🍪 Można ciasteczko?

Ta strona chce wykorzystywać pliki cookie do analizowania ruchu oraz mierzenia skuteczności i personalizacji reklam zgodnie z polityką prywatności. Zgadzasz się?

RECENZJE

23 min. czytania

Recenzja RedCart (2024): Test i opinie

Mateusz Mazurek

Mateusz Mazurek

Przedsiębiorca internetowy.
Wydawca i autor blogów. Od ponad 18 lat wymagający klient dziesiątek różnych firm hostingowych.

Test i szczera recenzja RedCart (2024). Opinie o oprogramowaniu sklepu internetowego. Funkcje, Wady i Zalety. Sprawdź!

Spis treści

RedCart – wystartuj z własnym sklepem internetowym

redcart.pl

RedCart

Czym jest platforma RedCart, jak działa i w jaki sposób może pomóc Ci w prowadzeniu internetowego biznesu? Z jej pomocą sklepy działające w sieci mogą wznieść się na zupełnie nowy poziom funkcjonalności.

Platforma RedCart oferuje bardzo różnorodne możliwości związane z sektorem e-commerce. Dzięki niej w Twoim sklepie internetowym pojawi się szereg funkcji przydatnych zarówno dla Ciebie, jak i potencjalnych klientów. Nawiążesz współpracę ze sprawdzonymi firmami kurierskimi oraz bezpiecznymi systemami płatności. Ponadto – jako właściciel sklepu internetowego – zyskasz pełną kontrolę nad swoim e-biznesem. Łatwiejsza będzie nie tylko jego kontrola i zarządzanie, ale też planowanie dalszego rozwoju i umacnianie pozycji na rynku.

Czym jednak charakteryzuje się RedCart i co wyróżnia go na tle konkurencji? Uważnie przyjrzałem się temu rozwiązaniu i dostępnym w jego ramach opcjom. Omówiłem wszystkie jego funkcjonalności, oceniłem budowę kokpitu i praktyczne zastosowania. Ponadto przedstawiłem konkurencyjne oferty i podkreśliłem najważniejsze wady oraz zalety. Wszystko po to, by ostateczny wybór platformy, którego dokonasz, był przemyślany i jak najlepiej dostosowany do Twoich potrzeb.

Co to jest RedCart? Stwórz własny sklep internetowy
Strona WWW RedCart

RedCart to polska platforma e-commerce, która pozwala na tworzenie i zarządzanie sklepem internetowym. Z jego pomocą możesz zbudować od podstaw swoje własne miejsce sprzedażowe w sieci. Zintegrujesz je ponadto z innymi rozwiązaniami zewnętrznymi, niezbędnymi do jego prawidłowego funkcjonowania.

RedCart oferuje wsparcie na każdy etapie prowadzenia działalności e-commerce. Oznacza to, że za jego pośrednictwem możesz nie tylko stworzyć lub przenieść swój e-sklep. Z powodzeniem też będziesz nim zarządzać, promować go oraz optymalizować. Przygotujesz ofertę, wdrożysz promocje i dotrzesz do kolejnych klientów. Nie zaniedbasz przy tym już obecnych odbiorców, pozyskując dane na ich temat, niezbędne do prawidłowego rozwoju przedsięwzięcia.

To platforma opierająca się na modelu SaaS. Oznacza to, że udostępnia swoje funkcje klientom opłacającym comiesięczny abonament w określonej wysokości. Jest dostępna w kilku wariantach cenowych. Dzięki temu jest dostępna zarówno dla małych i średnich sklepów, jak i potężnych przedsiębiorstw z sektora e-commerce. Pozwala ponadto na funkcjonowanie inicjatyw w modelu dropshippingu, dostosowując swoje możliwości do oczekiwań klientów.

Do czego służy RedCart?

RedCart to gotowe oprogramowanie dla firm z sektora e-commerce. Z poziomu panelu administracyjnego pozwala na kompleksową kontrolę nad sklepem oraz wszystkimi kanałami sprzedaży. To znaczne ułatwienie dla rozbudowanych firm, ale i sposób na usprawnienie realizowanych działań. Jego wbudowane funkcje wykorzystasz przede wszystkim do:

  • zbudowania od zera swojego sklepu internetowego (pomogą w tym gotowe szablony),
  • migracji już działającego sklepu WWW do RedCart,
  • monitorowania realizowanych transakcji,
  • obserwowania zamówień,
  • sprzedaży w modelu dropshippingu,
  • sprzedaży międzynarodowej,
  • dodawanie opisów alternatywnych i optymalizacji pod kątem SEO,
  • sprzedaży produktów na innych platformach typu marketplace,
  • sprzedaży mobilnej (mobile commerce),
  • narzędzi ułatwiających działania marketingowe,
  • integracji z hurtowniami.

Może być to zatem Twoje główne „centrum dowodzenia” całym biznesem sprzedażowym w internecie. Pozwoli Ci w jednym miejscu zarządzać sklepem i innymi kanałami, bez potrzeby korzystania z dodatkowych serwisów i rozwiązań zewnętrznych.

Dla kogo jest RedCart?

RedCart został stworzony tak, by sprawdzić się zarówno w przypadku niewielkich sklepów internetowych, jak i rozbudowanych przedsiębiorstw z sektora e-commerce. Jego intuicyjny interfejs ułatwia obsługę nawet przez osoby o niezbyt dużym doświadczeniu w zarządzaniu serwisami WWW. Na żadnym etapie działania nie wymaga ponadto umiejętności kodowania oraz programowania.

Ze względu na polskich twórców jest dostępny w naszym języku – mowa tu zarówno o stronie głównej, jak i supporcie oraz samym interfejsie. To znaczne udogodnienie, które ułatwia naukę obsługi systemu. Wysoką dostępność gwarantuje ponadto przystępny cennik. Pozostaje wyjątkowo konkurencyjny nawet w przypadku najdroższych pakietów dla wymagających klientów.

Tworzenie sklepów internetowych to nie wszystko. Jakie funkcje oferuje RedCart?

Podobnie jak większość platform e-commerce, RedCart w swojej ofercie ma bardzo zróżnicowane narzędzia. By łatwiej było się wśród nich odnaleźć, zostały one podzielone przez twórców na cztery główne kategorie, zależne od przeznaczenia:

  • oferta główna – zawiera podstawowe informacje na temat oferty platformy,
  • wsparcie sprzedaży – informuje o wszelkich narzędziach i opcjach pomocnych w prowadzeniu oraz rozwoju biznesu internetowego,
  • grafika i wygląd sklepu internetowego – odpowiada za warstwę estetyczną Twojego miejsca w sieci,
  • gotowe rozwiązania – jednym kliknięciem możesz wybrać swoją gotową platformę sprzedażową.

Poniższej dokładnie przyjrzałem się każdej z tych możliwości oraz funkcjom oferowanym w ich ramach. Na tej podstawie mogę stwierdzić, że RedCart jest naprawdę wielofunkcyjną platformą, która oferuje imponujące możliwości. Prezentuje ponadto całkiem przystępny stosunek ceny do jakości, choć więcej na ten temat przeczytasz w sekcji poświęconej jej cennikowi.

Oferta

Zgodnie z deklaracją twórców, RedCart łącznie dysponuje ponad 1500 wbudowanymi funkcjami. Są one bardzo zróżnicowane i odpowiadają za najróżniejsze kwestie związane z sektorem e-commerce. Z oczywistych względów nie będę ich wszystkich tutaj omawiał. Skupię się natomiast wyłącznie na tych podstawowych, które mogą Cię zainteresować i sprawdzić się w Twoim sklepie internetowym:

  • dropshipping – to model biznesowy, dzięki któremu będziesz realizować sprzedaż bez samodzielnej obsługi wysyłek i dysponowania własnym magazynem. Możesz liczyć dzięki temu na większe zyski na początku swojej drogi w internetowym biznesie. Zwiększysz asortyment bez inwestowania, budując własną markę, unikając zbędnego ryzyka;
  • bezpieczeństwo i hosting – RedCart oferuje dostęp do własnych serwerów i bezpieczne aktualizacje oprogramowania bez dodatkowych opłat. Możesz liczyć na to, że Twoje miejsce w sieci będzie zgodne z wymogami RODO, a w pakiecie uzyskasz certyfikat bezpieczeństwa SSL. Kopie zapasowe serwisów są wykonywane codziennie, a sam sklep nie wymaga żadnej dodatkowej instalacji;
  • raporty i statystyki – zbieranie danych jest istotne zarówno w przypadku małych sprzedawców, jak i potężnych firm internetowych. Pozwala odkrywać najpopularniejsze produkty, wykrywać błędy w witrynie i sprawdzać źródła klientów. Wszystko to następnie możesz analizować i na tej podstawie wdrażać optymalizacje oraz przeprowadzać zmiany. Odkryjesz raporty dotyczące porzuconych koszyków i lepiej zrozumiesz, co kieruje Twoimi odbiorcami. Jeśli chcesz, masz możliwość skorzystania z Google Analytics dla zdobycia jeszcze dokładniejszych informacji. Wykorzystasz je na swoją korzyść i poprawisz skuteczność działania Twojego sklepu;
  • wsparcie techniczne – dział supportu dostępny jest 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Zdalnie dba o bezpieczeństwo Twojego sklepu i jest gotowy interweniować w kryzysowych sytuacjach. Wsparcie techniczne jest niezależne od wykupionego pakietu, co jest dużą zaletą na tle konkurencji. Zależnie od Twoich potrzeb możesz z niego skorzystać telefonicznie, mailowo oraz poprzez system zgłoszeń elektronicznych. W chwili tworzenia tego artykułu przygotowywane jest również kompleksowe centrum wiedzy dla użytkowników.

Wsparcie sprzedaży

Działanie RedCart nie ogranicza się jedynie do tworzenia i prowadzenia sklepów internetowych. To również wbudowane funkcje oraz integracje wspierające sprzedaż i zwiększające konwersje. Platforma realizuje tę pomoc na różnych poziomach, zależnie od charakteru Twojego biznesu. W sprzedaży produktów mogą zatem pomagać Ci np.:

  • narzędzia marketingowe – platforma RedCart pozwala na sprzedaż wielokanałową oraz wspiera bezpłatnie założenie sklepu na Facebooku. Dodatkowo pozwala na wdrażanie rozmaitych promocji, wyprzedaży, bonów, kuponów czy crosselingu. Z powodzeniem możesz z jej pomocą angażować swoich klientów poprzez newsletter. Przyciągniesz ich ponadto programami lojalnościowymi i niekonwencjonalnymi kanałami sprzedażowymi, takimi jak np. Groupon oraz obecność w porównywarkach. Edycja adresów URL ułatwia tworzenie przyjaznych linków, oprogramowanie ma wbudowane narzędzia SEO, a do Twojej dyspozycji jest automatyczne generowanie mapy strony. Otwierając konto, otrzymasz kupon na 250 zł do Google Ads;
  • sprzedaż międzynarodowa – stwórz i zatowaruj sklep internetowy w języku obcym, przystosowany do sprzedaży na rynkach zagranicznych. Wprowadzaj waluty obce, zarządzaj systemami płatności i konfiguruj odpowiednią stawkę podatkową. Możesz skorzystać z rozbudowanego importu opisów produktów obcojęzycznych z plików. Ponadto otrzymasz 20 proc. zniżki na tłumaczenia od Berlingo;
  • marketplaces – jak już wspominałem, z RedCart możesz sprzedawać produkty w rozmaitych marketplace’ach. Do Twojej dyspozycji jest m.in. Allegro, eBay, Amazon, Ceneo czy Google Shopping. Ta platforma e-commerce pozwala wystawiać rzeczy w różnych kanałach z jednego miejsca, bez niepotrzebnego przelogowywania, usprawniając pracę firmy;
  • mobile commerce – dostosuj swój sklep internetowy do odbiorców mobilnych. Coraz więcej osób przegląda internet na smartfonach. Niektórzy sprzedawcy nie zwracają na ten trend uwagi, przez co na ich platformach występują pewne ograniczenia. Wyróżnij się na ich tle i dopracuj system tak, by działał nienagannie niezależnie od wielkości ekranu, na którym jest oglądany sklep. RedCart Ci w tym pomoże, bo oferuje Responsive Web Desing (RWD). To technika tworzenia witryn responsywnych, czyli dostosowujących się do wielkości urządzenia użytkownika;
  • integracja z Allegro – RedCart w swojej ofercie kładzie znaczny nacisk na integracje z Allegro. Dodatkowo rozwiązanie to jest stosunkowo nowe i głośno promowane. Zgodnie z deklaracją jest to „jedno z najbardziej zaawansowanych narzędzi do wystawiania ofert i obsługi transakcji sprzedażowych” w tym serwisie. Zostało wyposażone w inteligentnego Asystenta Sprzedaży oraz autorski kreator wystawiania ofert. Dysponuje dwukierunkową automatyczną integracją i zapewnia zaawansowane reguły cen i ilości sztuk, a także masowe zarządzanie ofertami. Nie zabrakło ponadto wsparcia dla dropshippingu, Allegro Smart czy cennika dostaw Allegro. By osiągać jak najlepsze wyniki sprzedażowe, możesz ponadto skorzystać z testów A/B;
  • integracje z hurtowniami – współpracujesz z wieloma dostawcami produktów, hurtowniami lub działasz w trybie dropshippingu? To żaden problem, bo w rozwoju sklepu wspierać Cię będzie szereg integracji. Bazy ponad 550 dostawców i hurtowni z Polski i zagranicy w RedCart zapewniają dostęp do ponad 5 mln gotowych produktów. Na życzenie klienta możliwe jest też indywidualne, bezpośrednie zintegrowanie stanów magazynowych z Twoim sklepem. Jedynym wymogiem w takim przypadku jest udostępnianie przez hurtownię elektronicznego cennika (np. w pliku .csv czy .xml).

Grafika i wygląd sklepu internetowego

Sklep internetowy powinien mieć nie tylko bogatą ofertę i przystępne ceny. Równie ważny jest jego odpowiedni wygląd, responsywność i poprawne działanie na różnych urządzeniach. Dzięki temu cały proces zakupowy będzie dla potencjalnych klientów prawdziwą przyjemnością. Będą postrzegać Twoją markę za wiarygodną, chętniej wracać i z czystym sumieniem polecać Twoją firmę znajomym. Za potencjalne spełnienie tej pięknej wizji odpowiadają m.in.:

  • gotowe szablony graficzne – korzystaj z gotowych, darmowych oraz płatnych szablonów graficznych, które dostosujesz do swojej wizji sklepu bez wprowadzania zaawansowanych zmian i kodowania. Do wyboru masz szereg rozmaitych propozycji, dostosowanych do różnych branż i koncepcji. Wszystkie są natomiast nowoczesne, przejrzyste i wstępnie zoptymalizowane pod kątem SEO;
  • pakiety graficzne – gotowe szablony Ci nie odpowiadają lub chcesz stworzyć niepowtarzalną platformę, jedyną w swoim rodzaju? W takim przypadku specjaliści z RedCart mogą przygotować dla Ciebie indywidualny projekt, którego nie ma nikt inny. Nie jest to co prawda opcja darmowa. W dodatku jest dość kosztowna (pakiet Enterprise, którego cena regularna to 19900 zł). Zapewni Ci natomiast wszystko, czego potrzebujesz. Możesz potraktować ją jako inwestycję, która przyciągnie do Ciebie klientów;
  • maska mobilna RWD – opisywana już przede mnie wcześniej technika gwarantująca responsywność Twojego sklepu internetowego;
  • przykładowe realizacje – RedCart udostępnia bazę zrealizowanych w jego ramach projektów. Zostały podzielone na różne kategorie tematyczne, dzięki czemu stanowią doskonałą inspirację również dla Ciebie. Jest wśród nich wiele mniejszych sklepów, ale nie zabrakło również potężnych i znanych marek, co świadczy o uniwersalności tych rozwiązań.

Support i kontakt z RedCart
Pomoc RedCart

Wybierając platformę RedCart, możesz liczyć na szereg rozwiązań wspierających użytkowników na różne sposoby. Mowa tu zarówno o kontakcie z supportem, jak i bazie wiedzy czy rozmaitych rozwiązaniach dodatkowych.

Podstawową formą wsparcia jest kontakt ze specjalistami, który możesz nawiązań na kilka sposobów:

  • dzwoniąc na infolinię: +48 22 22 82 114 (czynna od poniedziałku do piątku od 8:00 do 17:00),
  • wysyłając maila na adres: pomoc@redcart.pl,
  • kontaktując się na Facebooku,
  • kontaktując się na czacie na żywo (jest dostępny z poziomu strony internetowej – dymek czatu w prawym dolnym rogu ekranu).

Centrum pomocy

Pomoc RedCart

Czekając na odpowiedź supportu lub odkrywając funkcjonalności dostępne na platformie, warto przyjrzeć się Centrum pomocy. To baza wiedzy, składająca się z kilku segmentów:

  • pytań i odpowiedzi (FAQ) – znajdziesz tu odpowiedzi na pytania najczęściej zadawane przez użytkowników,
  • webinarów i video – prowadzi do kanału RedCart na platformie YouTube. Znajdziesz tam dziesiątki filmów dotyczących zarówno funkcjonowania samego oprogramowania, jak i całego rynku e-commerce,
  • bazy wiedzy – składa się z rozbudowanych artykułów tłumaczących zagadnienia istotne z perspektywy klientów działających na platformie RedCart. Wszystkie teksty zostały podzielone na szereg kategorii, by ułatwić Ci rozwiązanie problemów, które pojawiły się na Twojej drodze. Do dyspozycji masz m.in. takie opcje, jak:
    • ustawienia,
    • jak rozpocząć?,
    • promocja sklepu,
    • bezpieczeństwo,
    • pomysł na sklep,
    • narzędzia,
    • i wiele innych,
  • bloga – zwiera bardzo dużo artykułów na rozmaite tematy. Nie skupia się na samej platformie, ale całym rynku e-commerce i działalności w internecie.

Program Partnerski

Program partnerski RedCart

Zajmujesz się tworzeniem sklepów internetowych i innych serwisów z branży e-commerce? Możesz zarabiać na poleceniach RedCart swoim klientom. Program partnerski tej platformy działa w dość standardowy sposób i opiera się na systemie prowizyjnym. Wystarczy zatem, że:

  1. zarejestrujesz się w Programie Partnerskim,
  2. pobierzesz gotowe materiały marketingowe i edukacyjne,
  3. polecisz platformę swoim odbiorcom,
  4. odbierzesz prowizję.

Wsparcie e-biznesu

Akademia e-commerce RedCart

Prowadzenie sklepu internetowego wymaga ciągłego rozwijania swojej wiedzy i umiejętności. Musisz nadążać za aktualnymi trendami i zmianami, które przekładają się na popularność wśród internautów. RedCart może Ci w tym w znacznym stopniu pomóc. Odpowiadają za to dwa podstawowe narzędzia.

Pierwszym jest Akademia E-commerce. Zgodnie z informacją twórców, jest to „największy projekt edukacyjny w Polsce, skierowany do osób zainteresowanych sprzedażą w internecie”. Co więcej, jest dostępny w dwóch wersjach, zależnie od Twoich potrzeb:

  • Dla początkujących Sprzedawców,
  • Dla oczekujących większej sprzedaży.

W jego ramach do Twojej dyspozycji jest ponad 50 lekcji o szeroko pojętej branży e-commerce.

Drugim rozwiązaniem jest dostęp do darmowych e-booków oraz poradników. Możesz je pobrać bezpośrednio ze strony platformy. W momencie pisania tego artykułu dostępne są cztery pozycje:

  • Sklep internetowy w modelu dropshipping. Rozwiązania technologiczne, prawo, obowiązki sprzedawcy.;
  • Jak wybrać platformę e-commerce? 10 kluczowych parametrów do porównania;
  • Jak założyć sklep internetowy?;
  • Poradnik dla Sprzedawcy. Obowiązki informacyjne na stronie sklepu internetowego.

Integracje RedCart
Integracje RedCart

Wśród funkcjonalności i możliwości RedCart bardzo istotną rolę odgrywają integracje. Ich lista jest imponująco długa, więc oczywiście nie będę wymieniał ich wszystkich. Część jest całkowicie darmowa, ale skorzystanie z niektórych może być dodatkowo płatne. Dla ułatwienia sami twórcy podzielili je na kilka kategorii, w zależności od zakresu ich działania:

  • hurtownie, np.:
    • treevi,
    • Vagnerpool,
    • Rabalux,
  • hurtownie dropshipping, np.:
    • HeyPoster,
    • WallMarket,
    • PrimoHurt,
  • serwisy aukcyjne, pasaże, np.:
    • Marketplace Morele,
    • Domodi,
    • Allegro,
  • płatności, np.:
    • Walutomat,
    • Tpay.com,
    • PayU,
  • systemy ratalne, leasing, np.:
    • Credit Agricole,
    • Santander Consumer Bank,
    • i-Raty oraz i-Leasing,
  • kurierzy, np.:
    • Poczta Polska,
    • Kurier InPost,
    • GLS,
  • porównywarki cen, np.:
    • Ceneo,
    • Skąpiec,
    • Google Zakupy (Google Merchant Center),
  • marketing i promocja, np.:

Narzędzie do tworzenia sklepu internetowego i nie tylko. Jak RedCart działa w praktyce?

Wiesz już, jak wiele rozmaitych funkcji platforma RedCart na do zaoferowania swoim klientom. W jaki sposób jednak obsługa takiego ogromu narzędzi wygląda w praktyce? Poniżej znajdziesz szczegółowy opis tego oprogramowania. Najpierw przyjrzałem się całemu procesowi zakładania konta, a następie omówiłem jego interfejs. Na końcu umieściłem instrukcję wyjaśniającą, w jaki sposób – krok po kroku – przebiega dodawanie nowych produktów do sklepu.

Jak założyć konto w RedCart?

RedCart to płatne oprogramowanie, dostępne w modelu SaaS. Wymaga wobec tego comiesięcznego opłacania abonamentu zgodnego z wybranym pakietem. Przez pierwsze 14 dni jednak możesz korzystać z niego zupełnie za darmo, w ramach okresu testowego. Nie wymaga to nawet podawania danych karty bankowej. Z tej opcji też skorzystam ja, by zaprezentować Ci, w jaki sposób uruchomić nowe konto.

Pierwszym krokiem jest oczywiście wejście na stronę internetową serwisu. Następnie naciśnij niebieski przycisk „Wypróbuj teraz!„. Znajdziesz go w prawym górnym rogu ekranu. Alternatywnie możesz od razu wpisać swój e-mail w pustym polu na środku witryny i kliknąć „Wypróbuj bezpłatnie„.

Rejestracja w RedCart

Skorzystałem z przycisku w górnym prawym rogu. W następnym kroku muszę więc:

  • podać adres e-mail,
  • wpisać telefon komórkowy (zostanie na niego wysłane tymczasowe hasło),
  • potwierdzić, że nie jestem robotem.

Tyle wystarczy, by sklep został uruchomiony. W wiadomości SMS otrzymasz jego tymczasowy adres oraz hasło do logowania (które później możesz zmienić). Aby przejść do swojego nowego miejsca w sieci, wystarczy tylko, że naciśniesz czerwony przycisk „Wejdź do swojego sklepu” i wprowadzisz dane otrzymane w SMS-ie.

Założony Sklep RedCart

Po zalogowaniu zyskasz dostęp do samouczka. Przeprowadzi Cię on przez wszystkie funkcje dostępne w ofercie, choć potrzeba na to nieco czasu (może to zająć nawet 30 minut). Na podany w formularzu numer telefonu otrzymasz także informację na temat opiekuna swojego konta. Jest tam jego adres e-mail, na który możesz napisać, jeśli chcesz skorzystać ze wsparcia przy zakładaniu sklepu.

Interfejs RedCart – przegląd

Przyszedł czas przejść do tego, co z perspektywy użytkowników wydaje się szczególnie istotne – wyglądu kokpitu. To często od jego budowy i przemyślanej struktury zależy, czy funkcjonalność oprogramowania Cię zadowoli. Duża liczba opcji potrafi bowiem być użyteczna, ale też skutecznie przytłacza. Jak to wygląda w tym przypadku?

Przede wszystkim główny widok W RedCart jest dość przejrzysty, mimo wyświetlania wielu parametrów. Składa się jedynie z dwóch głównych pól:

  • głównego menu górnego – w tym miejscu zgromadzone zostały wszystkie najważniejsze funkcje platformy. Twórcy podzielili je na kilka kategorii, w obrębie których rozmieszczono poszczególne rozwiązania. Do wszystkich możesz trafić, korzystając z rozwijanych wstążek menu. Do Twojej dyspozycji pozostają zatem takie zakładki, jak:
    • klienci i zamówienia – tutaj znalazły się wszystkie narzędzia odpowiedzialne za szeroko rozumiane zamówienia i zarządzane klientami. Możesz kontrolować z tego miejsca nie tylko realizowane zlecenia, ale też wysyłkę paczek, płatności, faktury czy współpracę z kurierami. Do Twojej dyspozycji są takie opcje, jak:
      • zamówienia,
      • klienci,
      • wysyłka produktów,
      • płatności,
      • wiadomości,
      • kurierzy,
      • faktury,
      • Manager Paczek;
    • produkty – sekcja w całości poświęcona asortymentowi. Możesz z jej poziomu zarówno dodawać, jak i edytować oraz zarządzać produktami. Zawiera usprawnienia integracji z hurtowniami i producentami, a także pozwala na zarządzanie cenami czy tworzenie grup produktów. Składa się z takich sekcji, jak:
      • kategorie,
      • produkty,
      • dostawa,
      • cechy,
      • szablony protokołów,
      • producenci,
      • dostawcy,
      • komentarze,
      • eksport,
      • import,
      • grupy cenowe,
      • serie,
      • kolekcje;
    • ustawienia – zawiera wszelkie dane dodatkowe sklepu, istotne z punktu widzenia prowadzonej działalności. Umożliwia dostosowanie serwisu do konkretnej branży, w której działasz, i sprzedawanego asortymentu. Znajdziesz tu:
      • podstawowe ustawienia,
      • komponenty,
      • drugi,
      • podatki,
      • domeny,
      • waluty,
      • kraje,
      • języki,
      • pracownicy,
      • moje konto,
      • magazyny,
      • jednostki miary,
      • szablony wiadomości,
      • przekierowania 301;
    • wygląd sklepu – wszystkie opcje skupione na aspekcie estetycznym, funkcjonalnym i contentowym Twojego serwisu. Możesz tu nie tylko wybrać szablon, ale i go odpowiednio dostosować oraz wprowadzić dodatkowe rozwiązania, których potrzebujesz. Znalazły się tu:
      • szablony,
      • układ sklepu,
      • nawigacja,
      • strona główna,
      • infoboxy,
      • strony informacyjne,
      • widgety,
      • markety zdjęć,
      • blog,
      • paski informacyjne,
      • wygląd formularzy,
      • kreator checkboxów,
      • dodatkowe treści,
      • okna pop-up,
      • stopka;
    • marketing i integracje – zawiera narzędzia wspierające sprzedaż, promowanie marki oraz integrację z rozwiązaniami zewnętrznymi. Dzięki ich wsparciu rozwój Twojego sklepu będzie znacznie łatwiejszy i szybciej dotrzesz do nowych odbiorców. Pomogą Ci w tym:
      • kupony rabatowe,
      • kreator rabatów,
      • bony,
      • newsletter,
      • porównywarki cen,
      • integracje,
      • reguły powiadomień,
      • Asystent Sprzedaży,
      • Allegro;
    • raporty – sekcja w całości poświęcona rozwiązaniom analitycznym i raportowaniu. Jej zaletą jest to, że prezentuje zarówno dane zbiorcze, jak i dotyczące bardzo szczegółowych działań i konkretnych przedziałów czasowych. Dzięki temu zyskasz lepszy obraz funkcjonowania swojego sklepu. Lepiej zrozumiesz zachowania klientów i szybciej dostrzeżesz błędy, których naprawa przyniesie pozytywne skutki. Są tu dla Ciebie dostępne takie rozwiązania, jak:
      • raport sprzedaży,
      • bestsellery,
      • ranking kupujących,
      • ranking słów,
      • wysyłka,
      • płatności,
      • magazyn,
      • oceny produktów,
      • porzucone koszyki;
    • centrum wiedzy – gromadzi główne informacje na temat Twoich sklepów, zdarzeń czy logów. Zawiera ponadto przydatne informacje dotyczące działania serwisu oraz sekcję dodatków, którzy mogą okazać się przydatne. Są tu:
      • Twoje sklepy,
      • dziennik zdarzeń,
      • dziennik logów,
      • rozliczenia,
      • materiały pomocnicze,
      • dodatkowe możliwości;
    • sklep – w zbiorczy, minimalistyczny sposób, podsumowanie działalność sklepu;
    • ustawienia profilu – możesz z tego poziomu zarządzać swoim kontem użytkownika. Wylogujesz się, zmienisz dane, sprawdzisz informacje dotyczące rozliczenia czy swoje sklepy;
    • cache – pozwala sprawdzić aktualny stan pamięci podręcznej cache i ostatnio usuwane wpisy;
  • widoku głównego – zajmuje najwięcej miejsca na ekranie. Prezentuje zawartość wszystkich opisanych powyżej zakładek, do których przejdziesz. W przypadku widoku głównego, który włączysz, naciskając logo platformy, znajdziesz takie dane, jak:
    • sprzedaż w bieżącym miesiącu,
    • sprzedaż w bieżącym roku,
    • zamówienia w bieżącym roku,
    • średnia wartość koszyka w bieżącym roku,
    • sprzedaż miesięczną,
    • aktualne saldo,
    • ilość produktów,
    • ilość klientów,
    • ilość subskrybentów,
    • ostatnie zamówienia,
    • zamówienia w ostatnim roku,
    • klienci w ostatnim roku,
    • sprzedaż produktów w ostatnim roku.
Panel RedCart po zalogowaniu

Jak dodawać produkty do własnego sklepu internetowego w RedCart?

Chcesz dodać produkty do swojego sklepu w RedCart? To jedna z podstawowych funkcji, korzystanie z niej jest więc wyjątkowo intuicyjne. Jak zapewne się już domyślasz, wszystko jest realizowane z poziomu zakładki „Produkty”. Po najechaniu na nią możesz z rozwijanego menu bezpośrednio wybrać opcję „Produkty” -> „Dodaj produkt„.

W ten sposób trafisz bezpośrednio do odpowiedniego formularza. Alternatywnie możesz otworzyć podstronę „Produkty”, a w niej wybrać zielony przycisk „Dodaj”. Znajdziesz go w prawym górnym rogu, nad listą dostępnego asortymentu.

Dodawanie produkty w RedCart

Po przejściu do formularza zobaczysz, że składa się on z wielu kategorii. Musisz wypełnić jednak wyłącznie te puste pola, przy których znajduje się czerwona gwiazdka. Pozostałe to informacje dodatkowe. Dzięki nim natomiast zwiększasz szansę na zakup, dostarczając potencjalnym klientom więcej istotnych dla nich szczegółów. Do wypełnienia masz takie dane, jak m.in.:

  • podstawowe informacje:
    • nazwa produktu,
    • waga,
    • kod dostawy i kreskowy,
    • rodzaj produktu,
    • gwarancja,
    • status produktu,
    • czas realizacji zamówienia i inne;
  • cena i podatki;
  • zdjęcia produktu;
  • kategorie produktu;
  • opis produktu (pełny i skrócony);
  • szablony produktów;
  • opcje do produktów;
  • magazyn;
  • pliki dodatkowe;
  • jednostka pojemności;
  • słowa kluczowe do wyszukiwarki;
  • łączenie produktów;
  • SEO:
    • adres URL strony,
    • tytuł podstrony,
    • opis strony,
    • słowa kluczowe dla wyszukiwarek,
    • dodatkowe meta tagi;
  • prezentacje video z YouTube;
  • notatki;
  • serie;
  • produkty komplementarne.
Nowy produkt - formularz RedCart

Po uzupełnieniu wszystkich informacji, na których Ci zależało, naciśnij zielony przycisk „Zapisz i wyjdź”. System automatycznie przekieruje Cię do zakładki „Produkty”. Jeśli cały proces przebiegł prawidłowo, zobaczysz na liście nową pozycję. Wraz z nią widoczne będą podstawowe informacje na jej temat oraz szereg możliwych do wykonania akcji:

  • nazwa produktu,
  • ilość sztuk,
  • cena,
  • aktywność,
  • opcja edycji,
  • możliwość dodania zdjęć produktu,
  • opcja dodania notatek.
Lista produktów w panelu RedCart

Ile kosztuje RedCart?

RedCart nie jest serwisem darmowym. Jeśli chcesz z niego skorzystać, najpierw sprawdź cennik. To pozwoli Ci ocenić, czy jest to rozwiązanie mieszczące się w Twoich oczekiwaniach finansowych. Ze względu na model SaaS, jest to system dostępny w ramach trzech pakietów cenowych. Muszę natomiast przyznać, że są one dość przystępne cenowo, rozbudowane i uniwersalne.

Zależnie od kwoty, zyskujesz dostęp do mniej lub bardziej kompleksowych funkcjonalności. Poszczególne rozwiązania są natomiast na tyle różnorodne, że coś dla siebie znajdą zarówno małe sklepy, jak i większe przedsiębiorstwa z sektora e-commerce.

Do Twojej dyspozycji jest:

  • pakiet Micro – kosztuje 29 zł miesięcznie. Jest przeznaczony głównie dla małych sprzedawców, którzy dysponują własnym magazynem. Jego najistotniejsze cechy to:
    • 1000 produktów,
    • brak integracji z hurtowniami,
    • 1 administrator sklepu,
    • 0 proc. prowizji od sprzedaży,
    • brak limitów i opłat do zamówienia,
    • hosting dla sklepu w cenie,
    • dostęp do kurierów, płatności i faktur,
    • bezpłatne szablony graficzne sklepu,
    • dwustronna integracja z Allegro,
    • pełna integracja z platformą hurtową Droplo.com;
  • pakiet Plus – kosztuje 39 zł miesięcznie. Doskonale sprawdzi się w przypadku nieco większych sklepów internetowych. Wspiera sprzedaż zarówno przez Allegro, jak i w dropshippingu. Oprócz cech z niższego pakietu oferuje dodatkowo:
    • 25 tys. produktów,
    • 1 integrację z wybraną hurtownią w cenie,
    • 3 administratorów sklepu;
  • pakiet Premium – kosztuje 49 zł miesięcznie. Sprawdzi się w przypadku największych sklepów, sprzedających swoje produkty wielokanałowo. Oprócz opcji dostępnych w niższym pakiecie zapewnia również:
    • 150 tys. produktów,
    • 10 integracji z wybranymi hurtowniami (kolejne integracje dodatkowo płatne zgodnie z ceną konkretnego rozwiązania),
    • 50 administratorów sklepu.

Z każdej z tych opcji możesz korzystać przez 14 dni zupełnie za darmo w ramach okresu testowego. Nie wymaga to podawania danych konta bankowego czy karty płatniczej. Dodatkowo, jeśli nie możesz zdecydować się na jedno rozwiązanie, zadzwoń pod numer 22 22 82 114. W ten sposób porozmawiasz ze specjalistą z sektora e-commerce. Jego rolą jest wysłuchanie Twoich potrzeb i oczekiwań, a następnie pomoc przy podjęciu ostatecznej decyzji i wyborze najlepszego planu.

Cennik RedCart

Platforma oferuje oprócz standardowych pakietów dostęp do szeregu usług dodatkowych. Są one dostępne w ramach planów specjalnych, skupionych wokół określonych funkcjonalności. Mowa tu o takich rozwiązaniach, jak m.in.:

  • pakiet Enterprise – pozwala na stworzenie indywidualnego pakietu graficznego dla Twojego sklepu. Kosztuje 19900 zł, choć w momencie pisania tego tekstu obowiązuje promocja zmniejszająca cenę do 14900 zł. W ramach wykupienia tej opcji możesz liczyć na:
    • projekt RWD, składający się ze strony głównej, karty produktu i listy produktów,
    • sklep dostosowany do urządzeń mobilnych,
    • maksymalnie 3 wersje projektu,
    • maksymalnie 6 cykli zmian w projekcie,
    • 5 banerów graficznych,
    • logotyp wektorowy,
    • Favicon,
    • maksymalny czas pracy zespołu projektowego – 75 godzin,
    • dostęp do RedCart App,
    • kontakt z grafikiem,
    • popup z newsletterem,
    • szablon newsletter,
    • pełne wdrożenie projektu,
    • testy powdrożeniowe,
    • gwarancja 12 miesięcy,
    • indywidualnie ustalany termin pierwszego projektu,
    • możliwe wprowadzenie indywidualnych modyfikacji,
    • projekt graficzny strony bloga w sklepie,
    • widget graficzny w sklepie,
    • indywidualny opiekun projektu,
    • crosseling w koszyku,
    • możliwe włączenie White label;
  • dedykowane pakiety dla e-sklepów (ich jednorazowy koszt należy dodać do wybranego planu abonamentowego):
    • Standard – kosztuje 397 zł i oferuje:
      • gotowy szablon graficzny sklepu w wersji Standard,
      • 1 baner graficzny;
    • Pro – kosztuje 4597 zł i oferuje:
      • gotowy szablon graficzny w wersji Premium,
      • 2 banery graficzne,
      • dostęp do Akademii E-commerce,
      • 12 miesięcy konto na akademia.droplo.com,
      • pomoc przy pierwszym imporcie produktów do hurtowni,
      • domenę sklepu .pl i jedną skrzynkę pocztową,
      • 1 godzinę indywidualnego szkolenia z obsługi sklepu,
      • profesjonalny e-book – Marketing sklepu internetowego;
    • Exclusive – kosztuje 8597 zł i oferuje opcje z tańszego pakietu, a dodatkowo:
      • gotowy szablon graficzny sklepu w wersji Premium,
      • 5 banerów graficznych,
      • 2 skrzynki pocztowe do domeny sklepu .pl,
      • 2 godziny indywidualnego szkolenia z obsługi sklepu,
      • miesiąc indywidualnego wsparcia opiekuna,
      • dostęp do zamkniętej grupy sprzedawców.

Te dodatkowe rozwiązania na pierwszy rzut oka wydają się dość drogie. Wrażenie to potęguje fakt, że trzeba do niektórych z nich doliczyć jeszcze opłatę abonamentową. Polecam jednak zwrócić uwagę na to, jak bogata jest ich oferta. Zapewniają dostęp do naprawdę wielu przydatnych opcji. Zamówienie ich wszystkich oddzielnie, np. u różnych specjalistów, prawdopodobnie wygenerowałoby podobne (albo nawet znacznie większe) koszty. W tym przypadku wartością dodaną jest też wygoda, bo wszystko realizowane jest z poziomu jednej platformy. Moim zdaniem są to zatem propozycje warte rozważenia – szczególnie dla osób, które chcą się wyróżnić w swojej branży.

RedCart vs alternatywne rozwiązania

Rynek e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie, a zakupy online robią miliony ludzi na całym świecie. Trudno się wobec tego dziwić, że do wyboru jest znacznie więcej platform sklepów e-commerce, niż tylko RedCart. Wśród jego głównych, rywali, cieszących się ogromną popularnością zarówno w Polsce, jak i na arenie międzynarodowej, znalazły się m.in.:

Bez wątpienia atutem RedCart w tym zestawieniu jest fakt, że to polski serwis. W tej kategorii może konkurować jedynie z Selly. Dzięki temu jest skupiony w znacznym stopniu na naszym rynku. Widać to choćby w spisie integracji, gdzie nie brakuje rodzimych przedsiębiorstw. Zaletą jest ponadto polskojęzyczna obsługa orz support, które w rozwiązaniach międzynarodowych zostały pominięte.

To jednak nie są argumenty przesądzające o jego doskonałości. Jak zawsze zachęcam szczególnie do skorzystania z każdego z wymienionych serwisów. Wszystkie mają okresy próbne, dzięki którym poznasz zasady ich funkcjonowania. To ułatwi Ci podjęcie decyzji, który z nich będzie najlepszy dla Twojego biznesu. Warto ponadto sprawdzić ich cenniki i przekonać się, jak wygląda w ich przypadku stosunek ceny do jakości.

Zalety i wady RedCart

Zalety RedCart

  • kupon Google Ads o wartości 250 zł,
  • brak prowizji od sprzedaży,
  • brak limitów i dopłat za zamówienia,
  • zaawansowana i darmowa integracja z Allegro,
  • integracje z usługodawcami popularnymi na polskim rynku,
  • możliwość stworzenia unikatowego sklepu internetowego,
  • bardzo dużo integracji,
  • intuicyjny interfejs użytkownika,
  • polska wersja językowa strony i kokpitu,
  • polskojęzyczny support,
  • rozbudowana baza wiedzy,
  • atrakcyjne ceny pakietów abonamentowych,
  • darmowy okres testowy bez konieczności podawania danych karty płatniczej,
  • bezpłatna integracja z hurtownią klienta w dwóch droższych pakietach cenowych,
  • wbudowane narzędzia SEO.

Wady RedCart

  • ograniczona liczba darmowych integracji z hurtowniami,
  • brak integracji z hurtowniami w najtańszym pakiecie,
  • część integracji jest płatna,
  • brak nowoczesnych rozwiązań wykorzystujących AI,
  • brak pakietu darmowego,
  • certyfikat SSL dostępny wyłącznie w najdroższym pakiecie.

Sklep internetowy z RedCart. Czy warto z niego skorzystać?

Zdecydowanie uważam, że RedCart jest propozycją wartą rozważenia. To polski serwis, który mimo rewelacyjnej oferty cieszy się mniejszą popularnością od międzynarodowych gigantów. Ma natomiast bardzo dużo do zaoferowania i to w przystępnych cenach. Z jego pomocą z powodzeniem założysz nowy sklep lub zajmiesz się rozwojem już istniejącego. Do Twojej dyspozycji pozostają wszystkie standardowe usługi oferowane przez platformy e-commerce. Dodatkowo możesz jeszcze skorzystać z rozbudowanej listy integracji oraz indywidualnych projektów. Pomogą Ci wyróżnić się na rynku, a z poziomu jednej platformy będziesz zarządzać swoją firmą, nadzorować ją, promować i modernizować.

Recenzja nie byłaby kompletna, gdybym poprzestał na samych superlatywach. Jak każdy serwis, RedCart ma pewne wady. Za najbardziej irytującą uważam bardzo okrojone działanie najtańszego pakietu. Lepiej już poświęcić te 10 zł miesięcznie więcej i zdecydować się od razu na pakiet Plus. Zabrakło mi tu ponadto nieco nowoczesności. Przydałby się bardziej rozbudowany kreator automatyzacji oraz wprowadzenie generatorów AI, np. przy optymalizacji SEO. Polecam ponadto uważnie przyjrzeć się liście integracji (np. z hurtowniami). Część z nich jest dodatkowo płatna, a w ramach oferowanych pakietów darmowa jest tylko ich ograniczona ilość. Może więc okazać się, że koszty miesięcznie nieoczekiwanie wzrosną.

Każdy klient ma inne oczekiwania, potrzeby i plany rozwoju swojego przedsiębiorstwa. Najpierw zastanów się więc bardzo dokładnie, czego wymagasz od platformy e-commerce. Następnie natomiast sprawdź, czy RedCart wszystko to oferuje. Jeśli tak, to zapewne mieściło się to będzie w przyzwoitym budżecie, biorąc pod uwagę atrakcyjny cennik. Mimo to natomiast porównaj go jeszcze z konkurencyjnymi rozwiązaniami. Jeśli żadne z nich nie zaproponuje więcej funkcji w zbliżonej cenie, to polskie rozwiązanie może być najlepszą opcją dla Ciebie.

Ocena ogólna
7.83 /10