🍪 Można ciasteczko?

Ta strona chce wykorzystywać pliki cookie do analizowania ruchu oraz mierzenia skuteczności i personalizacji reklam zgodnie z polityką prywatności. Zgadzasz się?

RECENZJE

28 min. czytania

Recenzja MailerLite (2024): Test i opinie

Mateusz Mazurek

Mateusz Mazurek

Przedsiębiorca internetowy.
Wydawca i autor blogów. Od ponad 18 lat wymagający klient dziesiątek różnych firm hostingowych.

Test i szczera recenzja MailerLite (2024). Opinie o narzędziu do e-mail marketingu, przegląd funkcji, używanie, ustawienia. Wady i zalety. Sprawdź!

Spis treści

MailerLite – narzędzie do e-mail marketingu

mailerlite.com

MailerLite

Jak działa MailerLite, jakie funkcje oferuje i czy warto z niego skorzystać? W tej recenzji znajdziesz wszystkie najważniejsze informacje dotyczące tego narzędzia do e-mail marketingu.

Większość użytkowników, których interesuje e-mail marketing, słyszała już kiedyś o narzędziu MailerLite. To oprogramowanie stworzone z myślą o użytkownikach, którzy chcą komunikować się ze swoimi odbiorcami właśnie w ten sposób. Jego zaletą jest uniwersalność. Sprawdzi się zarówno w przypadku osób początkujących, jak i doświadczonych profesjonalistów.

Co ma do zaoferowania MailerLite i czy warto z niego skorzystać? W tej recenzji bardzo dokładnie to sprawdzę, by dać Ci jak najlepszą odpowiedź na to pytanie. Wezmę pod uwagę zarówno ogólne informacje o tym narzędziu, jak i jego przydatność w praktyce. Przyjrzę się jego funkcjom, integracjom, czy dostępowi do gotowych szablonów. Następnie przeanalizuję krok po kroku jego działanie, by na koniec prześwietlić cennik i opinie na jego temat. Wszystko to, wraz ze zwięzłym zestawieniem najważniejszych zalet oraz wad, powinno pomóc Ci w podjęciu ostatecznej decyzji.

Co to jest MailerLite?

MailerLite to serwis internetowy, służący do marketingu e-mailowego. Pozwala na projektowanie, wdrażanie, wysyłanie i śledzenie wiadomości mailowych. Umożliwia stworzenie listy subskrybentów i regularne kontaktowanie się z nimi w określony sposób. Oferuje ponadto szereg funkcji i rozwiązań dodatkowych, przydatnych w tego rodzaju komunikacji.

To rozwiązanie uniwersalne, stworzone z myślą o różnego typu odbiorcach. Nie wymaga umiejętności programowania czy profesjonalnego projektowania. Gwarantuje łatwą obsługę i szereg przydatnych funkcjonalności. Pozwala tworzyć strony docelowe (tzw. landing pages), a także formularze rejestracyjne, testy A/B, personalizacje i wiele innych.

Do czego służy MailerLite?

Najogólniej mówiąc, MailerLite służy do email marketingu. Pojęcie to jest jednak wyjątkowo szerokie. Zależnie od konkretnej firmy i strategii komunikacyjnej czy reklamowej, przyjmuje różnorodne formy. Opisywane przez nas narzędzie musi zatem również cechować się wyjątkową uniwersalnością. Właśnie dlatego podstawą jego działania jest:

  • tworzenie bazy mailingowej,
  • możliwość tworzenia kampanii e-mail marketingowych,
  • możliwość tworzenia newsletterów,
  • automatyzacja wysyłki newsletterów i innego typu wiadomości,
  • monitorowanie statystyk związanych z e-mail marketingiem.

Oprócz podstawowych zastosowań MalerLite służyć może też do bardziej zaawansowanych zadań. Dzięki jego funkcjom dodatkowym wszelkie rozwiązania marketingowe i tworzenie kampanii mailingowych mogą przynosić lepsze efekty. Można też połączyć to z innymi celami, odpowiednimi dla Twojej firmy. Dzięki temu masz szansę w jednym miejscu:

  • stworzyć landing page,
  • zaprojektować promocyjne pop-upy,
  • nie tylko zbierać subskrybentów, ale też ich segmentować,
  • sprzedawać produkty w newsletterach,
  • ustawić automatyczne ponowne wysyłanie kampanii,
  • i wiele innych.

Szczegółowo wszystkie funkcje MailerLite omówię w dalszej części artykułu.

Dla kogo jest MailerLite?

MailerLite to przykład serwisu stworzonego z myślą o odbiorcach różnego typu. Bardzo przejrzysty i intuicyjny dla użytkownika interfejs sprzyja osobom początkującym. Dostępne funkcje są dobrze opisane i łatwe do znalezienia. Pomocny jest też sam system tworzenia wiadomości typu „przeciągnij i upuść”. Dzięki niemu praktycznie każdy stworzy komunikat dostosowany do komunikacji swojej marki.

Z drugiej strony MailerLite zaskakuje wieloma funkcjami zaawansowanymi. Sprawdzi się więc nawet w przypadku użytkowników bardziej doświadczonych. Umożliwia firmom prowadzenie komunikacji rozbudowanej i oferującej więcej możliwości. Zapewnia narzędzia o rozbudowanym działaniu, które nie zawiodą nawet większych firm.

MailerLite na pewno sprawdzi się w przypadku:

  • freelancerów,
  • mikro i małych przedsiębiorstw,
  • firm, dla których liczą się konkurencyjne ceny,
  • blogerów o średnich zasięgach lub hobbystów,
  • użytkowników próbujących swoich sił ze światem marketingu.

Kto raczej nie będzie zadowolony z MailerLite? Może on okazać się niewystarczający przede wszystkim dla potężnych firm o rozbudowanych potrzebach e-mail marketingowych. Nie pozwala na bardzo skomplikowane automatyzacje czy szczegółowe raportowanie, np. w czasie rzeczywistym. Z tego powodu będzie też prawdopodobnie niewystarczający dla największych agencji marketingowych, specjalizujących się w e-mail marketingu.

Zobacz: TOP 6 Programów do newsletterów (Darmowe i Płatne)

Funkcje MailerLite

Jak łatwo zauważyć, MailerLite może przydać się w wielu sytuacjach. Przyjrzyjmy się więc dokładniej wszystkim najważniejszym funkcjom i właściwościom, jakie udostępnia użytkownikom. Z ich pomocą możesz zarówno łatwiej rozwijać swój internetowy biznes, jak i uczyć się marketingu czy prowadzić serwis hobbystycznie. Poniżej opisaliśmy takie rozwiązania, jak:

  • kampanie e-mailowe,
  • testy A/B,
  • automatyzacje e-mail marketingu,
  • monitorowanie statystyk,
  • tworzenie stron internetowych typu landing page,
  • możliwość segregacji list,
  • tworzenie newsletterów,
  • tworzenie formularzy zapisu i pop-upów,
  • support i wsparcie klienta.

Oczywiście nie każdy użytkownik będzie korzystał ze wszystkich dostępnych w nim rozwiązań. Warto natomiast wiedzieć, co MailerLite ma do zaoferowania, przewidując swoje potencjalne, przyszłe potrzeby.

Kampanie e-mailowe

Zarówno w darmowym, jak i płatnych planach, MailerLite oferuje tworzenie kampanii e-mailowych. Największą zaletą tej funkcji jest natomiast sposób jej działania. Intuicyjny interfejs jest naprawdę przemyślany i nikt nie powinien mieć z nim problemu. Ponadto edytor newsletterów ma formę typu „drag & drop”. Każdym jego elementem możesz więc poruszać, przesuwać je i zamieniać miejscami. Ich wygląd łatwo zmienisz, dostosowując je komunikat do swoich potrzeb. Mowa tu o dopasowaniu projektu pod względem m.in.:

  • koloru elementów,
  • wielkości,
  • układu,
  • treści.

Do dyspozycji klienta jest rozbudowana biblioteka szablonów, a tworzone newslettery są responsywne. Oznacza to, że dostosowują się do rozmiarów ekranu, na którym są wyświetlane. Dzięki temu dobrze zaprezentujesz się zarówno na smartfonach, jak i laptopach czy tabletach. W ten sposób masz szansę dotrzeć i przekonać do swojej działalności większą liczbę odbiorców.

Zarządzaj kampaniami spersonalizowanymi. MailerLite pozwala na wysyłanie wiadomości e-mail czerpiących informacje z danych zawartych w listach subskrybentów. Dzięki temu wysyłane przez Ciebie komunikaty mogą zawierać:

  • odpowiednie imiona,
  • skonkretyzowane informacje zakupowe,
  • elementy treści dobrane do preferencji adresata.

Pamiętaj, że odbiorcy decydują się na skorzystanie z danej oferty na podstawie różnych czynników. Warto więc przekonywać ich do siebie na rozmaite sposoby. Osobiste zwroty i spersonalizowane komunikaty to bez wątpienia jeden z nich. Umacnia relację z adresatami, zwiększa zaangażowanie i może prowadzić do sukcesu Twojej firmy.

Wszystko to sprawia, że oceniam MailerLite jako dobry sposób na tworzenie kampanii e-mailowych. Wiadomości tworzy się w nim od podstaw szybko i bardzo łatwo. Nie wymaga to zaawansowanej wiedzy czy specjalnych umiejętności. Wybierz szablon lub zaprojektuj wszystko od podstaw przy użyciu wygodnych narzędzi.

Testy A/B

Możliwość tworzenia testów A/B pozwala na skuteczne sprawdzanie efektywności wysyłanych e-maili. To łatwe w użyciu narzędzie, dzięki któremu stworzysz dwa warianty kampanii e-mailowej. Mogą różnić się rozmaitymi elementami, np.:

  • nagłówkiem,
  • tytułem,
  • wyglądem i ułożeniem przycisków CTA (Call To Action),
  • treścią.

Następnie przypisujesz obie wersje do losowych grup odbiorców, wysyłasz i czekasz na efekty. Na ich podstawie otrzymanych danych oceniasz, która wersja jest atrakcyjniejsza i przynosi lepsze rezultaty. Ostatecznie to ona może zostać oficjalnym komunikatem, dzięki któremu Twoja firma odniesie sukces.

Co ważne, MailerLite pozwala na przeprowadzanie testów A/B nie tylko na etapie tworzenia wiadomości. Objęta jest nimi również automatyzacja e-maili w formie serii. Wygodnym rozszerzeniem jest możliwość ustawienia ograniczeń czasowych testów. To opcja wyróżniająca tę ofertę na tle konkurencji. Gdy dobiegną one końca, możesz wprowadzić automatyczną wysyłkę korzystniejszego wariantu.

Automatyzacja e-mail marketingu

Jedną z największych zalet MailerLite są liczne automatyzacje, których znaczenia nie sposób pominąć. Dzięki nim możesz zaoszczędzić ogrom czasu, który następnie przeznaczysz na rozwój własnej firmy. Podstawowymi funkcjami jest oczywiście wysyłka wiadomości w określonym czasie. To jednak dopiero początek.

Wygodną opcją jest automatyzacja wysyłki serii maili dostosowanych do różnych etapów customer lifecycle. Dzięki temu łatwo zaprogramujesz wysyłanie w odpowiedniej chwili do odbiorców np.:

  • spersonalizowanych wiadomości powitalnych,
  • wiadomości przypominających o Twoich usługach,
  • przypomnień o porzuconych koszykach (niedokończonych zamówieniach) i zachęceń do zakupu.

To doskonały sposób na utrzymywanie kontaktu z potencjalnymi klientami, praktycznie bez żadnego wysiłku. Oprócz zaprojektowania komunikatu nie wymaga od Ciebie większego zaangażowania. Tworząc maila, czy newsletter, możesz natomiast korzystać z gotowych szablonów, co zdecydowanie ułatwia pracę.

MailetLite ma jeszcze jedną zaletę, która przykuła moją uwagę. Mowa o możliwości planowania wysyłki wiadomości na podstawie stref czasowych odbiorców. Jest to możliwe, bo system bierze pod uwagę nie tylko dane demograficzne subskrybentów. W ten sposób jako autor wybierasz optymalny moment wysyłki, ciesząc się lepszymi rezultatami podejmowanych działań.

Monitorowanie statystyk

E-mail marketing nie polega wyłącznie na masowej wysyłce wiadomości do odbiorców. To znacznie bardziej skomplikowany proces. W znacznej mierze opiera się na obserwacji rezultatów podejmowanych działań. Pozwala to na optymalizację strategii i dążenie do jak najlepszych wyników. By natomiast rzeczywiście działało to w taki sposób, niezbędne jest uzyskanie dostępu do rozbudowanych statystyk.

MailerLite oferuje funkcje monitorowania zarówno konkretnych kampanii, jak i ogółu prowadzonej komunikacji. Z poziomu swojego konta otrzymujesz dostęp do wygodnego panelu prezentującego wszystkie niezbędne dane. Możesz je ze sobą zestawiać, porównywać i wybierać ich konkretne parametry. Do Twojej dyspozycji są wyniki wszystkich kampanii, a także segmenty odbiorców i wiele filtrów do wyboru.

Jak w przypadku większości narzędzi analitycznych, tutaj również możesz tworzyć personalizowane raporty. Co więcej, masz nawet możliwość ustawienia wygodnych powiadomień informujących o istotnych zdarzeniach w statystykach. Jeśli chcesz, do Twojej dyspozycji pozostaje funkcja integracji z zewnętrznymi narzędziami analitycznymi. W ten sposób połączysz MailerLite np. z Google Analytics.

Warto podkreślić, że zbierane przez MailerLite dane i prezentowane zestawienia są naprawdę wyczerpujące. Powinny sprawdzić się w przypadku większości standardowych użytkowników. Nie jest to natomiast profesjonalne i zaawansowane urządzenie analityczne. W przypadku konieczności zbierania bardzo szczegółowych i precyzyjnych informacji serwis ten serwis może okazać się niewystarczający. Mowa tu natomiast o jednostkowych przypadkach, takich jak np.:

  • firmy zajmujące się profesjonalnym e-mail marketingiem,
  • przedsiębiorstwa o bardzo rozbudowanej strukturze e-mail marketingowej.

Strony WWW i witryny typu landing page

MailerLite pozwala na zaprojektowanie, wdrożenie i kontrolowanie działania landing page’y. Nawet bezpłatny plan wprowadza limit na poziomie 10 sztuk tego typu witryn. Co więcej, mogą one bazować na gotowych szablonach. To zdecydowanie przyśpiesza proces ich tworzenia. Za wszystko ponownie odpowiadają edytory typu „drag & drop”. Dzięki nim praktycznie każdy jest w stanie zrobić poprawnie działającą stronę docelową. Nie wymaga to umiejętności programowania czy znajomości specjalistycznych technik.

Podkreślę, że MailerLite nie tylko ułatwia proces tworzenia, ale i jej późniejszy nadzór takiej witryny. Umożliwia zbieranie najważniejszych danych, a także integracje z wieloma narzędziami zewnętrznymi. Mogą być to rozwiązania analityczne, jak i np. systemy CRM. Co więcej, z jego poziomu możliwe jest też śledzenie konwersji, czyli efektywności stron docelowych. Przed ich „pełnym” uruchomieniem możesz ponadto przeprowadzić testy A/B. W ten sposób szybko znajdziesz rozwiązanie, które najlepiej sprawdzi się w przypadku Twoich odbiorców.

Zaskoczeniem może być fakt, że MailerLite pozwala nie tylko na budowę stron typu landing pages. Z jego pomocą stworzysz również stronę internetową czy bloga we własnej domenie. Co najlepsze, one też mogą bazować na szablonie zaczerpniętym z serwisu. Co dzięki nim zyskasz? Przede wszystkim będą atutem wizerunkowym Twojego przedsiębiorstwa. Z ich pomocą pokażesz się swoim odbiorcom jako profesjonalista i ekspert w swojej dziedzinie. Wzmocnisz pozycję na rynku i zyskasz nową okazję do przyciągnięcia potencjalnych odbiorców dzięki pozycjonowaniu i pozycji w wyszukiwarce.

Zależnie od pakietu możesz takie miejsce w sieci dostosować do potrzeb swojej firmy. Pozwala na to nie tylko korzystanie z własnej domeny, ale również szereg przydatnych funkcjonalności. Wymienić tu można m.in.:

Poważnym minusem według mnie jest natomiast fakt, że w wariancie darmowym MailerLite możesz stworzyć tylko jedną stronę WWW. Po przekroczeniu tego bardzo restrykcyjnego limitu jest konieczne przejście do wersji płatnej serwisu.

Segmentacja list

MailerLite pozwala na nieograniczoną segmentację listy subskrybentów w każdym pakiecie cenowym. To bez wątpienia zaleta istotna dla wielu użytkowników. Pozwala na dzielenie grona odbiorców na mniejsze grupy, biorąc pod uwagę rozmaite kryteria. Dzięki temu jesteś w stanie lepiej dostosować do adresata każdy projektowany komunikat. Możesz też wygodnie „segregować” kontakty zgodnie z własnymi potrzebami, np. sprawdzając różne metody komunikacji.

Zależnie od Twoich potrzeb, segmentacja w e-mail marketingu może dotyczyć np.:

  • ustalonych preferencji,
  • danych demograficznych,
  • lokalizacji,
  • poziomu interakcji,
  • zachowań.

Dodatkowym atutem, który mnie pozytywnie zaskoczył w MailerLite, jest wariant dynamicznej segregacji. Nawet w podstawowych pakietach pozwala ona na automatyczne dostosowanie podziału do zmieniających się danych subskrybentów. Samodzielnie stworzysz reguły przepisywania odbiorców do danych segmentów, bazując np. na ich aktywności. To usprawni proces zarządzania kontaktami i sprawi, że Twoje działania marketingowe będą bardziej efektywne.

Płatne i sprzedażowe newslettery

E-mail marketing miewa rozmaite oblicza. Może budować świadomość marki, umacniać kontakty z odbiorcami czy kierować ich do jednej strony WWW. Równie dobrze natomiast jego zadaniem bywa promowanie i sprzedaż konkretnego produktu albo usługi. Opisywany przeze mnie serwis daje możliwość realizacji obu tych założeń. W przypadku tego drugiego użytkownik zyskujesz nawet dość rozbudowaną paletę możliwości.

Oprócz bezpośredniej sprzedaży możesz bowiem skorzystać również z wielu dodatkowych opcji. Mowa tu np. o:

  • wskaźniku liczby kliknięć w przyciski zakupowe,
  • wskaźniku wartości sprzedaży i liczby zakończonych transakcji,
  • integracji z zewnętrznymi systemami e-commerce.

Ostatni z wymienionych punktów wygląda szczególnie atrakcyjnie. Dzięki niemu bowiem importowanie produktów z rozwiązań e-commerce staje się znacznie łatwiejsze. Sprawniej przebiega też synchronizacja danych oraz aktualizowanie wszelkich informacji.

MailerLite pozwala na tworzenie i zarządzanie płatnymi treściami. Doskonale sprawdzi się, jeśli stworzysz materiały, które mają być dostępne tylko po dokonaniu płatności. W takim przypadku możesz łatwo dostosować ustawienia wysyłki newsletterów do swojej sytuacji. Intuicyjny interfejs pozwoli Ci na wprowadzenie:

  • ceny,
  • częstotliwości płatności (np. roczny lub miesięczny dostęp do subskrypcji),
  • zdefiniowaniu treści w wariancie płatnym i darmowym,
  • zintegrowaniu dostępnych metod płatności,
  • wysyłki wiadomości z linkiem potwierdzającym zawarcie umowy.

Tworzenie pop-upów i formularzy zapisu

E-mail marketing bazuje na poszerzaniu listy odbiorców, do których kierujemy swój przekaz. Nie bez znaczenia jest też angażowanie zebranej już grupy i kreowanie potrzeby brania udziału w kolejnych procesach. Służą do tego rozmaite narzędzia, przyśpieszające cały proces. Ich zadaniem jest też sprawienie, by wydawał się on atrakcyjny dla odbiorców. Dzięki temu łatwiejsze będzie przyciąganie nowych adresatów prowadzonej komunikacji.

MailerLite oferuje personalizowane formularze zapisu, zwiększające skuteczność tego typu działań. Bazując na podstawowych danych subskrybentów, serwis przygotowuje treści i pola formularzy w taki sposób, by były wygodniejsze dla użytkownika. Zwiększa w ten sposób współczynnik konwersji, walcząc o lepsze wyniki dla firmy.

Skutecznym sposobem na rozbudowę listy odbiorców są także pop-upy. MailerLite daje możliwość tworzenia wyskakujących okienek i umieszczania ich na stronach internetowych. Mogą być nawet oparte na gotowych szablonach, dostosowanych do wizerunku Twojej marki. W ten sposób masz szansę przyciągnąć do siebie jeszcze więcej odbiorców i zbudować liczną i zaangażowaną społeczność. Co więcej, z poziomu jednego serwisu zyskasz dostęp do niezbędnych narzędzi analitycznych. Dzięki temu możesz łatwo:

  • zaprojektować pop-up,
  • zbudować go,
  • wdrożyć,
  • śledzić jego wskaźniki (np. współczynnik konwersji i liczbę wyświetleń czy kliknięć).

Support i wsparcie klienta

Muszę przyznać, że MailerLite stworzył naprawdę przemyślany i wygodny system wsparcia klienta. Przede wszystkim w każdego z wykupionych pakietów zyskasz dostęp do Samoobsługowego Centrum Klienta. Jest ono dostępne online i możesz skorzystać z niego w dowolnym momencie. To rozwiązanie szczególnie przydatne dla początkujących użytkowników.

Bogata baza wiedzy uzupełniona jest sekcją mini-artykułów, odpowiadających na pytania najczęściej zadawane przez użytkowników. Wszystkie informacje podzielone są na czytelne kategorie, takie jak np.:

  • formularze zapisu,
  • automatyzacja,
  • uwierzytelnianie domeny (SPF, DKIM, DMARC),
  • ustawienia konta,
  • i wiele innych.

Alternatywnie rozwiązania swojego problemu możesz szukać z wykorzystaniem wyszukiwarki. Wystarczy, że wpiszesz do niej zagadnienie, którego dotyczy Twoja sytuacja.

Jeśli dwa powyższe rozwiązania nie przyniosą rezultatu, możesz skorzystać z zaangażowanie społeczności użytkowników. W sytuacjach awaryjnych natomiast zyskujesz dostęp do płatnej pomocy eksperta.

Każdy klient MailerLite ma do swojej dyspozycji wsparcie e-mailowe oraz na czacie na żywo. Obie opcje są dostępne przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Ich dostępność jest jednak uzależniona od konkretnego pakietu. Zdecydowanym minusem jest fakt, że w wersji darmowej usługi te są aktywne tylko przez 30 dni.

Integracje MailerLite

Opisując MailerLite, nie sposób pominąć kwestii integracji. Serwis ten ma bardzo rozbudowaną bazę zewnętrznych serwisów, z którymi współpracuje. Co więcej, bezustannie ją wciąż powiększa. W chwili pisania tego artykułu jest ich aż 137. Zostały podzielone na rozmaite kategorie, zgodne ze swoim przeznaczeniem i funkcjonalnościami:

  • automatyzacja,
  • e-commerce,
  • Facebook,
  • WordPress,
  • wideo,
  • ankiety online,
  • i wiele innych.

Znalazły się wśród nich zarówno najpopularniejsze programy, jak i te przydatne, choć mniej znane. Wśród najbardziej polecanych i najczęściej wykorzystywanych przez użytkowników są np.:

  • Canva – łatwa i zaawansowana edycja plików graficznych,
  • Google Sheets, Google Docs i inne rozwiązania Google – dostęp do eksportowanych i importowanych danych w bezpłatnych arkuszach online, arkuszy tekstowych i innych;
  • MailerCheck – możliwość weryfikacji adresów e-mail i czyszczenie listy odbiorców ze wskazanych pozycji;
  • WordPress – integracja z najpopularniejszym CMS-em świata pozwala na błyskawiczne pobieranie danych subskrybentów bloga działającego na WP.

To oczywiście tylko niewielka część dostępnych rozwiązań zewnętrznych. Dzięki nim wszystkim natomiast poziom Twojego e-mail marketingu może znacząco wzrosnąć. Nie będzie wymagało to nowych inwestycji i nie zajmie wiele czasu. Szybko przyniesie natomiast zauważalne efekty.

Szablony MailerLite

Jak wspominałem wyżej, MailerLite pozwala na tworzenie na podstawie gotowych szablonów:

  • landing page’y,
  • stron internetowych,
  • newsletterów,
  • pop-upów.

Ich baza jest bardzo bogata i stale się rozwija. W każdym segmencie są natomiast podzielone na kategorie tematyczne. To ułatwia poszukiwanie optymalnych rozwiązań. W zależności od rodzaju szablonu, do wyboru masz np.:

  • blog i aktualizacje,
  • kreatywne,
  • e-commerce,
  • okazje i oferty,
  • świat,
  • wydarzenia,
  • i inne.

Widnieje przy nich ponadto informacja, w jakiej sytuacji sprawdzą się najlepiej. Część ma charakter okazjonalny, a inne służą jako wiadomości powitalne czy powiadomienia.

Wszystkie dostępne szablony są obsługiwane przez edytory „drag & drop”. Oznacza to, że możesz wygodnie modyfikować praktycznie całą ich zawartość. Zmienisz zarówno przykładowe teksty, jak i zastąpisz grafiki czy usuniesz nieodpowiadające Ci elementy. Bez konieczności programowania, ingerowania w kod czy znajomości profesjonalnych programów graficznych. Wszystko z poziomu przeglądarki internetowej.

Użytkowanie MailerLite. Jak działa w praktyce?

Czas przejść do praktycznej części recenzji MailerLite. Krok po kroku wyjaśnimy w niej:

  • jak założyć nowe konto użytkownika,
  • jak wygląda interfejs serwisu,
  • jak stworzyć listę odbiorców,
  • jak stworzyć formularz rejestracyjny,
  • jak wysyłać wiadomości e-mail.

MailerLite pozwala na wykonanie również wielu innych czynności. Nie starczy mi natomiast czasu, by opisać je wszystkie. Zachęcam więc do przetestowania tego rozwiązania samodzielnie, korzystając z darmowego pakietu. W ten sposób odkryjesz wszystko, co ten serwis ma Ci do zaoferowania. Ja natomiast skupię się w rej recenzji na kwestiach najważniejszych z perspektywy użytkownika.

Jak założyć konto w MailerLite?

Aby utworzyć konto w MailerLite, przejdź na główną stronę serwisu, czyli mailerlite.com/pl. W jej górnej części zobaczysz zielony przycisk z napisem „Zarejestruj się za darmo”. Naciśnij go, by rozpocząć proces zakładania nowego konta użytkownika.

Najpierw musisz podać podstawowe dane pozwalające na utworzenie konta:

  • nazwę firmy lub organizacji,
  • imię,
  • adres e-mail,
  • hasło.

Po wprowadzeniu danych naciśnij zielony przycisk „Utwórz konto„.

Kolejnym krokiem jest weryfikacja adresu e-mail. Na podaną przed chwilą skrzynkę powinna zostać wysłana wiadomość. Naciśnij znajdujący się w niej zielony przycisk z napisem „Verify email address” lub podobny. W przeglądarce otworzy się nowe okno. Znajdziesz się na pulpicie nawigacyjnym. Tutaj też znajdują się informacje na temat postępów realizowanego procesu. Jak widzisz, rejestracja i weryfikacja są już za Tobą. Teraz możesz uzupełnić swój profil użytkownika. Aby to zrobić, naciśnij przycisk „Uzupełnij„.

Aby Twój profil był kompletny, podaj podstawowe informacje na swój temat:

  • imię,
  • nazwisko,
  • strefę czasową,
  • język,
  • reprezentowaną przez Ciebie branżę,
  • funkcje, które Cię interesują.

Po uzupełnieniu danych naciśnij zielony przycisk z napisem „Następny krok„.

Kolejna zakładka dotyczy szczegółów na temat Twojej firmy, polityki antyspamowej oraz zgód marketingowych. Po uzupełnieniu wymaganych danych naciśnij „Potwierdź„.

Masz pełny dostęp do pulpitu nawigacyjnego.

Interfejs MailerLite – przegląd

Przygotowany dla użytkownika interfejs MailerLiter jest bardzo przejrzysty i czytelny. Został podzielony na 6 segmentów, widocznych z ekranu głównego:

  • pulpit nawigacyjny,
  • kampanie,
  • odbiorcy,
  • formularze,
  • strony internetowe,
  • automatyzacje.

Po rozwinięciu sekcji „Więcej” zyskasz dostęp do kilku przydatnych funkcji dodatkowych:

  • integracji,
  • biblioteki plików,
  • szablonów,
  • domen,
  • ustawień subskrypcji,
  • ustawień wypisu,
  • centrum preferencji,
  • powiadomień e-mail.

Poniżej omówiłem zawartość najważniejszych z nich. Skupiłem się na tych, które odgrywają główne role przy wysyłce maili i zarządzaniu internetowym biznesem.

Pulpit nawigacyjny

Pierwszy z lewej przycisk na samym dole strony pozwala na przejście do pulpitu nawigacyjnego. Znajdziesz tam statystyki, podzielone na pięć segmentów w głównym widoku:

  • odbiorcy – prezentuje podstawowe dane o ilości osób, do których docierają wysyłane przez Ciebie komunikaty, np.:
    • aktywni odbiorcy,
    • nowi odbiorcy z dzisiaj,
    • nowy (ostatnie 30 dni),
    • nowi odbiorcy w tym miesiącu,
    • wypisani (ostatnie 30 dni).
  • kampanie – zawiera wszystkie informacje dotyczące kampanii z 30 dni i realizowanych w ostatnich miesiącach. Prezentuje wskaźniki pozwalające ocenić ich skuteczność w danym przedziale czasu, np.:
    • liczbę otwarć,
    • kliknięcia (ostatnie 30 dni),
    • wskaźnik Clik to Open Rate (liczba unikalnych kliknięć/liczba unikalnych otwarć x 100),
    • wysłane wiadomości,
    • zgłoszenia SPAMu,
    • i inne.
  • automatyzacje – aktywne automatyzacje wprowadzone przy pomocy wewnętrznego narzędzia workflow. Prezentuje dane na ich temat, takie jak:
    • liczba odbiorców w kolejce,
    • wiadomości wysłane w ciągu 30 dni,
    • osoby wypisane w ciągu 30 dni,
    • ukończone ścieżki wysyłki w ciągu 30 dni;
  • formularze – wszystkie aktywne formularze i dane z nimi związane, np.:
    • zapisy z ostatnich 30 dni,
    • średni współczynnik konwersji z ostatnich 30 dni;
  • strony internetowe – dane dotyczące opublikowanych stron internetowych, stworzonych za pomocą wewnętrznego kreatora, np.:
    • zapisy z ostatnich 30 dni,
    • średni współczynnik konwersji z ostatnich 30 dni.

Kampanie

W tym miejscu znajdziesz szczegółowe informacje o wszystkich kampaniach e-mailowych, które obecnie prowadzisz. Możesz dostosować ich widok według trzech kryteriów:

  • wysłane,
  • szkice,
  • skrzynka nadawcza.

Odbiorcy

Z poziomu tej podstrony możesz zarządzać wszystkimi swoimi odbiorcami. Masz możliwość ich:

  • wyszukiwania,
  • dodawania,
  • filtrowania.

Ta ostatnia opcja możliwa jest z wykorzystaniem wielu domyślnie wprowadzonych do systemu filtrów. Do Twojej dyspozycji są m.in. takie zmienne, jak:

  • e-mail,
  • grupy,
  • pola dodatkowe,
  • źródła zapisu,
  • lokalizacja,
  • data zapisu,
  • strefa czasowa,
  • kampanie,
  • automatyzacja workflow,
  • okres nieaktywności,
  • statystyki,
  • limit odbiorców.

Poniżej stworzony został także spis wszystkich odbiorców. Uwzględnione zostały w nim informacje istotne z perspektywy działań marketingowych:

  • adres e-mail,
  • wysłane wiadomości,
  • otwarcia wiadomości,
  • kliknięcia,
  • data zapisania,
  • lokalizacja.

Zależnie od Twoich potrzeb, w spisie mogą zostać wyświetleni odbiorcy:

  • wszyscy,
  • aktywni,
  • wypisani,
  • odbicia (z Mailer Daemon),
  • zgłoszenia SPAMu,
  • niepotwierdzeni.

Ponadto, po zaznaczeniu odbiorcy (jednego lub kilku) możesz podjąć szereg działań z nim związanych. Zależnie od Twoich potrzeb szybko:

  • dodasz odbiorcę do konkretnej grupy,
  • usuniesz z grupy,
  • przeniesiesz do wypisanych,
  • skasujesz.

Zaznaczoną listę odbiorców możesz ponadto w tym miejscu eksportować do pliku CSV i Excela.

Formularze

Możesz tutaj tworzyć:

  • pop-upy,
  • wbudowane formularze,
  • promocje.

Strony internetowe

W tym miejscu zaprojektujesz, stworzysz i wdrożysz:

  • landing pages (strony docelowe),
  • strony WWW.

Podobnie jak w przypadku formularzy, tutaj też możesz nimi później zarządzać.

Automatyzacje

W tym miejscu stworzysz wszelkie, potrzebne Ci, automatyzacje. Z tego poziomu możesz też nimi wygodnie zarządzać. Mogą dotyczyć konkretnej kampanii, jak i wszystkich odbiorców albo wyznaczonej grupy.

Integracje

Zakładka pozwalająca na zarządzanie wszelkimi integracjami. Możesz w tym miejscu nadzorować ustanowione już połączenia, jak również wprowadzać nowe. Przejdziesz stąd do biblioteki wszystkich dostępnych rozwiązań zewnętrznych. Możesz ponadto złożyć wniosek o opcję, której Ci brakuje. Następnie Twoja prośba zostanie przeanalizowana przez obsługę serwisu i być może pomysł zostanie zrealizowany.

Biblioteka plików

Znajdują się tu wszystkie pliki wykorzystywane przez Ciebie do tworzenia mailingów czy stron WWW. Z tego poziomu możesz również je dodawać. Wystarczy, że naciśniesz zielony przycisk „Dodaj obraz”, by wprowadzić go ze swojego urządzenia. Alternatywnie możesz skorzystać z innych źródeł:

  • URL,
  • Google Drive,
  • Giphy,
  • Iconfinder.

Moje szablony

To podstrona służąca do tworzenia, przechowywania i zarządzania szablonami:

  • kampanii,
  • landing page’y.

Możesz tworzyć je od podstaw lub importować gotowe rozwiązania. Z tego poziomu możesz też je później edytować.

Jak stworzyć listę odbiorców w MailerLite?

Po omówieniu budowy interfejsu czas na praktykę. Podstawowym zadaniem serwisu do e-mail marketingu jest tworzenie list odbiorców. Jak działa to w MailerLite?

Jak zapewne się domyślasz, listę adresatów swoich wiadomości stworzysz w zakładce „Odbiorcy”. Opisywałem ją powyżej. Naciśnij w niej zielony przycisk „Dodaj odbiorców„, a system przekieruje Cię do nowej podstrony. W tym miejscu możesz wprowadzić dane na cztery sposoby:

  • importując dane z pliku CSV lub TXT,
  • metodą kopiuj/wklej z programu Excel,
  • dodając pojedynczego odbiorcę,
  • importując dane z Mailchimpa.

Najczęściej stosowana jest pierwsza z wymienionych metod. Pliki możesz więc bezpośrednio upuścić w wyznaczonym polu.

Jeśli chcesz wprowadzić pojedynczego odbiorcę, wybierz odpowiednią opcję z rozwijanej listy na górze strony. Następnie wprowadź jego podstawowe dane:

  • adres e-mail,
  • nazwę.

Jeśli chcesz, możesz nacisnąć „pokaż więcej pól” i wprowadzić szczegółowe informacje na jego temat. To przydatne, jeśli w przyszłości zamierzasz np. korzystać z filtrów. Do Twojej dyspozycji są takie opcje dodatkowe do uzupełnienia, jak np.:

  • nazwisko,
  • nazwa firmy,
  • kraj,
  • miasto,
  • numer telefonu,
  • województwo,
  • zip.

Jeśli chcesz i masz odbiorców podzielonych na grupy, możesz dodać nowego adresata do jednej z nich. Po uzupełnieniu wszystkich przydatnych informacji wystarczy tylko, że naciśniesz zielony przycisk „Dodaj odbiorcę” i gotowe – Twoja lista odbiorców się powiększyła!

Tworzenie formularzy rejestracyjnych w MailerLite

Wszelkiego rodzaju formularze stworzysz w zakładce o tej samej nazwie. Jest to czwarta opcja od lewej strony w dolnym menu. Po przejściu do niej wybierz rozwiązanie, na którym Ci zależy, z rozwijanej listy. W przykładzie posłużymy się „wbudowanymi formularzami”. Następnie naciśnij zielony przycisk „Utwórz„.

Nowy widok pozwoli Ci na wprowadzenie szczegółów dotyczących budowanego formularza:

  • jego nazwy,
  • rodzaju – do wyboru masz:
    • pop-up – pozwala zmienić osoby odwiedzające Twoją stronę w subskrybentów newslettera,
    • element strony – formularz zapisu, spójny z Twoją marką,
    • promocja – pojawiający się na Twojej stronie w formie wyskakującego okienka.

Naciśnij zielony przycisk „Zapisz i kontynuuj”, by przejść do kolejnego etapu. Możesz stworzyć lub wybrać w nim grupę, która ma zobaczyć Twój nowy formularz. Jeśli jeszcze nie masz żadnych grup, to naciśnij „Utwórz” i wybierz odbiorców, którzy mają do niej należeć.

Po zaznaczeniu wybranej grupy naciśnij „Kontynuuj”. Przejdziesz wtedy do kreatora typu „przeciągnij i upuść”. Prezentuje on podstawowe okienko, zachęcające do subskrypcji Twojego newslettera. Możesz je w tym miejscu dowolnie edytować przy pomocy narzędzi widocznych po prawej stronie.

W górnej części ekranu możesz wybrać, jaką formę ma mieć formularz:

  • subscribe form,
  • komunikatu o powodzeniu.

Po doprowadzeniu okienka do oczekiwanej formy możesz podejrzeć jego ostateczny wygląd. Zrobisz to za pomocą przycisku „Podgląd” w prawym górnym rogu. Tam też znajduje się zielony znacznik „Zakończ edycję”. Naciśnij go, gdy uznasz, że Twój projekt jest skończony. 

System przeniesie Cię wtedy z powrotem do głównego interfejsu. Znajdziesz się na podstronie właśnie stworzonego formularza. Jest ona zlokalizowana w sekcji „Formularze”. Z tego miejsca możesz m.in.: 

  • edytować projekt, 
  • osadzać go na swojej stronie internetowej, 
  • zmieniać jego ustawienia, 
  • edytować grupy, których dotyczy.

Tworzenie kampanii w MailerLite – instrukcja krok po kroku

Aby stworzyć kampanię, przejdź do zakładki o tej samej nazwie. To druga opcja od lewej strony, w dolnym menu. Tam naciśnij zielony przycisk na środku – „Stwórz nową kampanię”. 

W nowej podstronie musisz wybrać tym kampanii, który Cię interesuje. Do Twojej dyspozycji jest pięć opcji: 

  • klasyczna kampania – regularne rozwiązanie, pozwalające na wysyłkę maili do wybranych adresatów, 
  • testy A/B – pozwala na wysłanie dwóch wersji komunikatów, by przekonać się, który będzie skuteczniejszy, 
  • kampania RSS – pozwla na automatyczne wysyłanie nowych treści ze strony WWW i bloga, 
  • autoresponder – umożliwia ponowną wysyłkę newsletterów, 
  • kampania wielu wariantów – pozwala na wysyłanie wielu wariantów i porównywanie ich efektywności.

Dla przykładu wybrałem klasyczną kampanię. Po naciśnięciu odpowiedniego pola na ekranie pojawiło się nowe okno. Pozwala ono na wprowadzenie szczegółów: 

  • nazwy kampanii, 
  • tematu, 
  • nadawcy, 
  • preheadera (krótki podgląd treści), 
  • język, 
  • opcję śledzenia otwarć, 
  • znaczniki UTM (np. do śledzenia kliknięć z Google Analytics), 
  • odbiorcy. 

Po uzupełnieniu powyższych informacji naciśnij zielony przycisk w prawym dolnym rogu: „Dalej: Treść”. Jak łatwo z niego wywnioskować, teraz czas na zaprojektowanie samego wyglądu komunikatu. W nowym oknie masz więc do wyboru trzy opcje: 

  • stwórz – pozwala na samodzielną budowę projektu od samego początku, 
  • galeria szablonów – pozwala skorzystać z szablonów oferowanych przez serwis, 
  • ostatnie e-maile – umożliwia posłużenie się już wcześniej wykorzystywanym wzorem. 

W opcji „Stwórz” dostępne są trzy warianty, widoczne na powyższym screenie: 

  • edytor Drag & Drop – pozwala na zaprojektowanie komunikatu graficzno-tekstowego; 
  • edytor tekstowy – pozwala na stworzenie komunikatu tekstowego, bez większych elementów graficznych, 
  • niestandardowy edytor HTML – rozwiązanie dla bardziej zaawansowanych użytkowników.

Ja skorzystałem z pierwszej opcji, która przeniosła mnie do edytora. Na jego środku znajduje się szablon, który mogę dostosować do własnych potrzeb. Segmenty po prawej i lewej stronie ekranu pozwalają na wprowadzanie wszelkich potrzebnych mi zmian. 

Opcja „Działania” w górnej części edytora, umożliwia: 

  • zapisanie szablonu, 
  • usuwanie bloków treści. 

Po dwukrotnym naciśnięciu na dany element możliwa jest jego edycja. Mowa tu zarówno o grafikach, jak i tekstach. W ten sposób możesz dość szybko stworzyć komunikat spójny z wizerunkiem marki. Po zakończeniu projektu wystarczy nacisnąć „Zakończ edycję” i gotowe!

Tym sposobem znalazłem się w sekcji „Sprawdź i zaplanuj”. Tutaj mogę upewnić się, że wszystkie wprowadzone wcześniej szczegóły kampanii są prawidłowe. Możliwy jest podgląd wysyłanej wiadomości, a także jej ponowna edycja. 

W tym miejscu użytkownik planuje również czas wysyłki. Do dyspozycji są cztery warianty: 

  • wyślij teraz, 
  • wyślij w określonym czasie, 
  • na podstawie stref czasowych, 
  • inteligentna wysyłka (dostępna w pakietach premium). 

Po upewnieniu się, że wszystkie dane kampanii się zgadzają i wybraniu metody wysyłki, naciśnij przycisk „Wyślij”. Teraz stworzony przez Ciebie mailing zostanie wysłany zgodnie z Twoimi oczekiwaniami. Wraz z jego wysyłką powinny zaktualizować się także statystyki prezentujące dane dotyczące kampanii, czy zachować odbiorców. 

Co ważne, wyłącznie potwierdzone konta mogą wysyłać wiadomości e-mail i publikować strony WWW. Naciśnij „Uzyskaj potwierdzenie” w żółtym polu, widocznym na screenie powyżej. System przekieruje Cię do formularza potwierdzającego, przygotowanego przez MailerLite. To rozwiązanie pilnujące, by wyłącznie zweryfikowani użytkownicy korzystali z tego narzędzia do mailingu. 

Aby uzyskać potwierdzenie, musisz podać podstawowe informacje na temat swojej działalności: 

  • określić, czy masz już bazę odbiorców, 
  • opisać zawartość, którą zamierzasz promować, 
  • potwierdzić regulamin serwisu,
  • potwierdzić prawa własności do posiadanej już strony WWW lub opisać swoją działalność. Na Twoją korzyść zadziała wysłanie linku do mediów społecznościowych, co będzie stanowiło potwierdzenie Twojej wiarygodności. 

Na tej podstawie zespół MailerLite potwierdzi, że jesteś rzetelnym użytkownikiem. Gdy tylko tak się stanie, zyskasz pełen dostęp od funkcji serwisu w ramach pakietu, z którego korzystasz.

Ile kosztuje MailerLite?

Recenzja MailerLite musi zawierać szczegółowy opis cennika. W końcu koszty w znacznej mierze definiują sukces biznesu – również tego internetowego.

Na szczęście ceny MailerLite są całkiem przystępne i konkurencyjne. Za usługę możesz płacić w dwóch formach:

  • w rozliczeniu rocznym (oszczędzając 10 proc., płacąc z góry za 12 miesięcy),
  • w rozliczeniu miesięcznym.

Skupmy się na kosztorysie w mniej atrakcyjnym wydaniu. Osoby rozpoczynające swoją przygodę w świecie e-biznesu mogą bowiem nie być jeszcze gotowe na roczne zobowiązanie. Z czasem natomiast rzeczywiście warto rozważyć tę propozycję, gdy już nabierzesz pewności, że MailerLite jest dla Ciebie odpowiedni.

Opisywany serwis ma cztery pakiety:

  • Free – dobry na start dla początkujących przedsiębiorców, osób uczących się marketingu e-mailowego czy hobbystów. Pozwala na wysyłkę max. 12 tys. maili miesięcznie do 1000 odbiorców;
  • Growing Business – przygotowany dla mniejszych firm, pracujących nad swoimi mailingami. Pozwala na dodanie maksymalnie 3 użytkowników i nie stawia ograniczeń w kwestii liczby wysyłanych e-maili;
  • Advanced – opcja dla małych i średnich przedsiębiorstw. Nie stawia ograniczeń w liczbie wysyłanych e-maili czy liczbie użytkowników. Sprawdzi się w przypadku większości biznesów internetowych;
  • Enterprise – rozwiązanie dla najbardziej wymagających. Zapewnia pełny dostęp do wszystkich usług i możliwości serwisu. Jego warunki i cena ustalane są indywidualnie, na podstawie rozmowy z potencjalnym klientem.

Co ważne, jedynie limit odbiorców w pakiecie darmowym jest stały. Płatne rozwiązania można rozbudować. Aby to zrobić, wystarczy na stronie WWW z wyceną ustalić wyższą liczbę odbiorców, których posiadasz. Wtedy też adekwatnie do niej zmianie ulegnie cena. Warunki planów w standardowej wersji i ich cen prezentuje poniższe zestawienie.

Możliwy jest czasowy dostęp do funkcji premium, przypisanych do pakietów płatnych, zupełnie za darmo. Mowa tu o okresie próbnym, który wynosi 30 dni. Nie wymaga on uiszczania żadnej opłaty. Po miesiącu natomiast musisz wybrać jedno z trzech rozwiązań:

  1. wykupienie dostępu do planu płatnego,
  2. wybór planu darmowego i rezygnacja z funkcji premium,
  3. całkowita rezygnacja z usług MailerLite.

Opinie o MailerLite

MailerLite działa w sferze e-mail marketingu od 2010 roku i przez ten czas zdążył wyrobić sobie opinię rzetelnego serwisu o zasięgu międzynarodowym. W internecie nie brak komentarzy na jego temat, wystawianych zarówno przez byłych, jak i aktualnych klientów. Co natomiast istotne, w większości są one bardzo pozytywne.

Najczęściej rozwiązanie to chwalone jest za swoją uniwersalność. Użytkownicy doceniają narzędzia do e-mail marketingu, połączone z kreatorami stron, landing page’y i pop-upów. Nie bez znaczenia jest ponadto intuicyjna struktura serwisu, łatwa obsługa i wszechobecny tryb „przeciągnij i upuść”. To w znacznej mierze dzięki niemu z tego serwisu może skorzystać praktycznie każdy.

Nie oznacza to natomiast, że użytkownicy MailerLite nie widzą jego słabych stron. Choć niepochlebnych komentarzy nie ma zbyt wiele, dotyczą głównie ograniczeń darmowego planu. Pojawiają się sugestie, że mógłby oferować nieco więcej, szczególnie w zakresie maksymalnej liczby użytkowników. Narzekania czasem związane są też z dość skąpymi możliwościami związanymi z supportem i wsparciem klienta. Może być to uciążliwe szczególnie dla osób rozpoczynających przygodę z narzędziami do e-mail marketingu.

Mailerlite vs alternatywne rozwiązania

MailerLite nie jest jedynym serwisem do marketingu mailowego, który recenzowałem. Przed podjęciem decyzji warto przyjrzeć się również innym rozwiązaniom, dostępnym w internecie. 

Bardzo popularnym serwisem jest GetResponse. Ma dobrze zaprojektowany interfejs, gwarantujący komfortową obsługę. Jest dostępny w języku polskim i oferuje bezpłatny plan dla początkujących. Ma natomiast też swoje minusy. W darmowym i najtańszym pakiecie wprowadza rygorystyczne limity. Wersje najbardziej zaawansowane są w nim z kolei dość drogie. 

Kolejna opcja to ActiveCampaign. Ma niezwykle rozbudowaną ofertę, ogrom dostępnych szablonów i jest znany na całym świecie. Korzysta z niego ponad 180 tys. użytkowników. Nie jest jednak pozbawiony wad – nie ma polskiej wersji językowej i nie oferuje planu darmowego. 

Porównaj wszystkie te narzędzia i przeczytaj ich recenzje. Sprawdź ceny interesujących Cię pakietów oraz zakres usług. Dzięki temu łatwiej będzie Ci znaleźć rozwiązanie najlepsze pod każdym względem.

Zalety i wady MailerLite

Zalety MailerLite

  • polska wersja językowa,
  • darmowy plan dla początkujących,
  • kilka planów płatnych,
  • ogromna ilość funkcji dodatkowych,
  • rozbudowane narzędzia do tworzenia kampanii e-mailowych,
  • narzędzia oparte na funkcji „przeciągnij i upuść”,
  • liczne integracje,
  • wygodny kreator stron WWW z możliwością podpięcia własnej domeny,
  • łatwa obsługa,
  • testy A/B dotyczące różnych rozwiązań.

Wady MailerLite

  • ograniczenia dotyczące liczby subskrybentów w tańszych planach,
  • znacznie ograniczony plan darmowy,
  • proces automatyzacji może być zbyt mało zaawansowany w przypadku najbardziej zaawansowanych przedsiębiorców,
  • brak SPAM-testu, pozwalającego ocenić, czy stworzona wiadomość może zostać zakwalifikowana przez skrzynki odbiorcze jako SPAM.

Narzędzie do automatyzacji marketingu. Czy warto skorzystać z MailerLite?

MailerLite bez wątpienia jest wart rozważenia. To narzędzie dobre zarówno dla amatorów, jak i małych czy średnich firm. Ma pewne ograniczenia, dotyczą one natomiast głównie najbardziej zaawansowanych użytkowników. W zdecydowanej większości przypadków świetnie sprawdzi się do marketingu e-mailowego w najróżniejszych wydaniach.

Cennik MailerLite jest przystępny, a oferta szalenie bogata. W jednym miejscu masz szansę stworzyć stronę i landing page, a także płatny newsletter czy zwykły mailing. Pokierujesz kampanią, otrzymasz raport jej działania, a także wprowadzisz integracje z zewnętrznymi rozwiązaniami.

Rzecz jasna nie ma ofert bez wad. MailerLite mógłby oferować nieco więcej funkcji w wariancie darmowym. Nie zaszkodziłoby także, jakby wprowadził SPAM-test. Na tle atrakcyjnych cen i innych dostępnych możliwości, nie oceniałbym jednak tych wad jako dyskwalifikujące. Moim zdaniem to jedna z ciekawszych propozycji na rynku. Osoby dążące do sukcesu marketingu e-mailowego swojej marki powinny poważnie go rozważyć, nawet w wersji płatnej.

Ocena ogólna
7.71 /10