🍪 Można ciasteczko?

Ta strona chce wykorzystywać pliki cookie do analizowania ruchu oraz mierzenia skuteczności i personalizacji reklam zgodnie z polityką prywatności. Zgadzasz się?

RECENZJE

18 min. czytania

Recenzja Webflow (2024): Test i opinie

Mateusz Mazurek

Mateusz Mazurek

Przedsiębiorca internetowy.
Wydawca i autor blogów. Od ponad 16 lat wymagający klient dziesiątek różnych firm hostingowych.

Gruntowny test i szczera recenzja Webflow. Testy kreatora stron WWW 2024. Sprawdzam tworzenie strony internetowej, funkcje, szablony, ceny, opinie. Poznaj wady i zalety kreatora stron internetowych Webflow.

Spis treści

Kreator stron internetowych Webflow

webflow.com

Webflow

Czy Webflow jest narzędziem tylko dla zawodowych projektantów stron internetowych? A może to idealne rozwiązanie dla początkujących twórców? Czy sprawdzi się podczas budowy Twojego własnego miejsca w sieci? Sprawdźmy, co zespół Webflow oferuje swoim potencjalnym klientom!

Webflow pozwala na tworzenie stron internetowych praktycznie każdemu. Dzięki niemu nie musisz umieć kodować czy programować. Co więcej, nie ma nawet potrzeby samodzielnego poszukiwania hostingu. Wszystko, czego potrzebujesz, znajdziesz w jednym miejscu.

To wygoda i wysoka funkcjonalność, sprawiająca, że praktycznie każdy może tam stworzyć własną witrynę WWW. Dodatkowo Webflow zadba o wszelkie kwestie poboczne, z których początkujący twórcy mogą nie zdawać sobie sprawy. W ramach wykupionego pakietu zyskujesz ogrom możliwości, funkcji i opcji. Fakt, że jest ich tak dużo, że można się wśród nich pogubić. Ich ilość początkowo bywa wręcz przytłaczająca. Gdy jednak już nabierzesz nieco wprawy w obsłudze tego systemu, Twoje strony internetowe będą oryginalne i niepowtarzalne.

W Webflow tworzysz witryny internetowe od podstaw samodzielnie lub korzystając z gotowych szablonów. Pod tym względem rozwiązanie to może Ci przypominać Wix, polski WebWave czy popularnego CMS-aWordPressa. W tym artykule przyjrzymy się mu bardzo uważnie. Przekonaj się z nami, co czyni go wyjątkowym i odróżnia od konkurencji. Nasz przegląd Webflow odkryje jego mocne oraz słabe strony. Odpowie też na pytanie, czy rzeczywiście jest to serwis wart polecenia każdemu twórcy internetowemu.

Podstawowe informacje o Webflow:

🎨 Szablony 1500+
🆓 Wersja darmowa TAK
💵 Cena od $14 / m-c
Okres testowy NIE

Co to jest Webflow?

Webflow to świetny kreator stron internetowych w nowoczesnym stylu. Firma ta weszła na rynek w 2013 roku i szybko zdobyła uznanie użytkowników. Jej główna siedziba znajduje się w San Francisco. Intensywna ekspansja międzynarodowa sprawiła natomiast, że z jej usług korzystają już miliony ludzi z różnych państw.

W jednym miejscu dostarcza twórcom narzędzia, których mogą potrzebować przy budowie witryny. Oferuje wszystko, żebyś mógł od podstaw zaprojektować i zbudować swoją stronę WWW. Nie musisz umieć nawet kodować, bo wszystko odbywa się na podstawie systemu „przeciągnij i upuść”. Wdrożysz witrynę, a co więcej, CMS Webflow pozwoli Ci nią potem dalej skutecznie zarządzać. Hosting z kolei sprawi, że będzie widoczna w internecie i dostępna dla użytkowników.

Plany cenowe Webflow sprawiają, że jest to rozwiązanie dość uniwersalne. Tańsze wersje skierowane są do osób podejmujących się tworzenia witryn internetowych w sposób amatorski. Droższe pakiety z kolei będą idealne dla ludzi zajmujących się tym w sposób zawodowy. Dodatkowe rozwiązania skierowane do sektora e-commerce przekonać mogą właścicieli i administratorów sklepów internetowych.

Warto podkreślić, że nawet w najtańszych wersjach edytor ten jest niezwykle rozbudowany. Jest zdolny do konwersji profesjonalnych witryn internetowych, posiadających zaawansowane funkcje. Tak ogromne możliwości Webflow sprawiają jednak, że często odstrasza on osoby początkujące. Traktowany jest niejednokrotnie jako narzędzie skierowane do zawodowych projektantów stron internetowych, a nie amatorów. Nie oznacza to jednak, że nie da się nauczyć jego obsługi nawet samemu.

Jak zacząć korzystać z platformy do tworzenia stron internetowych Webflow?

Webflow jest zaawansowanym technologicznie narzędziem. Mimo to początek pracy z nim nie należy do skomplikowanych. Podobnie jak w przypadku innych kreatorów stron internetowych, najpierw musisz założyć konto na platformie. Aby to zrobić, wejdź na stronę główną serwisu i naciśnij niebieski przycisk „Start building„. Alternatywnie w prawym górnym rogu ekranu znajdziesz biały button z czarnym napisem „Get started – it’s free„.

Następnie musisz podać swój adres e-mail, aby się zarejestrować. Kolejny krok to ustawienie hasła. Serwis postara się też określić, w jaki sposób najlepiej mógłby Ci pomóc. W tym celu konieczne będzie podanie:

  • swojego doświadczenia w kodowaniu,
  • zawodu związanego z tworzeniem stron WWW lub nie,
  • typu witryny, którą chcesz stworzyć jako pierwszą.

Na podstawie tych informacji witryna przygotowuje funkcjonalne konta klientów. Po chwili otrzymasz też na podany adres e-mail maila weryfikacyjnego. Po potwierdzeniu tożsamości dojdzie do przekierowania do Twojego konta. Chociaż Webflow jest nowoczesny, proces rejestracji przebiega w nim podobnie jak w każdym innym serwisie. Na pewno więc sobie z nim poradzisz bez większego problemu.

Aby zacząć tworzyć własną stronę internetową, musisz nacisnąć tylko „Create a new site”. Teraz możesz wybierać spośród rozmaitych szablonów. Do Twojej dyspozycji są zarówno propozycje płatne, jak i darmowe. Jeśli chcesz, Webflow umożliwi Ci także zaprojektowanie własnego miejsca samodzielnie w sieci od zera.

Do wyboru masz szablony dostosowane do różnego rodzaju działalności. Dzięki temu łatwiej wybierzesz coś, co będzie pasowało do witryny, którą zamierzasz stworzyć. Gdy już znajdziesz tę najlepszą opcję, wystarczy tylko, że naciśniesz niebieski przycisk „Select”. Dalej wpisujesz nazwę strony i klikasz „Create Site”. System przeniesie Cię prosto do kreatora. Możesz oficjalnie rozpocząć tworzenie własnej witryny internetowej.

Na samej górze dostępne są cztery podstawowe warianty tworzenia stron. Webflow obsługuje opcje:

  • Blank site (pusta strona) – rozwiązanie skierowane raczej do zaawansowanych użytkowników. Tworzysz w nim swoją stronę od podstaw. Generujesz kod z wykorzystaniem wirtualnego projektanta. Wymaga to dobrej znajomości narzędzi i umiejętności stworzenia całego projektu od początku do końca;
  • Portfolio Starter – opcja dla początkujących i średnio-zaawansowanych. Z pomocą Webflow stworzysz tu swoje portfolio czy podstawową stronę internetową. Budowa witryny odbywa się przy użyciu czystego układu lub z wykorzystaniem szablonów. Większość użytkowników niezajmujących się projektowaniem witryn zawodowo powinna być z tego wariantu zadowolona;
  • Business Starter – plan zaawansowany, skierowany do profesjonalistów. Pozwala na tworzenie rozbudowanych witryn. W praktyce jest to rozszerzona wersja Portfolio Starter. Ilość dostępnych opcji może przytłoczyć osoby początkujące;
  • Store Starter – pakiet dla sklepu internetowego. Daje możliwość tworzenia stron produktów, kategorii czy funkcji związanych z realizacją płatności. Pozwala na opieranie się na gotowych szablonach.

Przegląd funkcji Webflow

Webflow to o wiele więcej niż tylko kreator podstawowych stron internetowych. Twórcom witryn zapewnia kompleksowe rozwiązanie umożliwiające:

  • zaprojektowanie strony,
  • jej zbudowanie,
  • wdrożenie,
  • prowadzenie i rozwijanie,
  • dbanie o pozycjonowanie,
  • hosting Webflow,
  • zabezpieczenia.

Zależnie od wybranego przez Ciebie pakietu cenowego, możesz Tworzyć na subdomenie Webflow lub własnej. Różna może być też przepustowość witryny oraz dostępne opcje. Zarówno Webflow CMS, jak i rozwiązanie e-commerce, oferują szereg różnorodnych integracji. Bez wątpienia przydadzą Ci się one do prowadzenia nowoczesnej strony WWW.

Nie można zapomnieć, że oferta tego serwisu jest nieco uboższa niż np. niesamowicie rozbudowanego Wix. Mowa tu przede wszystkim o własnym ekosystemie, który w Webflow dopiero się rozbudowuje. Mimo to jednak dla wielu użytkowników już będzie rozwiązaniem idealnym. W dalszej części tekstu porównamy go z najpopularniejszymi kreatorami, by możliwie jak najdokładniej przedstawić Ci dzielące je różnice.

Webflow a SEO

Webflow daje użytkownikom dość duży zakres narzędzi związanych z pozycjonowaniem. Dostępność niektórych z nich może zależeć od wykupionego pakietu. Korzystając z tego serwisu, możesz natomiast liczyć na dostosowanie swojej strony do aktualnych zasad SEO. Jeszcze przed utworzeniem swojego miejsca w sieci nadasz mu odpowiednią nazwę i meta opis. Następnie możesz ustawiać także inne parametry, takie jak m.in. opisy poszczególnych podstron czy ich tytuły.

Kreator Webflow dysponuje także innymi narzędziami – znacznie bardziej zaawansowanymi. Z jego pomocą możesz np.:

  • skonfigurujesz przekierowania 301,
  • edytujesz plik robots.txt,
  • stworzysz plik Sitemap,
  • wdrożysz Google Analytics,
  • dodasz i wyedytujesz znaczniki w kodzie,
  • edytujesz alt-tagi obrazów.

Webflow zapewnia na swojej stronie WWW, że jego kod jest czysty i korzystny pod względem SEO. Jego semantyczna budowa, oparta na HTML i CSS, ma sprzyjać pozycjonowaniu. Rozwinięty content management system sprawi, że nie będziesz mieć problemu z zapewnieniem Twojej witrynie wysokiego miejsca w wyszukiwarkach.

Witryny e-commerce w Webflow

Webflow oferuje klientom rozbudowane plany e-commerce (czyli oprogramowanie dla sklepu internetowego). Skorzystać z nich możesz, gdy wykupisz odpowiedni pakiet dla sklepów internetowych. Dostępne są w ich ramach szablony dostosowane do rozmaitych potrzeb sprzedawców online. Z ich pomocą będziesz mógł na swojej stronie dodać m.in.:

  • listę produktów,
  • strony produktów,
  • koszyki zakupowe,
  • dostęp do stron kasy,
  • wiele bezpiecznych opcji płatności (integrację z systemami płatniczymi oferującymi wykonywanie transakcji przy użyciu PayPala, karty kredytowej i innych popularnych sposobów),
  • opcję wysyłania maili transakcyjnych,
  • automatyczne obliczanie podatków,
  • zróżnicowane opcje dostawy,
  • subskrypcje,
  • promocje i oferty specjalne.

Dostęp do zaawansowanych funkcji może wymagać wykupienia droższych pakietów użytkownika. W przypadku mniejszych sklepów internetowych natomiast nawet podstawowe pakiety powinny Ci w zupełności wystarczyć.

Responsywność strony

Wszystkie strony internetowe, budowane w domenie Webflow, są responsywne. Oznacza to, że w pełni dostosowują się do rozmiarów okna, w którym są otwierane. Dotyczy to zarówno gotowych szablonów, jak i sytuacji, gdy projektujesz witrynę od zera. To rozwiązanie jest korzystne zarówno pod kątem wyszukiwarek, jak i użytkowników. W ten sposób poprawisz widoczność swojej witryny w Google, a także zyskasz odbiorców mobilnych.

Obecnie większość ruchu w internecie pochodzi ze smartfonów. Tworzenie responsywnych witryn jest więc podstawą. W Webflow za pomocą dwóch kliknięć sprawdzisz, jak Twoja strona wygląda na tablecie czy smartfonie. Wystarczy tylko, że zaznaczysz jedną z ikon widocznych na samej górze strony. Niezależnie od rodzaju treści, jego układ, wielkości i widoczności, automatycznie dostosuje się do rozmiarów ekranu, na którym będzie wyświetlany.

Webflow oferuje możliwość samodzielnego dostosowania wyglądu strony do poszczególnych urządzeń. W ten sposób zadbasz o to, aby wszystkie funkcje były czytelne i prawidłowo działały. Możesz też ręcznie wprowadzić parametry obszaru, do którego ma dostosować się Twoja witryna. W ten sposób będzie ona prezentowała się odpowiednio nawet na urządzeniach o niestandardowych wymiarach.

Szablony

Webflow designer ma w swojej ofercie wiele rodzajów szablonów stron. Podzielone zostały one na rozmaite kategorie tematyczne, wśród których znajdziesz m.in.:

  • design,
  • technology,
  • business,
  • marketing,
  • photography & video,
  • beauty & wellness,
  • education,
  • travel,
  • sport,
  • food & dring,
  • medical,
  • nonprofit,
  • blog,
  • entertainment,
  • i wiele innych.

Webflow zapewnia możliwość swobodnej edycji każdego z szablonów. Tworzenie stron internetowych nie musi więc być zgodne z kategorią, którą wybierzesz. Bez większego problemu dostosujesz każdą templetkę do swoich oczekiwań.

Dla użytkowników dostępne są zarówno szablony darmowe, jak i płatne. Osoby tworzące podstawowe strony internetowe na pewno znajdą coś dla siebie w opcjach bezpłatnych. Fakt, że za te bardziej atrakcyjne i rozbudowane najczęściej trzeba natomiast zapłacić. Ceny są bardzo zróżnicowane – od nieco ponad 20, to nawet 129 dolarów.

Integracje Webflow

Z Webflow zintegrujesz wszystkie najpopularniejsze, zaawansowane programy i systemy, takie jak np.:

  • WhatsApp Chat,
  • Instagram,
  • Facebook,
  • Google Opinie,
  • Google Maps,
  • YouTube,
  • PayPal,
  • Airtable,
  • Hotjar,
  • i wiele innych.

Co istotne, Webflow nie dysponuje własnym „sklepem” z aplikacjami czy pluginami. Do takiego rozwiązania przyzwyczaiły nas inne kreatory i CMS-y. W jego przypadku jednak wszelkie integracje wykonywane są za pośrednictwem zewnętrznych serwisów. Wykorzystać do tego można np. Elfsight lub inne witryny oferujące rozmaite widżety do różnych kreatorów.

Bezpieczeństwo Webflow

Nasza recenzja Webflow nie mogłaby pomijać również kwestii bezpieczeństwa. Kreator ten bardzo poważnie podchodzi do tej sprawy. Jest to wyraźnie zauważalne na wielu płaszczyznach. Przede wszystkim w każdym pakiecie, za darmo, dostępny jest bezpłatny certyfikat SSL. Ponadto system oferuje:

  • uwierzytelnianie dwuskładnikowe,
  • jednokrotne logowanie w G-Suite,
  • kopie zapasowe i przechowywanie wersji na wypadek wystąpienia problemów,
  • uprawnienia użytkowników oparte na rolach.

Komunikacja użytkowników z aplikacją jest szyfrowana z wykorzystaniem protokołu TLS. Sam program z kolei mapowany jest zgodnie z branżowymi standardami CIS Critical Security Controls i ISO 27001.

Webflow – pomoc, wsparcie i katalog ekspertów Webflow

Witryna służąca do tworzenia stron internetowych musi zapewniać odpowiednie wsparcie swoim użytkownikom. Webflow w tym celu prowadzi katalog ekspertów Webflow, nazywany WebFlow University. To niezwykle rozbudowany poradnik online. Twórcy znajdą w nim odpowiedzi na większość pytań związanych z korzystaniem z kreatora.

Znajdziesz tam zarówno tradycyjne wpisy, jak i nagrania wideo. Wszystkie oznaczone są pomocnymi tagami. Dzięki nim stosunkowo łatwo znajduje się wszystkie wpisy związane z danym zagadnieniem. To z kolei zapewnia kompleksowe wsparcie. Same artykuły tworzone są w wyczerpujący sposób. Krok po kroku wyjaśniają dane zagadnienia oraz czynności. Stanowią więc znaczne ułatwienie dla osób, które obsługi Webflow uczą się samodzielnie. Główną wadą tego rozwiązania jest natomiast fakt, że nie jest on dostępny w języku polskim. Wykorzystywane w nim profesjonalne słownictwo może natomiast czasem sprawiać problemy.

Jeśli korzystanie z materiałów pomocniczych Ci nie wystarcza, możesz przejść do zakładki „Support”. Tam znajdziesz przycisk „Contact support„, który pomoże Ci zgłosić swój problem bezpośrednio do sekcji wsparcia. Po drodze wybierzesz i opiszesz dokładnie zagadnienie, którego dotyczy Twój kłopot. To usprawni cały proces. Aby skontaktować się z supportem, konieczne jest posiadanie konta i zalogowanie się na nie.

Ile kosztuje Webflow?

Z Webflow możesz korzystać na dwa sposoby:

  • wykorzystując go do samodzielnego projektowania stron internetowych i dalszego prowadzenia ich,
  • wykorzystując go jako przestrzeń roboczą dla swojej działalności.

W pierwszym przypadku odpowiednie będą dla Ciebie plany indywidualne. Z ich pomocą możesz używać Webflow do tworzenia stron internetowych. Zależnie od wykupionego pakietu będą one mniej lub bardziej zaawansowane.

Druga opcja to rozwiązanie skierowane do firm i przedsiębiorstw. Pozwala na pracę całego zespołu w jednym miejscu. Umożliwia rozliczanie klientów i dostęp do najbardziej zaawansowanych funkcji Webflow.

Każdy z tych typów ma kilka opcji cenowych. Ponadto Webflow oferuje dodatkowo opcje e-commerce – zarówno dla planów indywidualnych, jak i firmowych. W porównaniu do innych kreatorów stron WWW, stawki za to rozwiązanie są dość wysokie. Zapewnia ono natomiast szereg zaawansowanych rozwiązań. Warto więc przeanalizować, czy na pewno w pełni wykorzystasz ich potencjał i nie przepłacisz.

Plan indywidualny

Plany cenowe Webflow w pakiecie indywidualnym to:

  • Starter – darmowy pakiet pozwalający na poznanie zasad działania Webflow. CMS ma znaczne ograniczenia. Jest to raczej wstęp do wykupienia planu płatnego.
  • Basic – pakiet podstawowy, który pozwoli Ci na uruchomienie podstawowych stron internetowych. Sprawdzi się w przypadku portfolio czy firmowej wizytówki.
  • CMS – opcja dobra do tworzenia witryn opartych na treści. Dysponuje wystarczająco dużymi pakietami hostingowymi, aby zbudować na niej np. blog czy stronę firmową. To opcja najczęściej wybierana przez użytkowników.
  • Business – Webflow zapewnia w tym przypadku obsługę nawet bardzo dużego ruchu w witrynie. To dobre rozwiązanie dla większych witryn marketingowych, przyciągających wielu odbiorców.
  • Enterprise – plan indywidualny, dostosowywany do potrzeb konkretnego przedsiębiorstwa. Jego cenę i warunki ustalisz bezpośrednio z przedstawicielem Webflow.

Szczegóły każdego z pakietów widoczne są poniżej.

Jeśli zamiast stron internetowych interesują Cię sklepy online, możesz skorzystać z pakietów:

  • Standard – pakiet podstawowy, dobry dla niezbyt dużego sklepu. Dobrze sprawdzi się w przypadku firm dopiero wchodzących na rynek.
  • Plus – rozwiązanie dla dużych sklepów internetowych, odwiedzanych przez wielu klientów.
  • Advanced – Webflow zapewnia w tym pakiecie obsługę największych firm na rynku. Pozwala na handel ogromną ilością produktów. Jego cena jest wysoka, spełni natomiast oczekiwania nawet najbardziej wymagających przedsiębiorców.

Szczegółowy opis wszystkich pakietów widoczny jest w poniższym zestawieniu.

Plan firmowy

Webflow oferuje następujące pakiety cenowe dla rozwiązań firmowych:

  • Starter – podobnie jak w przypadku planu indywidualnego, pakiet ten służy to zapoznania się z Webflow. Obsługuje tylko podstawowe funkcje i nie daje zbyt wielu rozbudowanych możliwości. Dobry do nauki systemu.
  • Core – opcja dla niewielkich zespołów, wspólnie pracujących nad jednym projektem.
  • Growth – wariant do tworzenia stron internetowych przez większe zespoły. Dobry dla średnich i dynamicznie rosnących przedsiębiorstw.
  • Enterprise – rozwiązanie dla potężnych firm i korporacji zrzeszających wielu wykonawców oraz klientów.

Szczegóły każdej z ofert zawarte są na screenie poniżej.

Zawodowi freelancerzy oraz agencje mogą skorzystać z opcji:

  • Starter – pozwala na naukę tworzenia stron internetowych w Webflow.
  • Freelancer – odpowiedni dla osób samodzielnie realizujących zlecenia zewnętrzne lub współpracujących z niewielkim zespołem. Sprawdzi się w przypadku początkujących profesjonalistów, dopiero wchodzących na rynek.
  • Agency – rozwiązanie dla firm obsługujących już wielu klientów.

Poniżej znajdują się szczegóły każdej z ofert.

Porównanie Webflow do najpopularniejszych kreatorów stron www

Wiesz już, ile kosztuje Webflow i jakie ma funkcje. Pytanie więc, czym różni się od innych, lubianych na polskim rynku rozwiązań? Zestawiliśmy go z najpopularniejszymi kreatorami dostępnymi na rynku:

  • kultowym CMS-em – WordPress,
  • cieszącym się popularnością w Polsce kreatorem sklepów internetowych – Shopify,
  • kreatorem z niesamowicie rozwiniętą paletą usług – Wix.

Webflow vs WordPress

Zarówno z pomocą Webflow, jak i WordPress, stworzysz stronę internetową praktycznie bez kodowania. Pierwszy z programów dostępny jest w kilku pakietach cenowych. Za pełnię jego możliwości trzeba natomiast dość dużo zapłacić. WordPress teoretycznie jest darmowy. Korzystanie z niego wymaga jednak samodzielnego wykupienia hostingu (zob. Co to jest hosting?), domeny (zob. Co to jest domena?) i zainstalowania go. To sprawia, że łatwiejsze jest rozpoczęcie pracy z Webflow. Z czasem jednak obsługa tego serwisu staje się bardziej skomplikowana niż w przypadku WP.

Korzystając z Webflow trudno nie odnieść wrażenia, że jest to narzędzie dla osób z doświadczeniem. Użytkownicy, którzy nigdy nie tworzyli strony internetowej, mogą mieć problem z jego obsługą. Mimo opcji „przeciągnij i upuść”, zdecydowanie łatwiej będą mieli ludzie zaznajomieni z HTML i CSS. Rozbudowany interfejs może ponadto onieśmielać. Dotyczy to szczególnie osób, które wcześniej nie pracowały na zaawansowanych narzędziach czy programach.

W przypadku WordPressa te problemy nie są aż tak widoczne. Korzystanie z niego jest dość intuicyjne. Poradzą sobie z nim nawet osoby zupełnie niezwiązane do tej pory z branżą. W jego przypadku też możliwe jest uniknięcie napisania choćby jednej linii kodu. Obsługa interfejsu jest natomiast kwestią przyzwyczajenia. Dla niektórych jednak w WP podstawowe opcje mogą wydać się łatwiej dostępne.

Webflow wymaga od Ciebie większej wiedzy i biegłości w obsłudze komputera. Nie ma on tak kompletnego pakietu opcji dodatkowych, jak WordPress. Integracje działają w nim na podstawie hostowanych zewnętrznie skryptów JavaScript. Z drugiej strony nakłada z kolei ograniczenia na osoby kodujące. Nie wspiera bowiem żadnego języka typowo beckendowego, jak choćby PHP. Przez to jego rozbudowywanie jest w znacznym stopniu ograniczone.

Nie oznacza to jednak, że WordPress jest jednoznacznie lepszy. Webflow powinien świetnie sprawdzić się w segmencie średniozaawansowanych specjalistów. Pozwala na budowę witryn i rozwój umiejętności osobom, które nie są jeszcze zaawansowanymi programistami. Zdecydowanie usprawnia proces tworzenia stron WWW i umożliwia późniejszy eksport kodu. Trzeba natomiast mieć przynajmniej podstawową wiedzę, by odkryć jego potencjał.

Webflow vs Shopify

Zarówno Webflow, jak i Shopify, umożliwiają stworzenie sklepu internetowego. W obu zaprojektujesz i zbudujesz serwis. Dostosujesz jego wygląd, dodasz produkty i będziesz nadzorować proces sprzedaży. Każdy zapewni Ci też narzędzia do realizacji płatności, możliwość wprowadzania ofert specjalnych, a następnie rozliczanie klientów. Pytanie tylko, który zrobi to lepiej?

Shopify jest platformą, która przekonała do siebie miliony użytkowników na całym świecie. Stworzyła wokół siebie zamknięte środowisko, w którym znajdziesz wszystko, czego tylko potrzebujesz. Co więcej, aktywna społeczność zapewne będzie w stanie znaleźć rozwiązanie na każdy Twój problem. To zatem rozwiązanie, które sprawdzi się idealnie zarówno w przypadku początkujących, jak i potężnych biznesów.

Przegląd Webflow sugeruje, że jest to opcja skierowana raczej dla biznesów stosunkowo nowych i rozwijających się. Działa na rynku znacznie krócej od konkurenta i wiele opcji jeszcze dostosowuje. Nie posiada tak wielu integracji. Jego funkcje nie zawsze są też na aż tak zaawansowanym poziomie, by były wystarczające dla naprawdę potężnych przedsiębiorstw. Dobrze sprawdzić się powinien natomiast w przypadku niewielkich e-sklepów. Doskonale nadaje się do nauki. Dzięki bogatej opcji dostosowywania projektu, pozwala w pełni panować nad internetowym biznesem.

Webflow vs Wix

Webflow i Wix to rozbudowane kreatory opierające się na metodzie „przeciągnij i upuść”. Możesz korzystać w nich z gotowych szablonów, ale też projektować swoją stronę od zera. Co więcej, po stworzeniu witryny umożliwiają jej wdrożenie i dalsze prowadzenie czy rozwijanie. Na jakie różnice między nimi trzeba więc zwrócić uwagę?

Wix to narzędzie kompleksowe. W jego obrębie znajdziesz wszystkie możliwe opcje potrzebne do budowy i zarządzania witryną internetową. Posiada zarówno czytelne funkcje podstawowe, jak i szereg rozwiązań bardzo zaawansowanych. Dzięki temu jest uniwersalny. Nadaje się dla użytkowników początkujących, tworzących swoje pierwsze witryny. Zawiedzeni nim nie będą natomiast też zaawansowani profesjonaliści. Jest przy tym bardzo elastyczny finansowo, ze względu na liczne pakiety do wyboru. Wspomnieć też trzeba o samych stawkach – są one zdecydowanie niższe niż w Webflow.

Powyższa recenzja Webflow wskazuje, że jest to narzędzie raczej dla ludzi średnio- i zaawansowanych. Mimo bogatej oferty nie jest ona też aż tak rozbudowana, jak w przypadku konkurenta. Dostępne opcje nie są tak łatwo dostępne i często poszukiwanie ich może zająć Ci sporo czasu. Anglojęzyczna instrukcja dla niektórych może być problematyczna. Z drugiej strony Webflow gwarantuje doskonałą optymalizację i czysty kod. Dzięki nim optymalizacja witryny będzie bajecznie łatwa. To nie zawsze jest tak oczywiste w Wix, szczególnie w przypadku rozbudowanych serwisów.

Webflow: opinie

Szczegółowy przegląd Webflow pozwoli Ci ocenić ten serwis od strony technicznej. Co jednak sądzą o nim sami użytkownicy? Popularność tego rozwiązania w Polsce jeszcze nie prześcignęła takich liderów jak WordPress czy Shopify. Mimo to jednak jest ono chwalone za swoją uniwersalność i dostępność. Użytkownicy doceniają możliwość tworzenia stron w Weblow bez znajomości programowania i wiedzy o kodowaniu.

Chwalony jest też przez firmy, w których zdecydowanie usprawnia pracę. Nie wymaga ogromnej wiedzy i umiejętności. Dzięki temu jego obsługę powierzyć można mniej zaawansowanym pracownikom. Pozytywne recenzje zbiera także Webflow University. Ta baza wiedzy została przygotowana w bardzo przemyślany i kompleksowy sposób. Jeśli znasz świetnie angielski, to łatwo znajdziesz w niej wszystkie potrzebne informacje i rozwiązania podstawowych problemów.

Nie oznacza to jednak, że Webflow nie ma słabych stron. Najczęściej negatywne opinie na jego temat dotyczą kontaktu z supportem. Podobnie jak baza wiedzy, nie jest on dostępny w języku polskim. W dodatku część użytkowników skarży się na brak opcji kontaktu telefonicznego. To problematyczne szczególnie w przypadku wystąpienia nagłych, poważnych awarii.

Zalety i wady Webflow

Poznaj zalety i wady narzędzia do projektowania stron internetowych Webflow.

Zalety Webflow

  • bardzo bogata oferta,
  • wiele wariantów do wyboru,
  • rozmaite zakresy cenowe pakietów,
  • plany e-commerce,
  • odpowiednie zabezpieczenia,
  • hosting w cenie pakietu,
  • wiele szablonów,
  • możliwość tworzenia strony bez umiejętności programowania,
  • możliwość budowy witryny na subdomenie Webflow,
  • tworzenie stron responsywnych,
  • darmowe wersje testowe,
  • rozbudowana baza wiedzy,
  • czysty kod, sprzyjający pozycjonowaniu.

Wady Webflow

  • nieintuicyjna budowa i obsługa,
  • przytłaczająca ilość dostępnych opcji,
  • brak polskiej wersji językowej,
  • ograniczony kontakt z supportem,
  • wysoka cena,
  • wysoki próg wejścia (zalecana jest choćby podstawowa wiedza z zakresu programowania),
  • wiele szablonów płatnych i dość drogich,
  • wciąż rozwijane plany e-commerce,
  • brak własnych rozwiązań, np. sklepu z pluginami.

Podsumowanie

Czy warto skorzystać z Webflow? Recenzja, którą przygotowaliśmy, dość jednoznacznie wskazuje, że serwis ten nie jest dla każdego. Bez wątpienia sprawdzi się w przypadku osób posiadających pewne doświadczenie w zakresie tworzenia stron internetowych. Może znacznie usprawnić pracę zawodowych programistów. Pozwoli na szybkie zbudowanie witryny od zera. W jednym miejscu zbiera też wszystkie najważniejsze funkcje niezbędne do dalszego rozwijania i prowadzenia jej.

Plany e-commerce sprawiają, że to rozwiązanie nie tylko dla twórców standardowych witryn. Co prawda brakuje w nich jeszcze niektórych funkcjonalności. Dla nowych i podstawowych e-sklepów jednak są to opcje wystarczające. Zaawansowane narzędzia Webflow pozwalają na ciągły rozwój internetowego biznesu.

Jednocześnie Webflow jest dość drogi w porównaniu ze swoją konkurencją.Nie jest po polsku, a niektóre alternatywy są od niego o wiele bardziej intuicyjne. Mimo to jednak jest to rozwiązanie, z którego warto spróbować skorzystać. Darmowe pakiety pozwalają na zapoznanie się z nim bez poważniejszych zobowiązań. To pozwoli Ci zdecydować, czy budowa serwisu i jego funkcjonalności są dla Ciebie wystarczające.

Ocena ogólna
7.45 /10