🍪 Można ciasteczko?

Ta strona chce wykorzystywać pliki cookie do analizowania ruchu oraz mierzenia skuteczności i personalizacji reklam zgodnie z polityką prywatności. Zgadzasz się?

PORADNIKI

16 min. czytania

Najlepszy hosting Magento w 2024 roku: jak wybrać?

Magento

Fot. MM

Jak wybrać najlepszy hosting dla sklepu internetowego na Magento? Szybkość i wydajność sklepu, bezpieczeństwo oraz niezawodność. Sprawdź!

Spis treści
Serwer

Twoje poszukiwania odpowiedniego oprogramowania sklepu mogły się zakończyć na Magento. Nie cieszy się wprawdzie tak dużym zainteresowanie w Polsce jak platformy e-commerce WooCommerce (zob. Hosting WooCommerce) czy PrestaShop (zob. Hosting PrestaShop), ale wciąż ma wielu zwolenników. Magento ma już długą historię i wiele zalet. Działanie Twojego sklepu zależy jednak nie tylko od oprogramowania, ale również od hostingu, na którym będzie prowadzony. Sprawdź, jak wybrać usługę serwerową, która jest dopasowana do Twoich potrzeb? Zdecydować się na public cloud, działać na serwerach dedykowanych, a może zainteresować się hostingiem współdzielonym?

Szukasz hostingu i nie masz czasu czytać?

3 szybkie rekomendacje hostingu Magento

Kwiecień 2024

Najlepsze sprawdzone i przetestowane hostingi Magento pod kątem szybkości, bezpieczeństwa, niezawodności, obsługi uczciwości

Magento – co to za oprogramowanie?

Historia tego rozwiązania zaczęła się ponad 15 lat temu. Inicjatorem projektu był Roy Rubin. W 2008 roku pojawiło się pierwsze wydanie oprogramowania. W 2011 roku projekt został przejęty przez eBay i rozpoczęto prace nad kolejną wersją rozwiązania. W 2015 roku wprowadzono wydanie oznaczone numerem 2. W 2018 roku Magento przejął inny potentat – Adobe. Oprogramowanie jest regularnie aktualizowane.

Histroai Magento
Źródło: https://devrims.com/blog/which-version-of-magento-should-you-use/

Magento jest rozwiązaniem open source, co oznacza, że możesz z niego korzystać bezpłatnie nawet w przypadku zastosowań komercyjnych. Jakim cieszy się zainteresowaniem w Polsce? Według trends.builtwith.com niewielkim, bo ma zaledwie ok. 1% udziału w rynku oprogramowań sklepów. W skali światowej wypada jednak zdecydowanie lepiej. Magento prześcigają jedynie Shopify i WooCommerce

Statystyki popularności sklepów
Źródło: https://trends.builtwith.com/shop/

Magento – największe zalety

Wybór tego oprogramowania może okazać się trafiony pod wieloma względami. Do największych jego zalet zaliczamy:

  • Optymalizacja pod SEO – bez dodatkowych pluginów możesz wygenerować mapę witryny czy dostosować adresy URL. Oprogramowanie nie wymaga wielu zmian, aby sklep był zgodny z wymaganiami algorytmu Google.
  • Bezpieczeństwo – możliwe jest m.in. uwierzytelnianie dwuskładnikowe czy tworzenie kopii zapasowej na podstawie zapisu dynamicznego. Do tego trzeba wspomnieć o regularnych aktualizacjach oprogramowania.
  • Wiele gotowych modułów – są płatne i bezpłatne. Dzięki nim możesz m.in. zintegrować sklep z systemem szybkiej płatności czy kurierami.
  • Wydajność i skalowalność – wprawdzie sklep wymaga dużych zasobów, ale jest w stanie obsłużyć nawet miliony sesji miesięcznie. Mogą się w nim znajdować setki tysięcy produktów.
  • Wiele sklepów w jednym panelu – możesz nimi zarządzać dzięki funkcji Multistore.

Magento – wady

To oprogramowanie ma również sporo wad, takich jak:

  • Trudna instalacja – nie jest tak prosta jak w przypadku innych popularnych systemów CMS (system zarządzania treścią).
  • Mniejsza liczba specjalistów – nie masz tak dużego wyboru jak w innych popularnych systemach open source.
  • Duże wymagania serwerowe – to wada, o której usłyszysz zapewne od każdego, kto korzystał z tego oprogramowania. To prawda, ale też przekłada się na istotną zaletę – Magento dobrze radzi sobie z obsługą bardzo dużych sklepów.

Magento hosting – wymagania

Serwer, na którym zainstalujesz oprogramowanie powinien mieć określony parametry. Według Adobe oznacza to:

  • PHP 8.1, 8.2 lub nowszy,
  • obsługa baz danych MySQL 5.6 lub nowszych albo MariaDB 10.6+,
  • moduły PHP takie jak curl, gd, hash, intl, mbstring, mcrypt, openssl, PDO/MySQL, SimpleXML i soap,
  • co najmniej 2 GB pamięci RAM,
  • systemy operacyjne takie jak RedHat Enterprise Linux (RHEL), CentOS, Ubuntu, Debian i podobne.

Typu hostingu Magento

Możesz zdecydować się na różne usługi. Każda z nich jest w stanie się sprawdzić, ale to czy ma w danym przypadku zastosowanie, zależy od wielu czynników.

Serwer współdzielony

Czy najprostsza usługa hostingowa podoła obsłudze tego oprogramowania? Być może, ale zależy to od wyboru odpowiedniego hostingu, oraz wielkości i popularności sklepu. Warto brać pod uwagę usługę współdzieloną z tego względu, że jeśli nie potrzebujesz innej, to po co przepłacać za zbędne zasoby?

Hosting współdzielony może sobie poradzić z obsługą sklepu bazującego na Magento, ale musisz mieć świadomość, z czym to się wiąże. W takim przypadku z jednej maszyny korzystają dziesiątki, a nawet setki użytkowników. Każdy ma do dyspozycji pewne ograniczone zasoby. To, jak z nich korzystają, wpływa na działanie całego serwera. Jeśli choćby jeden z nich będzie go używać niezgodnie z regulaminem, możliwe, że konsekwencje odczują również użytkownicy Twojego sklepu. Zanim się zdecydujesz na serwer współdzielony, pamiętaj o następujących wadach i zaletach takiego rozwiązania:

  • To zdecydowanie najtańsza usługa hostingowa.
  • Możesz ją zazwyczaj przetestować bez opłat i zobowiązań przez 14-30 dni.
  • Solidna usługa poradzi sobie z obsługą niewielkiego sklepu.
  • Skalowalność jest ograniczona.
  • Nie masz dowolności pod względem konfiguracji – ilość dostępnych opcji jest ograniczona.
  • Działania innych klientów firmy hostingowej mogą mieć wpływ na funkcjonowanie Twojego sklepu.

Jeśli dopiero zaczynasz przygodę ze sklepem na Magento, warto to zrobić na serwerze współdzielonym o dobrych parametrach. Jeśli okaże się, że to nie wystarczy, wybierzesz bardziej zaawansowaną usługę.

Serwer VPS

Virtual Private Server, czyli wirtualny serwer prywatny, to już usługa serwerowa, która zapewnia większe zasoby niż hosting współdzielony. W tym przypadku również zasoby serwera są dzielone między użytkowników, ale jest ich wielokrotnie mniej. Oczywiście, parametry usługi możesz dostosować do oczekiwań.

Usługa stawia jednak większe wymagania pod względem konfiguracji. Jest to trudniejsze niż na serwerze współdzielonym, gdzie właściwie zdecydowana większość ustawień nie wymaga zainteresowania z Twojej strony. VPS to coś pomiędzy hostingiem współdzielonym a serwerem dedykowanym. Zanim się na niego zdecydujesz, pamiętaj o jego wadach i zaletach:

  • Skalowalność.
  • Większe zasoby niż na serwerze współdzielonym, które są dzielone między mniejszą liczbę użytkowników.
  • Kosztuje więcej niż serwer współdzielony.
  • Jego obsługa wymaga pewnych umiejętności.
  • Daje spore możliwości konfiguracji, ale jednak mniejsze w porównaniu do dedyka.
  • Sprawdzi się w przypadku małych i średniej wielkości sklepów.

Zazwyczaj serwera VPS nie da się przetestować za darmo, ale da się wykupić okres testowy. Ewentualnie możesz zapytać o opcję bezpłatnego korzystania przez pewien czas. Wiele hostingów się na to zgodzi.

VPS zarządzalny

Ten rodzaj serwera VPS różni się od standardowego tym, że to firma hostingowa zajmuje się aspektami technicznymi zgodnie z ustalonym zakresem zadań. Wtedy nie potrzebujesz wiedzy technicznej, aby wykorzystać pełnię możliwości usługi. Nie odpowiadasz także za tak wiele zadań administracyjnych. W zasadzie zarządzanie wygląda podobnie jak w przypadku serwera współdzielonego. Do Twojej dyspozycji jest panel, za pomocą którego łatwo wykonasz poszczególne operacje.

Ta usługa również może się znakomicie sprawdzić jako serwer pod Magento. Różnica polega głównie na zarządzaniu nim. W przypadku standardowej usługi potrzebujesz większej wiedzy technicznej. Ten serwer również się sprawdzi w przypadku małych i średniej wielkości sklepów.

Serwer dedykowany

W tym przypadku wszystkie zasoby danej maszyny są do Twojej dyspozycji. Masz pełną kontrolę nad serwerem, nikt inny z niego nie korzysta. Możesz wybrać oprogramowanie maszyny, system operacyjny, korzystać z preferowanego zestawu aplikacji. Pamiętaj jednak, że serwery dedykowane są rozwiązaniem przeznaczonym dla zaawansowanych. Musisz mieć wiedzę techniczną, by nim zarządzać albo zatrudnić kogoś, kto zajmie się tym za Ciebie. To rodzaj usługi hostingowej o najlepszych parametrach, która daje mnóstwo możliwości, ale jednocześnie wiąże się z największym wydatkiem. Znakomicie sprawdzi się w przypadku wymagających usług, takich jak duże sklepy internetowe. Myślisz o serwerze dedykowanym? Oto największe zalety i wady tego rozwiązania:

  • swoboda konfiguracji,
  • bardzo dobre parametry i wydajność,
  • duży poziom bezpieczeństwa,
  • niezależność od innych klientów firmy hostingowej,
  • wysokie koszty,
  • niezbędna wiedza techniczna i doświadczenie,
  • musisz sobie samodzielnie radzić z ewentualnymi problemami technicznymi,
  • podoła obsłudze dużego sklepu.

W przypadku tej usługi nie skorzystasz z darmowego testu.

Hosting w chmurze

Ten rodzaj usługi serwerowej opiera swoje działanie na możliwościach chmury obliczeniowej (np. AWS, GCP czy Azure). W tym przypadku strona WWW i jej użytkownicy mają dostęp do zasobów, które znajdują się w sieci serwerów fizycznych i wirtualnych. Nie bazuje się tutaj wyłącznie na jednej maszynie, co ułatwia skalowanie, a także niemal gwarantuje niezawodność i ciągłą dostępność serwisów. Ta usługa sprawdzi się głównie w przypadku małych, ewentualnie średniej wielkości sklepów internetowych na Magento. Zanim się na nią zdecydujesz, pamiętaj o jej wadach i zaletach:

  • duże możliwości skalowania,
  • dobre zabezpieczenie danych,
  • duża wydajność,
  • wymagana wiedza w zakresie konfiguracji.

Hosting Magento – na co zwrócić uwagę?

Twój sklep internetowy musi działać niezawodnie. Od tego zależą doświadczenia użytkowników, a także sprzedaż. Wiesz już, jakie są rodzaj usług serwerowych, a teraz sprawdź, na jakie konkretnie parametry warto zwracać uwagę, aby wybrać odpowiednią usługę.

Wydajność serwera

Wpływa na nią wiele czynników, a wśród nich procesor, pamięć RAM i dysk, ale nie tylko.

Dysk serwera

Wybierz najszybsze rozwiązanie, czyli dyski SSD NVM-e. Możesz trafić na oferty, w których w dalszym ciągu używane są nośniki HDD, kuszące dużo większą powierzchnią w niższej cenie. To jednak nie jest dobra decyzja. Oczywiście, pojemność ma duże znaczenie, ale nie kosztem szybkości. W zasadzie każdy test, który znajdziesz w sieci pokaże, że dyski SSD NVM-e są wydajniejsze. Jak widać na poniższej grafice, różnice pod względem prędkości zapisu/odczytu są bardzo duże.

HDD vs. SATA cs NVMe
Źródło: https://www.atpinc.com/blog/nvme-vs-sata-ssd-pcie-interface

Więcej: Hosting SSD: Dlaczego warto wybrać dyski SSD i SSD NVMe?

A jakiej potrzebujesz powierzchni? Przeważnie wystarczy około 25 GB, aby zapewnić płynne działanie. Taka powierzchnia jest dobrym punktem wyjściowym, jeśli zakładasz nowy sklep, w którym masz kilkaset produktów. W przypadku gdy zamierzasz hostować dużo plików multimedialnych takich jak filmy, możesz potrzebować większej ilości miejsca na start. Wystartuj od 25 GB. Kontroluj, aby 20-30% powierzchni dysku było niewykorzystane. Jeśli pozostanie jej mniej, zwiększ zasoby. W przypadku gdy od razu stawiasz duży sklep internetowy, zdecyduj się na nawet kilka razy większą powierzchnię, gdyż szybko może zacząć jej brakować.

Jeśli chodzi o dyski, to zwróć również uwagę na parametr IOPS, czyli input/output operations per secondo. To maksymalna liczba operacji, jaką można wykonać jednocześnie. Im wynosi więcej, tym lepiej, a potrzeby zależą od popularności sklepu. W jednym przypadku wystarczy kilka tysięcy, a w innym – wielokrotnie więcej. Jeśli okaże się, że na danym koncie limit jest zbyt mały, zazwyczaj możesz go zwiększyć za dopłatą. Nie jest to parametr, który zawsze znajdziesz w opisach ofert. Czasami trzeba o niego dopytać administratorów.

Procesor

Im mocniejszy, tym jest w stanie wykonać większą liczbę procesów w danym czasie i poradzi sobie nawet z dużym ruchem w sklepie. Nowoczesne rozwiązania zapewniają szybsze przetwarzanie danych. Niewystarczająca moc obliczeniowa prowadzi do powolnego działania sklepu i błędów 5XX, ale z drugiej strony nie ma sensu inwestować w nadmierną moc obliczeniową, gdyż wygeneruje to zbędne koszty.

Pojedynczy rdzeń procesora może efektywnie obsłużyć od dwóch do czterech żądań Magento. Jaka liczba rdzeni jest wystarczająca? Minimum to 2, ale rekomenduję 4.

Wymagania Magento: CPU, RAM, dysk
Źródło: https://www.mgt-commerce.com/blog/magento-system-requirements/

Pamięć RAM

Jak już wiesz, Adobe zaleca przydzielenie pojedynczemu serwerowi 2 GB pamięci RAM. Bezpieczniejszym rozwiązaniem jest jedynak minimum 4 GB, a rekomendowanym – 8 GB. Tyle pamięci powinno zapewnić sklepowi płynne działanie, ale oczywiście wszystko zależy od jego wielkości i popularności. Jednocześnie warto korzystać z Redis, czyli bazy danych typu NoSQL, gdzie dane są przechowywane w pamięci RAM, co powoduje, że są szybciej do dyspozycji użytkownika.

Wersja PHP

Zdecydowana większość stron WWW budowana jest w języku PHP, a na serwerze musi być zainstalowany interpreter PHP, który odczytuje ten język i wyświetla użytkownikowi stronę WWW. Hosting może oferować włączenie różnych wersji tego interpretera. Warto korzystać z najnowszej, ale nie zawsze to optymalne rozwiązanie.

Możliwe, że niektóre pluginy nie są do niej jeszcze dostosowane. Jeśli włączysz najnowszą wersję, sprawdź, czy wszystkie funkcje działają w sklepie jak należy. Dobrze, aby firma hostingowa dawała możliwość korzystania z aktualnej. Możesz sprawdzić, która jest najnowsza na tej stronie. Obecnie to PHP 8. W przypadku oznaczonych na czerwono zaleca się jak najszybsze włączenie nowszych wersji. Tymczasem możesz trafić na hosting, w którym nie jest dostępna. Pamiętaj, że im nowsza wersja, tym lepsza wydajność i większe bezpieczeństwo, gdyż zostały w niej wyeliminowane błędy znalezione w poprzednich.

Wersje PHP - wykres
Źródło: https://www.php.net/supported-versions.php

Oprogramowanie serwera

Serwer może spełniać swoją funkcję wówczas, gdy ma zainstalowane odpowiednie oprogramowanie. Najpopularniejszymi są: Apache, Nginx, Cloudflare Server i LiteSpeed. Kolejne mają według w3techs około 34%, 31%, 21% i 13% udziału w rynku. Które z nich jest najlepszym rozwiązaniem? Testy pokazują, że zdecydowanie najlepsze wyniki osiągają serwery LiteSpeed. Zerknij poniżej. Rezultat LiteSpeed był blisko 3 razy lepszy niż Nginx i 4 razy lepszy niż Apache.

Magento - szybkość dla LiteSpeed, Nginx i Apache
Źródło: https://www.litespeedtech.com/products/cache-plugins/magento-acceleration

I jeszcze drugi test, w którym również LiteSpeed okazało się dużo lepsze od konkurencji.

Magento - szybkość dla LiteSpeed, Nginx i Apache - test 2
Źródło: https://firebearstudio.com/blog/exponentially-faster-magento-2-hosting-with-litemage-cache.html

Uwaga: jeśli masz serwer z oprogramowaniem LiteSpeed, koniecznie zainstaluj plugin LiteMage Cache for Magento 2. Dzięki temu sklep będzie działać wydajniej.

HTTP/2 lub HTTP/3

Znaczenie ma również to, jaką wersję protokołu HTTP obsługuje hosting. HTTP/2 pojawiła się w 2015 roku. Tymczasem nadal możesz trafić na usługi hostingowe, które nie obsługują nawet tej. Najnowsza to HTTP/3. Tylko jakie to ma znaczenie dla działania sklepu opartego na Magento? Otóż, wpływa na szybkość, czego dowodzi poniższy wynik testu.

Najnowszą wersją rozwiązania jest HTTP/3, który w ofertach polskich hostingów dostępny jest od kilku lat, a obecnie sporo firmy zapewnia to rozwiązanie. Jeśli je oferuje, to jeden z argumentów, które można traktować jako zaletę oferty.

Lokalizacja serwera

Im serwer znajduje się bliżej docelowych odbiorców, tym lepiej. W takim przypadku teoretycznie dane pobierane z maszyny mają krótszą drogę do przebycia, co oznacza, że powinny szybciej dotrzeć do internauty. W praktyce zależy to od wielu czynników. Sklep, który znajduje się na serwerze w Polsce, nie musi działać szybciej niż gdyby jego pliki były zapisane na maszynie zlokalizowanej w Holandii. Najlepiej trzymaj się zasady, aby korzystać z serwera zlokalizowanego na tym samym kontynencie, co Twoi odbiorcy.

A co jeśli ofertę kierujesz do klientów na różnych kontynentach? W takim przypadku powinna Cię zainteresować usługa o nazwie CDN, czyli Content Delivery Network. Dzięki niej kopie Twojej witryny są zapisane na serwerach na całym świecie, a pobierana jest ta, która znajduje się najbliżej lokalizacji danego użytkownika. Przykładem takiej usługi jest Cloudflare. Poniżej znajduje się mapa serwerów tej firmy. Posiada je w 310 miastach w ponad 120 krajach.

Cloudflare Network
Źródło: https://www.cloudflare.com/network/

Bezpieczeństwo serwera

To oczywiście podstawa. Dbanie o bezpieczeństwo użytkowników i danych jest Twoim obowiązkiem. W dużej mierze zależy to od hostingu. Firma powinna zapewniać różne rozwiązania, które zwiększają poziom bezpieczeństwa. Jakie?

Certyfikat SSL

To już oczywiście standard i to nie tylko w przypadku sklepów internetowych. Według W3techs z certyfikatu SSL korzysta blisko 85% stron. Według naszych badań 92% stron internetowych odwiedzanych z Polski korzysta z SSL. Dzięki temu rozwiązaniu dane przesyłane między urządzeniem użytkownika a stroną są szyfrowane, czyli bezpieczne. Nikt ich nie może przejąć ani zmienić.

W polskich firmach hostingowych standardem jest darmowy certyfikat SSL Let’s Encrypt, z którego korzysta ponad 360 milionów witryn. Jeśli hosting tego nie zapewnia, wybierz inny. Zdecydowana większość firm gwarantuje to w cenie.

Czy jednak dla Twojego sklepu wystarczający jest darmowy SSL? Zazwyczaj tak. Z komercyjnych korzystają głównie banki, instytucje, ale też znane e-commercy. Możesz też trafić na usługę hostingową, której cena obejmuje komercyjny certyfikat. Ewentualnie bez problemów go wykupisz – to przeważnie wydatek od około 100 do kilkuset złotych rocznie w zależności od rodzaju.

Zobacz: Hosting z darmowym certyfikatem SSL. Dlaczego nie warto płacić za SSL? i Płatny vs darmowy certyfikat SSL: FAKTY i MITY

Zabezpieczenia poczty

Komunikacja przez e-maile wymaga odpowiednich zabezpieczeń. Liczba wysyłanych dziennie wiadomości w sklepie może wynosić setki a nawet tysiące. Chodzi nie tylko o
e-maile wysłane przez klientów na dane kontaktowe, ale także automatyczne, które klient dostaje, kiedy kupi produkt, zmieni się status zamówienia i nie tylko. Oto mechanizmy zabezpieczające pocztę e-mail firmową, które warto, aby były zapewniane przez firmę hostingową:

  • SPF (Sender Policy Framework) – zapobiega podszywaniu się pod danego nadawcę. System sprawdza, czy e-maila wysłano z takiego adresu IP, jaki przypisano do domeny. W przypadku gdy będzie inaczej, przeważnie taka wiadomość trafia do spamu.
  • DKIM (DomainKeys Identified Mail) – zabezpieczenie zapewnia, że wiadomość została nadana z upoważnionego do tego serwera.
  • DMARC (Domain-based Message Authentication, Reporting, and Conformance) – definiuje, czy e-maile wysłane z Twojej domeny muszą być podpisane, a także co z nimi zrobić, jeśli nie są.

Nie każdy hosting zapewnia takie rozwiązania out-of-the-box, ale zdecydowanie warto je mieć.

Backup danych

Regularne tworzenie kopii zapasowych jest niezbędne i to oczywiście standard w cenionych firmach hostingowych. Samo ich generowanie to jednak nie wszystko. W przypadku dużego sklepu internetowego zmiany mogą zachodzić bardzo dynamicznie i kopia sprzed kilku dni może oznaczać, że stracisz mnóstwo danych dotyczących zamówień, produktów i wiele innych. Nie możesz sobie na to pozwolić. Kopii zapasowych będzie potrzebować w wielu różnych przypadkach, np.:

Wtedy możesz skorzystać z kopii zapasowej. Najlepiej, jeśli nie tylko powstaje codziennie, ale nawet kilka razy dziennie. Ważne jest, jak długo możesz z niej skorzystać. Często czas dostępności kopii zapasowej zależy od pakietu hostingowego. W poniższym przypadku, w ramach najtańszej oferty, kopie są utrzymywane do 7 dni, a w najwyższym pakiecie – aż 56 dni. Obowiązuje zasada – im dłużej, tym lepiej.

Mimo że firma hostingowa regularnie tworzy kopie zapasowe, miej również własne. Teoretycznie małe jest ryzyko, że zostanie utracony backup zapisany przez hostingodawcę na różnych serwerach, ale dochodziło już do takich sytuacji. Dlatego warto regularnie tworzyć i pobierać backup, a także zapisywać go na więcej niż jednym nośniku.

Zwróć również uwagę, jak wygląda w danej firmie przywracanie kopii zapasowej. Wymaga oczekiwania w kolejce, zrobienia tego w godzinach nocnych, czy jednak możesz to zrobić łatwo w panelu klienta o dowolnej godzinie i to kwestia dosłownie kilku kliknięć? Różnie to wygląda w poszczególnych firmach.

Zaawansowane zabezpieczenia serwera

Zmorą w sieci są ataki, które prowadzą do uniemożliwienia działania usługi hostingowej – DDoS. Kolejnym problemem jest zainfekowanie plików na serwerze. To potężny kłopot, który może spowodować, że sklep długo będzie niedostępny. Istnieje także ryzyko zainfekowania urządzeń użytkowników. Hosting powinien zapewniać rozwiązania, dzięki którym ryzyko takich zdarzeń zostanie ograniczone. Mogę to być:

  • AntyDDoS – dzięki któremu są powstrzymywane ataki DDoS, a Twój sklep działa bez problemów.
  • Imunify 360 – to rozwiązanie, które chroni pliki na serwerze przed atakami malware i brut force, DOS i nie tylko.
  • 2FA, czyli dwuskładnikowe uwierzytelnianie. Oznacza to, że do zalogowania się nie wystarczy login i hasło. Potrzebny jest, np. kod otrzymany przez SMS albo na e-mail.
  • Separacja stron – powinno Cię to zainteresować, jeśli na jednym koncie hostingowym masz więcej niż jedną witrynę. Gdy dojdzie do infekcji, nie spowoduje to automatycznie, że zawirusowane zostaną wszystkie serwisy na koncie hostingowym.

Przyjrzyj się zabezpieczeniom hostingu i poczytaj o proponowanych rozwiązaniach. To powinien być bardzo istotny czynnik przy podejmowaniu decyzji.

Tylko czy rzeczywiście sklepy na Magento są atakowane przez hackerów? Firma Sansec ostrzegała w 2022 roku, że zagrożonych jest prawie 40% stron internetowych opartych na Magento 2, a ataki nasiliły się po znalezieniu luki w zabezpieczeniach. Zerknij na poniższy wykres – działo się to w okresie przedświątecznym, kiedy to sklepy osiągają najlepsze wyniki. Właśnie dlatego tak ważne jest odpowiednie zabezpieczenie serwera.

Ataki na Magento
Źródło: https://www.bleepingcomputer.com/news/security/magento-stores-targeted-in-massive-surge-of-trojanorders-attacks/

Niezawodność hostingu

Każda minuta niedostępności sklepu oznacza utraconą sprzedaż. Oczywiście, serwer to urządzenie, które może wymagać, np. wymiany starych podzespołów albo uszkodzonego elementu, ale ewentualne przerwy w dostępności powinny być sporadyczne.

W opisach ofert znajdź SLA czyli Service Level Agreement. Jest to obietnica, że usługa hostingowa będzie dostępna przez dany czas określony w procentach. Przeważnie wynosi od 99% wzwyż. Teoretycznie im więcej, tym lepiej, ale pamiętaj, że to tylko obietnica.

Czy muszę kupić „hosting dla Magento”?

W sieci możesz znaleźć oferty, które są nazwane właśnie tak. Teoretycznie w takim przypadku parametry serwera są dobrane w taki sposób, aby sklep działał optymalnie. To nie oznacza, że inna oferta, bez tego oprogramowania w nazwie, będzie gorsza. Znaczenie mają parametry serwera. Pod tą nazwą zazwyczaj ukrywa się hosting współdzielony albo VPS. Możesz jednak brać pod uwagę różne oferty – kluczowe znaczenie mają parametry a nie nazwa.