Test i szczera recenzja WhitePress (2024). Opinie o platformie do content & influencer marketingu. Funkcje, Wady i Zalety. Sprawdź!
Spis treściWhitePress – content & influencer marketing
whitepress.com
Co to jest WhitePress, jak działa i w jakich sytuacjach może okazać się pomocny? Nie jest to typowe narzędzie dla agencji SEO i specjalistów od pozycjonowania. Sprawdzę, w czym zatem może Ci pomóc.
WhitePress to popularne narzędzie SEO odpowiadające za szeroko pojęty content marketing. Korzystają z niego dziesiątki osób prowadzących różnego typu e-biznesy. Jego zaletą jest natomiast uniwersalność. Oferuje bowiem bardzo zróżnicowane usługi. Są one skierowane do użytkowników, którzy wiedzą, jak wiele mogą osiągnąć za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
W tej recenzji dokładnie przyjrzałem się wszystkiemu, co oferuje WhitePress. Opisałem zasady jego działania, podstawowe zadania oraz wszystkie dostępne funkcje. Skupiłem się na profilach potencjalnych użytkowników, ich wsparciu oraz działaniu serwisu w praktyce. Znalazłem opinie na jego temat. Porównałem go do innych rozwiązań dostępnych na rynku i wymieniłem najważniejsze zalety oraz wady. Dzięki temu ocenisz, czy to właśnie z jego pomocą będziesz docierać do nowych, potencjalnych klientów.
Co to jest WhitePress?
Polska firma WhitePress sp. z o.o. stworzyła platformę, która szybko znalazła uznanie na rynku międzynarodowym. Pozwala realizować działania z zakresu content marketingu oraz influencer marketingu. Z jej pomocą Twoje strony internetowe mogą być promowane w wielu miejscach w internecie. To sposób na to, by przyciągnąć uwagę odbiorcy, zwiększyć rozpoznawalność, skalę działania, a ostatecznie również zyski.
Działania content marketingowe, realizowane przy pomocy WhitePress, mogą przyjmować różnorodną formę. Zależnie od Twoich potrzeb możesz wykorzystać tę platformę do tworzenia i publikacji artykułów, jak i promocji treści czy pozyskiwania danych analitycznych. Co więcej, sprawdzi się ona zarówno w przypadku osób promujących się, jak i umożliwiających promocję. Jest przydatna „po dwóch stronach” działań marketingowych.
Do czego służy WhitePress?
WhitePress oferuje własną technologię służącą do szeroko rozumianej promocji marki. Z pomocą tej platformy możesz dotrzeć właściwymi komunikatami prosto do potencjalnych klientów. Z drugiej strony, masz też szansę stać się wydawcą i zacząć zarabiać na współpracy z inicjatywami, którym zależy na promocji. Wszystko zależy od tego, w którym kierunku chcesz się rozwijać.
Można powiedzieć, że WhitePress ma cztery podstawowe zadania:
- tworzenie content marketingu – gwarantuje jasne zasady zlecania i tworzenia treści różnego typu. Do usług reklamodawców są liczni copywriterzy oferujący tworzenie artykułów sponsorowanych, artykułów eksperckich, notek prasowych, infografik itd.;
- dystrybucja treści stworzonych przez copywriterów i ekspertów – w łatwy sposób możesz skorzystać z tzw. giełdy treści. Jest to platforma łącząca reklamodawców z wydawcami odpowiadającymi na ich potrzeby;
- publikacja artykułów w danym serwisie – pośredniczenie między wydawcami i reklamodawcami w zakresie publikacji materiałów (artykułu content marketingowe i sponsorowane);
- pozyskiwanie ruchu – artykuły promowane przy pomocy kampanii rozliczanych na podstawie klarownych stawek CPC.
W dalszej części mojej recenzji dokładnie omówię wszystkie funkcje, które są do wykorzystania w WhitePress. Zobaczysz ich możliwości i potencjał zarówno w zakresie content i influencer marketingu, jak i SEO czy branży e-PR.
Dla kogo jest WhitePress?
Ogromną zaletą WhitePressa jest to, że to platforma uniwersalna. Może przydać się zarówno kreatorom contentu, jak i osobom, które chcą zlecić jego stworzenie. Połączy ich jednocześnie z właścicielami miejsc, na których mogą być dalej promowane. To zdecydowane ułatwienie dla użytkowników, którzy chcą mieć wszystko w zasięgu ręki.
Na podstawie dostępnych funkcjonalności WhitePress przygotował swoją ofertę dla:
- wydawców – są to wszyscy właściciele blogów i stron internetowych, chętni do publikacji u siebie treści reklamowych. Oczywiście muszą oni najpierw przejść weryfikację i spełnić określone przez platformę warunki. Niezbędne jest też podanie odpowiedzi na najważniejsze pytania dotyczące działalności, m.in. miesięcznego ruchu, ceny publikacji, tematyki itd.;
- dziennikarzy i copywriterów – są to wszystkie osoby prowadzące działalność twórczą (profesjonalnie lub dodatkowo). Mowa tu o twórcach przygotowujących artykuły, różnego rodzaju materiały tekstowe reklamowe, infografiki itd.;
- influencerów – propozycja dla wszystkich osób rozwijających markę osobistą w internecie. Dzięki wsparciu WhitePress do reklamodawców mogą dotrzeć m.in. influencerzy prowadzący blogi, vlogi czy działające w mediach społecznościowych;
- reklamodawców – to użytkownicy zlecający dane artykuły i materiały do napisania oraz opublikowania we wskazanym miejscu.
W oparciu o tak liczne zastosowania WhitePressa można powiedzieć zatem, że sprawdzi się on w przypadku każdego, kto chce zaistnieć w internetowej dżungli. Opracowana strategia contentowa zostanie dzięki niemu wzbogacona o porcję linków pochodzących z rzetelnych źródeł. Nie zawiedzie ponadto twórców, autorów i specjalistów. Zależnie od potrzeb i wykonywanych działań korzystać z niego mogą:
- właściciele stron internetowych,
- właściciele blogów i różnego innego typu miejsc w sieci,
- pracownicy agencji interaktywnych,
- pracownicy domów mediowych,
- agencje SEO,
- agencje PR,
- freelancerzy (specjaliści SEO, PR-owcy, copywriterzy, content writerzy i inni),
- i wielu innych.
Funkcje WhitePress dla reklamodawców
Na stronie WhitePress można znaleźć szereg funkcji, dostosowanych do potrzeb różnego typu użytkowników. Zapewne część z nich nie będzie skierowana bezpośrednio do Ciebie. Zależy bowiem, czy chcesz zlecić reklamę, czy też samemu rozpocząć publikowanie artykułów na swojej stronie internetowej. Nie brak ponadto osób zajmujących się tworzeniem takich materiałów. Dla nich ta platforma jest pewnego rodzaju „zleceniodawcą”.
Przyjrzałem się wszystkim najważniejszym funkcjom WhitePressa, dostosowanym do konkretnego typu użytkowników. Zacząłem od standardowego wykorzystania tego serwisu, z perspektywy osoby zlecającej reklamę. Chcesz dowiedzieć się, co możesz zyskać w tym zakresie? Poniżej znajdziesz opisy i przykłady, które rozwieją wszystkie Twoje wątpliwości.
Publikacja artykułów
WhitePress umożliwia publikację artykułów na ponad 91200 stron internetowych o zróżnicowanym charakterze. To gwarantuje ogromne możliwości osobom, które liczą na:
- reklamę swojej marki,
- reklamę swojego miejsca w sieci,
- pozyskanie linkowania generującego ruch do ich strony internetowej,
- rozbudowanie link buildingu sprzyjającego SEO.
Zaletą tej platformy jest to, że reklamodawca może swobodnie i samodzielnie poszukiwać portali, na których chce opublikować artykuł. Do Twojej dyspozycji jest ogromna baza, której przeszukiwanie ułatwiają filtry. Każda propozycja jest dokładnie opisana i uwzględnione są wszystkie jej warunki. Dzięki temu możesz dość szybko znaleźć rozwiązanie dostosowane zarówno do Twoich potrzeb, jak i budżetu.
Cały proces publikacji nie zajmuje wiele czasu i jest naprawdę łatwy. Opiera się na czterech głównych krokach:
- dodanie gotowego artykułu lub zamówienie nowego (może stworzyć go copywriter lub dziennikarz WhitePress, jak i sam wydawca);
- wybranie portalu z najlepszą ofertą;
- zlecenie publikacji materiału i oczekiwanie na jego udostępnienie;
- analizowanie efektów publikacji.
Warto podkreślić, że każdy z opublikowanych artykułów jest monitorowany przez WhitePress przez kolejnych 12 miesięcy. Dotyczy to zarówno potencjalnego usunięcia danych z treści, jak i jakiejkolwiek edycji.
Influencer marketing
Z WhitePressem współpracuje blisko 8400 influencerów. Działają na różnych platformach w internecie, a ich atutem jest ogromna różnorodność. Reprezentują odmienne charaktery, style promocji, zakresy tematyczne i profile odbiorców. Możesz więc skorzystać z ich zasięgów i dotrzeć do nowych, potencjalnych klientów.
Każdy reklamodawca ma dostęp do sekcji WhitePressa, odpowiedzialnej za influencer marketing. Możesz z jej poziomu dodać własne ogłoszenie o poszukiwaniu influencera albo odezwać się bezpośrednio do osoby, która Cię interesuje. Dodatkowo masz też możliwość korzystania z rozbudowanej listy i wygodnej wyszukiwarki. Jest ona płatna, a cena zależy od tego, jak długo zamierzasz z niej korzystać.
Każdy influencer jest dokładnie sprawdzany przez WhitePressa. Weryfikowane są jego zasięgi, działania i dane dotyczące odbiorców. Możesz mieć dostęp do tych raportów, by mieć pewność, że nie będą to pieniądze wyrzucone w błoto.
Zależy Ci na wysokiej jakości materiałach i specjalistycznych artykułach tworzonych przez ekspertów z branży? Whitepress zapewnia możliwość tworzenia tego typu materiałów dzięki segmentowi Content Premium. Podczas budowy zlecenia zaznacz, że oczekujesz tego specjalnego rodzaju tekstu. To sprawi, że jego tworzeniem zajmą się nie tylko osoby doświadczone, ale też posiadające odpowiednią wiedzę z danej dziedziny.
Bez wątpienia jest to opcja wyjątkowo interesująca. W tego typu serwisach nagminnym i niesamowicie irytującym problemem są teksty wątpliwej jakości. Często wynika to z faktu, że zatrudniani twórcy nie mogą liczyć na zbyt wysokie stawki. Content Premium od WhitePress nieco ten konflikt interesów niweluje. Proponuje bowiem atrakcyjniejsze artykuły, ale za to kosztujące nieco więcej.
Nie sposób natomiast pominąć wady tego rozwiązania. Jak zapewne już się domyślasz, chodzi mi o ograniczoną bazę twórców. Specjalistycznych tematów jest tak wiele, że znalezienie odpowiedniej osoby może być bardzo trudne. Zawsze jednak warto próbować.
Copywriting
Jedna z najważniejszych funkcjonalności opisywanego serwisu. WhitePress gwarantuje Ci dostęp do setek copywriterów, którzy mogą stworzyć dla Ciebie tekst na dowolny temat. Możesz stworzyć ofertę, wprowadzić jej najważniejsze cechy i czekać, aż sami zgłoszą się do Ciebie twórcy, którzy wiedzą, że podołają temu wyzwaniu.
Alternatywnym rozwiązaniem jest zwrócenie się do konkretnego autora z prośbą o stworzenie materiału lub pozostawienie tego wydawcy. W każdym przypadku natomiast warunki tworzonego artykułu, jak również zasady jego rozliczenia, są bardzo klarowne. Możesz mieć więc pewność, że nie przepalisz budżetu, a tekst dodatkowo przejdzie jeszcze weryfikację specjalistów z WhitePress. Zależnie od Twoich potrzeb, możesz zamówić:
- artykuł płatny,
- artykuł gościnny,
- artykuł na własny użytek.
Określisz jego szczegółowe parametry, takie jak temat, multimedia, linki czy limit znaków. W zależności od specyfiki, z góry będziesz też wiedzieć, ile zapłacisz za zlecenie. To przydatne szczególnie w przypadku planowania i zlecania większej liczby tekstów. Dzięki temu przygotowany content plan będzie perfekcyjnie dopasowany do możliwości finansowych Twojej firmy.
Efektywna promocja treści
Tworzone materiały mogą promować Cię na znacznie szerszą skalę niż tylko w formie linku na wybranym portalu. WhitePress daje możliwość przeprowadzenia kampanii CPC dowolnego artykułu, jakim dysponujesz. Może on dzięki temu trafić na bardzo podatny grunt, co zaowocuje znacznym wzrostem odbiorców Twojego miejsca w sieci.
Zaletą promocji CPC jest jej łatwe przygotowanie, realizacja i monitorowanie. Wszystko opiera się bowiem na czterech łatwych krokach:
- wybierasz artykuł, który chcesz promować,
- określasz tematykę i liczbę użytkowników, do których chcesz dotrzeć. System na tej podstawie przygotowuje ofertę zawierającą koszty i czas realizacji;
- rozpoczynasz kampanię i śledzisz jej efektywność w czasie rzeczywistym,
- otrzymujesz rozbudowany raport zawierający informacje na temat odbiorców Twojej kampanii.
AI Media Planner
AI Media Planner jest dowodem na to, że WhitePress bezustannie się rozwija i nadąża za trendami w sieci. To narzędzie oparte na sztucznej inteligencji, odpowiadające za wsparcie strategii link buildingowej. Pozwala na zaplanowanie automatycznego procesu rozmieszczania linków odsyłających do Twojej strony.
Zależnie od przyświecającego Ci celu, do Twojej dyspozycji są strategie:
- linkowania słów kluczowych (SEO),
- Quick wins – szybki wzrost ruchu (SEO),
- promocja treści/notatki prasowej (promocja/e-PR),
- strategia oparta na konkurencji (SEO),
- linkowanie adresów URL (SEO).
Zaletą tego rozwiązania jest jego uniwersalność. Dostępne jest bowiem w dwóch wersjach:
- szybko i łatwo – po ustaleniu głównych parametrów działania, sztuczna inteligencja sama rozpoczyna działania i nie wymaga większego zaangażowania ze strony twórcy. To doskonała opcja dla osób początkujących lub tworzących większą liczbę kampanii;
- pełna kontrola – pozwala samodzielnie dostosować autorowi dosłownie każdy szczegół planowanych działań. Daje ogromną swobodę, będąc jednocześnie bardziej czasochłonną. To opcja dla doświadczonych użytkowników i specjalistów SEO, którzy doskonale wiedzą, czego potrzebują.
Analityka i raportowanie
Już na samym początku podkreślę, że WhitePress nie jest narzędziem typowo analitycznym. Nie ma sensu więc spodziewać się po nim zaawansowanych raportów i skomplikowanych danych. Nie taka jest w końcu jego rola. Faktem natomiast jest, że zapewnia on dostęp do wielu podstawowych i przydatnych informacji. Możesz je wykorzystać przy opracowywaniu swojej dalszej strategii marketingowej. Dostarczą Ci bowiem wiedzy dotyczącej m.in.:
- kraju pochodzenia ruchu,
- oglądalności witryn w czasie,
- podziału ruchu na systemy operacyjne i przeglądarki,
- źródła ruchu z podziałem na domeny,
- źródła ruchu z podziałem na adresy URL w danej domenie.
Pozyskiwanie informacji dotyczących źródeł ruchu oparte jest na tzw. module alertowym. Składa się on z trzech głównych kroków:
- monitoringu WhitePress i wywołania kodu – moduł bada miejsce wywołania kodu śledzenia statystyk. W przypadku problemów redakcja sama kontaktuje się z wydawcami;
- identyfikacja fikcyjnych źródeł ruchu – moduł sprawdza, czy źródło ruchu pochodzi z systemów sztucznie „wspomagających” ruch i alarmuje o takich zdarzeniach;
- samodzielna analiza – WhitePress zapewnia reklamodawcom dostęp do narzędzi i statystyk pozwalających na samodzielną kontrolę adresów IP.
Wirtualne biura prasowe
Narzędzie służące do dystrybucji oraz promocji notek prasowych. Dzięki niemu możesz mieć pod kontrolą wszelkie treści publikowane przez Twoją firmę. To doskonałe rozwiązanie dla domów mediowych i agencji PR odpowiadających za wizerunki biznesów – nie tylko w internecie. Z ich pomocą zyskujesz dostęp do wirtualnego biura prasowego, odpowiadającego za m.in.:
- profesjonalne publikacje,
- porządkowanie komunikatów prasowych,
- wykonywanie raportów i analiz,
- wysyłkę publikacji informacyjnych do dziennikarzy,
- publikację informacji na stronie biuroprasowe.pl.
Oferta content marketingu WhitePress dla pozostałych klientów
Chcesz się dowiedzieć, jak wygląda content marketing „od drugiej strony”? W takim przypadku WhitePress również ma dla Ciebie wiele interesujących funkcji. Są one skupione na:
- wydawcach,
- dziennikarzach (i copywriterach),
- influencerach,
- osobach zainteresowanych programem partnerskim.
Poniżej scharakteryzowałem je wszystkie i opisałem, w jaki sposób możesz z nich skorzystać. Pamiętaj ponadto, że proces rejestracji w serwisie wymaga stworzenia określonego profilu użytkownika. Umożliwia on natomiast pełnienie dwóch funkcji jednocześnie. Możesz zatem np. korzystać z influencer marketingu dla swojej marki, a w tym samym czasie udostępniać swoją stronę internetową jako wydawca.
Dla wydawców
Z perspektywy wydawców WhitePress pomaga w znajdowaniu osób chcących umieszczać linki na ich stronach. Wspiera promocję i znajduje klientów, dzięki którym dane miejsce w sieci może generować dodatkowy dochód. Samodzielne dbanie o takie kwestie jest zwykle dość czasochłonne i nie zawsze przynosi satysfakcjonujące efekty. Ta platforma łączy natomiast te dwie grupy użytkowników w przystępny sposób.
Reklamowanie w WhitePress swojej chęci do publikacji zewnętrznych artykułów nie należy do skomplikowanych. Opiera się na czterech krokach:
- tworzysz ofertę publikacji artykułów różnego typu, wraz z wyceną poszczególnych wariantów,
- Twoja oferta trafia do bazy i mają do niej dostęp reklamodawcy, czyli osoby zainteresowane odpłatną publikacją artykułu w zewnętrznym serwisie,
- reklamodawca akceptuje Twoją ofertę i zamawia publikację,
- realizujesz zlecenie zgodnie z ustaleniami, po czym otrzymujesz wypłatę.
Dla dziennikarzy, copywriterów i korektorów
Z perspektywy dziennikarzy WhitePress jest platformą ułatwiającą znajdowanie zleceń. Twórca może założyć na niej konto i trafić do bazy copywriterów. Następnie ma szansę przeglądać aktywne oferty i zgłaszać się do tych, które najbardziej mu odpowiadają. Dodatkowo reklamodawcy mogą odezwać się do niego bezpośrednio z prośbą o realizację konkretnego zlecenia.
Zaletą tego rozwiązania są jego jasne warunki. Twórca z góry wie, jakie są oczekiwania klienta, bo ten musi to określić precyzyjnie w zleceniu. Jednocześnie WhitePress nadzoruje całą transakcję, więc żadna ze stron nie musi bać się oszustwa. Sam proces od rejestracji do otrzymania zapłaty nie jest przesadnie czasochłonny. Wystarczy tylko:
- uzupełnić profil twórcy w taki sposób, by był on atrakcyjny dla potencjalnych reklamodawców,
- przejść weryfikację WhitePress, która uwiarygodnia autora w oczach reklamodawców,
- śledzić publikowane zlecenia, zgłaszać się do nich lub czekać na propozycje,
- realizować zlecenia zgodnie z zaakceptowanymi warunkami.
Dla influencerów
Z perspektywy influencerów WhitePress zapewnia dostęp do reklamodawców zainteresowanych współpracą z osobowościami internetowymi. Samodzielne poszukiwanie takich marek jest bardzo trudne. W tym wydaniu natomiast wszystko opiera się na założeniu konta i przygotowaniu atrakcyjnej oferty. Następnie wystarczy tylko uzbroić się w cierpliwość i czekać na pierwsze oferty.
Zaletą WhitePressa jest to, że nie ogranicza się do konkretnego typu influencerów. Pod swoje skrzydła przyjmuje zarówno znane osoby z Instagrama, jak i Facebooka, YouTube czy blogerów. Z perspektywy reklamodawcy z kolei jego atutem jest weryfikacja wszystkich twórców i gwarancja dostępu do wiarygodnych statystyk.
W przypadku tej oferty jest jeden minut, podobny do tego, na który zwróciłem uwagę przy Contencie Premium. Ponownie musisz liczyć się z tym, że platforma dysponuje ograniczoną liczbą influencerów gotowych do współpracy. Większość z nich nie jest też przesadnie popularna. Możesz wśród nich nie znaleźć nazwisk z pierwszych stron gazet. Mimo to natomiast warto poznać ich listę, bo wiele propozycji ma potencjał do wartościowej współpracy.
Dodatkowym ułatwieniem ze strony WhitePress dla influencerów jest tzw. menagement twórców. W jego ramach nad talentami czuwają profesjonalni menadżerowie, dbający o wizerunek danej marki oraz pilnowanie wszelkich formalności. To znaczne ułatwienie, kosztujące o wiele mniej niż zatrudnianie menadżera w tradycyjnej formie.
Program partnerski
Interesującą formą współpracy z WhitePress jest wzięcie udziału w programie partnerskim tej platformy. Zgodnie z jego zasadami, możesz polecać rejestrację w tym serwisie i na tym zarabiać. Przez 5 lat będziesz dostawać 5 proc. od każdej złotówki wydanej na publikację w ramach platformy, które zleci „sprowadzona” przez Ciebie osoba.
Pozornie może nie wydawać się to wiele. W przypadku serwisów zaangażowanych w promocję 5 proc. może okazać się jednak dość poważną kwotą. W dodatku takie działanie nic nie kosztuje, bo skupia się jedynie na opublikowaniu odpowiedniego baneru czy linku. Nie wiąże się zatem z żadnymi kosztami, a potencjalnie ma szansę przynieść zysk. Cały proces przebiega następująco:
- zakładasz konto w WhitePres i na swoim koncie znajdujesz link polecający,
- umieszczasz link w widocznym miejscu, a od działań każdej osoby, która się zarejestruje za jego pośrednictwem, dostajesz prowizję,
- każda złotówka wydana przez tę osobę generuje dla Ciebie dochód pasywny w wysokości 5 gr (5 proc.) przez kolejnych 5 lat,
- wypłacasz środki na swoje konto bankowe. Możesz wydawać je na dowolny cel, bez żadnych ograniczeń.
Integracje WhitePress
WhitePress umożliwia wdrożenie integracji z zewnętrznymi programami. Ma to na celu rozszerzenie możliwości platformy. W ten sposób lepiej dostosujesz jej możliwości do potrzeb własnej firmy.
Aby przejść do integracji, zaloguj się do swojego konta użytkownika. Następnie rozwiń ustawienia, naciskając ikonę śrubki w prawym górnym rogu ekranu. Na pulpicie pojawi się szereg zakładek. Przejdź do tej z napisem „Integracje„. Możesz wybrać ją również z menu bocznego, widocznego po lewej stronie. Tam zobaczysz wszystkie serwisy, z którymi jest aktualnie możliwe połączenie konta. W moim przypadku jest to:
- Google Data Studio,
- WordPress (umożliwia podłączenie portali przez WordPress API),
- Google Drive.
Support i baza wiedzy WhitePress
Rozwiązania z zakresu supportu, obsługi klienta, doradztwa i pomocy w WhitePress zrobiły na mnie wrażenie. Wyraźnie widać, jak duży nacisk kładziony jest na te zagadnienia oraz samą edukację użytkowników. Zacznę jednak od początku.
Kontakt z WhitePressem wygląda następująco:
- osobista wizyta – siedziba WhitePress sp. z o.o. przy ul. Legionów 26/28 w Bielsko-Białej (8:00-16:00 w dni robocze),
-
kontakt z działem Content Marketing – Customer Success:
- nr. tel.: (33) 470 30 48,
- e-mail: kontakt@whitepress.com,
-
kontakt z działem Influencer Marketing:
- nr. tel.: (33) 470 30 43,
- e-mail: influencer@whitepress.pl.
Co więcej, na stronie WhitePressa w zakładce „Kontakt”, znajdziesz sposoby kontaktu z innymi działami w firmie oraz zarządem.
Moim zdaniem świetnym pomysłem było ponadto stworzenie zwięzłej strony FAQ. Znajdziesz na niej zwięzłe i konkretne odpowiedzi na wszystkie najczęściej zadawane pytania. Dotyczą one zarówno korzystania z platformy, jak i rozliczeń czy poszczególnych funkcji.
Kolejne rozwiązanie skierowane do użytkowników chcących wiedzieć więcej to „Content Marketing & SEO – baza wiedzy„. Zawiera bardzo wiele rozbudowanych artykułów dotyczących zagadnień z tytułu. Część nawiązuje do działania WhitePressa. Wiele natomiast jest obiektywnie przydatnych dla każdego, kogo biznes ma związek z działalnością internetową. Gdy dobrze poszukać, znaleźć można tam i artykuł mojego autorstwa na temat wpływu hostingu na SEO 🙂
Ostatnim elementem, na który moim zdaniem warto zwrócić uwagę, jest zakładka „Szkolenia„. Znajdziesz ją na głównej stronie WhitePressa. Zostały one podzielone na trzy główne sekcje, związane z:
- Konferencjami SEO Vibes (byłem na 2 edycjach, nazwanych wtedy jeszcze SEO&Content Camp :)),
- kursami, szkoleniami i webinarami,
- książkami i e-bookami.
W ostatniej z wymienionych dodatkowo znajdziesz też checklistę SEO czy prompty do ChatGPT.
Użytkowanie WhitePress. Jak działa w praktyce?
Znasz już wszystkie funkcje WhitePressa. Wiesz, jak wykorzystać go do działań marketingowych czy link buildingu. Czas więc na przejście do aspektu praktycznego, czyli obsługi tego serwisu i korzystania z niego. Stworzyłem kompleksowy poradnik tłumaczący, jak założyć konto w WhitePress krok po kroku. Wziąłem pod uwagę wariant łączący „wydawcę” oraz „reklamodawcę”.
Następnie omówiłem interfejs tej platformy i jej najważniejsze zakładki. Dzięki temu łatwiej będzie Ci znaleźć poszczególne usługi i wprowadzić swój marketing internetowy na nowy poziom. Muszę natomiast przyznać, że panel klienta tego serwisu jest bardzo intuicyjny i nieskomplikowany. W łatwy sposób można wykonywać z jego poziomu najważniejsze działania. Wydaje mi się więc, że nie powinien sprawiać problemów nawet osobom, które zobaczą go po raz pierwszy.
Jak założyć konto w WhitePress?
Jeśli chcesz założyć konto w WhitePress, to na stronie whitepress.com/pl/ naciśnij przycisk „Załóż konto”. Znajdziesz go na samym środku ekranu. Dotyczy to wszystkich użytkowników – niezależnie od tego, jaki profil klienta Cię interesuje. Do tego tematu przejdę za moment.
System przekieruje Cię do panelu rejestracyjnego. Jak możesz się z niego dowiedzieć, że obecnie z usług WhitePress korzysta:
- 78400 reklamodawców i wydawców,
- ponad 91100 portali,
- 14800 influencerów,
- 1370 dziennikarzy.
Jeśli chcesz dołączyć do tego grona, wypełnij wymagane dane:
- kraj rezydencji podatkowej,
- e-mail,
- hasło.
Następnie zaakceptuj regulamin i potwierdź, że nie jesteś robotem. Na koniec naciśnij przycisk „ZAŁÓŻ DARMOWE KONTO„.
Aby uzyskać dostęp do platformy, konieczne jest skonfigurowanie Twojego konta. Jest to realizowane w dwóch krokach. Najpierw system pyta klientów o:
- imię,
- nazwisko,
- telefon.
Następnie musisz określić cel, w jakim będziesz używać serwisu WhitePress. Do wyboru masz 5 opcji:
- jestem wydawcą – wybierz, jeśli masz swoje strony WWW i chcesz zarabiać na publikacji artykułów innych firm;
- jestem reklamodawcą – wybierz, jeśli chcesz zamawiać artykuły i promować swoje strony internetowe;
- jestem dziennikarzem – wybierz, jeśli interesuje Cię copywriting i chcesz tworzyć treści z zakresu content marketingu;
- jestem influencerem – wybierz, jeśli pracujesz nad swoją marką w internecie i chcesz zarabiać na współpracach z markami i firmami;
- zajmuję się e-PR – wybierz, jeśli chcesz uzyskać dostęp do wirtualnych biur prasowych.
Musisz zaznaczyć co najmniej jedną, ale możesz też wszystkie. W oparciu o tę informację platforma zostanie lepiej dostosowana do Twoich potrzeb. Na koniec naciśnij „ROZPOCZNIJ KORZYSTANIE Z WHITEPRESS„.
Nastąpi przygotowanie odpowiednio skonstruowanego kokpitu. W zależności od wybranych wcześniej opcji, jego wygląd może być nieco odmienny. Ja dla przykładu zaznaczyłem dwa warianty, szczególnie istotne dla właścicieli serwisów WWW – wydawcę i reklamodawcę. W ten sposób będę mógł swobodnie pokazać Ci strukturę serwisu.
W każdym momencie możesz dodać kolejne role do swojego konta użytkownika. W ten sposób rozszerzysz zakres swojej działalności. Wystarczy tylko, że przejdziesz do odpowiedniej zakładki na samej górze strony. Nieco bardziej skomplikowany jest proces usunięcia danych i „zlikwidowania” wcześniej zaznaczonego modułu. W takim przypadku konieczny jest już kontakt z redakcją.
Interfejs WhitePress – przegląd
Kokpit WhitePressa składa się z trzech głównych obszarów:
- bocznego menu – znajduje się po lewej stronie i odznacza się ciemną kolorystyką. Znajdują się tam wszystkie funkcje dostępne w danym profilu użytkownika;
- górne menu – na białym tle w górnej części strony zostały wymienione role, jakie możesz przypisać do swojego konta. Możesz przejść do tych, które są aktywne. Każda ma swoje indywidualne menu boczne. Po prawej stronie górnego menu znajduje się saldo konta, skrót powiadomień, koszyka zakupowego oraz ustawień;
- Pulpit – widok główny, na środku strony. Prezentuje on najważniejsze funkcje i informacje dotyczące danej roli, którą wybierzesz z górnego menu.
Opcja „Ustawienia” ma indywidualnie zaprojektowany pulpit, wraz z bocznym menu. W głównej części „Moje konto” znajdziesz szereg zakładek dotyczących Twojej działalności i konta:
- dane podstawowe,
- dane firmowe i adresy,
- role i funkcje,
- język i waluta,
- powiadomienia e-mail,
- subkonta,
- integracje,
- zmiana hasła.
Oprócz zakładki „Moje konto” w bocznym menu do Twojej dyspozycji jest też kilka innych zakładek:
- kasa – tam znajdziesz wszystkie informacje dotyczące stanu swojego konta. Uwzględnione są tam m.in. takie aspekty, jak kasa (w przypadku dziennikarzy), wydatki, zarobki itd.,
- powiadomienia – lista wysyłanych do Ciebie komunikatów,
- program partnerski,
- szkolenia i certyfikacja,
- kody promocyjne.
W tym miejscu znajdziesz również opcję pozwalającą na wylogowanie się z serwisu lub całkowite usunięcie konta.
Podstawowe zakładki w WhitePress – wydawca
Czas przejść do stron najważniejszych z punktu widzenia użytkowników, którzy chcą zacząć zarabiać. Główną rolą wydawcy w WhitePress jest udostępnianie swoich stron, na których reklamodawcy mogą publikować materiały. Jeśli chcesz, możesz zaproponować też samodzielne tworzenie takich artykułów. To zwiększa atrakcyjność oferty i daje Ci okazję do optymalizacji zysków.
Co znajdziesz w zakładce „Wydawca” w serwisie? Na pulpicie umieszczone zostały 4 główne elementy:
- skrót umożliwiający dodanie nowego portalu,
- lista rzeczy do zrobienia,
- aktualności,
- porady wideo.
Niestety nie ma możliwości łatwego dostosowania budowy pulpitu do swoich potrzeb. Po lewej stronie natomiast do naszej dyspozycji jest boczne menu prezentujące najważniejsze funkcje:
-
moje portale – tutaj znajdziesz listę wszystkich stron internetowych, które dodasz do swojego konta. Możesz nimi zarządzań i wprowadzać zmiany potrzebne do sprawnego działania. Dostępne opcje pogrupowane są na kilka kategorii:
- lista portali,
- promocje,
- raporty,
- archiwum,
- urlopy,
- generowanie ofert linków,
- grupowa edycja gwarancji 36 miesięcy,
- integracje WordPress,
- Export/Import;
-
treści od WhitePress – tutaj znajdziesz już stworzone dla Ciebie artykuły oraz te, które są właśnie w realizacji. W menu po prawej stronie są dostępne ponadto zakładki:
- zamów artykuł,
- zamów tekst,
- zapytanie ofertowe;
-
artykuły płatne – w tym miejscu prezentowane są wszystkie artykuły płatne, które obecnie są realizowane. W sekcji „Gotowe” znajdziesz natomiast teksty już zrealizowane. Wszystkie możesz segregować przy pomocy wygodnych filtrów. Opisane są też z uwzględnieniem najważniejszych informacji, takich jak:
- tytuł/portal /strona reklamodawcy,
- liczba odsłon,
- data zlecenia,
- termin publikacji/termin napisania,
- zarobek,
- status realizacji;
- artykuły gościnne – ekspercki artykuł gościnny nie może zawierać tekstów reklamowych i nie możesz na nim zarabiać. To forma działań z zakresu e-PR. Jako wydawca możesz w formie informacji dla reklamodawców ogłosić, że potrzebujesz tego typu treści;
-
linki – zebrane są tutaj wszystkie linki od wydawców, którymi możesz zarządzać i je filtrować. Dostępne są najważniejsze informacje na ich temat:
- rodzaj linku,
- portal,
- URL publikacji,
- nazwa usługi/czas publikacji,
- termin publikacji,
- zarobek,
- status;
-
content premium – możesz z tego poziomu dodać nowe zlecenie na tekst oraz przeglądać już wykonane lub właśnie realizowane artykuły. Proces składania zamówienia polega na wprowadzeniu odpowiednich danych i:
- zamówieniu i zapłaceniu WhitePress (platforma sama dobiera dziennikarza),
- samodzielnym wybraniu dziennikarza i zamówieniu,
- dodaniu ogłoszenia do giełdy ogłoszeń (dziennikarz sam wyraża zainteresowanie.
Podstawowe zakładki w WhitePress – reklamodawca
Pulpit reklamodawcy na WhitePress ma nieco inną strukturę. Zobaczysz to już na poziomie pulpitu. Oprócz aktualności i listy rzeczy do zrobienia znajduje się tu bowiem „Lista ofert i portali„. Z jej poziomu możesz przejść bezpośrednio do reklamowania swojej strony internetowej.
W bocznym menu znajdziesz takie funkcje, jak:
-
moje projekty – tutaj znajdują się wszystkie realizowane przez ciebie projekty. Możesz nimi zarządzać oraz dodawać nowe. Do Twojej dyspozycji są sekcje:
- lista projektów,
- raporty,
- raporty widoczności w Google,
- wyrażenia kluczowe,
- blokady globalne,
- archiwum;
- moje treści – możesz tu dodać lub zamówić artykuł płatny, gościnny lub na własny użytek. Z powodzeniem złożysz również zapytanie ofertowe;
- artykuły płatne – lustrzana zakładka tej z sekcji „wydawca”. Znajdziesz tu wszystkie projekty i strony, a także dodasz nowe;
-
artykuły gościnne – możesz dodawać lub zamawiać artykuły gościnne. Co więcej, masz dostęp w segmencie „zapotrzebowanie” do tematów aktualnie poszukiwanych przez wydawców. Są one prezentowane wraz z szeregiem najważniejszych informacji, takich jak:
- tytuł,
- liczba artykułów do napisania,
- data dodania,
- unikalni użytkownicy,
- trust flow,
- ocena merytoryczna,
- ocena techniczna;
- AI Media Planner – stosunkowo nowy moduł WhitePress, oparty na sztucznej inteligencji. Usprawnia proces planowania miejsc publikacji własnych linków. Na podstawie wprowadzonych przez Ciebie danych znajdzie najlepiej dopasowane serwisy;
- Backlink Manager – kolejna, stosunkowo nowa opcja. Bardzo przydatna dla osób doceniających znaczenie optymalizacji SEO. W jednym miejscu zbiera i prezentuje w przejrzystej formie wszystkie informacje dotyczące link buildingu;
- outreach – usługa wprowadzona w WhitePress zaledwie kilka tygodni temu. Pozwala na publikację linków w unikatowych źródłach, niedostępnych w innych miejscach. Odpowiada za dywersyfikację ruchu i wzmacnia pozycję Twojej witryny. Z poziomu tej zakładki możesz zamówić taką opcję, jak również obserwować publikacje w toku i te już gotowe;
- link do wydawców – moższ zamówić linki i przeglądać dostępne oferty. Do wglądu są też już realizowane publikacje oraz te zakończone;
- Content Premium – zakładka bliźniacza do tej z sekcji „wydawca”;
- influencer marketing – z tego poziomu dostępni są dla Ciebie wszyscy influencerzy. Możesz stworzyć własne ogłoszenie, jak i wybierać propozycje z listy zarejestrowanych użytkowników.
Zarówno panel „wydawca”, jak i „reklamodawca”, zawierają w bocznym menu dwie stałe zakładki:
- promocja treści (CPC) – tutaj znajdują się wszystkie prowadzone przez Ciebie aktualnie kampanie. Możesz ponadto dodać i zacząć tworzyć nową, a także przejrzeć te już zakończone.
- Senuto – intuicyjny skrót do integracji z narzędziem Senuto.
Jak dodać stronę internetową do WhitePress jako wydawca?
Podstawową funkcją WhitePress dla wydawców jest dodawanie własnych stron internetowych do bazy. Dzięki temu masz szansę na to, że reklamodawca zdecyduje się opublikować tekst w Twoim serwisie. To natomiast okazja na zarobek. Jak jednak to zrobić w praktyce? Już wyjaśniam.
Zaloguj się do swojego konta WhitePress i przejdź do panelu „wydawca”. Tam możesz skorzystać ze skrótu „Dodaj portal„, widocznego na pulpicie. Pamiętaj jednak, że Twoja strona internetowa musi spełniać warunki ustalone przez serwis. Aby została zaakceptowana jako dobre źródło publikacji artykułów:
- musi być zaindeksowana w Google,
- nie możesz instalować na niej żadnych zewnętrznych systemów wymiany linków,
- musisz publikować na niej autorskie treści (porady, artykuły i inne).
Jeśli spełniasz te niezbyt wygórowane warunki, naciśnij przycisk „Dodaj portal„. Zaprowadzi Cię to do Kreatora dodawania portalu. Kliknij „Rozpocznij” i przejdź do wypełniania danych na temat serwisu. Składa się on z czterech części:
-
dane podstawowe:
- domena,
- język publikacji,
- kraj,
- rodzaj serwisu,
- wymagane podanie źródła zdjęć (opcjonalnie),
- blokowanie możliwości indeksacji artykułów przez WhitePress (opcjonalnie).
-
tematyka:
- krótki opis serwisu,
- tagi (co najmniej jeden),
- nie publikujemy tematów,
- możliwe publikacje w tematyce.
-
popularność:
- liczba unikalnych użytkowników miesięcznie (portale z wynikiem poniżej 500 są oznaczane jako „nieweryfikowane”),
- pliki dokumentujące oglądalność (PDF) (WhitePress zaleca dodanie statystyk wygenerowanych z Google Analytics z ostatnich trzech miesięcy),
- konta na portalach społecznościowych (Facebook i Twitter (X)).
-
statystyki i kody:
- kod HTML i statystyki WhitePress (opcjonalnie),
- możliwość udostępniania statystyk (opcjonalnie),
- koszt netto udostępnienia statystyk opublikowanego artykułu.
Po przejściu wszystkich kroków i uzupełnieniu niezbędnych danych naciśnij przycisk „ZAPISZ„. Oferta została zapisana, a Ty masz możliwość jej uzupełnienia. Rekord pojawi się ponadto w zakładce „Moje portale”. Tam też zobaczysz jego podsumowanie, zawierające najważniejsze informacje:
- nazwę/język/kraj/rodzaj/opiekun,
- liczba publikacji płatnych i średni czas publikacji,
- liczba publikacji gościnnych,
- oferta publikacji artykułów,
- oferta linków,
- ocena merytoryczna,
- ocena techniczna,
- status.
Musisz dodać ofertę, by pojawić się na liście wydawców proponowanych reklamodawcom. W tym celu naciśnij przycisk „Dodaj” w sekcji „Ofert publikacji artykułów”. W nowym oknie kliknij „UZUPEŁNIJ OFERTĘ” i przejdź przez kolejne trzy kroki.
- Dane podstawowe i promocja – podaj informacje dotyczące witryny, a także zasad promocji oraz ewentualnej gwarancji ruchu. Dzięki temu Twoja oferta będzie atrakcyjniejsza dla reklamodawców;
- Ustawienia redakcyjne i techniczne – uzupełnij informacje dotyczące artykułów, które zgodzisz się opublikować na swojej stronie internetowej. Witryna jest Twoją wizytówką i odpowiadasz za jej jakość. Zastanów się więc nad takimi zagadnieniami, jak m.in. ilość zdjęć w treści, oznaczenie materiału jako sponsorowany czy reklamowy charakter;
- cena i inne uwagi – wskaż kwotę, jaką chcesz zarobić na jednej publikacji. Wskaż też wszelkie uwagi i wymagania do reklamodawców, na które nie było miejsca wcześniej.
Gdy skończysz, naciśnij „ZAPISZ”. Twoja strona zostanie dodana do bazy prezentowanej użytkownikom szukającym miejsca do publikacji swoich artykułów. Gdy ktoś Cię wybierze, dostaniesz odpowiednie powiadomienie, wraz ze szczegółami oferty. Nie musisz natomiast zgadzać się na każdą propozycję. Od Ciebie zależy, jakie artykuły zaakceptujesz.
Jak zlecić opracowanie i publikację artykułu w WhitePress jako reklamodawca?
Jeśli masz swoją stronę internetową i zależy Ci na SEO, możesz założyć konto w WhitePress jako reklamodawca. W ten sposób umieścisz artykuły na temat swojego serwisu, marki i/lub zawierające link do witryny w innych miejscach w sieci. Jak to jednak zrobić w praktyce?
Najłatwiej jest skorzystać ze skrótu na pulpicie głównym w zakładce „reklamodawca„. Naciśnij „zobacz listę portali„, po uprzednim wybraniu języka publikacji, który Cię interesuje. Na Twoim ekranie pojawi się spis wszystkich stron WWW zarejestrowanych w WhitePress. W tabeli zawarte zostały najważniejsze dane na ich temat:
- nazwa, rodzaj, kraj/region i tematyka,
- liczba unikalnych użytkowników,
- estymacje ruchu organicznego na podstawie danych z takich narzędzi, jak:
- SENUTO,
- Semstorm,
- AHREFS,
- Semrush,
- Trust Flow,
- Średni UR,
- dofollow,
- śledzenie ruchu,
- ocena merytoryczna,
- ocena techniczna,
- najtańsza oferta netto.
„Ręczne” wyszukiwanie interesujących portali na liście może być nie lada wyzwaniem. Właśnie dlatego WhitePress udostępnia użytkownikom ułatwienie w postaci filtrów. Z ich pomocą możesz ograniczyć wyniki na podstawie:
- nazwy strony internetowej,
- minimalnej liczby unikatowych użytkowników,
- tematyki,
- zgody na linki dofollow,
- zakresu cenowego,
- i wielu innych.
Po wybraniu konkretnego portalu kliknij odpowiadający mu przycisk „Zobacz oferty„. Większość wydawców ma bowiem przygotowane kilka propozycji cenowych, w zależności od charakterystyki publikacji. W naszym przykładzie jest dostępnych sześć propozycji. Każda z nich została szczegółowo opisana przez autora, łatwo więc znaleźć odpowiednią propozycję dla siebie. Po podjęciu decyzji naciśnij „Wybierz” przy odpowiedniej opcji.
Na ekranie pojawią się szczegóły Twojego zlecenia. Możesz w tym miejscu określić:
- rodzaj zlecenia:
- wybór własnego artykułu,
- zamówienie napisania materiału,
- dodanie nowego tekstu,
- dane dotyczące Twojego projektu,
- jakość i cenę artykułu (szczegółowo opisałem tę kwestię w cenniku, który znajdziesz w dalszej części tekstu),
- szczegóły zamówienia,
- gwarancję ruchu,
- gwarancję publikacji.
Po uzupełnieniu tych danych wystarczy tylko, że naciśniesz „DODAJ DO KOSZYKA„. Wtedy możesz też przejść do podsumowania swojego zamówienia i je opłacić.
Wydawca otrzyma Twoje zlecenie i będzie mógł je zaakceptować. Następnie trafi ono do realizacji, która zwykle wynosi 5-7 dni. Po zaakceptowaniu przez Ciebie tekstu (jeśli zostało zlecone jego wykonanie) zostanie on opublikowany na wskazanym portalu.
Ile kosztuje WhitePress?
WhitePress nie ma standardowej oferty cenowej, do której przyzwyczaiły użytkowników rozmaite serwisy SEO czy hostingi. W ich przypadku standardem są pakiety cenowe, gwarantujące dostęp do danych funkcjonalności w ramach ustalonych limitów. Tutaj samo założenie konta jest bezpłatne zarówno dla wydawców, jak i reklamodawców czy influencerów. Pieniądze będzie trzeba wydać natomiast na korzystanie z konkretnych usług i możliwości.
Podstawową usługą dla reklamodawcy jest publikacja artykułów lub linków w istniejących artykułach. Ceny ustalają wydawcy (właściciele stron), a WhitePress dolicza do nich swoją prowizję. Koszty publikacji wahają się od 10 zł do kilku tysięcy złotych, w zależności od popularności portalu i jego statystyk SEO. Średni koszt publikacji to ok. 250 zł.
Jeśli chodzi o wydawców (właścicieli stron, blogów, portali), to sami ustalają oni kwoty, które chcą zarabiać na każdej publikacji. Platforma WP dolicza do cen własną prowizję i prezentuje oferty publikacji reklamodawcom, którzy sami decydują czy skorzystają z danej oferty, czy nie. Jeśli tak, to wydawca zarabia ustaloną przez siebie kwotę.
Jeśli dana osoba jest zainteresowana stworzeniem artykułu, to musi go zamówić na platformie. Tam natomiast jest dostępnych pięć wariantów materiałów contentowych:
-
artykuł podstawowy – kosztuje 50 zł. To dobry produkt w podstawowej formie, tworzony przez copywritera. Dotyczy tematyki ogólnej, a jego podstawowe warunki to:
- liczba znaków od 2000 do 2500,
- termin realizacji do 3 dni roboczych;
-
artykuł rozbudowany – kosztuje 75 zł i wygląda podobnie do powyższego rozwiązania. Różni się od niego jedynie długością. Jego najważniejsze warunki to:
- liczba znaków od 3000 do 3500,
- termin realizacji do 3 dni roboczych;
-
artykuł specjalistyczny – kosztuje 150 zł. Dotyczy materiałów, których przygotowanie wymaga większych umiejętności i zaangażowania. Jest pisany przez dziennikarza branżowego, a charakteryzuje go tematyka specjalistyczna. Jego najważniejsze cechy to:
- liczba znaków od 3500 do 5000,
- termin realizacji do 5 dni roboczych;
-
artykuł premium – kosztuje 250 zł. Artykuł najwyższej jakości, która pozwala na jego publikację na portalach premium. Związany z zagadnieniami wymagającymi wnikliwego researchu. Wykonywany jest przez dziennikarza lub eksperta branżowego, zaznajomionego z jego specjalistyczną tematyką. Gwarantuje screeny i zdjęcia stockowe w cenie. Jego podstawowe cechy to:
- liczba znaków od 5000 do 8000,
- termin realizacji do 7 dni roboczych;
- artykuł premium plus – rozszerzona wersja artykułu premium Zakłada dokładnie taką specyfikę, ale w odniesieniu do dłuższego artykułu. Jego liczba znaków to 8000-15000.
Zamiast publikowania artykułów sponsorowanych wolisz influencer marketing? W takim przypadku WhitePress oferuje podział na cztery pakiety, w zależności od długości ich trwania. Zapewniają Ci one dostęp do autorskiej Wyszukiwarki influencerów bez żadnych limitów:
- pakiet miesięczny kosztuje 199 zł,
- pakiet 3-miesięczny kosztuje 499 zł,
- pakiet 6-miesięczny kosztuje 999 zł,
- pakiet roczny kosztuje 1999 zł.
Oczywiście warunki współpracy z konkretnym twórcą są ustalane indywidualnie. Ma na to wpływ zarówno charakter Twojego zlecenia, jak i zasięgi osiągane przez influencera.
Dodatkowo osoby, dla których influencer marketing jest nowością, mogą skorzystać ze specjalnego szkolenia. Kosztuje ono 499 zł netto i gwarantuje bonusy w postaci książki „Influencer marketing od A do Z”, giftów oraz tygodniowego dostępu do wyżej wspominanej wyszukiwarki.
Opinie o WhitePress
W internecie jest bardzo dużo opinii o WhitePress i trudno się dziwić. Są one publikowane zarówno przez wydawców, jak i reklamodawców oraz twórców treści. Pojawiają się natomiast w różnych miejscach: w Google, mediach społecznościowych czy na portalach branżowych.
W każdej z wymienionych grup użytkowników powtarza się argument dotyczący rozbudowania platformy. Chwalona jest jej forma i pomysł połączenia tych „trzech stron marketingu”. Doceniana jest także polska wersja językowa, polskojęzyczny support i bogata sekcja pomocy. Użytkownicy zwracają uwagę na sprawne metody rozliczeń, a także to, że sam serwis cieszy się wiarygodnością i uznawany jest za uczciwy.
Głosów niezadowolenia nie ma zbyt wiele, kilka jednak szczególnie zwróciło moją uwagę. Część była powielana zarówno przez zwykłych użytkowników, jak i recenzentów. Jednym z takich elementów był problem z nawigacją serwisu. Pojawiały się głosy, że ogrom dostępnych opcji bywa irytujący, a część przejść między podstronami nie jest intuicyjna. Sam takiego odczucia nie miałem i z łatwością poruszałem się po platformie. Warto natomiast mieć to na uwadze.
Niektóre głosy niezadowolenia wystosowane zostały przez autorów piszących dla WhitePress. Wskazywały one na niskie stawki za teksty w porównaniu z rynkowymi. Pojawiły się ponadto głosy o wygórowanych wymaganiach wobec akceptowanych artykułów. Ten aspekt jednak może być postrzegany jako zaleta przez reklamodawców. Gwarantuje bowiem, że otrzymają oni artykuły dobrej jakości.
WhitePress vs alternatywne rozwiązanie
Główną konkurencją dla WhitePress jest Linkhouse. Choć oba te serwisy nie oferują dokładnie tych samych funkcji, skupiają się w głównej mierze na link buildingu. Który z nich natomiast lepiej się sprawdza?
Linkhouse ma nieznacznie mniejszą liczbę serwisów, z którymi współpracuje. Równie łatwo w nim natomiast znaleźć witrynę, z której linkowanie do Twojej witryny przyniesie satysfakcjonujące efekty. Z drugiej strony WhitePress daje większą kontrolę nad tworzonymi artykułami. Do Twojej dyspozycji jest większa liczba parametrów tworzonych treści, które są dodatkowo weryfikowane. Różne są za to metody płatności za usługi. W przypadku pierwszego serwisu stawki są ustalane indywidualnie przez wydawców. Drugi z kolei ma odgórne ceny za materiał o konkretnym charakterze.
Polecam skorzystać z okresu próbnego w obu tych serwisach. W ten sposób najszybciej sprawdzisz, który z nich jest dla Ciebie wygodniejszy. Po dłuższym czasie korzystania z jednego z nich warto zresztą i tak „przesiąść się” na ten drugi. Dzięki temu zwiększysz różnorodność linków prowadzących do Twojej strony. To natomiast na pewno zostanie pozytywnie odebrane przez algorytmy Google.
Zalety i wady WhitePress
Zalety WhitePress
- oferta dla influencerów, wydawców i reklamodawców,
- platforma łącząca wydawców i reklamodawców,
- sekcja dla dziennikarzy i autorów treści,
- monitoring publikowanych artykułów przez 12 miesięcy,
- możliwość wyboru autora treści przez reklamodawcę (własny, z WhitePressa lub od wydawcy),
- darmowe konto i opłaty tylko za wykorzystane usługi,
- konkurencyjne stawki artykułów,
- możliwość założenia konta łączącego rolę wydawcy i reklamodawcy,
- intuicyjna budowa platformy,
- responsywna strona internetowa,
- wykorzystywanie sztucznej inteligencji do rozwoju oferty,
- duża baza użytkowników (zarówno wydawców, jak i reklamodawców),
- polska wersja językowa,
- polskojęzyczny support,
- bardzo rozbudowana baza wiedzy, poradniki i rozmaite szkolenia,
- wiarygodny i uczciwy usługodawca.
Wady WhitePress
- spore prowizje platformy,
- ograniczona liczba wykonawców artykułów (dziennikarzy, copywriterów itd.),
- rozbudowany interfejs, którego obsługa może sprawiać problemy.
Content marketing i inne formy promocji – czy warto skorzystać z WhitePress?
Moim zdaniem zdecydowanie warto rozważyć korzystanie z WhitePressa. To jedno z najbardziej rozbudowanych narzędzi content marketingowych. Doskonale sprawdzi się w przypadku firm działających w internecie. Pomoże w planowaniu działań promocyjnych, zlecaniu tworzenia treści i reklamowaniu marki. Ponadto będzie wspierać SEO, umożliwiając tworzenie linkowań do poszczególnych podstron, pochodzących z wiarygodnych serwisów.
Oczywiście serwis ten ma swoje minusy. Autorów artykułów mogą irytować wytyczne, jakie stawia przed nimi administrator. Dla nowych użytkowników męczący może być też bardzo rozbudowany kokpit czy ograniczona baza autorów, twórców i influencerów. Nie ma jednak narzędzi bez wad, a na tle konkurencji WhitePress wypada naprawdę bardzo atrakcyjnie.
Polecam skorzystanie z niego zarówno reklamodawcom, jak i wydawcom. Z jego pomocą możesz zyskać nowe źródło dochodu lub skutecznie pracować nad rozwojem marki. W czasach, gdy użytkownik z każdej strony bombardowany jest natłokiem informacji, jest to niezwykle istotne. W WhitePress płacisz też wyłącznie za usługi, z których skorzystasz, jeśli więc Ci się nie spodoba, to po prostu usuniesz konto.