Ranking TOP 10 najlepszych narzędzi i programów do automatyzacji marketingu (marketing automation) w 2025. Porównanie, funkcje, ceny, opinie.
Spis treściJak wybrać najlepsze narzędzia do automatyzacji marketingu? Sprawdź mój ranking TOP 10 rozwiązań dostępnych na rynku. Wzmacniaj skuteczność działań marketingowych w swojej firmie i docieraj do nowych, potencjalnych klientów.
Odpowiednio dobrane narzędzia do automatyzacji marketingu mogą usprawnić działania Twojej firmy. Z ich pomocą zoptymalizujesz procesy marketingowe oraz aktywność w mediach społecznościowych. Dotrzesz do nowych, potencjalnych klientów, wzmacniając jednocześnie kontakt z aktualnymi odbiorcami. Które rozwiązanie jednak wybrać, skoro na rynku jest ich tak wiele? W podjęciu decyzji pomoże Ci mój ranking, w którym przedstawiłem najlepsze systemy marketing automation, dostępne w internecie.
1. HubSpot Marketing Hub
HubSpot to przykład narzędzia marketing automation o bardzo rozbudowanej formie. Umożliwia podejmowanie rozmaitych działań marketingowych w czasie rzeczywistym. Nie wymaga umiejętności kodowania. Dysponuje przejrzystym interfejsem, który jest łatwy w obsłudze.
Wśród jego najpopularniejszych funkcji wymienić można:
- tworzenie formularzy,
- zarządzanie SMS marketingiem,
- koordynowanie działań marketingowych,
- zarządzanie działaniami w mediach społecznościowych,
- dostęp do rozwiązań bazujących na sztucznej inteligencji (zarówno w narzędziach dla marketerów, jak i w mediach społecznościowych).
Atutem HubSpota jest jego całkiem rozbudowane narzędzie do analizy danych. Z jego pomocą możesz efektywnie śledzić skuteczność podejmowanych działań marketingowych czy zmian wprowadzanych na stronie internetowej. W oparciu o zbierane informacje łatwiejsze będzie m.in. zarządzania relacjami z klientami, tworzenie nowych kampanii czy obserwowanie zachowań użytkowników.
HubSpot działa w ramach autorskiego oprogramowania CRM. Dzięki temu możesz zarządzać całą swoją firmą z poziomu jednej platformy o nieskomplikowanej budowie. Dodatkowe integracje z narzędziami zewnętrznymi pozwalają na dostosowanie jej do każdego rodzaju instytucji czy branży. Zarówno sama platforma, jak i poszczególne usługi oraz wsparcie, są dostępne w języku polskim.
Ile kosztuje HubSpot Marketing Hub?
HubSpot Marketing Hub oferuje pakiety płatne kosztujące od 20 dolarów do 3600 dolarów miesięcznie. Cena jest uzależniona zarówno od dostępnych funkcji, jak i miejsc dla użytkowników (maksymalnie 5). Ponadto dla mniej wymagających dostępny jest plan bezpłatny.
To narzędzie do automatyzacji marketingu możesz wykupić w ramach miesięcznego abonamentu. Nie należy do najtańszych, ale powinno bez zarzutu sprawdzić się w przypadku zarówno małych, jak i dużych czy średnich firm. Jest dostępne w czterech wariantach cenowych:
-
Free – rozwiązanie darmowe, ale też objęte najsurowszymi ograniczeniami. Przeznaczone raczej do użytku osobistego. Potencjalnym klientom oferuje:
- e-mail marketing,
- formularze,
- czat na żywo,
- zarządzanie reklamami,
- optymalizację mobilną;
-
Starter – kosztuje 20 dolarów miesięcznie za 1 użytkownika. W jego ramach możesz liczyć na wszystko z planu Free, a także:
- wiele walut,
- szczegółowe informacje o poczcie e-mail,
- wezwania do działania (tzw. CTA, ang. call to action),
- brak brandingu HubSpot;
-
Professional – kosztuje 890 dolarów miesięcznie za dostęp dla 3 użytkowników. Zapewnia dostęp do wszystkich funkcji z planu Starter, a dodatkowo również:
- zarządzanie kampaniami marketingowymi,
- pozycjonowanie,
- media społecznościowe,
- raportowanie niestandardowe,
- ocenianie leadów;
-
Enterprise – kosztuje 3600 dolarów miesięcznie za dostęp dla 5 użytkowników. Oferuje wszystkie rozwiązania z planu Professional, a dodatkowo również:
- testowanie adaptacyjne,
- atrybucję przychodów z wielu kontaktów,
- analitykę podróży i zachowań użytkowników.
2. GetResponse
GetResponse to sprawdzone narzędzie do automatyzacji marketingu. Kojarzone jest przede wszystkim z działaniami z zakresu e-mail marketingu, paleta jego rozwiązań jest jednak znacznie bardziej rozbudowana. Wśród oferowanych przez niego możliwości znajdziesz m.in. tak zaawansowane funkcje, jak:
- możliwość tworzenia stron docelowych (landing page) i formularzy rejestracyjnych,
- lejki konwersji i sprzedażowe,
- e-mail marketing,
- autorespondery,
- integracje e-commerce,
- rekomendacje AI,
- płatne reklamy,
- kreator kursów,
- i wiele innych.
Oferowane przez tę platformę narzędzia do automatyzacji marketingu zapewniają skuteczniejszą komunikację z odbiorcami. Na podstawie zachowań użytkowników masz możliwość tworzenia automatyzacji. To z kolei sprzyja podejmowaniu wymaganych działań marketingowych. Do Twojej dyspozycji pozostają także zaawansowane funkcje segmentacji. Z ich pomocą łatwiej dopasujesz reklamy do indywidualnych preferencji odbiorców, zwiększając konwersje.
Temat marketing automation jest dość szeroko rozbudowany przez GetResponse. Dzięki temu możesz podejmować szereg różnorodnych działań w celu optymalizacji kampanii i długofalowej budowy wizerunku marki. Stworzysz indywidualne profile kontaktów, zbudujesz wzory spersonalizowanych wiadomości i odzyskasz utracone sprzedaże. Wszystko to w połączeniu z rozbudowaną paletą integracji zewnętrznych i łatwą w obsłudze platformą, niewymagającą kodowania.
Ile kosztuje GetResponse?
GetResponse kosztuje od 48,38 zł do 224,68 zł miesięcznie przy liście do 1000 odbiorców. Wartość tę możesz zwiększyć nawet do ponad 100 tys. Do dyspozycji masz też pakiet indywidualny, którego cena zaczyna się od 2749 zł miesięcznie.
Podobnie jak większość rozwiązań z zakresu marketing automation, GetResponse dostępny jest w formie abonamentowej. W przypadku opłacenia go za rok z góry możesz liczyć na ceny niższe o 18 proc. w stosunku do rozliczenia miesięcznego. Do wyboru masz cztery pakiety:
- Starter – kosztuje 48,38 zł miesięcznie przy liście 1000 odbiorców. W jego ramach możesz liczyć na:
-
Marketer – kosztuje 195,98 zł miesięcznie przy liście 1000 odbiorców. Oferuje wszystko to, co plan Starter, a dodatkowo również:
- nieograniczony marketing automation,
- planowanie dostarczania e-maili,
- zaawansowana segmentacja,
- lejki sprzedażowe,
- scoring kontaktowy,
- odzyskiwanie porzuconych koszyków,
- statystyki przychodów z newslettera,
- kody promocyjne,
- nielimitowane powiadomienia web push;
-
Creator – kosztuje 224,68 zł miesięcznie przy liście 1000 odbiorców. Gwarantuje wszystkie rozwiązania z planu Marketer, a także:
- nieograniczone kursy,
- do 500 studentów,
- aplikacja mobilna dla studentów,
- quizy i certyfikaty,
- profil twórcy,
- biuletyn premium,
- kreator stron internetowych,
- brak opłat transakcyjnych;
-
Enterprise – jego ceny rozpoczynają się od 2749 zł miesięcznie. Dokładna wycena i zakres działania określane są po indywidualnej konsultacji ze sprzedawcą. Oferuje wszystko z planu Creator, a ponadto:
- wsparcie premium,
- dedykowany adres IP,
- logowanie jednokrotne (SSO),
- marketing SMS,
- mobilne powiadomienia push,
- rekomendacje AI,
- e-maile transakcyjne,
- nieograniczoną liczbę użytkowników.
3. ActiveCampaign
ActiveCampaign to anglojęzyczna platforma do automatyzacji marketingu. Jej zaletą jest bardzo rozbudowana paleta dostępnych funkcji i narzędzi. Klienci mają w niej do dyspozycji takie rozwiązania, jak m.in.:
- tworzenie treści (wiadomości e-mail, formularzy i stron docelowych),
- zarządzanie odbiorcami,
- analizowanie danych i raportowanie,
- integracje,
- systemy zarządzania relacjami,
- dynamiczne generowanie spersonalizowanych wiadomości e-mail,
- marketing e-mailowy,
- zintegrowaną sztuczną inteligencję,
- i wiele innych.
ActiveCampaign pozwala również oczywiście na wdrożenie marketing automation na szeroką skalę. Masz z jego pomocą możliwość automatyzacji złożonych kampanii marketingowych e-mail czy działań informacyjnych. Zwiększysz ponadto zaangażowanie klientów czy przeskalujesz swój biznes. W ramach wykupionego pakietu możesz cieszyć się takimi funkcjami, jak np.:
- wyzwalacze i cele,
- śledzenie witryn i zdarzeń,
- testy dzielone A/B,
- akcje podzielone i warunkowe,
- konstruktor automatyzacji marketingu oparty na sztucznej inteligencji,
- wysyłanie predykcyjne,
- routing sprzedaży.
Ile kosztuje ActiveCampaign?
Ceny pakietów ActiveCampaign kosztują od 15 euro do 145 euro miesięcznie za użytkownika przy 1000 kontaktów. Ilość tę możesz zwiększyć nawet do ponad 50 tys. Takie działanie wiąże się jednak ze zdecydowanym wzrostem kosztów.
W ActiveCampaign do Twojej dyspozycji są cztery pakiety cenowe:
-
Starter – kosztuje 15 euro za 1000 kontaktów. Dobry dla użytkowników i firm początkujących. Zapewnia takie rozwiązania, jak np.:
- wysłanie wiadomości do 10-krotnego limitu kontaktów,
- dostęp dla 1 użytkownika,
- wieloetapowy marketing automation,
- 5 akcji na marketing automation,
- standardowe i wbudowane formularze internetowe,
- testy A/B wiadomości e-mail,
- konstruktor marketing automation oparty na AI,
- 900+ wzorów automatyzacji,
- CRM dla marketingu;
-
Plus – kosztuje 49 euro miesięcznie za 1000 kontaktów. Zapewnia bardziej rozbudowane narzędzia do automatyzacji marketingu. Oprócz wszystkiego z pakietu Starter oferuje także:
- nieograniczoną liczbę akcji na marketing automation,
- personalizowane formularze internetowe,
- strony docelowe,
- szablony wiadomości e-mail i stron docelowych;
-
Pro – kosztuje 79 euro miesięcznie za 1000 kontaktów. Pozwala na dostęp do pełnej automatyzacji marketingu wielokanałowego. Zawiera wszystko z planu Plus, a dodatkowo:
- wysłanie wiadomości do 12-krotnego limitu kontaktów,
- dostęp dla 3 użytkowników,
- testy A/B wiadomości e-mail i automatyzacji marketingu,
- zawartość warunkowa,
- wysyłanie predykcyjne,
- zaawansowaną segmentację,
-
Enterprise – kosztuje 145 euro miesięcznie za 1000 kontaktów. Pozwala na prowadzenie kampanii marketingowych na dużą skalę, przy profesjonalnym wsparciu technicznym. Zapewnia wszystkie opcje z pakietu Pro, a dodatkowo też:
- wysłanie wiadomości do 15-krotnego limitu kontaktów,
- dostęp dla 5 użytkowników,
- segmentacja premium,
- integracje z CRM premium,
- logowanie jednokrotne (SSO),
- dedykowany zespół ds. obsługi klienta.
4. Make.com
Make.com to platforma do automatyzacji marketingu na bardzo wysokim poziomie. Nie wymaga kodowania, dzięki czemu charakteryzuje się wysoką dostępnością. Wyróżniają ją trzy cechy, podkreślane przez twórców:
- centrala automatyzacji marketingu – marketing automation pozwala w Make.com zarówno pracować nad pojedynczymi procesami, jak i całymi modelami biznesowymi. Z poziomu jednej platformy wprowadzisz szereg optymalizacji sprzyjających Twojej stronie internetowej czy kampanii;
- widoczny i skalowalny wpływ – Make.com udostępnia zaawansowane funkcje do automatyzacji marketingu. Zapewnia dostęp do sztucznej inteligencji i szeregu narzędzi usprawniających pracę. Jednocześnie jednak pozostaje w pełni skalowalnym serwisem, rozbudowując swoje możliwości wraz z rozwojem firmy;
- potężny silnik napędzający współpracę – zaawansowane narzędzia marketing automation to nie wszystko, co znajdziesz w Make.com. Platforma ta usprawnia także integrację i współpracę wewnątrz firmy. Zwiększa efektywność przeprowadzanych wdrożeń i pozytywnie wpływa na koordynację projektową.
Zaawansowane funkcje do automatyzacji marketingu, które znajdziesz na tej platformie, odpowiadają m.in. za:
- kampanie e-mail,
- prowadzenie działań marketingowych w mediach społecznościowych,
- kampanie reklamowe,
- tworzenie spersonalizowanych ofert dostosowanych do potrzeb potencjalnych klientów,
- przeprowadzanie badań rynkowych,
- analizowanie danych i raportowanie,
- zarządzanie wydarzeniami,
- tworzenie treści,
- zarządzanie społecznością,
- przetwarzanie leadów,
- i wiele innych.
Ile kosztuje Make.com?
Make.com w standardowych pakietach płatnych kosztuje od 9 do 29 dolarów miesięcznie. Ma także wersję darmową oraz opcję w pełni spersonalizowaną, wycenianą indywidualnie. Stawki zależą natomiast od liczby operacji realizowanych w ciągu miesiąca.
Opisywany serwis ma formę abonamentową. Podobnie jak niemalże wszystkie narzędzia do automatyzacji marketingu, on również jest tańszy w przypadku wykupu rocznego. Wiele zależy natomiast również od liczby operacji, których potrzebujesz. Ja przy poniższej wycenie wziąłem pod uwagę 10 tys. Liczbę tę możesz zwiększyć nawet do ponad 2 milionów.
Do Twojej dyspozycji w Make.com jest pięć planów:
-
Free – darmowy i pozwalający na maksymalnie 1000 operacji miesięcznie. W jego ramach możesz liczyć na:
- kreator automatyzacji oparty na zasadzie drag and drop, bez potrzeby kodowania i z podglądem w czasie rzeczywistym,
- integrację z ponad 2000 aplikacjami zewnętrznymi;
-
Core – kosztuje 9 dolarów miesięcznie. Zapewnia wszystko z planu Free, a dodatkowo również:
- nieograniczoną liczbę aktywnych scenariuszy,
- minimalny interwał między zaplanowanymi wykonaniami scenariuszy wynoszący 1 minutę,
- dostęp do API Make;
-
Pro – kosztuje 16 dolarów miesięcznie i jest rozwiązaniem rekomendowanym. Sprawdzi się w przypadku małych i średnich firm, jak również samodzielnych specjalistów. Oferuje wszystko z planu Core, a dodatkowo też:
- zmienne niestandardowe,
- pełnotekstowe przeszukiwanie dziennika wykonywania,
- elastyczność wykorzystania operacji,
- priorytetowe wykonanie scenariusza;
-
Teams – kosztuje 29 dolarów miesięcznie. To opcja rozbudowana dla średnich firm i większych przedsiębiorstw. Oferuje wszystko z pakietu Pro oraz:
- wiele zespołów i uprawnień,
- wykonywanie scenariuszy o wysokim priorytecie,
- tworzenie i udostępnianie szablonów scenariuszy;
-
Enterprise – pakiet dla najpotężniejszych instytucji. Wyceniany indywidualnie po określeniu przez konsultanta potrzeb potencjalnego klienta. Zapewnia wszystkie rozwiązania z planu Teams, a dodatkowo też:
- zwiększone bezpieczeństwo,
- stałe i priorytetowe wsparcie,
- ulepszone zarządzanie,
- zaawansowane funkcje.
5. Zapier
Zapier to popularne i bardzo kompleksowe rozwiązanie. Kojarzony jest głównie z integracjami zewnętrznych aplikacji internetowych. Potrafi jednak znacznie więcej. Dysponuje także rozbudowanymi narzędziami z zakresu marketing automation. Jego cechy charakterystyczne to:
- możliwość połączenia ponad 7 tys. aplikacji zewnętrznych,
- automatyzacje no-code oraz low-code,
- zabezpieczenia wszystkich danych oraz przeprowadzanych działań.
Z jego pomocą dostosujesz wiele różnych rozwiązań do potrzeb swojej działalności. Poprzez integracje stworzysz rozbudowaną maszynę do marketing automation. W ten sposób m.in. przeanalizujesz prowadzone kampanie marketingowe czy wyślesz wiadomości do potencjalnych klientów. Będziesz śledzić postępy prac oraz wzrost konwersji, a jednocześnie poprawisz procesy komunikacyjne.
Atutem oprogramowania Zapier jest to, że oferuje zaawansowane funkcje w przystępnej formie. Jest wygodny w obsłudze i zapewnia dostęp do kompleksowych danych. Na podstawie różnych kryteriów możesz więc śledzić zmiany zachodzące w firmie w czasie rzeczywistym. Dodatkowo wiele z jego funkcji bazuje na sztucznej inteligencji. To wpływa na zwiększenie efektywności działań marketingowych.
Łatwo dopasujesz go do indywidualnych potrzeb swojej firmy. Twórcy polecają go do automatyzacji działań marketingowych szczególnie osobom, którym zależy na:
- produktywności – do podstawowych funkcji narzędzia należy zarówno marketing automation, jak i automatyzacja innych procesów zachodzących w firmie. Dzięki temu może on odciążyć administratora, ale też pozostałych liderów czy członków zespołu wykonujących powtarzalne zadania. To ponadto sposób na minimalizację ryzyka błędów i szansa na większe skupienie na kreatywnych zadaniach;
- skalowalności – atutem Zapiera jest to, że możesz rozszerzać jego możliwości wraz z rozwojem swojej firmy. Z jego pomocą poprowadzisz zarówno drobne, jak i najpotężniejsze kampanie marketingowe. Tak duży zakres działania sprawia, że nadaje się do małych, dużych i średnich firm;
- zorientowaniu na klienta – Zapier doskonale nadaje się do zarządzania relacjami z kontrahentami (zarówno tymi obecnymi, jak i potencjalnymi). Dzięki personalizacji działań marketingowych masz szansę zwiększyć konwersje i aktywnie pracować nad wizerunkiem firmy;
- bazowaniu na rzeczywistych danych – narzędzia do marketing automation są bezużyteczne, jeśli nie wiesz, do czego je wykorzystać. Zapier natomiast dostarcza szczegółowe dane dotyczące przeprowadzanych działań. Bieżące śledzenie skuteczności kampanii reklamowych ułatwia ich dalszą optymalizację i poprawę.
Ile kosztuje Zapier?
Zapier ma formę abonamentową i jest dostępny w kilku planach cenowych. Zależnie od formy płatności i wybranego wariantu może kosztować od 0 zł do ponad 288,54 zł miesięcznie w przypadku 100 zadań miesięcznie. Im większa dostępna pula, tym wyższa cena, do nawet ponad 16 tys. zł miesięcznie za 2 mln zadań.
Narzędzia do automatyzacji marketingu Zapier dostępne są w pełnych planach oznaczonych w cenniku platformy jako Zaps. Warto rozważyć wykupienie ich na rok z góry, bo pozwala to zaoszczędzić 33 proc. Aby poznać dokładne ceny, najpierw określ interesującą Cię liczbę zadań. Od 2000 tasków masz do dyspozycji cztery plany:
-
Free – jest darmowy, ale pozwala na skorzystanie tylko ze 100 zadań miesięcznie. W jego ramach do Twojej dyspozycji pozostają:
- autorska platforma,
- nieograniczona liczba automatyzacji (w ramach limitu zadań),
- możliwość tworzenia automatyzacji dwuetapowych (wyzwalacz + akcja),
- ulepszenia AI;
-
Professional – kosztuje 204,91 zł miesięcznie przy 2000 zadań. Jest możliwość wykupienia go w mniejszym pakiecie 750 tasków (83,59 zł) oraz 1500 tasków (163,09 zł). Stworzony z myślą o samodzielnych specjalistach oraz małych działalnościach. Może pasować też do średnich firm o niewielkich potrzebach. Oferuje wszystko z pakietu Free, a dodatkowo również:
- wieloetapowe automatyzacje,
- nieograniczona liczba aplikacji premium,
- elementy webhook,
- profesjonalną obsługę klienta przez e-mail i czat na żywo;
-
Team – kosztuje 288,54 zł miesięcznie przy 2000 zadań. Sprawdzi się w przypadku średnich przedsiębiorstw. Nie jest dostępny przy wyborze mniejszej liczby taksów. Oferuje wszystkie opcje z planu Professional, a dodatkowo również:
- nieograniczoną liczbę użytkowników,
- udostępnione przestrzenie robocze,
- udostępnione połączenia aplikacji,
- pomoc techniczną premium;
-
Enterprise – w pełni dostosowany do indywidualnych potrzeb potencjalnych klientów. Wyceniany na podstawie oferty przygotowanej po kontakcie ze sprzedawcą. Dobry dla średnich przedsiębiorstw i większych firm o dużych potrzebach. Gwarantuje dostęp do wszystkich funkcji z pakietu Team, a dodatkowo również:
- zaawansowane uprawnienia administratora i kontrolę aplikacji,
- roczne limity zadań,
- widok 360 stopni na konto,
- logowanie jednokrotne przez SAML,
- kierownika ds. technicznych klientów.
6. Bitrix24
Bitrix24 jest rozbudowanym narzędziem ułatwiającym zarządzanie biznesem. Możesz wykorzystać go również do tego, aby poprawić skuteczność działań marketingowych realizowanych w swojej firmie. Przy pomocy tego narzędzia do automatyzacji marketingu zoptymalizujesz m.in.:
- kampanie telemarketingowe,
- narzędzia do newsletterów,
- reguły automatyzacji,
- kampanie marketingowe przez SMS,
- wyzwalacze,
- tunele sprzedażowe.
Narzędzie to jest dostępne w formie aplikacji desktopowej oraz mobilnej. Ma 18 wersji językowych i udostępnia ponad 35 rozwiązań biznesowych. Gwarantuje API i integracje z aplikacjami zewnętrznymi. Ma wersję w Chmurze oraz lokalną On-Promise. Dzięki temu łatwo dostosujesz go do potrzeb i wymagań swoich potencjalnych klientów.
Zależnie od rozwiązań, na których najbardziej Ci zależy, do Twojej dyspozycji pozostają m.in.:
-
system CRM z SMS marketingiem, a w jego ramach np.:
- lejki sprzedażowe,
- raporty i narzędzia do analizy danych,
- widok klienta 360 stopni,
- zarządzanie pipelinem sprzedażowym,
-
narzędzia do generowania leadów, jak np.:
- formularze na Twojej stronie internetowej,
- czaty na żywo,
- centrum kontraktowe,
- widżety do oddzwaniania,
-
narzędzia do automatyzacji sprzedaży, np.:
- zautomatyzowany proces przypisywania dealów i leadów,
- zautomatyzowane lejki sprzedażowe,
- powtarzająca się sprzedaż,
- e-mail marketing,
- i wiele innych narzędzi do zarządzania firmą, relacjami z klientami i procesami wewnętrznymi.
Ile kosztuje Bitrix24?
Bitrix24 kosztuje od 199 zł do 1599 zł miesięcznie w zależności od pakietu cenowego, dostępnych funkcjonalności i liczby użytkowników. Ma również wersję darmową, która jednak cechuje się licznymi ograniczeniami.
Wybór odpowiedniego narzędzia musi uwzględniać miesięczny koszt dostępu do niego. W przypadku Bitrix24 najbardziej opłacalne jest wykupienie usługi z góry na rok. Dzięki temu możesz zaoszczędzić nawet do 20 proc. względem subskrypcji miesięcznej. Do dyspozycji masz pięć pakietów:
-
Bezpłatnie – darmowy i bez limitu użytkowników, ale oferuje tylko 5 GB miejsca na dysku. W jego ramach otrzymujesz dostęp w podstawowym zakresie do:
- współpracy,
- zadań i projektów,
- CRM,
- Bitrix24 Sign,
- dysku,
- centrum kontaktowego,
- kreatora stron internetowych;
-
Basic – kosztuje 199 zł miesięcznie, oferuje 24 GB miejsca i obejmuje maksymalnie 5 użytkowników. Zapewnia to, co pakiet Free, a dodatkowo:
- rozszerzone:
- współpracę,
- CRM,
- Bitrix24 Sign,
- centrum kontaktowe,
- kreator stron WWW,
- sklep online,
- podstawowe wsparcie;
- rozszerzone:
-
Standard – kosztuje 399 zł miesięcznie, oferuje 100 GB miejsca i obejmuje do 50 użytkowników. W jego ramach możesz liczyć w rozszerzonym zakresie na:
- współpracę,
- zadania i projekty,
- CRM,
- Bitrix24 Sign,
- dysk,
- centrum kontaktowe,
- kreator stron WWW,
- sklep online,
- marketing,
- dokumenty online;
-
Professional – kosztuje 799 zł miesięcznie, oferuje 1024 GB miejsca i obejmuje 100 użytkowników. Zapewnia to, co pakiet Standard, a dodatkowo również:
- zaawansowane:
- zadania i projekty,
- CRM,
- Bitrix24 Sign,
- dysk,
- centrum kontaktowe,
- kreator stron WWW,
- sklep online,
- marketing,
- dokumenty online,
- automatyzacje,
- HR,
- rozszerzone:
- e-podpisy w HR,
- Sales Intelligence,
- wsparcie,
- administrowanie;
- zaawansowane:
-
Enterprise – kosztuje 1599 zł miesięcznie i oferuje 3 TB miejsca. Obejmuje 250 użytkowników. Za dodatkową opłatą możesz zwiększyć ich liczbę nawet do 10 tys. Gwarantuje zaawansowany dostęp do wszystkiego z pakietu Professional, a dodatkowo:
- współpracę,
- e-podpis w HR,
- Sales Intelligence,
- wiele oddziałów,
- skalowalność,
- Pakiet Enterprise,
- wsparcie,
- administrowanie.
7. SALESmanago
SALESmanago zwiększa skuteczność działań marketingowych za pomocą narzędzi służących do personalizacji komunikacji z odbiorcami. Doskonale sprawdza się w przypadku e-mail marketingu, choć nie tylko. Ma bardzo intuicyjny i estetyczny interfejs. Odpowiada za marketing automation w zakresie reagowania na preferencje odbiorców.
Powstał z myślą o marketerach e-commerce. Wspiera docieranie do nowych, potencjalnych klientów i angażowanie tych obecnych. Doskonale sprawdza się w automatyzacji działań marketingowych w różnych kanałach. Wyróżnia go bazowanie na Wskaźniku Wzrostu oraz autorskim Growth Framework. Jest to rozwiązanie optymalizujące ścieżkę prowadzącą do osiągania indywidualnych celów.
Wśród jego głównych funkcji wymienić można m.in.:
- wsparcie sztucznej inteligencji,
- dostarczanie spersonalizowanych ofert użytkownikom,
- zwiększanie konwersji,
- wsparcie skalowania biznesu,
- zarządzanie kampaniami marketingowymi,
- narzędzia do analizy danych.
Atutem SALESmanago jest łatwość konfiguracji i wdrożenia w firmie. Uruchomienie systemu nie wymaga ogromu specjalistycznej wiedzy, a sami klienci chwalą aktywny i pomocny support. Obsługa wszystkich narzędzi nie wymaga znajomości kodowania.
Ile kosztuje SALESmanago?
SALESmanago nie podaje na swojej stronie internetowej cennika, w odróżnieniu od większości narzędzi do automatyzacji marketingu. W tym przypadku konieczny jest bezpośredni kontakt z serwisem.
Zakładka „Cennik” nie jest widoczna z poziomu strony głównej oraz w menu. Udało mi się ją znaleźć przy pomocy Google, choć trudno nazwać to rozwiązaniem wygodnym. Co więcej, nie ma na niej żadnych konkretnych informacji.
Z poziomu tego „Cennika” możesz jedynie wybrać plan dla siebie i określić ewentualne, dodatkowe narzędzia, których potrzebujesz. W tym miejscu określisz też liczbę swoich kontaktów, co zapewne ma wpływ na stawkę. Następnie konieczne jest skontaktowanie się z twórcami, do czego służy formularz kontaktowy. System przekieruje Cię do niego po naciśnięciu zielonego przycisku „Zapytaj o cennik”.
8. Adobe Marketo Engage
Adobe Marketo Engage znane jest w świecie marketing automation po prostu jako Marketo. Jest platformą do automatyzacji marketingu, bazującą w głównej mierze na sztucznej inteligencji. Jej bezsprzecznym atutem jest nowoczesna forma oraz przystępna, łatwa w obsłudze struktura. Ciągle też jest rozwijana, przez co chętnie obserwują ją specjaliści z branży.
Marketo zapewnia zaawansowane narzędzia marketing automation, pozwalające na optymalizację pracy i zwiększanie dochodów. Odpowiada za przyciąganie nowych odbiorców w różnych kanałach komunikacji. Ułatwia synchronizację sprzedaży oraz marketingu. Umożliwia analizowanie danych dotyczących podejmowanych działań marketingowych. Na ich podstawie możliwe jest z kolei wyciąganie trafnych wniosków.
Wśród głównych funkcji oferowanych przez to narzędzie do automatyzacji działań marketingowych wymienić można:
- tworzenie wysoce ukierunkowanych grup odbiorców,
- zwiększanie zasięgów i zaangażowania odbiorców,
- spersonalizowane przekazy i kampanie marketingowe,
- zwiększenie skalowalności i wydajności,
- zwiększenie efektywności działań i wydajności sprzedaży,
- analizę zachowań użytkowników i analitykę danych.
Ile kosztuje Adobe Marketo Engage?
Adobe Marketo Engage nie udostępnia na swojej stronie internetowej szczegółowego cennika. Dostępne są jedynie opisy czterech pakietów płatnych, wraz z ich możliwościami i porównaniem. Na tej podstawie możesz wybrać jeden z nich i skontaktować się w jego sprawie z działem sprzedaży Adobe. Zrobisz to, naciskając niebieski przycisk „Get pricing” w sekcji „Cennik” na oficjalnej stronie narzędzia. System przekieruje Cię wtedy do formularza kontaktowego.
Do Twojej dyspozycji są pakiety:
-
Growth – przeznaczony dla 10 użytkowników, oferuje 20 tys. wywołań API dziennie. Zapewnia takie rozwiązania, jak m.in.:
- baza danych leadów i klientów,
- natywna integracja z CRM,
- segmentacja klientów i targetowanie,
- personalizacje,
- niestandardowe uprawnienia użytkowników,
- automatyzacja kampanii,
- wielokanałowość,
- obsługa e-mail marketingu,
- marketing społecznościowy,
- strony docelowe i formularze;
-
Select – przeznaczony dla 25 użytkowników, oferuje 50 tys. wywołań API dziennie. Zapewnia wszystkie rozwiązania z pakietu Growth, a ponadto np.:
- 10 niestandardowych obiektów 2M Records,
- marketing wydarzeń i webinarów,
- interaktywne webinaria,
- kalendarz marketingowy;
-
Prime – przeznaczony dla 25 użytkowników, oferuje 50 tys. wywołań API dziennie. Zapewnia wszystkie rozwiązania z planu Select, a ponadto m.in.:
- nieograniczone interaktywne webinaria,
- zarządzanie kontami docelowymi,
- przewidywanie grup odbiorców,
- zaawansowaną analizę ruchów użytkowników;
-
Ultimate – przeznaczony dla 25 użytkowników, oferuje 50 tys. wywołań API dziennie. Zapewnia wszystko z planu Prime, a dodatkowo też np.:
- zdyskontowany Marketo Measure.
9. MailChimp
MailChimp umożliwia automatyzację zadań marketingowych na rozmaitych poziomach. Doskonale sprawdza się w przypadku e-mail marketingu, zwiększając konwersję w przypadku tego rodzaju komunikacji. Sprzyja zwiększaniu liczby zamówień, umożliwiając personalizację wysyłanych wiadomości. Bazuje na zachowaniach użytkowników oraz ich nawykach zakupowych.
Wśród rozwiązań od MailChimp nie zabrakło również tych bazujących na sztucznej inteligencji. AI może pomóc Ci w przygotowywaniu samej treści wysyłanych wiadomości. Sprawdzi się ponadto przy projektowaniu profesjonalnych szablonów.
Marketing automation pozwala na zwiększanie efektywności prowadzonych działań marketingowych. Aby jednak przynosiło to jak najlepsze rezultaty, w MailChimp dostępna jest zaawansowana segmentacja klientów. Z jej pomocą tworzenie spersonalizowanych kampanii będzie nie tylko łatwiejsze, ale i przyniesie większe zyski. Ponadto pozytywnie wpłynie na odbiór Twojej marki. Udowodnisz w ten sposób, że naprawdę rozumiesz swoich odbiorców.
Nie ma dobrego narzędzia marketing automation bez rozwiązań do zbierania, analizowania i prezentowania danych. W MailChimp również ich nie zabrakło. To ułatwia proces wykorzystywania ich do optymalizacji pracy firmy. Z poziomu jednej platformy zyskasz dostęp do zestawień, raportów, wizualizacji i testów porównawczych.
Ile kosztuje MailChimp?
MailChimp kosztuje od 13 dolarów do 350 dolarów miesięcznie, zależnie od pakietu i liczby kontaktów. Ma plan darmowy, ale jest on objęty pewnymi ograniczeniami. Za dodatkową opłatą możliwe jest ponadto zwiększenie liczby odbiorców nawet do ponad 250 tys.
Z możliwości MailChimp możesz korzystać przez pierwsze 14 dni zupełnie za darmo. To doskonała okazja do zapoznania się z możliwościami tej platformy. Po tym czasie musisz rozważyć przejście na jeden z planów standardowych lub skorzystać z ograniczonego wariantu bezpłatnego. Do Twojej dyspozycji są plany:
-
Free – rozwiązanie w pełni darmowe, ale ze względu na ograniczenia raczej przeznaczone do użytku domowego. Pozwala na maksymalnie 500 kontaktów. W jego ramach zyskujesz:
- wsparcie e-mail przez pierwsze 30 dni,
- ograniczone raportowanie i analitykę,
- do 1000 maili miesięcznie (maksymalnie 500 w 1 dzień),
- 1 użytkownika,
- formularze i strony docelowe;
-
Essentials – kosztuje 13 dolarów miesięcznie za 500 kontaktów. Oprócz wszystkiego z planu Free oferuje także:
- wsparcie e-mail i przez chat 24/7,
- systemy marketing automation do 4 punktów,
- miesięczny limit wiadomości wynoszący 10-krotność liczby kontaktów,
- dostęp dla 3 użytkowników,
- testy A/B,
- usunięcie brandingu MailChimp;
-
Standard – kosztuje 20 dolarów miesięcznie za 500 kontaktów. Oprócz wszystkiego z planu Essentials zapewnia również:
- pełne raportowanie i analitykę,
- systemy marketing automation do 200 punktów,
- bezpłatny dostęp do rozwiązań sztucznej inteligencji,
- szablony kodowane na zamówienie,
- miesięczny limit wiadomości wynoszący 12-krotność liczby kontaktów,
- dostęp dla 5 użytkowników,
- zawartość dynamiczną,
- zaawansowaną segmentację,
- targetowanie behawioralne;
-
Premium – kosztuje 350 dolarów miesięcznie za 10 tys. kontaktów. Zapewnia wszystkie rozwiązania z planu Standard, a ponadto:
- telefoniczną priorytetową pomoc techniczną,
- miesięczny limit wiadomości wynoszący 15-krotność liczby kontaktów,
- dostęp dla nieograniczonej liczby użytkowników.
Dwa ostatnie pakiety możesz dodatkowo rozbudować o większą liczbę kontaktów. Powyższe ceny dotyczą „pakietów minimum” opiewających na 500 i 10 tys. odbiorców. Plan Standard może jednak mieć ich maksymalnie nawet 100 tys. (koszt 773,69 euro miesięcznie), a Premium 200 tys. (1547,38 euro). Jeśli natomiast Twoje potrzeby są jeszcze większe, skontaktuj się bezpośrednio z platformą. Przygotowane wtedy zostanie specjalnie dla Ciebie rozwiązanie indywidualne.
10. SalesForce
SalesForce to bardzo rozbudowana platforma umożliwiająca prowadzenie firmy online. Bazuje na sztucznej inteligencji i zapewnia dostęp do bardzo zróżnicowanych narzędzi. Znajdziesz wśród nich m.in. rozwiązania:
- chmurowe,
- odpowiadające za sprzedaż,
- z sektora e-commerce,
- analityczne,
- komunikacyjne (odpowiadające za komunikację zewnętrzną i wewnątrzfirmową),
- integracyjne,
- i wiele innych.
Znalazły się wśród nich oczywiście również systemy marketing automation. To dzięki nim SalesForce również ma swoje miejsce w tym zestawieniu. Mowa tu o autorskim rozwiązaniu nazwanym Marketing Cloud. Bazuje on na trzech głównych zadaniach:
- przetwarzaniu danych,
- profilowaniu odbiorców,
- analizie danych.
Segmentacja klientów w SalesForce odbywa się automatycznie, w czym pomaga sztuczna inteligencja. Dodatkowo do Twojej dyspozycji jest scentralizowana platforma gromadząca wszystkie informacje o odbiorcach w jednym miejscu. Zależnie od strategii firmy możesz bez problemu wykorzystywać je w dowolnym kanale. Podobna swoboda dotyczy narzędzi analitycznych i prezentowanych przez nie zestawień.
SalesForce to przykład rozwiązania marketing automation, które kładzie duży nacisk na tworzenie spersonalizowanych kampanii. Możesz liczyć na ich sprawne i efektywne wdrażanie dzięki AI. Działanie wielokanałowe pomoże Ci ponadto zwiększyć konwersje zarówno w e-mail marketingu, jak i akcjach mobilnych czy tradycyjnych reklamach.
Ile kosztuje SalesForce?
Pakiety zawierające narzędzia do automatyzacji marketingu od SalesForce kosztują od 1250 euro miesięcznie. Dostępne są w wielu różnych wariantach. Ich ceny zmieniają się wraz z zakresem funkcji i liczbą kontaktów. Stawki za najdroższe plany sięgają nawet 300 tys. euro rocznie.
SalesForce zdecydowanie nie jest przykładem budżetowego i najtańszego narzędzia do marketing automation. Ze względu na stawki raczej przeznaczony jest dla większych firm o potężnych potrzebach. Możesz korzystać z niego w ramach kilku różnych pakietów, które mają dodatkowo rozmaite warianty:
-
Marketing Cloud Engagement – dostępny w trzech wersjach:
-
Professional – kosztuje 1250 euro miesięcznie za organizację. Odpowiada za spersonalizowany marketing automation, na który składa się:
- marketing e-mailowy,
- tworzenie treści,
- analityka danych,
-
Corporate – kosztuje 4200 euro miesięcznie za organizację. Zapewnia narzędzia do automatyzacji marketingu o charakterze wielokanałowym i takie rozwiązania, jak:
- orkiestracja podróży klienta,
- wiadomości mobilne,
- szczegółowe dane oparte na sztucznej inteligencji,
- Enterprise – wyceniany indywidualnie na podstawie potrzeb klienta. Pozwala na zaawansowane podróże użytkowników w różnych kanałach, z podziałem na regiony geograficzne. Dobry dla przedsiębiorstw o zasięgu globalnym;
-
Professional – kosztuje 1250 euro miesięcznie za organizację. Odpowiada za spersonalizowany marketing automation, na który składa się:
-
Marketing Cloud Account Engagement – dostępny w czterech wariantach:
- Growth – kosztuje 1250 euro za użytkownika miesięcznie do 10 tys. kontaktów. Przy pomocy automatyzacji marketingu prowadzi do rozwoju przedsiębiorstwa;
-
Plus – kosztuje 2750 euro za użytkownika miesięcznie do 10 tys. kontaktów. Łączy narzędzia do automatyzacji marketingu z zaawansowanymi rozwiązaniami analitycznymi, udostępniając np.:
- podróże między kanałami,
- pulpity nawigacyjne ABM i Multitouch,
- analitykę marketingową B2B,
-
Advanced – kosztuje 4400 euro za użytkownika miesięcznie do 10 tys. kontaktów. Zapewnia m.in.:
- dedykowany adres IP,
- dostęp do sztucznej inteligencji,
- Premium – kosztuje 15 tys. euro za użytkownika miesięcznie do 75 tys. kontaktów. Stworzony z myślą o najbardziej wymagających firmach, oferuje wszystkie możliwości platformy;
-
Data Cloud for Marketing – ksoztuje 108 tys. euro za organizację za rok. Jego głównym zadaniem jest przeniesienie całej Twojej organizacji w jedno miejsce w chmurze. Ma to ułatwić zarządzanie nią i zapewnić dostęp do wszystkich danych w ramach jednej platformy. W ramach tego planu możesz liczyć m.in. na:
- pozyskiwanie i harmonizację danych,
- rozpoznawanie i aktywację tożsamości,
- spostrzeżenia i prognozy;
-
Marketing Cloud Personalisation – dostępny w dwóch planach:
- Growth – kosztuje 108 tys. euro rocznie dla organizacji. Odpowiada za przeprowadzanie personalizacji interakcji w witrynach internetowych oraz komunikacji e-mail;
- Premium – kosztuje 300 tys. euro rocznie dla organizacji. Odpowiada za personalizację wielokanałową wspieraną przez sztuczną inteligencję;
-
Marketing Cloud Intelligence – dostępny w trzech wariantach:
- Starter – kosztuje 3000 euro miesięcznie za organizację dla 10 użytkowników. Pozwala na 3 miliony wierszy danych. Stworzony z myślą o analizach marketingowych i opracowywaniu zgromadzonych informacji,
- Growth – kosztuje 10 tys. euro miesięcznie za organizację dla 20 użytkowników. Zapewnia 20 milionów wierszy danych. Pozwala na rozwijanie działań marketingowych we wszystkich kanałach, kampaniach i na platformach,
- Plus – wyceniany indywidualnie w zależności od potrzeb klienta. Zapewnia dostęp dla 80 użytkowników i 100 milionów wierszy danych. Gwarantuje kompleksową analizę marketingową;
-
Loyalty Management – dostępny w 3 wariantach:
- Starter – kosztuje 20 tys. euro miesięcznie za organizację. Pozwala na projektowanie, konfigurowanie i uruchamianie programów lojalnościowych,
- Growth – kosztuje 35 tys. euro miesięcznie za organizację. Pozwala na tworzenie dynamicznych i spersonalizowanych kampanii lojalnościowych,
- Advanced – kosztuje 45 tys. euro miesięcznie za organizację. Pozwala na tworzenie i zarządzanie wieloma programami lojalnościowymi na jednej platformie;
- Referral Marketing – kosztuje 12500 euro miesięcznie za organizację. Pozwala na korzystanie z marketingu polecającego. Odpowiada za ujednolicenie wszystkich danych w profilach poszczególnych klientów.
Marketing automation – co to jest?
Marketing automation to proces automatyzacji działań marketingowych z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania. Zwykle realizowane jest to przy pomocy dedykowanych narzędzi udostępnianych przez zewnętrznych twórców. Takie rozwiązania mają różnorodne zadania, zależnie od formy, zamysłu i potrzeb użytkowników. Mogą pozwalać np. na:
- zwiększenie efektywności działań marketingowych podejmowanych przez zespoły marketingowe,
- automatyzację procesów powtarzalnych,
- skuteczniejszy proces tworzenia newsletterów,
- tworzenie wiadomości e-mail o charakterze marketingowym,
- wysyłanie i zarządzanie e-mail marketingiem,
- zarządzanie marketingiem w różnych kanałach,
- segmentowanie odbiorców i personalizację przekazu marketingowego,
- zwiększanie skuteczności interakcji stron WWW i komunikacji w różnych kanałach,
- zwiększanie konwersji działań marketingowych.
Narzędzia do marketing automation zwykle są dostępne online w formie indywidualnych rozwiązań lub elementów większych pakietów (np. CRM). W większości przypadków są dość przystępne w obsłudze i nie wymagają umiejętności kodowania. Tworzenie w nich automatyzacji odbywa się za pomocą intuicyjnej metody drag and drop. Głównym celem korzystania z nich jest zwiększanie efektywności firmy i poprawa jej wyników sprzedażowych.
Narzędzia marketing automation – rodzaje
Narzędzia marketing automation przybierają najróżniejsze formy. Są zawsze oczywiście związane z celem, który z ich pomocą powinien zostać osiągnięty. Wśród najczęściej spotykanych i cieszących się największą popularnością wymienić można te wykorzystywane do:
- automatyzacji marketingu SMS,
- automatyzacji procesów CRM,
- automatyzacji sklepów online,
- automatyzacji kampanii reklamowych w różnych kanałach,
- automatyzacji tworzenia stron docelowych (landing page),
- automatyzacji procesów marketingowych w mediach społecznościowych.
Wybór odpowiedniego narzędzia do marketing automation musi być ściśle dopasowany do bieżących potrzeb Twojej firmy. Konkretne rozwiązanie powinno zapewniać Ci pełną automatyzację procesów, które wymagają poprawy. Jednocześnie wskazane, by było ono na tyle skalowalne, aby dawało możliwość dalszego rozwoju marki.
Strategie marketing automation
Temat marketing automation jest bardzo rozbudowany. Wynika to z faktu, że proces ten zakłada korzystanie z rozmaitych strategii. Różnią się one zarówno przyjmowanymi celami, jak i podejmowanymi w ich ramach krokami czy zakresem działania. Na tej podstawie wyróżnić można np.:
- Lead scoring – polega na dokonywaniu oceny potencjalnych klientów i ich segmentacji. Dzięki temu jesteś w stanie skupić się na najbardziej wartościowych odbiorcach, optymalizując zyski firmy. Dzieje się to przy jednoczesnej optymalizacji efektywności pracy zespołu;
- automatyzację kampanii reklamowych – narzędzia do marketing automation ułatwiają tworzenie, planowanie i realizację kampanii marketingowych. Ułatwiają ich obsługę i zmniejszają konieczność stałego nadzoru. Przynoszą w ten sposób oszczędność czasu pracowników, zapewniając jednocześnie skuteczność podejmowanych działań;
- Nurturing leadów – polega na rozwijaniu relacji z potencjalnymi odbiorcami za pomocą strategii takich jak np. e-mail czy mobile marketing. Zwiększa szansę na konwersję leadów w klientów. Wykorzystuje do tego pozyskiwane dane i personalizację komunikacji.
Narzędzia do optymalizacji działań marketingowych – na co zwrócić uwagę przy wyborze?
Wybór narzędzia do marketing automation nie należy do najłatwiejszych. Jest ich bardzo wiele zarówno na rynku polskim, jak i międzynarodowym. Co więcej, wiele z nich jest dość do siebie podobnych, co nie ułatwia niestety podjęcia ostatecznej decyzji. Nawet w moim zestawieniu jest kilka pozycji, które mają niemalże bliźniacze oferty.
W takiej sytuacji polecam w pierwszej kolejności szczegółowo określić swoje potrzeby i oczekiwania. Następnie warto zestawić je z możliwościami finansowymi. To pozwoli Ci na stworzenie pewnych „widełek” ułatwiających wybór.
Przeglądając dostępne opcje, zwróć szczególną uwagę na kilka kwestii, kluczowych z perspektywy użytkownika. Mowa tu o takich aspektach, jak:
- wdrożenie marketing automation,
- dostępne funkcjonalności,
- integracje z systemami zewnętrznymi,
- skalowalność,
- intuicyjny interfejs i łatwa obsługa,
- wsparcie techniczne,
- cena.
Narzędzia marketing automation mają ściśle określone możliwości. Przemyśl więc, czego od nich oczekujesz. Weź pod uwagę zarówno potrzeby bieżące, jak i szanse rozwoju. Następnie rozważ miesięczne koszty, które możesz ponieść. Uwzględnienie wszystkich powyższych zmiennych powinno pomóc Ci w podjęciu tej trudnej decyzji.
Zautomatyzowane procesy marketingowe – podsumowanie
Narzędzia do marketing automation mogą wznieść Twoją firmę na zupełnie nowy poziom. Nie bez powodu po automatyzację procesów marketingowych sięga coraz więcej firm z rozmaitych branż. To sposób na generowanie znacznych oszczędności, przy jednoczesnej poprawie efektywności. Zwiększasz skuteczność prowadzonych działań, umacniasz swoją pozycję i zyskujesz nowych klientów. To z kolei przekłada się na lepszą jakość działania, wyższe zyski, rozwój firmy i biznesowy sukces.
Wszystko to brzmi wspaniale, jak jednak zrealizować to w praktyce? Dobrze dobrane narzędzia do marketing automation mogą pomóc Ci osiągnąć ten cel. Najpierw jednak zastanów się, czego konkretnie od nich oczekujesz. Następnie znajdź rozwiązania, które w możliwie jak największym stopniu odpowiadają na Twoje potrzeby. Polecam też przed zakupem je przetestować. Większość ma darmowe okresy próbne, dzięki którym przekonasz się, czy naprawdę są warte swojej ceny i odpowiadają Ci pod każdym względem. Dalej nie pozostaje już nic innego, jak tylko przejść do promocji!