🍪 Można ciasteczko?

Ta strona chce wykorzystywać pliki cookie do analizowania ruchu oraz mierzenia skuteczności i personalizacji reklam zgodnie z polityką prywatności. Zgadzasz się?

RECENZJE

21 min. czytania

Recenzja Sky-Shop (2024): Test i opinie

Mateusz Mazurek

Mateusz Mazurek

Przedsiębiorca internetowy.
Wydawca i autor blogów. Od ponad 16 lat wymagający klient dziesiątek różnych firm hostingowych.

Test i szczera recenzja Sky-Shop (2024). Opinie o Oprogramowaniu do prowadzenia sklepu internetowego. Funkcje, Wady i Zalety. Sprawdź!

Spis treści

Sky-Shop – oprogramowanie do sklepu internetowego

sky-shop.pl

Sky-Shop

Czy warto założyć sklep internetowy na platformie Sky-Shop? Przekonaj się, co ją wyróżnia na tle konkurencji i zapoznaj się z jej szczegółową ofertą. Ta recenzja pomoże Ci w podjęciu ostatecznej decyzji.

Sklep Sky-Shop to rozwiązanie zarówno dla osób dopiero rozpoczynających swoją przygodę z e-biznesem, jak i tych już działających na rynku. Pozwala na znacznie więcej niż tylko zaprojektowanie, wdrożenie czy prowadzenie własnego serwisu. Z jego pomocą możesz prowadzić z powodzeniem sprzedaż produktów przez internet i bezustannie ją rozwijać. Czy jednak jest to najlepsza opcja dostępna na rynku?

Jakie Sky-Shop oferuje narzędzia, czy są wystarczające i dobrej jakości, a przede wszystkim – ile kosztują? Dzięki tej recenzji dowiesz się, co dokładnie oferuje ta platforma e-commerce. Skupiłem się w niej ponadto nad proponowanym przez nią supportem, a także praktycznym opisem panelu administracyjnego. Przejrzałem najważniejsze zakładki, sprawdziłem cennik Sky-Shop i przedstawiłem alternatywne rozwiązania dostępne na rynku. Streściłem główne zalety i wady tego oprogramowania oraz napisałem własną opinię na jego temat, która może okazać się dla Ciebie pomocna.

Czym jest sklep internetowy Sky-Shop?
Strona Sky-Shop

Platforma Sky-Shop została stworzona w 2009 roku i jest w pełni polskim projektem. To oprogramowanie e-commerce, służące do tworzenia, obsługi i zarządzania sklepami internetowymi. Funkcjonuje w modelu SaaS, który oparty jest na opłatach abonamentowych. W praktyce oznacza to, że po wykupieniu danego pakietu cenowego na określony czas, możesz korzystać z obowiązujących w jego ramach funkcji.

W oprogramowaniu Sky-Shop najważniejsza jest jego uniwersalność. Pozwala zarówno na sprzedaż online produktów, jak i usług. Zapewnia dostęp do gotowych i w pełni edytowalnych szablonów e-sklepów. Jednocześnie umożliwia dodawanie i usuwanie produktów, wprowadzanie opisów, tworzenie ofert specjalnych czy promocję sklepu internetowego „na zewnątrz”. Integracje Sky-Shop pozwolą Ci na dostosowanie serwisu do własnych potrzeb, a Twoim klientom ułatwią proces zakupowy.

Sky-Shop oferuje dostęp do rozwiązań stworzonych z myślą o użytkownikach o różnych potrzebach i oczekiwaniach. Sprawdzi się zarówno w przypadku osób tworzących swój pierwszy, własny sklep internetowy, jak i tych, którzy e-biznes prowadzą od lat. Pozwala zbudować serwis od zera, jak również przenieść gotowy projekt z innej platformy e-commerce. Co więcej, w żadnym z tych przypadków nie musisz umieć kodować i posiadać specjalistycznej wiedzy. Nawet panel administracyjny ma przejrzystą i czytelną formę, ułatwiającą jego obsługę.

Do czego służy Sky-Shop?

Decydując się na Sky-Shop, zyskujesz dostęp do wielu przydatnych funkcjonalności. Z jego pomocą możliwe jest m.in.:

  • założenie sklepu internetowego opartego na gotowym szablonie,
  • zadbanie o responsywność e-sklepu,
  • dodawanie, edytowanie i usuwanie produktów w sklepie internetowym,
  • integracje z zewnętrznymi kanałami sprzedażowymi (sprzedaż wielokanałowa),
  • zarządzanie marketingiem internetowym,
  • zarządzanie pozycjonowaniem / SEO,
  • konfiguracja sklepu pod względem finansów i płatności,
  • korzystanie ze statystyk i raportów,
  • otworzenie hurtowni na platformie B2B,
  • i wiele innych.

Sky-Shop powstał z myślą o zapewnieniu klientom kompleksowej obsługi. Nie mogło z tego względu zabraknąć w jego ofercie odpowiednich zabezpieczeń e-sklepów oraz dostępu do hostingu. Dzięki temu nie musisz samodzielnie dbać o hosting i serwer, bo wszystko otrzymujesz w cenie wykupionego pakietu.

Warto dodać, że do dyspozycji klientów Sky-Shop są także rozwiązania związane z dropshippingiem. Platforma ta oferuje integracje z hurtowniami tego typu, a także szereg automatyzacji wspierających tak formę handlu. Mowa tu o takich możliwościach, jak m.in.:

  • realizacja operacji masowych,
  • powiadomienia o realizacji zamówień,
  • obsługa sprzedaży z panelu,
  • pobieranie produktów,
  • częste aktualizacje,
  • narzut % na ceny z hurtowni czy Allegro.

Funkcje sklepu internetowego Sky-Shop

Jakich funkcji Sky-Shop możesz się spodziewać po założeniu konta użytkownika? Czeka ich na Ciebie naprawdę wiele, a sama platforma jest bardzo rozbudowana. Poniżej znajdziesz omówienie najważniejszych możliwości, szczególnie istotnych z perspektywy klientów o różnych oczekiwaniach.

Wygląd i grafiki responsywne

Sklep Sky-Shop

Wygląd sklepu internetowego w Sky-Shop możesz łatwo dopasować do swoich wymagań. W każdym planie cenowym otrzymujesz dostęp do szeregu gotowych szablonów. Możesz z nich w pełni swobodnie korzystać. Są całkowicie edytowalne, a ich edytor oparty jest na zasadzie „przeciągnij i upuść”. Dzięki temu stworzysz wzór strony sklepu szybko i bez potrzeby kodowania. Fakt, że dostępnych projektów nie jest zbyt wiele, bo zaledwie 11 (nawet w najdroższym planie). Są za to nowoczesne, różnią się od siebie stylem i pasują do sprzedaży różnego typu produktów.

Sky-Shop oferuje wszystkie gotowe szablony w formie responsywnej. Oznacza to, że ich układ i forma dostosowują się automatycznie do rozmiarów ekranu, na którym są wyświetlane. To w XXI wieku bardzo istotne, ponieważ większość internautów surfuje po sieci przy pomocy smartfonów. W ten sposób zapewnisz im wygodę w każdej sytuacji, co może też wpłynąć na rozwój Twojego biznesu.

Jeśli nie chcesz korzystać z gotowych szablonów, opisywana platforma e-commerce może przygotować dla Ciebie indywidualny projekt graficzny. To specjalna, dodatkowo płatna, usługa, dzięki której otrzymasz niepowtarzalny szablon. W ten sposób wyróżnisz się na tle konkurencji, co jest szczególnie pożądane w licznych branżach. Więcej informacji na temat cen i zakresu działania tej opcji znajdziesz w sekcji opisującej cennik Sky-Shop.

Marketing i SEO

Narzędzia marketingowe w Sky-Shop

Bardzo ważnym aspektem funkcjonowania sklepu internetowego jest marketing. Odpowiednia promocja może sprawić, że dotrzesz do nowych klientów, zwiększając w ten sposób zyski. Twoja marka stanie się bardziej rozpoznawalna, umocnisz pozycję na rynku i zwiększysz zaufanie do niej. By jednak było to możliwe, konieczne jest skorzystanie z odpowiednich narzędzi, które przybliżą Ci ten cel.

Sky-Shop oferuje wysyłkę newsletterów i tworzenie promocyjnych okien typu pop-up. Z ich pomocą uda Ci się nawiązać mocniejszą więź ze swoimi klientami, co może sprawić, że w przyszłości do Ciebie powrócą. Co więcej, zyskasz możliwość utrzymywania z nimi stałego kontaktu, co pomoże Ci w generowaniu regularnie powtarzających się dochodów. Oprócz tego możesz zachęcać do siebie internautów również np.:

  • promocjami,
  • wyprzedażami,
  • tworzeniem grup i kodów rabatowych,
  • wysyłaniem powiadomień SMS,
  • programami lojalnościowymi,
  • swobodą w zakresie wyznaczania darmowej dostawy i preferowanych czasów wysyłki,
  • remarketingiem dynamicznym Google,
  • produktami gratisowymi,
  • i wieloma innymi.

W swoim sklepie internetowym zadbaj również o SEO, czyli pozycjonowanie serwisu w wynikach wyszukiwania Google. Im wyżej będzie pojawiał się w nich link prowadzący do Twojego miejsca w sieci, tym lepiej dla Ciebie. Badania pokazują, że najwyższe odnośniki generują najwięcej ruchu, co może przełożyć się na wzrost sprzedaży. Sky-Shop automatycznie nadaje przyjazne URL-e podstronom i stronom produktowym. Oprócz tego sama struktura sklepu sprzyja pozycjonowaniu, podobnie jak np. możliwość automatycznego wygenerowania mapy strony.

Panel administracyjny sklepu internetowego

Panel sklepu Sky-Shop

Polska platforma e-commerce, którą opisuję w tym artykule, ma bardzo specyficzny panel administracyjny. Jego układ jest dobrze przemyślany i łatwo znaleźć w nim wszelkie potrzebne funkcjonalności. Sam wygląd natomiast można uznać za nieco staromodny. W dodatku jego mobilny odpowiednik zupełnie z nim nie współgra, bo prezentuje się wyjątkowo nowocześnie. W dodatku został dość okrojony z funkcji.

Jeśli nie przeszkadza Ci klasyczny wygląd serwisów, to panel Sky-Shop powinien przypaść Ci do gustu. Nie zawiera zbyt wielu zakładek, ma proste, rozwijane menu, i szczegółowy opis każdej funkcji. Wszystko to sprawia, że z powodzeniem mogą korzystać z niego bez większego problemu nawet osoby początkujące. Działa bardzo szybko, pozwala wygodnie zarządzać zamówieniami, ale też projektować sklep, kontrolować jego promocję czy rozliczenia. To prawdziwe centrum sterowania, które w dodatku możesz kontrolować za pomocą aplikacji mobilnej.

Spedycja i płatności

Metody płatności i wysyłki w Sky-Shop

Sky-Shop oferuje rozmaite systemy płatności i dostawy. Znajdziesz w nim praktycznie każdy popularny system płatności online, z którym możesz przeprowadzić wewnętrzną integrację. Dzięki temu Twoi klienci będą mogli cieszyć się wygodnym regulowaniem rachunków. Zależnie od wybranych opcji zamówienie opłacą zarówno tradycyjnymi kartami, jak i portfelami elektronicznymi, jak np. Apple Pay, czy BLIK-iem. Wszystko to z najwyższą troską o bezpieczeństwo danych, za które odpowiada szereg zabezpieczeń, m.in. certyfikat SSL. Na życzenie wprowadzić możesz nawet systemy ratalne, dzięki którym powiększysz grono swoich odbiorców.

Nie bez znaczenia jest temat spedycji, wysyłki i dostarczania paczek. Wybierz firmy kurierskie, sposoby dostawy i realizuj zamówienia bez zbędnych przestojów. Możesz wykorzystać gotowe integracje z kurierami, jak również kurierskich brokerów, Paczkomaty, Pocztę Polską i wiele innych rozwiązań. Wszystko po to, by zapewnić możliwie wysoką jakość obsługi klienta, a zarazem najszybszą realizację dostaw.

Raporty i statystyki

Raporty w Sky-Shop

Sky-Shop umożliwia zarówno obserwowanie statystyk sklepu z poziomu panelu klienta, jak i integracje z zewnętrznymi programami specjalistycznymi. Dzięki temu możesz śledzić rozwój swojej firmy, ale też wychwytywać anomalie, obserwować zmiany i wyciągać przydatne wnioski. To pozwoli Ci osiągać lepsze rezultaty i bezustannie udoskonalać ofertę na korzyść swoich klientów. Oprogramowanie Sky-Shop jest w stanie zminimalizować efekt porzucanych koszyków. Zgodnie z deklaracjami twórców, przeciętnie wybór platformy e-commerce, którą opisuję, zmniejsza ten współczynnik do 51 proc.

Hurtownia B2B

Hurtownie w Sky-Shop

Platformę SkyShop możesz wykorzystać do sprzedaży B2B. Jest to możliwe dzięki rozwiązaniom pozwalającym na obsługę klientów hurtowych. Ułatwia to nie tylko sam proces realizacji zamówienia i jego wysyłki. Dotyczy bowiem również rozpisywania warunków umowy i przesyłania ofert. Doskonale w tego typu działalności sprawdzają się procesy automatyzacyjne, które zapewnia ten serwis. Z jego pomocą łatwo możesz zarządzać m.in.:

  • dostępnością różnych modeli hurtowni:
    • otwartą,
    • półotwartą,
    • zamkniętą,
    • z ograniczonym dostępem;
  • cenami brutto i netto,
  • udostępnianiem plików ofertowych XML,
  • zaawansowanymi grupami rabatowymi,
  • zautomatyzowanym przypisywaniem zamówień do opiekunów,
  • profesjonalną obsługą klientów detalicznych i hurtowych,
  • i wieloma innymi rozwiązaniami.

Moduł B2B jest dodatkowo płatny. Szczegóły tego wariantu i jego ceny znajdziesz w sekcji poświęconej cennikowi serwisu.

Wielokanałowa sprzedaż produktów

Marketpalce w Sky-Shop

Przedsiębiorcy z sektora e-commerce coraz częściej decydują się na dywersyfikację sprzedaży. Oznacza to funkcjonowanie w wielu miejscach jednocześnie, w celu maksymalizowania zysków. Większość platform e-commerce umożliwia takie działania i nie inaczej jest ze Sky-Shop. W jego przypadku możesz sprzedawać swoje produkty nie tylko w obrębie własnego serwisu. Do Twojej dyspozycji pozostaje także szereg platform sprzedażowych, takich jak m.in.:

  • Allegro,
  • Empik Place,
  • Ceneo (Kup Teraz),
  • Morele Marketplace,
  • OLX.

Dodatkowo skorzystasz również z porównywarek cen i opinii, generujących ogromny ruch. Swój biznes e-commerce możesz zintegrować m.in. z serwisami:

  • Ceneo,
  • Google Shopping i Merchant Center,
  • Allani,
  • Nokaut,
  • Domodi,
  • Skąpiec,
  • Opineo.

Na zwiększenie zysków może ponadto pozwolić konfiguracja sklepu sprzyjająca transakcjom międzynarodowym. Gdy tylko zechcesz, możesz rozpocząć realizację sprzedaży w 6 językach oraz 5 walutach.

Aplikacja mobilna

Aplikacja Sky-Shop

Wspominałem już wcześniej, że do zarządzania Twoim sklepem może służyć aplikacja mobilna. Sky-Shop rzeczywiście oferuje takie rozwiązanie i za darmo możesz je pobrać z Google Play (Android) oraz App Store (iOS). Obie wersje cieszą się całkiem pozytywnymi ocenami wystawianymi przez użytkowników.

Ta forma platformy (w odróżnieniu od desktopowej) jest nowoczesna i wygląda naprawdę przyzwoicie. Pozwoli Ci w dowolnym miejscu sprawdzić najważniejsze informacje o Twoim biznesie e-commerce, takie jak np.:

  • sumę sprzedaży,
  • liczbę zamówień,
  • liczbę wizyt w sklepie,
  • klientów online.

Zgodnie z zapowiedziami twórców wkrótce ma wysyłać również wygodne powiadomienia, a z jej pomocą będziesz zarządzać nawet wieloma sklepami. To wygodne rozwiązanie dla wszystkich przedsiębiorców, którzy chcą cały czas trzymać rękę na pulsie. Warto jednak pamiętać, że w tej wersji nie ma wszystkich funkcji dostępnych w serwisie przeglądarkowym. Mimo to natomiast sprawdzi się podczas wykonywania większości codziennych czynności związanych z prowadzeniem e-sklepu.

Integracje

Integracje w Sky-Shop

Potrzebujesz więcej rozwiązań do zarządzania firmami kurierskimi, obsługą klienta albo zbierania i analizy danych? W takim przypadku Sky-Shop Cię nie rozczaruje, bo ma w swojej ofercie naprawdę wiele integracji z zewnętrznymi serwisami. W chwili tworzenia tego artykułu mowa tu już o:

  • 550 hurtowniach, np.:
    • Onninen,
    • Dictum,
    • Ateneum;
  • 14 hurtowniach bez firmy, np.:
    • Vivab2b,
    • Horst,
    • PopJack;
  • 296 hurtowniach dropshippingowych, np.:
    • Malowia,
    • MALYS-GROUP,
    • Macrovita;
  • 14 kurierach i brokerach, np.:
    • ORLEN Paczka,
    • DHL,
    • FedEx;
  • 21 narzędziach marketingowych, np.:
    • bramka SMSAPI,
    • Czater,
    • Google Ads (Remarketing);
  • 12 rozwiązaniach z zakresu płatności i systemów ratalnych, np.:
    • Paynow,
    • PayPal,
    • Przelewy24;
  • 20 porównywarkach cen i opinii, np.:
    • Google Shopping,
    • Facebook Ads,
    • Ceneo;
  • 5 portalach aukcyjnych i marketplace’ach, np.:
    • Allegro,
    • Morele,
    • OLX;
  • 22 systemach księgowych i ERP np.:
    • inFakt,
    • wFirma,
    • Comarch ERP Optima.

Wszystkie te integracje możesz wprowadzić z poziomu panelu administracyjnego. Zależnie od konkretnego przypadku mogą to być zarówno rozwiązania darmowe, jak i dodatkowo płatne.

Dropshipping

Dropshipping

Coraz więcej osób decyduje się na sprzedaż w systemie dropshipping. To sprawia, że platformy e-commerce działające w modelu SaaS muszą się do tych wymagań rynku dostosować. Na tym polu nie zawodzi także Sky-Shop, który przygotował dla tego typu klientów nawet oddzielną ofertę.

W sekcji poświęconej cennikowi znajdziesz wszystkie szczegóły dotyczące planów cenowych dla osób zajmujących się dropshippingiem. Do wyboru masz trzy rozwiązania, zależne w głównej mierze od rozmiarów Twojego sklepu i asortymentu. Korzystając z tego serwisu, możesz realizować tego typu transakcje praktycznie we wszystkich kanałach sprzedażowych, dostępnych w jej ramach. Mowa tu zarówno o Allegro, jak i porównywarkach, Morele Marketplace czy innych. Dzięki rozbudowanemu systemowi automatyzacji możesz liczyć na:

  • możliwość pobierania produktów zgodnie z określonymi wytycznymi,
  • aktualizacja cen i stanów magazynowych do 12 razy na dobę,
  • narzut % na ceny z hurtowni i Allegro,
  • automatyczne kończenie akcji, gdy spełnione zostaną określone warunki,
  • obsługę sprzedaży z panelu administracyjnego,
  • powiadomienia o realizacji zamówień,
  • realizację zamówień masowych,
  • obsługę wielu hurtowni i wielu kont Allegro.

Support Sky-Shop
Support w Sky-Shop

Wsparcie klienta w Sky-Shop jest obsługiwane w języku polskim, podobnie jak cała baza wiedzy. Dla wielu użytkowników z Polski może być to bardzo cenna informacja. Kontakt z obsługą możesz nawiązać za pomocą:

  • czatu online – dostępny z poziomu okienka czatu LiveChat. Znajdziesz je w prawym dolnym rogu ekranu na oficjalnej stronie platformy e-commerce,
  • formularza pomocy – dostępny na stronie platformy w zakładce „Kontakt”,
  • adresu e-mail – info@sky-shop.pl,
  • adresu e-mail używanego w przypadku wystąpienia błędów krytycznych – alarm@sky-shop.pl,
  • numeru telefonu – 12 386 01 30.

Do dyspozycji internautów jest ogólnodostępna zakładka „Pomoc & FAQ„. Znajdziesz w niej zarówno wyszukiwarkę artykułów na podstawie wpisanych fraz, jak i artykuły posegregowane tematycznie. Dodatkowo do Twojej dyspozycji są:

  • materiały video,
  • blog,
  • webinary,
  • kurs online video,
  • wsparcie w sprawie uzyskania dofinansowania z Urzędu Pracy na otwarcie sklepu internetowego.

Sklep internetowy. Jak Sky-Shop działa w praktyce?

Aby założyć konto na opisywanej platformie, wejdź na oficjalną stronę Sky-shop.pl. Tam znajdziesz przycisk umożliwiający bezpłatne zakładanie sklepów internetowych. Skorzystaj z niego i przejdź przez cały proces rejestracyjny, zgodnie z podpowiedziami wyświetlającymi się na ekranie. Do Twojej dyspozycji pozostaje 14-dniowy okres próbny. Możesz go wykorzystać do tego, aby dobrze poznać zasady działania platformy Sky-Shop.

Strona WWW Sky-Shop

Po uzupełnieniu danych na podany przez Ciebie adres mailowy otrzymasz adres i dane logowania do panelu administracyjnego. Korzystając z nich, zaloguj się na swoje konto. Konieczne będzie podanie podstawowych danych, takich jak:

  • nazwa sklepu,
  • nazwa firmy/imię i nazwisko,
  • numer telefonu kontaktowego,
  • adres (opcjonalnie).

Po potwierdzeniu tych informacji wejdziesz na platformę Sky-Shop, gotową do stworzenia Twojego sklepu internetowego.

Interfejs Sky-Shop – przegląd

Muszę przyznać, że na pierwszy rzut oka wygląd platformy Sky-Shop mnie nie zachwycił. Ma dość przestrzały układ, niezbyt korzystne w mojej ocenie kolory i mało czytelne menu górne. Miałem wrażenie, że uruchomiłem program z 2010 roku. Te negatywne odczucia zostały jednak nieco zatarte, gdy zacząłem odkrywać, jak przemyślany jest to układ. Wbrew początkowej niechęci ostatecznie uznaję go za wygodny i intuicyjny, choć jego obsługa wymaga nieco wprawy. Miłośnicy nowoczesnych i estetycznych interfejsów natomiast z całą pewnością nie będą nim zachwyceni.

Sky-Shop pozwala na korzystanie z interfejsu użytkownika podzielonego tylko na dwie części:

  • rozwijane menu górne – znajdziesz tu praktycznie wszystkie funkcje, których potrzebujesz. Rozwijana forma jest bardzo intuicyjna, choć przyzwyczajenie się do niej wymaga nieco czasu. Znalezienie najważniejszych opcji nie należy do trudnych. Po rozwinięciu konkretnej zakładki możesz wybrać z niej interesujące Cię rozwiązanie. W jego ramach często dostępne są ponadto szczegółowe działania, dzięki którym możesz przejść od razu do wykonywania akcji. W tym miejscu znajdziesz:
    • start,
    • produkty,
    • zamówienia,
    • klienci,
    • marketing,
    • integracje,
    • hurtownie (dropshipping),
    • konfiguracja,
    • pomoc,
    • moje konto;
  • widok główny – prezentuje zawartość podstron wybranych z górnego menu. W podglądzie głównym znajdziesz zestawienie najważniejszych informacji dotyczących Twojego sklepu internetowego, np.:
    • ostatnio złożone zamówienia,
    • zamówienia i wizyty z ostatnich 7 dni,
    • nowości, aktualizacje i komunikaty,
    • ostatnio zarejestrowani klienci,
    • podsumowanie.
    Niestety nie ma łatwego sposobu na jego edycję, zamianę miejsc poszczególnych paneli czy pokazanie innych funkcji. To minus, który zmniejsza możliwości personalizowania panelu. Z drugiej strony wydaje mi się, że są w nim widoczne wszystkie najistotniejsze informacje, na których może Ci zależeć.
Oprogramowanie sklepu Sky-Shop po zalogowaniu

Zaskoczyło mnie to, że na platformie Sky-Shop jest dostępna jeszcze jedna forma panelu użytkownika – dedykowana rozwiązaniom mobilnym. Została znacznie uproszczona, ale za to wygląda o wiele nowocześniej. Zachowano w niej dostęp do wszystkich niezbędnych funkcji, takich jak:

  • zamówienia,
  • produkty,
  • klienci,
  • nowości.

Ma wygodną wyszukiwarkę i bezpośrednie odesłanie do strony sklepu, czy opcję przejścia na konto klienta. Niestety w żaden sposób nie nawiązuje do wersji desktopowej, przez co musisz przygotować się na konieczność nauki obsługi dwóch platform.

Punlit w Sky-Shop

Jak dodawać produkty w sklepie Sky-Shop?

Sklep internetowy oparty na opisywanej platformie możesz łatwo wyposażyć we wszystkie potrzebne Ci produkty. Zrobisz to oczywiście z poziomu swojego kokpitu użytkownika. Wystarczy tylko, że wybierzesz odpowiednią opcję z rozwijanego górnego menu. Znajdziesz ją w zakładce „Produkty„, pod opcją „Dodaj nowy produkt/zestaw„.

Dodawanie produktu w Sky-Shop

Po jego naciśnięciu na ekranie otworzy się nowe okno. Możesz w nim uzupełnić wszystkie informacje dotyczące wprowadzanego produktu. Podobnie jak w przypadku większości platform 3-commerce, wprowadzisz tam dane dotyczące m.in.:

  • typu produktu,
  • nazwy,
  • ceny,
  • ustawień dostaw,
  • identyfikacji produktu,
  • opcji ilościowych,
  • promocji,
  • statusów,
  • sprzedaży zewnętrznej na Allegro,
  • kategorii,
  • zdjęć,
  • opisów,
  • parametrów dodatkowych (np. koloru, gatunku itd.),
  • podobnych produktów,
  • wariantów,
  • plików cyfrowych,
  • Allegro,
  • SEO/Notatek,
  • informacji dodatkowych.

Wygodną opcją jest stworzenie przez twórców instrukcji wideo wyjaśniającej proces dodawania produktów do sklepu. Możesz z niej skorzystać, naciskając przycisk „Instrukcja video” na samym dole okna. Nastąpi wtedy przekierowanie do pisemnych wskazówek, pod którymi znajdziesz bardzo przydatny filmik. To świetny pomysł, który przyda się szczególnie początkującym użytkownikom, tworzącym swój pierwszy sklep internetowy Sky-Shop. Przy każdym parametrze do uzupełnienia znajdziesz też niewielki, niebieski znak zapytania. Kryją się pod nim wyjaśnienia znaczeń wszystkich zmiennych.

Tworzenie nowego produktu w Sky-Shop

Po wprowadzeniu niezbędnych informacji wystarczy tylko, że naciśniesz „Zapisz i klonuj”, „Zapisz i zamknij” lub tylko „Zamknij”. Ja skorzystam z drugiej z dostępnych opcji. Powrócisz dzięki niej do widoku głównego. Jak jednak sprawdzić, czy z nowym produktem wszystko w porządku?

W takim przypadku wystarczy tylko, że naciśniesz przycisk „Produkty” w górnym menu. Nie musisz go nawet rozwijać. System sam przekieruje Cię do miejsca, w którym prezentowana jest lista produktów. Na samej górze powinna znajdować się natomiast najnowsza, właśnie dodana, pozycja. Podobnie jak wszystkie inne jest umieszczona w tabeli zawierającej najważniejsze dane na jej temat:

  • zdjęcie,
  • ID,
  • nazwę,
  • cenę,
  • dostępną ilość,
  • producenta,
  • kategorie, do których została przypisana,
  • symbol,
  • widoczność.

Dodatkowo z tego poziomu przejdziesz do edycji karty produktu, jej podglądu lub opcji usunięcia. Dostępne są również funkcje związane ze sprzedażą bezpośrednio na Allegro (np. „Wystaw produkt” czy „Przypisz cennik dostawy”). W zależności od swoich potrzeb możesz ponadto:

  • wyszukiwać konkretne produkty,
  • filtrować kategorie,
  • dodawać produkty i zestawy,
  • wybierać widoczne w kolumnach informacje o produktach,
  • zaznaczać strony i wykonywać związane z nimi akcje,
  • importować i eksportować produkty.
Lista produktów w panelu Sky-Shop

Ile kosztuje Sky-Shop?

Jak wspominałem, testowanie sklepu jest darmowe przez 14 dni. Po tym czasie musisz podjąć decyzję o zamknięciu konta lub przejściu na jeden z pakietów komercyjnych. Mają one kilka wariantów cenowych, które są zależne zarówno od dostępnych w ich ramach opcji, jak też Twoich praktyk biznesowych. Sky-Shop umożliwia dostęp do swoich usług w ramach pakietów:

  • dla sklepów z własnymi produktami:
    • StartUp – kosztuje 19 zł miesięcznie i sprawdzi się w przypadku początkujących użytkowników, uruchamiających swój pierwszy, niewielki sklep. W jego ramach możesz liczyć na:
      • 100 produktów,
      • 1 konto administratora,
      • sprzedaż tylko w PLN,
      • 11 bezpłatnych szablonów,
      • bezpłatna pomoc konsultanta (mail i telefon),
      • 20 porównywarek cen i opinii;
    • Basic – kosztuje 99 zł miesięcznie i sprawdzi się w przypadku nieco większych sklepów internetowych, aktywnie działających również na Allegro. Oprócz opcji z pierwszego pakietu oferuje:
      • 15 tys. produktów,
      • 3 konta administratora,
      • 500 aukcji Allegro,
      • 500 zł bonusu do wydania na Allegro;
    • Business – kosztuje 139 zł miesięcznie i jest opcją najczęściej wybieraną według deklaracji twórców. Pozwala na obsługę dość rozbudowanych sklepów internetowych, prężnie działających wielokanałowo. Oprócz opcji z pakietu Basic w jego ramach otrzymasz:
      • 75 tys. produktów,
      • nielimitowane konta administratorów,
      • możliwa sprzedaż międzynarodowa (3 waluty i języki),
      • 10 tys. aukcji allegro,
      • Kup na Ceneo,
      • Morele Marketplace,
      • Empik Place,
      • OLX;
    • Supreme – kosztuje 449 zł miesięcznie i jest rozwiązaniem dla najbardziej wymagających. Warto go wybrać w przypadku dużych sklepów internetowych, sprzedających produkty za pośrednictwem różnych platform. Oprócz usług obecnych w poprzednim planie otrzymasz:
      • 250 tys. produktów,
      • możliwa sprzedaż międzynarodowa (6 walut i języków),
      • 200 tys. aukcji Allegro.
Cennik Sky-Shop
  • dla sklepów opartych na dropshippingu:
    • Drop Go – kosztuje 139 zł miesięcznie. Został stworzony z myślą o osobach stawiających pierwsze kroki w modelu dropshipping. W jego ramach możesz liczyć na:
      • 25 tys. produktów,
      • 2 dowolne hurtownie,
      • 1 aktualizację danych z hurtowni na 24 godziny,
      • 3 administratorów,
      • sprzedaż tylko w PLN,
      • 11 bezpłatnych szablonów,
      • bezpłatną pomoc konsultantów (mail i telefon),
      • 20 porównywarek cen i opinii,
      • 2500 aukcji na Allegro,
      • 500 zł bonusu do wydania na Allegro;
    • Drop Plus – kosztuje 179 zł miesięcznie. Sprawdzi się w przypadku szybko rozwijających się sklepów internetowych, działających prężnie na Allegro. Oprócz opcji dostępnych w pakiecie Drop Go oferuje również:
      • 100 tys. produktów,
      • nielimitowaną liczbę hurtowni,
      • 2 aktualizacje danych z hurtowni na 24 godziny,
      • 10 administratorów,
      • możliwa sprzedaż międzynarodowa (3 waluty i języki),
      • 10 tys. aukcji Allegro,
      • automatyczne wysyłanie zamówień do wybranych hurtowni;
    • Drop Max – kosztuje 279 zł miesięcznie. Jest przeznaczony dla osób intensywnie sprzedających produkty metodą dropshippingu i korzystających z wielu kanałów. Oprócz opcji dostępnych w opisanym wyżej pakiecie zapewnia także:
      • 250 tys. produktów,
      • 8 aktualizacji danych z hurtowni na 24 godziny,
      • nielimitowana liczba administratorów,
      • możliwa sprzedaż międzynarodowa (6 walut i języków),
      • 200 tys. aukcji na Allegro,
      • Kup na Ceneo,
      • Morele Marketplace,
      • Empik Place,
      • OLX.
Dropshipping w Sky-Shop - cennik

Co istotne, każdy z pakietów możesz wykupić na miesiąc, 3 miesiące lub z góry na rok. Im dłuższy wybierzesz opłacany okres korzystania z platformy, tym niższa cena w przeliczeniu na 1 miesiąc. Najbardziej opłacalna jest więc trzecia z wymienionych propozycji. To właśnie jej dotyczą wymienione przeze mnie ceny powyżej.

Dodatkowo specjalnie pod konkretny sklep Sky-Shop może zostać przygotowana indywidualna grafika. W zależności od jej parametrów i zakresu prac specjalistów możesz z niej skorzystać w ramach trzech pakietów cenowych:

  • Standardowy – kosztuje 2999 zł (jednorazowo). Pozwala na przygotowanie indywidualnego projektu opartego na dostępnych układach, jakie oferuje platforma Sky-Shop. Charakteryzuje go:
    • 2 propozycje projektu logotypu,
    • 3 dowolne banery/slajdery,
    • standardowe okno pop-up newslettera,
    • favicon,
    • standardowe moduły,
    • wersję responsywną,
    • 1 cykl zmian,
    • zakodowanie i wdrożenie;
  • Optymalny – kosztuje 4499 zł (jednorazowo) i jest najczęstszym wyborem klientów Sky-Shop. Zapewnia większą swobodę wyboru, a oprócz rozwiązań dostępnych w wersji standardowej zapewnia też:
    • 4 propozycje logotypu,
    • 4 dowolne banery/slajdery,
    • indywidualne okno pop-up newslettera,
    • tło sklepu,
    • 2 wersje projektu sklepu;
  • Dostosowany – kosztuje 5999 zł (jednorazowo). Jest to opcja dla najbardziej wymagających przedsiębiorców. Pozwala uzyskać w pełni indywidualny projekt, wraz z niepowtarzalnym układem sklepu. Oprócz rozwiązań z pakietu Optymalnego oferuje też:
    • 6 projektów logotypu,
    • 5 dowolnych banerów/slajderów,
    • indywidualne okno pop-up newslettera,
    • moduły indywidualne.

Ostatnim wariantem dodatkowo płatnym w Sky-Shop jest moduł B2B. Ma tylko jeden pakiet cenowy, który możesz opłacić z góry na miesiąc, kwartał, pół roku oraz rok. Podobnie jak w powyższych, ostatnia opcja jest najkorzystniejsza i zakłada:

  • Opłatę 85 zł miesięcznie. Jest to moduł, który możesz aktywować przy pakiecie Business lub wyższym, stanowi więc dodatkową opłatę. W jego ramach zyskujesz:
    • połączenie hurtowni ze sklepem,
    • minimalną kwotę zakupu,
    • udostępnianie oferty w pliku XML,
    • Automatyczne przypisywanie zamówień do opiekunów (przypisywanie klienta do wybranego administratora),
    • Zaawansowane grupy rabatowe,
    • Hurtownia otwarta/zamknięta.

Sky-Shop vs alternatywne rozwiązania

Sklep internetowy możesz założyć nie tylko na platformie Sky-Shop. W internecie jest znacznie więcej oprogramowań e-commerce, oferujący bardzo zbliżone funkcje i możliwości. Często różnią się natomiast ceną, wyglądem, wygodą obsługi czy językiem interfejsu oraz wsparciem supportu. Wszystko to sprawia, że wybranie spośród nich jednej opcji wcale nie należy do najłatwiejszych. Opinie użytkowników również są podzielone, a wśród najczęściej wybieranych rozwiązań są:

Każda spośród tych dostępnych platform e-commerce ma zarówno mocne, jak i nieco słabsze strony. Część z nich jest dość drogich, a inne oferują bardzo ograniczone możliwości w najtańszych pakietach. Wszystkie różnią się ponadto budową interfejsu użytkownika i wygodą jego obsługi. Jak więc wybrać najlepszą opcję w Twojej sytuacji?

Polecam skorzystać ze wszystkich po kolei, wykorzystując do tego wersje DEMO lub pakiety testowe. W ten sposób przekonasz się, w którym środowisku czujesz się na najlepiej. Potem zestawisz wrażenia z cennikiem i dostępnymi funkcjami. Na podstawie tych informacji i doświadczeń ostatecznie wykupisz oprogramowanie spełniające Twoje oczekiwania.

Zalety i wady Sky-Shop

Zalety Sky-Shop

  • nieograniczona liczba hurtowni dropshipping już w średnim planie cenowym,
  • duża liczba produktów w najtańszym planie (25 tys.),
  • liczne integracje,
  • opcja dropshippingu,
  • sprzedaż międzynarodowa,
  • możliwość stworzenia aplikacji mobilnej,
  • tworzenie responsywnego sklepu internetowego,
  • sprzedaż wielokanałowa,
  • kreator szablonu sklepu internetowego niewymagający umiejętności kodowania,
  • narzędzia do SEO i marketingu z poziomu panelu użytkownika,
  • polskojęzyczna platforma i wsparcie techniczne,
  • mail alarmowy, dedykowany błędom krytycznym,
  • wiele rozwiązań płatniczych,
  • kilka opcji sprzedaży wielokanałowej,
  • rozbudowany segment wsparcia użytkownika,
  • możliwość stworzenia bloga,
  • atrakcyjna oferta Allegro.

Wady Sky-Shop

  • ograniczenia w personalizowaniu widoku głównego panelu administratora,
  • sprzedaż międzynarodowa niedostępna w najtańszym planie,
  • nieatrakcyjny panel użytkownika w desktopowej wersji,
  • inna wersja panelu użytkownika na urządzeniach mobilnych (okrojone funkcje i inna obsługa oraz wygląd niż w wersji desktopowej),
  • brak rozwiązań wspieranych przez AI,
  • niewiele gotowych szablonów sklepów internetowych (11).

Tworzenie, promocja i zarządzanie sklepem internetowym w Sky-Shop. Czy to dobra decyzja?

Wystarczy wejść na oficjalną stronę Sky-Shop i założyć konto użytkownika, by od podstaw stworzyć gotowy sklep internetowy. Co więcej, z poziomu jednego panelu możesz do niego też dodawać i usuwać produkty czy prowadzić i monitorować sprzedaż. Wypromujesz swoje miejsce w sieci, stworzysz nowe promocje, zbudujesz bloga i wywalczysz solidną pozycję na rynku. Swobodnie możesz realizować sprzedaż wielokanałową, a do Twojej dyspozycji pozostaje ogrom zewnętrznych integracji. Dzięki nim jeszcze lepiej dostosujesz serwis do Twoich potrzeb i oczekiwań. Zawiedzione nie będą nawet osoby zajmujące się dropshippingiem, dla których przygotowany został nawet dedykowany cennik.

Główną wadą opisywanej platformy e-commerce w mojej ocenie jest jej panel użytkownika. Wygląda niezbyt atrakcyjnie, jego wersja desktopowa nie jest spójna z mobilną, a w dodatku widoku głównego nie można dowolnie personalizować. Zabrakło mi ponadto wśród ogromu funkcji Sky-Shop nowoczesnych rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji. Wiele osób chcących założyć sklep internetowy docenia tego typu udogodnienia, np. przy tworzeniu opisów produktów albo kategorii. Nie są to natomiast wady, które w mojej ocenie przekreślają to rozwiązanie. Uważam, że nadal pozostaje ono dość konkurencyjną propozycją. Warto natomiast zdawać sobie z nich sprawę.

Ostateczną decyzję musisz podjąć samodzielnie. Polecam jednak samodzielnie przetestować oprogramowanie Sky-Shop, sprawdzić wygodę jego obsługi i przyjrzeć się dostępnym funkcjom oraz cenie. Ostatni krok to porównanie stosunku wszystkich tych aspektów do propozycji konkurencji obecnej w internecie. Jeśli w Sky-Shop prezentuje się on najlepiej, to wybór najlepszej platformy e-commerce zdaje się jasny. Czas wykupić odpowiedni pakiet i rozpocząć prace nad unikatowym sklepem internetowym!

Ocena ogólna
8.25 /10