. Przekonasz się, jak przebiega w ich przypadku np. proces wysyłania ofert czy możliwość nawiązania pierwszego kontaktu z potencjalnym klientem. Porównasz je też z innymi narzędziami i kosztorysami, wybierając opcję o najlepszym stosunku ceny do jakości.

Zalety i wady HubSpot

Zalety HubSpot

  • panel administratora z polską wersją językową,
  • wiele dostępnych funkcji i narzędzi,
  • rozwiązania marketingowe, sprzedażowe, contentowe, operacyjne, sprzedażowe i związane z obsługą klienta,
  • zaawansowane rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji,
  • rozbudowane możliwości pakietu darmowego i najtańszego,
  • rozbudowana baza wiedzy,
  • panel administratora wygodny w obsłudze,
  • kreator landing page’s i stron WWW,
  • możliwość obsługi różnych walut,
  • dostęp do API,
  • ogromna ilość integracji (marketplace),
  • szacowanie wyników sprzedażowych na podstawie aktualnego lejka sprzedażowego,
  • zaawansowanie narzędzia do raportowania i analizy danych.

Wady HubSpot

  • główna strona serwisu nie jest po polsku, co utrudnia zrozumienie oferty,
  • cennik podzielony na wiele sekcji i kategorii, co utrudnia wybór oferty,
  • bardzo wysokie ceny zaawansowanych pakietów,
  • ograniczenia liczby użytkowników w części pakietów i kosztowne dodawanie kolejnych osób,
  • część integracji dodatkowo płatna,
  • baza wiedzy w języku angielskim,
  • brak personalnego supportu w pakiecie darmowym,
  • ogromna różnica w cenie pakietów Starter i Professional (brak rozwiązań dla klientów, dla których plan Starter nie jest już wystarczający, ale Professional pozostaje za drogi).

Funkcjonalności typowego systemu CRM i znacznie więcej. Czy warto wybrać HubSpot?

HubSpot CRM może sprawić, że szanse sprzedaży Twoich produktów i usług zdecydowanie wzrosną. Dzięki niemu usprawnisz proces generowania ofert i będziesz w stanie tworzyć ich szablony. Poznasz właściwości transakcji i zbierzesz ogromne ilości informacji o swoich klientach. Przez to zwiększysz zyski swojej firmy, a dodatkowo poprawisz efektywność pracy całego zespołu. Mowa tu nie tylko o marketingu, ale też supporcie czy sprzedawcach. W dodatku sama platforma jest wygodna w obsłudze, dostępna w języku polskim i zapewnia ogrom możliwości. Gwarantuje bezpieczeństwo danych, liczne integracje i wygodny dostęp nawet z poziomu aplikacji mobilnej.

Oczywistym minusem HubSpot jest jego cena. Większe firmy muszą liczyć się z potężnym wydatkiem rzędu kilku tysięcy złotych miesięcznie. Do tego doliczyć trzeba opłaty za integracje zewnętrzne, jeśli będziesz ich potrzebować. Irytujący jest też serwis platformy, dostępny tylko w języku angielskim, który jest w dodatku dość skomplikowany. Z drugiej jednak strony pakiet darmowy oraz najtańszy oferują ogrom narzędzi i sprawdzą się nawet w zespołach o średniej wielkości. Sam panel administratora ma polską wersję językową, a poruszanie się po nim nie sprawia większego problemu.

W ostatecznym rozrachunku polecam HubSpot, ale głównie dla firm, którym odpowiada pakiet darmowy lub „starter”. Alternatywnie sprawdzi się w naprawdę potężnych instytucjach, dla których ceny najdroższych planów nie są przeszkodą. Zapewnia ogrom funkcji i na pewno Cię nie zawiedzie, usprawniając działanie przedsiębiorstwa. Mimo to natomiast – jak zawsze – przed jego zakupem polecam sprawdzić też alternatywne rozwiązania. Dzięki temu nabierzesz pewności, że jest to opcja najlepsza dla Twojego biznesu.

Ocena ogólna
8.47 /10