Test i szczera recenzja Linkhouse (2024). Opinie o platformie do link buildingu. Funkcje, Wady i Zalety. Sprawdź!
Spis treściLinkhouse – link building od znajdowania ofert po monitorowanie efektów
linkhouse.pl
Jak działa Linkhouse, co może Ci zaoferować i w jaki sposób wpłynie na Twoją widoczność w internecie? Przekonaj się, czym dokładnie jest ten serwis, poznaj jego ofertę i wszystkie najważniejsze funkcje.
Na oficjalnej stronie firmy, do której należy Linkhouse, widnieje informacja, że jest to narzędzie „ułatwiające proces budowania linków”. Rzeczywiście w świadomości ludzi związanych z branżą internetową platforma ta słynie właśnie z link buildingu. W praktyce jednak ma ona do zaoferowania użytkownikom znacznie więcej. Dostęp do ogromnej biblioteki tekstów i imponującej liczby serwisów to zaledwie początek.
W tej recenzji postanowiłem dokładnie przyjrzeć się wszystkim funkcjom i możliwościom, jakie oferuje Linkhouse. Skupiłem się zarówno na opisie jego działania, jak i na tym, jaki pożytek mają z niego strony internetowe. Pod uwagę wziąłem głównie perspektywę reklamodawców. Nie zabrakło natomiast kilku słów również o przydatności tej platformy dla wydawców czy copywriterów. Omówiłem ponadto jej interfejs i stworzyłem praktyczne instrukcje, jak krok po kroku wykonywać w niej najważniejsze czynności.
Na koniec omówiłem wady i zalety Linkhouse oraz porównałem go do konkurencji. Dzięki temu szybciej zdecydujesz, czy warto pozyskiwać dobrej jakości linki z tej platformy. Będziesz też wiedzieć, jak wykorzystać ją do szeroko rozumianego content marketingu.
Co to jest Linkhouse?
Linkhouse to polski serwis, będący obecnie jedną z największych platform do link buildingu. Łączy reklamodawców poszukujących miejsc na umieszczenie linków do swoich stron WWW z wydawcami dysponującymi portalami internetowymi. Zapewnia przy tym możliwość stworzenia artykułu przez profesjonalnego copywritera oraz rozwiązania content marketingowe. Sprzyja zatem zarówno pozycjonowaniu SEO, jak i rozwojowi oraz rozpoznawalności marki.
Charakteryzuje go bardzo rozbudowana baza ofert. Mowa tu zarówno o liczbie dostępnych portali, jak i usług możliwych do zrealizowania. Obecnie pochwalić się może:
- ponad 74 tys. portali lokalnych, ogólnopolskich i zagranicznych,
- blisko 10 tys. zarejestrowanych klientów,
- blisko 7 tys. publikacji miesięcznie,
- sprzedażą linków o wartości ponad 20 milionów złotych każdego roku.
Do czego służy Linkhouse?
Linkhouse to platforma do link buildingu, która pozwala na umieszczanie odnośników w rozmaitych tekstach. W jego ramach możesz skorzystać z szeregu przydatnych opcji, takich jak m.in.:
- linki tematyczne,
- relinkowanie,
- kampanie banerowe,
- linki w istniejących artykułach,
- możliwość tworzenia artykułów sponsorowanych.
Na tym jednak możliwości tego serwisu się nie kończą. Swoim użytkownikom udostępnia także regularnie aktualizowane statystyki i najważniejsze dane dotyczące linkowania. Wpływają one na aktualne parametry SEO danej strony, są więc dla reklamodawców szczególnie istotne.
Popularną funkcją platformy Linkhouse jest zarządzanie domenami. Za jej pośrednictwem masz możliwość:
- przechwytywania domen,
- kupowania, sprzedawania i wynajmowania domen.
Ponadto po potwierdzeniu rejestracji w Linkhouse otrzymasz dostęp do Giełdy Stron. Możesz tam sprzedawać oraz kupować gotowe, funkcjonujące witryny internetowe.
Dla kogo jest Linkhouse?
Z Linkhouse mogą korzystać trzy główne grupy użytkowników:
- reklamodawcy – to osoby chcące na różne sposoby promować swoje miejsca w sieci. Mogą oni zlecać tworzenie artykułów sponsorowanych, linkowań i innych form reklamy. Te następnie umieszczane są w innych serwisach, działając na korzyść SEO i widoczności marki;
- wydawcy – to osoby, które zgadzają się na umieszczenie danej publikacji na swojej stronie internetowej. Jest to sposób na dodatkowy zysk czerpany z prowadzonego serwisu;
- copywriterzy – to twórcy artykułów zlecanych przez reklamodawców, a umieszczanych na stronach wydawców.
W pierwszej kolejności skupię się w tej recenzji na perspektywie reklamodawców. To oni są głównymi „klientami” Linkhouse. Co natomiast warte podkreślenia, mogą oni być bardzo różnorodni. W ten sposób bowiem promować i dbać o link building można w m.in.:
- stronach osobistych,
- portfoliach,
- stronach firmowych,
- blogach,
- serwisach intetnetowych,
- portalach,
- sklepach internetowych,
- i wielu innych.
Linkhouse dba także o komfort wydawców. Ich liczba stale rośnie, a charakter prowadzonych przez nich serwisów bywa różnorodny. Najczęściej natomiast są to serwisy:
- informacyjne (ogólnopolskie),
- informacyjne (lokalne),
- portale newsowe (tematyczne),
- portale hobbystyczne,
- portale poradnikowe,
- blogi.
Funkcje Linkhouse dla reklamodawcy
Linkhouse pracuje nad ciągłą rozbudową palety dostępnych usług. Najwięcej z nich jest natomiast skierowanych do reklamodawców poszukujących miejsc do pozostawienia linków. Na co możesz liczyć ze strony tej platformy, jeśli Ty też chcesz wypromować swoją markę w internecie i zadbać o link building? Poniżej opisałem wszystkie najważniejsze funkcje, z których możesz skorzystać po założeniu konta w serwisie.
Artykuły sponsorowane, banery i linki reklamowe w istniejących artykułach
Pozyskiwanie linków z portali zewnętrznych to jedno z podstawowych działań off-site SEO. Takie przekierowania wzmacniają rolę domeny i stawiają ją w dobrym świetle „w oczach” algorytmów Google. Samodzielne poszukiwanie witryn, które zgodzą się na takie działanie, jest jednak bardzo czasochłonne. Z pomocą narzędzi takich jak platforma Linkhouse jednak cały proces zajmuje zaledwie kilka minut.
Po założeniu konta zyskujesz dostęp do ogromnej bazy stron gotowych opublikować artykuł zawierający przekierowanie do Twojego serwisu. Co więcej, wszystkie są dokładnie opisane i posiadają wiarygodną ocenę wartości linków. Możesz mieć więc pewność, że nie zaszkodzą Twojej pozycji w wyszukiwarce. W zależności od swoich potrzeb możesz tekst:
- napisać samodzielnie,
- zlecić copywriterom Linkhouse,
- zlecić wydawcy (jeśli akceptuje takie rozwiązanie),
- stworzyć za pomocą rozwiązania AI.
Każdy portal samodzielnie określa cenę publikacji, zazwyczaj tworząc kilka wariantów do wyboru. Różnią się szczegółami oraz ceną, dzięki czemu reklamodawcy łatwiej jest znaleźć rozwiązanie dla siebie.
Alternatywnie masz szansę skorzystać w Linkhouse również z innych formatów reklamowych. Do Twojej dyspozycji są np. linki reklamowe w istniejących artykułach czy banery reklamowe.
Relinkowanie
Zastanawiasz się, w jaki sposób dbają o linkowanie Twoi konkurenci, że udaje im się utrzymywać na aktualnych pozycjach w wyszukiwarce? Linkhouse pozwoli Ci to sprawdzić i wzmocnić pozycję swojego portalu.
Funkcja relinkowania w kilka sekund wyszuka dla Ciebie miejsca:
- w których linkują Twoi rywale,
- które zostały przez nich pominięte.
Co więcej, możesz skorzystać z automatycznego doboru konkurencji lub wprowadzić samodzielnie adresy konkretnych stron. W ten sposób stworzysz listę miejsc, w których opublikujesz swoje artykuły. Wszystko to natomiast z poziomu jednej, wygodnej w obs…udze platformy.
Linki tematyczne
Linki tematyczne pozwalają katalogować strony, na których możesz umieścić link, w oparciu o słowa kluczowe. Dzięki temu znajdziesz miejsca w sieci o podobnej tematyce, które pozytywnie wpłyną na widoczność Twojego serwisu. Pomoże Ci w tym specjalnie wydzielony moduł ułatwiający poszukiwania. Z jego pomocą możesz:
- posłużyć się automatycznym doborem fraz,
- samodzielnym wyborem słów kluczowych.
Z poziomu jednej platformy odnajdziesz wszystkie witryny, rankujące na dane frazy. Sprawdzisz ich wymagania wobec reklamodawców i poznasz konkretne oferty. Jeśli natomiast będą Ci odpowiadały, rozpoczniesz promocję swojego portalu za pomocą publikacji.
Linki w istniejącym artykule
Chcesz zaoszczędzić nieco pieniędzy i nie zależy Ci na pozyskiwaniu nowego ruchu z linków? Wbrew pozorom to dość powszechna sytuacja. Bardzo często przekierowania są tworzone tylko dla algorytmów, a nie prawdziwych użytkowników. W takiej sytuacji można pokusić się o wykupienie linkowania w tekście, który został już opublikowany.
Linkhouse udostępnia taką funkcję, a wydawcy w swoich ofertach zaznaczają, czy jest ona akceptowalna na ich portalach. Dzięki temu możesz w Bazie Ofert wybrać wyłącznie propozycje dotyczące właśnie takiej usługi. Zwykle jej cena ostatecznie jest niższa niż nowego artykułu, bo nie musisz płacić za stworzenie tekstu.
Każda taka propozycja widniejąca w narzędziu ma dokładny opis, podobnie jak w przypadku standardowych linków. Wydawcy sami decydują:
- w jakich treściach godzą się na umieszczenie linku,
- jaka jest forma linków (wydawca może wybrać rodzaj akceptowanych anchorów),
- czy są to linki dofollow,
- jaki jest czas publikacji materiału.
Giełda Domen
Linkhouse nie ogranicza się wyłącznie do dystrybucji linków. Rozszerzył swoją działalność również o handel domenami, oddając do użytku klientów Giełdę Domen. Jest ona dostępna w obrębie jednej platformy i pozwala zarówno za zakup, jak i sprzedaż dowolnego adresu.
Moim zdaniem największą zaletą tej funkcji jest przejrzystość ofert. Wszystkie są opisane, widoczne są ich podstawowe parametry oraz cena. Dzięki temu możesz łatwo porównać dwa podobne serwisy i błyskawicznie ocenić, którego zakup jest korzystniejszy. Nie bez znaczenia jest też pokaźna liczba zleceń. W chwili pisania tego artykułu jest ich aż 3323. Ich segregację i poszukiwania ułatwiają z kolei przemyślane filtry.
Opisywany serwis pozwala jednak nie tylko na zakup i sprzedaż adresów. Z jego pomocą możesz również:
- automatycznie przechwytywać domeny,
- śledzić te wygasające,
- brać udział w aukcjach.
To przydatne opcje, które sprawdzą się zarówno w przypadku poszukiwania jednej, unikatowej domeny, jak i hurtowego zakupu w celach biznesowych. W dodatku transakcje realizowane są szybko, za pośrednictwem Linkhouse i na bezpiecznych warunkach. Nie musisz obawiać się więc żadnych oszustw czy tracić czasu na zbędne formalności.
Giełda Stron
W ramach konta Linkhouse masz możliwość handlu nie tylko domenami, ale też całymi stronami WWW. Możesz je zarówno kupować, jak i sprzedawać. To bardzo przydatna funkcjonalność. Pomoże Ci znaleźć zarówno stronę zapleczową, jak i serwis z potencjałem. Kto wie, być może w ten sposób znajdziesz zupełnie nowy kierunek rozwoju Twojego biznesu.
Posługiwanie się Giełdą Stron nie należy do skomplikowanych. W jednym miejscu zebrane są wszystkie oferty wystawione przez użytkowników. Zostały one szczegółowo scharakteryzowane pod względem najważniejszych parametrów. Dodatkowo masz szanse przefiltrować je zgodnie z własnymi priorytetami. Linkhouse daje możliwość wyszukania wyłącznie propozycji zweryfikowanych przy pomocy Google Analytics. Nie musisz więc obawiać się oszustwa.
Jeśli chcesz, możesz na Giełdzie Tekstów opublikować również swoją stronę internetową. Wystarczy tylko, że skonstruujesz atrakcyjną ofertę i przedstawisz wiarygodne dane na jej temat. Muszę natomiast zauważyć, że ten segment nie cieszy się przesadnią popularnością. W tym momencie ofert jest zaledwie 11, ale rzeczywiście są bardzo zróżnicowane tematycznie.
Copywriting
Jak wspominałem, Linkhouse daje cztery możliwości tworzenia treści. Najczęściej wybieranym rozwiązaniem jest pisanie artykułu przez doświadczonego copywritera. Niestety reklamodawcy nie mają kontaktu z autorami. Nigdy nie wiesz zatem, kto dokładnie będzie pracował nad Twoim materiałem. Każde zlecenie jest natomiast tworzone w ramach wytycznych narzędzia SurferSEO. Jego ostateczna forma przechodzi też weryfikację. Możesz więc liczyć na to, że zostanie on napisany poprawnie.
Pozytywnie zaskoczyła mnie możliwość wybrania contentu premium. To rozwiązanie kojarzone z WhitePreesem, które natomiast moim zdaniem jest bardzo przydatne. W ten sposób oznaczane są treści szczególnie skomplikowane i wymagające pogłębionego researchu. Przez to są one zlecane bardziej doświadczonym twórcom, posiadającym odpowiednią wiedzę i umiejętności. To zmniejsza ryzyko błędów czy publikacji tekstów marnej jakości.
Po utworzeniu konta udostępniona zostanie Ci również Biblioteka Tekstów. To oddzielny segment, w którym znajdziesz wszystkie artykuły stworzone na Twoje potrzeby. Możesz z tego poziomu nimi zarządzać i sprawdzać ich szczegóły.
Linkhouse SEO Backlink Finder (pozyskiwanie linków)
Linkhouse SEO Backlink Finder to autorskie rozszerzenie do przeglądarek internetowych. Na bieżąco analizuje ono każdy serwis, który otwierasz na swoim urządzeniu. Sprawdza, czy jest możliwość umieszczenia na nim backlinków za pośrednictwem platformy Linkhouse. W zwięzły sposób prezentuje:
- dostępność strony,
- jej podstawowe parametry SEO,
- najtańsze oferty zaproponowane przez tę witrynę.
Dzięki temu po znalezieniu interesującego miejsca w sieci od razu masz dostęp do informacji na jego temat. Nie musisz zapamiętywać adresu, logować się do swojego konta konta w Linkhouse i szukać go wśród ofert. Muszę przyznać, że to sprytne rozwiązanie, które może zaoszczędzić Ci sporo czasu.
Link Planner Linkhouse
Link Planner jest narzędziem opartym na działaniu sztucznej inteligencji. Stanowi dowód na to, że mimo swojej popularności Linkhouse nie osiada na laurach i bezustannie się rozwija. Odpowiada na potrzeby użytkowników i aktualne trendy internetowe.
Zadaniem Link Plannera jest zaplanowanie kampanii promocyjnej w oparciu o:
- analizę strony,
- optymalne słowa kluczowe,
- podany przez Ciebie budżet.
Zależnie od swoich potrzeb możesz ustalić cel takiego działania. Do wyboru masz:
- zwiększenie widoczności domeny,
- zwiększenie widoczności konkretnych adresów URL,
- zwiększenie widoczności na podstawie Google Search Console,
- zwiększenie widoczności na podstawie konkurencji.
Stworzona oferta może być jednorazowa lub cykliczna. Nic też nie stoi na przeszkodzie, żeby po pewnym czasie wrócić do już zrealizowanych propozycji i je ponowić.
Oferta Linkhouse dla pozostałych klientów
Wspominałem wcześniej, że Linkhouse kieruje swoją ofertę nie tylko do reklamodawców. Do współpracy zachęca również wydawców oraz copywriterów. Im natomiast nie proponuje swoich usług jako takich. Zamiast tego daje możliwość na realny zarobek. Pod tym względem jest to interesująca platforma, łącząca wszystkie trzy grupy. Właśnie dlatego poniżej sprecyzowałem postrzeganie jej przez pozostałych klientów. Opisałem ponadto program partnerski, z którego dobrowolnie skorzystać może każdy użytkownik.
Linkhouse z perspektywy wydawcy
Jeśli masz swoją stronę internetową, możesz współpracować z Linkhousem jako wydawca. W ramach tej działalności odpłatnie:
- umieszczasz w swoim serwisie artykuły sponsorowane,
- sprzedajesz linki w artykułach istniejących,
- publikujesz banery reklamowe,
- prowadzisz promocje w social mediach oraz mailingach.
Zaletą tego rozwiązania jest fakt, że możesz stworzyć kilka zróżnicowanych ofert dotyczących jednego portalu. Dzięki temu znajdą się na nim wyłącznie takie formy contentowe, które będą zgodne z Twoją marką. Ponadto każdą propozycję możesz rozważyć i nie musisz jej akceptować.
Moim zdaniem plusem w tym przypadku jest wygoda obsługi. Z poziomu konta użytkownika możesz zarówno promować swoją stronę, jak również pełnić funkcję wydawcy. Obie role mogą dotyczyć zarówno jednego serwisu, jak i kilku. Ponadto rozliczenia przebiegają sprawnie, a nad każdą transakcją czuwa Linkhouse. Nie stawia on natomiast odgórnych ograniczeń dotyczących np. stawek w ofertach czy innych warunków. To znaczna swoboda, działająca na korzyść przedsiębiorców budujących zaufanie do swojej marki.
Linkhouse ma bardzo dużą bazę reklamodawców. Masz zatem szansę zarobić więcej niż w przypadku samodzielnego poszukiwania klientów. Z drugiej strony jednak duża jest też konkurencja. Musisz więc zadbać o to, by Twoja oferta wybijała się spośród setek innych.
Linkhouse z perspektywy copywritera
Linkhouse oferuje współpracę copywriterom chętnym do tworzenia contentu. W tym przypadku natomiast konieczny jest kontakt przez formularz kontaktowy. Nie działa jak w przypadku stron czy domen, na zasadzie giełd czy zgłoszeń do konkretnych zleceń.
Jako reklamodawca oraz wydawca nie masz względu w to, kto tworzy dany artykuł. Zlecając go, możesz natomiast wybrać jakość jego wykonania (tekst standard lub premium). Alternatywnie copywriter może zostać „zastąpiony” samym wydawcą lub rozwiązaniem AI.
Program partnerski
Linkhouse oferuje dostęp do programu partnerskiego. Może skorzystać z niego każdy użytkownik platformy. Przyjmuje formę linku polecającego, który możesz umieścić w dowolnym miejscu w internecie. To nic nie kosztuje, może Ci natomiast przynieść pewne korzyści.
Zgodnie z deklaracjami platformy, dostaniesz 5 proc. wartości każdej transakcji, jaką zrealizują w Linkhouse polecone przez Ciebie osoby. Oferta ta jest ważna aż przez 5 lat. Wszystko zależy więc od ilości użytkowników, których „przyciągniesz” oraz ich aktywności. W przypadku większych firm, inwestujących w link building, daje to szansę na interesujący zarobek.
Support i baza wiedzy Linkhouse
Linkhouse to polskojęzyczny serwis i po polsku działa również jego support. Aby się z nim skontaktować, przejdź do zakładki „Kontakt” na stronie serwisu. Znajdziesz tam formularz kontaktowy. Zgodnie z deklaracją, otrzymasz odpowiedź w ciągu maksymalnie 24 godzin.
Alternatywnie możesz też skontaktować się bezpośrednio z Biurem Obsługi Klienta:
- nr tel.: +48 534 904 689,
- e-mail: bok@linkhouse.co.
Blog Linkhouse
Do dyspozycji internautów pozostaje rozbudowana sekcja „Wiedza”. Odpowiednią zakładkę znajdziesz w menu górnym na głównej stronie Linkhouse. Jej pierwszą częścią jest bardzo obszerny blog, poruszający najróżniejsze tematy związane z działalnością internetową. Są one przygotowywane przez specjalistów z branży, mogą więc pomóc Ci w wielu sytuacjach. Dla ułatwienia zostały podzielone na kilka kategorii, m.in.:
- biznes,
- social media,
- marketing internetowy,
- link building,
- i inne.
Dodatkowo masz do dyspozycji segment „Linkhouse (baza wiedzy)”. To wpisy blogowe skupione ściśle wokół działalności platformy. W czytelny sposób wyjaśniają zasady działania poszczególnych funkcji. Prezentują też wszelkie nowości, które są regularnie wprowadzane do oferty. Wiele z nich opatrzonych jest materiałami filmowymi, ułatwiającymi zrozumienie funkcjonowania poszczególnych systemów.
Strefa Pomocy Linkhouse
Druga sekcja segmentu „Wiedza” to tzw. Strefa Pomocy. Znajdziesz tu dwie sekcje:
- poradniki dla klientów (reklamodawców),
- poradniki dla wydawców.
Obie zawierają artykuły odpowiadające na najczęściej zadawane przez użytkowników pytania. Z tego poziomu możesz ponadto umówić się na „darmowe demo”. Pod tą nazwą skrywa się indywidualna prezentacja online. Przy jej użyciu przedstawione Ci zostaną wszystkie funkcjonalności platformy Linkhouse. Wystarczy tylko, że wybierzesz w kalendarzu odpowiadający Ci termin takiego „spotkania”.
„Wiedza” dla zarejestrowanych
Zakładkę „Wiedza” znajdziesz również po zalogowaniu się do panelu użytkownika Linkhouse. W tym przypadku natomiast nie ma co liczyć na zbyt liczne „materiały bonusowe”, dostępne tylko dla klientów. Są tam bowiem linki do pięciu materiałów, z czego trzy są ogólnodostępne na oficjalnym kanale Linkhouse na YouTube. Kolejny jest natomiast odnośnikiem do podstrony ofertowej.
Tym, co natomiast przykuło moją uwagę, był moduł z płatnego kursu PapaSEO. To jeden z bardziej cenionych specjalistów SEO w Polsce. Jego kurs również ma bardzo dobre oceny, a jego moduł „Link Building” dostępny jest w ramach działalności konta użytkownika. Moim zdaniem warto poświęcić nieco czasu i skorzystać z okazji, by obejrzeć 10 udostępnionych odcinków.
Użytkowanie Linkhouse. Jak działa w praktyce?
Wiesz już, jakie funkcje charakteryzują platformy łączące reklamodawców z wydawcami. Dokładnie opisałem dostępną ofertę Linkhouse i to z perspektywy różnego typu klientów. Czas więc przejść teraz do praktyki.
W tej części znajdziesz szczegółowe poradniki, dzięki którym poznasz zasady działania Linkhouse. Krok po kroku opisałem, jak założyć konto w tej platformie. Omówiłem jej interfejs i wskazałem najważniejsze zakładki panelu, oparte na najczęściej używanych funkcjach. Następnie krok po kroku wyjaśniłem dwa procesy: dodawania swojego portalu do bazy oraz zamawiania artykułu sponsorowanego.
Jak założyć konto w Linkhouse?
Założenie konta w Linkhouse nic nie kosztuje. W dodatku od samego początku możesz zdecydować, czy chcesz działać jako reklamodawca, czy też wydawca. Kłopoty mogą pojawić się, jeśli zechcesz wykonywać oba te zadania jednocześnie. Podczas rejestracji możesz zaznaczyć tylko jedną wersję. W panelu użytkownika jednak na szczęście jest dostęp do obu tych funkcji.
Współpraca z tą platformą jako twórca treści wymaga zgłoszenia się bezpośrednio na rekrutację. Nie działa to tak jak w WhitePress, gdzie dziennikarze mogą po prostu założyć konto, które następnie jest weryfikowane i trafia do „bazy”.
Aby rozpocząć proces tworzenia nowego konta, wejdź na stronę linkhouse.pl. W prawym górnym rogu ekranu znajdziesz przycisk „Zarejestruj się„. Alternatywnie możesz też skorzystać z pomarańczowego buttona „Załóż konto za darmo„.
System przekieruje Cię do nowej strony. Musisz uzupełnić tam podstawowe informacje:
- adres e-mail,
- hasło,
- język.
Zaakceptuj regulamin i zgody marketingowe, co jest niezbędne, by móc przejść dalej. Następnie naciśnij przycisk „Zarejestruj się„.
Teraz musisz podać informacje kontaktowe oraz określić rodzaj konta. Najpierw wpisz:
- imię,
- nazwisko,
- telefon kontaktowy.
Następnie zaznacz, jak zamierzasz wykorzystywać platformę do własnych potrzeb:
- wydawca – oferuje usługi,
- reklamodawca – kupuje usługi.
Naciśnij pomarańczowy przycisk „Zatwierdź„.
Ja posłużę się kontem reklamodawcy. W tym przypadku w następnym kroku konieczne jest określenie zajmowanego stanowiska. Do dyspozycji jest kilka opcji:
- specjalista SEO (agencja),
- specjalista SEO (freelancing/mała agencja),
- specjalista SEO (inhouse),
- specjalista ds. marketingu,
- właściciel biznesu online,
- właściciel biznesu stacjonarnego.
Po zaznaczeniu odpowiedniej opcji naciśnij „Zatwierdź„.
Teraz Linkhouse powinien wysłać Ci wiadomość aktywacyjną do konta. Kliknij link znajdujący się w e-mailu, by przejść do aktywacji konta. W przeglądarce uruchomione zostanie kolejne okno, w którym musisz określić:
- kraj,
- walutę.
Teraz aktywuj konto za pomocą przycisku z tym samym napisem.
System przekieruje Cię do strony logowania. Wprowadź ustalone przed momentem dane i zaloguj się. Zyskasz dostęp do panelu użytkownika – zarówno reklamodawcy, jak i wydawcy.
Interfejs Linkhouse – przegląd
Mój przegląd interfejsu Linkhouse opierał się będzie na jego budowie po zaznaczeniu opcji „reklamodawca”. Niewykluczone więc, że w przypadku wydawców może on wyglądać nieco inaczej. Z uwagi jednak na to, że w tej wersji również mam opcję „Wydawca”, nie pokuszę się o zakładanie dwóch osobnych kont. Nie ma takiej potrzeby i użytkownicy działający w dwóch obszarach też nie muszą tego robić.
Panel klienta jest spójny kolorystycznie z wizerunkiem marki i ma dość przejrzystą budowę. Składa się z dwóch górnych pasków menu oraz widoku głównego. W prawym dolnym rogu tradycyjnie ulokowany został dymek pozwalający na kontakt z supportem.
Menu na samej górze, na wysokości logo, zawiera kilka podstawowych skrótów. Pozwalają one na:
- sprawdzenie zawartości wewnętrznego portfela,
- sprawdzenie koszyka zakupowego,
- monitorowanie powiadomień,
- przejście do ustawień konta użytkownika,
- zmianę języka z polskiego na angielski i na odwrót.
Główne menu pozwala na przechodzenie między najważniejszymi funkcjami platformy. W tym miejscu możesz też zmienić swój profil użytkownika. Do Twojej dyspozycji są takie opcje, jak:
- konto reklamodawcy,
- konto wydawcy,
- Link Planner,
- domeny,
- finanse,
- brief,
- wiedza,
- umów demo.
Poniżej omówię najpierw konto reklamodawcy oraz wydawcy. Następnie krótko przedstawię najważniejsze spośród pozostałych zakładek.
Podstawowe zakładki w Linkhouse – reklamodawca
Dashboard w sekcji „Reklamodawca” zawiera najważniejsze informacje i skróty podstawowych funkcji. Są prezentowane w formie charakterystycznych dymków, co sprawia, że moim zdaniem są one bardzo przejrzyste i miłe dla oka. Znajdziesz wśród nich m.in.:
- opcje dotyczące linkowania,
- strefę pomocy,
- zestawienie ostatnich publikacji,
- zlecenia wymagające akcji,
- ostatnie faktury,
- bieżące projekty (wraz ze skrótem umożliwiającym ich tworzenie),
- poziom indeksacji artykułów,
- i inne.
Oprócz tego, po najechaniu na przycisk „Reklamodawca”, pojawia się rozwijane menu. Z jego poziomu możesz przejść do takich podstron, jak:
-
baza ofert – tutaj znajdziesz wszystkie oferty od wydawców. To baza portali, na których możesz umieścić artykuł z linkiem do swojego serwisu internetowego. Są one zaprezentowane w czytelnym zestawieniu, prezentującym ich najważniejsze cechy:
- adres strony,
- rodzaje akceptowanych tekstów,
- możliwość dodania propozycji do ulubionych lub wpisania jej na czarną listę,
- informacje dotyczące SEO i szczegółów publikacji,
- język serwisu,
- ruch organiczny na podstawie średniej estymowanej liczby unikalnych użytkowników według danych Ahrefs,
- wartość parametru TF – Trust Flow (Majestic),
- wartość parametru DR – Domain Rating (Ahrefs),
- wartość parametru DA – Domain Authority (Moz),
- indeksacja,
- cena netto (jeden portal może mieć kilka ofert cenowych. W zestawieniu prezentowana jest ta najtańsza. Uwzględniane są też oferty promocyjne);
-
produkty – tutaj znajdziesz wszystkie produkty i usługi oferowane przez Linkhouse. Wiele z nich jest dostępnych w ramach pakietów łączących różnego rodzaju opcje czy zbiory. Zostały podzielone na te dotyczące polskiego oraz zagranicznego rynku. W przypadku rozwiązania krajowego znajdziesz tam m.in.:
- katalogowanie stron,
- pozycjonowanie lokalne,
- wpisy na forach PREMIUM,
- linki z forów,
- linki z profili,
- zaplecza SEO,
- blasty,
- podlinkowanie,
- audyty i raporty SEO.
- płatność błyskawiczną,
- przelew tradycyjny,
- z salda konta Linkhouse,
- PayPal/kartę płatniczą.
-
Giełda Stron – w tym miejscu możesz sprzedawać i kupować witryny internetowe. Wszystkie aktualne propozycje znajdują się w czytelnym zestawieniu. Do Twojej dyspozycji pozostaje filtrowanie ofert w zależności od m.in. ceny, języka, typu strony czy widoczności nazwy. Masz też dostęp do aktualnych parametrów SEO, pozwalających ocenić realną wartość serwisu. W tabeli każda oferta opatrzona jest podstawowymi informacjami:
- adresem strony,
- typem strony,
- tematyką,
- językiem,
- ruchem,
- widocznością Senuto,
- TF,
- DR,
- SEO,
- ceną.
- relinkowanie – w tym module zaprezentowana jest lista domen, w których znajdują się linki Twoich konkurentów. Możesz w ten sposób dokonać analizy konkurencji i zaplanować dalsze działania;
-
linki tematyczne – pozwala na określenie słów kluczowych, potencjalnie korzystnych w branży, w której działasz. Następnie moduł tworzy listę domen zajmujących wysokie pozycje na te słowa kluczowe, z których możesz wykupić linkowanie. Do Twojej dyspozycji są dwa warianty:
- podstawowy – ułatwia dobór odpowiednich fraz na podstawie aktualnej widoczności witryny oraz fraz konkurencji,
- zaawansowany – pozwala na samodzielne wprowadzenie słów kluczowych dla danej domeny;
-
zlecenia – w tym miejscu znajdziesz wszystkie zakupione publikacje. Przy każdej z nich znajdują się szczegółowe informacje dotyczące m.in.:
- statusu,szczegółów oferty,ceny,informacji o realizacji,daty zamówienia,daty realizacji.
- Projekty – moduł odpowiadający za zarządzanie wszystkimi zamówieniami. W tym miejscu sprawdzisz ich statusy i zyskasz dostęp do wykresów z najważniejszymi parametrami. Dzięki integracji naniesiesz też własne notatki czy informacje z zewnętrznych serwisów, takich jak np. Google Analytics;
- Biblioteka Tekstów – to segment umożliwiający trackowanie każdego tekstu, zamówionego przez panel Linkhouse. Dotyczy to wszystkich materiałów wgranych do bazy serwisu. Z tego poziomu ma do niego dostęp każda osoba, której przyznano dostęp do konta. W praktyce więc jest to wygodne rozwiązanie w przypadku większych zespołów czy firm. Co więcej, z tego poziomu masz też szansę na zarządzanie swoimi copywriterami.
Podstawowe zakładki w Linkhouse – wydawca
Dashboard w sekcji „Wydawca” wygląda bardzo podobnie do tego reklamodawcy, który opisywałem powyżej. Ponownie najważniejsze funkcje i informacje prezentowane są w kwadratowych „dymkach”. Tym razem znajdziesz wśród nich m.in.:
- zestawienie zamówień wymagających uwagi,
- podstawowe statystyki,
- opcje zarządzania stronami,
- udostępnianie ofert,
- strefę pomocy,
- indeksację portali.
Po najechaniu na opcję „Wydawca” ponownie pojawi się też rozwijane menu. Zobaczysz w nim takie rozwiązania, jak:
- moje strony – są tutaj wszystkie dodane przez Ciebie strony, na których reklamodawcy mogą umieszczać swoje artykuły. Możesz nimi z tego poziomu wygodnie zarządzać;
- dodaj nową stronę – sekcja poświęcona dodawaniu nowej witryny internetowej do konta. Ma formę formularza, który należy wypełnić, aby Twoje miejsce w sieci pojawiło się w bazie platformy. Szczegółowo opiszę ten proces w dalszej części recenzji;
- moje domeny – z tego poziomu możesz zarządzać wszystkimi domenami, które posiadasz. Znajdziesz tu opcję grupowego zarządzania cenami ofert, a także możliwość dodania nowej domeny;
-
dodaj nową domenę – prowadzi prosto do formularza pozwalającego na dodanie nowej domeny. Musisz podać najważniejsze informacje o niej, jak np.:
- adres,
- język,
- kategorię,
- opis,
- liczbę odsłon i unikalnych użytkowników,
- cenę sprzedaży lub wynajmu;
- zlecenia – pojawiają się tu wszystkie informacje o zleceniach na Twoich stronach WWW. Możesz nimi zarządzać, śledzić ich statusy i filtrować. Znajdziesz w tym miejscu też informacje dotyczące ewentualnych poprawek;
-
sprzedaj stronę – na tej podstronie jest arkusz, który musisz wypełnić, aby wystawić swoją stronę internetową na sprzedaż. Pojawi się ona na Giełdzie Stron. Konieczne jest podanie takich informacji, jak m.in.:
- widoczność,
- język,
- typ i silnik strony,
- data założenia,
- termin ważności,
- liczba unikalnych użytkowników i odsłon,
- powiązane konta w mediach społecznościowych,
- generowany dochód,
- wsparcie dla kupującego,
- cena;
-
lista stron na sprzedaż – tu znajdują się wszystkie informacje na temat stron, które sprzedajesz. Możesz dodać kolejny serwis, jak również sprawdzić szczegóły tych już wystawionych. W opcjach filtrowania uwzględnione zostały najważniejsze cechy witryn, takie jak:
- kategorie,
- język,
- status,
- wyszukiwarka fraz;
- urlopy – z poziomu panelu użytkownika możesz poinformować reklamodawców, że jesteś na urlopie. Dzięki temu nie musisz martwić się, że otrzymasz na wakacjach zlecenie, które ulegnie opóźnieniu. To natomiast mogłoby odbić się negatywnie na nastroju kontrahenta. Co więcej, dni wolne możesz określić zarówno dla jednej swojej strony, jak i wszystkich, którymi dysponujesz;
- integracje – zakładka, którą opisywałem już powyżej, przy okazji opisu dostępnych funkcji. Możesz tu uruchomić integracje z Google Search Console oraz WordPress. Wystarczy tylko, że naciśniesz nazwę odpowiedniego rozwiązania i będziesz podążać za instrukcjami na ekranie.
Pozostałe zakładki w Linkhouse
Oprócz sekcji „Reklamodawca” i „Wydawca” w głównym widoku konta użytkownika znajdziesz kilka zakładek uniwersalnych. Mogą Ci się one przydać w różnych sytuacjach. Mowa o takich opcjach, jak:
-
Link Planner – opisywałem jego rolę już wcześniej, teraz więc skupię się na samym interfejsie. W menu po lewej stronie masz pięć opcji do wyboru:
- Twoje kredyty – po naciśnięciu przechodzisz do transakcji zakupu nowego kredytu,
- zaplanuj nową kampanię – możesz wybrać cel kampanii i przejść do jej tworzenia,
- moje kampanie – prezentuje wszystkie aktywne i zakończone kampanie, wraz z ich szczegółami,
- utworzone oferty – prezentuje wszystkie oferty,
- kampanie cykliczne – tutaj zestawione są cykliczne kampanie, wraz z ich charakterystyką. Z tego miejsca możliwe jest też stworzenie nowej kampanii,
- pomoc.
-
domeny – z tej zakładki przejdziesz do wszystkich podstron dotyczących zarządzania i handlu domenami. Konieczne w tym miejscu jest zaakceptowanie regulaminu domen. W tym celu musisz podać podstawowe dane na swój temat. Do Twojej dyspozycji są takie opcje, jak:
-
Giełda Domen – gromadzi w jednym miejscu wszystkie domeny, które są na sprzedaż. Możesz je filtrować pod względem rozszerzeń, cen, długości znaków czy tematyki. Wyniki prezentowane są wraz z najważniejszymi danymi. Parametry regularnie są aktualizowane i pozwalają na dostrzeżenie kluczowych atutów danej domeny:
- adres,
- tematyka,
- język,
- parametr TF,
- parametr CF (Citation Flow – Majestic),
- parametr RD (reffering domains – Majestic),
- parametr BL (external backlinks – Majestic),
- wiek,
- statystyki SEO,
- podgląd Wayback Machine (historii domeny),
- cena netto i brutto;
- zleć przechwytywanie domeny– możesz podać domenę, którą system ma spróbować przechwycić, gdy tylko będzie dostępna. Jeśli będzie starało się o nią więcej użytkowników, dojdzie do aukcji (opcja już nieaktywna!);
- przeglądaj wygasające domeny – możesz zobaczyć domeny, które wkrótce mogą znów być dostępne;
- zlecone do przechwycenia – przegląd domen, które zostaną przechwycone, gdy tylko będzie taka możliwość,
- aukcja przechwyconych domen – licytacja użytkowników starających się przejąć daną domenę,
- zarządzaj domenami.
-
Giełda Domen – gromadzi w jednym miejscu wszystkie domeny, które są na sprzedaż. Możesz je filtrować pod względem rozszerzeń, cen, długości znaków czy tematyki. Wyniki prezentowane są wraz z najważniejszymi danymi. Parametry regularnie są aktualizowane i pozwalają na dostrzeżenie kluczowych atutów danej domeny:
-
finanse – ta zakładka prowadzi do tego samego segmentu, co ikona portfela i stan konta, wyświetlone na samej górze strony. Znajdziesz tu podstawowe informacje dotyczące Twoich finansów związanych z kontem Linkhouse, takie jak np.:
- kwota netto zarobiona w Linkhouse,kwota doładowań, którą możesz wykorzystać na zakupy na platformie,liczba aktywnych kredytów, które możesz wykorzystać w Link Plannerze,brakująca kwota do otrzymania 1 darmowego kredytu (potrzeba 1000 zł).
-
brief – z poziomu konta użytkownika możesz bezpośrednio wysłać brief dotyczący działań z zakresu link buildingu. Tym samym Linkhouse automatyzuje proces tworzenia ofert indywidualnych dla swoich klientów. Po wprowadzeniu podstawowych danych uzupełniasz informacje dotyczące konkretnych działań:
- dostępnego budżetu,
- uwzględnieniu w nim tekstów,
- okresu działania.
Co warte podkreślenia, po wejściu na większość podstron, tuż obok ich nazw, jest ikona oznaczająca film. To oznaczenie materiałów z serwisu YouTube, wyjaśniających rolę każdej funkcji. Uważam, że to całkiem przydatne rozwiązanie, a szczególnie podoba mi się to, że filmiki wyświetlają się w dolnym rogu ekranu. Można więc jednocześnie śledzić tłumaczenie i wprowadzać zmiany w obrębie własnego konta. Bardzo sprytny pomysł, wygodny dla użytkowników.
Jak dodać swój portal do Linkhouse?
Chcesz publikować artykuły sponsorowane i inne materiały zewnętrzne na swojej stronie? Możesz w ten sposób generować dodatkowy dochód i rozwijać swoją markę. Linkhouse w tym zakresie jest wyjątkowo pomocny, bo dodanie portalu do bazy wydawców zajmuje tylko chwilę. Aby to zrobić, musisz zalogować się na swoje konto. Następnie z sekcji „Wydawca” i wybierz „Dodaj nową stronę„.
W oknie, które się pojawi, musisz odpowiedzieć na pytania i uzupełnić informacje w siedmiu sekcjach:
-
informacje ogólne – podaj w tym miejscu wszystkie najważniejsze dane dotyczące Twojej strony internetowej:
- adres strony głównej,
- typ strony,
- język,
- zasięg geograficzny,
- kategorię tematyczną,
- tagi,
- opis widoczny dla klienta,
- zabronioną tematykę.
- czy portal jest w Google News – to informacja bardzo istotna z perspektywy reklamodawcy. Może mu bowiem zapewnić dostęp do nowych odbiorców;
-
czy portal może publikować treści związane z tematyką – w tej sekcji znajdziesz szereg tematyk, które powszechnie uznawane są za kontrowersyjne. Z jednej strony ich zaznaczenie może zapewnić Ci klientów, którzy działają w ich obrębie. Z drugiej jednak nie każdy serwis chce linki reklamowe z adresów prezentujących takie treści, jak np.:
- kryptowaluty,
- pożyczki,
- CBD,
- erotyka,
- i inne;
- grupy docelowe – dzięki temu potencjalni reklamodawcy ocenią, czy pozyskiwanie linków z Twojej strony pozwoli im dotrzeć do odbiorców, na których im zależy. Nie zawsze natomiast właśnie to stanowi ich główny cel. Czasem ważna jest poprawa SEO i pozycji w wynikach wyszukiwania, a bezpośrednie wejścia nie są aż tak istotne;
- tag remarketingowy reklamodawcy – reklamodawca dostarcza go, prezentując warunki zamówienia. To kod, dzięki któremu użytkownicy odwiedzający dany artykuł zostają dodani do list remarketingowych. Dzięki temu wyświetlają im się reklamy;
- statystyki – podaj liczbę unikalnych użytkowników miesięcznie. Potwierdzenie tej informacji powinien stanowić raport z Google Analytics;
-
social media/e-mail – tutaj możesz umieścić linki do wszelkich kont powiązanych z Twoją stroną internetową. Świadczą one o jej popularności i wiarygodności. Mowa np. o linkach do:
- fanpage’a na Facebooku,
- X (dawniej Twittera),
- Instagrama.
Po wypełnieniu wszystkich wolnych pól naciśnij przycisk „Wyślij” i gotowe. Twoja oferta zostanie zweryfikowana. Jeśli wszystko będzie z nią w porządku, ogłoszenie pojawi się w bazie dostępnych portali.
Wszystkie Twoje odpowiedzi będą widoczne w ofercie prezentowanej reklamodawcą. Im atrakcyjniejsze się okażą, tym na więcej ofert możesz liczyć. Pamiętaj natomiast, że to, jak działa Linkhouse, przekłada się na jego popularność. Konkurencja jest zatem dość duża. Polecam najpierw przyjrzeć się innym stronom z bazy i sprawdzić ich warunki. Na tej podstawie będziesz w stanie przygotować wyróżniającą się propozycję.
Jak zamówić artykuł sponsorowany w Linkhouse?
Teraz przyjrzę się „drugiej stronie” działania Linkhouse’a. Opinie na temat procesu zamawiania artykułów na tej platformie napawają optymizmem. Dominuje pogląd, że jest to łatwe i szybkie. Muszę przyznać, że rzeczywiście czynność ta nie należy do specjalnie skomplikowanych. Poradzą sobie z tym bez większego problemu nawet osoby pierwszy raz korzystające z tego serwisu.
Aby zamówić artykuł, przejdź do Bazy Ofert. Znajdziesz ją w zakładce „Reklamodawca”. Następnie wybierz portal, na którym chcesz opublikować artykuł i naciśnij „Zobacz oferty„. Na ekranie pojawi się okno z wyróżnieniem wszystkich dostępnych rodzajów usług akceptowanych przez dany portal. W moim przykładzie są to:
- artykuły sponsorowane,
- linki w istniejących artykułach.
Wszystkie są dokładnie opisane z uwzględnieniem ich najważniejszych parametrów. Są zależne od typu materiału. W przypadku artykułów sponsorowanych jest to aspekt:
- miejsca podlinkowania wewnętrznego,
- linku follow,
- czasu publikacji,
- oznaczenia artykułu,
- autora artykułu,
- opcji napisania artykułu przez wydawców,
- opcji artykułu specjalistycznego,
- opcji dodatkowego linkowania,
- liczbę dni na stronie głównej serwisu,
- opcji dodatkowej promocji,
- ceny.
Każda opcja ma swoją indywidualną cenę. Po wybraniu tej, która najbardziej Ci odpowiada, naciśnij pomarańczowy przycisk „Zamów„.
Produkt został dodany do Twojego koszyka. Teraz możesz ustalić jego wariant. Określ, czy ma on zostać przygotowany przez copywriterów Linkhouse. Możesz też dostarczyć tekst samodzielnie. Niektórzy wydawcy tworzą ponadto materiały sami. Na końcu wybierz jego jakość. Do wyboru masz trzy warianty:
- STANDARD – przeciętny artykuł o długości 2500, 3500 lub 5000 znaków ze spacjami, tworzony w SurferSEO. Osiągają w edytorze wynik na poziomie minimum 50-60 punktów;
- PREMIUM – artykuły o specjalistycznej tematyce i wysokiej jakości. Mogą mieć 5000, 8000 lub 12000 znaków ze spacjami;
- SURFER AI – artykuły tworzone przez sztuczną inteligencję. Przeciętnie ich długość to ok. 15000 znaków ze spacjami.
Po wybraniu odpowiedniej opcji przejdź do koszyka i opłać wykupioną usługę, zgodnie z cennikiem wydawcy. Właściciel strony internetowej otrzyma Twoją propozycję. Jeśli ją zaakceptuje, otrzymasz informację o czasie i warunkach publikacji.
Ile kosztuje Linkhouse?
Założenie konta i korzystanie z platformy Linkhouse jest darmowe. W łatwy sposób może zrobić to każdy, bez potrzeby wydawania pieniędzy. Płatne są natomiast poszczególne usługi i funkcje, z których będziesz korzystać.
Każdy portal sam określa cenę publikacji artykułu danego typu na określonych warunkach. Ostateczna stawka zależy zatem od wielu zmiennych. Oprócz tematyki wpływa na nią również m.in.:
- ruch na portalu,
- jego popularność i rozpoznawalność marki,
- rzetelność,
- ocena wystawiana przez algorytmy SEO.
Średni koszt zamawianych publikacji to ok. 250 – 300 zł, choć ceny zaczynają się już od mniej niż 100 zł.
Do tego możesz dodać koszt stworzenia artykułu przez copywriterów Linkhouse. Alternatywnie możesz też samodzielnie napisać tekst, który zostanie umieszczony w witrynie. Wtedy jego cena nie ma wpływu na działanie platformy. W odróżnieniu od WhitePressa, publikowane materiały nie są zatwierdzane przez platformę. Nie ma więc zagrożenia, że zewnętrzny materiał zostanie odrzucony.
Opinie o Linkhouse
Linkhuse jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek w świecie SEO. To sprawia, że korzysta lub współpracuje z nią bardzo wielu reklamodawców, wydawców i copywriterów. Jak łatwo się domyślić, skutkuje to imponującą ilością komentarzy na jej temat.
Opinie reklamodawców w większości są bardzo przychylne. Chwalony jest intuicyjny i prosty w budowie interfejs, a także dobry kontakt z Biurem Obsługi Klienta. Doceniane są ponadto atrakcyjne stawki publikacji i ogromna baza ofert. Jako słabość odbierana jest natomiast czasem ograniczona dostępność copywriterów i teksy na średnim poziomie. Przed tym natomiast może uchronić stosunkowo nowy moduł Content Premium.
Z perspektywy reklamodawców największą zaletą Linkhouse jest dostęp do ogromnej bazy reklamodawców. To szansa szczególnie dla niewielkich portali na zaistnienie i dotarcie do potencjalnej osoby zainteresowanej współpracą. Pomaga w tym możliwość stworzenia atrakcyjnej, indywidualnej oferty. Z drugiej strony natomiast minusem jest to, że wydawców na tej platformie są dziesiątki. Zmniejsza to szansę na dotarcie zleceniodawców akurat do naszej strony i wykupienie reklamy.
Z perspektywy copywritera atutem Linkhouse jest dostęp do praktycznie nieograniczonej puli tekstów. To ciągłe zlecenia, generowane przez reklamodawców. Jednocześnie jednak atrakcyjna oferta cenowa przekłada się na dość niskie stawki twórców. To z kolei może szkodzić jakości zamawianych materiałów.
Linkhouse vs alternatywne rozwiązanie
Linkhouse oferuje dostęp do jednej z największych baz wydawców w Polsce. Znajdziesz tam imponującą liczbę stron WWW, gotowych przyjąć artykuł z linkiem prowadzącym do Twojego serwisu. Nie oznacza to jednak, że na rynku nie ma alternatywnych rozwiązań.
Głównym konkurentem Linkhouse’a jest WhitePress. To serwis, który oferuje dostęp do nieco większej liczby witryn. W odróżnieniu od opisywanego w tym tekście serwisu pobiera opłatę stałej wysokości, w zależności od charakterystyki tworzonego tekstu. Moim zdaniem jednak jest nieco mniej intuicyjny, ale z drugiej strony daje większą kontrolę nad jakością tworzonego tekstu.
Polecam skorzystać z obu tych rozwiązań. Po pewnym czasie na pewno uda Ci się zorientować, który jest dla Ciebie lepszy. Po dłuższym korzystaniu z niego natomiast i tak pomocne może okazać się przejście do tego drugiego. W ten sposób bowiem możesz jeszcze bardziej urozmaicić bazę linków, wzmacniających pozycję swojego portalu.
Zalety i wady Linkhouse
Zalety Linkhouse
- intuicyjny i dobrze zaprojektowany interfejs,
- rozbudowana i ciągle rozwijająca się oferta,
- wiele rodzajów artykułów i linków do wyboru,
- oferta dotycząca handlu domenami i stronami internetowymi,
- duża liczba parametrów SEO dla jak najbardziej precyzyjnego filtrowania portali,
- Linkhouse SEO Backlink Finder,
- ogromna baza ofert,
- portale lokalne, ogólnopolskie i zagraniczne,
- wykorzystanie sztucznej inteligencji w Link Plannerze,
- wielu użytkowników,
- atrakcyjne ceny publikacji,
- opcja Content Premium,
- panel copywriterów,
- polska wersja językowa,
- polskojęzyczne Biuro Obsługi Klienta,
- rozbudowana baza wiedzy.
Wady Linkhouse
- spore prowizje platformy
- narzędzie przeznaczone głównie do link buildingu, bez bardziej rozbudowanych usług SEO,
- nie zawsze zamawiane teksty są dobrej jakości,
- niskie stawki copywriterów,
- brak możliwości zaznaczenia podczas rejestracji działania jako wydawca i reklamodawca, co może wprowadzać w błąd – w panelu użytkownika ostatecznie jest dostęp do obu tych ról,
- ogromna konkurencja dla wydawców.
Narzędzie do link buildingu. Czy warto skorzystać z Linkhouse?
Moim zdaniem Linkhouse jest jednym z najlepszych narzędzi do link buildingu. Wraz z WhitePress dominuje na polskim rynku. Udostępnia bazę ofert, składającą się z większości portali zainteresowanych współpracą z reklamodawcami. Wspiera w ten sposób zarówno pozycjonowanie lokalne, jak i ogólnopolskie. Oferuje ponadto serwisy zagraniczne, które mogą zainteresować firmy o zasięgu międzynarodowym.
Moje uznanie wzbudza ciągle rozbudowywana oferta i lista funkcjonalności tej platformy. Od lat jej głównym zadaniem jest link building. Obecnie jednak możliwy jest tam nie tylko zakup artykułów sponsorowanych, ale też wielu rozmaitych rodzajów linków. Ponadto Giełda Stron pozwala na zakupienie całej witryny, a Giełda Domen ułatwia obrót domenami internetowymi. W połączeniu z Link Plannerem opartym na sztucznej inteligencji daje to obraz platformy bardzo przydatnej nie tylko dla specjalistów SEO.
Nie zapominam przy tym, że Linkhouse ma słabsze strony. Przede wszystkim jest skonkretyzowany na zagadnieniu linkowania. Nie jest więc samodzielnym narzędziem SEO, ale też do tego miana nie aspiruje. Trzeba ponadto uważnie kontrolować jakość zlecanych i publikowanych tekstów, bo w końcu stanowią one Twoją wizytówkę. Mimo to natomiast jestem przekonany, że coś dla siebie znajdzie tam każda osoba szukająca portalu, na którym mogłaby umieścić link do swojej witryny.