Ranking TOP 10 najlepszych kreatorów landing page w 2025 roku. Porównania, testy, ceny i opinie. Sprawdź i wybierz!
Spis treściJak tworzyć strony docelowe w łatwy sposób, możliwie jak najniższym kosztem? Znajdź najlepszy kreator landing page, korzystając z mojego rankingu TOP 10.
Strony docelowe, nazywane również stronami lądowania czy landing pages, pełnią kluczową funkcję w marketingu marki. Mają ściśle określone zadanie, z myślą o którym zostały stworzone. Największy problem jest jednak z ich budową. W końcu nie każdy wie, jak tworzyć od podstaw tak specyficzne witryny internetowe.
Na szczęście w internecie nie brak rozwiązań dobrych nawet dla niedoświadczonych użytkowników. W takim przypadku kapitalnie sprawdzi się kreator stron docelowych. Pozwoli Ci na zbudowanie landing page nawet bez umiejętności kodowania. Gdzie go jednak znaleźć i który serwis wybrać, by się nie rozczarować? W moim rankingu znajdziesz najlepsze propozycje, warte uwagi.
Szukasz kreatora landing page i nie masz czasu czytać?
TOP 3 najlepsze kreatory landing page
Luty 2025
Który kreator landing page najlepszy? Jaki wybrać? Poniżej zestawienie najlepszych propozycji.
Najlepszy wybór
WebWave
Polecane pakiety:
Free, Starter, Pro, Busieness
Bez kodowania, Darmowe szablony, Poczta, Stabilny hosting, Support PL. Drag&Drop & Move, Animacje i interakcje, Wersja mobilna strony.
Popularny wybór
WIX
Polecane pakiety:
VIP, Unilimited, Combo, Connect Domain, Business VIP, Unlimited i Basic
800+ edytowalnych szablonów, Prosty w obsłudze rozbudowany edytor, sztuczna inteligencja, 1 200 zł na reklamę, aplikacja mobilna.
Łatwa edycja
Landingi
Polecane pakiety:
Lite, Professional, Unilimited
Zero kodowania, Dobre wsparcie techniczne, Duży wybór (400+) szablonów, Integracje marketingowe, 30-dniowa gwarancja zwrotu pieniędzy.
Landing pages (strony docelowe, strony lądowania). Co to jest?
Landing page to najczęściej pojedyncza strona internetowa o charakterze marketingowym. W większości przypadków ma ona na celu zmotywowanie odbiorców do podjęcia określonego działania. Jest to cel marketingowy, objęty tzw. CTA (ang. call-to-action), czyli wezwaniem do działania.
Dobry landing page ma formę niestandardowe strony o budowie wertykalnej. Zwykle nie jest zbyt rozbudowany i nie zawiera wielu informacji teoretycznych. Pełni kluczową funkcję kampanii marketingowych, przekonując internautów do podjęcia określonego działania. Mowa tu np. o:
- zapisie się do newslettera,
- kupnie określonego produktu,
- skorzystaniu z danej usługi,
- dołączeniu do grona odbiorców,
- pobraniu e-booka,
- i innych.
Link do swojej strony docelowej możesz umieścić w reklamach, kampaniach marketingowych, mediach społecznościowych czy wiadomościach e-mail. Dzięki temu dotrzesz do potencjalnych klientów i skierujesz ich w stronę realizacji celu, na którego osiągnięciu szczególnie Ci zależy. Aby jednak takie działanie było skuteczne, landing page musi być atrakcyjny i dobrze zaprojektowany oraz wykonany.
Więcej szczegółowych informacji o landing page znajdziesz w moim artykule: Landing page: co to? Tworzenie i przykłady.
Czym są kreatory stron landing page?
Kreatory landing page to aplikacje do tworzenia stron docelowych bez konieczności kodowania. Wykorzystują do tego technologię „przeciągnij i upuść”. Najczęściej mają formę przeglądarkowej aplikacji opartej o chmurę. Część z nich ma również aplikacje mobilne.
Kreator landing page’y zazwyczaj działa w modelu SaaS (ang. Software as a service). W praktyce oznacza to, że wykupujesz do niego dostęp w modelu abonenckim. Opłacasz korzystanie z niego co miesiąc, w zamian zyskując dostęp do określonego pakietu usług. Jest on zależny od konkretnej platformy, najczęściej natomiast zawiera:
- kreator stron lądowania,
- hosting,
- panel zarządzania witryną,
- responsywne szablony gotowe do użytku i edycji (dopasowane do urządzeń mobilnych),
- możliwość rejestracji własnej domeny,
- certyfikat SSL,
- integracje aplikacji zewnętrznych,
- podstawowe narzędzia analityczne.
Często kreator stron docelowych dostępny jest w kilku pakietach. Ich ceny są ściśle powiązane z oferowanymi w ich ramach możliwościami. Najtańsze pozwalają stworzyć stronę docelową w bardzo podstawowej formie. Zwykle nie sprawdzają się też w przypadku licznego audytorium. Droższe wersje z kolei oferują zaawansowane funkcje i ogrom dodatkowych możliwości.
Najlepszy kreator landing page – ranking TOP 10
Czas wybrać najlepszy kreator stron docelowych. Poniżej znajdziesz 10 propozycji, które cieszą się szczególną popularnością wśród użytkowników. Wszystkie działają na dość podobnych zasadach. Różnią się natomiast zakresem oferowanych usług, możliwościami oraz cenami. W większości przypadków mają także darmowe wersje próbne, świetnie nadające się do ich testowania.
1. WebWave
WebWave to jeden z popularniejszych kreatorów stron internetowych. Możesz w nim tworzyć zarówno standardowe witryny, jak i landing page’e. Oferuje szereg darmowych szablonów, które są edytowalne przy użyciu metody „przeciągnij i upuść”.
Alternatywnie zbudujesz w nim witrynę od podstaw według swojego własnego pomysłu. Trzecią opcją jest skorzystanie ze sztucznej inteligencji. Na bazie wprowadzonych przez Ciebie danych ona sama zbuduje Twoje miejsce w sieci.
Warto podkreślić, że WebWave jest potężną platformą o kompleksowym zakresie usług. Z jego pomocą możesz nie tylko tworzyć nowocześnie wyglądające strony docelowe i klasyczne, ale też m.in.:
- zatrudnić eksperta,
- stworzyć sklep internetowy,
- skorzystać z własnej domeny internetowej,
- założyć i obsługiwać swoje skrzynki pocztowe z poziomu panelu użytkownika,
- otrzymać dostęp do hostingu i supportu,
- otrzymać bezpłatny certyfikat SSL,
- korzystać z rozwiązań sztucznej inteligencji,
- i wiele innych.
Kreator landing page jest wyposażony w analizator SEO. Z jego pomocą możesz zadbać o pozycjonowanie witryny oraz to, jak będzie ją postrzegać wyszukiwarka Google. Ponadto skupisz się też na brandingu lub połączysz landing page’a z pełną stronę internetową swojej firmy.
Atutem WebWave jest odpowiedzialne zadbanie o kwestie bezpieczeństwa. Oprócz darmowego certyfikatu SSL zapewnia także:
- tworzenie codziennych kopii zapasowych,
- automatyczne monitorowanie witryn 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu,
- umowę SLA gwarantującą czas pracy witryny na poziomie 99,9 proc.
Kreator landing page’y od WebWave pozwala na tworzenie stron docelowych o rozmaitym charakterze. Twórcy przygotowali cztery główne rozwiązania, zależne od celów najczęściej obieranych przez użytkowników:
- Lead Generation – odpowiadają za zbieranie danych i pozyskiwanie leadów. Pomagają zw tym zaawansowane formularze rejestracyjne;
- Click-through – pozwala na tworzenie stron internetowych typu landing page, skupionych na celu informacyjnym. Mają one pomagać użytkownikom w podejmowaniu odpowiednich decyzji zakupowych;
- Sales Page – klasyczne strony lądowania, których głównym celem jest sprzedaż usług lub produktów;
- Microsite – kreator landing page’y o bardzo rozbudowanej formie. Zawierają dodatkowe artykuły oraz materiały.
Dodatkowo do Twojej dyspozycji pozostaje rozbudowana baza zdjęć. Możesz je swobodnie umieszczać na swojej stronie docelowej. Każdy projekt ma ponadto wersję responsywną na urządzenia mobilne. Jeśli chcesz, możesz ją ręcznie dostosować do swoich potrzeb lub skorzystać z rozwiązania generowanego automatycznie.
Ile kosztuje WebWave?
Kreator landing page’y WebWave jest dostępny zarówno w wersji darmowej, jak i płatnej. Działa w ramach tych samych pakietów, co platforma do tworzenia regularnych stron internetowych. Do Twojej dyspozycji są zatem cztery pakiety, różniące się zarówno cenami, jak i pakietem oferowanych funkcji:
-
Free – pakiet oferujący darmowe kreatory landing page. W jego ramach masz dostęp m.in. do:
- przepustowości 1 GB,
- 1 GB na pliki,
- nielimitowanej liczby podstron,
- bloga,
- własnego kodu HTML, JS i CSS,
- tworzenia stron wielojęzycznych;
-
Starter – kosztuje 16,50 zł miesięcznie. Oferuje wszystko to, co plan Free, a dodatkowo również m.in.:
- przepustowość 2 GB,
- 3 GB na pliki,
- skrzynkę we własnej domenie,
- darmowy certyfikat SSL,
- zgłoszenie do Google i SEO,
- brak reklam WebWave,
- bezpłatną domenę .pl przez rok;
-
Pro – kosztuje 22,50 zł miesięcznie. Oferuje wszystko to, co plan Starter, a dodatkowo również m.in.:
- przepustowość bez limitu,
- 10 GB na pliki,
- 5 skrzynek pocztowych,
- podstrony chronione hasłem;
-
Business – kosztuje 32,50 zł miesięcznie. Oferuje wszystko to, co plan Business, a dodatkowo również m.in.:
- przepustowość bez limitu,
- nielimitowaną ilość GB na pliki,
- nielimitowane skrzynki pocztowe,
- 20 GB na pocztę email,
- sprzedaż produktów cyfrowych,
- sklep internetowy i płatności online.
Do Twojej dyspozycji pozostaje 30-dniowy okres próbny. W jego ramach masz miesiąc na wypróbowanie Planu Premium, który początkowo musisz opłacić. Jeśli nie będzie Ci odpowiadał, możesz z niego łatwo zrezygnować i otrzymać zwrot pieniędzy. To dobry sposób na przetestowanie platformy i zdecydowanie, czy jest to kreator landing page’y stworzony dla Ciebie.
2. Landingi
Landingi jest platformą przeznaczoną typowo dla Digital Marketerów. Pozwala na tworzenie profesjonalnych landing pages. Z jego usług korzysta wiele polskich i międzynarodowych marek przy promocji swoich produktów. Wymienić tu można choć tak potężne firmy, jak OLX, Credit Agricole czy Warner Bros. Dicscovery.
W jego ramach możesz liczyć na cztery główne zastosowania:
- kreator landing page’y – intuicyjny i oparty na metodzie „przeciągnij i upuść”. Zapewnia dostęp do ponad 400 edytowalnych szablonów;
- optymalizację konwersji – dysponuje wbudowanym narzędziem do śledzenia zdarzeń. Zapewnia również autorskie narzędzia analityczne oraz platformę do testów A/B;
- integracje z MarTech – oddaje do użytku klientów ponad 170 natywnych i kompatybilnych integracji oraz rozwiązań możliwych do połączenia za pośrednictwem platformy Zapier;
- generowanie i tworzenie AI – wbudowana sztuczna inteligencja może pomóc Ci w szybkim tworzeniu stron WWW i ich zawartości. Z jej pomocą przygotujesz zarówno treści, jak i tłumaczenia czy obrazy.
Kreator Landingi, stworzony z myślą o marketerach, daje dostęp do wielu narzędzi marketingowych. Przykładem mogą być tu pop-upy, one-pagery czy mikrostrony. Ciekawym rozwiązaniem są edytowalne widżety. Mają one przydatne formy, np. przycisków „Zapłać teraz” czy liczników czasu.
Ile kosztuje Landingi?
Landingi jest rozwiązaniem dość drogim. Jego profesjonalizm idzie w parze z wysokimi cenami, choć można je nieco obniżyć. Pozwala na to wykupienie abonamentu od razu na rok, dzięki czemu miesięczna opłata jest niższa. Do wyboru masz kilka pakietów:
-
Lite – kosztuje 24 euro. W jego ramach możesz liczyć na:
- kreator landing page’y,
- kreator formularzy,
- cloud hosting,
- integracje i szablony,
- Asystenta AI,
- predefiniowane sekcje,
- 10 landing pages,
- nielimitowane konwersje,
- 5000 wizyt miesięcznie,
- 1 własną domenę;
-
Professional – kosztuje 57 euro miesięcznie. Oferuje wszystko z planu Lite, a dodatkowo też np.:
- Smart Sekcje,
- własne fonty,
- A/B testy,
- E-commerce Hub,
- kreator pop-upów,
- 50 tys. wizyt miesięcznie,
- 10 własnych domen;
-
Unlimited – kosztuje 820 euro miesięcznie. Zapewnia wszystko to, co pakiet Professional, a dodatkowo również:
- Audi-log i uprawnienia,
- Domain Whitelisting,
- Custom Development,
- dedykowanego opiekuna,
- nielimitowane wizyty,
- 20 własnych domen.
Alternatywnie do Twojej dyspozycji jest jeden pakiet bezpłatny Free. Ma on jednak bardzo restrykcyjne ograniczenia. Z tego względu sprawdzi się tylko w przypadku początkujących firm lub stron działających na niewielką skalę. Za darmo oferuje on:
- 1 landing page,
- 500 wizyt miesięcznie,
- 1 własną domenę z certyfikatem SSL,
- 3000 kredytów na start w ramach Asystenta AI,
- podstawowe funkcje narzędzia.
3. Instapage
Zdaniem wielu użytkowników jest to najlepszy kreator landing page dostępny w internecie. Jego głównym produktem są rozmaite strony lądowania, przygotowywane w profesjonalny sposób. Nie wymaga umiejętności kodowania ani zaawansowanej wiedzy technicznej. Ma przejrzystą budowę i opiera się na metodzie „przeciągnij i upuść”. Ponadto pozwala na tworzenie w pełni spersonalizowanych witryn, zaprojektowanych z myślą o konkretnym profilu odbiorców.
Instapage gwarantuje dostęp do testów A/B oraz zaawansowanych eksperymentów AI. Dzięki nim możesz przeprowadzać optymalizację swoich landing page’y, zwiększając konwersję i poprawiając wyniki sprzedażowe. Pozwala ponadto na wysyłanie dedykowanych reklam na strony lądowania, zgodne z wizerunkiem i przekazem marki.
Jego produkty zostały przygotowane z myślą o różnych celach oraz branżach. Zależnie od motywacji, proponują rozwiązania dedykowane:
- w przypadku reklam w wyszukiwarkach internetowych,
- do reklam w mediach społecznościowych,
- do reklam display’owych,
- dla e-commerce,
- dla retargetingu,
- dla Lead Gen (generowania leadów),
- dla branży edukacyjnej,
- dla finansów,
- dla nieruchomości,
- dla ubezpieczeń,
- i wielu innych.
Ponadto landing page’e tworzone w Instapage wykazują się znaczną skalowalnością. Z łatwością możesz z poziomu swojego konta użytkownika utworzyć globalne bloki treści. Następnie – zależnie od okoliczności i potrzeb – dostosujesz je do własnych potrzeb i wykorzystasz w wielu projektach. Dzięki temu nie musisz od podstaw budować wielu różnych wersji serwisów, zużywając ogrom zasobów. Ponadto oszczędzasz w ten sposób czas, jednocześnie dbając o różnorodność treści.
Twórcy Instapage zadbali o to, by użytkownicy otrzymali dostęp do szeregu zaawansowanych narzędzi. Ich celem jest nie tylko tworzenie stron internetowych. Chodzi też o zwiększanie konwersji, usprawnianie pracy i optymalizację zysków. Mowa tu o rozmaitych rozwiązaniach, wśród których wymienić można m.in.:
- edytor typu „przeciągnij i upuść”,
- sztuczną inteligencję wykorzystywaną do tworzenia treści,
- testy A/B,
- mapy reklamowe (wizualizacja struktur kampanii reklamowych),
- narzędzia analityczne,
- współpracę wizualną z innymi członkami zespołu,
- silnik renderujący AMP i Thor.
Ile kosztuje Instapage?
Instapage niestety nie należy do najtańszych. Ze względu na międzynarodowy charakter ma dość wygórowane stawki, wyliczane w dolarach. Możesz natomiast nieco na nim zaoszczędzić, decydując się od razu na zakup subskrypcji rocznej. Jest ona o 20 proc. tańsza od wariantu miesięcznego. Jest dostępny w trzech planach:
-
Create – kosztuje 79 dolarów miesięcznie i zapewnia do 15 tys. unikalnych odwiedzających w miesiącu. W jej ramach możesz liczyć na:
- kreator „przeciągnij i upuść”,
- bloki stron i formularze wielokrotnego użytku,
- współpracę wizualną w czasie rzeczywistym,
- wyskakujące okienka,
- treści AI,
- responsywne wersje mobilne,
- nieograniczoną liczbę konwersji;
-
Optimize – kosztuje 159 dolarów miesięcznie i zapewnia do 30 tys. unikalnych użytkowników w miesiącu. Ma ponadto drugą wersję w cenie 239 dolarów za 50 tys. UU. Zapewnia wszystko to, co plan Create, a dodatkowo również:
- testy A/B,
- hipotezy w eksperymentach,
- konfigurowalny podział ruchu,
- planowanie,
- formularze wieloetapowe,
- dynamiczne zastępowanie tekstu;
-
Custom – cena i liczba unikalnych użytkowników w miesiącu określana indywidualnie. Zapewnia wszystko z pakietu Optimize, a dodatkowo również:
- platforma gotowa do używania w firmie,
- bloki globalne,
- mapy popularności,
- dzienniki inspekcji,
- leady wysyłane bezpośrednio do CRM lub platform marketingowych,
- CRM i usługi profesjonalne.
Z wersji Create oraz Optimize możesz skorzystać w ramach 14-dniowego pakietu testowego. Nie musisz za niego płacić, ale po upływie dwóch tygodni utracisz dostęp do programu, jeśli nie przejdziesz na plan płatny. Dodatkowo wariant Custom dostępny jest również w wersji demo.
4. HubSpot
HubSpot to rozbudowana platforma, która wśród wielu dostępnych funkcjonalności oferuje również tworzenie landing page’y. Podobnie jak inne moje propozycje, nie wymaga umiejętności kodowania ani większego doświadczenia w tworzeniu stron WWW. Zapewnia ponadto dostęp do darmowych szablonów. Wszystkie je możesz edytować przy użyciu kreatora „przeciągnij i upuść”.
Z pomocą tego narzędzia możesz tworzyć strony lądowania o rozmaitym przeznaczeniu. Interfejs wspiera zarówno witryny motywujące użytkowników do rejestracji na wydarzenia, zapisy do newsletterów czy sprzedaż produktów oraz usług. Oferuje ponadto opcje przydatne pod kątem wyszukiwarek, takie jak generowanie przyjaznych tytułów SEO oraz meta-opisów.
Ciekawym i przydatnym rozwiązaniem jest opcja personalizowania landing page z myślą o konkretnych odwiedzających. Może być to zależne np. od lokalizacji, urządzenia czy szczegółów kontaktowych w CRM. Opcję tę wspierają dodatkowo dynamiczne formularze. Dzięki nim Twoi odbiorcy nigdy nie otrzymają dwa razy tego samego pytania.
Jak każdy najlepszy kreator landing page, HubSpot do dyspozycji użytkowników oddaje narzędzia analityczne. Ich atutem bez wątpienia jest to, że zostały scentralizowane w przejrzystym i łatwym w obsłudze pulpicie nawigacyjnym. Z ich pomocą możesz sprawdzać różne rozwiązania, przeprowadzać testy i obserwować skuteczność swoich kampanii.
Ile kosztuje HubSpot?
Czy istnieją darmowe kreatory landing page? HubSpot udowadnia, że tak! Jest to częściowo bezpłatna platforma o zasięgu globalnym, dostępna dla wszystkich. Bez żadnych opłat gwarantuje dostęp dla 2 użytkowników. Co natomiast ważne, w tej formie zapewnia dostęp tylko do podstawowych rozwiązań, takich jak:
- narzędzia marketingowe,
- narzędzia sprzedażowe,
- narzędzia serwisowe,
- narzędzia do tworzenia treści,
- narzędzia operacyjne,
- narzędzia handlowe.
Jeśli Twój landing page ma być jednak bardziej zaawansowany, możesz skorzystać z jednego z czterech planów płatnych. Do wyboru masz:
-
Content Hub Starter – kosztuje 15 euro miesięcznie za 1 użytkownika i 15 euro za każdą kolejną osobę. Oferuje wszystko z planu darmowego, a dodatkowo m.in.:
- brak brandingu HubSpot,
- formularze,
- hosting premium,
- rozbudowane strony docelowe,
- asystenci AI;
-
Starter Custom Platform – kosztuje 12 euro miesięcznie za 1 użytkownika i 15 euro za każdą kolejną osobę. Oferuje wszystko z poprzedniego planu, a dodatkowo również np.:
- centrum marketingowe i pomoc w generowaniu wartościowych leadów,
- centrum sprzedaży,
- Service Hub,
- Operations Hub;
-
Content Hub Professional – kosztuje 441 euro miesięcznie za 3 użytkowników i 45 euro za każdą kolejną osobę. Oferuje wszystko z poprzednich planów, a dodatkowo też np.:
- niestandardowe raportowanie,
- testy A/B,
- osadzanie treści,
- studia przypadków,
- inteligentną zawartość stron;
-
Content Hub Enterprise – kosztuje 1470 euro miesięcznie za 5 użytkowników i 75 euro za każdą kolejną osobę. To rozwiązanie dla potężnych i najbardziej wymagających przedsiębiorstw. Oferuje wszystko z poprzednich planów, a dodatkowo np.:
- niestandardowe obiekty,
- zatwierdzanie treści,
- organizowanie zespołów,
- wiele witryn,
- rejestrowanie aktywności,
- ograniczanie dostępu do treści i danych.
5. Elementor
Elementor nie bez powodu kojarzony jest ściśle z najsłynniejszym CMS-em świata – WordPressem. Rzeczywiście jest to niesamowicie popularna wtyczka, pozwalająca na tworzenie stron internetowych. Dla niektórych może być zaskoczeniem jednak to, że działa ona również „samodzielnie”. W tej formie proponuje hosting i kreator landing page oraz tradycyjnych stron internetowych.
Z jego pomocą zyskasz komplet narzędzi potrzebnych do zaprojektowania, wdrożenia i prowadzenia strony lądowania. Dodatkowo do Twojej dyspozycji pozostaje sztuczna inteligencja. Pozwala ona na ulepszanie stron za pomocą obrazów, tekstów, projektów i innych rozwiązań. Ułatwia ponadto pracę nad kampaniami, sprzyjając ich sukcesom.
Do tej pory za pomocą Elementora stworzono na całym świecie już ponad 18 milionów stron internetowych. Na bazie tych doświadczeń twórcy mają do zaoferowania szereg przydatnych rozwiązań, jak np.:
- darmowe szablony,
- edytor bazujący na metodzie „przeciągnij i upuść”,
- responsywne projekty,
- możliwość wdrażania elementów dynamicznych,
- wbudowane narzędzia marketingowe (np. wyskakujące okienka i formularze),
- witryny e-commerce,
- hosting,
- zabezpieczenia klasy korporacyjnej,
- wsparcie ekspertów 24/7.
Ile kosztuje Elementor?
Zwyczajna wtyczka Elementor do WordPressa ma wersję darmową oraz płatną. Hosting Elementor działa jednak nieco inaczej, bo jest „samowystarczalny”. To kompleksowe rozwiązanie, obejmujące wszystkie funkcje pluginu Elementor Pro Website Builder. Ze względu na to jest rozwiązaniem płatnym, dostępnym w czterech wariantach:
-
Essential – kosztuje 4,92 dolary miesięcznie. W jego ramach możesz liczyć na:
- 1 stronę WWW,
- support 24/7,
- 57 widgetów Pro,
- kreator motywów,
- dynamiczną zawartość witryn,
- kreator formularzy;
-
Advanced Solo – kosztuje 6,58 dolarów miesięcznie. Oferuje wszystko to, co plan Essential, a dodatkowo:
- 86 widgerów Pro,
- kreator pop-upów,
- niestandardowy kod i CSS,
- funkcje e-commerce,
- notatki zespołowe;
-
Advanced – kosztuje 8,25 dolarów miesięcznie. Oferuje wszystko z niższego planu, a także np.:
- 3 witryny,
-
Expert – kosztuje 16,58 dolarów miesięcznie. Oferuje wszystko to, co plan Advanced, a dodatkowo również m.in.:
- 25 witryn,
- wsparcie Premium,
- opcję rozszerzenia pakietu do 1000 witryn (w cenie 33,25 dolarów miesięcznie).
6. Webflow
Webflow w ostatnim czasie cieszy się szczególną popularnością wśród internetowych twórców. Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, czy jest to najlepszy kreator landing page. Bez wątpienia jednak jest on naprawdę rozbudowanym narzędziem o imponujących możliwościach.
Podobnie jak inne (zarówno płatne, jak i darmowe) kreatory landing page, oparty jest na metodzie „przeciągnij i upuść”. Nie wymaga wobec tego większego doświadczenia od twórcy. Co natomiast ważne, nie ma polskiej wersji językowej. Obsługa jego intuicyjnego interfejsu jednak nie jest specjalnie skomplikowana. Powinien więc poradzić sobie z nią każdy, kto choćby w podstawowym stopniu zna język angielski. Alternatywnie zawsze możesz skorzystać również z translatora w przeglądarce.
W Webflow masz do dyspozycji darmowe i edytowalne szablony landing page. Każdy ich fragment dostosujesz ściśle do swoich potrzeb, przeciągając i upuszczając odpowiednie elementy. Dodatkowo możesz ograniczać dostęp do platformy swoim współpracownikom. W ten sposób zapobiegniesz pomyłkom i niekorzystnym zmianom w całym projekcie.
Jest to kreator pozwalający budować strony lądowania na bazie bloków konstrukcyjnych. Ponadto umożliwia tworzenie unikatowych szablonów marek dla kampanii, landing page, wydarzeń itd. Dzięki temu raz zaprojektowane rozwiązania wykorzystasz na nieograniczonej liczbie kolejnych witryn. Do Twojej dyspozycji są ponadto w jego ramach narzędzia marketingowe oraz SEO.
Ile kosztuje Webflow?
Weblow pozwala na tworzenie stron internetowych zarówno bezpłatnie, jak i w ramach pakietu płatnego. Wszystko zależy od tego, jak bardzo zaawansowany jest Twój projekt i dalekosiężne plany. W większości przypadków darmowa opcja może być dobrym początkiem i sprawdzi się w przypadku inicjatyw dopiero wchodzących na rynek. Z czasem natomiast konieczne może okazać się sięgnięcie po jeden ze standardowych pakietów abonamentowych.
Do Twojej dyspozycji są plany:
-
Starter – rozwiązanie darmowe. Oferuje:
- subdomenę Webfow.io,
- 2 strony lądowania,
- 20 kolekcji CMS (szablony stron lub listy),
- 50 elementów CMS (rekordy znajdujące się w systemie zarządzania treścią),
- 50 przesłanych formularzy,
- 1 GB przepustowości;
-
Basic – kosztuje 14 dolarów miesięcznie. Pozwala na:
- niestandardową domenę,
- 150 stron statycznych,
- nieograniczoną liczbę przesłanych formularzy,
- 10 GB przepustowości,
- ochronę przeciwprzepięciową;
-
CMS – kosztuje 23 dolary miesięcznie i zapewnia to samo co poprzedni plan, a dodatkowo też np.:
- 2000 elementów CMS,
- 50 GB przepustowości,
- 3 użytkowników edytora,
- wyszukiwanie w witrynie;
-
Business – kosztuje 39 dolarów miesięcznie. Oferuje wszystko co w poprzednich planach oraz:
- 300 stron WWW,
- 30 kolekcji CMS,
- 10 tys. elementów CMs,
- 100 GB szerokości pasma,
- 10 użytkowników edytora,
- przesyłanie pliku formularza;
- Enterprise – wyceniany indywidualnie i dopasowywany do wymagań klienta. Zapewnia pełen dostęp do narzędzi i usług platformy.
Dodatkowo możesz wybrać również rozwiązania rozszerzające funkcjonalności tego narzędzia:
- Optimize – kosztuje 299 dolarów miesięcznie. Odpowiada za maksymalizację liczby konwersji strony lądowania. Pozwala na targetowanie z personalizacją. Wykorzystuje AI do optymalizacji wrażeń odwiedzających czy przeprowadzanie testów;
- Analyze – kosztuje 29 dolarów miesięcznie. Zapewnia dostęp do statystyk dotyczących Twoich stron internetowych i ruchu na nich;
- Localization – kosztuje 9 dolarów miesięcznie. Pozwala na zarządzanie lokalizacją witryny w odniesieniu do odbiorców na całym świecie. Napędza ruch globalny, wprowadza tłumaczenia i dostosowuje ustawienia regionalne.
7. GetResponse
GetResponse kojarzony jest głównie jako narzędzie do marketingu e-mailowego. Nie jest to jednak jego jedyna rola, bo mowa tu o naprawdę wszechstronnej i rozbudowanej platformie. Znalazło się na niej również miejsce na Landing Page Generator. Jest oparty na dwóch głównych rozwiązaniach:
- kreatorze typu „przeciągnij i upuść”,
- generatorze treści AI.
Jest to narzędzie, w którym stworzysz strony lądowania o wysokiej konwersji. Wśród jego głównych funkcjonalności znalazły się takie opcje, jak:
- promowanie ofert przy użyciu niestandardowych landing page,
- monitorowanie wydajności stron docelowych,
- wprowadzanie ulepszeń na podstawie testów A/B i wyników wydajności,
- powiększanie listy e-mail przy pomocy natywnych wyskakujących okienek i formularzy,
- możliwość ustawiania formularzy i wyskakujących okienek w określonym czasie lub wydarzeniu (ponad 30 reguł wyzwalania oraz różne formaty i szablony),
- narzędzia SEO pozwalające na optymalizację witryn zgodnie z wytycznymi Google,
- możliwość zwiększania zaangażowania użytkowników za pomocą czatów na żywo osadzonych na stronach (status i harmonogram czatu oraz aplikacja GetResponse Chats),
- łatwe konfigurowanie domen profesjonalnych (możliwość podpięcia swojej domeny, wybrania jednej z dostępnych lub kupienia nowej bezpośrednio z poziomu narzędzia),
- możliwość korzystania z ponad 200 profesjonalnie zaprojektowanych szablonów. Zostały zoptymalizowane pod kątem rozmaitych celów biznesowych i są w pełni edytowalne.
W palecie jego rozbudowanych funkcji znalazł się również generator stron docelowych oparty na sztucznej inteligencji. Wystarczy, że wprowadzisz swoje wytyczne, a AI sama przygotuje dla Ciebie w pełni funkcjonalny projekt.
GetResponse oferuje szereg narzędzi marketingowych, dzięki którym możesz także rozbudować swoje działania poza standardowy marketing e-mailowy. Odpowiadają za to cztery rozwiązania:
- sztuczna inteligencja – ułatwia przeprowadzanie działań e-mail marketingowych. Pozwala na realizację spersonalizowanych kampanii uruchamianych w ciągu zaledwie kilku minut;
- automatyzacja marketingu – pozwala na tworzenie kampanii e-mail i SMS poprzez określone zachowanie. W ten sposób łatwiej jest zamienić subskrybentów w realnych klientów;
- powiadomienia web push – pozwalają na wzrost ruchu na stronie i zwiększenie konwersji dzięki widocznym powiadomieniom;
- narzędzia e-commerce – umożliwia połączenie landing page’a ze sklepem e-commerce. Dzięki temu możesz łatwiej tworzyć i prowadzić kampanie sprzedażowe czy punktowe. Dodatkowo są one w pełni zsynchronizowane z asortymentem prowadzonego przez Ciebie sklepu.
Podobnie jak wszystkie płatne i darmowe kreatory landing, GetResponse oferuje integracje z narzędziami zewnętrznymi. Dzięki temu masz wszystkie przydatne narzędzia w jednym miejscu. Ułatwia to zarządzanie nimi, zwiększa wydajność i ogranicza ilość czasu marnowanego na logowanie do wielu serwisów. Zintegrujesz go m.in. z Facebook Pixel, Google Tag Manager czy Google Analytics.
Ile kosztuje GetResponse?
GetResponse jest rozwiązaniem płatnym, dostępnym w formie abonamentowej. Możesz wykupić go na miesiąc, ale bardziej opłaca się subskrypcja z góry na rok (-18 proc. ceny) lub na dwa lata (-30 proc. ceny). Dodatkowo przetestujesz wszystkie jego funkcje dzięki bezpłatnemu 30-dniowemu okresowi testowemu premium.
Do Twojej dyspozycji jest pięć pakietu cenowych. W każdym z nich masz dostęp do opcji budowania stron internetowych oraz landing pages. W wariancie subskrypcji 2-letniej (najkorzystniejszej cenowo) ich oferta prezentuje się następująco:
-
Email Marketing – kosztuje 11,20 euro miesięcznie. Oprócz tworzenia witryn WWW i landing pages oferuje również:
- nielimitowane newslettery,
- autorespondery,
- szablony e-maili i landing pages,
- formularze rejestracyjne,
- wyskakujące okienka,
- czat na żywo 24/7,
- sesja onboardingowa,
- integracje i API;
-
Marketing Automation – kosztuje 37,80 euro miesięcznie. Proponuje wszystko to, co w pakiecie Email Marketing, a dodatkowo także np.:
- przepływy pracy oparte na zdarzeniach,
- statystyki przychodów z newslettera,
- powiadomienia web push,
- predykcyjne dostarczanie wiadomości e-mail,
- seminaria internetowe,
- zaawansowana segmentacja,
- scoring kontaktów,
- lejki sprzedażowe;
-
Ecommerce Marketing – kosztuje 74,20 euro miesięcznie. Zawiera wszystko, co tańsze pakiety, a dodatkowo również np.:
- odzyskiwanie porzuconych koszyków,
- szybkie e-maile transakcyjne,
- nielimitowane powiadomienia web push,
- kody promocyjne,
- polecane produkty,
- webinary płatne i na żądanie,
- śledzenie e-commerce,
- dedykowane raporty;
-
GetResponse MAX – kosztuje 1099 euro miesięcznie i jest rozwiązaniem dla najbardziej wymagających. Oferuje wszystkie opcje z pozostałych pakietów, a ponadto:
- priorytetowe wsparcie,
- dedykowane adresy IP.
- logowanie jednokrotne,
- marketing SMS,
- mobilne powiadomienia push,
- rekomendacje AI,
- e-maile transakcyjne,
- nieograniczona liczba użytkowników i ról.
-
Content monetization – kosztuje 43,40 euro miesięcznie. Jest to rozwiązanie proponowane w ramach innego pakietu taryfowego. Zostało stworzone z myślą o twórcach chcących zarabiać na swoich treściach. Umożliwia tworzenie stron docelowych, ale skupia się ponadto na monetyzacji treści. W jego ramach możesz liczyć na:
- opcję tworzenia nieograniczonej liczby kursów (do 500 aktywnych odbiorców),
- quizy i certyfikaty,
- brak opłat transakcyjnych,
- czat na żywo 24/7,
- marketing e-mailowy,
- autorespondery,
- automatyzację działań marketingowych,
- integracje z API.
Dodatkowo każdą opcję możesz rozbudować o większą liczbę kontaktów. Powyższe ceny dotyczą 1000 odbiorców. Wartość ta może natomiast zostać zwiększona nawet do 100 tys. Wiąże się to natomiast ze wzrostem kosztów. W przypadku pakietu Email marketing mowa tu np. o zmianie z 11,20 euro miesięcznie na 328,30 euro.
8. MailerLite
MailerLite to polskojęzyczna platforma marketingowa. Znajdziesz w niej rozmaite narzędzia wspierające zwiększanie grona odbiorców i generowanie przychodów. W jej ramach możesz liczyć na dostęp do takich usług i produktów online, jak m.in.:
- e-mail marketing,
- automatyzacje marketingowe,
- edytory newsletterów,
- powiadomienia e-mail,
- kreator stron WWW i landing pages,
- kreator blogów,
- formularze zapisu,
- weryfikator e-mail,
- produkty cyfrowe,
- e-commerce,
- płatne subskrypcje newsletterów,
- i wiele innych.
Ja skupię się oczywiście na tworzeniu i zarządzaniu stronami docelowymi. W tym przypadku również do Twojej dyspozycji pozostaje intuicyjny kreator „przeciągnij i upuść”. Ponownie też tworzenie landing page’a nie wymaga znajomości kodowania. Możesz korzystać z gotowych szablonów i swobodnie je edytować.
Przydatną opcją jest generator AI. Wystarczy tylko, że wprowadzisz do niego odpowiednie dane dotyczące Twoich potrzeb. Na ich podstawie sztuczna inteligencja opracuje kompletny landing page. Oczywiście jego również możesz edytować. Ponadto AI wykorzystasz do tworzenia poszczególnych elementów witryn, takich jak np. obrazy czy teksty.
Dodatkowe ułatwienie stanowią gotowe sekcje, zaprojektowane przez profesjonalistów. Możesz korzystać z nich, „układając” stronę z gotowych elementów. Jest ich ponad 70, a zawierają takie sekcje, jak m.in. ankiety, CTA, bloki, obrazy itd. Ich różnorodność nie przeszkadza natomiast w utrzymaniu spójnego wizerunku marki.
MailerLite ma szereg narzędzi zaprojektowanych z myślą o zwiększaniu konwersji. Część z nich stanowi element platformy, a inne możesz zintegrować bezpośrednio ze swoim kontem. Mowa tu o takich rozwiązaniach, jak m.in.:
- interaktywne elementy (np. pop-upy, bloki produktowe czy liczniki czasu),
- Google Analytics (analityka danych),
- narzędzia SEO,
- dodawanie własnego kodu HTML,
- testy A/B (testowanie nawet do 5 wersji landing page’y),
- heatmapy.
Ile kosztuje MailerLite?
MailerLite zapewnia zarówno darmowe kreatory landing, jak i rozwiązania płatne. Stawki poszczególnych pakietów zależą natomiast od liczby posiadanych przez Ciebie odbiorców. Rozliczenie ma formę abonamentową, ale najbardziej opłaca się wybór opcji z góry na rok. Pozwala ona bowiem zaoszczędzić 10 proc. Tę wersję wezmę pod uwagę, opisując poszczególne plany, przy założeniu standardowych 500 odbiorców. W takim wariancie masz do dyspozycji:
-
Free – opcja darmowa do 1000 odbiorców dla 1 użytkownika. Pozwala na wysyłkę 12 tys. e-maili miesięcznie. Wśród jej najważniejszych funkcji wymienić można:
- edytor „przeciągnij i upuść”,
- kreator e-mail marketing automation,
- strony internetowe,
- 10 landing page,
- raporty efektywności,
- formularze zapisu,
- pop-upy;
-
Growing Business – kosztuje 44,10 zł miesięcznie. Zapewnia dostęp dla 3 użytkowników i nielimitowaną liczbę e-maili miesięcznie. Oferuje wszystko to, co pakiet Free, a dodatkowo np.:
- sprzedaż produktów cyfrowych,
- nieograniczoną liczbę szablonów,
- dynamiczne e-maile,
- automatykę wysyłki,
- wiele wariantów testowania,
- nieograniczoną liczbę landing page, stron i blogów,
- kreator stron rezygnacji z subskrypcji;
-
Advanced -kosztuje 134,10 zł miesięcznie dla nieograniczonej liczby użytkowników. Oferuje wszystkie opcje z tańszych pakietów, a ponadto:
- inteligentną wysyłkę,
- rozszerzony e-mail marketing automation,
- integrację z Facebookiem,
- edytor HTML,
- pop-upy promocyjne,
- centrum preferencji,
- asystent pisania AI,
- zniżki partnerskie;
-
Enterprise – rozwiązanie dostosowywane indywidualnie do potrzeb użytkowników. Przeznaczony dla biznesów powyżej 100 tys. odbiorców. Oferuje wszystko z tańszych pakietów oraz:
- nieograniczoną liczbę użytkowników,
- nieograniczoną liczbę maili miesięcznie,
- dedykowane IP,
- audyt konta i poprawę wydajności,
- Success Manager,
- konsultacje i szkolenia wdrożeniowe.
Wszystkie dostępne funkcje premium możesz wypróbować za darmo. Pozwala na to 30-dniowy pakiet testowy. Nie wymaga on opłaty, ale pozwala na wykorzystanie narzędzia tylko do 1000 odbiorców.
9. Wix
Wix jest jednym z najbardziej znanych kreatorów stron internetowych na świecie. Popularny zarówno w Polsce, jak i na arenie międzynarodowej, pozwala także na tworzenie profesjonalnych landing pages. Nie wymaga kodowania czy tworzenia profesjonalnych projektów. Udostępnia gotowe szablony, które możesz swobodnie edytować. Alternatywnie możesz też zdecydować się na budowanie witryny „od zera”.
Pozwala na rozbudowane integracje z narzędziami marketingowymi. Z powodzeniem połączysz go z mediami społecznościowymi, firmowym CRM-em czy rozwiązaniami do marketingu mailowego. Zadbasz ponadto o SEO oraz z poziomu konta użytkownika zyskasz dostęp do rozbudowanych danych analitycznych.
W tak nowoczesnym systemie nie mogło zabraknąć rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji. Z ich pomocą możesz zarówno wygenerować całą stronę docelową, jak i tylko jej poszczególne elementy. Stworzysz w ten sposób angażujące teksty i zawartość odpowiadającą gustom Twoich odbiorców.
Ponadto w Wix możesz zadbać i własną domenę oraz hosting. Zwiększysz w ten sposób świadomość własnej marki. Ujednolicisz swoją stronę docelową oraz witrynę firmową. To dobre i sprawdzone rozwiązanie, budujące zaufanie odbiorców.
W rozbudowanej ofercie Wix znajdziesz szereg przydatnych rozwiązań skierowanych do różnego rodzaju biznesów. Coś dla siebie znajdą zarówno agencje, jak i freelancerzy, deweloperzy oraz rozbudowane przedsiębiorstwa.
Ile kosztuje Wix?
Wix jest rozwiązaniem płatnym w formie abonamentowej. Każdy z dostępnych pakietów pozwala na swobodne tworzenie stron docelowych. Do Twojej dyspozycji są cztery plany:
-
Light – kosztuje 17 dolarów miesięcznie i zapewnia dostęp dla 2 użytkowników. W jego ramach możesz liczyć na:
- 2 GB przestrzeni dyskowej,
- lekki pakiet marketingowy,
- darmową domenę na 1 rok;
-
Core – kosztuje 29 dolarów miesięcznie i zapewnia dostęp dla 5 użytkowników. W jego ramach możesz liczyć na:
- 50 GB przestrzeni dyskowej,
- podstawowy pakiet marketingowy,
- domenę na rok,
- podstawową analitykę,
- akceptację płatności,
- podstawowy handel elektroniczny;
-
Business – kosztuje 36 dolarów miesięcznie i zapewnia dostęp dla 10 użytkowników. W jego ramach możesz liczyć na:
- 100 GB przestrzeni dyskowej,
- standardowy pakiet marketingowy,
- domenę na rok,
- standardową analitykę,
- akceptację płatności,
- standardowy handel elektroniczny;
-
Business Elite – kostuje 159 dolarów miesięcznie i zapewnia dostęp dla 100 użytkowników. W jego ramach możesz liczyć na:
- nieograniczoną przestrzeń dyskową,
- darmową domenę na rok,
- akceptację płatności,
- zaawansowany pakiet marketingowy, analitykę, handel elektroniczny i platformę deweloperską.
Jeśli chcesz przed zakupem przetestować Wix i sprawdzić jego możliwości, skorzystaj bezpłatnego planu, który jest nieco ograniczony. W płatnych planach masz 14-dniowy okres testowy, a po tym czasie możesz poprosić o zwrot pieniędzy.
10. Squarespace
Squarespace to bardzo rozbudowane narzędzie internetowe. Pozwala na tworzenie rozmaitych stron internetowych, ale nie tylko. Z jego poziomu możesz cieszyć się wieloma przydatnymi rozwiązaniami, jak np.:
- szablonami witryn,
- inteligentnym projektowaniem,
- tworzeniem blogów i portfolio,
- analityką,
- możliwością zatrudniania ekspertów,
- sprzedażą produktów i usług,
- fakturowaniem,
- darowiznami,
- przeglądami i narzędziami marketingowymi,
- narzędziami SEO,
- kreatorem logo,
- i wieloma innymi.
Atutem tego narzędzia jest to, że z poziomu jego konta użytkownika przejdziesz przez cały proces projektowania, wdrażania i zarządzania landing page’em. Możesz bowiem na tej platformie kupić własną domenę. Następnie otrzymasz hosting, wraz z opłaceniem odpowiedniego pakietu. Do Twojej dyspozycji są szablony, na bazie których możesz stworzyć stronę docelową. Ostatecznie opublikujesz ją i będziesz monitorować jej efektywność dzięki narzędziom analitycznym.
Dodatkowo do Twojej dyspozycji są liczne integracje i narzędzia marketingowe. Świetnie nadają się zatem do kontroli wszystkich kampanii.
Ile kosztuje Squarespace?
Squarespace jest narzędziem płatnym. Ma formę abonamentową, której ceny są najkorzystniejsze w przypadku zakupu pakietów z góry na rok. W tym przypadku do dyspozycji masz pakiety:
-
Personal – kosztuje 16 dolarów miesięcznie. Możesz w jego ramach liczyć na:
- responsywne strony WWW,
- darmowe szablony,
- bezpłatna domena niestandardowa,
- darmowe wystawianie faktur,
- brak opłat transakcyjnych od faktur;
-
Business – kosztuje 23 dolary miesięcznie. Zapewnia wszystko, co plan Personal, a dodatkowo też:
- zaawansowana analityka,
- sprzedaż produktów i usług,
- finalizacja zakupów w domenie,
- 3 proc. opłaty transakcyjnej od zakupów w e-sklepie;
-
Commerce Basic – kosztuje 28 dolarów miesięcznie. Oferuje wszystko z pakietu Business, a także:
- rozbudowany merchandising,
- brak opłaty transakcyjnej od zakupów w e-sklepie;
-
Commerce Advanced – kosztuje 52 dolary miesięcznie. Oferuje wszystko z poprzedniego pakietu, a dodatkowo także:
- zaawansowana wysyłka,
- sprzedaż subskrypcji.
Przed wybraniem konkretnego pakietu możesz skorzystać z darmowego, 14-dniowego okresu próbnego.
Inne płatne i darmowe kreatory landing page
Strony docelowe możesz tworzyć nie tylko w kreatorach landing page, które znalazły się w moim rankingu. W internecie znajdziesz też wiele innych rozwiązań, z których korzystają użytkownicy zarówno w Polsce, jak i na świecie. One również nadadzą się do pozyskiwania potencjalnych klientów i promocji Twojej marki.
Wymienić tu można m.in. takie serwisy, jak:
- LeadPages,
- SITE123,
- IONOS Website Builder,
- Unbounce.
Podobnie jak te, które znalazły się w rankingu, one również mają okresy testowe i wersje próbne. Polecam je wypróbować, by znaleźć najlepszą opcję dla siebie.
Czy warto korzystać z tworzenia stron docelowych w kreatorze?
Landing page jest jednym z najskuteczniejszych rozwiązań stosowanych w przypadku internetowych kampanii marketingowych. Po raz pierwszy tworzenia stron docelowych podjął się zespół IT Microsoftu w 2003 roku. Wtedy to okazało się, że proste witryny, skupione na promocji wyłącznie jednego produktu, przynoszą świetne efekty. Od tego czasu jest wykorzystywany przez zespoły marketingowe reprezentujące najróżniejsze branże.
W tym kontekście równie opłacalne okazują się kreatory landing page. Z ich pomocą bowiem do tej formy promocji zyskują dostęp praktycznie wszyscy. Tworzenia stron internetowych typu landing page podejmować się mogą nawet osoby, które nigdy nie tworzyły witryn WWW. Gotowe szablony, metoda „pull&drop” i integracja z zewnętrznymi narzędziami zapewniają ich uniwersalność i skuteczność.
Korzyści płynące z tworzenia stron docelowych
Najczęściej zadawane pytania dotyczące landing page’y dotyczą realnych zysków płynących z korzystania z nich. Te natomiast są liczne i generują realne zyski. Mowa tu zarówno o aspekcie finansowym, jak i wizerunkowym, reklamowym i iwielu nnych. Wymienić w tym miejscu można takie kwestie, jak m.in.:
- banalna obsługa – najczęściej kreatory landing page oparte są na technologii „przeciągnij i upuść”. Dzięki temu niestandardowe strony WWW może tworzyć praktycznie każdy. Nie potrzebujesz do tego własnego działu IT czy zatrudniania profesjonalistów. Zrobisz to sam, przesuwając odpowiednie elementy w pożądane miejsca;
- gotowe szablony – praktycznie każdy kreator stron docelowych oferuje darmowe szablony przydatne przy projektowaniu stron docelowych. Najczęściej są one skierowane do rozmaitych branż i witryn z różnymi celami. Są w pełni edytowalne i nie musisz zatrudniać do tworzenia projektów zewnętrznych specjalistów;
- testy A/B strony docelowej – przeprowadzaj na swoich landing page’ach testy, żeby sprawdzać skuteczność poszczególnych rozwiązań. Dzięki temu szybko przekonasz się, który pomysł jest lepszy i może zapewnić Ci wyższą konwersję;
- dostosowanie landing pages pod kątem urządzeń mobilnych – podczas tworzenia landing page musisz pamiętać o przygotowaniu jego wersji mobilnej. Aktualnie większość internautów surfuje po internecie na swoich smartfonach. Odpowiednio przygotowanie strony docelowe mogą więc zapewnić Ci wyższą skuteczność. Zwykle kreatory oferują nawet automatyczną responsywność;
- generowanie leadów – strony docelowe przyciągają osoby o odpowiednich cechach demograficznych. Dzięki temu są w stanie osiągać wyższą konwersję. Można je zaprojektować tak, by trafiały do ściśle określonej grupy odbiorców. Ci natomiast dzięki temu są bardziej skłonni do podejmowania określonych działań, które przynoszą Ci zyski;
- integracje z narzędziami do marketingu e-mailowego – istotną tworzenia landing pages jest ich połączenie z reklamami, kampaniami marketingowymi czy działaniami z zakresu e-mail marketingu. W większości przypadków kreatory gwarantują wbudowane funkcje lub integracje z takimi narzędziami. W ten sposób oszczędzasz czas na tworzeniu skutecznych kampanii, ich prowadzeniu i monitorowaniu efektów;
- optymalizacja konwersji – nawet najlepiej wyglądające strony typu landing page nie przyniosą pożądanych efektów, jeśli nie będą odpowiednio optymalizowane. Konieczne jest ich stałe monitorowanie, usprawnianie i dopasowywanie do potrzeb i oczekiwań odbiorców. Kreator stron docelowych może realizować to na różne sposoby. Oprócz wspominanych już testów A/B wykorzystywane są także rozmaite narzędzia analityczne. Wymienić tu można choćby mapy ciepła (heat map), pozwalających badać ruchy użytkowników.
Jak stworzyć landing page krok po kroku?
Kreatory landing page ułatwią Ci zbudowanie strony docelowej bez potrzeby kodowania. Mimo to jednak warto wiedzieć, czym tego typu witryny się charakteryzują i jak przygotować się do ich stworzenia. Podczas tego procesu bowiem ważne są nie tylko aspekty techniczne, takie jak obsługa kreatora. Ważne jest także przemyślenie wszystkich aspektów merytorycznych, marketingowych czy istotnych pod kątem konwersji.
1. Określ cel swojego landing page
Jeszcze przed stworzeniem landing page’a zastanów się nad funkcjami, które musi on pełnić. Przede wszystkim powinien prowadzić do wysokiej konwersji. Nie zapomnij jednak, że jest on integralną częścią całej kampanii marketingowej. Musi mieć więc ściśle określony cel, który dzięki niemu pragniesz osiągnąć.
Landing page stworzony z myślą o generowaniu odbiorców newslettera ma nieco inną strukturą od typowej strony docelowej do sprzedaży usług lub produktów. Przy tworzeniu stron internetowych tego typu ważny jest prosty, ścisły i jednoznaczny przekaz. Jeśli sposób przyciągania odbiorców nie będzie spójny z zawartością oraz CTA, Twoi odbiorcy będą czuli się zagubieni.
2. Dodaj interesujący nagłówek stron landing page
Kreatory landing page pozwalają na dodanie czytelnego nagłówka. Strony docelowe – podobnie jak tradycyjne – w ten sposób przyciągają uwagę odbiorców. To pierwszy komunikat, który widzą osoby wchodzące na tę witrynę. Właśnie dlatego musisz bardzo dokładnie przemyśleć, w jaki sposób się do nich zwrócisz. W dużej mierze od tego właśnie zależy skuteczność LP mierzona w konwersjach i porzuceniach.
Oczywiście nie tylko nagłówek ma za zadanie sprawić, że Twój landing page będzie atrakcyjny. Warto natomiast przypomnieć w tym miejscu model reklamowy AIDA. Zgodnie z nim wszystkie treści perswazyjne są budowane według czterech kroków:
- przyciągnij uwagę (tutaj kluczową funkcję pełni właśnie nagłówek),
- zainteresuj odbiorcę,
- zachęć (przekonaj),
- skłoń do działania (CTA).
3. Opisz korzyści istotne z perspektywy użytkowników
Kampanie wykorzystujące strony docelowe muszą jasno komunikować odbiorcom, co można dzięki nim zyskać. To aspekt, który w znacznej mierze jest kluczowym motywatorem do podejmowania określonych działań. Trudno się temu zresztą dziwić – każda osoba odwiedzająca Twój landing page chce wiedzieć, co będzie z tego miała.
Na swojej strony docelowej jednoznacznie przekaż odbiorcy, co mu oferujesz i dlaczego jest mu to potrzebne. Przedstaw korzyści wynikające z Twojego produktu, oferty czy innego działania. Zrób to dodatkowo w taki sposób, by spojrzał na Ciebie i Twoją markę jako na rozwiązanie swojego potencjalnego problemu lub spełnienie pragnienia. W ten sposób podtrzymasz jego zainteresowanie, które wykazał już, decydując się na odwiedzenie Twojej strony.
4. Zaprojektuj odpowiedni wygląd stron landing page
Jak wspominałem, kreatory landing page zapewniają gotowe szablony. Są one w pełni edytowalne, dzięki czemu dopasujesz strony lądowania do własnych potrzeb. Pamiętaj jednak, że reprezentują one Twoją markę, produkty i całą firmę. Warto więc zaprojektować je prawidłowo, dbając o ich estetykę i wygląd.
Oczywiście wygląd landing page’y zależy od wielu zmiennych. Wpływa na to branża, profil odbiorców czy cel strony internetowej. Mimo to można wyróżnić kilka zasad, o których warto pamiętać, przygotowując projekt, np.:
- czytelność przekazu,
- nowoczesna forma,
- odpowiednia forma komunikacji z odbiorcami,
- poprawność językowa,
- wyraźne CTA,
- wyraźne nawiązanie Twojej strony do marki czy firmy (logo, kolorystyka itd.).
5. Przedstaw społeczny dowód słuszności
Społeczny dowód słuszności uważany jest za jeden z głównych czynników przekonujących ludzi do podejmowania określonych działań. Biorąc to pod uwagę, trudno dziwić się wskazówce, że powinien on zdobić Twoje strony docelowe.
Mowa tu o udowodnieniu, że dana decyzja jest podejmowaną przez wiele osób. Nie brak bowiem osób skłonnych do podejmowania określonych działań wtedy, gdy wiedzą, że zdecydowało się na nie już wielu ludzi przed nimi. Jak jednak zrobić to w witrynie, by wyglądało naturalnie, estetycznie i rzeczywiście przynosiło pożądane efekty?
Dobry kreator stron lądowania zwykle pozwala na umieszczanie w witrynie rozmaitych elementów sprzyjających osiągnięciu tego celu, takich jak np.:
- komentarze zadowolonych klientów,
- testimoniale (świadectwa i opinie wystawiane przez zadowolonych odbiorców),
- prezentację przemian osób, które skorzystały z Twoich usług,
- prezentację sukcesów firm, które używają Twoich produktów,
- przedstawienie znanych firm, marek i ludzi, z którymi współpracujesz.
6. Dostosuj landing pages do urządzeń mobilnych
Praktycznie wszystkie kreatory landing page pozwalają tworzyć strony docelowe zarówno w wersji desktopowej, jak i mobilnej. Zazwyczaj jest ona projektowana automatycznie, na bazie głównego projektu.
Alternatywnie proces tworzenia stron docelowych w wersji mobilnej można przeprowadzić ręcznie. Odbywa się to w taki sam sposób, jak w przypadku wersji desktopowej. Jako użytkownik również zyskujesz dostęp do podglądu na żywo, który możesz zmieniać metodą „przeciągnij i upuść”. Nie wymaga to kodowania i ma opcję przełączania się między różnymi rozdzielczościami. Dzięki temu masz pewność, że każdy użytkownik – niezależnie od urządzenia, z którego korzysta – będzie mógł odwiedzać Twoje strony lądowania.
7. Dobry landing page musi mieć wezwanie do działania
Wezwanie do działania, czyli wspominane już CTA, przyjmuje rozmaite formy. Najczęściej jest to po prostu przycisk z odpowiednim napisem. Czasem jednak bywa również bardziej kreatywny, np. osadzony w obrazach lub innych elementach witryny.
Bez niego Twoje strony docelowe będą niemalże pozbawione sensu. W końcu projektujesz i wdrażasz landing page po to, by nakłonić do określonej akcji odbiorcę. Musisz zatem dać mu na to szansę, wprowadzając odpowiedni przycisk.
Często największym wyzwaniem jest ustalenie, jak CTA powinien wyglądać i gdzie powinien się znajdować. Jego wielkość, kształt, kolor i ułożenie może mieć kluczowe znaczenie dla liczby kliknięć. Właśnie dlatego jest to jeden z głównych elementów poddawanych testom A/B.
Zalety i wady tworzenia landing page w kreatorach
Kreatory landing page – zalety
- strony docelowe bez potrzeby kodowania,
- możliwość podpięcia własnej domeny,
- ochrona certyfikatem SSL,
- ogromny wybór darmowych szablonów,
- szablony w pełni edytowalne,
- integracja z narzędziami do email marketingu,
- integracja z narzędziami zewnętrznymi,
- dostęp do narzędzi analitycznych,
- możliwość wykonywania testów A/B,
- optymalizacja konwersji,
- kilka pakietów cenowych do wyboru,
- darmowe okresy testowe,
- możliwość tworzenia landing page w wersji mobilnej.
Kreatory landing page – wady
- ograniczony dostęp do kodu landing page’a,
- ograniczone możliwości integracji z zewnętrznymi narzędziami (w zależności od serwisu),
- zaawansowane funkcje dostępne zwykle w zdecydowanie droższych pakietach cenowych,
- proces samodzielnego tworzenia stron landing page bywa czasochłonny i wymaga pewnej wprawy.
Własny landing page z kreatora – podsumowanie
Kreator stron lądowania pomoże Ci skutecznie dotrzeć do potencjalnych klientów. Z jego pomocą wzmocnisz swoją kampanię marketingową i zadbasz o konwersję na odpowiednim poziomie. Co więcej, dzięki niemu możesz stworzyć landing page nawet bez umiejętności kodowania. Wszystko dzięki w pełni edytowalnym szablonom i technologii „przeciągnij i upuść”.
Z drugiej strony kreatory landing page nie są pozbawione wad. Nie dają pełnego dostępu do kodu witryny, a przy projektowaniu stron zachęcają do wykorzystywania szablonów, przez które Twoje miejsce w sieci nie będzie unikatowe. Korzystanie z nich wymaga ponadto wykupienia dostępu do odpowiedniego pakietu. Te często są dość drogie w przypadku zaawansowanych opcji lub mają ograniczone możliwości w planach najtańszych.
Mimo wszystko kreatory landing page nadal pozostają rozwiązaniami wartymi uwagi. Oferuje je tak wiele serwisów, że łatwo znaleźć wśród nich opcję dla siebie. Praktycznie wszystkie z mojego zestawienia gwarantują darmowy okres testowy. Polecam więc z nich skorzystać i samemu przekonać się, jak ogromny drzemie w nich potencjał.