🍪 Można ciasteczko?

Ta strona chce wykorzystywać pliki cookie do analizowania ruchu oraz mierzenia skuteczności i personalizacji reklam zgodnie z polityką prywatności. Zgadzasz się?

RECENZJE

21 min. czytania

Recenzja Shoper (2024): Test i opinie

Mateusz Mazurek

Mateusz Mazurek

Przedsiębiorca internetowy.
Wydawca i autor blogów. Od ponad 16 lat wymagający klient dziesiątek różnych firm hostingowych.

Test i szczera recenzja Shoper (2024). Opinie o popularnym polskim oprogramowaniu sklepu internetowego. Funkcje, Wady i Zalety. Sprawdź!

Spis treści

Shoper – otwórz nowy, szybszy, lepszy sklep internetowy

shoper.pl

Shoper

Czym wyróżnia się platforma Shoper, co ją charakteryzuje i jakie są szczegóły jej oferty? Sprawdź, czy rzeczywiście warto założyć sklep internetowy, korzystając z tego serwisu e-commerce.

Na platformie Shoper twórcy zgromadzili wszystkie funkcje niezbędne sprzedawcom online. Została zaprojektowana w taki sposób, by sprzyjać nie tylko tworzeniu, ale i prowadzeniu sklepu internetowego. Jej kompleksowy charakter sprzyja zarówno nowym inwestycjom, jak i prężnie działającym oraz stale rozwijającym się biznesom. Tego typu oprogramowań jednak w internecie jest stosunkowo wiele. Czy więc rzeczywiście jest to najlepsza opcja, oferująca doskonały stosunek ceny do jakości?

Chcesz założyć sklep internetowy, ale nie wiesz, jak najlepiej to zrobić? Ta recenzja powinna pomóc podjąć Ci decyzję. Przyjrzałem się bliżej platformie Shoper i wszystkim dostępnym w jej ramach funkcjom. Omówiłem kwestię supportu, struktury i obsługi interfejsu, a także przyjrzałem się cennikowi. Na koniec przedstawiłem jej mocne i słabe strony oraz zaprezentowałem alternatywne serwisy, oferujące podobny zakres usług. Dzięki temu łatwiej zdecydujesz, czy prowadzenie sklepu internetowego z wykorzystaniem tego oprogramowania będzie dla Ciebie korzystne.

Własny sklep internetowy Shoper – co to jest, jak działa?
Strona WWW Shoper

Shoper to platforma e-commerce, pozwalająca na zaprojektowanie, wdrożenie, prowadzenie, promocję i rozwój sklepu internetowego. Działa w trybie SaaS (ang. software as a service). W praktyce oznacza to, że usługodawca zapewnia dostęp do wszystkich funkcji wykupionych w ramach pakietu opłaconego na dany czas. Nie musisz nic samodzielnie konfigurować czy kodować. Pozostaje Ci jedynie swobodnie korzystać z udostępnianych rozwiązań opartych na infrastrukturze serwisu.

Aby zająć się w sposób kompleksowy własnym sklepem internetowym, musisz opłacić jeden z dostępnych pakietów cenowych i założyć konto w serwisie. Dzięki temu zyskasz dostęp do panelu administratora. Pozwala on na korzystanie ze wszystkich funkcji platformy, wdrażanie nowych rozwiązań, integracje czy nawet promocję i pozycjonowanie sklepu SEO. W praktyce więc Shoper oferuje wszystko, co jest potrzebne osobom sprzedającym produkty i usługi przez internet. Jednocześnie proponuje indywidualne projekty, gotowe szablony, odpowiednie zabezpieczenia i komfortowe użytkowanie.

Dla kogo jest Shoper? Ze względu na różnorodność pakietów i ogromny wybór usług, można uznać, że jest to platforma wyjątkowo uniwersalna:

  • z powodzeniem sprawdzi się w przypadku początkujących sprzedawców, dopiero rozpoczynających swoją przygodę z sektorem e-commerce. Nie wymaga kodowania i jest łatwa w obsłudze, więc do korzystania z niej nie jest potrzebne doświadczenie. Jednocześnie w najtańszym planie nie kosztuje zbyt wiele, nie zwiększa więc znacząco kosztów inwestycji;
  • z drugiej strony oprogramowanie Shoper nie zawiedzie nawet większych e-sklepów, przenoszących się tam z innych platform. W droższych pakietach zapewnia dostęp do bardzo zaawansowanych opcji i udostępnia ogromne możliwości handlowe. Ułatwia obsługę i docieranie do nowych klientów (np. w mediach społecznościowych), a także rozbudowane możliwości płatnicze.

Sklep Shoper może nie sprawdzić się jedynie w dwóch przypadkach. Pierwszy to osoby, dla których najtańszy pakiet jest niewystarczający, ale pozostałe uważają za zbyt drogie. Druga sytuacja to przedsiębiorcy poszukujący rozwiązania w pełni edytowalnego i personalizowanego. To platforma SaaS, nie zapewnia więc możliwości modyfikacji kodu sklepu zewnętrznym programistom. Szablony i część funkcji sklepu internetowego możesz natomiast oczywiście dostosowywać do swoich potrzeb, oczekiwań czy branży. To wystarczy zdecydowanej większości sprzedawców.

Do czego służy Shoper?

Na platformie Shoper otworzysz swój własny sklep internetowy, pod indywidualną domeną internetową i certyfikatem SSL. W ramach wykupionego pakietu lub za dodatkową opłatą (zależnie od konkretnej usługi) możesz:

  • korzystać z gotowych szablonów sklepów,
  • edytować szablony bez kodowania, przy użyciu metody „przeciągnij i upuść”,
  • przygotować indywidualną grafikę sklepu,
  • dodawać, usuwać i edytować produkty,
  • pracować nad swoją pozycją w wyszukiwarce Google,
  • wprowadzać nowoczesne systemy płatności,
  • nadzorować dostawy i logistykę,
  • stworzyć bloga firmowego,
  • integracje z hurtowniami i sprzedaż w modelu dropshipping,
  • wygenerować regulamin sklepu internetowego i inne dokumenty prawne,
  • korzystać z licznych integracji i rozszerzeń, poprawiających funkcjonalność Twojego sklepu.

Shoper pozwala na stworzenie sklepów sprzedających zarówno produkty fizyczne, jak i usługi. Są to serwisy w pełni responsywne. Oznacza to, że bez problemu można korzystać z nich na urządzeniach mobilnych. Ich układ dostosowuje się bowiem do rozmiarów ekranu i trybu dotykowego.

Dodatkowo z poziomu platformy Shoper możesz zwiększyć sprzedaż online za sprawą aktywnych działań marketingowych. Skupiają się one przede wszystkim na kampaniach reklamowych oraz sprzedaży wielokanałowej. Do Twojej dyspozycji są:

  • reklamy w wyszukiwarce,
  • reklamy w mediach społecznościowych,
  • zewnętrzne platformy sprzedażowe,
  • reklamy w serwisach partnerskich,
  • porównywarki cenowe,
  • marketing wewnątrz sklepu internetowego.

Funkcje sklepu internetowego Shoper

Wiesz już, do czego można wykorzystać oprogramowanie Shoper. Czas więc teraz przejść do szczegółowej specyfiki tej platformy i dokładnego przeglądu całej oferty. Poniżej omówiłem wszystkie dostępne w jej ramach funkcje oraz narzędzia, istotne z perspektywy właściciela sklepu internetowego.

Systemy płatności

Płatności w Shoper

Aby sklep internetowy funkcjonował poprawnie, musi mieć wdrożone odpowiednie systemy płatności. Im jest ich więcej i są nowocześniejsze, tym lepiej spełniają swoje działanie. Poprawiają komfort zakupów użytkowników, jednocześnie zwiększając ich sympatię do Twojej marki. Właśnie z tego powodu platforma Shoper oferuje praktycznie wszystkie najpopularniejsze rozwiązania, obecne na polskim rynku. Z powodzeniem wdrożysz w swoim biznesie e-commerce dwie opcje z zakresu Shoper Płatności:

  • Autopay – w ramach swoich funkcjonalności oferuje:
    • przelewy błyskawiczne,
    • BLIK,
    • karty płatnicze Visa i Mastercard,
    • Google Pay,
    • Apple Pay,
    • Raty online od Alior Bank;
  • Przelewy – oferuje taką samą siatkę dostępnych funkcji, ale zamiast Rat online od Alior Banku ma płatności odroczone PayPo.

Dodatkowo możesz zintegrować swój sklep z zewnętrznymi dostawcami. Wielu z nich umożliwia realizację również płatności zagranicznych i udostępnianie rozwiązań ratalnych dla kupujących. Zależnie od wybranej opcji, część z nich może być jednak dodatkowo płatnych. Do dyspozycji masz:

  • PayU,
  • Klarna,
  • PayPal,
  • PayPal Express Checkout,
  • raty online od mBank,
  • raty online od InBank,
  • PragmaGO,
  • raty online od Credit Agricole,
  • leasing online od ING Lease,
  • Exepta BNP Paribas.

Dostawy i logistyka

Dostawcy w Shoper

Działalność e-commerce nie może obyć się bez logistyki i dostaw paczek. Sklep w Shoperze możesz bez trudu zintegrować ze wszystkimi podmiotami w ramach gotowych integracji. Aktywujesz je bezpośrednio z poziomu panelu administracyjnego. Do Twojej dyspozycji pozostają tacy przewoźnicy, jak:

  • DHL,
  • FredEx,
  • DPD,
  • Orlen Paczka,
  • InPost,
  • GLS,
  • UPS,
  • Poczta Polska.

Z ich pomocą zrealizujesz zarówno przesyłki krajowe, jak i zagraniczne. Nie musisz też obawiać się wszelkich ograniczeń. Zapomnij o konieczności wykupowania abonamentu na określony czas czy minimalnej liczby przesyłek. Bez problemu skorzystasz dzięki temu z:

  • kurierów i dostaw pod drzwi,
  • punktów odbioru,
  • automatów pocztowych,
  • przesyłek międzynarodowych.

Dzięki takiej różnorodności Twoim klientom łatwiej będzie wybrać opcję dostosowaną do ich potrzeb. W połączeniu ze sprawną wysyłką stworzy to skuteczny, szybki i bezproblemowy proces realizacji, wysyłki i dostarczenia zamówienia.

Projekty graficzne

Szablony w Shoper

Sklep w Shoperze może wyglądać dokładnie tak, jak to sobie wymarzysz. W każdym pakiecie otrzymujesz dostęp do darmowych szablonów, które możesz edytować. Nie wymaga to znajomości kodowania, bo opiera się na metodzie „przeciągnij i upuść”. Dodatkowo indywidualnie też je skonfigurujesz, np. dodając własne grafiki, zgodnie ze specyfikacją konkretnego rozwiązania.

Wszystkie proponowane przez platformę projekty są w pełni responsywne. Ich wygląd, rozmiary przycisków czy układ dostosowuje się do rozmiarów ekranu, na którym są wyświetlane. Dzięki temu Twój sklep z powodzeniem klienci będą mogli obsługiwać na komputerze, laptopie, tablecie czy smartfonie. Aktualnie większość internautów surfuje po internecie z wykorzystaniem swoich telefonów. Dostosowanie mobilnej wersji serwisu może zatem sprowadzić do Ciebie wielu potencjalnych odbiorców, generując w ten sposób większe zyski.

Shoper działa w trybie SaaS i nie udostępnia kodu sklepu osobom z zewnątrz. Oznacza to, że nie masz całkowitej swobody w personalizowaniu swojego biznesu e-commerce. W zdecydowanej większości przypadków jednak nie jest ona potrzebna. Dodatkowo możesz skorzystać z opcji przygotowania indywidualnej grafiki, dostosowanej ściśle do potrzeb Twojego biznesu. Ta opcja jest natomiast dodatkowo płatna. O kosztach i szczegółach oferty przeczytasz w dalszej części recenzji, w sekcji „Ile kosztuje Shoper?”.

Domeny i certyfikat SSL

Domena i SSL w Shoper

W Shoperze stworzysz swój sklep od A do Z. Z poziomu konta klienta zadbasz o:

  • domenę internetową – kupisz ją z poziomu panelu użytkownika. Dostępne są tam wszystkie popularne rozszerzenia. Możesz mieć dowolną liczbę skrzynek e-mail, powiązanych z adresem, a także subdomen. Sama instalacja i konfiguracja przebiega automatycznie;
  • certyfikat SSL – odpowiada za bezpieczeństwo i podnosi wiarygodność adresu sklepu internetowego. Dzięki niemu dane Twoje i klientów będą odpowiednio chronione. Jego zakup i instalacja są realizowane w obrębie kokpitu użytkownika.

Zarówno domena internetowa, jak i certyfikat SSL, są w Shoperze płatne. W pierwszym roku kosztują kolejno 19 zł i 89 zł. Warto natomiast wiedzieć, że o ile domena nigdy nie jest darmowa, o tyle certyfikat można wyrobić bezpłatnie poza platformą e-commerce. Jak on dokładnie działa i czym się różni od wersji płatnej? Sprawdź: Płatny vs darmowy certyfikat SSL: FAKTY i MITY.

Regulamin sklepu internetowego

Zawsze aktualny regulamin sklepu internetowego w Shoper

Każdy sklep – nawet ten internetowy – musi działać zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi całej branży e-commerce. Na szczęście jednak nie musisz samodzielnie śledzić kolejnych ustaw i zmian wprowadzanych przez rząd. Shoper oferuje przydatne narzędzie, które może śledzić sytuację prawną Twojego biznesu za Ciebie. W praktyce jego działanie opiera się zaledwie na czterech krokach:

  • wybierasz potrzebny Ci dokument,
  • uzupełniasz formularz, by go spersonalizować,
  • pobierać wygenerowany dokument,
  • publikujesz go w swoim sklepie.

Jest to opcja płatna i dostępna w dwóch pakietach cenowych. Ich szczegółową specyfikację, wraz z kwotami, znajdziesz w dalszej części artykułu, w segmencie poświęconym cennikowi Shopera. Warto podkreślić, że oba plany uwzględniają dostęp do automatycznych aktualizacji dokumentów.

Co istotne, aplikacja Shopera generująca dokumentu może obejmować swoim działaniem również usługę dropshippingu. Wszystko jednak zależy od specyfiki Twojej działalności:

  • może pomóc Ci, jeśli w każdej transakcji jesteś stroną umowy sprzedaży, zawartej z kupującym, a hurtownia jest Twoim podwykonawcą;
  • nie może pomóc Ci, jeśli Twój sklep jest tylko „nośnikiem ofert” i „bramką” do zawierania transakcji między kupującymi a innym podmiotem.

Integracje i rozszerzenia

Integracje Shoper

Shoper, podobnie zresztą jak praktycznie każda platforma e-commerce, oferuje swoim użytkownikom ogrom integracji. Z ich pomocą możesz korzystać z rozmaitych serwisów zewnętrznych, które sprawią, że Twój sklep stanie się nie tylko wygodniejszy w obsłudze. Dzięki nim będzie również w stanie zadowolić swoich klientów, zapewnić im komfort użytkowania i zachęcić do powrotów.

Atutem integracji wewnętrznych jest to, że dotyczą praktycznie każdego aspektu funkcjonowania biznesu z sektora e-commerce. Chcesz rozszerzyć płatności, logistykę, a może szukasz czegoś innego? Do Twojej dyspozycji są m.in.:

  • płatności, np.:
    • PayPo,
    • PayU,
    • Przelewy24;
  • kurierzy i logistyka, np.:
    • Shoper Przesyłki,
    • Shoper Zwroty,
    • rozmaite firmy kurierskie (m.in. InPost, DHL itp.);
  • systemy księgowo-magazynowe, np.:
    • Apilo,
    • Comarch Optima,
    • Shoper Faktury i Magazyn;
  • platformy sprzedażowe, np.:
    • Allegro,
    • Morele,
    • Amazon;
  • porównywarki cenowe, np.:
    • Ceneo,
    • Ceneria,
    • Kupujemy.pl.

Wdrażanie integracji nie wymaga korzystania z serwisów wewnętrznych. Zrobisz to z poziomu kokpitu użytkownika. Co ważne, korzystanie z niektórych z nich może być obarczone dodatkowymi opłatami.

Kampanie reklamowe

Reklama i marketing w Shoper

Aby sklep się rozwijał i przyciągał do siebie nowych odbiorców, konieczne jest poświęcenie czasu na jego promocję. Dzięki temu nie tylko zwiększysz ilość transakcji czy ich wartość. To również sposób na dotarcie do nowych grup odbiorców, przekonanie ich do siebie i zachęcenie do powrotu. Przy okazji masz też szansę umacniać swoją pozycję na rynku, budować wiarygodność i generować coraz większe zyski.

Samodzielna promocja nie jest łatwa, Shoper jednak nieco ułatwia tę kwestię. Z jego pomocą możesz z poziomu interfejsu użytkownika promować sklep:

  • w wyszukiwarkach internetowych:
    • Google Ads,
    • Microsoft Ads,
    • poprzez pozycjonowanie SEO,
  • w mediach społecznościowych:
    • Facebook Ads,
    • Instagram Ads,
    • TikTok Ads,
  • na platformach sprzedażowych:
    • Amazon Ads,
    • Allegro Ads,
    • eMag Ads,
  • w serwisach partnerskich:
    • WP Ads.

Co więcej, od niedawna w ofercie Shopera pojawiły się również dwie nowe opcje. Pierwsza pozwala reklamować sklep działający na każdym dowolnym oprogramowaniu. To dobre rozwiązanie szczególnie dla osób dysponujących więcej niż jednym serwisem. Druga z kolei umożliwia promocję dowolnego serwisu internetowego. Nic więc nie stoi na przeszkodzie, by kierować wszystkimi gałęziami swojego internetowego biznesu z jednego miejsca. Te rozwiązania wydają mi się naprawdę wygodne i dają szansę na znaczną oszczędność czasu.

Shoper nie pozwala na integrację w kod sklepu, ale mimo to umożliwia całkiem skuteczne pozycjonowanie. Dzięki niemu możesz pojawiać się wyżej w wynikach wyszukiwania, a to przekłada się na większy ruch organiczny. Im więcej osób z kolei wejdzie na stronę, tym większa szansa, że przynajmniej część z nich dokona zakupu, przynosząc Ci zysk. Aby jednak do tego doszło, warto zadbać m.in. o prawidłową strukturę witryny, jej mapę, optymalizację zdjęć czy dobrze zoptymalizowany content.

Sprzedaż wielokanałowa

Marketplace w Shoper

Dywersyfikacja sprzedaży, czyli oferowanie swoich produktów w różnych miejscach na raz, może zdecydowanie zwiększyć Twoje zyski. Wynika to przede wszystkim z szansy dotarcia do większej grupy odbiorców. Poprawia przy okazji widoczność i świadomość marki, ugruntowując jej obecność w świadomości internautów. To z kolei przekłada się na wzrost zaufania.

Atutem Shopera są dość rozbudowane możliwości sprzedaży kanałowej, przy zachowaniu zarządzania transakcjami z jednego miejsca. Twój sklep – oprócz witryny własnej – może przynosić dzięki temu zyski również z licznych marketplace’ów, takich jak:

  • Allegro,
  • Ceneo,
  • Amazon,
  • eBay,
  • cMAG,
  • Alibaba,
  • OLX,
  • Kaufland,
  • Morele,
  • Etsy,
  • Zalando,
  • Modivo,
  • Erli,
  • InPost Fresh,
  • Decathlon.

Shoper umożliwia korzystanie z oprogramowania Apilo, wspierającego sprzedaż wielokanałową. Z jego pomocą połączysz całą działalność w jedno, obniżając koszty i oszczędzając czas. W ten sposób:

  • korzystasz z jednej, wspólnej bazy produktów,
  • zyskujesz dostęp do gotowych integracji z ponad 300 hurtowniami,
  • stany magazynowe i ceny się synchronizują,
  • wszystkie zamówienia są realizowane z jednego panelu,
  • w jednym formularzu generowanych jest wiele etykiet wysyłkowych,
  • i wiele innych korzyści.

Usługi finansowe

Usługi finansowe w Shoper

Shoper wychodzi naprzeciw oczekiwaniom osób posiadających sklep internetowy. Nie pomija przy tym też tych dążących do jego otwarcia lub dalszego rozwoju. W związku z tym możesz za pośrednictwem swojego konta użytkownika korzystać z:

  • kredytów i pożyczek,
  • firmowych kont bankowych.

Do dyspozycji masz produkty oferowane przez partnerów platformy. W momencie pisania tego artykułu są to:

  • Nest Bank (kredyt do 1 mln zł i konto firmowe),
  • BRUTTO (do 50 tys. zł na firmowe wydatki),
  • erbeo (wsparcie rozwoju biznesu),
  • uncapped (do 5 mln euro kredytu firmowego),
  • YouLend (do 500 tys. zł kredytu),
  • Santander (konto firmowe),
  • Ebury (transakcje międzynarodowe z kontem walutowym).

Wnioskowanie o wszelkie produkty finansowe możliwe jest z poziomu oprogramowania Shoper.

Support i centrum wiedzy Shoper
Blog Shoper

Prowadząc sklep internetowy, możesz potrzebować wsparcia specjalistów w wielu aspektach działalności. Shoper umożliwia kilka metod kontaktu:

  • infolinię: +48 501 509 509,
  • wiadomość e-mail: pomoc@shoper.pl,
  • formularz zgłoszeniowy (dostępny na głównej stronie WWW platformy w zakładce „Kontakt”,
  • czat na żywo (dostępny po kliknięciu w dymek czatu w prawym dolnym rogu ekranu).

Standardowo support Shopera dostępny jest od poniedziałku do piątku od 8:00 do 18:00. W wariantach Premium oraz Enterprise kolejno Infolinia, oraz Infolinia Premium, dostępne są 24 godziny na dobę.

Dodatkowo Shoper przygotował dla swoich klientów bogatą bazę wiedzy. Jest ona skupiona nie tylko na samym działaniu platformy, ale też całym rynku e-commerce. Składa się z:

  • Centrum wiedzy e-commerce – zawiera rozmaite artykuły związane z tym rodzajem aktywności w internecie. Większość z nich ma formę poradnikową, a często dotyczy zagadnień promocji, SEO, ale też przydatnych narzędzi i ogólnych porad;
  • warsztatów online – prowadzone przez doświadczonych specjalistów, skupiają się na całym rynku e-commerce;
  • pomocy technicznej – skupiona na Shoperze. Omawia kwestie najczęściej sprawiające problemy użytkownikom. Znajdziesz w niej materiały podzielone na sekcje tematyczne:
    • obsługa sklepu,
    • marketing i sprzedaż,
    • raporty i statystyki,
    • wygląd i treści,
    • dodatki i integracje,
    • ustawienia,
    • dla zaawansowanych.

Sklep internetowy. Jak Shoper działa w praktyce?

Możesz założyć darmowe konto użytkownika na platformie Shoper na 14 dni. Po okresie testowym masz dwie opcje do wyboru:

  • przedłużyć subskrypcję, przechodząc na jeden z planów płatnych,
  • zrezygnować z usługi.
WWW Shoper

Na potrzeby tej recenzji utworzyłem przykładowy sklep Shoper, korzystając z okresu testowego. Jeśli chcesz założyć konto użytkownika na tej platformie, wejdź na główną stronę serwisu. Następnie naciśnij niebieski przycisk „Wypróbuj za darmo”. Podaj swój e-mail i numer telefonu, a także swoje dane osobiste (konsument) lub informacje o firmie (przedsiębiorca). Na podany adres otrzymasz:

  • dane logowania,
  • adres, pod którym znajduje się Twój sklep internetowy Shoper,
  • adres panelu sklepu internetowego.

Naciśnij ostatni z wymienionych linków, a nastąpi przekierowanie do ekranu logowania. Skopiuj z wiadomości login i hasło, by uzyskać dostęp do panelu administracyjnego.

Interfejs Shoper – przegląd

Kokpit na platformie Shoper wygląda bardzo nowocześnie i podoba mi się jego kolorystyka. Mimo ogromu dostępnych funkcji nie przytłacza przyciskami. Cała jego struktura wydaje się rozsądna i intuicyjna. Składa się z trzech głównych segmentów:

  • widoku głównego – prezentuje zawartość wszystkich zakładek wybieranych z menu bocznego. W trybie „Pulpit” przedstawia najważniejsze dane, prezentujące, jak w aktualnym momencie funkcjonuje Twój sklep internetowy. Skupia się zarówno na statystykach sprzedażowych (z danego dnia, tygodnia lub miesiąca), jak o aktywnościach czy komunikatach. Ma czytelną formę, ale niestety zabrakło mi w nim możliwości pełnej personalizacji. Dostępne w nim opcje to:
    • komunikaty sklepu,
    • aktywność w sklepie,
    • sprzedaż,
    • najnowsze zamówienia;
  • lewego menu bocznego – w tym miejscu zebrane zostały wszystkie funkcje dostępne w ramach wybranego pakietu cenowego, niezbędne do zarządzania sklepem online. Podzielono je na sześć głównych sekcji, w obrębie których rozmieszczono szczegółowe funkcje. Po naciśnięciu jednej z nich rozwija się, a do wyboru masz kolejne opcje:
    • Obsługa sklepu:
      • pulpit:
      • zamówienia,
      • produkty,
      • klienci,
      • zwiększaj sprzedaż,
      • raporty i statystyki,
      • wygląd i treści,
      • dodatki i integracje,
      • ustawienia;
    • Zwiększaj sprzedaż:
      • kampanie,
      • Facebook Ads,
      • Microsoft Ads,
      • Google Ads,
      • rekomendacje produktowe,
      • promocje i rabaty,
      • newsletter,
      • program lojalnościowy,
      • porównywarka cen,
      • finansowanie sklepu,
      • powiązane;
    • Raporty i statystyki:
      • statystyki zamówień,
      • statystyki zamówień wg typu,
      • statystyki form dostawy,
      • statystyki form płatności,
      • statystyki rejestracji,
      • najaktywniejsi klienci,
      • najczęściej oglądane produkty,
      • najczęściej kupowane produkty,
      • najczęściej wyszukiwane hasła,
      • wydajność sklepu,
      • statystyki ruchu w sklepie,
      • statystyki rekomendacji;
    • Wygląd i treści:
      • wygląd sklepu,
      • blog,
      • linki w nagłówku i topce,
      • banery promocyjne,
      • ustawienia cookies,
      • strony informacyjne,
      • szablony wiadomości automatycznych,
      • rekomendowane strony,
      • aplikacja mobilna PWA,
      • dodatkowe pola formularzy,
      • powiązane;
    • Dodatki i integracje:
      • aplikacje,
      • moje aplikacje,
      • sprzedaż wielokanałowa,
      • Allegro,
      • integracje z partnerami,
      • integracje własne,
      • Webhooki,
      • powiązane;
    • Ustawienia:
      • ogólne,
      • obsługa zamówień,
      • produkty,
      • ustawienia regionalne,
      • zaawansowane,
      • zadania i historia maili;
  • menu górnego – niezbyt rozbudowane, zawierające tylko kilka podstawowych opcji. W większości jego powierzchnię zajmuje pole wyszukiwarki. Znajdziesz tu aspekty związane z komunikacją, aktualnymi zdarzeniami i szeroko rozumianymi ustawieniami:
    • nowe (transakcje),
    • w realizacji (transakcje),
    • kosz,
    • wiadomości,
    • wyszukiwarka,
    • ustawienia konta użytkownika.
Panel Shoper po zalogowaniu

Jak dodać produkt do sklepu internetowego Shoper?

W sklepach internetowych działających w modelu SaaS praktycznie wszystkie istotne czynności można wykonać z jednego miejsca. Podobnie działa to w przypadku oprogramowania Shoper. Bez trudu dodasz nowy produkt do swojego serwisu z poziomu panelu użytkownika. Wystarczy tylko, że rozwiniesz w menu bocznym sekcję „Obsługa sklepu”. Następnie możesz nacisnąć znak „+” przy opcji „Produkty”. Odpowiada on za dodawanie nowego produktu do asortymentu.

Alternatywnie możesz nacisnąć przycisk „Produkty” i przejść do odpowiedniej podstrony. Następnie wybierz opcję „Dodaj produkt”. Znajdziesz ją na samej górze strony, na której zaprezentowany jest cały asortyment Twojego sklepu.

Dodaj produkt w panelu Shoper

W obu przypadkach sklep Shoper przekieruje Cię do formularza dodawania produktu. Musisz uzupełnić go niezbędnymi danymi, takimi jak np.:

  • nazwa produktu,
  • kod,
  • producent,
  • aktywność,
  • waga,
  • cena,
  • opis,
  • zdjęcie.

Następnie naciśnij „Zapisz” i gotowe!

Formularz dodawania nowego produktu w sklepie Shoper

Karta nowego produktu została stworzona. Teraz możesz ją uzupełnić dodatkowymi, szczegółowymi informacjami. W nowym oknie do Twojej dyspozycji jest szereg opcji do uzupełnienia, co powinno zaspokoić potrzeby nawet najbardziej wymagających klientów. Możesz wprowadzić dane z takich kategorii, jak:

  • opis,
  • galeria,
  • kategorie dodatkowe,
  • atrybuty,
  • promocje i oznaczenia,
  • produkty powiązane,
  • warianty,
  • pliki,
  • dostawa,
  • produkt cyfrowy,
  • opinie,
  • pozycjonowanie sklepu,
  • aukcje,
  • porównywarki cen.
Formularz dodawania nowego produktu w sklepie Shoper

Po wprowadzeniu wszystkich potrzebnych informacji możesz kliknąć „Zapisz i wróć do listy„. Jeśli wszystko poszło dobrze, Twój nowy produkt będzie widoczny wraz z innymi z asortymentu sklepu. Wraz z nim zobaczysz najważniejsze informacje na jego temat:

  • ID,
  • nazwę i wariant,
  • stan magazynowy,
  • czas wysyłki,
  • cenę,
  • aktywność.

Możesz również z tego poziomu podjąć szereg działań związanych z tym lub innymi (także wieloma na raz) produktami:

  • edycję,
  • duplikację,
  • podgląd,
  • kopiowanie adresu strony produktu,
  • usunięcie.
Produkty w panelu Shoper

Aby sprawdzić, czy produkt został dodany poprawnie, przejdź bezpośrednio do swojego sklepu. Jego adres znajduje się zaraz nad przyciskiem „Obsługa sklepu„. Po uruchomieniu serwisu znajdź go w zakładce, do której został przydzielony. W ten sposób też jest on widoczny dla Twoich klientów.

Przykładowy sklep Shoper

Ile kosztuje Shoper?

Aby potencjalny użytkownik wybrał sklep Shoper, platforma musi być dostępna w odpowiedniej cenie. Problem tylko w tym, że branża e-commerce jest bardzo zróżnicowana, a sami właściciele e-sklepów mają najróżniejsze oczekiwania. Nie wszyscy potrzebują rozbudowanych funkcjonalności, ale i nie każdemu wystarczą zaledwie podstawowe opcje. Właśnie dlatego opisywane oprogramowanie jest dostępne w trzech pakietach cenowych, różniących się specyfikacją i dostępnymi opcjami:

  • pakiet Standard – to rozwiązanie sprawdzi się w przypadku startupów, ale też małych, a nawet średnich przedsiębiorstw. Mimo bardzo dobrej ceny oferuje naprawdę pokaźny zasób funkcji i możliwości. W jego ramach zyskasz:
    • 50 tys. produktów,
    • szablon graficzny sklepu w technologii Storefront,
    • nielimitowaną liczbę skrzynek pocztowych w domenie sklepu,
    • bezpłatną infolinię i wsparcie techniczne,
    • obsługę płatności, przesyłek i zwrotów,
    • zgodność z dyrektywą Omnibus;
  • pakiet Premium – rozwiązanie dla średnich i większych przedsiębiorstw internetowych. Dobrze sprawdzi się w przypadku sklepów potrzebujących profesjonalnego wsparcia, a zarazem dysponujących bardzo rozbudowanym asortymentem. Oprócz wszystkiego z podstawowego planu oferuje:
    • nielimitowaną liczbę produktów,
    • obsługę 24/7,
    • kompleksową konfigurację sklepu wraz ze wsparciem dedykowanego opiekuna,
    • zaawansowane funkcje platformy Shoper,
    • obsługę wielu magazynów;
  • pakiet Enterprise – opcja dla najpotężniejszych sklepów internetowych. Jest przeznaczona dla przedsiębiorców oczekujących indywidualnego podejścia i szczegółowego dostosowania oferty do ich potrzeb. Oprócz funkcji z planu Premium oferuje:
    • indywidualne wsparcie e-commerce managera,
    • crossborder consulting,
    • dedykowane szkolenia, audyty i analizy,
    • konfigurację sprzedaży na marketplace,
    • konfigurację Google Analytics 4,
    • dedykowane style graficzne.
Cennik Shoper

Chcesz stworzyć unikatowy i wyróżniający się sklep internetowy? W takim przypadku Shoper oferuje dodatkowo płatną funkcję tworzenia indywidualnego projektu graficznego e-sklepu. Do wyboru masz cztery propozycje:

  • pakiet Standard – kosztuje 4999 zł. W jego ramach otrzymasz m.in.:
    • stronę główną,
    • listę produktów,
    • kartę produktu,
    • tło,
    • ikony funkcyjne,
    • 1 wersję projektu,
    • 2 cykle poprawkowe,
    • logotyp WWW,
    • banery: 1 duży, 2 średnie,
    • 6 boksów graficznych,
    • maksymalnie 40 h pracy projektanta;
  • pakiet Optima – kosztuje 6499 zł. Oprócz tego, co oferuje pakiet Standard, otrzymasz w nim m.in.:
    • 3 cykle poprawkowe,
    • logotyp wektorowy,
    • 8 boksów graficznych,
    • maksymalnie 55 h pracy projektanta;
  • pakiet Prestige – kosztuje 8499 zł. Oferuje wszystko to, co tryb Optima, a dodatkowo:
    • mobilną stronę główną,
    • projekt wybranej podstrony informacyjnej,
    • 2 wersje projektu,
    • 4 cykle poprawkowe,
    • banery: 2 duże, 2 średnie,
    • 8 boksów graficznych,
    • maksymalnie 75 h pracy projektanta;
  • pakiet VIP – kosztuje 15499 zł. Oprócz funkcji z planu powyżej gwarantuje:
    • mobilną stronę główną wraz z kartą produktu,
    • projekt podstrony Blog,
    • banery: 2 duże, 4 średnie,
    • maksymalnie 110 h pracy projektanta.

Ponadto zawsze możesz skorzystać za jednorazową opłatą z dodatkowych usług graficznych i wdrożeniowych, takich jak np.:

  • banery różnych rozmiarów,
  • zestawy ikon wektorowych,
  • projekty szablonów newslettera,
  • widgety,
  • flagi i waluty w nagłówkach,
  • moduły produktowe jako zakładki,
  • licznik odliczający czas,
  • i wiele więcej.
Cennik usług dodatkowych Shoper

Dodatkowo płatny jest również kreator regulaminów. Zależnie od Twoich potrzeb, możesz pobrać aplikację odpowiedzialną za specjalistyczne dokumenty w jednym z dwóch pakietów:

  • Shoper Regulaminy – kosztuje 199 zł rocznie. W ramach tej opcji zyskujesz:
    • kreator regulaminów,
    • automatyczne aktualizacje dokumentów pod kątem zmian w prawie,
    • monitoring dokumentów pod kątem klauzul niedozwolonych,
    • regulamin sklepu internetowego,
    • politykę prywatności zgodną z RODO,
    • wzór formularza odstąpienia od umowy;
  • Shoper Regulaminy PRO – kosztuje 299 zł rocznie. Oprócz wszystkiego z pakietu podstawowego zawiera m.in.:
    • regulamin i zasady sprzedaży na Allegro,
    • infografika z wyciągiem z regulaminu do umieszczenia na stronie,
    • wzór polityk ochrony danych,
    • wzór analityk ryzyka,
    • wzór oświadczenia pracownika,
    • klauzulę informacyjną do umów z pracownikami,
    • klauzulę informacyjną do umów z kontraktorami,
    • instrukcje wypełnienia każdego z dokumentów.

Shoper vs alternatywne rozwiązania

Sklep internetowy możesz uruchomić na wielu rozmaitych platformach e-commerce. Shoper nie jest jedynym, który oferuje tego typu usługę i działa w języku polskim. W internecie bez problemu znajdziesz przynajmniej kilka opcji cieszących się zainteresowaniem użytkowników z Polski. Różnią się cenami, ale też paletą wbudowanych funkcji, dostępnością czy obsługą. Wśród najpopularniejszych wymienić można np.:

Nie wiesz, czy wybrać platformę Shoper, czy może jedną z opcji alternatywnych? Niestety w tej kwestii nie ma jednego, uniwersalnego rozwiązania. Jeśli chcesz sprzedawać w sieci, a jednocześnie dysponować funkcjonalnym, trwałym, a zarazem tanim serwisem, musisz porównać wszystkie opcje.

Recenzje niektórych z nich znajdziesz na mojej stronie internetowej. Zawsze polecam też korzystanie z okresów testowych i samodzielnie sprawdzanie, jak obsługa danego wariantu wygląda w praktyce. To, zestawione z analizą cennika i dostępnych funkcji, może pomóc Ci w znalezieniu rozwiązania idealnie dopasowanego do Twoich potrzeb i oczekiwań.

Zalety i wady Shoper

Zalety Shoper

  • polskojęzyczny interfejs,
  • nowoczesny i wygodny panel administracyjny,
  • 14-dniowy okres próbny,
  • wiele funkcji do wyboru,
  • handel tradycyjny i dropshipping,
  • bezpieczeństwo platformy,
  • intuicyjna obsługa sklepu i wszystkich jego funkcji z jednego miejsca,
  • kilka wariantów cenowych do wyboru,
  • personalizowany projekt graficzny na życzenie,
  • różne metody płatności możliwe do wprowadzenia w sklepie,
  • umożliwia sprzedaż międzynarodową i krajową,
  • długa lista dostępnych integracji,
  • sprzedaż wielokanałowa,
  • możliwość kupna domeny bezpośrednio na platformie Shoper,
  • poczta w domenie sklepu,
  • bardzo rozbudowany najtańszy pakiet abonamentowy,
  • rozbudowana sekcja promocji (kampanie reklamowe przez media społecznościowe, przeglądarki i nie tylko).

Wady Shoper

  • brak dostępu do kodu platformy Shoper, co ogranicza personalizację sklepu internetowego,
  • dodatkowe płatności (np. za część integracji),
  • dodatkowo płatny kreator regulaminów,
  • płatny certyfikat SSL,
  • prowizja od każdej transakcji (1,58 proc. w pakiecie Standard),
  • tylko 3 warianty cenowe (Premium i Enterprise dość drogie),
  • brak możliwości pełnej personalizacji pulpitu w kokpicie użytkownika,
  • brak nowoczesnych rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji.

Sklep Shoper. Czy warto skorzystać z tego rozwiązania?

Sklep internetowy oparty na platformie Shoper jest rozwiązaniem, które bez wątpienia sprawdzi się w przypadku wielu przedsiębiorców. Platforma funkcjonuje w trybie Saas, nie wymaga więc specjalistycznej wiedzy technicznej. W dodatku cały proces zarządzania sklepem jest realizowany z poziomu jednego panelu. Najtańszy pakiet jest dostępny w bardzo przystępnej cenie, a z jego pomocą wystawisz na sprzedaż nawet do 50 tys. produktów. W dodatku nie musisz samodzielnie martwić się o hosting, serwer, bramki płatności czy współpracę z firmami kurierskimi. Wszystko załatwiasz przy pomocy wbudowanych funkcji oraz łatwych do wdrożenia integracji.

Z drugiej strony w panelu administracyjnym nie wprowadzisz wszystkich zmian, które chcesz. Nie uzyskasz ponadto dostępu do kodu sklepu, co utrudni jego personalizację. W dodatku, gdy najtańszy pakiet przestanie Ci wystarczać, kolejne to Premium i Enterprise, których ceny nie są zbyt zachęcające. Zabrakło mi ponadto w ofercie wbudowanych rozwiązań AI (np. do tworzenia opisów produktów czy kategorii). Moim zdaniem doskonale pasowałyby do nowoczesnego kokpitu.

Bezpieczeństwo platformy Shoper, jej stabilność, łatwe zarządzanie zamówieniami czy stabilne działanie sklepu przemawiają za tym rozwiązaniem. Z drugiej strony ma ono swoje minusy i słabe strony, które mogą zniechęcać. Szczególnie kosztowny serwis ten może być dla dużych sklepów stawiających na indywidualizm. Czy jednak sprawdzi się w Twoim przypadku? Porównaj go z alternatywnymi ofertami, sprawdź dostępne opcje i wybierz konkretny pakiet cenowy. Wszystko to ostatecznie będzie kosztować Cię tyle, ile chcesz? W takim przypadku możesz zacząć tworzyć tu sklep dostosowany do potrzeb swoich klientów.

Ocena ogólna
8.25 /10