🍪 Można ciasteczko?

Ta strona chce wykorzystywać pliki cookie do analizowania ruchu oraz mierzenia skuteczności i personalizacji reklam zgodnie z polityką prywatności. Zgadzasz się?

PORADNIKI

23 min. czytania

Narzędzia SEO – najlepsze programy do SEO i pozycjonowania

SEO Narzędzia

Fot. Storyset

Narzędzia SEO 2024: Zestawienie i porównanie najlepszych programów, aplikacji i narzędzi do SEO i pozycjonowania stron w Google. Sprawdź!

Spis treści
Serwer

Jakie są najlepsze narzędzia SEO, dzięki którym zoptymalizujesz swoją stronę internetową? Poznaj płatne i darmowe rozwiązania cenione przez specjalistów SEO, które pomogą Ci znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania Google.

Dobrze dobrane narzędzia SEO mogą pomóc Ci w osiągnięciu sukcesu w internecie. Dzięki nim dokonasz analizy konkurencji i znajdziesz odpowiednie słowa kluczowe. Zoptymalizujesz swoje strony internetowe i dostaniesz do dyspozycji wiele innych, przydatnych funkcji. Wszystko to ułatwi Ci budowę marki, umacnianie jej pozycji na rynku i docieranie do nowych odbiorców.

Po czym jednak poznać, że dane rozwiązanie jest najlepsze? W tym tekście wyjaśniłem, czym charakteryzują się kompleksowe narzędzia SEO. Stworzyłem listę najciekawszych oprogramowań, które realnie wpłyną na kwestię widoczności witryny. Zwróciłem uwagę zarówno na warianty darmowe, jak i płatne. Nie potrzebujesz oczywiście ich wszystkich. Stwórz komplet z tych, które najlepiej odpowiadają Twoim potrzebom i oczekiwaniom.

Co to jest SEO?

Chcesz dobrze zrozumieć znaczenie optymalizacji strony internetowej? Jeśli tak, warto najpierw odpowiedzieć sobie na pytanie: co to jest SEO? Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW to wyjątkowo złożony proces. Dotyczy on znacznie szerszego spektrum działań niż tylko wyszukiwania słów kluczowych czy monitorowania pozycji witryny. To szereg procesów przeprowadzanych na poziomie:

  • on-site – wykonywanych w obrębie całego serwisu (zarówno strony głównej, jak i wszystkich podstron),
  • of-site – skupiających się na zewnętrznych aspektach, wpływających na samą witrynę.

Wszystkie one odpowiadają za pozycjonowanie stron internetowych. Ich rolą jest sprawienie, by pozycja Twojej witryny była lepsza niż konkurencji po wpisaniu przez odbiorców danego zwrotu w wyszukiwarce Google. To pozwoli Ci na skuteczniejsze dotarcie do potencjalnych klientów i zwiększenie liczby odsłon. Od tego natomiast krótka droga do wyższych zysków i rozwoju marki.

Dlaczego miejsce w wyszukiwarce Google jest tak istotne?

Narzędzia SEO do analizy konkurencji, analizy słów kluczowych i optymalizacji mają pomóc w znalezieniu się jak najwyżej w Google. W jaki jednak sposób przekłada się to na wspomniane wyżej zyski? Zasada jest bardzo prosta.

Wszelkie badania wskazują, że im wyżej link pojawia się w wynikach wyszukiwania, tym więcej osób w niego klika. To generuje zwiększony ruch, z którego możesz czerpać korzyści na kilka sposobów:

  • z reklam – im więcej osób zobaczy reklamy firm, z którymi współpracujesz, tym więcej zarobisz;
  • ze sprzedaży swoich usług i produktów – większy ruch to większa szansa na to, że ktoś zdecyduje się nawiązać z Tobą współpracę, na czym zarobisz;
  • z działań afiliacyjnych – nie brak firm, które chętnie biorą udział w różnego rodzaju programach partnerskich. Możesz zostać wydawcą i zarabiać, oferując kontrahentom dostęp do dużego ruchu generowanego przez Twoją stronę WWW;
  • z rozpoznawalności marki – im więcej osób widzi nazwę Twojej firmy, tym staje się ona popularniejsza i rośnie zaufanie do niej. Potencjalni klienci częściej ją wyszukują, wzbudza zainteresowanie i umacnia pozycję na rynku, generując coraz wyższe zyski.

Czy warto korzystać z narzędzi SEO?

Dobre narzędzie SEO może dostarczyć Ci wiele cennych informacji niezbędnych w procesie optymalizacji witryny. Często wymaga to połączenia wyników z kilku programów, bez nich jednak osiągnięcie pożądanych efektów jest zwyczajnie niemożliwe. Dzięki nim możesz bowiem podjąć szereg działań, takich jak m.in.:

  • analiza konkurencji,
  • przeprowadzenie audytu SEO,
  • analiza linków przychodzących i wychodzących (wykonane analizy profilu linkowego),
  • badanie słów kluczowych,
  • optymalizacja strony pod konkretne słowa kluczowe,
  • monitorowanie pozycji strony i jej zmian,
  • optymalizacja szybkości działania witryny,
  • optymalizacja strony na urządzeniach mobilnych.

Narzędzia SEO są niezbędne do odpowiedzialnej, przemyślanej i szeroko zakrojonej optymalizacji. Trzeba natomiast wiedzieć, jak działają poszczególne z nich i poznać ich rodzaje. Dzięki temu będziesz w stanie skompletować zestaw, który dostarczy Ci wszystkie niezbędne informacje w akceptowalnie niskiej cenie. Jednocześnie unikniesz przepłacania za funkcje powtarzające się i takie, których nie potrzebujesz.

Rodzaje narzędzi SEO. Słowa kluczowe to nie wszystko

Jak wspomniałem, pozycjonowanie strony internetowej dotyczy wielu rozmaitych aspektów. Dotyczy to różnorodności zarówno metod badań, jak i celów, które wyznaczają właściciele witryn internetowych. To sprawia, że amatorzy lub specjaliści SEO najczęściej korzystają z kilku różnych programów do SEO w jednym czasie. Ich wybór związany jest natomiast przede wszystkim z:

  • budżetem,
  • przyjętą strategią,
  • określonymi celami.

Niestety nie ma jednego, uniwersalnego SEO narzędzia, które zapewniałoby dostęp do wszystkich informacji potrzebnych do pozycjonowania. Poszczególne rozwiązania natomiast prześcigają się w ciągłym rozbudowywaniu swoich ofert. W przypadku wielu z nich prezentowane dane są coraz bardziej kompleksowe. Warto zatem regularnie je porównywać i „przeskakiwać” między oprogramowaniami, w zależności od zmieniających się wymagań biznesu.

Nie bez znaczenia jest też fakt, że sektor pozycjonowania stron bezustannie się rozwija. Optymalizacja pod kątem pozycjonowania przebiega nieco inaczej praktycznie z każdą aktualizacją wytycznych publikowanych przez Google. Z tego względu narzędzia SEO również muszą „nadążać” za potrzebami klientów. W praktyce natomiast zwykle się „uzupełniają”.

Oznacza to, że np. za pomocą jednego serwisu przeprowadzisz analizę linków przychodzących, a drugi wykorzystasz do tworzenia treści. Jednocześnie żaden z nich nie ma „wszystkiego” i czegoś mu brakuje. Z tego względu narzędzia SEO dzieli się na kilka rodzajów, zależnie od ich przeznaczenia, np.:

  • do analizy fraz kluczowych – mają za zadanie wyszukiwać frazy kluczowe istotne w danej branży, z którą związany jest serwis. Prezentowane przez nie dane dotyczą popularności słów kluczowych, trendów wyszukiwania, konkurencyjności itp.;
  • do analizy strony internetowej (audyt SEO) – pozwalają na sprawdzenie obecnego stanu optymalizacji strony WWW pod kątem wyszukiwarek. W przypadku profesjonalnego narzędzia do analizy pod uwagę brane są zarówno aspekty techniczne, jak i contentowa zawartość. Zależnie od konkretnego rozwiązania, w wynikach mogą być uwzględniane takie aspekty, jak m.in. prędkość ładowania, meta tagi, błędy SEO, przekierowania, problemy techniczne itd.;
  • odpowiadające za monitoring pozycji witryny – pozwalają śledzić widoczność strony w wynikach wyszukiwania na daną frazę kluczową. Dostarczają informacje na temat postępów w procesie optymalizacji SEO i wszelkich zmian rankingowych;
  • do analizy treści – odpowiadają za analizę i optymalizację wszystkich treści znajdujących się w witrynie. Sugerują poprawy dotyczące słów kluczowych, nagłówków, zagęszczenia fraz itd.;
  • do analizy linków zwrotnych (tzw. backlinków) – służą do monitorowania profili linków zwrotnych. Analizują linki konkurencji, wyszukują linki wysokiej jakości, monitorują pozycje usunięte itd.;
  • pomagające przy analizie konkurencji – umożliwiają porównanie serwisu do stron konkurencji. Ułatwiają ich analizę i pozwalają na odkrywanie mankamentów, które możesz wykorzystać na swoją korzyść;
  • do analizy ruchu i zbierania danych analitycznych – umożliwiają wykonywanie analizy wstecznej na podstawie zebranych danych. Z ich pomocą możesz monitorować ruch i zachowania użytkowników (także w czasie rzeczywistym). To niezbędne rozwiązanie w przypadku planowania i realizowania działań marketingowych.

Pamiętaj, że bardzo często narzędzia SEO zapewniają pomoc w kilku powyższych aspektach na raz. Im bardziej rozbudowane są ich możliwości, tym lepiej, bo zyskujesz więcej możliwości z poziomu jednego serwisu. Istotne natomiast, by zachowywały przy tym skuteczność i atrakcyjną cenę.

Zobacz też: Jak wypozycjonować stronę w Google samemu?

Najlepsze narzędzia SEO – bezpłatne

Bezterminowo darmowe narzędzia SEO są podstawą działań sprzyjających pozycjonowaniu witryny. Warto od nich zacząć, zdobywając najważniejsze dane. To kapitalne rozwiązanie praktycznie dla wszystkich, m.in.:

  • hobbystów,
  • właścicieli niewielkich stron internetowych,
  • osób prowadzących blogi,
  • początkujących specjalistów SEO,
  • agencji marketingowych i SEO,
  • osób prowadzących e-biznes, które nie potrzebują zaawansowanych danych.

Bardzo często stanowią „uzupełnienie” danych z płatnych serwisów. Mimo swobodnemu dostępowi są dość rozbudowane i służą do analizy rozmaitych czynników. Zapewniają dostęp do szeregu ważnych funkcji, takich jak m.in.:

  • wyszukiwania słów kluczowych,
  • sprawdzanie szybkości działania witryny,
  • dostęp do danych analitycznych,
  • planowania contentu,
  • monitoring pozycji.

Poniżej opisaliśmy ich najważniejsze cechy i sposób działania, żeby łatwiej było Ci znaleźć rozwiązanie dla siebie. Nic natomiast nie stoi na przeszkodzie, by korzystać z nich wszystkich na raz. Nie ma w tym aspekcie żadnych ograniczeń.

Google PageSpeed Insights

Google PageSpeed Insights to przykład narzędzia SEO stworzonego przez Google. Pozwala w głównej mierze na ocenę strony pod kątem szybkości działania. Umożliwia analizowanie tego parametru zarówno dla komputerów, jak i urządzeń mobilnych. Ten aspekt natomiast ma bezpośredni wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania.

Po wprowadzeniu adresu do PageSpeed Insights system przeanalizuje witrynę pod czterema głównymi względami. Oceni jej:

  • wydajność,
  • ułatwienia dostępu,
  • sprawdzone metody,
  • SEO.

Każdy z tych aspektów otrzyma ocenę punktową, której maksymalny wynik to równe 100. Ponadto skupi się na wrażeniach użytkowników oraz wskaże zagadnienia warte dopracowania. Jego zaletą jest to, że generuje rozbudowane wnioski diagnostyczne, wraz z poradami dla użytkownika. Wyjaśnia w nich, co i w jaki sposób możesz jeszcze poprawić. To pozwala oszczędzić czas na samodzielną analizę. Szczególnie może przydać się początkującym użytkownikom.

Google Search Console

Google Search Console to podstawowe narzędzie stosowane niemalże przez każdą osobę zainteresowaną SEO. Jego głównym zadaniem jest monitorowanie i analizowanie pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Umożliwia śledzenie kluczowych danych dotyczących witryny oraz efektywności jej działania.

Zaletą Google Search Console jest fakt, że informuje ono o wszelkich problemach technicznych związanych z funkcjonowaniem witryny. Dzięki temu masz szansę błyskawicznie na nie reagować. Ponadto dostępna jest z jego poziomu analiza linków, wgranie mapy witryny i zgłoszenie jej do indeksowania. Z tego powodu często jest to rozwiązanie wybierane w pierwszej kolejności.

Ważną kwestią jest możliwość wygenerowania z jego poziomu raportu UX. Jest on oparty na podstawowych czynnikach internetowych. Mowa tu o tzw. Core Web Vitals. W znacznej mierze to właśnie dbanie o te parametry jest istotnym działaniem z zakresu pozycjonowania stron WWW.

Google Analytics 4

Google Analytics 4 jest narzędziem analitycznym. Jego zadaniem jest zbieranie bardzo szczegółowych danych dotyczących ruchu na Twojej stronie WWW. Uznawane jest za rozwiązanie podstawowe i jedno z najpopularniejszych na świecie. Pozwala zarówno monitorować, jak i przechowywać oraz analizować wstecznie informacje o zachowaniach użytkowników. Daje dostęp do wielu rozbudowanych funkcji, dotyczących m.in.:

  • źródeł ruchu,
  • konwersji,
  • sesji,
  • profili użytkowników,
  • i wielu innych.

Skupia się na działaniach przeprowadzanych w obrębie danej witryny. Umożliwia ponadto także liczne integracje, śledząc np. skuteczność kampanii marketingowych. Z jego pomocą możesz tworzyć raporty i monitorować trendy obecne wśród Twoich odbiorców. To z kolei wykorzystywane jest przy opracowywaniu strategii SEO i planowaniu dalszego rozwoju e-biznesu.

Google Keyword Planner (Planer Słów Kluczowych Google)

Planer Słów Kluczowych Google to nie jest typowe narzędzie SEO, a jedna z funkcjonalności dostępnych na platformie reklamowej Google Ads. Teoretycznie jego zadaniem jest badanie fraz kluczowych na rzecz planowania kampanii reklamowych. Ze względu na darmowy dostęp jednak zyskało również na popularności wśród specjalistów od pozycjonowania.

Możesz wykorzystać je do wyszukiwania słów kluczowych, obserwacji aktualnych trendów i sprawdzania popularności danych fraz. Wskaże Ci te określenia, które w Twojej branży są szczególnie często wykorzystywane przez użytkowników. Pozwoli też na przyjrzenie się ich konkurencyjności. To parametr określający, jak trudno jest się na danych zwrotach „wybić”. W ten sposób poznasz obszary niezagospodarowane przez Twoich rywali. Możesz wykorzystać to przy optymalizacji swojej strony internetowej.

Nic nie stoi na przeszkodzie, by na podstawie analizy słów kluczowych w Google Keyword Planner znaleźć frazy:

  • do tekstów w witrynie,
  • do opisów meta:
    • meta title,
    • meta description.

Z jego pomocą przeprowadzana analiza konkurencji jest skuteczniejsza. Tworzony content może być natomiast lepiej dostosowany do intencji użytkowników.

Answer The Public

Answer The Public to typ narzędzia SEO, które w darmowej wersji sprowadza się do analizy słów kluczowych. Pomaga w generowaniu fraz, daje pomysły na nowe kombinacje i sugeruje przydatne rozwiązania. Po wprowadzeniu interesującego Cię zagadnienia przedstawi całą gamę propozycji z nim związanych. Opiera się na danych z wyników wyszukiwania Google. Dzięki temu ułatwia przygotowywanie contentu odpowiadającego na potrzeby użytkowników.

Wyszukuje zarówno słowa kluczowe w formie krótkiej, jak i long-tail keywords, czyli tzw. długie ogony. Mowa tu o frazach składających się z dłuższych zagadnień. Jego największym minusem jest jednak to, że nie jest skupiony typowo na polskim rynku i języku. Opiera się w znacznej mierze na anglojęzycznych danych, mimo to jednak bywa bardzo pomocny.

Jest to narzędzie SEO dostępne w wersji darmowej, ale objęte pewnymi limitami. Bez płacenia możesz sprawdzić tylko ograniczoną liczbę fraz i nie masz dostępu do wszystkich funkcji. Jest możliwość wykupienia go w abonamencie miesięcznym lub dożywotnio. W przypadku wielu osób początkujących natomiast wersja bezpłatna powinna w zupełności wystarczyć.

Google Trends

Google Trends to kolejny przykład darmowego narzędzia SEO zaprojektowanego przez amerykańskiego giganta. Obiektem jego działania są szeroko pojęte słowa kluczowe i ich obecność w sieci. Pozwala na analizę ich popularności, a także prezentuje aktualne i przewidywalne trendy dotyczące wyszukiwań. Rozpatruje zagadnienia wprowadzane przez użytkowników pod różnymi względami. Bierze pod uwagę:

  • słowa kluczowe,
  • marki,
  • tematykę,
  • wydarzenia.

W Google Trends możesz samodzielnie sprawdzić konkretne, interesujące się słowa kluczowe i to, jak często są wyszukiwane. Oprócz tego masz dostęp do licznych raportów i zestawień tworzonych na podstawie haseł wprowadzanych przez internautów. Mogą one dotyczyć określonych zagadnień (związanych np. z wyborami w Polsce), jak i konkretnych danych (np. najczęściej wyszukiwane hasła w 2023 roku).

Przydatnym rozwiązaniem jest dostęp do haseł zyskujących popularność. Google Trends w zwięzłej formie prezentuje frazy i zagadnienia, których liczba wyszukiwań wzrosła w ostatnim czasie. Poszukując fraz kluczowych ,masz do dyspozycji rozmaite filtry, precyzujące otrzymywane wyniki, takie jak np.:

  • kraj,
  • okres analizy słów kluczowych,
  • zakres tematyczny,
  • rodzaj wyszukiwarki.

Najlepsze narzędzia SEO – płatne

Po płatne narzędzia SEO sięgają zwykle osoby podchodzące do pozycjonowania stron w sposób bardziej profesjonalny. Często są to:

  • właściciele większych i prężnie rozwijających się witryn,
  • właściciele e-biznesów bazujących na dużym ruchu,
  • szereg polskich i międzynarodowych agencji SEO, contentowych oraz marketingowych,
  • indywidualni specjaliści SEO działający jako freelancerzy.

Wykupienie dostępu do tych narzędzi często traktowane jest jako pewna forma inwestycji. Płacisz za nie, wydajesz co pewien czas pieniądze, ale zyskujesz dostęp do szeregu przydatnych danych. Bez nich nie byłyby one dla Ciebie dostępne. W ten sposób natomiast możesz wykorzystać je, by zwiększyć ruch na swojej stronie internetowej. To natomiast przekłada się na wyższe zyski, przekraczające opłatę za program. Ostatecznie więc transakcja może być korzystna dla Twojego biznesu.

SEMSTORM

SEMSTORM to polskie narzędzie SEO oraz marketingowe. Z jego poziomu możliwa jest szczegółowa analiza konkurencji, a także monitoring pozycji czy badanie fraz kluczowych. Pozwala na przeprowadzenie audytu SEO witryny, a wszystkie dostępne w jego ramach funkcje są obsługiwane w języku polskim. Jego atutem jest skupienie się na naszym rynku krajowym, co przekłada się na wysoką efektywność i wiarygodne dane.

SEMSTORM należy do narzędzi SEO, które są intuicyjne w budowie i łatwe w obsłudze. Ma jasno opisane funkcje i zapewnia dostęp do przejrzystego kokpitu. Jednocześnie gwarantuje support w języku polskim i bardzo dużo rozbudowanych samouczków. Dobrze sprawdza się dzięki temu do nauki zasad pozycjonowania od podstaw.

Ile kosztuje SEMSTORM?

Podobnie jak większość narzędzi SEO, SEMSTORM dostępny jest w planach miesięcznych lub rocznych. Ten drugi wariant jest tańszy i w porównaniu do pierwszego 2 miesiące korzystania z programu są „gratis”. Możesz w jego ramach zdecydować się na cztery plany:

  • Starter – kosztuje 129 zł miesięcznie lub 1290 zł za rok,
  • Premium – kosztuje 249 zł miesięcznie lub 2490 zł za rok,
  • Business – kosztuje 599 zł miesięcznie lub 5990 zł za rok,
  • Agency – kosztuje 899 zł miesięcznie lub 8990 zł za rok.

Każdy z pakietów możesz wypróbować przez 14 dni za darmo.

Zobacz naszą recenzję i opinie o SEMSTORM.

Senuto

Senuto to przykład kolejnego polskiego narzędzia SEO do analizy widoczności. Jest to zaawansowane rozwiązanie, dające dostęp do wielu istotnych informacji z punktu widzenia pozycjonowania. Umożliwia m.in.:

  • sprawdzanie widoczności w wynikach wyszukiwania,
  • przeprowadzenie audytu SEO,
  • wykonanie analizy konkurencji,
  • wykonanie analizy treści i jej optymalizację,
  • monitorowanie i wyszukiwanie słów kluczowych.

To jeden z najpopularniejszych serwisów wśród polskich specjalistów SEO. Jego atutem jest bezustanny rozwój i wprowadzanie nowoczesnych funkcji.

Ile kosztuje Senuto?

Senuto nie jest darmowe, ale biorąc pod uwagę jego rozbudowaną formę, zakup może się opłacić. Szczególnie warto wziąć pod uwagę oferowane plany roczne. Pozwalają zaoszczędzić nawet do 42 proc. w stosunku do rozliczeń miesięcznych. Zależnie od Twoich potrzeb i możliwości finansowych, zdecydować się możesz na jedną z czterech opcji cenowych:

  • Lite – kosztuje 119 zł miesięcznie lub 99 zł miesięcznie w pakiecie rocznym.
  • Basic – kosztuje 249 zł miesięcznie lub 208 zł miesięcznie w pakiecie rocznym,
  • Advanced – kosztuje 499 zł miesięcznie lub 416 zł miesięcznie w pakiecie rocznym,
  • Prime – kosztuje 1199 zł miesięcznie lub 699 zł miesięcznie w pakiecie rocznym.

Zobacz naszą recenzję i opinie o Senuto.

Surfer SEO

Surfer SEO pozwala zoptymalizować stronę internetową od strony contentowej. Na podstawie wprowadzonej przez użytkownika frazy kluczowej przygotowuje komplet wytycznych do tekstu na stronę WWW. Bierze przy tym pod uwagę analizę słów kluczowych, długość oraz nasycenie fraz w artykułach konkurencji. Na tej podstawie prezentuje wytyczne pozwalające na wdrożenie skuteczniejszego i lepiej zoptymalizowanego rozwiązania.

Na tym jednak jego możliwości się nie kończą. Oprócz contentu pozwala także na:

  • przeprowadzenie audytu strony pod względem zgodności z wytycznymi SEO,
  • wygenerowanie wskazówek dotyczących elementów istotnych w trakcie procesu planowania treści (np. nagłówków, elementów graficznych itd.),
  • analizowanie konkurencji,
  • przygotowywanie briefów i treści w oparciu o sztuczną inteligencję.

Jest to narzędzie bardzo często wykorzystywane przez specjalistów SEO współpracujących z osobami zajmującymi się contentem. Daje dostęp do Content Editora, który jest wygodnym edytorem tekstu. To autorskie rozwiązanie umożliwiające tworzenie tekstów uwzględniających frazy kluczowe, nagłówki i inne zagadnienia istotne w SEO.

Ile kosztuje Surfer SEO?

Surfer SEO jest narzędziem płatnym i stosunkowo drogim. Wynika to z faktu, że ceny uzależnione są od ilości artykułów, które możesz w ramach jego działania napisać. Zależnie od swoich potrzeb masz do wyboru jeden z czterech planów cenowych:

  • Essential – pozwala na stworzenie 30 artykułów w miesiącu. Kosztuje 89 dolarów miesięcznie lub 828 dolarów rocznie,
  • Scale – pozwala na stworzenie 100 artykułów w miesiącu. Kosztuje 129 dolarów miesięcznie lub 1188 dolarów rocznie,
  • Scale AI – pozwala na stworzenie 100 artykułów w miesiącu i wygenerowanie 10 tekstów AI. Kosztuje 219 dolarów miesięcznie lub 2148 dolarów rocznie,
  • Enterprise – pozwala na stworzenie niestandardowej ilości artykułów i tekstów AI. Kosztuje 399 dolarów miesięcznie w pakiecie rocznym.

Do Twojej dyspozycji jest ponadto 7-dniowy okres testowy. Wymaga on natomiast podania danych karty bankowej.

Zobacz naszą recenzję i opinie o Surfer SEO.

WhitePress

WhitePress nie jest oczywistym narzędziem SEO do analizy widoczności czy wyszukiwania słów kluczowych. Możesz wykorzystać go na korzyść swojego portalu, ale musisz wiedzieć, jak to zrobić. Jego głównym atutem w tym kontekście jest to, że za jego pośrednictwem możesz publikować artykuły z linkiem do swojego miejsca w sieci w różnych miejscach. Jak już zapewne się domyślasz, dbasz w ten sposób o profil linków w swoim serwisie.

Dlaczego to tak istotne? Roboty Google poświęcają wiele czasu na analizy linków portali internetowych. Im większa jest liczba wartościowych miejsc odsyłających do Twojej strony internetowej, tym lepiej dla Ciebie. Działa to na korzyść wiarygodności Twojej marki. Pomaga zatem zajmować wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania.

WhitePress jest rozbudowanym narzędziem. Możesz za jego pośrednictwem wybrać miejsca publikacji linków i śledzić ich aktywność. Z jego poziomu nawiążesz też współpracę z copywriterami, wydawcami czy nawet influencerami.

Ile kosztuje WhitePress?

Cennik platformy WhitePress wygląda nieco inaczej niż w przypadku standardowych narzędzi SEO. Zamawiasz w nim bowiem konkretne artykuły o wybranych parametrach i to za nie płacisz. Wszystko zatem zależy od takich aspektów, jak np.:

  • liczba znaków w artykule,
  • termin realizacji,
  • autor artykułu,
  • tematyka,
  • miejsce publikacji artykułu z linkiem do Twojego portalu.

Zależnie od tych wytycznych do Twojej dyspozycji pozostaje pięć opcji cenowych:

  • artykuł podstawowy – 50 zł,
  • artykuł rozbudowany – 75 zł,
  • artykuł specjalistyczny – 150 zł,
  • artykuł premium – 250 zł,
  • artykuł premium – 650 zł.

Zobacz naszą recenzję i opinie o WhitePress.

Linkhouse

Linkhouse pod wieloma względami działa podobnie do WhitePressa i uważany jest za jego głównego konkurenta. Również możesz w nim zamawiać artykuły zawierające linki prowadzące bezpośrednio do Twojej strony. Ma on dostęp do ogromnej bazy serwisów o wszelkiej tematyce. Łatwo znajdziesz w nim więc zapewne coś związanego z branżą, w której działasz. Dodatkowo oferuje on także szereg rozwiązań dodatkowych, takich jak np.:

  • giełdę domen,
  • giełdę stron,
  • copywriting,
  • kampanie cykliczne,
  • kampanie na podstawie danych z Google Search Console,
  • Webinary,
  • i wiele innych.

Zapewnia kompleksowe narzędzia do analizy i budowy link buildingu strony internetowej.

Ile kosztuje Linkhouse?

Linkhouse nie ma z góry określonego cennika, dostępnego w swojej witrynie WWW. Możesz w nim natomiast założyć konto zupełnie za darmo i tam znaleźć oferty, które Cię interesują. Zależnie od parametrów zamówionego tekstu, a także miejsca i warunków, w których się pojawi, dostaniesz odpowiednią wycenę. Jest to jedno z najchętniej wykorzystywanych narzędzi na rynku, warto więc zapoznać się z nim i sprawdzić, co ma do zaoferowania.

Zobacz naszą recenzję i opinie o Linkhouse.

Ahrefs

Na pierwszy rzut oka Ahrefs przypomina nieco Answer The Public. Rzeczywiście należy ono do narzędzi SEO, które nawet za darmo pozwalają sprawdzać frazy kluczowe. Na tym jednak jego rola się nie kończy, a wręcz przeciwnie – to zaledwie początek. W praktyce bowiem jest to bardzo rozbudowane narzędzie do pozycjonowania stron, ale i działań marketingowych. Oprócz monitorowania słów kluczowych pozwala bowiem również m.in. na:

  • wykonanie audytu strony internetowej,
  • monitorowanie linków wewnętrznych,
  • monitorowanie linków zewnętrznych,
  • dostęp do licznych materiałów edukacyjnych.

Ma przystępną formę i jest łatwy w obsłudze. To sprawia, że jest narzędziem SEO często wybieranym przez osoby początkujące.

Ile kosztuje Ahrefs?

Ahrefs jest dostępny w czterech planach cenowych. Możesz opłacać go raz w miesiącu lub skorzystać z tańszego planu rocznego. W zależności od wybranej specyfikacji, dostosowanej do Twoich potrzeb, możesz skorzystać z wariantów:

  • Lite – 99 dolary miesięcznie lub 990 dolarów rocznie,
  • Standard – 199 dolarów miesięcznie lub 166 dolarów rocznie,
  • Advanced – 399 dolarów miesięcznie lub 333 dolary rocznie,
  • Enterprise – 999 dolarów miesięcznie lub 833 dolary rocznie.

Screaming Frog SEO Spider

Screaming Frog podchodzi do każdej strony internetowej pod kątem technicznym. Ocenia jej funkcjonowanie poprzez crawlowanie (przeszukiwanie). Dokładnie tak robią to również roboty Google. Zwraca przy tym uwagę na wszystkie jej istotne elementy, takie jak m.in.:

  • metadane,
  • nagłówki,
  • tagi,
  • linki,
  • i wiele innych.

Dzięki temu zyskujesz kompleksowy raport dotyczący stanu Twojej witryny. Świetnie sprawdza się przy audytach czy budowaniu planu optymalizacji. Pomaga dostrzec elementy wymagające poprawy w walce o wyższą pozycję w wyszukiwarce Google. Co natomiast istotne, nieco różni się od większości zwykłych narzędzi. Pozostałe programy SEO opisane w tym tekście działały bowiem z poziomu przeglądarki internetowej. Screaming Frog wymaga natomiast zainstalowania go na komputerze.

Ile kosztuje Screaming Frog SEO Spider?

Screaming Frog ma wersję płatną i darmową. Ta pierwsza może sprawdzić się w przypadku początkujących serwisów. Po czasie natomiast konieczne bywa przejście do wersji płatnej. Jest ona dostępna tylko w jednym wariancie cenowym i kosztuje 259 dolarów rocznie. Możliwe jest wykupienie kilku licencji w razie potrzeby, co wpływa na cenę:

  • 1-4 licencje – 259 dolarów rocznie za każdą licencję,
  • 5-9 licencji – 245 dolarów rocznie za każdą licencję,
  • 10-19 licencji – 235 dolarów rocznie za każdą licencję,
  • 20+ licencji – 225 dolarów rocznie za każdą licencję.

SEMrush

SEMrush to kolejny przykład SEO narzędzia o charakterze kompleksowym. Zapewnia dostęp do wielu przydatnych funkcji. Z jego pomocą możesz:

  • przeprowadzić analizę słów kluczowych,
  • monitorować pozycję witryny w wynikach wyszukiwania,
  • przeprowadzić analizę konkurencji,
  • monitorowań link building,
  • wykonać audyt strony internetowej,
  • analizować ruch w witrynie,
  • i wiele innych.

Pozwala na tworzenie raportów i wykonywanie bardziej zaawansowanej, szeroko zakrojonej optymalizacji. Często stosowany jest zarówno przez agencje SEO, jak i freelancerów. Daje dostęp do ogromnej liczby funkcji, zachowując jednocześnie przejrzystość kokpitu. Jest jednym z najczęściej polecanych narzędzi dla osób wkraczających w świat pozycjonowania SEO.

Ile kosztuje SEMrush?

SEMrush ma trzy główne pakiety cenowe:

  • Pro – kosztuje 123,95 dolarów miesięcznie lub 108,33 dolary miesięcznie w pakiecie rocznym,
  • Guru – kosztuje 249,95 dolarów miesięcznie lub 208,33 dolary miesięcznie w pakiecie rocznym,
  • Business – kosztuje 499,95 dolarów miesięcznie lub 416,6 dolarów w pakiecie rocznym.

Jest jeszcze czwarte rozwiązanie, przeznaczone dla najbardziej wymagających. Nie ma ono wyceny, a dotyczy osób, dla których możliwości planu Business nie są wystarczające. W takim przypadku konieczne jest zgłoszenie się bezpośrednio do obsługi SEMrush. Wtedy przygotowana zostanie dla Ciebie oferta indywidualna, stworzona zgodnie z Twoimi oczekiwaniami i potrzebami. Dostosowana do nich zostanie również ostateczna cena.

Majestic SEO

Majestic SEO jest narzędziem skupionym przede wszystkim na zagadnieniu link buildingu. Wykorzystać je możesz do weryfikacji linków wychodzących i przychodzących. Jego wyróżnikiem jest bardzo wysoka skuteczność w obszarze wykrywania połączeń. Może ułatwić Ci np.:

  • sprawdzanie i analizę linków historycznych (nawet do 5 lat wstecz),
  • weryfikację linków, które nie działają,
  • weryfikację aspektów wpływających na określanie jakości i ilości linków.

Jego dodatkową wartością jest dość niecodzienna funkcja, jaką jest ewentualne depozycjonowanie Twojej strony przez konkurencję. Pozwalają na to raporty dotyczące tzw. odnośników SPAMowych.

W praktyce możesz wykorzystać Majestic SEO do wzmocnienia swojej pozycji w wyszukiwarce poprzez efektywne linkowanie. Pomoże Ci określić profil linków, jakich potrzebujesz, by znaleźć się wyżej w rankingu Google.

Ile kosztuje Majestic SEO?

Majestic SEO ma trzy pakiety cenowe:

  • Lite – kosztuje 46,99 euro miesięcznie lub 469,90 euro rocznie,
  • Pro – kosztuje 94,99 euro miesięcznie lub 949,90 euro rocznie,
  • Api – kosztuje 37,99 euro miesięcznie lub 3799,90 euro rocznie. Kwota ta dotyczy 100 mln. jednostek analitycznych miesięcznie. Aspekt ten natomiast możesz zwiększyć do:
    • 300 mln. miesięcznie – 749,99 euro miesięcznie lub 7499,90 euro rocznie,
    • 1 mld. miesięcznie – 1499,99 euro miesięcznie lub 14999,90 euro rocznie.

Z których sprawdzonych narzędzi SEO skorzystać najpierw?

Interesuje Cię profesjonalne oprogramowanie SEO, ale nie masz jeszcze doświadczenia w tej dziedzinie? Zarówno początkujący specjaliści SEO, jak i osoby wprowadzające zmiany na swojej stronie internetowej, nie powinni się śpieszyć. Warto sięgnąć najpierw po podstawowe narzędzia SEO i dobrze zrozumieć ich działanie. Doskonałe w tym zakresie będą opisane szczegółowo wyżej:

  • Google Analytics,
  • Google Keyword Planner,
  • Google Search Console.

Darmowe rozwiązania, które wymieniłem, są dość rozbudowane. Zapewniają dostęp do wielu funkcji, przy pomocy których dostosujesz swoją stronę do wyszukiwarki Google. Jednocześnie pozostają całkiem łatwe w obsłudze, a przy tym uniwersalne. Korzystają z nich profesjonaliści i amatorzy na całym świecie. Dzięki temu łatwo w internecie znaleźć odpowiedzi na wszystkie pytania dotyczące ich działania czy obsługi.

Dopiero, gdy zauważysz, że przestały Ci one wystarczać, rozważ sięgnięcie po płatne narzędzia. Nie zawsze bowiem wyższa cena idzie w parze z faktyczną przydatnością. Warto po dłuższym czasie korzystania z różnorodnych rozwiązań darmowych określić, jakich funkcji Ci brakuje. Na tej podstawie zacznij szukać bardziej zaawansowanych opcji.

Na co zwrócić uwagę, poszukując narzędzia SEO?

Zarówno narzędzia Google, jak i rozwiązania komercyjne, są bardzo zróżnicowane. Jest ich na rynku niezwykle dużo, a przenikające się oferty wywołują zamieszanie. Wszystko to sprawia, że część osób ma poważny problem ze skompletowaniem swojego niezawodnego „zestawu SEO”. Aby ułatwić proces decyzyjny, można wyróżnić kilka kwestii, którymi warto się kierować. Najważniejsze czynniki, którym polecam się przyjrzeć, to m.in.:

  • cena – parametr, który w wielu przypadkach odgrywa kluczową rolę. Dostęp do najlepszych narzędzi SEO nie musi kosztować fortuny. Stawka natomiast powinna być adekwatna do jakości gwarantowanych usług. Nie może przy tym przekraczać możliwości finansowych firmy. Pamiętaj, że większość rozwiązań ma abonamentowy system płatności, jest to więc wydatek powtarzalny w perspektywie miesiąca, kwartału czy roku;
  • liczba dostępnych funkcji – w przypadku narzędzi SEO prawdziwe jest powiedzonko „im więcej, tym lepiej”. Nawet jeśli teraz dodatkowe rozwiązania z oferty wydają Ci się zbędne, z czasem mogą okazać się niezwykle pomocne. Warto stawiać na opcje jak najbardziej rozbudowane – szczególnie w stosunku do atrakcyjnej ceny;
  • szczegółowa lista funkcji i ich przydatność – wiele dostępnych funkcji nie zawsze jest synonimem sukcesu. Muszą bowiem wśród nich rzeczywiście znajdować się te, których potrzebujesz w danym momencie. W przeciwnym razie wyrzucisz pieniądze w błoto, a połowy opcji, za które płacisz, nawet nigdy nie uruchomisz. Zawsze więc upewnij się, że dane narzędzia SEO pozwolą Ci na wykonanie tych czynności, na których szczególnie Ci zależy;
  • obsługa – aspekt szczególnie istotny dla początkujących użytkowników, choć nie tylko. Przy narzędziach SEO warto zwrócić uwagę na sposób ich obsługi. Jeśli są one zbyt trudne lub nieintuicyjnie zaprojektowane, to zniechęcają. Ostatecznie więc zapłacisz za coś, czego używanie będzie udręką. Zwykle kończy się to szybką rezygnacją i rozpoczynaniem poszukiwań od nowa;
  • jakość i obszar działania – dostęp do określonych funkcji to nie wszystko. Ważne, by działały one prawidłowo i dostarczały rzetelne, satysfakcjonujące dane. Warto przyjrzeć się tu poszczególnym rozwiązaniom i zapoznać z wykorzystywanymi przez nie metodami, np. badania słów kluczowych. Na tej podstawie ocenisz, czy dana forma Ci odpowiada i sprawdzi się w przypadku Twojej witryny. Istotne jest też to, by specjalizowała się ona w działaniu na rynku, który Cię interesuje;
  • opinie użytkowników – narzędzia SEO są stosowane obecnie zarówno przez profesjonalistów, jak i amatorów czy hobbystów. Są na tyle ogólnodostępne (szczególnie te tanie lub darmowe), że bez problemu można znaleźć opinie na ich temat. Użytkownicy natomiast bardzo chętnie opisują swoje wrażenia i wskazują największe wady i zalety danych opcji. To natomiast może okazać się bardzo pomocne przy wyborze.