🍪 Można ciasteczko?

Ta strona chce wykorzystywać pliki cookie do analizowania ruchu oraz mierzenia skuteczności i personalizacji reklam zgodnie z polityką prywatności. Zgadzasz się?

RECENZJE

19 min. czytania

Recenzja SOTE (2024): Test i opinie

Mateusz Mazurek

Mateusz Mazurek

Przedsiębiorca internetowy.
Wydawca i autor blogów. Od ponad 16 lat wymagający klient dziesiątek różnych firm hostingowych.

Test i szczera recenzja SOTE (2024). Opinie o oprogramowaniu do prowadzenia sklepu internetowego. Funkcje, Wady i Zalety. Sprawdź!

Spis treści

SOTE – Twój sklep online

sote.pl

SOTE

Czym jest SOTE, jak działa i do czego możesz wykorzystać tę platformę? Poznaj polską firmę z branży e-commerce, dzięki której otworzysz i poprowadzisz swój własny sklep internetowy na szeroką skalę.

Je zależy Ci na stworzeniu własnego sklepu internetowego, SOTE może okazać się rozwiązaniem wartym rozważenia. To polska platforma, która jednak umożliwia nie tylko działalność krajową, ale i międzynarodową. W dodatku w jednym panelu administracyjnym znajdziesz rozwiązania z zakresu budowy, prowadzenia oraz promocji swojej działalności.

Czy jednak SOTE jest najlepszą propozycją dostępną na rynku i rzeczywiście warto z niej skorzystać? Ta recenzja powinna pomóc Ci znaleźć odpowiedź na to pytanie. Sprawdź, jakie funkcje otrzymasz w cenie pakietu i jak wygląda pomoc techniczna. Poznaj dodatkowe moduły oferowane przez platformę, zobacz jej panel użytkownika i sprawdź działanie podstawowych opcji. Poznaj alternatywne rozwiązania oraz największe wady i zalety SOTE, by na tej podstawie ocenić opłacalność tego oprogramowania.

Tworzenie sklepów internetowych z SOTE. Co to jest, jak działa?

SOTE to polska firma z Poznania, która stworzyła serwis do budowy, obsługi i prowadzenia sklepów internetowych. Oferowany program, nazywany SOTESHOP, jest platformą e-commerce, która umożliwia kompleksowe projektowanie, zarządzanie i promocję e-sklepu. Został zaprojektowany do pomocy klientom chcącym działać zarówno w Polsce, jak i na arenie międzynarodowej. Oferuje kompleksową paletę usług, produktów i narzędzi, będąc rozwiązaniem typu all-in-one.

Dzięki SOTE w swoim sklepie możesz wprowadzać niezbędne zmiany, dodawać i usuwać produkty czy dbać o pozycjonowanie z poziomu jednej platformy. Co więcej, dzięki niej z powodzeniem zajmiesz się też zewnętrzną promocją, a nawet skorzystasz z rozwiązań AI.

Jak deklarują sami twórcy, oprogramowanie SOTE zostało stworzone dla małych i średnich firm, zajmujących się sprzedażą w internecie. Jest to rozwiązanie dość uniwersalne, dostępne w kilku pakietach cenowych. Te najtańsze z powodzeniem sprawdzą się w przypadku początkujących przedsiębiorców, startupów czy drobnych biznesów. Bardziej zaawansowane wersje oprogramowania z kolei nie powinny zawieść nawet dość dużych przedsiębiorstw z sektora e-commerce.

Projektowanie, budowa i pozycjonowanie sklepu online, czyli do czego służy SOTE?

Najogólniej mówiąc, SOTE służy do budowy i prowadzenia sklepu internetowego. W praktyce natomiast z jego pomocą przeprowadzisz wszystkie rodzaje działań niezbędnych w sektorze e-commerce. Możliwe jest w nim m.in.:

  • skorzystanie z gotowych szablonów i zaprojektowanie własnego sklepu internetowego,
  • dodawanie produktów i informacji o nich,
  • udostępnianie produktów na aukcjach i w porównywarkach,
  • prowadzenie bloga firmowego,
  • uzupełnienie szczegółów płatności,
  • określenie specyfiki i nadzorowanie dostawy,
  • pozycjonowanie sklepu SEO,
  • zarządzanie bonusami, rabatami i akcjami promocyjnymi,
  • dostęp do statystyk sprzedaży,
  • rozbudowa i kontrola bazy klientów,
  • tworzenie programów lojalnościowych,
  • liczne integracje z rozwiązaniami poprawiającymi sprzedaż, marketing, płatności czy kontakt z klientem,
  • promowanie sklepu w social mediach,
  • sprzedaż międzynarodowa i europejska (zgodna z przepisami UE),
  • zarządzanie sklepem z poziomu jednej platformy,
  • stworzenie sklepu responsywnego.

Ponadto SOTESHOP gwarantuje odpowiednie zabezpieczenia, wsparcie polskojęzycznego supportu i regularne aktualizacje oprogramowania. Dzięki temu wszystkiemu nie tylko zbudujesz w pełni funkcjonalny sklep internetowy o szerokim zasięgu. Będziesz go też z powodzeniem prowadzić, rozbudowywać i stale docierać do kolejnych klientów, budując pozycję swojej marki na rynku.

Funkcje SOTE

SOTE jest wyjątkowo rozbudowanym oprogramowaniem, oferującym szereg bardziej i mniej zaawansowanych funkcji. Poniżej opisałem najważniejsze z nich, które mają największe znaczenie z perspektywy osób prowadzących własny sklepy internetowe. Zapoznając się z nimi, szybciej ocenisz, czy oprogramowanie to ma wszystko, na czym Ci zależy.

Gotowe szablony

Szablony sklepu SOTE

W SOTE stworzysz swój własny sklep internetowy od samych podstaw. Wystarczy tylko, że wybierzesz jeden z gotowych, darmowych motywów, na którym oprzesz swoją witrynę. Wszystkie projekty są w pełni edytowalne i możesz dostosować je do własnych potrzeb. Nie potrzebna jest do tego znajomość kodowania czy zaawansowana wiedza. Sam proces budowy opiera się na wygodnej i intuicyjnej technologii „przeciągnij i upuść”. Wszelkie modyfikacje wprowadzisz z poziomu panelu administracyjnego, bez dodatkowych kosztów.

Alternatywnym rozwiązaniem jest zamówienie projektu indywidualnego. W jego przypadku specjaliści SOTE stworzą dla Ciebie niepowtarzalne rozwiązanie. Zostanie dostosowane w pełni do Twoich form sprzedaży, produktów i branży, w której działasz. Dzięki temu zapewnisz swoim klientom wyjątkowe doświadczenie, które może pomóc Ci wyróżnić się na rynku. Co istotne, to rozwiązanie jest dodatkowo płatne. Dostać je możesz w trzech pakietach:

  • Standard,
  • Premium,
  • Exclusive.

Kwestię ich ceny i zawartości poszczególnych opcji omówię w dalszej części artykułu, w zakładce „Ile kosztuje SOTE?”.

Produkty

Produkty SOTE

Z pomocą SOTE wprowadzisz do swojego sklepu dowolne produkty, wraz z ich pełnym opisem. Bez problemu uzupełnisz ich:

  • zdjęcia,
  • rozmiary,
  • warianty cenowe,
  • kolory,
  • indywidualne opcje,
  • informacje dodatkowe,
  • opisy.

Jeśli chcesz, możesz skorzystać z automatycznego udostępniania produktów w innych miejscach w sieci. Zależnie od Twoich preferencji, bez trudu w ten sposób wypromujesz swoją markę np. w porównywarkach czy na aukcjach w zewnętrznych marketplace’ach. To dobry sposób na powiększenie swojej bazy klientów i ugruntowanie pozycji na rynku.

Jeśli chcesz dodać produkt, grafikę czy edytować dane, wystarczy tylko, że zalogujesz się na swoje konto użytkownika. Z jego poziomu wprowadzisz wszystkie niezbędne zmiany, bez potrzeby sięgania po dodatkowe oprogramowanie.

Zamówienia

Zamówienia / statusy w SOTE

SOTE pozwala na kompleksowe zarządzanie wszystkimi zamówieniami sklepu. Dzięki temu oprogramowaniu proste jest nie tylko przygotowanie ścieżki zakupowej dla klienta, ale też jej nadzorowanie z poziomu sprzedawcy. Możesz nadzorować historię zamówień, sprawdzać płatności, prosić o opinie czy oferować bony zakupowe, rabaty i tworzyć promocyjne oferty.

Bez problemu wprowadzisz do swojego sklepu różne formy finansowe, z których będzie mógł skorzystać klient. Przygotujesz dla niego kilka metod płatności, a jeśli zechcesz, również system ratalny. W ten sposób zapewnisz kupującym wygodę, co przełoży się na ich wyższą satysfakcję i da szansę powrotu lub polecenia e-sklepu innym osobom.

Klienci

Klienci - w panelu SOTE

Utrzymuj kontakt ze swoimi klientami, rozwijaj ich bazę i docieraj do nowych osób. W ten sposób zwiększysz zainteresowanie swoją ofertą. SOTE umożliwia w tym zakresie m.in.:

  • tworzenie ofert specjalnych dla aktywnych klientów,
  • tworzenie i zapraszanie klientów do programów lojalnościowych,
  • generowanie prób o opinie,
  • docierania nie tylko do klientów indywidualnych, ale i biznesowych.

Dodatkowo wyposażysz swój sklep w pomocnego bloga, z którego pomocą przyciągniesz do siebie jeszcze więcej odbiorców. Będziesz budować swój wizerunek profesjonalisty i stabilną pozycję na rynku. Zwiększysz wiarygodność, a dzięki pozycjonowaniu także wygenerujesz dodatkowy ruch w serwisie.

Jeśli zechcesz, możesz zaoferować swoim klientom wsparcie i aktywny support. Dzięki temu Twój sklep będzie postrzegany jako rzetelny i pomocny. To z kolei ma szansę przełożyć się na pozytywne opinie i dobry PR. Aktywne wsparcie ponadto zwiększa zadowolenie odbiorców z obsługi.

SOTE AI – opisy produktów, tłumaczenia, zdjęcia i znacznie więcej

SOTE AI

SOTE idzie z duchem czasu i oferuje swoim klientom dostęp do rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji. Jest to realizowane w ramach usługi SOTE AI. Bazuje ona na rozwiązaniach Open AI (twórcy Chat GPT), ale jest w pełni zintegrowana w oprogramowaniem twórców. Skorzystasz z niej bez przechodzenia do zewnętrznych serwisów i dodatkowych narzędzi. Może zostać wykorzystania m.in. do:

  • generowania danych AI,
  • generowania opisów produktów,
  • tworzenia treści blogowych,
  • zdjęć do bloga,
  • stron WWW (np. opisy SEO),
  • generowania opisów kategorii,
  • generowania opisów producenta,
  • tłumaczeń,
  • innych działań sprzyjających pozycjonowaniu.

Niestety SOTE AI nie jest za darmo, choć pewien pakiet usług otrzymasz w ramach wykupionego pakietu. Dokładniej natomiast kwestię wyceny tej usługi omówię w dalszej części artykułu, w rozdziale „Ile kosztuje SOTE?”.

Panel administracyjny

Panel administracyjny SOTE

Cały Twój sklep może być dla Ciebie dostępny z poziomu panelu administracyjnego SOTE. Ma on przejrzystą formę i mimo ogromu dostępnych funkcji naprawdę łatwo się po nim poruszać. Jest dostępny w polskiej wersji językowej, co dodatkowo ułatwia jego obsługę. Jednym kliknięciem pozwala na sprawdzanie:

  • zamówień,
  • produktów,
  • kategorii,
  • klientów,
  • dokumentacji,
  • pomocy,
  • sprzedaży,
  • oferty,
  • społeczności,
  • marketingu,
  • konfiguracji.

Umożliwia sprawną integrację z rozwiązaniami zewnętrznymi i wprowadzanie zmian w obrębie konta. Nie wymaga przechodzenia do innych serwisów i daje znaczną swobodę w kwestii personalizacji widoku głównego. Sprawdzi się dzięki temu nawet w przypadku większych przedsiębiorstw internetowych, obsługujących znaczny ruch i dużą ilość zamówień.

Integracje

Integracje sklepu SOTE

SOTE – jak każda platforma e-commerce – oferuje rozbudowaną bazę integracji. Jest to powiązane z faktem otwartości na klientów o bardzo zróżnicowanych potrzebach. W ten sposób możesz korzystać z serwisów i narzędzi zewnętrznych, ale bez potrzeby oddzielnego logowania, obsługi itd. Wszystkie zadania realizujesz w panelu administracyjnego polskiego oprogramowania. Do Twojej dyspozycji są rozwiązania z zakresu:

  • płatności, np.:
    • eService,
    • Paypal,
    • Autopay;
  • dostawy, np.:
    • DPD,
    • GLS,
    • Inpost – Paczkomaty;
  • porównywarki i aukcje, np.:
    • Allegro,
    • Sklepy24,
    • Ceneo;
  • Social media, np.:
    • Addthis,
    • Facebook,
    • Instagram;
  • czat online, np.:
    • LiveChat,
    • Messenger,
    • Smartssupp;
  • programy księgowo-magazynowe, np.:
    • Comarch ERP Optima,
    • Subiekt,
    • Symfonia;
  • inne, np.:

Pozycjonowanie

SEO - pozycjonowanie

Pozycjonowanie sklepów internetowych (SEO) poprawia ich widoczność w internecie. Właśnie dlatego SOTE umożliwia podjęcie licznych inicjatyw z tej dziedziny w obrębie samego serwisu. Dzięki przeprowadzeniu odpowiednich działań możesz liczyć na pojawienie się w wynikach wyszukiwania. Właściwe przygotowanie znaczników meta, mapy portalu, nagłówków, zdjęć czy contentu może zapewnić Ci pozycję. Im wyżej się znajdziesz, tym na zdobycie większego ruchu organicznego masz szansę.

W tym kontekście warto zadbać z SOTE m.in. o:

Social media

Social Media

Za pośrednictwem SOTE możesz docierać do klientów bezpośrednio w mediach społecznościowych. Zależnie od Twoich preferencji, masz możliwość założenia sklepu na Facebooku, prowadzenia sprzedaży na Instagramie czy udostępniania filmów na YouTube. Wszystkie te formy komunikacji są nadzorowane z poziomu panelu administracyjnego wraz z innymi rozwiązaniami marketingowymi.

Zyskujesz większą szansę na dotarcie do konkretnych grup odbiorców, na których szczególnie Ci zależy. To dobry sposób na zwiększenie sprzedaży i poprawę konwersji. Jednocześnie dbasz w ten sposób o finanse na promocję, ograniczając przepalanie budżetu na reklamę nieprzynoszącą efektów. Zwiększasz konwersję, optymalizujesz procesy marketingowe i rozwijasz firmę, ciesząc się rosnącymi zyskami.

Handel międzynarodowy

Handel międzynarodowy w SOTE

SOTE umożliwia prowadzenie sklepu funkcjonującego zarówno na terenie Polski, jak i Unii Europejskiej oraz poza jej granicami, na całym świecie. Zgodnie z informacjami od twórców, oprogramowanie pomyślnie przeszło testy uwzględniające kryteria jakości w ponad 70 krajach. Jest zgodny z przepisami dotyczącymi handlu internetowego w Polsce oraz całej UE. Ponadto dysponuje szeregiem rozwiązań umożliwiających i usprawniających handel międzynarodowy, m.in.:

  • oferuje 12 gotowych wersji językowych,
  • zapewnia obsługę walut obcych,
  • zapewnia obsługę stref dostaw VAT UE.

Wersja mobilna

Wersja mobilna w SOTE

Sklepy tworzone w SOTE są w pełni responsywne. Oznacza to, że ich budowa dostosowuje się do wielkości ekranu, na którym są wyświetlane. Dzięki temu Twoi klienci będą mieli dostęp do wszystkich funkcji, a sama obsługa serwisu pozostanie wygodna i intuicyjna nawet na tabletach czy telefonach.

Tworzony przez Ciebie sklep zostanie automatycznie dostosowany do wszelkich urządzeń mobilnych. Jeśli jednak zajdzie taka potrzeba, jest też opcja ręcznego wprowadzenia niezbędnych zmian. Dzięki temu samodzielnie zadbasz o zadowolenie każdego typu użytkowników. Aktualnie większość internautów surfuje po internecie, wykorzystując do tego smartfony. Takie rozwiązanie może więc przynieść Ci znaczne zyski i otworzyć się na nowych odbiorców.

Webstore – dodatki do sklepu internetowego

SOTE Webstore

Webstore to specjalny segment w SOTE, zawierający dodatkowe rozwiązania potrzebne do zwiększenia funkcjonalności sklepu internetowego. Pomogą wprowadzić do Twojego serwisu nowe rozwiązania o bardzo różnorodnym charakterze, m.in.:

  • ponowne zamówienia,
  • rozszerzenia bloga,
  • galerie video produktów,
  • remarketing i konwersje Google Ads,
  • dostawy lokalne,
  • zakładki opisowe,
  • pozycjonowanie międzynarodowe,
  • opinie konsumenckie Google,
  • i wiele innych.

Część z tych opcji jest darmowa, a skorzystanie z innych wymaga uiszczenia dodatkowej opłaty.

Hurtownie i dropshipping

Hurtownie w SOTE

Istotną opcją dla wielu przedsiębiorców sprzedających produkty w internecie jest możliwość połączenia sklepu SOTE z hurtowniami i rozwiązaniami typu dropshipping. Dzięki nim możesz szybko zintegrować swój serwis z dostawcami i błyskawicznie rozpocząć handel w sieci. Pomocne w tym zakresie będzie skorzystanie z gotowych opcji importu i automatyzacji. Do Twojej dyspozycji są m.in. takie hurtownie, jak:

  • Fx-music,
  • Malowia,
  • Boss of Toys,
  • Eurofirany,
  • i inne.

Podobnie jak w przypadku wcześniej opisywanych dodatków, część integracji jest darmowa. Nie brak natomiast też takich, które są płatne dodatkowo.

Support SOTE
Czat w SOTE

SOTE oferuje support w języku polskim, dostępny pod adresem https://serwis.sote.pl. Dostęp do niego mają wyłącznie zarejestrowani użytkownicy. Nie ma możliwości przejścia do niego, korzystając z trybu DEMO lub bez założenia konta w serwisie. Alternatywnie internauci mogą skorzystać z pozostałych metod kontaktu:

  • adresu e-mail – office@sote.pl,
  • nr. tel.:
    • +48 736 382 120,
    • +48 736 382 121,
  • czatu pomocy – dostępny na głównej stronie internetowej SOTE przy użyciu dymku czatu, znajdującego się w prawym dolnym rogu ekranu.

Dodatkowo SOTE zapewnia dostęp do dość zróżnicowanych i rozbudowanych materiałów edukacyjnych. Zależnie od wybranego rozwiązania, znajdziesz w nim wiele przydatnych informacji:

  • blog SOTE – zawiera różnorodne artykuły dotyczące szeroko pojętej branży e-commerce, sklepów internetowych i sprzedaży online. Został podzielony na kilka segmentów tematycznych:
    • hurtownie,
    • prawo e-commerce,
    • sklep internetowy SOTESHOP,
    • sprzedaż internetowa,
    • sztuczna inteligencja (AI),
  • słownik e-commerce – ogromna baza profesjonalnych haseł powiązanych z sektorem e-commerce. Przydatna szczególnie osobom dopiero rozpoczynającym swoją przygodę ze sprzedażą internetową.

Jak SOTE działa w praktyce?

Czas przejść do części praktycznej i sprawdzić, jak wygląda panel administracyjny SOTE. Aby to zrobić, możesz założyć konto albo skorzystać z wersji DEMO. W pierwszej z wymienionych opcji wystarczy tylko, że wejdziesz na oficjalną stronę usługodawcy. Tam naciśnij przycisk pozwalający na rejestrację. Po wprowadzeniu odpowiednich danych i uiszczeniu odpowiedniej opłaty zyskasz dostęp do indywidualnego konta. Ze względu na wersję demonstracyjną rozwiązanie to nie ma bezpłatnego okresu próbnego.

Ja na potrzeby tej recenzji posłużę się trybem DEMO. Możesz do niego przejść bezpośrednio z poziomu górnego menu na stronie głównej SOTE. Po kliknięciu w opcję „DEMO” naciśnij czerwony przycisk „Zamów Demo”. Najważniejsze cechy tego rozwiązania to:

  • pełne oprogramowanie bezpłatnie przez 14 dni,
  • brak zobowiązań,
  • możliwość przeniesienia sklepu stworzonego w trybie DEMO do pakietu komercyjnego,
  • oprogramowanie działające na serwerach SOTE.
Demo sklepu SOTESHOP

Po wybraniu opcji DEMO musisz dodać ją do swojego koszyka (jej koszt to oczywiście 0 zł). Dalszy proces przebiega tak, jak przy standardowym zamówieniu. Wprowadź i wypełnij podstawowe dane, w tym:

  • kraj dostawy,
  • płatności,
  • dane osobowe,
  • zgodę na założenie konta (lub zamówienie bez logowania),
  • zgodę dotyczącą polityki prywatności.

Po zrealizowaniu zamówienia otrzymasz odpowiednie potwierdzenie na podany adres e-mail. Zgodnie z deklaracją twórców, realizacja zamówienia powinna mieć miejsce jeszcze tego samego lub następnego dnia. Wydaje mi się to dość uciążliwe. W większości serwisów wersje próbne czy demonstracyjne dostępne są od ręki, bez żadnego okresu oczekiwania.

W moim przypadku dostęp do panelu administracyjnego został przyznany po ok. 1,5 godziny. Otrzymałem wtedy drugą wiadomość zawierającą adres do mojego sklepu demo. W załączniku dołączono również login, hasło i drugi URL prowadzący do panelu administracyjnego.

Sklep SOTESHOP

Interfejs SOTE – przegląd

Po przejściu na podany adres trafisz do ekranu logowania. Wprowadź do niego swoje dane, a zobaczysz panel administracyjny. Ma on bardzo minimalistyczną formę i dominują w nim biało-czarne barwy. Osobiście taka forma mnie przekonuje, chociaż nie jest zbyt nowoczesna. Moim zdaniem natomiast została dobrze przemyślana i ułatwia odnajdywanie najważniejszych funkcji. To może okazać się pomocne szczególnie w przypadku mniej doświadczonych klientów SOTE.

Panel jest podzielony na trzy główne części, a każda z nich oferuje dodatkową zawartość. Kolejno są to:

  • menu boczne po lewej stronie – prezentuje najważniejsze funkcje, przydatne z perspektywy użytkowników. Stanowi swoiste „centrum sterowania”, z którego dotrzesz do głównych funkcjonalności oferowanych w ramach wykupionego pakietu. Znajdziesz tu takie rozwiązania, jak:
    • widok główny,
    • kategorie,
    • klienci,
    • produkty,
    • zamówienia,
    • dokumentacja,
    • pomoc,
    • aplikacje,
    • aktualizacja,
    • informacje o licencji;
  • menu górne – składa się z szeregu rozwijanych skrótów, prowadzących do kolejnych dostępnych funkcji. Jest ich więcej niż w menu bocznym, choć część się pokrywa, jak np. „produkty”. Oferuje ponadto szybki dostęp do sztucznej inteligencji, wyszukiwarki czy ustawień konta. Znajdziesz w nim:
    • sprzedaż,
    • oferta,
    • społeczność,
    • marketing,
    • grafika,
    • konfiguracja,
    • SOTE AI,
    • wyszukiwanie,
    • powiadomienia,
    • podgląd strony,
    • ustawienia konta użytkownika;
  • widok główny – prezentuje zawartość wybranych podstron, po ich otwarciu. W głównym trybie pokazuje w zwięzłej formie wszystkie najważniejsze informacje o Twoim sklepie. Domyślnie znajdziesz w nim:
    • zamówienia,
    • raporty wejść,
    • nowości SOTE.
    Jego ogromnym atutem jest dość daleko idąca personalizacja. Masz możliwość dodania do niego kolejnych widżetów, takich jak:
    • aktywność klientów,
    • nowości SOTE,
    • ostatnio dodane recenzje produktów,
    • ostatnio sprzedane produkty,
    • ostatnio zarejestrowani użytkownicy,
    • raport wejść,
    • zamówienia.

Jeśli zajdzie taka potrzeba, do Twojej dyspozycji pozostaje funkcja umożliwiająca stworzenie zupełnie nowej wersji pulpitu. Dodasz do niej te opcje, które potrzebujesz, w odpowiadającej Ci kolejności. Ta wygodna personalizacja może usprawnić obsługę e-sklepu, a także uprzyjemnić samo korzystanie z panelu.

Panel admina SOTE

Jak dodać nowy produkt w sklepie SOTE?

Proces rozszerzania dostępnego asortymentu w sklepach SOTE nie należy do skomplikowanych. Wystarczy tylko, że zalogujesz się do panelu administracyjnego i przejdziesz bezpośrednio do zakładki „Produkty” w lewym bocznym menu. Alternatywnie oczywiście możesz dodać tę opcję do ekranu głównego, aby mieć ją zawsze pod ręką. Ja w instrukcji natomiast skupię się na podstawowym rozwiązaniu.

Po przejściu do właściwej podstrony zobaczysz spis wszystkich produktów, które masz w swoim sklepie. Teraz wystarczy tylko, że naciśniesz zielony przycisk z napisem „Dodaj„.

SOTE – dodaj produkt

Teraz musisz uzupełnić wszystkie dane dotyczące dodawanego produktu. Dotyczą one:

  • danych podstawowych:
    • produkt aktywny/nieaktywny,
    • kod produktu,
    • nazwa produktu,
    • kod producenta,
    • produkt bezzwrotny,
  • ceny,
  • ceny zasadniczej,
  • dostępności/magazynu,
  • warunków dostawy,
  • rabatów,
  • zdjęć,
  • opisów.
Formularz tworzenia produktu w SOTE

Po wypełnieniu wszystkich pól, które były potrzebne, możesz skorzystać z opcji „Zapisz” lub „Zapisz i dodaj kolejny„. Po wybraniu pierwszej opcji możesz podejrzeć kartę produktu lub przejść do listy. Jak widzisz na poniższym screenie, mój przykładowy produkt „Webinar – Jak Wybrać Hosting?” pojawił się na liście. Ma status aktywny, widać jego kod, cenę oraz nazwę i dostępność w magazynie. Z tego poziomu możesz również usunąć produkty, których już nie oferujesz lub edytować każdy z nich.

Lista produktów w sklepie SOTE

Ile kosztuje SOTE?

SOTE jest rozwiązaniem płatnym, a regulowanie za nie opłat ma formę abonamentową. Zależnie od Twoich preferencji możesz wysyłać co miesiąc przelewy na mniejsze kwoty lub zapłacić za rok „z góry”. W tym drugim przypadku możesz liczyć na pewne oszczędności.

W podstawowe formie masz do dyspozycji cztery warianty cenowe:

  • Start – kosztuje 55 zł miesięcznie i dobrze sprawdzi się w przypadku osób tworzących swój pierwszy sklep online. Zapewnia:
    • możliwość stworzenia sklepu internetowego,
    • aktualizacje,
    • pomoc techniczną,
    • modyfikacje graficzne,
    • 500 produktów,
    • płatne dodatki Webstore PRO,
    • 100 wywołać SOTE AI,
    • 0 aktywnych hurtowni;
  • Standard – kosztuje 115 zł miesięcznie i przeznaczony jest dla małych i średnich e-sklepów z większą bazą produktów. Oprócz rozwiązań z poprzedniego pakietu oferuje:
    • modyfikacje importu/eksportu,
    • prowadzenie własnej hurtowni,
    • możliwość instalacji na własnym serwerze,
    • 15 tys. produktów,
    • 1 aktywną hurtownię,
    • nielimitowane dzienne importy z hurtowni;
  • Pro – kosztuje 225 zł i jest rozwiązaniem polecanym przez twórców. Sprawdzi się w przypadku rozbudowanych sklepów odwiedzanych przez wielu klientów. W jego ramach otrzymasz dostęp do dodatków o wartości ponad 27 tys. zł. Oprócz rozwiązań z niższego planu zapewnia także:
    • 30 tys. produktów,
    • darmowe dodatki Webstore PRO,
    • 3 aktywne hurtownie,
    • dostęp do Web API;
  • VIP – kosztuje 375 zł miesięcznie i jest przeznaczony dla profesjonalistów zarządzających potężnymi sklepami internetowymi. Gwarantuje specjalistyczne wdrożenia, a oprócz opcji dostępnych w pakiecie Pro:
    • 50 tys. produktów,
    • 10 aktywnych hurtowni,
    • modyfikacje indywidualne,
    • serwis VIP.
Cennik SOTE

Jak wcześniej wspominałem, zależnie od wykorzystania, SOTE może generować dodatkowe koszty. Na pierwszym miejscu są to indywidualne projekty graficzne sklepów. Ich wartości nie trzeba tłumaczyć – zapewniają unikatowość i pozwalają wyróżnić się na rynku. Są synonimem swobody i profesjonalnego podejścia do klienta. W ich przypadku bowiem to profesjonaliści robią wszystko, by stworzyć specjalnie dla Ciebie serwis idealny. To natomiast musi trochę kosztować. Do Twojej dyspozycji są więc trzy warianty cenowe:

  • Projekt Standard – kosztuje 3350 zł i zapewnia indywidualną grafikę sklepu wraz z profesjonalnym wdrożeniem. Jego najważniejsze parametry to:
    • 1 projekt wstępny,
    • maksymalnie 2 projekty,
    • 1 szablon banerów,
    • 2 przykładowe banery szablonów,
    • brak banerów video,
    • brak zdjęć i ikon do kategorii;
  • Projekt Premium – kosztuje 7950 zł i oprócz indywidualnej grafiki oferuje zaawansowane dopasowanie elementów sklepu. Najważniejsze parametry, różniące go od Projektu Standard, to:
    • 2 szablony banerów,
    • 4 przykładowe banery do szablonów,
    • 3 banery video,
    • 10 zdjęć/ikon do kategorii;
  • Projekt Exclusive – kosztuje 13200 zł, a w tej cenie zyskujesz „projekt pod klucz, dla najbardziej wymagających klientów”. Wśród jego najważniejszych cech są:
    • 2 projekty wewnętrzne,
    • maksymalnie 4 projekty,
    • 4 szablony banerów,
    • 8 przykładowych banerów do szablonów,
    • 5 banerów video,
    • 20 zdjęć/ikon do kategorii.

Szczegółowe parametry poszczególnych pakietów możesz znaleźć na oficjalnej stronie SOTE w zakładce „Projekty indywidualne”.

Porównanie pakietów SOTE

Każdy z pakietów cenowych SOTE zakłada ograniczoną możliwość korzystania z rozwiązań bazujących na sztucznej inteligencji. Jeśli chcesz uzyskać do niepełny dostęp, musisz wykupić go w jednym z dwóch pakietów:

  • Standard – kosztuje 1000 zł,
  • Pro – kosztuje 3000 zł.

Możesz zrobić to z poziomu strony internetowej platformy lub korzystając bezpośrednio z odnośnika w panelu użytkownika. Wersja Pro zapewnia dostęp do Chatu AI. W takim przypadku w ramach abonamentu otrzymasz 1000 kredytów do wykorzystania na taką samą ilość Chatów AI. Po przekroczeniu tego limitu możesz czekać na jego odnowienie w kolejnym miesiącu lub wykupić dodatkowe kredyty:

  • 1000 kredytów kosztuje 250 zł,
  • 2000 – 470 zł,
  • 5000 – 1075 zł,
  • 10 tys. – 2 tys. zł,
  • 25 tys. – 4750 zł,
  • 50 tys. – 9 tys. zł.
Cennik SOTE AI

SOTE vs alternatywne rozwiązania

SOTE nie jest jedyną platformą e-commerce, z której mogą skorzystać polscy sprzedawcy. Co więcej, nie brak nawet alternatywnych rozwiązań, które również oferują polskojęzyczny interfejs i support. Często jednak różnią się nie tylko pod względem cen, ale również dostępnych funkcji czy wygody użytkowania. Wśród najbardziej popularnych rozwiązań z tej branży wymienić można np.:

Która z tych opcji jest najlepsza? Na to pytanie niestety nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Każdy użytkownik ma inne potrzeby oraz wymagania względem platform e-commerce. Przez to znalezienie uniwersalnego „rozwiązania idealnego” jest praktycznie niemożliwe. Nie oznacza to natomiast, że musisz w ciemno wykupować każdy pakiet po kolei, aż trafisz na ten perfekcyjny.

Dobra wiadomość jest taka, że każde z wymienionych przeze mnie oprogramowań dysponuje wersją DEMO lub okresem próbnym. Jak zawsze polecam zatem założyć w nich konto i na własnej skórze przekonać się, jak działają i wyglądają. Łatwo też sprawdzisz, czy sposób ich obsługi Ci odpowiada, bez wydawania pieniędzy. Dzięki temu najłatwiej będzie Ci podjąć ostateczną decyzję. Opisy kilku z tych narzędzi znajdziesz też na mojej stronie, więc zachęcam do lektury.

Zalety i wady SOTE

Zalety SOTE

  • darmowa wersja DEMO działająca 14 dni,
  • kilka wersji cenowych,
  • polska firma działająca na rynku od wielu lat,
  • najtańsze pakiety w bardzo przystępnych cenach,
  • wszystkie najważniejsze funkcje dostępne nawet w najtańszym pakiecie cenowym,
  • polskojęzyczny panel użytkownika,
  • polskojęzyczny support,
  • przejrzysty i łatwy w obsłudze interfejs,
  • bardzo rozbudowane funkcjonalności AI,
  • darmowe i edytowalne szablony,
  • dużo dostępnych integracji,
  • możliwa rozbudowa sklepu za pomocą płatnych opcji dodatkowych,
  • integracje z hurtowniami dropshippingowymi,
  • narzędzia optymalizacyjne SEO,
  • możliwość skorzystania z bardzo rozbudowanych i dostępnych w kilku wariantach projektów indywidualnych.

Wady SOTE

  • dość kosztowne większe pakiety PRO i VIP,
  • bezpłatny dostęp tylko do 100 wywołań SOTE AI w każdym pakiecie (kolejne wymagają dopłaty),
  • kosztowny pakiet SOTE AI Pro,
  • drogie projekty indywidualne,
  • nie za dużo darmowych szablonów,
  • dostęp do wersji demo dopiero po zatwierdzeniu zlecenia (nawet w kolejny dzień roboczy),
  • wiele opcji rozszerzających działanie sklepu internetowego jest dodatkowo płatnych.

Tworzenie sklepu internetowego z SOTE. Czy warto skorzystać z tej platformy e-commerce?

SOTE jest polską platformą, która przez lata działalności w internecie wyrobiła sobie opinię sprawdzonej i wiarygodnej. Oferuje bardzo dużo rozwiązań, które pozwalają nie tylko zarządzać e-sklepem, ale też go zaprojektować, wdrożyć, promować i pozycjonować. Dzięki niej w jednym miejscu możesz zadbać o praktycznie wszystkie obszary swojej internetowej działalności. Jednocześnie udostępniany Ci interfejs jest czytelny i łatwy w obsłudze, a dodatkowo stale się rozwija. Zapewnia dostęp do sztucznej inteligencji, wprowadza opcje personalizacji i ogrom integracji.

Z drugiej strony SOTE może nie wystarczyć naprawdę potężnym firmom, a najdroższe plany tego oprogramowania są kosztowne. Na udzielenie dostępu do wersji DEMO trzeba czekać dość długo, a osoby chcące skorzystać z funkcji dodatkowych muszą przygotować się na opłaty poza wykupionym pakietem. Możliwości SOTE AI w ramach planów płatnych są bardzo ograniczone, a darmowych szablonów, na bazie której możesz stworzyć e-sklep, nie ma zbyt wiele. Decydując się na wykupienie AI, projekt indywidualny czy dodatkowe integracje, koszt korzystania z tej platformy znacząco wzrasta.

SOTE nie jest idealną, ale bez wątpienia jedną z ciekawszych platform e-commerce na rynku. Polecam ją przetestować, zapoznać się z ofertą i obliczyć, ile dokładnie kosztowałoby korzystanie z niej w Twojej sytuacji. Jeśli wynik będzie mieścił się w Twoich możliwościach, a oprogramowanie zapewnia wszystkie funkcje, których potrzebujesz, to może być naprawdę satysfakcjonujący wybór. Dotyczy to zarówno osób otwierających swój pierwszy e-sklep i poszukujących opcji oszczędnych, jak i przedsiębiorców o większych wymaganiach i budżetach.

Ocena ogólna
7.59 /10