🍪 Można ciasteczko?

Ta strona chce wykorzystywać pliki cookie do analizowania ruchu oraz mierzenia skuteczności i personalizacji reklam zgodnie z polityką prywatności. Zgadzasz się?

RECENZJE

28 min. czytania

Recenzja Selly (2024): Test i opinie

Mateusz Mazurek

Mateusz Mazurek

Przedsiębiorca internetowy.
Wydawca i autor blogów. Od ponad 18 lat wymagający klient dziesiątek różnych firm hostingowych.

Test i szczera recenzja Selly (2024). Opinie o oprogramowaniu do sklepu internetowego. Funkcje, Wady i Zalety. Sprawdź!

Spis treści

Selly – własny sklep internetowy

selly.pl

Selly

Do czego służy platforma Selly i jakich sytuacjach może Ci się przydać? Poznaj serwis do budowy oraz prowadzenia sklepów internetowych i dowiedz się, w jaki sposób może wpłynąć na rozwój Twojego e-biznesu.

Selly znacząco ułatwia założenie sklepu internetowego. Wspiera ponadto osoby, które już korzystają z innych platform e-commerce, ale są zainteresowane migracją. Z pomocą tego narzędzia możesz udoskonalić swoje przedsięwzięcie, usprawniając obsługę zamówień i wdrażając nowe, wygodne rozwiązania. Dzięki temu masz szansę jeszcze skuteczniej trafiać w gusta swoich klientów i przyciągać do siebie więcej internautów. To z kolei może zwiększyć ilość sprzedawanych produktów, a co za tym idzie – podnieść Twoje zarobki i pozwolić na rozwój sklepu.

Czy jednak Selly jest najlepszym rozwiązaniem na rynku i warto skorzystać z tego systemu? W tym tekście bardzo uważnie mu się przyjrzałem. Omówiłem jego najistotniejsze funkcjonalności, a także oferowane integracje czy support. Znajdziesz tu praktyczne instrukcje dotyczące wykonywania najważniejszych czynności na platformie, a także omówienie jej interfejsu. Nie zabrakło ponadto opisu aktualnego cennika oraz propozycji alternatywnych rozwiązań, dostępnych w internecie. Dzięki temu łatwiej będzie Ci zdecydować, czy to właśnie na platformie Selly powinien działać Twój sklep.

Co to jest Selly?
Strona WWW Selly

Selly jest oprogramowaniem sklepów internetowych. W aktualnej formie pojawiło się na rynku w 2010 roku i należy do polskiej firmy Selly Sp. z o.o. Umożliwia korzystanie ze swoich funkcji w modelu SaaS. W praktyce oznacza to, że sklep działa po opłaceniu abonamentu dostępnego w jednym z kilku pakietów cenowych.

Na platformie Selly możesz zarówno zbudować swój sklep od podstaw, jak i przenieść go z innego systemu e-commerce. W obu wariantach do stworzenia funkcjonalnego serwisu nie jest potrzebna wiedza programistyczna i umiejętność kodowania. Do Twojej dyspozycji są ponadto szablony (zarówno płatne, jak i darmowe), które możesz edytować zgodnie ze swoimi preferencjami. Cały system jest intuicyjny i stosunkowo łatwy w obsłudze. Dodatkowo jego bardzo bogata funkcjonalność udostępnia wiele rozwiązań usprawniających pracę i działanie internetowego biznesu.

Selly może przynieść korzyści zarówno Tobie, jak i klientom. Do swojego sklepu wprowadzisz wiele opcji ułatwiających zarówno złożenie zamówienia, jak i jego realizację oraz obsługę. Nie ucierpi na tym też pozycjonowanie ze względu na swobodny dostęp do kodu oprogramowania. Z perspektywy użytkowników z kolei pojawią się nowe rozwiązania, usprawniające i przyśpieszające cały proces zakupowy.

Do czego służy Selly? Uruchom swój własny sklep internetowy

Selly jest jedną z najbardziej rozbudowanych platform e-commerce dostępnych na rynku. W ramach wykupionego pakietu do Twojej dyspozycji zostają oddane usługi pozwalające na kompleksowe zarządzanie sprzedażą online. Klienci tego serwisu mogą liczyć m.in. na:

  • wsparcie przy sprzedaży wszystkich rodzajów produktów,
  • rozbudowane formy promocji na stronie głównej i na listach produktów,
  • możliwość stworzenia sklepu „od podstaw”, dostosowanego z wyglądu do branży, w której działasz,
  • kreowanie i podgląd całego procesu zakupowego,
  • szereg rozwiązań dążących do zwiększenia konwersji w sklepie,
  • realizację sprzedaży na zewnętrznych marketplace’ach (Allegro, eBay, Amazon, Google, Facebook),
  • dostęp do programu lojalnościowego i partnerskiego,
  • obsługę posprzedażową,
  • narzędzia do tworzenia contentu (blog, aktualności, strony informacyjne, landing page, newsletter),
  • dostęp do moderowanej sekcji opinii,
  • międzynarodową sprzedaż,
  • możliwość sprzedaży hurtowej,
  • odpowiednie zabezpieczenia usług i danych,
  • dostęp do narzędzi do optymalizacji SEO,
  • swobodny dostęp dla webmasterów udoskonalających platformę.

Wszystkie najważniejsze funkcje szczegółowo opiszę w dalszej części tekstu. Jest ich natomiast tak wiele i są na tyle przydatne, że zadowolony z nich powinien być każdy właściciel sklepu internetowego. Warunkiem jest natomiast możliwość wykorzystanie pełnego potencjału ten platformy e-commerce.

Dla kogo jest Selly?

Selly zostało zaprojektowane w taki sposób, by dotrzeć do klienta o bardzo zróżnicowanych potrzebach. Wyposażono je we wszystkie podstawowe opcje, niezbędne do prowadzenia biznesu online. Z drugiej strony oferuje też wyjątkowo rozbudowane możliwości zaawansowane, ułatwiające szybki rozwój przedsiębiorstwa i trafiające w gusta wymagających użytkowników. Wiele zależy ponadto od planu płatnego, na który się zdecydujesz. Od wysokości abonamentu zależą bowiem udostępniane Ci funkcjonalności platformy.

Z powodzeniem na korzystanie z Selly mogą zdecydować się m.in.:

  • osoby otwierające swój pierwszy sklep, które nie potrafią kodować,
  • właściciele prowadzący swój niezależny sklep online, którzy chcą przejść na model SaaS,
  • osoby korzystające z innych platform e-commerce, które chcą przenieść się do Selly.

Zaletą tego rozwiązania jest to, że sprawdzi się zarówno w przypadku nowych, jak i istniejących już na rynku sklepów. Z jej poziomu możesz natomiast zająć się praktycznie wszystkim – systemami płatności, zarządzaniem zamówieniami czy monitorowaniem stanów magazynowych. Z jednego miejsca możliwe jest dodawanie i edycja produktów, a także dostęp do danych analitycznych. To wszystko sprawia, że Selly jest przede wszystkim opcją dla osób, które chcą usprawnić i uprościć procesy w firmie.

Funkcje Selly

Podobnie jak większość platform e-commerce, Selly oferuje bardzo wiele przydatnych funkcji. Są one niezbędne zarówno do prowadzenia sklepu, jak i jego promocji czy dalszego rozwoju biznesu. Poniżej omówiłem wszystko, co mają do dyspozycji użytkownicy, którzy zdecydowali się na ten produkt. To przybliży Ci możliwości systemu i ułatwi ocenę, czy jest to rozwiązanie dla Ciebie.

Funkcjonalności sklepu internetowego

Selly to przede wszystkim platforma dla sklepów internetowych. W związku z tym jej główne funkcjonalności związane są z szeroko pojętą sprzedażą i zarządzaniem handlem online. Dostępne dla klientów opcje twórcy podzielili natomiast na kilka kategorii. W ich obrębie znajdziesz z kolei szereg szczegółowych możliwości. Skrótowo opisałem każdą z nich, by przybliżyć opcje, które mogą okazać się dla Ciebie atrakcyjne.

  • Sprzedaż wszystkich rodzajów produktów – to czołowa cecha opisywanej platformy. Została ona zaprojektowana z myślą o firmach działających na bardzo różnorodnych rynkach. Z powodzeniem możesz wystawiać zarówno asortyment prosty, jak i dostępny w różnych wariantach, kolorach czy opcjach. Bez problemu sprzedasz go na sztuki, opakowania, hurtem czy np. na metry. Do Twojej dyspozycji pozostają opcje grupowania, filtrowania czy rozmaite formy promocji.
  • Wygodne przeglądanie sklepu i proces zakupu pod Twojego klienta – Selly pozwoli Ci stworzyć sklep, który będzie w pełni funkcjonalny i wygodny. Z powodzeniem wprowadzisz w nim zarówno koszyk jednoetapowy, jak i klasyczny 4-etapowy. Niezrealizowany zakup może czekać nawet 30 dni od chwili dodania produktów, podobnie jak pamięć schowka. Do Twojej dyspozycji są również takie opcje, jak m.in. dodawanie dodatkowych produktów w koszyku czy ekspozycja produktów polecanych i znacznie więcej.
  • Wyższa konwersja w sklepie – możesz liczyć na szereg rozwiązań sprzyjających zwiększaniu zysków sklepu. Do dyspozycji masz kody rabatowe, sprzedaż telefoniczną czy wygodne systemy płatności. Możesz skorzystać z integracji z systemami ratalnymi, powiadomień SMS czy analizy wyszukiwanych fraz w sklepie.
  • Sprzedaż na innych marketplace’ach – Selly pozwala na zarządzanie wieloma kanałami sprzedażowymi. Nie musisz ograniczać się wyłącznie do tradycyjnego e-sklepu. Z powodzeniem zintegrujesz tę platformę również m.in. z Allegro, eBay’em, Amazonem, Google, Facebookiem czy porównywarkami cen.
  • Program lojalnościowy i partnerski – przygotowuj dla swoich stałych klientów oferty specjalne i umacniaj wiążącą Was relację. Nagradzaj ich za wykonywane zakupy i utrzymuj przy sobie, budując zaufanie i zdobywając sympatię.
  • Wygodna obsługa posprzedażowa – dbaj o swoich klientów nie tylko do chwili realizacji zamówienia, ale również później. Zdobywaj cenne informacje, pomocne przy rozwoju biznesu i korzystaj z przydatnych narzędzi dla przedsiębiorców.
  • Atrakcyjne i skuteczne tworzenie treści w ramach sklepu – zadbaj w kompleksowy sposób o całą warstwę contentową swojego serwisu WWW. Zatroszcz się nie tylko o opisy produktów, ale też sekcję aktualności, bloga, landing page, newsletter czy nawet moderowanie opinii.
  • Międzynarodowa sprzedaż – nie ograniczaj się wyłącznie do polskiego rynku. Możesz włączyć gotowe angielskie i niemieckie wersje szablonów graficznych. Do Twojej dyspozycji są też tłumaczenia sklepów na różne języki oraz opcja dodawania wersji językowych według własnych potrzeb. Kolejnym atutem jest automatyczny przelicznik cen walut lub aktualizacja kursów z NBP i własnymi wzorami.
  • Sprzedaż hurtowa – rozwiązanie zarówno dla tradycyjnego sklepu detalicznego, jak i hurtowni. Oba rozwiązania mogą funkcjonować w jednym miejscu lub w ramach oddzielnych witryn. Ustalisz na nich dedykowane formy płatności, jak i limity kredytowe czy poziomy stawek hurtowych dla określonych grup klientów.
  • Bezpieczeństwo – Selly gwarantuje kompleksową ochronę witryn działających w ramach platformy. Składają się na nią takie elementy, jak m.in.:
    • certyfikaty SSL,
    • serwerownia w Polsce z dostępnością (SLA) powyżej 99,99%,
    • 2x dziennie wykonywane kopie zapasowe,
    • licencjonowanie oprogramowanie serwerowe LiteSpeed,
    • monitoring serwerów co 1 minutę 24/7,
    • polityka prywatności,
    • automatyczna aktualizacja,
    • autorskie oprogramowanie.
  • Optymalizacja SEO i udoskonalenia dla webmasterów – osoby posiadające wiedzę i umiejętności techniczne mogą zadbać o optymalizację sklepu internetowego. Zrobisz to samodzielnie lub zatrudniając do tego fachowców. Do Twojej dyspozycji są m.in.: kod HTML, definiowane nagłówki meta czy dostęp do wszystkich szablonów szaty graficznej i wiadomości e-mail.

Panel administracyjny

Interfejs Selly Shop został stworzony z myślą o bardzo różnorodnych klientach. Jest niezwykle rozbudowany, ale przy tym pozostaje dość intuicyjny. Wszystkie funkcjonalności zostały rozdzielone na kilka kategorii w przemyślany sposób. Nie miałem większych problemów ze znalezieniem wszystkich najważniejszych opcji, które są istotne dla większości właścicieli e-sklepów.

Strukturę interfejsu serwisu można podzielić na kilka głównych kategorii związanych z ich funkcjami i przeznaczeniem:

  • panel informacyjny,
  • obsługa zamówień,
  • tworzenie zamówień i ofert,
  • zarządzanie bazą produktów,
  • warianty produktów,
  • moduł faktur VAT,
  • import wpłat bankowych,
  • obsługa bazy klientów,
  • drukowanie pocztowej książki nadawczej,
  • obsługa aukcji sklepu,
  • obsługa programu partnerskiego,
  • moduł obsługi reklamacji RMA,
  • obsługa hurtowni internetowe i rabatów,
  • zarządzanie kategoriami,
  • zarządzanie formami płatności,
  • zarządzanie formami dostaw,
  • obsługa kodów rabatowych,
  • raporty sprzedaży,
  • moduł importu plików CSV,
  • edytor szablonów HTML i CSS,
  • narzędzie do znaków wodnych,
  • masowa edycja produktów,
  • moduł powiadomień SMS,
  • moduł newslettera,
  • i inne.

Model sprzedaży subskrypcyjnej

Nie każda branża pozwala na sprzedaż subskrypcyjną. Jeśli jednak jest ona możliwa w Twoim przypadku, to może przynieść Twojemu biznesowi ogrom korzyści. Przede wszystkim jest to gwarancja stałego dochodu ze sprzedaży i regularnych wpływów. Dodatkowo pozytywnie wpływa na lojalność klientów. Umacnia więź, jaka Cię z nimi łączy i zmniejsza koszty docierania do nowych odbiorców. Z perspektywy internauty cechuje się z kolei wygodą, łatwością obsługi i przyzwyczajeniem do jednego, sprawdzonego rozwiązania.

Selly pozwala na dodanie wariantu abonamentowego do karty produktu. Dzięki temu klienci mogą ustawić transakcję na wybraną kwotę, powtarzalną w regularnych odstępach czasu. Ty w ten sposób zyskujesz jasny sygnał, świadczący o tym, jak będzie wyglądał Twój biznes w najbliższym czasie. To pozwala na lepsze planowanie budżetu i sprawniejszy rozwój przedsiębiorstwa.

Sprzedaż plików i e-booków

Selly nie jest platformą wyłącznie dla sprzedawców produktów fizycznych. Z powodzeniem możesz handlować z jej pomocą również rozwiązaniami wirtualnymi, takimi jak m.in.:

  • pliki PDF,
  • audiobooki,
  • e-booki,
  • programy komputerowe,
  • i inne.

Zyskujesz ponadto możliwość dostarczania klientom instrukcji obsługi w formie elektronicznej do zakupionych produktów. Zgodnie z zapowiedziami twórców już niedługo pojawi się ponadto możliwość wysyłania kluczy licencyjnych do kupionych plików. W połączeniu z automatyzacją wysyłki i dostępem do programu wspierającego pobieranie dużych plików Twoi odbiorcy będą mogli liczyć na naprawdę sprawną obsługę.

Sprzedaż międzynarodowa

Wątek, który został już poruszony wcześniej, ale teraz omówię go nieco dokładniej. Selly świetnie sprawdzi się bowiem w przypadku sklepów działających na skalę międzynarodową. Pozwala na automatyczną aktualizację:

  • EUR,
  • USD,
  • CZK,
  • GBP.

W zależności od Twoich potrzeb zdefiniujesz własne wzory narzutów na kursy lub skorzystasz z własnego, stałego rozwiązania. Ustawisz ponadto wsparcie płatności zagranicznych, by poszerzyć swoje pole działania. Nie musisz przy tym martwić się zagranicznymi podatkami czy kwestią tłumaczeń. Do dyspozycji masz szereg form płatności obsługujących waluty obce, np.

  • PayPal,
  • Dotpay.pl,
  • eCard,
  • CashBill.

W przypadku wysyłki zagranicznej Selly umożliwia definiowanie kosztów dostawy. Dla wybranych krajów dostaw możliwe jest ponadto przydzielenie niestandardowych stawek podatku VAT.

Automatyzacje

Korzystanie z platformy do obsługi sklepów powinno usprawniać zarządzanie biznesem. Selly w ramach tej roli oferuje szereg automatyzacji, których zadaniem jest ułatwienie Ci pracy. Są one skupione na powtarzalnych czynnościach, wywoływanych przez konkretne zdarzenia. Mogą dotyczyć zarówno pojedynczego aspektu, jak i całej sekwencji. Dobrym przykładem jest zakończenie procesu zakupowego. Opłacenie przez klienta zamówienia wywołuje szereg zautomatyzowanych działań:

  • wygenerowanie etykiety adresowej,
  • wygenerowanie faktury VAT lub rachunku,
  • wysyłkę etykiety oraz faktury do drukarki,
  • zmianę statusu zamówienia,
  • zmianę stanów magazynowych,
  • wysyłkę powiadomienia do klienta.

Ustawienie automatyzacji pozwala zaoszczędzić ogrom czasu. Minimalizuje przy tym też ryzyko wystąpienia błędów wynikających z nadmiaru zleceń i czynności do wykonania. To z kolei przekłada się na wyższą skuteczność, szybkość działania i zadowolenie klientów. Obsługujesz większą liczbę transakcji, masz mniej zwrotów, a zyski rosną.

Migracja sklepów internetowych

Selly nie jest przeznaczone wyłącznie dla osób, które otwierają nowy sklep internetowy. Z powodzeniem sprawdzi się też w przypadku użytkowników, którzy do tej pory prowadzili swoje biznesy na innych platformach. W takich przypadkach do dyspozycji odbiorców oddana została funkcja wygodnej migracji e-sklepu. Możesz wykonać ją samodzielnie lub zgłosić się po fachową pomoc do specjalistów Selly.

Warto skorzystać ponadto z bezpłatnej konsultacji, podczas której profesjonaliści ocenią Twoją sytuację. Na tej podstawie możesz wybrać pakiet migracyjny odpowiedni dla siebie. Do wyboru masz trzy rozwiązania:

  • konfigurację pod klucz – 999 zł,
  • konfigurację pod klucz z grafiką – 1499 zł,
  • konfigurację pod klucz z grafiką i importem – 2499 zł.

Szczegóły każdego z pakietów znajdziesz w sekcji „Pakiety wdrożeniowe” na stronie internetowej platformy. Możesz przenieść swój serwis niezależnie od miejsca, w którym był prowadzony do tej pory, m.in.: z:

Szablony stron WWW, które oferuje platforma Selly
Szablony w Selly

Osoby tworzące sklepy internetowe od podstaw, mogą skorzystać z szablonów stron przygotowanych przez Selly. Są wśród nich zarówno rozwiązania płatne, jak i darmowe. Te pierwsze są dość kosztowe, szczególnie w przypadku bardziej zaawansowanych serwisów. Wersje darmowe są z kolei całkiem proste, ale wyglądają estetycznie, nowocześnie i jest możliwość ich częściowej edycji. Zawsze też istnieje opcja wprowadzenia poważniejszych modyfikacji szablonu, niezbędny jest natomiast wtedy kontakt ze specjalistami Selly.

Muszę przyznać, że szablonów nie ma zbyt wiele, ale za to są dostępne w różnych wariantach cenowych. Dzięki temu każdy początkujący znajdzie wśród nich opcję dopasowaną do swoich potrzeb i możliwości finansowych. Fakt, że może się to wiązać ze sporą inwestycją, ale samodzielne stworzenie serwisu również jest czasochłonne i może wymagać zatrudnienia fachowców. Atutem tego rozwiązania jest natomiast to, że przy każdym szablonie widnieje spis funkcjonalności, które go wyróżniają. To ułatwia podjęcie odpowiedniej decyzji, ściśle dostosowanej do charakteru branży, w której działasz.

Integracje Selly
Integracje w Selly

Selly pozwala na integrację z:

  • marketplace’ami (np. Allegro i Amazon),
  • narzędziami wspomagającymi sprzedaż (np. BaseLinker),
  • narzędziami Google (np. Google Analytics),
  • porównywarkami cen (np. Ceneo),
  • systemami płatności elektronicznych (np. Przelewy24),
  • systemami ratalnymi (np. Autopay),
  • kurierami (np. InPost),
  • systemami finansowo-księgowymi (np. WFirma.pl),
  • systemami ocen sklepów (np. OPiNEO),
  • innymi.

Muszę przyznać, że baza dostępnych integracji jest naprawdę ogromna. Znajdziesz w niej bardzo dużo popularnych rozwiązań. W oczy rzucił mi się brak Poczty Polskiej wśród firm kurierskich, ale przy tej ilości opcji nie na to większego znaczenia. Minusem jest z kolei to, że dostęp do niektórych opcji jest zależny od wykupionego planu cenowego. To znaczne ograniczenie, które może spowolnić rozwój początkujących przedsiębiorców, korzystających z najtańszego pakietu.

Support Selly
Support Selly

Selly jest polskim przedsiębiorstwem, które zapewnia stronę WWW i obsługę w języku polskim. To zdecydowany atut, który ułatwia zarówno proces wsparcia w przypadku ewentualnych problemów, jak i edukację.

Kontakt

Kontakt Selly

Najłatwiejszym sposobem na kontakt ze specjalistami Selly jest przejście do zakładki „Kontakt” na stronie głównej. Znajdziesz tam infolinię ogólną i handlową, czynną od poniedziałku do piątku od 8:00 do 16:00 pod numerami telefonów:

  • +48 533 033 933,
  • +48 71 307 53 53.

Alternatywnie w tym miejscu możliwe jest także zamówienie rozmowy z doradcą. Służy do tego przygotowany formularz, który musisz wysłać po uzupełnieniu niezbędnymi danymi.

Kolejną metodą kontaktu jest czat. Otworzysz go, naciskając charakterystyczną „chmurkę”, znajdującą się w prawym dolnym rogu ekranu. Są tam dwa tryby:

  • zapytaj online – pozwaala na kontakt z chatbotem,
  • zamów rozmowę – pozwala na kontakt ze specjalistą.

Klienci korzystający już z usług Selly mogą wysłać wiadomość bezpośrednio z panelu sklepu. Aby to zrobić, przejdź do menu „Konto” i naciśnij „Zgłoszenia„. Zabrakło tu niestety czatu na żywo, przeznaczonego dla użytkowników.

Baza wiedzy

baza-wiedzy-selly

Przed zgłoszeniem się do supportu lub w trakcie oczekiwania na odpowiedź, warto odwiedzić bazę wiedzy Selly. Jest bardzo rozbudowana i zawiera wiele zwięzłych i bardzo konkretnych artykułów. Znajdziesz wśród nich zarówno instrukcje przydatne dla początkujących, jak i wideo oraz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Ponadto nie zabrakło tam artykułów dotyczących takich tematów, jak m.in.:

  • konfiguracja wyglądu,
  • import produktów,
  • kategorie i produkty,
  • sprzedaż,
  • formy płatności,
  • integracje,
  • i wiele innych.

Wszystkie materiały są dostępne w polskiej wersji językowej i zostały napisane bardzo przystępnym językiem. Zawierają wiele screenów i instrukcji wyjaśniających, jak wykonywać poszczególne akcje krok po kroku.

Blog

Blog Selly

Blog Selly jest prowadzony na bieżąco i regularnie pojawiają się tam nowe artykuły. Nie są one skupione ściśle na tematyce platformy. Poruszają zagadnienia związane z szeroko pojętym sektorem e-commerce, handlu internetowego i marketingu w sieci. Publikowane materiały są podzielone na kilka kategorii, zależnie od swojej tematyki:

  • aktualizacje,
  • analityka internetowa,
  • e-commerce,
  • funkcje,
  • marketing,
  • media społecznościowe,
  • narzędzia Google,
  • optymalizacja sklepu,
  • pozycjonowanie sklepu.

Otwieranie sklepu w Selly krok po kroku

Rozbudowana formuła Selly i ogrom dostępnych opcji bywa przytłaczający. Nie musisz się jednak martwić, bo wrażenie to dość szybko przemija. Pocieszające jest też to, że szybko dostrzeżesz, jak wiele ta platforma jest w stanie ułatwić. Przede wszystkim możesz z jej pomocą rozpocząć od zera tworzenie swojego własnego sklepu internetowego. Zrobisz tam wszystko, od budowy, przez zadbanie o kwestie prawne, aż po zarządzanie sprzedażą, promocję i dalszy rozwój. Wszystko w zaledwie kilku krokach:

  • otwarcie sklepu w serwisie – wszystko opiera się na kilku prostych krokach. Możesz wykonać to samodzielnie lub zatrudnić do pomocy specjalistów;
  • dodawanie domeny internetowej– dzięki niej Twoja marka zacznie być rozpoznawalna. Możesz kupić domenę w dowolnym miejscu, a następnie podpiąć ją w panelu administratora. To zwiększy też zaufanie do firmy;
  • certyfikat SSL – każdy sklep otrzymuje bezpłatny certyfikat SSL. Jest on automatycznie instalowany po podpięciu domeny internetowej. Zapewnia bezpieczeństwo Tobie i klientom sklepu internetowego;
  • dostosowanie wyglądu sklepu internetowego – do Twojej dyspozycji jest szereg szablonów darmowych i płatnych. Są dostosowane do firm z najróżniejszych branż, o bardzo zróżnicowanych potrzebach;
  • dodawanie i/lub import produktów – możesz sprzedawać zarówno produkty fizyczne, jak i wirtualne. Do Twojej dyspozycji jest sprzedaż detaliczna, ale i hurtowa w Polsce oraz na skalę międzynarodową;
  • integracje z hurtowniami i magazynami – bez trudu zintegrujesz swój nowy sklep z dowolnymi hurtowniami internetowymi. To ułatwi Ci zarządzanie sprzedażą i usprawni proces przepływu informacji w firmie;
  • dropshipping – do rozpoczęcia handlu w internecie nie potrzebujesz własnej hurtowni czy magazynu. Jeśli chcesz, możesz zintegrować swój biznes z hurtownią dropshippingową. Dzięki temu Twoim głównym zadaniem będzie skupienie się na rozwoju własnej marki;
  • konfiguracja sprzedaży – odpowiednia konfiguracja pozwala na skuteczną obsługę sklepu oraz spływających do niego zamówień. Skupia się na takich aspektach, jak:
    • integracje z systemami płatności – im jest ich więcej i działają sprawniej, tym lepsze są doświadczenia użytkowników. Jednocześnie pozwalają Ci uchronić się przed większością problemów związanych z księgowością,
    • integracja z firmami kurierskimi – warto wybrać rozwiązania gwarantujące obsługę klientów na odpowiednim poziomie. Im szybciej paczka trafi do odbiorcy, tym lepsze wrażenie zrobisz i zwiększysz szansę na zdobycie stałego klienta,
    • fakturowanie – Selly umożliwia integrację z najpopularniejszymi w Polsce systemami do fakturowania. To zmniejsza ilość formalności i minimalizuje ryzyko ewentualnych błędów rozliczeniowych, których każdy przedsiębiorca woli unikać;
  • regulamin sklepu i inne formalności – każdy sklep internetowy musi działać zgodnie z obowiązującymi przepisami. Zadbaj o takie kwestie, jak m.in.:
    • regulamin sklepu,
    • polityka prywatności,
    • transparentne koszty dostawy,
    • regulamin zwrotów i reklamacji,
    • transparentne dane firmy i formy płatności;
  • narzędzia analityczne na platformie – im więcej danych dotyczących działalności sklepu uzyskasz, tym lepsza będzie Twoja świadomość biznesu. Dzięki temu będziesz w stanie opracować skuteczną strategię rozwoju marki i szybko reagować na wszelkie zmiany. Selly zapewnia dostęp do szeregu danych analitycznych, które mogą ułatwić Ci pracę;
  • ustalenie strategii marketingowej i dostęp do potrzebnych narzędzi – w jednym miejscu możesz skorzystać z rozwiązań, za pomocą których przyciągniesz do siebie nowych klientów. Promuj markę, dbaj o jej rozpoznawalność i zwiększaj zasięg działania. Dobrze opracowana strategia zapewni Ci wzrost zysków i przyczyni się do biznesowego sukcesu firmy;
  • skalowanie i rozwój sklepu – atutem Selly jest skalowalność. To platforma nadająca się zarówno dla niewielkich sklepów, jak i potężnych przedsiębiorstw. Wraz z rozwojem biznesu możesz decydować się na wykupowanie kolejnych pakietów i udogodnień sprzyjających działaniom na szerszą skalę;
  • optymalizacja SEO pod wyszukiwarki – dobra pozycja w wyszukiwarce internetowej jest niezwykle ważna dla biznesu. Przyciąga na stronę nowych klientów i zapewnia rozpoznawalność, wspomagając inne działania marketingowe.

Oprogramowanie sklepu internetowego w praktyce, czyli jak działa Selly?

Czas na praktycznie sprawdzenie, jak działa opisywane w tym artykule oprogramowanie. W tej części opisałem krok po kroku proces zakładania konta. Następnie przeanalizowałem budowę interfejsu platformy, wraz z omówieniem zakładek najważniejszych z perspektywy klienta.

Jak założyć konto w Selly?

Selly to płatne oprogramowanie e-commerce, ale klient może najpierw za darmo sprawdzić jej możliwości. Pozwala na to 14-dniowy okres testowy, ukazujący wszelkie funkcjonalności systemu. Aby z niego skorzystać, przejdź na stronę główną platformy i wybierz pomarańczowy przycisk „Testuj bezpłatnie„. Możesz od razu wprowadzić swój adres e-mail i telefon lub skorzystać z buttona w prawym górnym rogu ekranu. W tej drugiej opcji system przekieruje Cię do formularza rejestracyjnego, w którym będziesz musiał podać:

  • tymczasową nazwę sklepu (subdomena przed .selly24.pl),
  • Twój adres e-mail,
  • Twój nr telefonu (konsultanci skontaktują się z Tobą raz, by poznać opinię o serwisie i zaproponować ewentualne wsparcie).
Założenie sklepu internetowego Selly

Następnym krokiem jest potwierdzenie adresu e-mail. Aby to zrobić, zaloguj się na skrzynkę, która została podana w formularzu. Tam znajdziesz wiadomość od Selly. Kliknij w link potwierdzający, który się w niej znajduje. Zakładanie sklepu trwa kilkanaście sekund. Gdy proces dobiegnie końca, otrzymasz dane swojego nowego miejsca w sieci:

  • adres sklepu,
  • link do panelu administracyjnego,
  • login,
  • hasło.

Jeśli chcesz, platforma oferuje też podgląd sklepu będącego aktualnie w „surowej” wersji.

Założony sklep w Selly - komunikat

Teraz możesz zalogować się do swojego sklepu. Naciśnij pomarańczowy przycisk „Przejdź do panelu administracyjnego„. Następnie użyj powyższych danych, aby dostać się na swoje konto, i gotowe! Możesz rozpocząć budowę swojego własnego, internetowego biznesu.

Interfejs Selly – przegląd

Ze względu na uniwersalność platform e-commerce, zwykle mają one dość przejrzystą budowę. Podobnie jest w przypadku Selly, którego interfejs składa się z trzech podstawowych obszarów:

  • bocznego menu po lewej stronie – zapewnia dostęp do wszystkich funkcji istotnych z perspektywy działalności e-commerce. Zostały podzielone na kilka najważniejszych zakładek, które po rozwinięciu prezentują precyzyjne zagadnienia. Znajdziesz tam:
    • sprzedaż – zakładka umożliwiająca kompleksowe zarządzanie wszelkimi zamówieniami. Pozwala kontrolować zarówno sam sklep internetowy, jak i platformy marketplace. Z jej poziomu możesz nie tylko tworzyć zamówienia, ale też nadzorować subskrypcje, kontrolować faktury czy proces wysyłki, reklamacje oraz zwroty. Pozwala na to szereg dostępnych opcji, takich jak:
      • zamówienia,
      • dodaj zamówienie,
      • dropshipping,
      • subskrypcje,
      • aukcje Allegro,
      • klienci,
      • faktury,
      • import wpłat bankowych,
      • przesyłki furgonetka.pl,
      • przesyłki InPost,
      • przesyłki – integracje bezpośrednie,
      • reklamacje,
      • zwroty,
    • asortyment – z tego poziomu możesz kontrolować produkty sprzedawane w Twoim sklepie. Mowa tu zarówno o ich dodawaniu, jak i edycji oraz określaniu szczegółowej specyfikacji. Edytowalne są wszelkie dane widniejące w karcie produktu. Dostępne tu opcje to:
      • produkty,
      • zestawy,
      • kategorie,
      • tagi,
      • producenci,
      • magazyny,
      • statusy dostępności,
      • warianty i opcje,
      • kształty produktów,
      • opisy zaawansowane,
      • gwarancje,
      • sprzedaż hurtowa,
    • marketing – platforma Selly zapewnia dostęp do szeregu rozwiązań marketingowych. Mogą one skupiać się na rozwiązaniach w sklepie, jak i poza nim. Do Twojej dyspozycji są kampanie realizowane w różnych kanałach komunikacji, a także statystki i dane pozwalające kontrolować handel produktami. Znajdziesz tu takie opcje, jak:
      • koszyki,
      • kupony rabatowe,
      • newsletter,
      • kampania SMS,
      • program partnerski i lojalnościowy,
      • powiadomienia o dostępności,
      • opinie o produktach,
      • raporty sprzedaży,
      • statystyki wyszukiwarki,
      • śledzenie ostatnich wizyt,
      • ankieta do zamówień,
    • narzędzia i importy – sekcja skupiona na nadzorowaniu i zarządzaniu działalnością witryny. Pozwala sprawnie wprowadzać zmiany w trybie masowym, nieutrudniającym obsługi samego sklepu. Zapewnia dostęp do takich narzędzi, jak:
      • menadżer plików,
      • integrator XML/CVS,
      • integracje indywidualne,
      • migracja sklepu,
      • import produktów z Allegro,
      • eksport produktów,
      • masowa zmiana cen,
      • masowa zmiana danych,
      • masowa zmiana kategorii,
      • masowe usuwanie,
      • generator sitemap.xml,
      • przekierowania SEO,
      • czyszczenie pamięci cache,
      • automatyzacje zadań,
      • automatyzacje zmian cen,
      • blokada IP (Co to jest adres IP?),
      • czyszczenie bazy danych,
    • wygląd i treści – zakładka odpowiadająca za to, jak wyglądają Twoje sklepy. Możesz w niej zarówno konfigurować wygląd serwisu, jak i jego poszczególnych elementów, za co odpowiada:
      • konfiguracja wyglądu,
      • zarządzanie szablonem
      • edytor szablonów,
      • edytor wiadomości e-mail,
      • edytor tłumaczeń,
      • formularze online,
      • formularze rejestracji,
      • strony informacyjne,
      • bloki HTML,
      • pokaz slajdów,
      • aktualności,
      • blog,
    • konfiguracja – sekcja dla użytkowników posiadających nieco większe doświadczenie w obsłudze platform e-commerce. Pozwala na techniczną konfigurację wszystkich elementów odpowiadających za to, że sklep działa poprawnie. Pozwala ponadto wprowadzać zmiany w różnych aspektach działalności (np. formy płatności czy dostawy). Tutaj też zlokalizowane są integracje i opcja dostosowująca sklepy do działalności międzynarodowej:
      • konfiguracja podstawowa,
      • konfiguracja e-mail SMTP,
      • konfiguracja domeny,
      • konfiguracja panelu,
      • konfiguracja Allegro,
      • formy płatności,
      • formy dostawy,
      • statusy zamówień,
      • powiadomienia SMS,
      • integracje – porównywarki,
      • integracje – przesyłki,
      • integracje – programy F/K,
      • integracje – dodatkowe,
      • znaki wodne,
      • Rest API,
      • języki i waluty,
    • dodatki i usługi – gromadzi wszelkie rozwiązania pomagające w osiągnięciu sukcesu w branży e-commerce oraz ułatwiające Twoją pracę. Znajdziesz tu przede wszystkim szablony graficzne, o których wspominałem już wcześniej:
      • gotowe szablony graficzne,
      • dedykowane szablony graficzne,
      • rozszerzenia sklepu,
      • usługi dodatkowe,
      • usługi partnerów,
    • konto – zakładka skupiona wokół Twojego konta użytkownika. Z jej poziomu możliwa jest podmiana kont bankowych, zmiana planu cenowego czy zarządzanie kontami administratorów. Znajdziesz tu takie opcje, jak:
      • zgłoszenia,
      • płatności,
      • zlecenia,
      • konta administratorów,
      • grupy użytkowników,
      • uprawnienia,
      • dane osobowe;
  • górnego menu – nie jest zbyt rozbudowane, ale ułatwia realizowanie codziennych obowiązków administracyjnych. Możesz skorzystać w tym miejscu z:
    • wyszukania zamówienia,
    • wyszukania klienta,
    • wyszukania produktu,
    • ustawień konta,
    • skrótu do zgłoszeń;
  • widoku głównego – prezentuje opcje dostępne w ramach konkretnej zakładki wybranej z bocznego menu po lewej stronie. W kokpicie głównym, dostępnym po kliknięciu w nazwę platformy, widoczny jest panel administracyjny. Możesz zarządzać jego układem, a prezentować może np.:
    • ostatnie zdarzania (w formie komunikatów),
    • najnowsze zamówienia,
    • sprzedaż i statystyki, m.in.:
      • wartość i ilość zamówień,
      • ilość osób w sklepie,
      • ilość osób zalogowanych,
      • ilość zamówień,
      • ilość wszystkich klientów,
      • ilość dostępnych produktów i aktualny transfer,
      • szczegóły dotyczące produktów,
      • szczegóły dotyczące klientów,
      • polecenia usług dodatkowych dostępnych w serwisie,
      • oferta dodatkowych integracji, które możesz dołączyć do swojego konta.
Panel Selly

Dodawanie produktów w Selly

Jedną z podstawowych funkcji Selly Shop jest dodawanie produktów do bazy. Twój sklep się rozwija, dociera do nowego klienta i zdobywa coraz większy ruch w Google? W takim przypadku rozbudowa asortymentu i zaskoczenie odbiorców nowymi produktami może okazać się kluczem do sukcesu. Przy pomocy opisywanego w tym artykule oprogramowania proces ten nie należy do skomplikowanych. Poradzą sobie z nim nawet osoby samodzielnie zarządzające własnym biznesem.

Aby dodać produkt, rozwiń zakładkę „Asortyment” w lewym menu bocznym. Następnie przejdź do podpunktu produkty. Tam widoczne są wszystkie rzeczy, które masz na sprzedaż. W moim przypadku jest to pokazowa zawartość przykładowego sklepu wygenerowanego przez Selly. Naciśnij zielony przycisk „Dodaj produkt„, widoczny w prawej górnej części witryny.

Dodawanie nowego produktu w Selly

Teraz musisz określić wszystkie szczegółowe parametry, widoczne na karcie produktu. Możesz ograniczyć się wyłącznie do informacji znajdujących się w sekcji „pola obowiązkowe” lub wypełnić też pozostałe pola. Zostały podzielone na kilka kategorii:

  • pola podstawowe:
    • nazwa produktu,
    • kategorie,
    • cena detaliczna (netto, brutto oraz VAT),
    • wyświetlenie;
  • opcje promocji:
    • rodzaj promocji,
    • nazwa dodatkowa,
    • tekst promocyjny,
    • ikona promocji,
    • ceny,
    • produkt jako prezent,
    • kolejność w kategorii,
    • reklama w porównywarkach,
    • Ceneo;
  • sprzedaż hurtowa:
    • grupa rabatowa,
    • obliczona cena w wybranej grupie rabatowej,
    • indywidualne poziomy rabatów;
  • szczegóły produktu:
    • zdjęcia,
    • opis HTML,
    • opis skrócony,
    • filmy,
    • producent,
    • kod producenta,
    • kod EAN,
    • symbol produktu,
    • kod powiązania,
    • nazwa produktu powiązanego,
    • kod PCN,
    • kod importu,
    • aktualizacja przy importach;
  • opcje sprzedaży:
    • stan produktu,
    • gwarancja,
    • status dostępności,
    • dostępność produktu dla porównywarek,
    • czas dostawy,
    • lokalizacja w magazynie,
    • dostępność w magazynach,
    • opcje zamówienia,
    • waga,
    • wymiary,
    • współczynnik do obliczania ceny jednostkowej,
    • produkt gabarytowy;
  • pozycjonowanie:
    • nazwa htaccess,
    • tytuł strony,
    • tag meta description,
    • tag meta keywords,
    • identyfikator produktu kanonicznego,
    • notatka do produktu,
    • notatki dla grup administratorów,
    • blokada edycji karty produktu dla grup,
    • cena zakupu.
Formularz dodawania produktu w Selly

Zabrakło mi w tym miejscu możliwości wykorzystania sztucznej inteligencji przy wypełnianiu części pól. Decyduje się coraz więcej platform do szeroko rozumianej obsługi serwisów internetowych. Być może takie ułatwienie pojawi się w przyszłości.

Po zakończeniu edycji naciśnij przycisk „Zapisz” i gotowe! Zobaczysz kartę nowego produktu, w której możesz wprowadzić podstawowe zmiany.

Widok na produkty w Selly

Jeśli wszystko jest w porządku, możesz wrócić do zakładki produktu. Nową propozycję platforma wyświetli na samym szczycie dostępnych opcji. Widoczne są tam też podstawowe informacje o niej oraz działania, które możesz podjąć:

  • numer porządkowy produktu,
  • nazwa,
  • nazwa dodatkowa,
  • tekst promocyjny,
  • kategoria,
  • cena brutto,
  • poprzednia cena,
  • liczba sztuk,
  • opcja edycji,
  • pogląd,
  • opcja wystawienia produktu na Allegro,
  • usunięcie produktu.
Panel kategorii w Selly

Ile kosztuje Selly?

Jak wspominałem, Selly to platforma płatna. Gorąco polecam założenie sklepu natomiast w wersji testowej, za którą nie trzeba płacić przez 14 dni. To świetny sposób na poznanie tego oprogramowania i ocenienie, czy spełnia ono Twoje oczekiwania. Po tym czasie możesz przejść na jeden z pakietów płatnych. Co istotne, serwis ten nie pobiera żadnej prowizji od klienta za zrealizowane sprzedaże. Dotyczy to wszystkich platform, na których działasz. One same natomiast mogą takie opłaty pobierać, warto więc zwrócić na to uwagę.

Do Twojej dyspozycji jest pięć wariantów, zdecydowanie różniących się od siebie zarówno cenami, jak i zakresem możliwości. Poniżej scharakteryzowałem je wszystkie, uwzględniając ich ceny za miesiąc netto przy opcji płatności rocznej:

  • Selly 1 – kosztuje 25 zł miesięcznie. Jest przeznaczony dla nowych sklepów, które chcą zacząć walczyć o swoją pozycję na rynku. Zapewnia dostęp do m.in.:
    • pomocy technicznej przez system zgłoszeń i telefon,
    • braku prowizji od sprzedaży oraz braku limitów i opłat od ilości zamówień,
    • bramek płatności, kurierów i faktur,
    • limitu produktów, wariantów i opcji (liczone osobno) – 100 tys.,
    • limitu kategorii – 2000,
    • powierzchni dyskowej – 5 GB,
    • miesięcznego transferu – 10 GB;
  • Selly 2 – kosztuje 239 zł miesięcznie. Powstał z myślą o przeciętnej wielkości sklepie, realizującym sprzedaż wielokanałową, ale też zagraniczną. W jego ramach masz dostęp do wszystkiego z planu Selly 1, a ponadto:
    • limitu produktów, wariantów i opcji (liczone osobno) – 300 tys.,
    • powierzchni dyskowej – 10 GB,
    • miesięcznego transferu danych – 50 GB;
  • Selly Pro 1 – kosztuje 719 zł miesięcznie. Dobry dla sklepów i hurtowni o wysokim poziomie automatyzacji. Ze względu na cenę raczej dla przedsiębiorstw działających na rynku od nieco dłuższego czasu lub dynamicznie rozwijających się. Zapewnia to, co mniejsze pakiety, a ponadto:
    • wliczone w abonament modyfikacje sklepu przez nasz zespół programistów i deweloperów – 24 godziny na dowolne prace o wartości cennikowej 4320 zł (możesz wykorzystać je w ciągu pierwszego pół roku),
    • limit produktów, wariantów i opcji (liczone osobno) – 500 tys.,
    • powierzchnię dyskową – 20 GB,
    • miesięczny transfer danych – 200 GB;
  • Selly Pro 2 – kosztuje 1599 zł miesięcznie. To rozwiązanie dla najbardziej wymagających przedsiębiorców działających na wyjątkowo szeroką skalę. Zapewnia więcej swobody i indywidualne podejście, pozwalające na dalszy rozwój. Zapewnia to, co Selly Pro 1, a dodatkowo:
    • wliczone w abonament modyfikacje sklepu przez nasz zespół programistów i deweloperów – 48 godzin na dowolne prace o wartości cennikowej 8640 zł (do wykorzystania w ciągu pierwszego roku),
    • limit produktów, wariantów i opcji (liczone osobno) – milion,
    • limit kategorii – 2000 i możliwość zwiększenia,
    • powierzchnię dyskową – 50 GB,
    • miesięczny transfer danych – 1 TB.
  • Selly Enterprise – wyceniany indywidualnie, zależnie od oczekiwań i wymagań konkretnego klienta. Zapewnia wszystkie opcje dostępne w ramach taryf Pro, a dodatkowo:
    • dedykowanego opiekuna projektu,
    • indywidualnie ustalane zasoby dyskowe i transferu,
    • ustalane warunki SLA,
    • negocjowane warunki prowizji płatności Autopay,
    • nielimitowaną ilość produktów w przydzielonych zasobach,
    • indywidualnie programowane moduły na wyłączność,
    • priorytetową kolejkę obsługi zleceń do programistów, grafików i deweloperów,
    • niezależną infrastrukturę i monitoring,
    • indywidualne warunki umowy,
    • White Label,
    • serwer testowy sklepu.
Cennik Selly

Selly vs alternatywne rozwiązania

Selly nie jest jedyną platformą e-commerce na rynku, pozwalającą na stworzenie i zarządzanie sklepem internetowym. Wystarczy użyć Google, by w kilka sekund znaleźć dla niej szereg alternatyw. Wśród najpopularniejszych wymienić można m.in.:

Trudno jest jednoznacznie określić, która z tych opcji będzie dla Ciebie najlepsza. Wszystko zależy od Twoich wymagań, oczekiwań i możliwości finansowych. Nie bez znaczenia jest też funkcjonalność i wygoda obsługi, czy sprawność działania supportu.

Właśnie dlatego przed wybraniem jednej opcji i związaniem się z nią na dłuższy czas, polecam skorzystać z wersji testowych. Ma je praktycznie każda z wymienionych platform. W ten sposób sprawdzisz ich możliwości. Łatwiej Ci będzie ocenić, która okaże się idealna dla Twojego budżetu i planu dalszego rozwoju działalności internetowej.

Zalety i wady Selly

Zalety Selly

  • darmowy okres testowy,
  • dostępność w modelu SaaS,
  • przystępne cenowo tańsze pakiety, dobre dla mniejszych i przeciętnej wielkości sklepów,
  • bardzo dużo dostępnych funkcji,
  • dostęp do raportów i danych analitycznych,
  • liczne integracje,
  • dostęp do darmowych szablonów,
  • opcja stworzenia sklepu bez znajomości kodowania,
  • polska wersja językowa strony WWW, serwisu,
  • kontakt w języku polskim z działem obsługi – bezproblemowy,
  • rozbudowana baza wiedzy i przydatne poradniki oraz samouczki,
  • opcja migracji sklepu (wraz z bezpłatną konsultacją),
  • rozbudowane możliwości marketingowe.

Wady Selly

  • ograniczone opcje rozbudowy sklepu,
  • możliwości ściśle związane z opłacanym pakietem,
  • dość wysokie ceny w przypadku większych potrzeb,
  • niewiele szablonów darmowych, a część wariantów płatnych ma bardzo wysokie ceny,
  • brak czatu z supportem na żywo,
  • dostępne integracje zależne od wykupionego pakietu,
  • Poczta Polska niedostępna wśród integracji z kurierami,
  • ogrom funkcji początkowo może przytłoczyć nawet bardziej doświadczonych użytkowników.

Profesjonalne sklepy internetowe w kilka chwil. Czy warto skorzystać z Selly?

Selly jest bez wątpienia jedną z ciekawszych propozycji stawianych przed właścicielami sklepów internetowych. Pozwala nie tylko na ich zbudowanie od zera, ale też wspiera proces migracji, rozwoju i dalsze prowadzenie oraz promocję. To kompleksowe narzędzie, dobre zarówno w przypadku początkujących e-biznesów, jak i prężnie działających przedsiębiorstw. Zapewnia ogrom dostępnych integracji, opcji dodatkowych, automatyzacji i funkcji usprawniających działanie firmy.

Z drugiej strony nie ma rozwiązań idealnych. Selly w przypadku bardziej rozbudowanych sklepów staje się rozwiązaniem dość kosztownym. Zabrakło mi w nim ponadto odrobiny nowoczesności w postaci AI wspomagającego tworzenie contentu. W oczy rzuca się też rezygnacja z supportu na czacie na żywo, co w chwili wystąpienia problemów z prężnie działającymi serwisami może być szczególnie irytujące. Na plus ponadto nie działa też ograniczanie integracji zależnie od wykupionego pakietu. Może okazać się, że choć nie potrzebujesz droższego pakietu, to musisz go wykupić, by móc korzystać z jednej, potrzebnej Ci opcji.

Mimo wszystko polecam zapoznać się z Selly i przekonać się, czy sprawdzi się w przypadku Twojego sklepu internetowego. To platforma o ogromnych możliwościach. Sprawdzi się jednak bez problemu zarówno w przypadku potężnych serwisów, jak i początkujących przedsiębiorców. Jej mniejsze pakiety są atrakcyjne cenowo, a zapewniają ogrom funkcji. Wiele różnorodnych planów sprzyja z kolei pracy nad ciągłym rozwojem firmy. Wypróbuj dostępne opcje podczas okresu próbnego i podejmij świadomą, przemyślaną decyzję.

Ocena ogólna
7.71 /10