🍪 Można ciasteczko?

Ta strona chce wykorzystywać pliki cookie do analizowania ruchu oraz mierzenia skuteczności i personalizacji reklam zgodnie z polityką prywatności. Zgadzasz się?

RECENZJE

25 min. czytania

Recenzja WebToLearn (2024): Test i opinie

Mateusz Mazurek

Mateusz Mazurek

Przedsiębiorca internetowy.
Wydawca i autor blogów. Od ponad 16 lat wymagający klient dziesiątek różnych firm hostingowych.

Test i szczera recenzja WebToLearn (2024). Opinie o platformie LMS do tworzenia kursów online. Funkcje, Wady i Zalety. Sprawdź!

Spis treści

WebToLearn – własny biznes online oparty na wiedzy

webtolearn.pl

WebToLearn

Co to jest WebToLearn, jak działa i komu może się przydać? Korzystają z niego użytkownicy o bardzo zróżnicowanych potrzebach. Pora sprawdzić, jakie są jego atuty i funkcje pomagające w tworzeniu kursów online.

WebToLearn to jeden z najpopularniejszych serwisów odpowiadających za kursy online w polskojęzycznym internecie. Z jego pomocą możesz nie tylko tworzyć, ale i promować oraz sprzedawać swoje produkty elektroniczne. To znaczne ułatwienie dla twórców, choć nie wszyscy wiedzą, w jaki sposób może on wspomóc ich przygodę online.

Właśnie dlatego w tej recenzji postanowiłem bardzo dokładnie przyjrzeć się WebToLearn. Wziąłem pod uwagę wszystkie dostępne w jego ramach funkcje. Ponadto spojrzałem na niego z perspektywy różnego typu użytkowników o odmiennych potrzebach i oczekiwaniach. Na dalszym etapie zweryfikowałem funkcjonalność i obsługę narzędzia w praktyce, by na koniec omówić jego największe zalety oraz wady. W oparciu o wszystkie te informacje masz szansę szybciej zorientować się, czy jest to rozwiązanie, po które warto sięgnąć.

Co to jest WebToLearn?

WebToLearn to platforma do tworzenia, prowadzenia i sprzedaży rozmaitych materiałów elektronicznych. Doskonale sprawdza się w przypadku kursów online, ale z powodzeniem wykorzystasz ją też do e-booków, webinarów i innych podobnych form. Nie wymaga znajomości programowania ani zaawansowanych zdolności informatycznych. Zapewnia przy tym dostęp do wygodnego edytora, pozwalającego na tworzenie bardzo zróżnicowanych projektów.

Sektor e-learningowy w ostatnich latach niesamowicie dynamicznie się rozwija. Na rynku nie brak platform do kursów i szkoleń online, które oferują bardzo rozbudowane możliwości. Z możliwości edukacji przez internet korzysta coraz więcej osób. To natomiast przekłada się na coraz wyższe wymagania. Serwisy pokroju WebToLearn stanowią odpowiedź na te potrzeby. Pozwalają nie tylko przekazać wiedzę uczestnikom, ale dzięki nim też obie strony mogą liczyć na przyjemne doświadczenie.

Do czego służy WebToLearn?

Najogólniej mówiąc, WebToLearn to narzędzie służące do tworzenia i kompleksowego zarządzania cyfrowymi produktami opartymi na przekazywaniu wiedzy. Nie muszą być one wyłącznie edukacyjne, choć rzeczywiście głównie to z takim aspektem są kojarzone.

WebToLearn jest bardzo rozbudowanym narzędziem. Z jego pomocą możesz zadbać o każdy aspekt swojej działalności:

  • stworzysz w nim landing page prezentujący oferowany produkt czy usługę,
  • zautomatyzujesz proces jego sprzedaży,
  • zautomatyzujesz przyznawanie dostępów i kontrolę nad tym procesem,
  • wprowadzisz do swoich materiałów różne formy dodatkowe (testy, ćwiczenia i inne),
  • utworzysz certyfikaty i dyplomy przyznawane uczestnikom, którzy zakończyli kurs,
  • zaaranżujesz działania marketingowe mające na celu promocję Twojego produktu (np. zniżki, oferty specjalne, dzień rozpoczęcia sprzedaży itd.),
  • zautomatyzujesz maile do użytkowników (np. po zakupie czy wykonaniu określonych działań),
  • będziesz śledzić postępy kursantów i wspierać ich,
  • zintegrujesz platformę z narzędziami zewnętrznymi,
  • zaktualizujesz lub zmienisz treść kursów, gdy będzie to konieczne,
  • i wiele więcej.

Dodatkowym atutem WebToLearn, który szczególnie przypadł mi do gustu, jest rozbudowana baza wiedzy. Dokładniej opiszę ją w dalszej części recenzji. Już teraz warto natomiast wspomnieć, że zawiera ona zarówno artykuły teoretyczne, jak i wiele praktycznych przykładów. Nie zabrakło ponadto w niej case studies oraz webinarów, a nawet e-booka. Może stanowić to potężne źródło wiedzy, ale i inspiracji.

Dla kogo są kursy online w WebToLearn?

Twórcy WebToLearn w znacznym stopniu sami na stronie internetowej określają, do jakich klientów kierują swój produkt. Wśród wymienionych potencjalnych użytkowników znaleźli się:

  • trenerzy,
  • marketerzy,
  • nauczyciele,
  • wykładowcy,
  • organizatorzy wydarzeń,
  • przedsiębiorcy,
  • twórcy internetowi.

Część z tych grup jest dość ogólna i można zaliczyć do nich przedstawicieli wielu rozmaitych branż. W praktyce więc po to narzędzie może sięgnąć praktycznie każdy, kogo interesuje tworzenie i zarabianie na dzieleniu się swoimi materiałami z internautami. Liczy się sam pomysł, rynek natomiast sam zweryfikuje, czy tematyka jest na tyle interesująca, by zapewnić Ci sukces.

WebToLearn w żaden sposób nie ogranicza twórców pod względem tematyk, które poruszają. To bardzo ważne, bo stanowi gwarancję niezależności nadawcy i dostęp do wszystkich treści przez odbiorcę. Ta swoboda dotyczy też rodzaju materiałów, z których zamierzasz korzystać. Bez problemu wzbogacisz swój kurs m.in. o materiały wideo, audio, dokumenty tekstowe i inne.

Czy jest ktoś, komu WebToLearn bym nie polecił? W zasadzie są trzy takie grupy:

  • osoby, które są na początku swojej internetowej działalności – chcesz stworzyć swój pierwszy kurs i nie masz na koncie podobnych materiałów? W takim przypadku może być jeszcze za wcześnie na WebToLearn. Pojedyncze projekty możesz z powodzeniem kontrolować bez dedykowanych rozwiązań i niepotrzebnego wydawania pieniędzy. To narzędzie przyda się, gdy będziesz oferować i prowadzić na tyle dużo kursów online i innych inicjatyw internetowych, że będzie Ci potrzebna pomoc w zarządzaniu nimi;
  • osoby publikujące swoje materiały za darmo – internauci decydują się na działanie pro bono z różnych względów. O ile inicjatywa nie jest szczególnie rozbudowana, pominięcie WebToLearn przyniesie Ci nieco oszczędności, bo unikniesz kosztów pakietów płatnych;
  • przedsiębiorcy prowadzący przedsiębiorstwa, w których szkolenia online się nie sprawdzają – są firmy, w których kurs internetowy nie będzie tak skuteczny, jak tradycyjny, prowadzony na żywo. Może wynikać to ze specyfiki branży, konkretnego zakładu lub podejścia osób prowadzących szkolenia oraz ich słuchających.

Funkcje WebToLearn

Wiesz już, co potrafi WebToLearn i komu może się przydać. Teraz więc przyjrzę się dokładniej wszystkim jego funkcjom, do których możesz otrzymać dostęp. Dzięki temu łatwiej będzie Ci ocenić, na których elementach szczególnie Ci zależy. Poznasz też możliwości platformy, które mają pewne ograniczenia w zależności od wyboru konkretnego planu cenowego.

Automatyzacja działań

WebToLearn przede wszystkim ma za zadanie usprawniać procesy związane z tworzeniem i obsługą kursów online. Jego atutem jest natomiast to, że robi to na kilku różnych poziomach, automatyzując m.in.:

  • przyznawanie dostępów do danych materiałów,
  • wysyłkę korespondencji do uczestników szkoleń czy kursów,
  • zbieranie danych i tworzenie statystyk sprzedaży,
  • realizację płatności,
  • generowanie faktur,
  • tworzenie baz klientów,
  • przeprowadzanie egzaminów i przyznawanie certyfikatów.

Dzięki temu zarówno tworzenie, jak i późniejsza obsługa kursu, jest znacznie wygodniejsza. Możesz traktować ją jako np. dodatkowe źródło dochodów, bez potrzeby przesadnego angażowania się. Jednocześnie Twoi odbiorcy nie są zaniedbywani i mogą liczyć na sprawne działanie platformy oraz pełen dostęp do wykupionych sekcji.

Autoresponder

Rozwiązania dostępne w ramach obsługi WebToLearn usprawniają procesy komunikacyjne. Odpowiadają za to rozbudowane autorespondery, dzięki którym zautomatyzujesz wysyłkę maili do swoich odbiorców. Zależnie od ustalonych przez Ciebie celów, możesz wykorzystać to do np.:

  • motywowania uczestników do dalszego rozwoju z Twoimi kursami,
  • tworzenia kolejki automatycznych wiadomości e-mail,
  • budowania relacji i umacniania swojej pozycji eksperta,
  • działań perswazyjnych, polecających inne Twoje produkty i usługi,
  • promowania swojego newslettera,
  • wysyłania wiadomości wyłącznie do ściśle określonych grup odbiorców.

WebToLearn umożliwia tworzenie bardzo szczegółowych reguł, zgodnie z którymi mogą być wysyłane wiadomości. Dzięki temu będziesz w stanie dobrze przygotować komunikaty i je właściwie spersonalizować. To istotne z perspektywy odbiorców. Wskazuje na Twój profesjonalizm, ale też zaangażowanie. Budujesz w ten sposób wizerunek specjalisty i umacniasz nawiązaną więź. Ostatecznie może to więc prowadzić do pożądanych przez Ciebie efektów.

Certyfikaty

Wielu internautów korzysta z kursów online z nadzieją na to, że oprócz zdobytej wiedzy otrzymają też realne potwierdzenie nabytych umiejętności. Certyfikaty czy dyplomy dobrze wyglądają w CV. Przyciągają ponadto uwagę rekruterów w procesie ubiegania się o wymarzone stanowisko. Oferowany przez Ciebie kurs bez wątpienia zyska na atrakcyjności, jeśli zadbasz o ten aspekt. WebToLearn oczywiście Ci w tym pomoże, poprzez:

  • możliwość samodzielnego stworzenia certyfikatu dla uczestników,
  • udostępnieniu gotowych szablonów, na których możesz bazować, tworząc certyfikat,
  • umożliwiając samodzielną edycję treści na przygotowywanych certyfikatach,
  • udostępniając rozbudowane narzędzie do tworzenia zarówno certyfikatów, jak i dyplomów czy zaświadczeń,
  • wdrażając narzędzie do automatycznej personalizacji certyfikatu,
  • intuicyjne ustalanie miejsca, daty czy indywidualnego numeru certyfikatu.

Dodatkowym atutem jest to, że na tej platformie dowolnie ustawiasz moment wystawienia certyfikatu. Zależnie od konkretnych kursów online, może dochodzić do tego zarówno po ukończeniu szkolenia, jak i po dotarciu do określonego momentu. Nie musi ponadto dotyczyć to wyłącznie inicjatyw internetowych. Dyplomy mogą być też wydawane w ramach wydarzeń organizowanych w trybie stacjonarnym.

Egzaminy

Weryfikacja wiedzy uczestników kursów online to często jedna z podstawowych kwestii. Jeśli Tobie również na niej zależy, to WebToLearn naprawdę dobrze wywiązuje się z tego zadania. Stworzysz w nim szkolenie, które będzie zakończone egzaminem. Jego wynik może z kolei decydować o ostatecznej zdawalności na poziomie, który uznasz za satysfakcjonujący. Zyskujesz w tej kwestii znaczną swobodę, na którą składa się:

  • samodzielne i nieograniczone kreowanie różnorodnych pytań,
  • swobodne określenie terminu egzaminu,
  • automatyzacja sprawdzania wyników,
  • samodzielne określenie wyniku uprawniającego do zaliczenia egzaminu,
  • wyświetlania (lub nie) wyniku po zakończeniu egzaminu,
  • pokazywania (lub nie) poprawnych odpowiedzi,
  • dobrowolne uruchomienie systemu oceniania.

Dodatkowym atutem systemu egzaminacyjnego stworzonego w ramach tej platformy jest aspekt motywacyjny. Stworzysz regułę, zgodnie z którą zaliczenie etapu I Twojego kursu wygeneruje zniżkę w określonej wysokości na etap II. Dzięki temu masz szansę doprowadzić do wzrostu sprzedaży, jednocześnie zachowując rzetelność i wiarygodność eksperta.

Platforma

Warto podkreślić, że WebToLearn pozwala stworzyć własną, niezależną platformę do sprzedaży i promocji kursów. Możesz połączyć z nią landing page i zarządzać nią z poziomu panelu administratora. Jej funkcje i możliwości są zależne od jej przeznaczenia i funkcji, które uznasz za niezbędne. W przypadku większości standardowych szkoleń i kursów mowa tu natomiast przede wszystkim o dostępności takich rozwiązań, jak m.in.:

  • tworzenie kursów i swobodne dzielenie ich na kategorie, moduły czy lekcje,
  • dodawanie różnorodnych plików z materiałami dodatkowymi,
  • zarządzanie różnymi formatami lekcji (wideo, PDF, tekst, audio itd.),
  • zarządzanie czasem dostępu,
  • tworzenie notatek,
  • korzystanie z hostingu w cenie konta,
  • śledzenie postępów prac użytkowników,
  • ustalanie odroczonych terminów aktywacji poszczególnych lekcji,
  • dosprzedaż,
  • duplikacja kursów,
  • integracje,
  • wdrażanie różnorodnych form płatności,
  • ustawianie powiadomień,
  • monitorowanie dostępności poszczególnych materiałów.

Pokoje webinarowe

Bezpłatne webinary systematycznie zyskują na popularności i przyciągają coraz więcej głodnych wiedzy internautów. W WebToLearn poprowadzisz je w swobodnej formie, jednocześnie zdobywając w ten sposób nowych uczestników swoich kursów online. To jednak niejedyna zaleta takiego działania. Jednocześnie bowiem budujesz swój wizerunek eksperta i sprawiasz, że o Twoich działaniach robi się głośno w branży, w której działasz. Wzrost zainteresowania natomiast łatwo jest przekuć w komercyjny sukces.

Nikogo na pewno nie trzeba przekonywać do tego, że webinary są skutecznym sposobem na umacnianie relacji. W ten sposób nie tylko doskonalisz więź już nawiązaną z obecnymi klientami. Masz bowiem też szansę na zdobycie nowych odbiorców, ale nie w standardowy sposób. Sprzedaż usług czy produktów w takiej formie może się bowiem poszczycić wysoką skutecznością. W dodatku przypomina tradycyjne kontakty 1:1, co działa na Twoją korzyść.

WebToLearn pozwala na tworzenie zarówno webinarów płatnych, jak i bezpłatnych. W dodatku łatwo połączyć je z budowaniem bazy e-mail, co z kolei prowadzi do zdobywania nowych leadów. Przygotowywane przez Ciebie materiały są dostępne z każdego miejsca na świecie za pośrednictwem intuicyjnej platformy. Z technicznego punktu widzenia ich obsługa również nie należy do skomplikowanych. Powinna poradzić sobie z nimi większość użytkowników – nawet tych bez większego doświadczenia.

Integracje

Z WebToLearn korzystają tysiące użytkowników o niesamowicie zróżnicowanych potrzebach. To sprawia, że twórcy musieli zadbać o szereg integracji, dodatkowo rozszerzających możliwości swojej platformy. Wprowadzają one rozmaite funkcje, dotyczące zarówno opcji płatniczych, jak i komunikacyjnych, marketingowych oraz wielu innych. Wśród najpopularniejszych integracji znajdziesz m.in.:

Dodanie nowej integracji do WebToLearn jest bardzo łatwe. Wystarczy tylko, że w Pulpicie administratora wybierzesz opcję „Integracje”. Tam znajdziesz spis wszystkich dostępnych opcji, których API Key musisz dodać. Po wszystkim wystarczy zapisać operację i gotowe.

Web to Learn AI

Web To Learn AI to nowość, która pojawiła się w portfolio narzędzia stosunkowo niedawno. Aby z niej skorzystać, musisz wypełnić dość długą ankietę. Zawiera ona pytania związane z prowadzoną przez Ciebie działalnością. Dotyczą one m.in.:

  • branży, w której działasz,
  • znajomości swojej grupy odbiorców,
  • umiejętności marketingowych,
  • sposobów dotychczasowego pozyskiwania klientów,
  • oczekiwań wobec narzędzia AI,
  • i wielu innych.

Na tej podstawie Web To Learn AI tworzy szereg wskazówek, które mogą Ci pomóc w rozwinięciu swojej działalności. Przygotowuje ponadto ankietę wysyłaną do osób, które ukończą Twój kurs. Na podstawie jej wyników możesz dowiedzieć się np., co przekonuje odbiorców do szkolenia.

Warto podkreślić ponadto, że nie jest to jedyny aspekt, w którym WebToLearn korzysta ze sztucznej inteligencji. Rozwiązania AI rozsiane są po całym narzędziu i trafisz na nie podczas korzystania z różnych funkcji. W dalszej części tekstu znajdziesz m.in. opis tego, jak wygenerowałem z AI całą strukturę kursu.

Osobiście jestem miłośnikiem wdrażania nowoczesnych ułatwień w tego typu kompleksowych narzędziach. Świadczą o tym, że twórcy trzymają rękę na pulsie i są świadomi tego, czego ich użytkownicy mogą oczekiwać. Same możliwości AI są przydatne i usprawniają pracę. Polecam natomiast kontrolowanie efektów ich działań, by uniknąć wystąpienia niepotrzebnych błędów.

WebToLearn dla różnych typów klientów na platformie

Jak wcześniej wspominałem, twórcy WebToLearn prezentują atuty swojego serwisu z perspektywy użytkowników różnego typu. Poniżej omówiłem więc, do czego mogą wykorzystać go te osoby. Uwzględniłem ponadto jego atuty, które zapewne będą dla Ciebie szczególnie istotne, jeśli należysz do jednej z wymienionych grup.

Dla trenerów

Tworzenie i sprzedaż kursów jest powszechna wśród rozmaitego typu specjalistów. Mowa tu o trenerach, szkoleniowcach, ekspertach czy konsultantach z najróżniejszych branż. Część z nich działa we współpracy z danymi markami, inni natomiast budują wyłącznie markę własną. Niezależnie od profilu zawodowego, w WebToLearn osoby takie mogą liczyć na:

  • generowanie dodatkowego dochodu,
  • odpowiednio zabezpieczony system,
  • szybkie wdrożenie projektu bez potrzeby samodzielnego budowania strony internetowej,
  • swobodny dostęp do swoich materiałów z dowolnego miejsca i o każdej porze,
  • szansę na budowanie zaangażowanej społeczności i doskonalenie komunikacji.

Zależnie od formy działalności, tego typu kursy mogą być skierowane do rozmaitych odbiorców. Zwykle przeznaczone są do trzech grup:

  • odbiorców prywatnych – standardowych internautów chcących poszerzać swoją wiedzę i umiejętności;
  • odbiorców profesjonalnych – internauci zawodowo zajmujący się danym zagadnieniem, chcący rozbudowywać paletę umiejętności lub przygotowujący się do przebranżowienia;
  • odbiorców biznesowych – w formie szkoleń dla firm i pracowników.

Dla marketerów

Nie brak osób, dla których WebToLearn jest zwyczajnym narzędziem do pracy. Zwykle są to specjaliści od szeroko rozumianego marketingu. Posiadają swoje konto na platformie, z poziomu którego nadzorują projekty swoich klientów. W takim przypadku na ich korzyść działa m.in.:

  • stabilna pozycja rynkowa platformy i jej wiarygodność,
  • integracje z liczącymi się partnerami biznesowymi z różnych branż,
  • program partnerski pozwalający na dodatkowy dochód,
  • automatyzacja procesów usprawniająca pracę,
  • dostęp do analizy sprzedaży i danych możliwych do przedstawienia klientom.

Dla nauczycieli i wykładowców

WebToLearn z powodzeniem wykorzystasz do celów edukacyjnych. Jest rozwiązaniem płatnym, więc raczej skłaniałbym się tu ku organizacji zajęć dodatkowych, korepetycji i udostępnianiu materiałów „premium”. Niezależnie jednak od zamysłu projektu, bez wątpienia jej atutem w tej branży jest m.in.:

  • możliwość tworzenia klas i udostępniania określonej zawartości tylko poszczególnym uczestnikom,
  • tworzenie przedmiotów i sprzedaż dostępu do nich,
  • tworzenie lekcji i ich planów,
  • wymaganie od uczestników oznaczania ukończenia konkretnych lekcji,
  • zajęcia indywidualne i grupowe,
  • wystawianie dyplomów,
  • egzaminy.

Tego typu działalność jest świetnym pomysłem na dodatkowy zarobek. Nic jednak nie stoi też na przeszkodzie, by uczynić z niej nawet główne źródło dochodu. Dostępność platformy doskonale sprawdzi się w przypadku edukacji z tematów o znaczeniu międzynarodowym. Może to być ponadto szansa dla osób płynnie komunikujących się w językach obcych, bo lokalizacja przestanie być problemem.

Dla organizatorów wydarzeń

WebToLearn może być wykorzystywany przez organizatorów wydarzeń, którzy chcą dotrzeć do uczestników swoich inicjatyw. Może przybrać formę edukacji zespołów pracowników, jak również stanowić rozszerzenie przygotowanej oferty. Nie brak osób zaangażowanych w pewne koncepcje, które chętnie zgłębią temat w sposób profesjonalny. Dla organizatora jest to natomiast szansa na dodatkowy zarobek, ale i zbudowanie zaangażowanej społeczności.

Dla przedsiębiorców

To prawda, że WebToLearn nie jest typowym serwisem LMS. Nie oznacza to jednak, że nie da się go w ten sposób wykorzystywać. Z powodzeniem możesz z jego pomocą tworzyć szkolenia dla swoich pracowników:

  • podnosząc ich kompetencje,
  • certyfikując umiejętności,
  • ułatwiając awanse poziome,
  • dbając o rozwój,
  • edukując,
  • prowadząc onboarding.

Tego typu działania przynoszą firmom liczne zalety. Przede wszystkim automatyzują wiele procesów, znacznie minimalizując czas ich trwania. Ponadto mają przystępniejszą formę, nie angażują osób trzecich i dostarczają HR-owi ogrom informacji. Dzięki temu dalszy rozwój przedsiębiorstwa staje się łatwiejszy. To szczególnie zauważalne w przypadku organizacji zatrudniających wielu pracowników.

Dla twórców internetowych

Influencerzy i osoby aktywnie działające w przestrzeni internetowej często monetyzują swoje działania na różnorodny sposób. Jednym z nich jest oferowanie szkoleń, zwykle bezpośrednio związanych z branżą, w której działają. W wielu przypadkach rozpoznawalność jest skutecznym narzędziem marketingowym, napędzającym zainteresowanie takimi szkoleniami. Warto więc zadbać o to, by to zaangażowanie wykorzystać w odpowiedni sposób.

Główne zalety takiego rozwiązania to m.in.:

  • stworzenie własnego produktu, po który będą sięgać osoby przyciągane z innych form działalności,
  • wzrost zaangażowania dotychczasowych odbiorców,
  • przyciągnięcie klientów zainteresowanych branżą, której dotyczy produkt, a nieznających innych form działalności (szansa na nowego odbiorcę),
  • możliwość przygotowywania materiałów premium dla sympatyków (spotkania na żywo, webinary 1:1 itp.),
  • opcje nagradzania aktywnych patronów dostępem do własnych produktów na atrakcyjnych warunkach.

Support i baza wiedzy WebToLearn

WebToLearn jest polską platformą, możesz więc liczyć w jej ramach zarówno na polskojęzyczny support, jak i materiały edukacyjne. To niewątpliwa zaleta, którą doceni wielu twórców. Co jednak istotne, oba aspekty są bardzo rozbudowane i dobrze przemyślane. Osoby decydujące się na korzystanie z tego serwisu nie zostają pozostawione same sobie. Mogą liczyć na rozmaite wsparcie i to na wielu poziomach.

Support WebToLearn i FAQ

Zacznę od supportu, bo to on jest kluczowy w sytuacjach kryzysowych. Niestety nie ma czatu na żywo, który byłby obsługiwany przez prawdziwych konsultantów. Zamiast tego, po zalogowaniu do swojego konta użytkownika, możesz skorzystać z chatbota AI. Nie powinien mieć on problemów z odpowiedzią na podstawowe pytania. Niestety czasem jednak to może nie wystarczyć.

W takich sytuacjach niezastąpiona jest zakładka „Kontakt” na stronie głównej platformy. Znajdują się w niej trzy metody kontaktu z żywymi konsultantami:

  • e-mail: pomoc@webtolearn.pl,
  • nr tel.: +48 721 607 770,
  • formularz kontaktowy.

W oczekiwaniu na odpowiedź ekspertów możesz poszukać rozwiązania na własną rękę. Do Twojej dyspozycji jest naprawdę rozbudowana sekcja FAQ. Znajdziesz ją w zakładce „Wiedza” na stronie głównej. Ma formę wygodnej wyszukiwarki. Możesz wpisać do niej zarówno pełne zapytanie, jak i tylko hasło, z którym związany jest Twój problem. System znajdzie wszystkie zagadnienia, związane z danym tematem. Po wybraniu jednego z nich nastąpi przekierowanie do artykułu, kompleksowo wyjaśniającego dany aspekt.

Książka

Jeśli chcesz poszerzać swoją wiedzę, do Twojej dyspozycji jest autorska książka twórcy platformy zatytułowana „Stwórz i sprzedaj własny kurs online w 30 dni”. Jak głosi jej opis, „przeprowadzi Cię przez cały proces tworzenia kursu internetowego”. Jest dostępna w formie e-booka sprzedawanego wraz z kursem (89 zł za komplet). Składa się z:

  • 352 stron podzielonych na 30 dni,
  • 33 ćwiczeń do uzupełnienia,
  • 13 godzin kursu online.

Webinar

Zwolennicy bezpłatnego dostępu do wiedzy mogą skorzystać z darmowego webinaru „Stwórz własnego e-booka za darmo i zarób na nim nawet 5661,16 zł w 22 dni”. Ma on formę 6-dniowego wyzwania. Jego zadaniem jest przeprowadzenie uczestnika przez cały proces twórczy. Zaczyna się on od przysłowiowej „pustej kartki”, a kończy na napisaniu „inspirującego e-booka, który przyciąga klientów i zarabia”.

Blog i historie klientów

Na temat jakości oraz skuteczności książki się nie wypowiem, bo jej nie czytałem. Podobnie nie brałem też udziału w kursie. Mogę natomiast z czystym sercem polecić bloga WebToLearn, w którym naprawdę da się znaleźć wiele przydatnych informacji. Publikowane w nim materiały związane są z szeroko pojętą tematyką kursów online, marketingu internetowego i działań w sieci. Są wyczerpujące, zawierają wiele praktycznych przykładów i nie brak w nich komentarzy ekspertów. Jedyne, do czego mogę się przyczepić, to brak kategorii tematycznych i wyszukiwarki. Dzięki nim znalezienie interesującego mnie tematu byłoby o wiele łatwiejsze niż uciążliwe scrollowanie.

Dodatkowym atutem jest segment „historie klientów”. Osobiście lubię czytać case studies i czerpać z nich inspiracje. Co prawda materiałów tego typu nie ma zbyt wiele, ale goście są dobrze dobrani, a rozmowy ciekawie przeprowadzone. Polecam miłośnikom marketingu i przemysłu internetowego.

Kurs online na WebToLearn. Przegląd platformy w praktyce

Omówiłem już wszystko, co WebToLearn ma do zaoferowania swoim klientom. Czas na komentarz dotyczący praktycznego funkcjonowania tego serwisu. Aby go dobrze poznać i przedstawić, założyłem w nim konto użytkownika. Ja na potrzeby tego artykułu korzystam z opcji 14-dniowego okresu próbnego. Alternatywnie natomiast możesz też, jako nowy potencjalny klient, sięgnąć po wersję DEMO. Jej uruchomienie wymaga jednak umówienia się na bezpłatną prezentację z konsultantem.

Jak założyć konto w WebToLearn?

Jeśli chcesz założyć konto w WebToLearn, musisz wejść na stronę główną serwisu. Tam możesz skorzystać z jednego z dwóch widocznych przycisków z napisem „Załóż konto„. System przekieruje Cię wtedy bezpośrednio do formularza rejestracyjnego.

W kolejnym kroku musisz podać najważniejsze informacje na swój temat:

  • imię,
  • adres e-mail,
  • numer telefonu,
  • nazwę Twojej akademii (projektu, który zamierzasz prowadzić. Zostanie automatycznie utworzona subdomena o tej samej nazwie pod domeną główną elms.pl).

Następnie zaakceptuj regulamin i potwierdź, że nie jesteś robotem. Potem naciśnij „Kliknij tutaj i załóż konto„, aby przejść do następnego kroku.

Na Twoim ekranie pojawi się okno z filmem powitalnym. Dowiesz się z niego, że Twoje konto zostało utworzone pomyślnie. Na wskazaną skrzynkę pocztową wysłano też mail weryfikacyjny. Naciśnij link, który się w niej znajduje, by potwierdzić rejestrację.

Otrzymasz wiadomość, że rozpoczęła się instalacja Twojej platformy. Zgodnie z informacją trwa ona od 10 do 30 minut, choć ja czekałem niecałe 5 minut. Po tym czasie serwis mailem poinformuje Cię, że proces zakończył się powodzeniem. W drugim mailu znajduje się domena internetowa Twojej platformy. Kliknij w nią, aby znaleźć się pod odpowiednim adresem. Przy pomocy loginu i hasła z pierwszej wiadomości zaloguj się na swoje konto użytkownika. Możesz w nim stworzyć swój pierwszy kurs internetowy.

Przegląd interfejsu WebToLearn

WebToLearn to polskie narzędzie, dzięki czemu dysponuje też polskojęzycznym interfejsem. To ułatwia orientację w nim, choć muszę przyznać, że sam układ jest wyjątkowo skromny. Szare kolory i minimalistyczne ikony nie przyciągają wzroku, ale z drugiej strony też nie rozpraszają. Panel użytkownika składa się z trzech sekcji:

  • górnego menu – znajdziesz tam odnośniki do najważniejszych aspektów działalności platformy:
    • Web To Learn – widok główny,
    • produkty – stworzone i oferowane przez Ciebie produkty elektroniczne, wraz z podziałem na kategorie. Zaletą jest to, że możesz do nich dodawać notatki, a także wyszukiwać konkretne projekty za pomocą wyszukiwarki,
    • społeczność – to tzw. tablice, które możesz dzielić ze swoimi odbiorcami. Samodzielnie stworzysz „przestrzenie” o odpowiednich parametrach,
    • pomoc – składa się z trzech głównych segmentów:
      • najczęściej zadawanych pytań,
      • formularza kontaktowego,
      • czatu z supportem,
    • Web To Learn – narzędzie wspierające pracę użytkowników, oparte na sztucznej inteligencji;
  • widoku głównego – znajdziesz tu skróty do wszystkich podstawowych funkcji platformy, takich jak:
    • panel administratora,
    • panel użytkownika,
    • szkolenia,
    • abonamenty,
    • Web To Learn AI,
    • społeczność,
    • certyfikaty,
    • egzaminy,
    • newslettery,
    • webinary,
    • kody dostępowe,
    • sprzedaż,
    • statystyki,
    • bumps offer,
    • szybka sprzedaż,
    • klienci,
    • leady,
    • subskrypcje,
    • program partnerski,
    • katalog produktów,
    • blog,
    • lead magnet,
    • zapis na webinar,
    • zapis na rozmowę,
    • integracje,
    • opinie,
    • kody rabatowe,
    • zarabiaj z nami (program partnerski),
    • konfiguracja;
  • rekomendacji AI – znajdują się w dolnej części widoku głównego. Są to sugestie rozwiązań, które możesz wdrożyć, aby uzyskać lepsze efekty swoich działań.

Drugim istotnym kokpitem w WebToLearn jest Panel administratora. Przejdziesz do niego, naciskając na ikonę symbolizującą menu. Znajdziesz ją w prawym górnym rogu ekranu – ma symbol czterech niewielkich kwadratów. Z szeregu opcji, które zobaczysz po naciśnięciu, wybierz „Panel administratora”. 

System przeniesie Cię do kolejnego, rozbudowanego interfejsu. Z tego poziomu możesz wdrażać nowe projekty i kontrolować wszystkie prowadzone prace. Podobnie jak główny panel, jest on podzielony na trzy części: 

  • menu górne – znajdziesz w nim skrót do zarządzania swoim profilem. Oprócz tego widoczne są w nim ikony niektórych głównych funkcji, odpowiadających za komunikację i zarządzanie projektami;
  • boczne lewe menu – to rozbudowany spis wszystkich dostępnych opcji. Z jego części głównej (górny sektor) przejdziesz do:
    • nowości WTL, 
    • Akademii WTL, 
    • Pomysłów na funkcje WTL, 
    • Instrukcji, 
    • Abonamentu WTL, 
    • Pulpitu użytkownika, 
    • Pulpitu administratora. 

Poniżej widoczny jest segment „Panel Administracyjny”. Zawiera on wszystkie opcje niezbędne do zarządzania kontem i wszystkimi prowadzonymi projektami. Są tam dostępne takie opcje, jak:

  • moje produkty, 
  • moja sprzedaż, 
  • moi klienci, 
  • moja strona, 
  • marketing produktów, 
  • moja księgowość, 
  • współpraca z WebToLearn, 
  • moje multimedia, 
  • konfiguracja platformy, 
  • logi administracyjne, 
  • błędy integracji, 
  • logi API, 
  • WebToLearn, 
  • wyloguj; 
  • widok główny – w nim prezentowana jest zawartość zakładki wybranej z bocznego lewego menu. 

W lewym dolnym rogu ekranu widoczny jest dymek czatu wsparcia użytkownika. Możesz do niego przejść, aby skontaktować się z chatem WebToLearn AI. Nie połączysz się z jego pomocą z żywym specjalistą. Możesz natomiast liczyć na wsparcie i odpowiedzi generowane przez sztuczną inteligencję.

Jak stworzyć własną platformę szkoleniową w WebToLearn?

Proces tworzenia platformy szkoleniowej w WebToLearn zależy w znacznej mierze od Twoich planów. Istotna jest forma materiałów, które zamierzasz na niej umieścić, ich ilość i sposób udostępniania. Nie bez znaczenia jest też to, czy towarzyszyć będzie temu landing page i podejmowane działania marketingowe. Dla uproszczenia ja skupię się w swojej instrukcji nad samym kreatorem produktu, którym będzie kurs. 

Pracę należy rozpocząć w Panelu Administracyjnym. Musisz zatem najpierw się do niego zalogować. Następnie w lewym bocznym menu wybierz „Moje produkty” w sekcji „Panel Administracyjny”. Z rozwijanych opcji wybierz „Kreator produktu”. 

W głównym widoku panelu zobaczysz zielony przycisk z napisem „Stwórz produkt/kurs”. Naciśnij go, aby rozpocząć ten proces. Składa się on z czterech etapów. System przekieruje Cię automatycznie do pierwszego, w którym musisz określić: 

  • kategorię produktu (wybrać lub dodać nową), 
  • nazwę produktu (w przyszłości można ją edytować), 
  • czy produkt będzie widoczny dla wszystkich osób, które mają dostęp do tego panelu. 

Po uzupełnieniu tych danych naciśnij fioletowy przycisk na dole strony – „Następny krok”. 

Określ, czy Twój produkt ma być płatny, czy dostępny dla wszystkich za darmo. Następnie stwórz treść maila z podziękowaniami za zakup Twojego kursu. Skorzystaj z okna edytora, który pozwala na wykreowanie dość rozbudowanego komunikatu do potencjalnych klientów. Z powodzeniem możesz umieścić w nim nie tylko podziękowania, ale też treści marketingowe. Świetnie sprawdzi się tu np. polecenie dołączenia do newslettera czy zachęcenie do polubienia profilu w mediach społecznościowych. 

Trzeci krok polega na stworzeniu struktury kursu. Możesz zrobić to na dwa sposoby: 

  1. w pełni samodzielnie, od podstaw dodając poszczególne moduły i określając wszystkie ich szczegóły;
  2. korzystając z generatora struktury kursu z AI. 

W pierwszej opcji naciskaj niebieskie przyciski „Dodaj moduł”, by rozbudowywać swój kurs. Za każdym razem możesz wprowadzić nazwę konkretnego modułu i uzupełniać go kolejnymi lekcjami. To rozwiązanie nieco czasochłonne, ale pozwala stworzyć szkolenie dokładnie w takiej formie, jakiej oczekujesz. 

Skorzystanie z generatora opartego na sztucznej inteligencji wymaga wprowadzenia szeregu danych. Aby AI było w stanie stworzyć „za Ciebie” cały kurs, musisz określić: 

  • główny temat kursu, 
  • cel kursu, 
  • stopień zaawansowania kursu, 
  • preferowany styl lekcji, 
  • język lekcji. 

Ja posłużę się w swoim przykładzie drugim rozwiązaniem. Ciekawi mnie, jak AI poradzi sobie z tym wyzwaniem i jaki będzie tego efekt. Oczywiście strukturę stworzoną przez sztuczną inteligencję możesz swobodnie zmieniać i edytować. Dzięki temu znacznie przyśpiesza ona pracę i stanowi znaczne ułatwienie. 

Poprosiłem AI o stworzenie kursu o tytule „Jak wybrać najlepszy hosting?”. Podkreśliłem, że ma być to szkolenie dla osób początkujących. Jego celem ma być uświadomienie internautów, na co zwracać uwagę podczas wybierania najlepszego hostingu. W odpowiedzi na te wymagania sztuczna inteligencja przygotowała kurs o następującej strukturze: 

  • moduł 1 – Podstawy wyboru firmy hostingowej:
    • Lekcja 1: Co to jest hosting?, 
    • Lekcja 2: Rodzaje hostingu, 
    • Lekcja 3: Podstawowe kryteria wyboru,
    • Lekcja 4: Bezpieczeństwo danych,
    • Lekcja 5: Wybór pakietu hostingowego;
  • moduł 2 – Techniczne aspekty hostingu:
    • Lekcja 1: Przepustowość i transfer,
    • Lekcja 2: Serwery i oprogramowanie,
    • Lekcja 3: Dostępność serwera,
    • Lekcja 4: Obsługa bazy danych,
    • Lekcja 5: Zabezpieczenia serwera;
  • moduł 3 – Obsługa klienta i wsparcie techniczne:
    • Lekcja 1: Formy kontaktu z obsługą,
    • Lekcja 2: Czas reakcji na zapytania,
    • Lekcja 3: Pomoc w konfiguracji,
    • Lekcja 4: Ratowanie danych,
    • Lekcja 5: Szkolenia dla klientów;
  • moduł 4 – Optymalizacja strony pod kątem hostingowego środowiska:
    • Lekcja 1: Wybór optymalnego CMS,
    • Lekcja 2: Zarządzanie treścią,
    • Lekcja 3: Testowanie szybkości ładowania,
    • Lekcja 4: Backup danych,
    • Lekcja 5: Monitorowanie wydajności;
  • moduł 5 – Rozwój strony i migracja do innej firmy hostingowej:
    • Lekcja 1: Skalowalność i rozbudowa,
    • Lekcja 2: Migracja danych,
    • Lekcja 3: Optymalizacja dla wysokiego ruchu,
    • Lekcja 4: Analiza kosztów,
    • Lekcja 5: Umowy i warunki umowy hostingowej.

Jak widzisz, przygotowana przez AI struktura jest naprawdę rozbudowana. Została w logiczny sposób podzielona na moduły tematyczne, a ich zagadnienia rozwijają kolejne lekcje. Co prawda kilka rzeczy jeszcze bym dodał i pojawiło się kilka lekcji „pustych”, które musiałem ręcznie usunąć. Mimo to jednak muszę przyznać, że sztuczna inteligencja spisuje się w tej kwestii naprawdę nieźle. 

Ostatni, czwarty etap tworzenia produktu, dotyczy katalogu produktów. Możesz w nim określić, czy chcesz od razu stworzyć stronę produktową dla właśnie tworzonego kursu. Nie jest to natomiast działanie obowiązkowe. W dodatku zawsze możesz też zrobić to później, więc wybór należy do Ciebie. Jeśli zaznaczysz odpowiedź „Tak”, to rozwinie się formularz, w którym musisz uzupełnić: 

  • krótki opis szkolenia, 
  • adres e-mail, na który chcesz dostawać wiadomości z formularza kontaktowego umieszczonego w katalogu produktów, 
  • twoje dane kontaktowe i opis, który będzie wyświetlany obok formularza kontaktowego. 

Po naciśnięciu przycisku „Dalej” Twoje nowe szkolenie zostanie utworzone. Możesz teraz swobodnie nim zarządzać. Znajdziesz je, przechodząc do zakładki „Szkolenia/kursy” w sekcji „Moje produkty”. W tym miejscu zobaczysz wszystkie swoje kursy oraz szereg istotnych informacji na ich temat, m.in.: 

  • typ (płatne lub darmowe), 
  • cenę, 
  • ilość lekcji, 
  • raporty, 
  • rezygnacje ze zwrotów, 
  • opinie, 
  • aktywność. 

W tym miejscu możesz też importować lekcje, śledzić opinie, tworzyć recenzje i dodawać nowe pozycje. Każdy kurs ponadto ma dostępną opcję edycji, podglądu, duplikowania czy usuwania. 

Zalety i wady WebToLearn

Zalety WebToLearn:

  • bogata oferta, 
  • możliwość tworzenia kursów i szkoleń od podstaw, 
  • możliwość tworzenia kursów wewnątrzfirmowych, 
  • możliwość komercyjnej sprzedaży kursów, 
  • narzędzia marketingowe, 
  • certyfikaty, 
  • egzaminy i testy, 
  • łatwy w obsłudze kreator kursów, niewymagający umiejętności kodowania, 
  • możliwość tworzenia landing page’y bez kodowania, 
  • rozwiązania AI, 
  • rozbudowana sekcja edukacyjna, 
  • program partnerski, 
  • polskojęzyczna witryna i platforma, 
  • polskojęzyczny support,
  • 14-dniowy okres próbny,
  • kilka pakietów cenowych do wyboru.

Wady WebToLearn:

  • dość uciążliwe ograniczenia w pakiecie Basic, 
  • wersja demo wymagająca kontaktu z konsultantem, 
  • podział platformy na Panel Administracyjny i Pulpit Administratora, co wprowadza drobne zamieszanie.

Czy warto skorzystać z WebToLearn?

Jeśli szukasz narzędzia do tworzenia, udostępniania i sprzedaży kursów, to polecam WebToLearn. To polska platforma, która oferuje szereg naprawdę przemyślanych funkcji. Sprawdzi się zarówno w przypadku działań komercyjnych, jak i wewnątrzfirmowch. Nie wymaga umiejętności kodowania, ma polskojęzyczny interfejs i intuicyjne kreatory. W dodatku jej obsługa nie należy do skomplikowanych i działa z poziomu przeglądarki internetowej. Nie musisz dzięki temu instalować żadnego dodatkowego oprogramowania. Pełną kontrolę nad wszystkimi swoimi materiałami sprawujesz natomiast z dowolnego miejsca i o każdej porze.

WebToLearn nie jest jednak dla każdego. Przede wszystkim nie zapominaj, że jest to narzędzie płatne. Jeśli więc dopiero przygotowujesz się do stworzenia swojego pierwszego kursu i nie wiesz, czy będzie on opłacalny, sięganie po tak duże narzędzie może nie mieć sensu. Najtańszy pakiet jest zresztą dość ograniczony, przez co korzystanie z niego może być irytujące.

Opisywana platforma jest raczej opcją dla osób działających na nieco szerszą skalę. Z drugiej strony oczywiście można potraktować ją jako inwestycję. Polecam przemyśleć swoje oczekiwania i możliwości finansowe, porównać WebToLearn z innymi serwisami i LMS-ami, a następnie podjąć decyzję najkorzystniejszą dla Twojego e-biznesu i portfela.

Ocena ogólna
8.37 /10