🍪 Można ciasteczko?

Ta strona chce wykorzystywać pliki cookie do analizowania ruchu oraz mierzenia skuteczności i personalizacji reklam zgodnie z polityką prywatności. Zgadzasz się?

RECENZJE

28 min. czytania

Recenzja Leadpages (2024): Test i opinie

Mateusz Mazurek

Mateusz Mazurek

Przedsiębiorca internetowy.
Wydawca i autor blogów. Od ponad 16 lat wymagający klient dziesiątek różnych firm hostingowych.

Test i szczera recenzja Leadpages (2024). Opinie o platformie do tworzenia stron landing page. Funkcje, Wady i Zalety. Sprawdź!

Spis treści

Leadpages – recenzja narzędzia do tworzenia landing page

leadpages.com

Leadpages

Jak działa Leadpages, co oferuje i czym różni się od innych serwisów do tworzenia stron docelowych? Poznaj najważniejsze funkcje i zasady działania tej platformy.

Leadpages oferuje komplet narzędzi niezbędnych do stworzenia własnej strony docelowej. Z jego pomocą możesz nie tylko zaprojektować, ale też wdrożyć i śledzić skuteczność witryny typu landing page. Dzięki temu masz szansę na dotarcie do nowych odbiorców i powiększenie siatki swoich leadów. Pytanie tylko, czy jest to rozwiązanie, które najlepiej sprawdzi się w przypadku Twojego biznesu internetowego?

W tej recenzji dokładnie przeanalizowałem możliwości platformy Leadpages i wszystko, co oferuje ona swoim użytkownikom. Sprawdziłem jej funkcjonalności, dostępne szablony i podejście do kwestii supportu. Omówiłem konstrukcję interfejsu oraz najważniejsze zakładki, by dalej przejść do instrukcji korzystania z niej w praktyce. Na koniec przygotowałem porównanie zalet oraz wad, sprawdziłem cennik i omówiłem dostępne w internecie alternatywy. Dzięki temu wszystkiemu łatwiej będzie Ci podjąć decyzję, czy to właśnie z jej pomocą będziesz tworzyć strony docelowe.

Co to jest Leadpages? Twórz landing pages i nie tylko

Leadpages to profesjonalne narzędzie do tworzenia stron internetowych generujących leady oraz landing pages. Przy użyciu autorskiego kreatora możesz zaprojektować nowe miejsce w sieci, które zachęci potencjalnych klientów do podejmowania określonych akcji. Nie potrzebujesz do tego umiejętności kodowania czy zaawansowanych umiejętności programistycznych. Wszystko opiera się bowiem na intuicyjnej funkcji „przeciągnij i upuść”.

Platforma jest dostępna z poziomu przeglądarki internetowej. Po zalogowaniu do konta użytkownika możesz zarządzać stworzonymi LP, jak również kontrolować ich efektywność. Ponadto zyskujesz dostęp do szeregu dodatkowych narzędzi, odpowiedzialnych m.in. za konwersje czy optymalizację.

Leadpages pomoże Ci stworzyć stronę na podstawie gotowych szablonów. Możesz edytować każdy ich element i dostosować go do wizerunku Twojej marki. Ostateczny projekt będzie obsługiwany również przez urządzenia mobilne. Przy pracy masz możliwość integracji serwisu z narzędziami zewnętrznymi oraz kontroli wyskakujących okienek. Dodatkową zaletą jest bardzo rozbudowana sekcja edukacyjna, która może przypaść do gustu nie tylko początkującym użytkownikom.

Do czego służy Leadpages?

Z pomocą Leadpages masz szansę zrobić wrażenie na swoich potencjalnych klientach. Stworzysz profesjonalny landing page lub stronę WWW, generującą leady. Korzystając z tego rozwiązania, możesz liczyć na podejmowanie przez internautów określonych działań. Ich charakterystyka jest zależna natomiast od branży, w której działasz. Platforma może pomóc Ci w np.:

  • zapisach na webinary i szkolenia,
  • sprzedaży produktów i usług,
  • propozycji działalności,
  • działaniach informacyjnych,
  • zapisach do newsletterów i baz odbiorców,
  • i wielu innych.

Leadpages oferuje ponadto priorytetowe wsparcie techniczne i merytoryczne dla swoich klientów. Jako użytkownik możesz po stworzeniu landing page skontaktować się z ekspertami serwisu. Następnie oni bezpłatnie zrecenzują Twój projekt. Wskażą aspekty, których poprawa ma szansę przełożyć się na wyższą efektywność strony.

Korzystanie z platformy nie wymaga znajomości kodowania. Tworzenie projektów odbywa się w czasie rzeczywistym na bazie technologii „drag&drop”. Do wyboru masz szeroki wybór szablonów, które są dostępne za darmo. Swobodnie zmienisz układ strony, ułożenie poszczególnych elementów, edytujesz je i modyfikujesz pod względem kształtu czy koloru. Taki charakter usługi ma za zadanie przyśpieszyć proces projektowania, budowy i wdrażania. Ponadto świetnie sprawdza się w przypadku osób dopiero rozpoczynających przygodę z witrynami WWW.

Leadpages spodoba się internautom, którzy chcą skorzystać z jej obszernej bazy wiedzy. Do dyspozycji jest bogata biblioteka zasobów, blog, podcast czy seminaria online. Dostęp do nich nie wymaga nawet zakładania konta użytkownika. W przypadku części tych materiałów konieczne jest jednak zapisanie się do bazy odbiorców. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w dalszej części tekstu.

Dla kogo jest Leadpages?

Leadpages sprawdzi się w rękach każdego, komu zależy na stworzeniu profesjonalnej strony docelowej. Z powodzeniem mogą używać go osoby początkujące i amatorzy, do własnych potrzeb. Jest stosunkowo tani w podstawowym wariancie, może więc opłacić się osobom, które rozwijają samodzielnie swój niewielki biznes internetowy. Nie ma niestety wersji darmowej. Nawet wykupienie go tylko na pewien czas da Ci jednak możliwość przeprowadzenia pojedynczej kampanii.

Z drugiej strony to platforma o dość zaawansowanych możliwościach. Sprawdzi się dzięki temu w przypadku tworzenia stron docelowych przez agencje marketingowe czy domy mediowe. Z powodzeniem może być wykorzystywana również przez średnie i nieco większe firmy. Wiele funkcjonalności z pewnością usatysfakcjonuje osoby nadzorujące większą liczbę serwisów i kampanii. W przypadku bardzo zaawansowanych potrzeb konieczne może być skontaktowanie się z konsultantami w kwestii indywidualnej wyceny. Pomocne wtedy będzie też zapewne skorzystanie z integracji z narzędziami zewnętrznymi.

Jeśli chodzi o branże reprezentowane przez klientów Leadpages, nie ma tu większych ograniczeń. Landing pages sprawdzają się praktycznie we wszystkich obszarach rynku, działających lub choćby promujących się w internecie. Mowa tu zarówno o np. sprzedaży e-booka online, jak i sklepie stacjonarnym, promującym się wśród lokalnej społeczności w sieci. Wszystko zależy od podejścia do kwestii tworzenia LP i jego późniejszego wykorzystania w praktyce. Jedynym mankamentem w tym zakresie są nieco ograniczone możliwości sprzedażowe platformy.

Funkcje Leadpages

Lista funkcji i narzędzi dostępnych w Leadpages jest dość długa. Co ciekawe, znalazły się na niej nie tylko rozwiązania z zakresu technologii, ale też wsparcia eksperckiego. Poniżej omówiłem je wszystkie, wskazując na ich potencjał oraz możliwości wykorzystania. Nie obiecuję, że skorzystasz z każdej z nich. Wydaje mi się jednak, że przynajmniej część może okazać się przydatna w codziennym działaniu online.

Kreator stron docelowych

Jeśli chcesz zrobić wrażenie na potencjalnych klientach, Twój landing page musi być dopracowany pod każdym względem. Zaletą Leadpages jest to, że ta platforma faktycznie daje taką możliwość i to bez konieczności posiadania szczególnej wiedzy i umiejętności. Funkcja „przeciągnij i upuść” jest banalnie łatwa w obsłudze, a wprowadzane modyfikacje widoczne są natychmiast w czasie rzeczywistym. To zdecydowanie ułatwia zarządzanie nimi i przyśpiesz wykonywanie poszczególnych zadań.

Sprawa się nieco komplikuje, gdy pod uwagę weźmiemy samą budowę edytora. Ma on bardzo wiele funkcji, przez co na pierwszy rzut oka jego rozbudowana forma może nieco przytłaczać. W praktyce jednak moim zdaniem jest on stworzony w dość przemyślany sposób. Po chwili „zabawy” w nim znalazłem większość podstawowych funkcji. Sposób korzystania z nich nie odbiega od innych platform tego typu. Powinny więc poradzić sobie z nim nawet osoby niezbyt doświadczone w tego typu działalności.

Kreator stron pozwala na umieszczenie na LP formularza, widgetów oraz elementów generowanych przez sztuczną inteligencję. Ma szereg gotowych sekcji, z których możesz stworzyć nawet cały projekt. Podobnie jak reszta zwykłych szablonów, je również możesz dowolnie edytować. To znacznie przyśpiesza pracę i jest całkiem wygodne w użyciu. Dzięki temu też możesz upodobnić do siebie kilka swoich projektów. W ten sposób zachowasz spójność marki i przekaz kierowany do użytkowników. To z kolei sprzyja rozpoznawalności firmy i buduje jej pozytywny wizerunek.

Narzędzia do konwersji

Podczas tworzenia stron docelowych warto pochylić się szczególnie nad kwestią konwersji. To ona w znacznej mierze jest wyznacznikiem sukcesu danych działań i stanowi dowód zaangażowania klientów. Leadpages podchodzi do jej kwestii w bardzo zaangażowany sposób, przygotowując kompletny zestaw rozwiązań. Zadaniem ich wszystkich jest zarówno poprawa samego współczynnika, jak i ułatwienie twórcom troski o jej poziom.

Leadmeter

Pierwszym narzędziem, które wywarło na mnie bardzo pozytywne wrażenie, był Leadmeter. To sekcja widoczna nad kreatorem, która sugeruje, co możesz zrobić, by skuteczniej podnosić satysfakcję potencjalnych klientów. Na bieżąco ocenia projekt i określa stopień jego „zaawansowania” na czytelnej skali. Pod nią prezentowane są zwięzłe porady, które powinny pozytywnie wpłynąć na konwersję. To rozwiązanie, z którego w głównym stopniu mogą korzystać osoby początkujące. Nawet jednak twórcy, którzy mają na koncie dziesiątki LP, mogą wśród wskazówek trafić na coś interesującego.

Wyskakujące okienka

Kolejnym rozwiązaniem sprzyjającym konwersji jest moderowanie wyskakujących okienek, czyli tzw. pop-upów. Mogą one mieć rozmaity charakter, od informacyjnego, po dążący do wywołania określonej reakcji. Najczęściej znajduje się w nich zachęta np. do pozostawienia swoich danych, skorzystania z usług czy zapisania się do newslettera. W Leadpages otrzymujesz znaczną swobodę w projektowaniu, budowie i wdrażaniu ich. Możesz też docierać z ich pomocą do potencjalnych klientów w momencie, który uważasz za odpowiedni. Samodzielnie określasz, kiedy będą się wyświetlać, np. w chwili, gdy użytkownik wykaże chęć opuszczenia witryny.

Paski alertów

Do potencjalnych klientów możesz spróbować dotrzeć za pomocą tzw. pasków alertów. Są to komunikaty przyjmujące formę jednolitych, podłużnych plansz, zawierających krótkie komunikaty. Zazwyczaj umieszcza się na nich krótkie wezwania do działania i przyciski CTA. Może to być choćby czytelny odnośnik prowadzący do formularza rejestracyjnego. Ich wykorzystanie zależy natomiast wyłącznie od Twojej kreatywności i charakteru działalności. Z powodzeniem z ich pomocą możesz np.:

  • promować określone produkty i usługi,
  • informować o promocjach i ofertach specjalnych,
  • przekształcić czytelników w klientów,
  • zachęcać do zapisania się do newslettera,
  • przekazywać informacje na istotny dla Ciebie temat.

Zarządzanie potencjalnymi klientami

Leadpages nie tylko pozwoli Ci na przyciągnięcie leadów za pomocą strony docelowej. Z jego pomocą również zatroszczysz się o dalsze zaangażowanie swojego nowego klienta. Nie potrzebujesz do tego żadnych nowych narzędzi czy zewnętrznych systemów. Z poziomu konta użytkownika zarządzasz swoją listą mailingową i budujesz relacje z odbiorcami.

Biblioteka kontaktów, dostępna dla każdego użytkownika platformy:

  • prezentuje wszystkie najważniejsze informacje o leadach,
  • daje wgląd w spis rekordów, które możesz filtrować i sprawdzać według dat dodania,
  • pozwala zarządzać, dodawać, usuwać i grupować kontakty,
  • udostępnia wyszukiwarkę, bazując na wszystkich danych wykorzystywanych do opisu kontaktów.

Do Twojej dyspozycji są ponadto integracje Leadpages. Jeśli potrzebujesz jeszcze więcej zaawansowanych możliwości zarządzania leadami, wdrożysz je z zewnątrz. Więcej informacji na ich temat znajdziesz w dalszej części tekstu. Przydatnym rozwiązaniem moim zdaniem są też personalizowane powiadomienia. Jeśli chcesz, możesz ustawić komunikaty, które będą informowały Cię o określonych zmianach. Wtedy na pewno nie przegapisz żadnego nowego odbiorcy i zadbasz o odpowiednie zaopiekowanie się nim.

Integracje Leadpages

Jak do kwestii integracji podchodzi Leadpages? Recenzja tej platformy nie może pomijać tego aspektu. Bez wątpienia natomiast stanowi on powód do dumy, bo dostępnych platform jest naprawdę całkiem sporo. Co prawda zaledwie niewielka ich część jest wspierana natywnie, co jest rozwiązaniem najwygodniejszym w użyciu. Pozostałe jednak są obsługiwane za pośrednictwem popularnego serwisu Zapier. Ich różnorodność wynagradza natomiast wszelkie niedogodności.

W podstawowym wariancie natywnej integracji obsługiwane są takie rozwiązania, jak:

  • ActiveCampaign,
  • AWeber,
  • Constant Contact,
  • ConverKit,
  • Drip,
  • emma,
  • GetResponse,
  • GoToWebinar,
  • iContact,
  • Infusionsoft,
  • mailchimp,
  • ontraport,
  • webinarjam.

Zapier dokłada do tej listy kolejne 74 pozycje, których z oczywistych względów nie będę wymieniał. Wystarczy powiedzieć, że znalazły się wśród nich bardzo zróżnicowane systemy zewnętrzne, które mogą usprawnić Twoją pracę. Dla wygody użytkowników są one też podzielone na różne kategorie z uwzględnieniem ich funkcjonalności czy zadań, np.:

  • support,
  • działanie domen,
  • działanie landing pages,
  • pop-upy,
  • leady,
  • i wiele innych.

Baza i generator zdjęć

Tworząc strony docelowe, możesz korzystać z gotowych obrazów i zdjęć. Pozwalają na to liczne bazy w internecie. Leadpages idzie jednak w tej kwestii o krok dalej, udostępniając trzy możliwości:

  • obrazy premium – to płatna baza profesjonalnych obrazów, z których możesz skorzystać po uiszczeniu opłaty. Po otwarciu biblioteki wyszukujesz interesujące Cię pliki, zgodnie z tematyką lub wprowadzoną frazą kluczową. Następnie, po wyborze konkretnego rozwiązania, pokaże Ci się jego cena. Zwykle nie są one specjalnie drogie i kosztują 2-5 dolarów;
  • Generator Obrazów AI – to rozwiązanie bazujące na sztucznej inteligencji. Musisz określić w nim swoje potrzeby i wprowadzić odpowiedni opis. Następnie AI wygeneruje odpowiadające promptowi propozycje. To sposób na tworzenie oryginalnych i unikatowych wzorów. Zyskujesz dzięki temu pewność, że nie powtórzą się one w żadnym innym miejscu, korzystającym ze standardowych szablonów. Za każde takie działanie musisz zapłacić tzw. Engine Monthly Credits. Dostajesz określoną pulę „kredytów” w ramach opłaconego pakietu. W razie potrzeby możesz je też doładowywać;
  • wgrywanie obrazów – standardowe rozwiązanie, pozwalające dodawać do biblioteki własne zdjęcia z dysku Twojego urządzenia. Akceptowane są pliki w formatach: .png, .gif, .jpg i .ico.

Po zakupie, wygenerowaniu lub wgraniu obrazu, trafia on do „zbioru plików” Twojego konta. Możesz go potem używać swobodnie we wszystkich swoich projektach.

Blog

Wkrótce Leadpages udostępni swoim klientom nową funkcję, jaką jest możliwość publikowania blogów. Zgodnie z zapowiedziami tworzenie ich i zarządzanie będzie realizowane z poziomu konta użytkownika. Możliwe ma być udostępnianie ich odbiorcom oraz monitorowanie generowanego w ten sposób ruchu. Choć szczegóły nie są jeszcze znane, sam projekt wygląda bardzo obiecująco. Może też pozytywnie wpłynąć na możliwości sprzedażowe Twoich projektów.

Tworzenie blogów przekłada się na zwiększanie zainteresowania odbiorców. Dobrze pozycjonowanie treści z kolei generują większy ruch (Co to jest SEO?). Po połączeniu landing pages z obszarami blogowymi możliwe będzie uzyskanie wyższego wskaźnika konwersji. W praktyce więc uda Ci się skutecznie konwertować leady na sprzedaż, zwiększając zyski. Jak wskazują zapowiedzi, blogi mają być połączone z systemem AdSense od Google. To natomiast szansa na dodatkowy zarobek wynikający z publikowanych reklam.

Zatrudnij profesjonalistę

„Hire Leadpages certified experts” to nieszablonowa usługa oferowana przez Leadpages we współpracy z platformą Fiverr. Polega ona na – jak sama nazwa wskazuje – zatrudnianiu profesjonalistów, którzy pomogą Ci przy tworzeniu strony docelowej. To bardzo ciekawe rozwiązanie, które nie jest spotykane w zbyt wielu serwisach. Tutaj natomiast do Twojej dyspozycji jest cała baza profesjonalistów. Nie wybierasz też ich „w ciemno”, bo każdy z nich ma swój profil zawierający:

  • portfolio wykonanych prac,
  • tematyki prac, w których się specjalizuje,
  • język komunikacji,
  • lokalizacja,
  • krótki opis,
  • cena za projekt,
  • ocena punktowa wystawiona przez usługobiorców,
  • liczba wyświetleń profilu.

Transakcja jest zabezpieczana przez platformę, nie musisz więc obawiać się oszustwa. Bazę usługodawców możesz też przeszukiwać z wykorzystaniem pomocnych filtrów. Ustawisz w nich wiele przydatnych aspektów, gwarantujących udaną współpracę. Sam zakres prac zawsze ustalany jest indywidualnie z konkretnym specjalistą. Dopiero po obustronnym potwierdzeniu warunków umowy dochodzi do realizacji zlecenia. To znaczna oszczędność czasu w porównaniu z samodzielnym poszukiwaniem ekspertów na własną rękę.

30 leadów w 30 dni

Leadpages jest na tyle pewne swojej skuteczności, że oferuje nowym klientom okazję „30 leadów w 30 dni”. Jest to program wspierania nowych użytkowników na różnych płaszczyznach. Ma na celu doprowadzenie do zdobycia przez nich przez pierwszy miesiąc działalności co najmniej 30 potencjalnych odbiorców. Co ciekawe, jeśli ostatecznie to się nie uda, usługodawca gwarantuje zwrot pieniędzy.

W ramach tego programu przydzielony Ci zostanie ekspert ds. generowania leadów. Jego rolą będzie zapoznanie się z Twoim systemem działania i potrzebą stworzenia strony lądowania. Następnie powinien opracować, przedstawić Ci i wdrożyć zindywidualizowaną strategię pozyskiwania leadów. Całe to działanie opiera się na trzech głównych krokach:

  1. stworzeniu treści przyciągających uwagę odbiorców,
  2. zbudowaniu landing page’a, który osiągnie wysokie wyniki konwersji,
  3. uruchomieniu kampanii reklamowej na Facebooku, która sprowadzi do Ciebie minimum 30 potencjalnych klientów.

Co istotne, program ten działa wyłącznie z płatnym pakietem PRO. By zostać do niego zakwalifikowanym, w ciągu 30 dni musisz też spełnić trzy wymagania, które stawia usługodawca:

  • weź udział w 2 sesjach coachingowych na żywo, organizowanych przez Leadpages,
  • opublikuj przynajmniej 1 stronę lądowania za pomocą Leadpages,
  • wydaj co najmniej 100 dolarów na reklamy w Meta.

Szablony w Leadpages

Projektując stronę w Leadpages, możesz korzystać z darmowych szablonów. Dotyczy to zarówno landing page’y, jak i witryn generujących konwersję. Są one dość różnorodne i choć są serwisy oferujące ich więcej, nie postrzegam tego jako wadę. Przejrzenie tak obszernej biblioteki i tak będzie wyzwaniem, podobnie jak podjęcie ostatecznej decyzji. Do Twojej dyspozycji są:

  • templatki landign page – ponad 200,
  • templatki stron WWW – ponad 50.

Zaletą szablonów dostępnych na tej platformie jest ich duża różnorodność. Są podzielone na bardzo wiele kategorii i pasują do naprawdę niesamowicie różnorodnych projektów. W dodatku bardzo wygodnie mi się między nimi przebiera, dzięki rozbudowanej sekcji filtrów. Cała baza została bowiem podzielona na mniejsze grupy pod kilkoma względami:

  • najnowsze,
  • najwyższe konwersje,
  • najpopularniejsze,
  • kolekcje, np.:
    • wakacyjna,
    • aktualne trendy,
  • typ strony, np.:
    • konsultacje,
    • wydarzenia,
    • portfolio i bio,
    • sprzedaż,
  • branża, np.:
    • edukacja,
    • rozrywka i podróże,
    • rozwój osobisty,
  • styl, np.:
    • ciemny,
    • minimalistyczny,
    • profesjonalny,
  • kolor, np.:
    • czerwony,
    • niebieski,
    • czarny.

Wszystkie szablony są darmowe i w pełni edytowalne. Jest też możliwość stworzenia własnego projektu, zupełnie od zera. Masz więc w tym zakresie znaczną swobodę. Zawsze natomiast istnieje zagrożenie, że natrafisz w internecie na inną witrynę, która będzie nieco podobna do Twojej. Tak się zdarza, szczególnie w przypadku branż o dużej konkurencji. Z drugiej strony gotowe templatki usprawniają pracę i pozwalają na znacznie szybsze przygotowanie LP. Sprawdzą się zarówno w przypadku osób niedoświadczonych, jak i tych, które realizują wiele projektów miesięcznie.

Support Leadpages

Czas odkryć „pomocną” stronę Leadpages. Recenzja, która ma być ułatwieniem dla osoby zainteresowanej skorzystaniem z platformy, nie może pomijać kwestii supportu. Ten natomiast w przypadku tego serwisu ma zarówno swoje mocne, jak i nieco słabsze strony.

Bez wątpienia na jego plus działa bardzo wiele form kontaktu, z których potencjalnie możesz skorzystać. Osoby niezalogowane mają do dyspozycji:

  • formularz kontaktowy – znajdziesz go na stronie internetowej Leadpages w zakładce „Contact”. Jest też dostępny z poziomu Centrum Pomocy po naciśnięciu przycisku „Contact Us”;
  • czat – w prawym dolnym rogu ekranu widoczny jest „dymek” czatu. Kliknij w niego, by otworzyć okno i nawiązać kontakt.

Jeśli masz dostęp do konta użytkownika, w bocznym menu masz zakładkę „Support„. Z jej poziomu możesz:

  • uruchomić czat live,
  • wysłać zapytanie e-mail do supportu,
  • wysłać Feedback,
  • skontaktować się telefonicznie: 800-210-7358.

Bez wątpienia najpoważniejszym minusem są bardzo ograniczone godziny działania supportu „na żywo”. Zarówno czat, jak i wsparcie telefoniczne, działa wyłącznie:

  • od poniedziałku do piątku,
  • w godzinach od 9:00 do 17:00.

Niestety poza tymi godzinami użytkownicy są zdani tylko na siebie. Mimo to natomiast do dyspozycji mają całkiem sporo alternatywnych rozwiązań „wspierających” ich działania. Mowa tu zarówno o Centrum Pomocy, jak i rozbudowanym blogu czy innych, ogólnodostępnych, źródłach wiedzy.

Centrum Pomocy

Centrum Pomocy zrobiło na mnie bardzo pozytywne wrażenie. Warto zajrzeć w to miejsce, jeszcze przed kontaktem z supportem lub w chwilach oczekiwania na odpowiedź. To swoisty blog poradnikowy. Skupia się jednak wyłącznie na zagadnieniach związanych z działalnością Leadpages. Oferuje dwie potężne instrukcje:

  • budowania landing page’a,
  • budowania strony generującej konwersje.

Oprócz nich przygotowane zostały też porady dotyczące konkretnych czynności i zagadnień, np.:

  • nowości,
  • rozpoczęcie prac,
  • tworzenie strony,
  • integracje,
  • publikacja witryny.

Aby ułatwić Ci poszukiwanie odpowiedzi, twórcy zaprojektowali wygodną wyszukiwarkę, bazującą na słowach kluczowych. Wystarczy zatem, że wprowadzisz do niej słowo, z którym związany jest Twój problem. System sam wyszuka materiały, które mogą okazać się dla Ciebie pomocne.

Na samej górze masz też odnośniki do dwóch podstron:

  • Email Us – przeniesie Cię bezpośrednio do formularza kontaktowego, o którym wcześniej pisałem,
  • Support History – tutaj osoby, które już wcześniej korzystały z obsługi supportu, znajdą wcześniejsze rozwiązania, które okazały się pomocne.

Biblioteka zasobów, blog i inne

Biblioteka zasobów w jednym miejscu zbiera wszystkie materiały edukacyjne i pomocnicze, które mogą być pomocne dla użytkowników. Z jej poziomu możesz przejść bezpośrednio do:

  • bloga firmowego Leadpages,
  • wskazówek,
  • plików do pobrania,
  • podcastów,
  • webinarów.

Skupię się na trzech pierwszych aspektach. W przypadku kłopotów rzeczywiście jest szansa na to, że ich zawartość Ci się przyda.

Blog Leadpages jest bardzo zróżnicowany i ma nowoczesną formę. Artykuły zawierają multimedia i są okraszone licznymi przykładami. Ich tematyka nie skupia się natomiast na działalności platformy. Publikowane artykuły podzielone są na kategorie tematyczne, a poruszają zagadnienia z takich obszarów, jak m.in.:

  • copywriting,
  • landing pages,
  • desing,
  • generowanie leadów,
  • małe strony biznesowe,
  • strony internetowe,
  • kultura startup,
  • i wiele innych.

Polecam szczególnie zajrzeć do zakładki „Case Studies”. Znalazły się tam przykłady prawdziwych biznesów, które mogą stanowić dla Ciebie rewelacyjną motywację do działania. Wiele z nich to ponadto interesujące omówienie mechanizmów rządzących zarówno światem internetu, jak i marketingu.

Wskazówki to zestaw dość zwięzłych poradników, skupiających się na działalności stron docelowych. Są w nich omawiane rozmaite strategie, popularne praktyki i przykłady zastosowania. Bardzo doświadczeni użytkownicy raczej nie odkryją w tym miejscu niczego nowego i zaskakującego. Początkujący natomiast mogą się wiele nauczyć i zyskać wiele cennych informacji, które pomogą im w rozwoju e-biznesu.

W plikach do pobrania znalazły się darmowe materiały elektroniczne o charakterze poradnikowym. W większości mają formę e-booków poświęconych oczywiście tematyce marketingu internetowego i prowadzeniu działalności w sieci. Możesz je pobrać bez żadnych opłat, jest jednak pewien haczyk. Konieczne jest do tego podanie swojego adresu mailowego. Trafisz więc w ten sposób na listę mailingową.

Podcasty i webinary internetowe

Ostatnie dwie sekcje to typowe multimedialne materiały edukacyjne. Zarówno seminaria internetowe, jak i publikowane podcasty, są ogólnodostępne i nie trzeba płacić za dostęp do nich. Podobnie jednak jak w przypadku plików do pobrania, niezbędne jest natomiast podanie swoich danych kontaktowych. Prezentowane są w nich rozmaite zagadnienia, omawiane przez specjalistów z branży. Mają naprawdę wysoki poziom, więc moim zdaniem warto poświęcić nieco czasu na zapoznanie się przynajmniej z niektórymi z nich.

Wszystkie opisane w tej części materiały są publikowane w języku angielskim. Bywa to czasem problematyczne, ze względu na specjalistyczny i dość zaawansowany język. Mimo to jednak polecam się z nimi zmierzyć, bo można znaleźć w tych miejscach wiele ciekawych informacji. Z pomocą automatycznego tłumaczenia zresztą zrozumienie sensu zdań nie powinno stanowić większego problemu.

Narzędzie do tworzenia stron internetowych i nie tylko. Jak Leadpages działa w praktyce?

Wiesz już wszystko na temat teoretycznych możliwości Leadpages i kształtu samej platformy. Czas więc teraz na przeanalizowanie tego rozwiązania od strony praktycznej. Poniżej znajdziesz:

  • poradnik, jak założyć konto użytkownika w Leadpages krok po kroku,
  • opis interfejsu platformy i jej budowy,
  • charakterystykę najważniejszych zakładek.

Dzięki temu będziesz mieć większy komfort działania i szybciej przystąpisz do tworzenia stron docelowych. Szczegółowy opis tego procesu również znajdziesz w dalszej części mojej recenzji.

Jak założyć konto w Leadpages?

Aby korzystać z możliwości Leadpages, musisz się zarejestrować. Przejdź w tym celu na stronę główną usługodawcy i naciśnij jeden z dwóch przycisków:

  • Start Free Trial – znajduje się w prawym górnym rogu strony,
  • Start my trial – znajduje się na samym środku strony.

W obu przypadkach system przekieruje Cię do tego samego miejsca. Nie ma znaczenia, który z przycisków wybierzesz.

Znajdziesz się w podstronie z cennikiem usługi. Szczegółowo omówię go w dalszej części tego artykułu. Do wyboru masz dwa plany standardowe i jeden wyceniany indywidualnie. Naciśnij przycisk „Start Free Trial” pod wybranym pakietem, aby przejść do procesu rejestracji.

Ja dla przykładu posłużę się promowanym rozwiązaniem PRO. Po naciśnięciu wspomnianego przycisku rozpoczyna się trzystopniowy proces rejestracji. Możesz założyć nowe konto przy użyciu:

  • konta Google,
  • adresu e-mail.

Ja skorzystałem ze sposobu drugiego. Konieczne jest w tym przypadku podanie niezbędnych danych:

  • imienia,
  • nazwiska,
  • adresu e-mail,
  • hasła.

Po wprowadzeniu danych naciśnij „Get Started!„.

Następnie otrzymasz pytanie dotyczące tego, czy chcesz zapisać się do newslettera. Nie jest to obowiązkowe, jeśli więc chcesz odmówić, wystarczy nacisnąć „No, thanks”. W przeciwnym wypadku wybierz „Sign Me Up!”.

Teraz przyszedł czas na metodę płatności. Musisz podać dane swojej karty bankowej. Przez cały okres próbny nie zostaną pobrane z niej żadne pieniądze. W każdej chwili możesz też zrezygnować i usunąć swoje konto. Gdy natomiast upłynie termin, środki zostaną pobrane automatycznie z rachunku. Warto więc uważnie tej kwestii pilnować, by nie przeżyć niemiłej niespodzianki. Możesz skorzystać z dwóch metod płatności:

  • karty kredytowej (działa również debetowa, chociaż system odrzucił kartę wirtualną),
  • PayPala.

Po wprowadzeniu odpowiednich danych naciśnij „Start My Free Trial„.

Teraz odpowiedz na pytanie dotyczące branży, w której działasz. Jego celem jest lepsze dostosowanie funkcjonalności serwisu do Twoich oczekiwań. Po udzieleniu odpowiedzi nastąpi przekierowanie na konto użytkownika. To też okazja do obejrzenia samouczka w formie wideo.

Na podany przez Ciebie adres e-mail powinien w tym czasie przyjść mail weryfikacyjny. Kliknij znajdujący się w nim link, by uzyskać pełny dostęp do konta i wszystkich funkcjonalności w ramach wybranego pakietu.

Interfejs Leadpages – przegląd

Panel użytkownika Leadpages jest minimalistyczny. Nie ma tu zbyt wielu kolorów czy porywających animacji. Mnie akurat ten styl się podoba, bo nic mnie nie rozprasza przy pracy i nie przyciąga wzroku. Wszystko natomiast zależy od gustu. Sam interfejs jest podzielony tylko na dwie główne części:

  • widok główny – tutaj znajdziesz wszystkie najważniejsze informacje dotyczące Twoich projektów. Mają formę odizolowanych od siebie „kafelków”. Są czytelne, nie ma natomiast możliwości zamieniania ich miejscami i bardziej zaawansowanego dostosowania. Na nowych użytkowników czeka 5-stopniowy poradnik ułatwiający rozpoczęcie pracy;
  • lewe menu – tutaj znalazły się wszystkie najważniejsze funkcje serwisu. Ich zawartości wyświetlają się na miejscu widocznego w widoku głównym dashboardu. Znajdziesz tutaj takie zakładki, jak:
    • landing pages – umożliwia tworzenie nowych stron docelowych oraz zarządzanie tymi, które już istnieją. Zebrane są tu najważniejsze informacje na ich temat, masz szansę ich edycji oraz wprowadzania rozmaitych zmian;
    • sites – działa analogicznie do zakładki opisanej wyżej, ale dotyczy stron internetowych do generowania konwersji;
      • conversion tool – odpowiada za narzędzia optymalizujące konwersje, takie jak:
        • wyskakujące okienka (tzw. pop-up) – możesz dodawać je do swoich stron docelowych i jeszcze skuteczniej angażować odbiorców,
        • paski alertów – przemyślany i odpowiednio ustawiony pasek alertów może zwiększyć konwersję, przyciągając uwagę internautów;
    • leads – zakładka pozwalająca na kompleksowe zarządzanie leadami. Opublikowana jest tu ich lista, którą możesz przeszukiwać czy sortować pod względem daty. Każdy rekord zawiera podstawowe informacje o konkretnym leadzie, takie jak:
      • adres e-mail,
      • źródło,
      • nazwę formularza,
      • datę dodania,
      • znacznik SPAMu;
    • brand – możesz ustalić tutaj cechy charakterystyczne Twojej marki, takie jak kolory i czcionki niestandardowe. Będą one wykorzystywane przy tworzeniu landing pages. Dzięki temu zachowasz spójność marki we wszystkich swoich projektach. Użyjesz też tych samych elementów przy tworzeniu witryn, stron docelowych czy wyskakujących okienek;
    • images – w jednym miejscu gromadzi wszystkie funkcje związane z zarządzaniem obrazami. W zależności od Twoich potrzeb możesz:
      • korzystać z płatnych baz obrazów premium,
      • skorzystać z generatora obrazów, który opisywałem wcześniej,
      • przesłać zdjęcia na swoje konto bezpośrednio z dysku komputera;
    • lead magnets – odpowiada za rozwiązania mające na celu przyciąganie odbiorców do stron docelowych. Zwykle skupia się na różnego rodzaju ofertach zachęcających, często darmowych i promocyjnych. Za skorzystanie z nich internauci „płacą” np. pozostawionymi danymi czy zapisaniem się do newslettera;
    • integrations – sekcja pozwalająca na wdrażanie integracji, które opisywałem już powyżej. Wystarczy tylko wybrać odpowiednie narzędzie i dodać je do swojego konta, postępując zgodnie z instrukcjami na ekranie;
    • domains – podepniesz w tym miejscu do swojego konta posiadane domeny internetowe;
    • support – prezentuje wszystkie opcje związane ze wsparciem użytkownika. Rozwiązania te opisywałem już dokładniej powyżej. Z tego miejsca możesz dostać się do nich błyskawicznie. Do Twojej dyspozycji jest:
      • czat na żywo,
      • formularz kontaktowy,
      • formularz pozwalający na wysłanie feddbacku,
      • odnośnik do Centrum Pomocy,
      • odnośnik do Biblioteki Zasobów.

Tradycyjnie już w prawym dolnym rogu ekranu umieszczony został „dymek” czatu. Pozwala on na nawiązanie połączenia live z supportem. Aby to zrobić, musisz wprowadzić swoje imię i nazwisko, adres e-mail i wpisać wiadomość. Niestety konsultanci nie komunikują się w języku polskim. Plus jest taki, że na pierwszą odpowiedź czekałem zaledwie kilka sekund, a wiadomość została automatycznie przetłumaczona. Do standardowej komunikacji tyle powinno wystarczyć.

W lewym dolnym rogu znajdziesz przycisk pozwalający na szybką zmianę wykupionego pakietu. Przenosi on bezpośrednio do rozpiski planów, spośród których możesz wybrać nowe rozwiązanie, jeśli obecne Ci nie odpowiada.

Jak stworzyć landing page w Leadpages?

Jeśli chcesz tworzyć strony docelowe w Leadpages, musisz założyć konto i się na nie zalogować. Następnie przejdź do zakładki „Landing Pages” widocznej w lewym menu bocznym. Tam naciśnij duży przycisk „Create a page„.

Kolejnym krokiem jest wybór szablonu, który będzie pasował do Twojego zamysłu. W głównym oknie jest widocznych wiele wzorów, które możesz filtrować. Wykorzystaj do tego widoczne po lewej stronie wskaźniki, które opisywałem wcześniej. Pozwalają one segregować templatki na podstawie m.in. popularności, typu witryny czy koloru. Po najechaniu na odpowiedni projekt naciśnij pojawiający się przycisk „Start Building”.

Po krótkim ładowaniu na Twoim ekranie pojawi się nowe okno. Kreator stron wymaga podania nazwy nowego projektu. Ja w swoim przykładzie posłużę się „Jakwybrachosting – newsletter”. Następnie naciśnij „Continue„. Wtedy nastąpi kolejne przekierowanie i znajdziesz się w edytorze. Z jego poziomu możesz przystąpić do wprowadzania modyfikacji i budowania swojego nowego landing page’a.

Kreator stron składa się z trzech głównych pól:

  • widoku głównego – pokazuje wygląd strony w czasie rzeczywistym. Korzystając z przycisków myszy, możesz poruszać poszczególnymi elementami i wprowadzać w nich modyfikacje. Wszystkie są w pełni edytowalne, zmienisz więc w nich zarówno warstwę tekstową, jak i wielkość elementów, ich kolor, układ itd.,
  • menu boczne – znajduje się po lewej stronie ekranu. Pod pięcioma zakładkami ukryta jest cała paleta dostępnych funkcji. Wystarczy, że naciśniesz jedną z nich, by rozwinąć związane z nimi możliwości;
  • menu górne – w tym miejscu znajdziesz opcje ogólne, takie jak publikację, Leadmeter czy podgląd witryny na różnego typu urządzeniach.

Po dostosowaniu wyglądu strony docelowej do swoich potrzeb możesz ją opublikować. Aby to zrobić, naciśnij niebieski przycisk „Publish„, znajdujący się w prawym górnym rogu ekranu. Wtedy system zaproponuje Ci ulokowanie witryny na darmowej subdomenie. Możesz samodzielnie wprowadzić jej wartość.

W kolejnym kroku możesz określić slug adresu, pod którym pojawi się landing page. Po jego określeniu naciśnij niebieski przycisk „Publish” i gotowe!

Alternatywnie możesz umieścić oczywiście stronę docelową na własnej domenie, którą wykupisz. W tym celu przejdź na swoim koncie użytkownika do zakładki „Domains„. Tam możesz podpiąć posiadany adres za pomocą przycisku „Connect a Domain„. Nieco wyżej widoczny jest też stworzony przed chwilą landing page. Z tego poziomu możesz określić jego homepage.

Ile kosztuje Leadpages?

Leadpages to serwis płatny, który nie ma planu całkowicie darmowego. Możesz z niego korzystać na podstawie jednego z trzech pakietów, który zdecydujesz się wykupić. Do Twojej dyspozycji są opcje:

  • Standard – kosztuje 49 dolarów miesięcznie lub 37 dolarów/miesiąc w rozliczeniu rocznym.
  • Pro – kosztuje 99 dolarów miesięcznie lub 74 dolarów/miesiąc w rozliczeniu rocznym.
  • Advanced – jego cena jest ustalana indywidualnie, po określeniu konkretnych potrzeb i wymagań klienta.

Z każdego z planów możesz korzystać przez 14 dni za darmo w ramach okresu próbnego. Szczegóły każdego z pakietów znajdziesz w poniższym zestawieniu. Zostało ono zaczerpnięte z oryginalnej strony internetowej usługodawcy.

Dodatkowo płatne w serwisie są obrazki premium oraz niektóre funkcje bazujące na sztucznej inteligencji. W przypadku tych drugich konieczne jest wykupienie specjalnych „AI Engine Credits”. W ramach swojego planu otrzymujesz ich określoną ilość (np. 30000 w planie PRO, a 3000 w okresie testowym). Ta „waluta” wykorzystywana jest do korzystania z określonych funkcjonalności, jak np. generator obrazków AI. Gdy wyczerpiesz swoje zasoby, możesz doładować konto, płacąc za nie prawdziwymi pieniędzmi. Transakcja jest realizowana z poziomu konta użytkownika.

Opinie o Leadpages

Leadpages jest jednym z bardziej popularnych kreatorów stron typu landing page. Działa na arenie międzynarodowej, więc opinie na jego temat pochodzą od użytkowników z rozmaitych krajów. Mimo tej różnorodności natomiast zarówno głosy pozytywne, jak i negatywne, w znacznej części się pokrywają. Muszę natomiast przyznać, że tych pierwszych jest zdecydowanie więcej. W serwisie GetApp platforma ta może się pochwalić wysoką oceną wynoszącą 8.38 na 10 punktów.

Większość pochwał dotyczy rozbudowanej bazy szablonów i jej pełnej edytowalności. Możliwość wprowadzania zmian w czasie rzeczywistym, bez potrzeby kodowania, jest zdecydowanie doceniana. W dobrym świetle serwis stawiają również dość atrakcyjne pakiety cenowe. Trzecim atutem wydaje się wiele funkcji dostępnych dla użytkowników. Twórców cieszy ponadto opcja tworzenia nie tylko stron docelowych, ale też formularzy, pop-upów czy liczne integracje zewnętrzne.

Negatywne opinie dotyczą głównie dwóch kwestii – supportu oraz działania edytora. W pierwszym przypadku problemem są głównie okrojone godziny działania czatu online i kontaktu telefonicznego. Część osób wskazuje, że wsparcie przez to nie jest wystarczające. Kłopotem przy tworzeniu strony docelowej w praktyce ma być z kolei zbyt mało zaawansowanych funkcji. Padają pomysły dotyczące większej swobody we wstawianiu obrazów, zmianie ich rozmiarów czy tworzeniu tzw. karuzel. Ponadto pojawiają się głosy niezadowolenia dotyczące automatycznego pobierania opłat za przedłużanie wykupionych pakietów.

Leadpages vs alternatywne rozwiązania

Leadpages ma dwa typy konkurentów:

  • bezpośrednich – witryny specjalizujące się w tworzeniu stron docelowych,
  • pośrednich – kreatory stron WWW, które pozwalają tworzyć strony docelowe, ale jest to tylko jeden z wielu obszarów ich działalności.

W tym pierwszym przypadku walka o klienta jest dość zacięta. Serwisy mają zbliżone oferty główne, ale prześcigają się funkcjami dodatkowymi i udogodnieniami. Ponadto zdecydowanie różni je cena oraz jej stosunek do możliwości. Głównymi alternatywami z tego segmentu są takie serwisy, jak:

  • Landingi – polskie narzędzie, wyróżniające się polskojęzycznym supportem i nieco niższymi cenami;
  • Instapage – oferuje profesjonalne rozwiązania, ale ze względu na dość wysokie ceny pozostaje raczej rozwiązaniem dla większych firm i agencji.

Alternatywą dla powyższych rozwiązań są kreatory niespecjalizujące się w LP. Ich zaletą jest to, że zwykle za zbliżoną cenę oferują znacznie więcej możliwości. Nie tylko stworzysz z ich pomocą landing page, ale też zwykły serwis, formularz i inne projekty. Ponadto pozwalają również z poziomu jednego konta użytkownika m.in. zarządzać domenami, kontami reklamowymi czy mediami społecznościowymi. Ze względu na tak ogromne możliwości, bywają kuszące szczególnie dla osób początkujących. Mowa tu o takich serwisach, jak np.:

Nie da się oczywiście jednoznacznie określić, która z tych platform będzie dla Ciebie najlepsza. Wszystko bowiem zależy od indywidualnych potrzeb Twojej firmy. Nie każdy użytkownik ma takie same cele i zależy mu na osiąganiu określonych rezultatów. Polecam zapoznać się z recenzjami różnych narzędzi, a następnie przetestować je w ramach okresów próbnych. To nic nie kosztuje, a może ułatwić Ci podjęcie ostatecznej decyzji.

Zalety i wady Leadpages

Zalety Leadpages:

  • ponad 200 szablonów typu landing page,
  • ponad 50 szablonów stron internetowych do konwersji,
  • wbudowana technologia generowania obrazów i baza płatnych obrazów,
  • dość wysoki limit Engine Monthly Credits w ramach wykupionych pakietów,
  • wyskakujące okienka i paski alertów,
  • kreator stron oparty na metodzie „przeciągnij i upuść” (brak konieczności kodowania),
  • rozbudowana baza integracji,
  • możliwość tworzenia blogów (wkrótce),
  • testy A/B,
  • powiadomienia,
  • opcja zatrudniania specjalistów,
  • narzędzia analityczne,
  • plan standard w dobrej cenie,
  • wiele metod kontaktu i szybkie odpowiedzi na czacie live z supportem,
  • 14-dniowa darmowa wersja próbna.

Wady Leadpages:

  • tylko dwa standardowe pakiety cenowe,
  • czat na żywo i wsparcie telefoniczne aktywne tylko od poniedziałku do piątku od 9:00 do 17:00,
  • support i baza wiedzy tylko w angielskiej wersji językowej (uciążliwe automatyczne tłumaczenie),
  • brak bardziej zaawansowanych funkcji sprzedażowych,
  • konieczność podania danych karty bankowej, żeby skorzystać z wersji próbnej.

Stwórz landing page i nie tylko. Czy warto skorzystać z oferty Leadpages?

Leadpages oferuje wiele interesujących funkcji w dość atrakcyjnej cenie. Nawet jego podstawowy pakiet pozwala wygodnie tworzyć estetyczne i skuteczne strony docelowe. Dodatkowo udostępnia wiele możliwości dodatkowych oraz nowoczesne rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji. Pod tym względem wydaje mi się odpowiedni zarówno dla osób prowadzących niewielką internetową działalność, jak i potężnych firm czy agencji marketingowych. W dodatku jest łatwy w obsłudze, nie wymaga kodowania i stworzysz z nim landing page na urządzenia mobilne.

Z drugiej strony na rynku da się znaleźć narzędzia tańsze i nieco bardziej rozbudowane. Szczególnie kuszącą alternatywą mogą być w tym przypadku potężne kreatory. W dodatku Leadpages ma tylko dwa standardowe pakiety, przez co użytkownicy o większych wymaganiach muszą liczyć się z indywidualną wyceną. Sporym minusem są w mojej ocenie dość ograniczone możliwości sprzedażowe. Może stanowić to problem szczególnie dla użytkowników nadzorujących strony docelowe o różnorodnym charakterze.

Moim zdaniem Leadpages jest propozycją wartą rozważenia ze względu na stosunek jakości do ceny. Wydaje się szczególnie atrakcyjny dla twórców początkujących lub zarządzających niewielkimi i/lub nielicznymi projektami. Jego pakiet podstawowy jest bowiem dość tani, a jednocześnie ma sporo do zaoferowania. Polecam natomiast najpierw skorzystać z okresu próbnego i przekonać się „w praktyce”, czy jest to rozwiązanie dla Ciebie.

Ocena ogólna
8.51 /10