🍪 Można ciasteczko?

Ta strona chce wykorzystywać pliki cookie do analizowania ruchu oraz mierzenia skuteczności i personalizacji reklam zgodnie z polityką prywatności. Zgadzasz się?

PORADNIKI

30 min. czytania

Hosting wideo: Porównanie TOP 10 dostawców. Jak wybrać?

Hosting wideo

Fot. MM

Jak wybrać hosting plików wideo i filmów? Który będzie najlepszy Zestawienie TOP 10 popularnych hostingów wideo.

Spis treści
Serwer

Jak wybrać najlepszy hosting wideo? Możliwość udostępniania wideo to nie wszystko! Dowiedz się, na co zwrócić uwagę przy wyborze i w jaki sposób zadbać o udostępnianie filmów swoim odbiorcom, by przynosiły korzyści Twojej firmie.

Hosting wideo to rozwiązanie wykorzystywane przez tysiące właścicieli stron WWW z całego świata. Obecnie umieszczanie filmów w witrynach jest standardem wspierającym działania wielu marek. Wpływa na wzrost rozpoznawalności firmy, a także jest w stanie poprawić jej wyniki sprzedażowe. Co więcej, umożliwia dotarcie do nowych grup odbiorców, co samo w sobie przemawia na korzyść tego rozwiązania.

Jeśli jednak chcesz umieścić odtwarzacz wideo na swojej stronie internetowej, musisz wiedzieć, w jaki sposób to zrobić. Taka zawartość bowiem wpływa na szybkość działania witryny, a także na jej budowę. Samo osadzanie filmów powinno być ponadto wygodne w obsłudze dla administratora. Wskazane jest, by towarzyszyło mu zbieranie i prezentowanie wszystkich przydatnych dla Ciebie danych. Co jednak jest w stanie spełnić wszystkie te wymagania? W tym artykule znajdziesz TOP 10 dostawców hostingu wideo, którzy na pewno Cię nie rozczarują.

Video hosting – co to jest i czym się charakteryzuje?

Video hosting to usługa hostingowa, umożliwiająca przechowywanie plików wideo na serwerach dostępnych online. Następnie mogą być one umieszczane na dowolnych, zewnętrznych stronach internetowych, jednocześnie niepotrzebnie ich nie obciążając. W ten sposób możliwe jest udostępnianie filmów nawet wtedy, gdy są wysokiej jakości, przez co zajmują wiele miejsca.

Tego typu platformy oferują najczęściej możliwość dostępu do plików wideo bezpośrednio lub poprzez integrację z innymi witrynami. W efekcie takiego działania filmy bezpośrednio nie wpływają na stronę WWW, na której zostają udostępniane. „Ciężar” Twoich filmów spoczywa na hostingu wideo, który jest w odpowiedni sposób do tego przygotowywany.

Możesz korzystać z różnych platform oferujących hostingowanie filmów wideo. Różnią się one natomiast warunkami swoich usług, takimi jak przede wszystkim:

  • dostępne miejsce na serwerze (zwykle niemalże nieograniczone),
  • szybkość działania serwerów (a co za tym idzie, poprawność wyświetlania filmów),
  • zabezpieczenia,
  • opłata za prowadzenie i założenie konta.

Skorzystanie z hostingu wideo to prosty sposób na zarządzenie i publikowanie swoich filmów w sieci. Nie musisz dzięki temu umieszczać ich na własnym serwerze i dopilnowywać związanych z tym obowiązków. Zamiast tego możesz przesyłać filmy bezpośrednio na hosting i osadzać we własnej witrynie.

Trzy metody hostowania wideo

Istnieją trzy podstawowe metody hostingu wideo:

  • hosting na własnym serwerze,
  • hosting CDN,
  • hosting zewnętrzny.

Każda z nich ma swoje mocne i słabsze strony. W większości przypadków natomiast najbardziej opłacalnym pomysłem jest trzeci z wymienionych wariantów. To właśnie na nim przede wszystkim skupimy się w tym artykule. Najpierw jednak ogólnie opiszemy każdą z dostępnych opcji. Dzięki temu świadomie podejmiesz decyzję, która będzie najlepsza dla Twojego internetowego biznesu.

Hosting wideo na własnym serwerze

Po wykupieniu dostępu do konta hostingowego zyskujesz miejsce na serwerze, z którego możesz swobodnie korzystać. Ogólnie rzecz biorąc, nic zatem nie stoi na przeszkodzie, aby umieścić tam materiały firmowe, dostępne w internecie. Możesz z tego poziomu osadzać filmy na swoich stronach WWW i zachować przy tym pewność, że wyłącznie Ty masz do nich dostęp. To wygodne, bo zachowujesz pełne prawo do ich własności. Nikt zatem nie „zdejmie” ich, nie usunie czy zmodyfikuje w żaden sposób.

Powyższe zalety nie sprawiają jednak, że jest to najlepsze rozwiązanie. Wiąże się z nim bowiem szereg dość poważnych problemów. Przede wszystkim hosting, z którego korzystasz, musi być dostosowany do potrzeb twórców o szczególnych wymaganiach. Filmy (zwłaszcza te wysokiej jakości) zajmują wiele miejsca. Ich sprawna obsługa wymaga więc usługi o odpowiedniej mocy i przepustowości. W przeciwnym wypadku odbiorcy mogą mieć problem z oglądaniem materiałów w serwisie. To wszystko natomiast przekłada się na wysokie ceny usług hostingowych.

Kolejna kwestia to zarządzanie przechowywanymi w ten sposób filmami. Powinny być dostępne na wszystkich przeglądarkach na całym świecie. Jednocześnie ich odtwarzacze muszą być responsywne, podobnie jak cała strona internetowa. Zadbanie o te kwestie jest czasochłonne i wymaga specjalistycznej wiedzy. W praktyce więc w większości firm działających online zupełnie się nie opłaca – szczególnie w przypadku udostępniania większej ilości materiałów.

Wideo CDN

CDN (ang. Content Delivery Network) to sieć serwerów rozproszonych po całym świecie. Korzystając z tego rozwiązania, masz szansę niwelować opóźnienia w wyświetlaniu swoich filmów. Witryna na podstawie lokalizacji użytkownika uruchamiającego film określa, który serwer znajduje się najbliżej. Następnie materiał jest stamtąd dostarczany, poprawiając szybkość i jakość udostępniania wideo.

To rozwiązanie korzystne pod względem wygody użytkownika. Pliki filmu znajdują się na serwerach w wielu miejscach. Użytkownik nie traci więc na ich jakości, gdziekolwiek je uruchomi. Jednocześnie zachowujesz pełnię praw do tych materiałów, podobnie jak we wcześniejszym rozwiązaniu. Problem jednak w tym, że jest to opcja bardzo kosztowna i niewiele firm może sobie na nią pozwolić.

Hosting od zewnętrznych dostawców

Zewnętrze usługi hostingowe wideo są najczęściej wybierane przez większość przedsiębiorstw. Wynika to z faktu, że są one:

  • tańsze od poprzednich opcji,
  • łatwiejsze w obsłudze,
  • łatwe do skonfigurowania,
  • możliwe do spersonalizowania zgodnie z oczekiwaniami,
  • elastyczne (możliwe do zmiany w przypadku rozwoju witryny).

Co istotne, zwykle tego typu hostingi wideo oferują dostęp do wielu usług dodatkowych. Zapewniają streaming w czasie rzeczywistym czy dostęp do narzędzi analitycznych. Niejednokrotnie pozwalają nawet wgrywać automatyczne napisy czy wpływać na wygląd playera umieszczanego poza nimi. Co więcej, łatwo z ich pomocą osadzać filmy w serwisach zewnętrznych (np. mediach społecznościowych). Czasem mają dość rozbudowane opcje marketingowe.

Zewnętrzny hosting wideo sprawia, że nie musisz przechowywać i udostępniać filmów z własnych serwerów. Dzięki temu Twoja witryna działa równie szybko, a przepustowość nie zostaje obciążona. Jednocześnie możesz łatwo umieszczać pliki online, a za pomocą kilku kliknięć umieszczać je w dowolnym serwisie. Nad ich dostępnością i prawidłowym działaniem czuwają z kolei profesjonaliści. W razie wystąpienia jakichkolwiek problemów na platformie nie zostajesz więc z nimi samemu. Zwykle gwarantują dostęp do narzędzi analitycznych – przynajmniej w podstawowym zakresie.

Dlaczego lepiej nie trzymać filmów na własnym serwerze?

Wielu właścicieli stron WWW zdaje sobie sprawę z tego, że wyświetlane przez odbiorców filmy poprawiają pozycję ich marki na rynku. Specjaliści od marketingu od dawna wskazują na pozytywny wpływ wideo na proces pozyskiwania klientów. Część głosów sugeruje nawet, że formy filmowe to nowy „gatunek reklam”, generujący przywiązanie odbiorcy do danej firmy. Biorąc to pod uwagę, należałoby dbać o to, by te materiały były przygotowywane i udostępniane w jak najlepszej formie.

Hostingowanie ich na własnym serwerze natomiast rodzi wiele problemów. Przede wszystkim musisz samodzielnie kodować pliki, przesyłać je, a następnie śledzić ich publikowanie. Zarządzasz nimi i monitorujesz generowany przez nie ruch, jak i integracje. Dodatkowo jeszcze czuwasz nad zasobami serwera, szybkością działania strony i kosztami. W przypadku publikacji większej liczby wideo, wszystko to generuje ogrom kosztowych problemów. W dodatku jest wyjątkowo czasochłonne i wymaga dość specjalistycznej wiedzy.

To sprawia, że na samodzielny hosting wideo decydują się najczęściej rozbudowane firmy z potężnymi budżetami. Mają one pieniądze na stworzenie odpowiedniej infrastruktury informatycznej, nadzór fachowców i potencjalne koszty. Z praktycznego punktu widzenia natomiast w większości przypadków lepszym wyborem są hostingi zewnętrze. To właśnie ich listę TOP 10 poleciliśmy Ci poniżej.

TOP 10 dostawców hostingów wideo

Przygotowaliśmy zestawienie 10 dostawców hostingów wideo, których oferty są najatrakcyjniejsze na rynku. Część z nich oferuje swoje usługi za darmo, inne natomiast są płatne. Wszystkie natomiast są bardzo zróżnicowane. Zależało nam bowiem szczególnie na tym, by stworzyć ranking, w którym każdy właściciel strony WWW znajdzie coś dla siebie.

Pod uwagę wzięliśmy wszystkie najważniejsze aspekty, wyróżniające hostingi wideo. Opisaliśmy poszczególne usługi, wraz z najważniejszymi szczegółami ofert. Pod naszym rankingiem znalazło się też omówienie cech, którymi powinien szczycić się najlepszy hosting dla filmów. Znajdziesz tam ponadto szczegółowe omówienie tego rozwiązania, jego wady oraz zalety, a także sytuacje, w których bywa ono niezastąpione.

1. YouTube

YouTube to bez wątpienia jeden z najbardziej rozpoznawalnych serwisów wideo w Polsce. Każdego dnia korzystają z niego miliony użytkowników z całego świata. Część przedsiębiorców nie postrzega go jednak jako hostingu dla swoich filmów, a to poważny błąd. Możesz tam bowiem założyć swoje konto zupełnie za darmo, a następnie umieszczać materiały, udostępniać je czy osadzać na zewnątrz. Nic też nie stoi na przeszkodzie, by promować sam kanał, na którym Twoi odbiorcy mogą bezpośrednio oglądać nagrania. Duża społeczność pozwoli Ci ponadto docierać do nowych odbiorców, powiększając grono klientów.

Największą zaletą YouTube jest jego uniwersalność. Możesz zamieścić w nim zarówno długie i ciężkie filmy, jak i kilkusekundowe materiały. Do dyspozycji masz praktycznie nieograniczoną przestrzeń dyskową, a pojedynczy plik może ważyć nawet 128 GB. Bez problemu osadzisz wideo w dowolnym miejscu, korzystając z wygodnych kodów iframe. Co więcej, ta platforma samodzielnie dba o optymalizację nagrania. Sama wygeneruje jego kilka wersji jakościowych, by odtwarzanie możliwe było w każdych warunkach.

YouTube nie jest jednak pozbawiony wad. Największą jest to, że nie można dostosować go w pełni do strony internetowej. Odtwarzacz ma określony wygląd i nic nie można z tym zrobić. Nie bez znaczenia jest też kwestia wszechobecnych reklam.

Platforma oferuje program partnerski, dzięki któremu możesz zarabiać na wyświetleniach treści reklamowych. Problem jednak w tym, że nie masz wpływu na to, co zostanie „przypisane” do materiału. Może więc okazać się, że odbiorcy zobaczą promocję konkurencyjnej firmy, co zdecydowanie nie będzie działać na Twoją korzyść. Nachalne „promosy” irytują ponadto internautów, co może zmniejszyć konwersję.

2. Vimeo

Vidmeo to kolejne rozwiązanie cieszące się ogromną popularnością. Podobnie jak w przypadku serwisu YouTube, zapewnia twórcom automatyczną optymalizację jakości wyświetlanego wideo. Jest dostępny w kilku wariantach cenowych:

  • Free – wersja darmowa. Pozwala na 3 materiały wideo, ich edycję oraz nagrywanie ekranu. Umożliwia udostępnianie i osadzanie filmów. Ma znaczące ograniczenia dotyczące dystrybucji materiałów, m.in. w zakresie płatnego udostępniania materiałów;
  • Starter – kosztuje 38 zł miesięcznie. Pozwala na 60 filmików i zapewnia kontrolę prywatności. Umożliwia wprowadzanie niestandardowych adresów URL i narzędzie generujące automatyczne napisy;
  • Standard – kosztuje 112 zł miesięcznie. Pozwala na wprowadzenie 120 filmików i daje dostęp do zaawansowanych narzędzi. Oferuje generator skryptów AI i rozbudowane integracje marketingowe. Ma rozwinięte rozwiązania analityczne;
  • Advanced – kosztuje 179 zł miesięcznie. Pozwala na 500 filmików i organizację wirtualnych wydarzeń, takich jak np. webinaria. Daje dostęp do systemu rejestracyjnego uczestników wydarzeń wirtualnych i ich transmisję strumieniową. Umożliwia integrację z CRM czy tworzenie ankiet, czarów i Q&A na żywo.

Zaletą Vidmeo jest to, że zbudował on wokół siebie liczbą, zaangażowaną społeczność. Możesz więc wykorzystać go do docierania do nowych odbiorców. Ponadto platforma ta kieruje swoją ofertę do twórców o zacięciu biznesowym, co jest widoczne bardziej niż w przypadku nieco „rozrywkowego” YouTube.

Główną wadą tego rozwiązania jest oczywiście jego cena. Ze względu na ograniczenie dotyczące liczby filmików, wariant darmowy nie będzie przydatny dla większości twórców. Vidmeo nie cieszy się też aż taką popularnością wśród internautów, jak YouTube. Embedowanie go na stronie internetowej nie wzbudza zatem takiego zaufania.

3. DailyMotion

DailyMotion nie jest zbyt popularny wśród polskich użytkowników, ale świetnie sprawdza się w roli hostingu wideo. Działa na niego podobnej zasadzie jak YouTube. Ma postać platformy wideo, zawierającej różne filmy, podzielone na kategorie. Możesz stworzyć tam profil swojej firmy i zamieszczać nagrania. Następnie je udostępniać, osadzać lub sprowadzać odbiorców bezpośrednio w to miejsce.

DailyMotion jest całkowicie darmowy, co może spodobać się początkującym twórcom. Łączy się to niestety z poważną wadą – wszystkie filmy opatrzone są reklamami. Niestety nie masz żadnego wpływu na ich zawartość. Może zatem okazać się, że nie będą one atrakcyjne z biznesowego punktu widzenia.

Zaletą DailyMotion jest łatwość jego obsługi i uniwersalność. Bez problemu umieścisz na nim nieograniczoną liczbę filmów o dowolnej tematyce. Do Twojej dyspozycji jest też dowolna ilość miejsca na dysku. Wiążą się z tym jednak trzy ważne warunki:

  • każdy film może mieć maksymalnie 60 minut długości,
  • maksymalny rozmiar pliku to 2 GB,
  • materiały nie mogą naruszać regulaminu serwisu.

Wadą serwisu jest dość uboga paleta narzędzi dodatkowych. Nie znajdziesz tam rozwiązań marketingowych, a analityka skupia się tylko na podstawowych informacjach. Sam portal opiera się głównie na treściach rozrywkowych. Nie każda tematyka będzie więc wyglądała tam profesjonalnie.

4. Cloudflare Stream

Cloudflare Stream to rozwiązanie, z którego możesz skorzystać w ramach pakietu Cloudflare. Dostępny jest w trzech wariantach cenowych:

  • Cloudflare Stream – kosztuje 5 dolarów miesięcznie. Zapewnia odtwarzacz wideo z obsługą reklam. Oferuje transmisje na żywo i streaming na żądanie;
  • Starter Bundle – kosztuje 10 dolarów miesięcznie. Zapewnia dostęp do wszystkich funkcji Cloudflare Stream, a dodatkowo CloudFlare Images. Możesz przechowywać w nim do 100 tys. obrazów i 1000 minut wideo;
  • Creator Bundle – kosztuje 50 dolarów miesięcznie. Zapewnia wszystkie funkcje pakietu powyżej i przechowywanie do 500 tys. obrazów oraz 10 tys. minut wideo.

To wygodne rozwiązanie dla osób, które korzystają z Cloudflare na co dzień. Zapewnia obsługę segmentu Stream z poziomu własnego konta użytkownika. Pozwala na wygodne zarządzanie plikami wideo, ich edycję czy dodawanie napisów w różnych językach. Umożliwia wstawienie znaku wodnego i ułatwia użytkownikom bezpośrednie przesyłanie plików. Ponadto daje dostęp do dość rozbudowanych narzędzi analitycznych.

Sam odtwarzacz ma minimalistyczną formę i profesjonalnie prezentuje się na stronie. Z pozycji administratora umożliwia wprowadzenie możliwości lub zakazu pobierania poszczególnych filmów. Możesz też ograniczyć dostęp do materiałów określonym odbiorcom (np. na podstawie lokalizacji geograficznej).

Główne wady Cloudflare Stream to fakt, że jest to rozwiązanie płatne i niedostępne w języku polskim. Nie jest to również oddzielna platforma wideo, taka jak wspominany już YouTube albo DailyMotion. Wykorzystasz go zatem jedynie do umieszczania materiałów na swojej stronie WWW.

5. Wix Video

Wix Video to jedno z rozwiązań oferowanych przez rozbudowany kreator Wix. Możesz skorzystać z niego za darmo, jeśli jesteś klientem Wix. Pozwala na przesyłanie, umieszczanie i udostępnianie materiałów wideo. Umożliwia umieszczanie ich w witrynie, jak również tworzenie własnych galerii.

Wix proponuje minimalistyczny odtwarzacz, który nie wyświetla reklam. Jest responsywny, czyli automatycznie optymalizuje się dla widoku mobilnego. Dodatkowo pozwala na wprowadzenie sprzedaży czy subskrypcji publikowanych materiałów. Co istotne, nie pobiera za to żadnych prowizji.

Korzystając z Wix, możesz umieścić własny plik na stronie, ale też zamieścić czy streamować materiał z serwisów zewnętrznych. Platforma pozwala na współpracę m.in. z YouTube, DailyMotion, Vimeo czy serwisów społecznościowych. Dzięki temu utrzymasz własny wygląd strony, zapewniając odbiorcom dostęp do najlepszych treści.

Minusem Wix Video jest to, że zastosujesz go na stronie działającej w ramach Wix. Aby skorzystać z pełni jego możliwości, polecane jest też raczej wykupienie jednego z płatnych pakietów.

6. Wistia

Wistia to zaawansowane narzędzie łączące hosting wideo z rozwiązaniami marketingowymi. Pozwala na przechowywanie, osadzanie i udostępnianie filmów na zewnętrznych stronach internetowych. Została stworzona z myślą o użytkownikach biznesowych i profesjonalnym wykorzystaniu treści wideo.

Pozwala na dostosowanie odtwarzania do struktury serwisu danej firmy. Możesz modyfikować jego wygląd, efektywnie zarządzać plikami i korzystać z formularzy do pozyskiwania klientów. Ponadto zyskujesz dostęp do rozbudowanych narzędzi analitycznych, rozwiązań marketingowych czy śledzenia zaangażowania odbiorców. W tym zakresie możesz kontrolować dostęp do poszczególnych materiałów i ich udostępniania.

Tak zaawansowane opcje przekładają się na nieco wyższą cenę. Wistia dostępna jest bowiem wyłącznie w formie płatnej. Jeśli chcesz z niej korzystać, musisz wybrać jeden z czterech pakietów:

  • Plus – kosztuje 19 dolarów miesięcznie. Daje dostęp do wszystkich rozwiązań związanych z zarządzaniem treściami wideo. Dodatkowo udostępnia:
    • formularze do przechwytywania leadów,
    • integrację z pocztą e-mail,
    • podstawowe Call To Action;
  • Pro – kosztuje 79 dolarów miesięcznie. Zapewnia wszystko, co plan Plus, a dodatkowo:
    • mapy popularności wideo,
    • możliwość przeprowadzania testów A/B,
    • niestandardowe Call To Action;
  • Advanced – kosztuje 319 dolarów miesięcznie. Oferuje wszystko, co wersja Pro, a dodatkowo:
    • integracje marketingowe,
    • możliwość prowadzenia transmisji na żywo,
    • nieograniczoną liczbę prowadzonych kanałów;
  • Premium – jego cena jest ustalana indywidualnie. Oferuje wszystko, co wersja Advanced, a dodatkowo:
    • nieograniczoną liczbę użytkowników,
    • nieograniczony dostęp do multimediów,
    • jednokrotne logowanie (metoda uwierzytelniania).

Nawet tak profesjonalne narzędzie ma jednak swoje wady (poza wysoką cenę). Mowa tu przede wszystkim o braku – choćby podstawowego – edytora wideo. W przypadku chęci wprowadzenia jakichkolwiek zmian w pliku konieczna jest jego edycja w zewnętrznym programie. Następnie plik musisz załadować ponownie. Na minus przemawia ponadto fakt, że streaming na żywo w ogóle nie jest dostępny w tańszych pakietach.

7. Jetpack VideoPress for WordPress

Jetpack VideoPress to rozwiązanie stworzone z myślą o stronach bazujących na WordPressie. Ma formę wtyczki pozwalającej na edycję, wstawianie i przechowywanie plików wideo. Dzięki temu bardzo łatwo zainstalujesz ją na swoim serwerze i będziesz obsługiwać z poziomu kokpitu WP.

Jetpack VideoPress pozwala na umieszczenie plików wideo w Bibliotece Mediów WordPressa. Następnie możesz je embedować w swojej witrynie, bez żadnych reklam. Co więcej, umożliwia częściowe dostosowanie odtwarzacza do wyglądu strony WWW. W ramach tej opcji możesz zmienić m.in. jego barwy, ale też wprowadzić funkcje wyciszenia, autoodtwarzania czy zapętlania.

Jetpack VideoPress kosztuje 19,95 zł miesięcznie, a w ramach tego pakietu oferuje:

  • hosting o pojemności 1 TB,
  • globalną sieć CDN,
  • nieograniczoną liczbę lodowań użytkowników,
  • maksymalny rozmiar pliku: 2 GB,
  • wyświetlanie filmów w 60 klatkach na sekundę i rozdzielczości 4K.

Jego zaletą jest łatwość obsługi. Film możesz umieścić w dowolnym miejscu za pomocą metody „Przeciągnij i upuść”. Rozwiązanie to jednak nie jest pozbawione wad. Główną jest to, że skorzystają z niego wyłącznie osoby korzystające z WordPressa. Nie oferuje ono też zbyt wielu rozwiązań analitycznych czy marketingowych.

8. SproutVideo

SproutVideo to hosting wideo dla profesjonalistów. Jest nastawiony na obsługę klientów biznesowych i to do nich dostosował swoją ofertę. Pozwala na umieszczanie, osadzanie i udostępnianie filmów rozmaitej długości i wielkości. Daje dostęp do narzędzi marketingowych oraz analitycznych. Zapewnia możliwość streamowania na żywo i łatwo zintegrować go praktycznie z każdą stroną internetową.

To rozwiązanie płatne, którego atutem jest kilka wariantów cenowych. Dzięki temu dobrze sprawdzi się zarówno w przypadku niewielkich firm, jak i potężnych przedsiębiorstw. Do wyboru masz cztery pakiety:

  • Seed – kosztuje 10 dolarów miesięcznie. Gwarantuje hosting na żądanie i transmisje na żywo (white label). Pozwala korzystać z narzędzi analitycznych oraz marketingowych. Daje dostęp do 100 GB przestrzeni dyskowej i nie wprowadza limitów użytkowania;
  • Sprout – kosztuje 35 dolarów miesięcznie. Zapewnia wszystko, co w planie Seed, a dodatkowo:
    • wzmocnione zabezpieczenia,
    • konfigurowalną witrynę wideo,
    • 350 GB przestrzeni dyskowej i przepustowość bez limitu,
    • 50 godzin transmisji na żywo;
  • Tree – kosztuje 75 dolarów miesięcznie. Oferuje to, co pakiet Sprout, a dodatkowo:
    • dynamiczne znaki wodne,
    • zaawansowana personalizacja witryny wideo,
    • 1 TB przestrzeni dyskowej,
    • 100 godzin transmisji na żywo;
  • Forest – kosztuje 295 dolarów miesięcznie. Oferuje to, co pakiet Tree, a dodatkowo:
    • najwyższy poziom bezpieczeństwa,
    • szczegółowe raporty, możliwe do eksportowania,
    • 2 TB przestrzeni dyskowej,
    • 200 godzin transmisji na żywo.

W każdym z planów możesz liczyć na:

  • podstawowe narzędzia analityczne,
  • rozwiązania marketingowe,
  • narzędzia do ochrony prywatności,
  • możliwość tworzenia Landing Pages Video,
  • możliwość dostosowania odtwarzacza,
  • profesjonalny support,
  • VOD i transmisje live,
  • Apis.

SproutVideo to serwis dla profesjonalistów, który jednak nie należy do najtańszych. To właśnie ceny stanowią jego największy mankament. Warto natomiast skorzystać z bezpłatnego okresu próbnego (30 dni). Tyle wystarczy, żeby przekonać się, czy stosunek ceny do możliwości danych pakietów jest dla Ciebie odpowiedni.

9. Spotlightr

Spotlightr jest nową odsłoną serwisu znanego dawniej jako vooPlayer. To kolejne rozwiązanie przygotowane dla doświadczonych użytkowników. Oferuje „turbo przepustowość” oraz automatyczną optymalizację rozdzielczości. Jego cechą rozpoznawczą jest odtwarzacz, który możesz w pełni dostosować do potrzeb swojej firmy. Doskonale sprawdzi się zarówno w przypadku krótkometrażowych filmów promocyjnych, jak i kursów czy webinarów.

To kolejny przykład oprogramowania, w którym profesjonalizm idzie w parze z dość wysoką ceną. Jest jednak tańszy od opisanego wyżej SproutVideo. Do wyboru masz 4 opcje:

  • Spark – kosztuje 7 dolarów miesięcznie. Pozwala na 25 filmików. Zapewnia 50 GB przestrzeni dyskowej i 50 GB przepustowości miesięcznie. Oferuje:
    • szyfrowanie HLS,
    • obsługę rozdzielczości 4K UHD,
    • mapy popularności wideo,
    • niestandardowe domeny internetowe,
    • hosting hybrydowy,
    • wtyczkę WordPress z integracjami z Learndash,
    • zabezpieczenia osadzania domen;
  • Aurora – kosztuje 16 dolarów miesięcznie. Pozwala na nieograniczoną liczbę filmów. Zapewnia 200 GB przepustowości miesięcznie i 200 GB przestrzeni dyskowej. Oferuje wszystko, co pakiet Spark, a dodatkowo:
    • integrację z ESP i CRM,
    • ochronę hasłem,
    • bramki poczty e-mail,
    • niestandardowe godziny rozpoczęcia i zakończenia emisji,
    • niestandardowe galerie wideo,
    • optymalizację SEO filmów,
    • transkrypcje,
    • zaawansowane funkcje odtwarzacza;
  • Polaris – kosztuje 40 dolarów miesięcznie. Pozwala na nieograniczoną liczbę filmów. Zapewnia 600 GB przepustowości miesięcznie i 600 GB przestrzeni dyskowej. Oferuje wszystko, co pakiet Aurora, a dodatkowo:
    • zintegrowane quizy,
    • płatny dostęp do galerii (integracja ze Stripe),
    • raportowanie odbiorców,
    • zaawansowane narzędzia analityczne,
    • tagi CRM,
    • kody śledzenia,
    • personalizowanie nakładek wideo,
    • dodatkowe konta dla członków zespołu;
  • Supernova – kosztuje 125 dolarów miesięcznie. Oferuje wszystko, co pakiet Polaris. Dodatkowo zapewnia 2 TB przepustowości miesięcznie i 2 TB przestrzeni dyskowej.

Zaletą Spotlightr są zaawansowane narzędzia analityczne w droższych pakietach. Z ich pomocą dowiesz się praktycznie wszystkiego na temat zainteresowania Twoimi filmami. Dostarczy Ci to kompleksową wiedzę pozwalającą na zaplanowanie dalszego rozwoju działalności.

Wadą tego rozwiązania jest jego profesjonalny charakter i rozbudowany serwis. Początkujące osoby mogą czuć się nieco przytłoczone i mieć problem ze swobodną obsługą tego urządzenia. Pamiętaj też, że nie jest to video hosting posiadający własną platformę z filmami.

10. Brightcove

Brightcove zamyka nasze zestawienie, ale niech jego ostatnia pozycja na przygotowanej liście Cię nie zwiedzie. To bardzo wszechstronne rozwiązanie, oferujące znacznie więcej niż tylko usługi hostingowe. To rozbudowany serwis dla profesjonalistów, zajmujących się obsługą materiałów wideo na szeroką skalę. Narzędzie to jest znane i doceniane przez twórców z różnych krajów. Cenione jest przede wszystkim za elastyczność i szybkość działania. Odpowiada za to bazowanie na HTML5.

Ten odtwarzacz wideo możesz zintegrować praktycznie z każdą stroną internetową. Doskonale współgrać będzie zarówno z Hubspotem, Drupalem jak i WordPressem. Bezpośrednio z jego poziomu możesz publikować i analizować nawet materiały do mediów społecznościowych. Pozwala na to dostęp do wielu autorskich narzędzi przygotowanych dla użytkowników.

W większości klientami Brightcove są średnie i duże firmy, z myślą o nich została też przygotowana oferta tego serwisu. Jest on w stanie zapewnić Ci wszystko, czego sobie zażyczysz. Po sformułowaniu Twoich oczekiwań natomiast indywidualnie przygotowana zostanie oferta wraz z wyceną.

Tak znaczna swoboda przekłada się na ogromne możliwości. Nie musisz martwić się o ograniczenia dotyczące rozdzielczości materiałów czy liczby plików. Oferta zostanie dostosowana do wskazanej przez Ciebie długości filmów czy akceptowanych formatów. Podobnie działa to w przypadku miejsca dostępnego na serwerze.

W przypadku Brightcove największym minusem jest cena. Może bowiem okazać się, że tworzona specjalnie dla Ciebie oferta będzie kosztować więcej, niż chcesz wydać. Masz natomiast szansę zawsze nieco zmniejszyć oczekiwania i w ten sposób spróbować zoptymalizować wydatki.

Dla niektórych dodatkowymi problemami mogą być również brak polskiej wersji językowej i skomplikowana budowa platformy. W przypadku początkujących firm o niewielkich potrzebach może być to rozwiązanie, którego potencjał nie zostanie wykorzystany.

Zalety i wady hostingu wideo

Zalety hostingu wideo:

  • tańszy niż tworzenie infrastruktury CDN lub umożliwiającej przechowywanie wielu filmów na własnym serwerze,
  • wsparcie profesjonalnej obsługi technicznej,
  • dostęp do statystyk i zaawansowanych danych analitycznych,
  • możliwość przechowywania ogromnej ilości plików wideo,
  • wysokie limity dotyczące przepustowości czy wielkości przechowywanych plików,
  • wiele opcji dodatkowych, takich jak np. automatyczne napisy,
  • dostęp do profesjonalnych, wbudowanych narzędzi, pozwalających na dostosowanie odtwarzania czy analizę wideo,
  • możliwość skorzystania z przesyłania filmów do innych platform, np. społecznościowych (np. Facebook, Instagram itp.).

Wady hostingu wideo:

  • u części usługodawców tylko wersja premium pozwala na brak ograniczeń przestrzeni dyskowej, przepustowości czy rozmiaru wgrywanych plików,
  • koszty wyższe niż przy serwerze prywatnym, jeśli plików wideo nie ma zbyt wiele,
  • ryzyko ataków na hostingodawców i utraty plików wideo,
  • w przypadku niektórych hostingów trzeba uważać na reklamy.

Kto i kiedy potrzebuje hostingu wideo?

Wiesz już, jakie są mocne i słabe strony hostingu wideo. Łatwo zauważyć, że nie jest to rozwiązanie niezbędne w każdej sytuacji. Często natomiast jest warte przemyślenia, ze względu na swoją funkcjonalność. Kiedy natomiast w praktyce bywa niezastąpiony?

Przede wszystkim hosting wideo to rozwiązanie dla osób, które:

  • zamierzają nagrywać, przechowywać i udostępniać większą ilość materiałów wideo

oraz

  • nie są w stanie płacić potężnych kwot za rozwiązania typu CDN, czy własną infrastrukturę informatyczną.

Dobrze sprawdzi się zatem w przypadku serwisów nowoczesnych, docierających do odbiorców różnymi kanałami.

Druga kwestia to liczba filmów, którymi dysponujesz. Hosting wideo nie zawiedzie Cię zarówno, jeśli masz niewiele, ale dużych wideo, jak i bardzo liczne, ale lekkie pliki. Zawsze natomiast mierz siły na zamiary. Warto rozważyć postawienie od razu na zewnętrzny serwis wideo, jeśli masz plany związane z tą formą przekazu. Jeśli nie, to i tak pamiętaj, że wraz z rozwojem przedsiębiorstwa, z czasem może okazać się to niezbędne.

Hosting wideo sprawdzi się zarówno w przypadku zwykłych witryn, jak i sklepów internetowych. Wielu przedstawicieli branży e-commerce wzbogaca swoje produkty krótkimi filmikami różnego typu. Nagrywanie ich może podnieść sprzedaż, ale też ułatwia zapadnięcie w pamięć użytkownikowi. Aby jednak tak rzeczywiście się stało, każdy materiał musi działać bez zarzutu.

Hosting wideo świetnie sprawdza się w przypadku twórców, którym zależy na połączeniu video marketingu z innymi elementami docierania do odbiorców. Wielu usługodawców umożliwia łączenie hostingu np. z kampaniami e-mailowymi czy w mediach społecznościowych. Takie platformy mogą stać się Twoim centrum dowodzenia i promocji marki. Pamiętaj jednak, by zawsze pochodzące z nich zyski wyrównywały ponoszone koszty.

Darmowy czy płatny hosting do filmów wideo?

W naszym rankingu pojawiły się zarówno darmowe, jak i płatne hostingi wideo. Które z nich są lepsze? Wbrew pozorom nie ma na to pytanie jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko bowiem zależy od tego, jakie masz oczekiwania zarówno wobec platformy, jak i swoich filmów.

Korzystanie z darmowego hostingu wideo ma wiele plusów. Podstawowym oczywiście jest to, że za nic nie płacisz, więc nie ponosisz żadnych kosztów dodatkowych. To idealne rozwiązanie w przypadku początkujących serwisów, które jeszcze na siebie nie zarabiają. Masz szansę zaciekawić odbiorców, przyciągnąć ich uwagę i nie inwestować w to wielkich pieniędzy.

W dodatku darmowe rozwiązania często gromadzą często wokół siebie ogromną społeczność (jak np. YouTube). To może generować dodatkowe wejścia na Twoją stronę. Z tego powodu wielu twórców nawet po sukcesie witryny nadal publikuje w tych miejscach swoje materiały.

Z drugiej strony darmowy hosting filmów wideo ma też swoje wady. Przede wszystkim traci na tym wizerunek firmy. Odbiorca widzi, że korzystasz z darmowego rozwiązania, co wskazuje na niechęć do rozwoju i inwestycji. Często też bezpłatne rozwiązania dość nachalnie ingerują w formę materiałów. Ograniczają ich zasięgi, wstawiają niechciane reklamy i ograniczają swobodę twórców. W ostateczności mogą nawet usunąć Twój film, tłumacząc to zapisami w swoim regulaminie.

W płatnym hostingu wideo zyskujesz zdecydowanie większą swobodę działania. Zwykle możesz sprawować kontrolę nad filmami i nad tym, co się z nimi dzieje. Często wiąże się to też z profesjonalnymi narzędziami analitycznymi czy licznymi usługami dodatkowymi premium. Wygodny odtwarzacz wideo czy zaawansowane opcje marketingowe przemawiają na korzyść tego rozwiązania. Ostateczna decyzja zawsze natomiast należy do Ciebie. Musisz dostosować ją do strategii rozwoju swojego miejsca w internecie.

Na jakie cechy zwrócić uwagę, wybierając hosting dla odtwarzaczy wideo?

Wyżej opisaliśmy 10 hostingów wideo, które naszym zdaniem są warte rozważenia. W internecie możesz znaleźć natomiast znacznie więcej rozwiązań. Część z nich skierowana jest do odbiorców z Polski, inne natomiast działają na skalę międzynarodową. Jak samodzielnie zorientować się, które spośród nich mogą okazać się naprawdę dobre?

Dokonując porównania na własną rękę, zwróć uwagę na szereg rzeczy najważniejszych z punktu widzenia użytkownika. Poniżej opisaliśmy je wszystkie, aby ułatwić Ci to zadanie. Przeanalizuj je i nie zapomnij podczas szukania hostingu wideo dla siebie. To bardzo indywidualna kwestia, zawsze więc rozważaj poszczególne opcje w doniesieniu do własnego biznesu.

Odtwarzacz wideo łatwy do dostosowania

Ogólnie rzecz biorąc, odtwarzacze wideo są do siebie bardzo podobne. Różnica tkwi jednak w szczegółach, które bardzo często są pomijane. Forma filmu, wygląd okna, w którym się wyświetla, czy dostępne dla użytkowników opcje mogą bowiem wiele zmienić.

Warto korzystać z platform wideo, które umożliwiają dostosowanie odtwarzacza wideo do swoich potrzeb. Nie brak takich, które za darmo pozwalają zmienić kolorystykę aplikacji video, dzięki czemu łatwo dostosujesz ją do swojego brandu. Co więcej, często barwy możesz nie tylko wybierać z palety, ale też ustawić poprzez wprowadzenie kodu RGB. W ten sposób zadbasz o to, by każdy element na Twojej stronie był spójny i zgodny z wizerunkiem marki.

Struktura odtwarzaczy wideo ma ponadto znaczenie pod względem wygody i funkcjonalności dla odbiorców. Możesz zdecydować, czy wystarczą im tylko podstawowe opcje (start, stop, głośność itp.), czy też udostępnić pod filmami warianty dodatkowe. Dobra platforma oferuje wiele rozszerzonych konfiguracji, takich jak np.:

  • prędkość odtwarzania,
  • jakość filmów do wyboru,
  • obejrzany czas filmów,
  • za jaki czas film się skończy,
  • pełny ekran (i wielkości pośrednie),
  • i wiele innych.

Zapewnienie wygody odbiorcom to ważna część procesu pozyskiwania klientów. Warto więc przemyśleć, czego internauci mogą oczekiwać od wideo i im to zapewnić.

Duża ilość miejsca na serwerze i atrakcyjne ceny

Video hosting musi gwarantować te dwie rzeczy każdemu klientowi. Atrakcyjny stosunek warunków do ceny stanowi bowiem główny argument przemawiający za opłacalnością tego rozwiązania. Powinien oferować więcej miejsca na serwerze od zwykłego hostingu, bo będzie służył do przechowywania filmów. Jednocześnie to platforma, która będzie zużywać wiele zasobów, ze względu na swoją charakterystykę. Nie może więc naliczać za to takich stawek, jak w przypadku tradycyjnych usług, bo będzie koszmarnie droga.

Na szczęście zdecydowana większość platform wideo podchodzi to tych kwestii świadomie. Możesz korzystać w ich ramach z potężnej ilości miejsca na serwerach. Są gotowe przechowywać zarówno pojedyncze filmy o znacznej wadze, jak i lżejsze, których jednak jest bardzo wiele. Dzięki temu tworzysz bibliotekę swoich filmów wideo, która jest zlokalizowana w jednym, łatwo dostępnym dla Ciebie miejscu.

Kwestia ceny jest bardzo zróżnicowana. Są platformy do przechowywania, odtwarzania i udostępniania filmów, które działają zupełnie za darmo. Możesz oprócz tego skorzystać z profesjonalnego hostingu kosztującego stosunkowo niewiele więcej niż tradycyjny host. Jeśli natomiast masz takie potrzeby, to w sieci nie brakuje usługodawców z najwyższej półki. Dostaniesz u nich produkty najwyższej jakości, ale będzie to też sporo kosztować. Samodzielnie musisz więc znaleźć rozwiązanie, którego stosunek stawek do jakości i oferowanych usług będzie Ci odpowiadał.

Wysoka prędkość i szybkość działania

Każda platforma hostingowa do filmów musi gwarantować szybkość działania. Od tego zależy w końcu wizerunek Twojej marki, co wpływa bezpośrednio na jej rozwój. Zamierzasz kierować swoich odbiorców do platform hostingowych, gdzie będą mogli obejrzeć wideo? A może planujesz osadzać z niego filmy na swojej stronie, wykorzystując do tego tylko odtwarzacz?

W obu przypadkach to, jak szybko działa platforma i jaką oferuje prędkość, jest kluczowe. Od tego zależy bowiem, czy Twoje filmy będą wyświetlane w odpowiedniej rozdzielczości. Nie będą się zawieszać, tracić jakości czy powodować innych problemów. Pamiętaj, że dzisiaj prym wiodą strony zoptymalizowane pod względem szybkości (Jak przyspieszyć stronę WWW? Optymalizacja szybkości strony). Zaniedbanie tej kwestii może sprawić, że internauci się do Ciebie zrażą, a w ostateczności nawet przejdą do konkurencji.

Możliwość łatwego przesyłania filmów, zarządzana nimi i osadzania

Skupiając się na platformie wideo, pamiętaj o tym, że będziesz obsługiwać ją na co dzień. To często aspekt pomijany przez użytkowników, co jest poważnym błędem. Skoro szukasz hostingu wideo, to najpewniej zamierzasz publikować wiele video. Oznacza to, że będziesz korzystać z tej usługi bardzo często. Jeśli więc będzie niewygodna w obsłudze i nieintuicyjna, bardzo szybko zacznie Ci to przeszkadzać.

Oczywiście możesz wyjść z założenia, że wszystkiego da się nauczyć. W końcu to, jak udostępniać, osadzać czy umieszczać filmy na serwerze, nie może być aż tak skomplikowane. To prawda, ale w momencie, gdy musisz robić to codziennie, optymalizacja i wygoda całego procesu okazują się kluczowe. Jesteś w stanie oszczędzić na tych czynnościach ogrom czasu i nerwów. To natomiast działa na korzyść całego biznesu.

Video hosting powinien oferować dostęp do wygodnego kokpitu i narzędzi umożliwiających zarządzanie filmami. Przed zdecydowaniem się na dane rozwiązanie, upewnij się, że oferuje on m.in.:

  • łatwe osadzanie filmu na stronach trzecich (embed),
  • intuicyjne ustawianie wielkości umieszczanego okna video,
  • wewnętrzne narzędzie do przesyłania filmu z poziomu przeglądarki internetowej,
  • możliwość przesyłania filmów przy pomocy klienta FTP (np. FileZilla),
  • intuicyjny panel zarządzania konfiguracją filmów,
  • podstawowe narzędzia do edycji filmu,
  • możliwość pobrania filmu na dysk swojego urządzenia.

Opcja video Landing Page i inne rozwiązania marketingowe

Wysokiej jakości host wideo powinien oferować rozmaite narzędzia marketingowe. W końcu publikujesz filmy w sieci po to, by działały na korzyść Twojej marki. Dobrze więc, by wybrana przez Ciebie platforma wspierała i ułatwiała ten proces. Podstawowym rozwiązaniem jest integracja z mediami społecznościowymi, takimi jak Facebook czy Instagram. Dzięki nim trzymane na serwerze filmy możesz promować bezpośrednio w social mediach. Co więcej, zwykle możliwe jest realizowanie tego z wykorzystaniem kont czy profili firmowych.

Na tym jednak nie koniec marketingowych możliwości hostingu video. W zależności od konkretnej oferty, może ona oferować np.:

  • tworzenie video Landing Page’ów – tzw. video LP cieszą się coraz większą popularnością. To strony promujące konkretne usługi czy produkty, których główną treść stanowią filmy. Ma to więc formę reklam kreatywnych, angażujących odbiorcę, a przy tym skłaniających do akcji;
  • umieszczanie reklam przed, w środki i na końcu filmów – nie każdy host oferuje kontrolowanie reklam. Szczególnie często w rozwiązaniach darmowych są one umieszczane losowo i nie możesz nawet wybrać ich tematyki. Dobrze więc, jeśli platforma pozostawia Ci swobodę w tym zakresie;
  • dodawanie reklam interaktywnych w czasie trwania video – część hostingów wideo umożliwia „nakładanie” na filmy przycisków reklamowych. To sprytne rozwiązanie, umożliwiające np. przejście do produktów, które są aktualnie omawiane w filmie;
  • tworzenie okładek filmów – nie każda platforma oferuje możliwość zaprojektowania i wyróżnienia video „okładką”. Jej wygląd natomiast może przyciągnąć uwagę internautów i zapewnić Ci wzrost zainteresowania;
  • realizację transmisji online na żywo – transmisje online na żywo kojarzą się raczej z mediami społecznościowymi, takimi jak np. Facebook. Niektóre hostingi wideo pozwalają jednak transmitować takie treści w czasie rzeczywistym. Zwróć też uwagę na to, czy dana platforma automatycznie zapisuje straeamowany obraz, udostępniając go kolejnym odbiorcom jako zwykły film.

Hosting ułatwiający organizację i przechowywanie filmów wideo

Niewiele osób, nagrywając swoje pierwsze filmy, myśli o ich odpowiednim przechowywaniu i organizacji na serwerze. Z czasem jednak punkt widzenia się zmienia. Szczególnie zauważalne jest to, gdy zaczynasz np. nagrywać materiały na różne swoje kanały i platformy. Nagle video do mediów społecznościowych miesza się z nagraniami produktowymi. Te drugie z kolei gubią się wśród dłuższych filmików na bloga. Powstaje ogólny chaos, nad którym trudno zapanować.

Właśnie dlatego warto postawić na hostingi ułatwiające organizację plików na serwerze. Najlepiej, by taka platforma pozwalała na tworzenie folderów i podfolderów. Wskazane, by filmy dało się w niej grupować lub dzielić na kategorie. Wszystko to powinno być dostępne z poziomu graficznego interfejsu, w ramach którego działa np. wygodna metoda „przeciągnij i upuść”.

SEO video i rich snippets

Pozycjonowanie i optymalizacja SEO dotyczy nie tylko stron internetowych. Podlegają jej również filmy i dobry host video powinien Ci w tym pomagać. Im lepiej bowiem zadbasz o ten aspekt, tym więcej odbiorców przyciągną publikowane przez Ciebie materiały.

Głównymi aspektami SEO w przypadku filmów są tzw. video rich snippets. To szereg rozszerzonych elementów opisu wideo, poprawiający jego atrakcyjność dla robotów Google. Mowa tu o dodatkowych informacjach, które można dostarczyć algorytmom. Powinny one ułatwiać zrozumienie materiału, który publikujesz. Składają się na nie przede wszystkim:

  • adres URL,
  • tytuł filmu,
  • opis,
  • czas trwania filmu,
  • szczegóły uploadu materiału,
  • miniatura,
  • ilość wyświetleń.

Informacje te pojawiają się np. w wyszukiwarce Google przy danym filmiku.

Wiele platform hostingowych oferuje automatyczne generowanie video rich snippets i jest to najwygodniejsze rozwiązanie. Zazwyczaj wystarczy tylko, że samodzielnie wpiszesz tytuł i opis filmu. Resztą zajmie się platforma. Warto stawiać na takie rozwiązanie, bo oszczędza Ci to wiele czasu.

Dostęp do statystyk filmów

Większość platform hostingowych oferuje dostęp do statystyk. Możesz szybko zobaczyć np.:

  • ile osób obejrzało wszystkie Twoje filmy,
  • ile osób włączyło konkretny film,
  • jaki był średni czas oglądania danego materiału,
  • ile pieniędzy zarobił dany film (w przypadku reklam czy monetyzacji),
  • ile razy film został udostępniony,
  • i wiele innych.

Im więcej szczegółowych danych oferuje dany serwis, tym lepiej dla Ciebie. Dzięki temu wiesz, które filmy cieszą się popularnością i w jakiej kondycji jest Twoja strona internetowa. Możesz opracowywać skuteczne plany rozwoju marki i tworzyć strategię komunikacji.

Responsywne embedy wideo

Liczba osób odwiedzających strony internetowe na urządzeniach mobilnych rośnie z każdym dniem. To wymaga od twórców większego skupienia się na kwestii responsywności (RWD). Mowa o dostosowaniu witryny do wyświetlania na ekranach różnej wielkości. Dotyczy to również sekcji wideo i umieszczanych w serwisie odtwarzaczy.

Nie wystarczy, że po prostu film pojawi się na stronie internetowej. Okno powinno być widoczne w całości, a materiał prezentowany w najwyższej jakości. Dodatkowo wszystkie jego opcje muszą być wygodne w obsłudze i funkcjonalne. Odtwarzacz nie powinien przy tym wpływać na inne elementy, utrudniając ich wyświetlanie czy działanie. Nie możesz zapomnieć ponadto o trybie pełnoekranowym, dostosowanym do urządzeń różnej wielkości.

Odpowiednie zabezpieczenia

Ostatnia na liście, ale bardzo ważna kwestia. Należy ją postrzegać i rozumieć na dwóch płaszczyznach. Pierwsza dotyczy samych zabezpieczeń serwera. Upewnij się, że hostingodawca wprowadził odpowiednią ochronę plików, które przechowujesz na jego serwerach. Nie chcesz przecież, żeby Twoje pliki dostały się w niepowołane ręce.

Drugi aspekt dotyczy środków kontroli tego, kto ma dostęp do Twoich filmów. Dobre serwisy umożliwiają oznaczanie materiałów jako „prywatne” i zabezpieczanie ich hasłem. Czasem możliwe jest też kierowanie ich tylko do określonej, zamkniętej grupy odbiorców. Dzięki temu możesz mieć pewność, że nikt niepożądany nie obejrzy materiałów, które zostały przygotowane dla kogoś innego. To bardzo ważna kwestia, jeśli np. chcesz oferować części odbiorców materiały premium.