🍪 Można ciasteczko?

Ta strona chce wykorzystywać pliki cookie do analizowania ruchu oraz mierzenia skuteczności i personalizacji reklam zgodnie z polityką prywatności. Zgadzasz się?

PORADNIKI

32 min. czytania

Tworzenie ankiet online: TOP 10 programów (darmowe i płatne)

Ankiety online

Fot. Storyset

Który program do tworzenia ankiet online wybrać? Ranking TOP 10 sprawdzonych rozwiązań darmowych i płatnych do różnych potrzeb.

Spis treści
Strona WWW

Który program do tworzenia ankiet online wybrać, by usprawnić ten proces i uprzyjemnić zadanie respondentom? W moim rankingu znajdziesz TOP 10 sprawdzonych rozwiązań, którym zaufały firmy z Polski i nie tylko.

Tworzenie ankiet to sposób pozyskiwania cennych informacji. Zależnie od potrzeb, tworzą je przedsiębiorcy (do swoich klientów), studenci, osoby prywatne czy planujące otwarcie biznesu. Rozmaite możliwości wykorzystywania kwestionariuszy przekładają się na znaczne zapotrzebowanie. To z kolei sprawia, że na rynku nie brakuje firm oferujących tego typu usługi. Pytanie jednak, gdzie znaleźć najlepszy kreator ankiet, który spełni wszystkie Twoje oczekiwania?

Poznaj mój ranking TOP 10 programów pozwalających tworzyć ankiety online. Uwzględniłem w nim zarówno rozwiązania darmowe, jak i płatne. Większość z powodzeniem wykorzystasz do celów prywatnych, naukowych oraz zawodowych. Pozwalają m.in. na pytania otwarte, pytania wielokrotnego wyboru czy osadzanie ankiet na swojej stronie internetowej. Wybierz najlepszą opcję, przeanalizuj wyniki i uzyskaj odpowiedzi, na których Ci zależy.

Czym są ankiety online i kiedy są potrzebne?

Ankiety internetowe działają na takiej samej zasadzie jak tradycyjne formularze, lecz w pełni online. Stanowią metodę zbierania informacji i opinii na dany temat od określonej grupy docelowej. Zależnie od Twoich potrzeb możesz kierować je do m.in.:

  • klientów,
  • pracowników,
  • potencjalnych odbiorców,
  • użytkowników stanowiących przekrój społeczeństwa,
  • określonych grup społecznych,
  • i wielu innych.

Tworząc własną ankietę, określasz cel, który przy jej użyciu chcesz osiągnąć. Zwykle jest nim zgromadzenie odpowiedniej ilości danych na dany temat (np. opinii pracowników na temat warunków pracy).

Wypełnienie ankiety odbywa się online, z dowolnego miejsca. Z tego względu wskazane jest, by była ona wygodna do uzupełnienia także na urządzeniach mobilnych. Proces może być zarówno w pełni anonimowy, jak i zawierać dane osobowe lub tylko określone informacje (np. wiek).

Zależnie od konkretnego rozwiązania, możesz śledzić wyniki ankiety w czasie rzeczywistym lub otrzymać dane po jej zakończeniu. Zwykle raport zawiera podsumowanie odpowiedzi na pytania zamknięte i opinie respondentów wpisane w formularzach zawierających pola do wypowiedzi otwartych. Dostępne informacje umożliwiają trafną analizę problemu oraz wyciąganie wniosków. To z kolei przekłada się na lepsze decyzje (np. biznesowe, dotyczące organizacji czy rozwoju firmy).

Czy warto korzystać z formularzy online?

Możliwość tworzenia ankiet online to ogromna oszczędność czasu i pieniędzy. Większość dostępnych programów jest stosunkowo tanich, a z niektórych możesz nawet korzystać za darmo. Co prawda czasem oznacza to ograniczoną ilość pytań, respondentów czy tworzonych formularzy. W przypadku sporadycznej akcji natomiast może to wystarczyć. Dodatkowo oszczędzasz na druku, długopisach czy czasie potrzebnym na dotarcie do odbiorców, samodzielnej analizie danych itd.

Druga kwestia to dostęp do gotowych szablonów ankiet, oferowanych przez większość programów. Nawet bez umiejętności programowania stworzysz i umieścisz formularz np. na swojej stronie internetowej. W ten sposób zwiększasz szansę na to, że kwestionariusz wypełni większa liczba respondentów.

Trzeci aspekt to łatwe udostępnianie formularzy i dostosowywanie ich do odbiorców. Wielu użytkownikom nie przeszkadza odpowiadanie na krótkie zapytania, przy okazji wykonywania codziennych czynności w internecie. Ostatecznie więc w ankiecie online łatwiej jest zdobyć więcej odpowiedzi w stosunkowo krótkim czasie niż w przypadku tradycyjnych zapytań „na żywo”.

TOP 10 programów do tworzenia ankiet online

Czas przejść do narzędzi do tworzenia ankiet internetowych, które spełnią Twoje wymagania. Poniżej znajdziesz 10 propozycji zarówno dla osób prywatnych, jak i przedsiębiorców poszukujących rozwiązań dla swojej marki.

Różnią się m.in. zakresem działania, obsługą, dostępnymi funkcjami, a nawet językiem. Część z nich jest całkowicie darmowa. Inne dysponują pakietami bezpłatnymi o ograniczonych możliwościach, a w niektórych wszystkie usługi są płatne. Z tego względu do każdej pozycji dołączyłem cennik, który ułatwi Ci filtrowanie propozycji i ostateczny wybór tej najlepszej.

1. Webankieta

Webankieta jest jednym z najpopularniejszych serwisów pozwalających tworzyć ankiety online. Należy do polskiej firmy z siedzibą w Warszawie. Aktualnie z jej usług skorzystały już tysiące klientów, którzy stworzyli blisko 800 tys. ankiet. W ofercie znajdziesz formularze dostosowane do czterech grup potencjalnych użytkowników:

  • specjalistów HR – ankiety skierowane np. do pracowników, dotyczące pracy, funkcjonowania firmy, kwestii organizacyjnych i innych;
  • CX managerów – pytania zadawane klientom, oparte na NPS i metrykach CX. Ułatwiają identyfikację trendów i zbieranie opinii;
  • marketerów – przeprowadzanie ankiet i badań samodzielnie, bez pomocy zewnętrznych agencji. Ułatwiają analizę zebranych danych i ich omawianie w zespole;
  • badaczy – szybkie tworzenie ankiet, pozwalające na efektywniejsze realizowanie projektów w krótszym czasie i przy mniejszym obciążeniu budżetu firmy.

Dużym atutem tego serwisu jest zaawansowane wsparcie techniczne. Zgodnie z opiniami użytkowników specjaliści szybko i jasno odpowiadają na zadawane im pytania. Dodatkowo do dyspozycji klientów przygotowany został blog i baza wiedzy, zawierające liczne porady oraz wskazówki. Gromadzone dane są chronione zgodnie z wymaganiami RODO oraz szeregiem innych zabezpieczeń.

Do Twojej dyspozycji pozostają takie funkcje, jak m.in.:

  • testy kompetencji,
  • ankiety tworzone w wielu językach,
  • dostępne pytania różnego rodzaju,
  • identyfikacja respondentów,
  • tagowanie odpowiedzi,
  • udostępnianie formularzy i wyników,
  • analiza wyników i raporty,
  • API i integracje,
  • szablony ankiet,
  • ankiety na strony internetowe i wiadomości e-mail,
  • i wiele innych.

Ile kosztuje Webankieta?

Webankieta jest rozwiązaniem dostępnym zarówno w wersji darmowej, jak i płatnej. Utwórz konto w serwisie i skorzystaj z bezpłatnego pakietu, jeśli okazjonalnie sięgasz po niezbyt rozbudowane ankiety. Osoby tworzące formularze w większych ilościach lub potrzebujące zgromadzić dużo odpowiedzi, muszą szykować się na pewien wydatek.

Wszystko zależy od tego, ile odpowiedzi oczekujesz i jak wiele zaawansowanych opcji chcesz mieć do wykorzystania. W wersji „dla początkujących” Webankieta proponuje dwa rozwiązania:

  • Free – opcja bezwarunkowo darmowa. Zapewnia dostęp wyłącznie do podstawowych funkcji serwisu. W jej ramach do dyspozycji masz:
    • 25 wypełnień ankiety miesięcznie,
    • brak limitu ankiet,
    • 1 aktywną ankietę,
    • 11 rodzajów pytań (bez NPS i oceny),
    • możliwość stworzenia ankiety z pomocą sztucznej inteligencji,
    • raporty online (wraz z eksportem wyników);
  • Mini – kosztuje 149 zł miesięcznie, a w tej cenie masz 250 wypełnień ankiet miesięcznie. Pakiet ten możesz zwiększyć do maksymalnie 500 wypełnień, co też wpłynie na cenę (199 zł). W jego ramach zyskujesz wszystko to, co w pakiecie Free, a dodatkowo:
    • 2 aktywne pakiety,
    • raporty online, XLSX oraz CSV,
    • możliwość filtrowania odpowiedzi,
    • zaproszenia e-mail.

Jeśli żadne z powyższych nie spełnia twoich oczekiwań, stwórz ankietę w jednym z wariantów „dla firm i specjalistów”. Są to opcje droższe, ale zapewniające dostęp do naprawdę zaawansowanych formularzy. Utwórz konto w jednej z czterech form:

  • Start – kosztuje 349 zł miesięcznie przy 1000 wypełnień. Dobrze sprawdzi się w przypadku freelancerów-specjalistów oraz niewielkich firm. W jego ramach otrzymujesz:
    • dostęp dla 1 użytkownika,
    • raporty XLSX i CSV,
    • wsparcie techniczne e-mail,
    • umowę RODO (wzór WebAnkieta),
    • własną kolorystykę i logo na ankiecie;
  • Business – kosztuje 400 zł miesięcznie przy 3000 wypełnieniach. Dedykowany małym firmom. Oprócz opcji z pakietu Start oferuje również:
    • dostęp dla 2 użytkowników,
    • raporty XLSX, CSV, PDF i SPSS,
    • wsparcie techniczne przez e-mail, chat i telefonicznie;
  • Team – kosztuje 999 zł miesięcznie przy 10 tys. wypełnień. Rozwiązanie dla większych przedsiębiorstw i licznych zespołów. Oprócz opcji z pakietu Business oferuje:
    • dostęp dla 5 użytkowników,
    • ręczną analizę odpowiedzi otwartych,
    • raporty automatyczne,
    • raporty XLSX, CSV,
    • PDF,
    • PPTX,
    • DOCX,
    • SPSS,
    • ankietę w domenie klienta;
  • Enterprise – cena i liczba wypełnień w miesiącu ustalane indywidualnie. To rozwiązanie dla największych firm i najbardziej wymagających zespołów. W jego ramach możesz liczyć – oprócz opcji z poprzedniego planu – na:
    • automatyczną analizę odpowiedzi otwartych przez sztuczną inteligencję,
    • wsparcie dedykowanego konsultanta,
    • możliwość wykorzystania własnego wzoru RODO,
    • brak brandingu WebAnkieta.

Za dodatkową opłatą możesz skorzystać z jeszcze innych opcji oferowanych przez serwis. Z ich pomocą np.:

  • zabezpieczysz każdą swoją ankietę dodatkowym certyfikatem SSL,
  • wprowadzisz logowanie SSO,
  • przeprowadzisz szkolenia firmowe dla nowych użytkowników systemu (onboarding).

2. Typeform

Typeform jest jednym z najbardziej znanych serwisów, w którym stworzysz swoją ankietę online. Działa na rynku międzynarodowym i nie ma polskiej wersji językowej. Mimo języka angielskiego zdobył uznanie Polaków, którzy chętnie korzystają z jego głównych funkcjonalności, np.:

  • kreatora do tworzenia ankiet,
  • kreatora quizów,
  • adaptacji w czasie rzeczywistym,
  • możliwości dopasowania ankiety do swojej marki,
  • zbierania różnego typu danych,
  • generowania wyników w formie czytelnych raportów,
  • udostępniania danych dalej,
  • możliwości zintegrowania serwisu z narzędziami zewnętrznymi,
  • rozbudowanego centrum pomocy.

Ile kosztuje Typeform?

Typeform jest dostępny w kilku wariantach cenowych. Opcje tańsze są dość ograniczone, ale będą wystarczające dla wielu użytkowników. Rozbudowane pakiety są dość kosztowne, ale zapewniają też znaczne możliwości. Do Twojej dyspozycji są plany:

  • Basic – kosztuje 21 euro miesięcznie i jest przeznaczony dla osób o niewielkich wymaganiach. W jego ramach otrzymasz:
    • 100 odpowiedzi miesięcznie,
    • dostęp dla 1 użytkownika,
    • nieograniczoną ilość formularzy,
    • nieograniczone pytania;
  • Plus – kosztuje 46 euro miesięcznie i powstał z myślą o niewielkich zespołach. Oprócz opcji z planu Basic oferuje również:
    • 1000 odpowiedzi miesięcznie,
    • dostęp dla 3 użytkowników,
    • usunięcie znakowania Typeform,
    • niestandardową subdomenę;
  • Business – kosztuje 75 euro miesięcznie i powstał z myślą o liczniejszych firmach, którym zależy na analizie danych. Zapewnia wszystkie opcje z pakietu Plus, a ponadto:
    • 10 tys. odpowiedzi miesięcznie,
    • dostęp dla 5 użytkowników,
    • śledzenie konwersji,
    • priorytetowe wsparcie i czat na żywo;
  • Enterprise – wyceniany indywidualnie, stanowi propozycję dla osób o wysokich wymaganiach. Oferuje wszystko to, co pakiet biznes, a ponadto:
    • indywidualnie dostosowaną liczbę odpowiedzi i dostępu dla użytkowników,
    • wsparcie VIP,
    • dedykowany menadżer wyników,
    • niestandardowe domeny i branding,
    • zgodność z HIPAA i RODO,
    • wybór preferowanego centrum danych.

Alternatywnie możesz skorzystać z rozwiązań najbardziej zaawansowanych, dedykowanych profesjonalistom. W ich przypadku tworzenie formularzy jest dość drogie, zyskujesz natomiast dostęp do ogromu funkcji. Do Twojej dyspozycji są trzy plany:

  • Growth Essentials – kosztuje 150 euro miesięcznie. Rozwiązanie dla stosunkowo małych zespołów, które jednak dynamicznie się rozwijają. Zapewnia dostęp do:
    • dostęp dla 3 użytkowników,
    • 1000 odpowiedzi miesięcznie,
    • pozwala na pogłębienie do 300 odpowiedzi,
    • pytania wideo,
    • odpowiedzi wideo,
    • reCAPTCHA (CAPTCHA: co to jest i jak zabezpieczyć stronę WWW?),
    • AI i inteligentne wnioski,
    • brak logo Typeform,
    • niestandardowa subdomena,
    • ponad 300 integracji;
  • Growth Pro – kosztuje 258 euro miesięcznie. Dobry dla większych firm o dość wysokich wymaganiach. Oprócz opcji z planu Growth Essentials oferuje również:
    • dostęp dla 5 użytkowników,
    • 10 tys. odpowiedzi miesięcznie,
    • pozwala na pogłębienie do 1500 odpowiedzi,
    • formularze wielojęzyczne,
    • integracja z Salesforce,
    • Google Analytics,
    • Facebook,
    • priorytetowe wsparcie i czat na żywo;
  • Growth Custom – indywidualnie wyceniany na podstawie potrzeb i oczekiwań klienta. Zapewnia dostęp do wszystkich możliwości z planu Growth Pro, a dodatkowo:
    • niestandardowa liczba użytkowników,
    • 20 tys. odpowiedzi miesięcznie,
    • pozwala na pogłębienie do 3000 odpowiedzi,
    • nieograniczone miejsca dla widzów,
    • niestandardowa domena,
    • logowanie wielokrotne SSO,
    • dziennik aktywności organizacji,
    • dedykowany menedżer ds. sukcesu klienta.

3. SurveyLab

SurveyLab to przykład narzędzia, z którego obsługą poradzi sobie każdy. Ma bardzo przystępną formę, zawierającą wszystkie podstawowe funkcje, które mogą okazać się przydatne. To serwis przeglądarkowy, nie musisz więc instalować go na swoim komputerze. Z powodzeniem przygotujesz nawet ankietę:

  • dostosowaną do konkretnego rodzaju urządzeń (np. PC, laptopów, tabletów i smartfonów),
  • wdrożysz ankiety responsywne (automatycznie wykrywające wielkość ekranu i dostosowujące się do niej),
  • dopasuje pytania do odbiorców w zależności od urządzeń, z których korzystają (formularze mogą ukrywać/pokazywać poszczególne pytania dla określonych sprzętów).

W każdej ankiecie możesz edytować logo i pracować nad własnym motywem albo skorzystać z gotowych rozwiązań. Dzięki temu dostosujesz formularze do swoich potrzeb. Ponadto łatwo stworzysz stronę końcową, wraz z przekierowaniem respondenta do pożądanego miejsca. To przydatne rozwiązanie, które może skutkować większym ruchem np. na Twojej stronie internetowej.

SurveyLab udostępnia narzędzia do analityki oraz zapewnia platformę sprzyjającą pracy w grupie. Zautomatyzujesz dzięki niemu zbieranie danych i ich analizę w czasie rzeczywistym. Otrzymasz ponadto kompletne raporty tworzone tuż po pojawieniu się pierwszych odpowiedzi.

Oczywiście możesz korzystać z filtrów ułatwiających wyciąganie wniosków, a także eksportować błyskawicznie wyniki. Nad wszystkim czuwają także liczne zabezpieczenia, w odpowiedni sposób chroniące zbierane dane.

W zależności od wybranego pakietu SurveyLab możesz liczyć na dostęp do takich funkcji, jak m.in.:

  • tworzenie ankiet mobilnych,
  • własny branding ankiety,
  • zbieranie odpowiedzi na różne sposoby, za pomocą np.:
    • wiadomości e-mail,
    • wiadomości SMS,
    • stron WWW,
    • Pop-upów,
    • kodów QR,
    • Web Widgetów,
    • aplikacji mobilnej,
    • mediów społecznościowych,
    • wewnętrznego systemu mailingowego,
  • raportów graficznych,
  • kopiowania i udostępniania ankiet oraz wyników,
  • integracji oraz API,
  • panelu badawczego (największy w Polsce, zapewniający dostęp do ponad 1 mln penalistów),
  • zabezpieczeń:
    • 2FA,
    • dzienniki zdarzeń,
    • SSL/HTTPS,
  • supportu i obsługi klienta,
  • i wielu innych.

Ile kosztuje SurveyLab?

W SurveyLab ankiety przygotujesz wyłącznie za opłatą. Serwis ten nie ma wariantu darmowego, a jedynie bezpłatny, 14-dniowy okres testowy. Dodatkowo jego możliwości są dość ograniczone, ale doskonale sprawdzi się do tego, by poznać platformę i ocenić, czy spełnia Twoje wymagania. Po zakończeniu promocji musisz przejść na rozwiązanie płatne lub całkowicie zrezygnować z korzystania z niego.

Do wyboru masz cztery warianty cenowe. W przypadku opłacenia ich z góry na rok, 2 miesiące dostajesz za darmo. Dzięki temu stawka za miesiąc staje się niższa i właśnie tę wersję omówiłem poniżej:

  • pakiet Starter – kosztuje 165 zł miesięcznie i zapewnia do 1000 odpowiedzi. Jest dobrym rozwiązaniem dla początkujących specjalistów lub rozwijających się firm. W jego ramach możesz liczyć na:
    • wielokanałowe ankiety,
    • logikę ankiet,
    • CSV, Excel i eksport,
    • NPS, CSAT i CES,
    • filtry,
    • motywy;
  • pakiet Advanced – kosztuje 415 zł miesięcznie i zapewnia do 2500 odpowiedzi. Dobry dla małych firm oczekujących nieco bardziej zaawansowanych funkcji. Oprócz opcji z planu Starter oferuje również:
    • trendy danych,
    • SPSS eksport,
    • piping,
    • mierniki,
    • rotację opcji odpowiedzi,
    • możliwość tworzenia wielojęzycznych pytań;
  • pakiet Professional – kosztuje 832 zł miesięcznie i zapewnia do 10 tys. odpowiedzi. To opcja dla profesjonalistów, średnich zespołów oraz firm o wysokich wymaganiach. Gwarantuje wszystko to, co plan Advanced, a dodatkowo również:
    • zaawansowaną logikę ankiet,
    • odpowiedzi offline,
    • aplikację mobilną,
    • kwoty,
    • moduł ticketowy,
    • dotację pytań i stron,
    • raporty cross-tab,
    • dashboardy,
    • dostęp dla 3 użytkowników;
  • pakiet Enterprise – wyceniany indywidualnie na podstawie wywiadu z klientem. Zapewnia nieograniczoną liczbę odpowiedzi. Przeznaczony dla największych przedsiębiorstw i specjalistów o bardzo wysokich wymaganiach. Oferuje wszystko z planu Professional, a dodatkowo:
    • widgety,
    • 360 feedback,
    • panel badawczy online,
    • API i integracje,
    • white label,
    • rozwój na życzenie,
    • on-promise,
    • dostęp dla 5+ użytkowników,
    • dedykowane wsparcie,
    • SLA.

4. Google Forms

Google Forms to jedno z rozwiązań oferowanych przez amerykańskiego giganta. Skierowane jest zarówno do klientów prywatnych, jak i biznesowych. Jego atutem jest łatwość jego obsługi. Stworzysz w nim ankietę, bazując na interfejsie powszechnie znanym i docenianym przez miliony użytkowników na całym świecie. Bez problemu skorzystasz z różnego rodzaju pytań, których kolejność możesz dowolnie zmieniać za pomocą intuicyjnego przeciągania.

Ankiety tworzone w Google Forms dopasujesz do wymagań i kolorystyki swojej marki. Jeśli potrzebujesz, mogą zawierać formy pytań oparte na niestandardowych funkcjach logicznych. W praktyce więc będziesz zarządzać wyświetlającymi się kolejnymi etapami formularza na bazie udzielonych już wcześniej odpowiedzi respondenta.

Przygotuj raport zawierający wyniki ankiety, który będzie czytelny, a jednocześnie profesjonalny. Formularze są „zliczane” w czasie rzeczywistym, możesz więc śledzić bezustannie zmieniające się wykresy. Do Twojej dyspozycji są ponadto nieprzetworzone dane dostępne w Arkuszach Google. To forma szczególnie przydatna dla osób zainteresowanych prowadzeniem ich pogłębionej analizy.

Oprócz wszystkich tych kwestii Formularze Google gwarantują również m.in.:

  • tworzenie ankiet zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych,
  • możliwość odpowiedzi na ankietę z dowolnego urządzenia,
  • dodawanie współpracowników i pracę w czasie rzeczywistym,
  • wspólną analizę danych,
  • formularze udostępniane w witrynach, wiadomościach e-mail i za pomocą linku,
  • prywatność i bezpieczeństwo zgodne z regulacjami prawnymi,
  • edytowalne szablony ankiet i kwestionariuszy.

Ile kosztuje Google Forms?

Formularze Google dostępne są zarówno w wersji darmowej, jak i płatnej. Ten pierwszy przypadek skierowany jest do użytkowników prywatnych. Ze względu na ograniczenia sprawdzi się raczej w przypadku osób sporadycznie tworzących ankiety. Drugie rozwiązanie zapewnia dostęp do tych samych funkcji Google Forms. Działa jednak w połączeniu ze wszystkimi możliwościami Google Workspace dla przedsiębiorców.

Choć obie wersje nie różnią się dostępnymi funkcjami narzędzia, zapewniają różne środowiska jego działania:

  • do użytku osobistego – gwarantuje pełnię możliwości Google Forms. Jest bezpłatny, ale nie możesz wykorzystywać go komercyjnie. Oferuje:
    • dostęp do innych narzędzi Google, jak np. Dokumenty, Prezentacje, Arkusze itd.,
    • 15 GB miejsca na Dysku Google na użytkownika,
    • dostęp do Gmaila,
    • Google Meet z opcją zaproszenia do 100 uczestników,
    • samodzielne korzystanie z pomocy online i forów społeczności;
  • Business – dostępny jest w czterech wersjach Google Workspace: Starter, Standard, Plus i Enterprise. Zależnie od wybranej opcji kosztuje od 27 zł za użytkownika miesięcznie do indywidualnej wyceny najbardziej wymagających klientów. Pozwala na komercyjne wykorzystywanie ankiet. Każdy wariant zapewnia pełny dostęp do Google Forms, a oprócz tego m.in.:
    • więcej miejsca na Dysku Google,
    • możliwość organizowania spotkań wideo dla większej liczby uczestników,
    • strony rezerwacji spotkań,
    • szablony i kreator e-mail,
    • zaawansowane rozwiązania kontrolne w zakresie zabezpieczeń, zgodności z wymaganiami i zarządzania,
    • rozszerzoną pomoc.

5. Interankiety

Interankiety to polskie narzędzie, którego atutem jest uniwersalność. Jest wyjątkowo rozbudowane, zrobisz w nim więc znacznie więcej, niż tylko stworzysz ankietę. Pozwala zarówno budować nowoczesne formularze, jak i zbierać dane oraz wyciągać z nich cenne wnioski. Z powodzeniem rezultat prac prześlesz zarówno do klientów, jak i użytkowników czy swoich pracowników. Przez lata obecności na polskim rynku skorzystało z niego ponad 50 tys. firm, co świadczy o jego wiarygodności.

Projektowanie ankiety nie wymaga od Ciebie znajomości kodowania. Dodawanie pytań i edycja kolejnych segmentów odbywa się za pomocą intuicyjnych funkcji. Wszystkie formularze są w pełni responsywne, a do wyboru masz aż 24 typy pytań. W ten sposób tworzyć możesz również m.in. testy, głosowania online czy quizy. Wśród najbardziej przydatnych opcji Interankiety wymienić warto m.in.:

  • ankiety e-mail,
  • liczne integracje (ponad 1000),
  • możliwość dostosowania ankiety do kolorystyki marki,
  • rozbudowane narzędzia analityczne (analiza wyników w czasie rzeczywistym),
  • zgodność z RODO,
  • bezpieczne połączenie SSL,
  • możliwość pracy w zespole,
  • pytania warunkowe,
  • możliwość eksportu danych,
  • wsparcie techniczne.

Ile kosztuje Interankiety?

Interankiety to narzędzie płatne, które jednak ma jeden pakiet darmowy, ograniczony natomiast dość surowymi limitami. Najkorzystniejsze ceny planów płatnych są w przypadku wykupu abonamentu rocznego. Z tego względu poniżej uwzględniłem stawki właśnie za takie rozwiązanie. Do Twojej dyspozycji są cztery opcje:

  • Podstawowa – nic nie kosztuje i nie ma żadnego ograniczenia czasowego. Pozwala jednak wyłącznie na:
    • 10 formularzy,
    • 10 pytań w formularzu,
    • 30 odpowiedzi;
  • Premium – kosztuje 99 zł miesięcznie. To rozwiązanie dobre dla samodzielnych specjalistów i mniejszych firm czy zespołów. W jego ramach możesz liczyć na:
    • 1000 odpowiedzi w projekcie,
    • nieograniczoną liczbę pytań, ankiet, formularzy, testów i quizów,
    • dostęp do edytora z 24 rodzajami pytań,
    • pytania warunkowe i kalkulator,
    • zaproszenia e-mail (1000),
    • własną wiadomość do respondentów, którzy wypełnią ankietę,
    • zaawansowane ustawienia,
    • filtrację i segmentację wyników;
  • Biznes – kosztuje 239 zł miesięcznie. Pakiet stworzony z myślą o nieco większych przedsiębiorstwach. Zapewnia większą swobodę i dostosowanie ankiet do własnych wymagań. Oprócz rozwiązań z pakietu Premium oferuje również:
    • 10 tys. odpowiedzi w projekcie,
    • ukrywanie informacji o Interankietach,
    • możliwość ustawienia przekierowania, gdy ankieta zostanie wypełniona,
    • zaawansowane opcje personalizacji,
    • 10 tys. zaproszeń e-mail,
    • własna konfiguracja e-mail,
    • integracja z systemami zewnętrznymi,
    • umowa RODO;
  • Enterprise – kosztuje 399 zł miesięcznie. To kompleksowa opcja dla najbardziej wymagających firm. Oferuje wszystko to, co w planie Biznes, a ponadto:
    • ponad 10 tys. odpowiedzi w projekcie,
    • wielu użytkowników w zespole,
    • współdzielenie projektów w zespole,
    • dedykowaną umowę,
    • ponad 10 tys. zaproszeń e-mail,
    • dedykowanego Account Managera,
    • wsparcie przy integracji API,
    • formularze w Twojej domenie firmowej,
    • priorytetowe wsparcie.

6. SurveyMonkey

SurveyMonkey to międzynarodowe rozwiązanie wykorzystywane przez ponad 300 tys. firm na świecie. Choć jest dostępne w kilkunastu językach, niestety nie ma wśród nich polskiego. Mimo to jednak polecam to narzędzie, bo ma wiele do zaoferowania – szczególnie wymagającym profesjonalistom. Bariera językowa nie musi być zresztą przeszkodą w dobie wszechobecnych translatorów. Sam kreator zresztą jest na tyle intuicyjny, że tworzenie w nim ankiety nie powinna sprawić Ci zbyt wiele problemów.

Z pomocą tego serwisu zaprojektujesz i wdrożysz formularze o celach:

  • marketingowych,
  • customer experience,
  • HR,
  • produktowych,
  • z zakresu researchu (badań).

Do Twojej dyspozycji jest wiele nowoczesnych szablonów. Możesz je swobodnie edytować i dostosowywać do swoich potrzeb, bez potrzeby kodowania. Ponadto uzyskasz wsparcie specjalistów oraz szereg informacji bazujących na doświadczeniu jednego z największych serwisów ankietowych świata.

W tak nowoczesnym narzędziu nie mogło zabraknąć rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. Twoja ankieta może zostać stworzona od podstaw przez AI w zaledwie 30 sekund. Za automatyzację tego procesu odpowiada Chat GPT. Alternatywnie kwestionariusz zbudujesz samodzielnie od podstaw, a następnie zostanie on „oceniony” na bazie uczenia maszynowego. Ma to na celu optymalizację pytań i zwiększenie procentu ukończonych ankiet.

Ile kosztuje SurveyMonkey?

SurveyMonkey nie ma wersji darmowej, oferuje natomiast bardzo wiele zróżnicowanych planów płatnych. Dla zespołów przewidziane są trzy główne rozwiązania:

  • Team Advantage – jest dostępny od 3 użytkowników i w rozliczeniu rocznym kosztuje 120 zł za osobę miesięcznie. W jego ramach możesz cieszyć się:
    • tworzeniem ankiet z kontrolą ich przeglądania i edycji,
    • zbieraniem odpowiedzi w jednym miejscu,
    • analizą, filtrowaniem i eksportowaniem wyników przez członków zespołu,
    • powiadomieniami o nowych odpowiedziach,
    • biblioteką zasobów,
    • dodawaniem konto w dowolnym momencie,
    • bezpłatnymi integracjami,
    • 50 tys. odpowiedzi rocznie,
    • pomocą mailową 24/7,
    • quizami i niestandardowymi odpowiedziami,
    • niestandardowym logo, kolorami i domeną ankiety,
    • wszystkimi formami eksportu danych (CSV, XLS, PPT, PDF, SPSS),
    • płatnościami,
    • analizą tekstu,
    • zaawansowanymi funkcjami analitycznymi,
    • wielojęzycznymi ankietami;
  • Team Premier – dostępny od 3 użytkowników, a w rozliczeniu rocznym kosztuje 310 zł za osobę miesięcznie. Oprócz opcji z pakietu Team Advantage oferuje:
    • wizualizacje danych,
    • jakość odpowiedzi,
    • tabele przestawne,
    • nieograniczone reguły filtrowania i porównywania,
    • trendy danych,
    • randomizacja bloków,
    • white label,
    • przekierowania,
    • usunięcie stopki SurveyMonkey;
  • Enterprise – wyceniany indywidualnie i przeznaczony dla bardziej wymagających firm. Zapewnia wszystko to, co Team Premier, a dodatkowo:
    • nieograniczony dostęp do API,
    • elastyczne typy planów dla wielu użytkowników,
    • zgodność z HIPAA,
    • personalizacja i brending,
    • integracje z Salesforce, Marketo, Eloqua i Tableau,
    • panel administracyjny,
    • kontrola i migracja konta,
    • ulepszone funkcje zabezpieczeń i zarzdzania,
    • dziennik inspekcji,
    • dedykowany menedżer ds. sukcesu klienta.
Cennik SurveyMonkey

Alternatywnie możesz skorzystać z wariantów indywidualnych oraz dla największych przedsiębiorstw:

  • Individual Plans – wszystkie rozwiązania gwarantują nieograniczoną liczbę ankiet oraz pytań w formularzu. Dostępne opcje to:
    • Standard Monthly – kosztuje 159 zł miesięcznie. Zapewnia:
      • 1000 odpowiedzi miesięcznie,
      • obsługę klienta przez e-mail 24/7,
      • quizy z niestandardowymi opiniami,
      • eksport danych CSV, PDF, PPT i XLS,
      • analizę tekstu;
    • Advantage Annual – kosztuje 149 zł miesięcznie i zapewnia to, co Standard Monthly, a dodatkowo:
      • niestandardowe logo, kolory i adres URL,
      • zaawansowany eksport danych SPSS,
      • testy A/B i randomizację,
      • niestandardowe zmienne,
      • płatności,
      • przesyłanie plików,
      • benchmarki branżowe SurveyMonkey,
      • wielojęzyczne ankiety;
    • Premier Annual – kosztuje 299 zł miesięcznie i oprócz opcji z Advantage Annual oferuje:
      • wizualizacje danych,
      • jakość odpowiedzi,
      • tabele przestawne,
      • nieograniczone reguły filtrowania i porównywani,
      • trendy danych,
      • zaawansowane rozgałęzianie i przekierowania,
      • randomizację bloków,
      • white label;
  • Enterprise – opcja dla najbardziej wymagających firm i użytkowników. Cała oferta, wraz z zakresem funkcji i wyceną, przygotowywana jest indywidualnie.

7. JotForm

JotForm to serwis dostępny w polskiej wersji językowej. Działa na rynku od 2006 roku i oferuje kompleksowe podejście do kwestii tworzenia ankiet oraz formularzy. Jest dostępny zarówno w wersji przeglądarkowej, jak i w formie aplikacji mobilnej. Jego atutem jest to, że możesz skorzystać z kreatora nawet bez zalogowania. Dzięki temu błyskawicznie zorientujesz się, czy jest to rozwiązanie dla Ciebie.

Z powodzeniem korzystać mogą z niego zarówno użytkownicy prywatni, jak i studenci, organizacje pozarządowe oraz firmy. Zapewnia wiele integracji z zewnętrznymi systemami z zakresu:

  • CRM,
  • płatności,
  • dysków wirtualnych,
  • wiadomości e-mail,
  • automatyzacji,
  • CMS,
  • mediów społecznościowych,
  • i wielu innych.

Kreator JotForm nie wymaga umiejętności kodowania. Wszystko odbywa się na zasadzie „przeciągnij i upuść” i za pomocą intuicyjnego edytora. Do Twojej dyspozycji są dostępne różne szablony, wzory oraz opcje personalizacji kolorów, logo czy fontów. Zapewnia ponadto akceptację płatności bezpośrednio z poziomu formularza oraz korzystanie z licznych, przydatnych widgetów.

Ile kosztuje JotForm?

JotForm ma w swojej ofercie zarówno rozwiązanie darmowe, jak i kilka pakietów płatnych. W przypadku tego pierwszego otrzymujesz dostęp do wszystkich funkcji narzędzia. Korzystanie z nich i formularzy objęte jest jednak pewnymi ograniczeniami. W ramach bezpłatnego pakietu Starter otrzymujesz:

  • 5 formularzy,
  • 100 odpowiedzi miesięcznie,
  • dostęp dla 1 użytkownika,
  • 100 MB miejsca na pliki,
  • 1000 wyświetleń formularzy miesięcznie,
  • 500 odpowiedzi,
  • 100 pól formularza,
  • 10 płatności miesięcznie,
  • 10 podpisanych dokumentów miesięcznie.

Jeśli masz wyższe wymagania i chcesz korzystać z JotForm w szerszym zakresie, musisz wybrać jeden z pakietów płatnych. Do wyboru są plany:

  • Brąz – kosztuje 34 dolary miesięcznie przy płatności rocznej. Oferuje:
    • 25 formularzy,
    • 1000 odpowiedzi miesięcznie,
    • dostęp dla 1 użytkownika,
    • 1 GB miejsca na pliki,
    • 10000 wyświetleń formularzy miesięcznie,
    • 10000 odpowiedzi,
    • 250 pól formularza,
    • 100 płatności miesięcznie,
    • 100 podpisanych dokumentów miesięcznie,
    • brak oznakowania JotForm;
  • Srebro – kosztuje 39 dolarów miesięcznie przy płatności rocznej i oferuje:
    • 50 formularzy,
    • 2500 odpowiedzi miesięcznie,
    • dostęp dla 1 użytkownika,
    • 10 GB miejsca na pliki,
    • 100 tys. wyświetleń formularzy miesięcznie,
    • 25 tys. odpowiedzi,
    • 500 pól formularza,
    • 250 płatności miesięcznie,
    • 250 podpisanych dokumentów miesięcznie,
    • brak oznakowania JotForm;
  • Złoto – kosztuje 49 dolarów miesięcznie przy płatności rocznej, a jego limity wynoszą:
    • 100 formularzy,
    • 5000 odpowiedzi miesięcznie,
    • dostęp dla 1 użytkownika,
    • 20 GB miejsca na pliki,
    • 200 tys. wyświetleń formularzy miesięcznie,
    • 50 tys. odpowiedzi,
    • 1000 pól formularza,
    • 500 płatności miesięcznie,
    • 500 podpisanych dokumentów miesięcznie,
    • brak oznakowania JotForm;
  • Dla firm – wyceniany indywidualnie na podstawie potrzeb i oczekiwań Twojej firmy. W jego ramach zyskać możesz:
    • brak limitów,
    • platformę dla wielu użytkowników,
    • dedykowany support,
    • kontrolę dostępu użytkowników,
    • logowanie Google, Microsoft i inne,
    • SLA,
    • lokalne przechowywanie danych,
    • zaawansowany zakres usług,
    • zgodność z HIPAA,
    • niestandardowy branding i domenę.

8. Survio

Survio jest kolejnym przykładem serwisu umożliwiającego tworzenie zróżnicowanych ankiet nastawionych na osiąganie różnych celów. Jego głównymi cechami charakterystycznymi są:

  • ponad 100 gotowych wzorów kwestionariuszy,
  • 10 rodzajów ankiet,
  • ponad 70 nowoczesnych stylów tworzenia ankiet,
  • ponad 5 milionów użytkowników na całym świecie,
  • dostęp w 17 językach (w tym po polsku),
  • gwarancja prywatności i bezpieczeństwa danych.

Atutem tego rozwiązania jest jego intuicyjna forma i proste zasady działania. Cały proces obsługi ankiet został zaprojektowany w taki sposób, by poradzili sobie z nim nawet niedoświadczeni użytkownicy. Wszystko opiera się na trzech prostych krokach:

  1. tworzenie badania ankietowego – służy do tego edytor kwestionariuszy. Zależnie od Twoich preferencji możesz zaprojektować i zbudować ankietę samodzielnie lub skorzystać z szablonu. Wstawisz do niej nie tylko pytania, ale też np. nagrania wideo;
  2. zbieranie odpowiedzi – dotrzesz do ankietowanych korzystających z różnych typów urządzeń dzięki projektom responsywnym. Survio zapewnia 9 sposobów udostępniania kwestionariuszy, a wyniki pozwala śledzić w czasie rzeczywistym. Zależnie od Twoich preferencji, odpowiedzi mogą być zarówno jawne, jak i anonimowe;
  3. analiza wyników – wyniki są przetwarzane przez system automatycznie. Otrzymujesz czytelne raporty i tabele danych, prezentujące odpowiedzi respondentów. Do Twojej dyspozycji jest 9 typów wykresów, filtry oraz opcja udostępniania rezultatów innym członkom zespołu.

Dodatkowym atutem Survio jest gwarancja bezpieczeństwa (SSL 2048 bitów i kopie danych GDPR compliant) oraz całodobowa obsługa klienta.

Ile kosztuje Survio?

Survio jest dostępne w jednym wariancie darmowym oraz czterech płatnych. W ramach tego pierwszego możesz liczyć na nieograniczoną liczbę ankiet i pytań. Oprócz tego natomiast musisz liczyć się niestety również z pewnymi ograniczeniami, np.:

  • do 100 odpowiedzi miesięcznie,
  • brak zaproszeń e-mail,
  • dostęp dla 1 użytkownika,
  • 18 typów pytań,
  • brak rozgałęzień,
  • brak indywidualnego adresu URL,
  • 1 filtr.

Pakiety płatne mają najatrakcyjniejsze warunki cenowe przy płatności rocznej. W takim wariancie masz do dyspozycji plany:

  • Mini – kosztuje 58 zł miesięcznie. Najlepiej sprawdzi się w zastosowaniu osobistym lub edukacyjnym. W jego ramach możesz liczyć na m.in.:
    • 200 odpowiedzi miesięcznie,
    • raporty w PDF,
    • eksport surowych danych XLSx;
  • Standard – kosztuje 82 zł miesięcznie i został stworzony z myślą o nieco większych firmach. Dobrze sprawdzi się też w przypadku instytucji publicznych czy gmin. Oprócz wszystkiego z planu Mini feruje też:
    • 500 odpowiedzi miesięcznie,
    • logo firmy w kwestionariuszu,
    • raporty w DOCx, PPTx i XLSx;
  • PRO Business – kosztuje 305 zł miesięcznie. To profesjonalne narzędzie dedykowane średnim i dużym przedsiębiorstwom stawiającym na automatyzację. Zapewnia wszystkie opcje z planu Standard, a dodatkowo również:
    • 2000 odpowiedzi miesięcznie,
    • możliwość dostępu do maksymalnie 5 użytkowników (po zwiększeniu ceny do 463 zł),
    • ankiety bez reklam Survio,
    • raporty automatyczne,
    • integracje,
    • priorytetowe wsparcie klienta.
  • Custom – cena, dostępne funkcje i limity, ustalane są indywidualnie podczas rozmowy z konsultantem. W pełni dostosowany do potrzeb i oczekiwań firmy.

9. Drag’n Survey

Drag’n Survey zyskał popularność wśród użytkowników za sprawą bardzo przyjemnego w obsłudze interfejsu. Ma przejrzystą budowę, jest nowoczesny i łatwy w obsłudze. Nie wymaga umiejętności kodowania. Opiera się na trzech głównych funkcjonalnościach: tworzeniu ankiety, jej dystrybucji oraz analizy wyników. W jego ramach możesz liczyć na szereg przydatnych funkcji, takich jak np.:

  • projekt kwestionariusza – do wyboru masz gotowe motywy, które możesz edytować. Dostosujesz je pod względem kolorystyki, tła czy fontów. Wykorzystać możesz również swoje logo oraz zmienić tytuł ankiety;
  • typy pytań – do wyboru masz 9 typów pytań, które bez problemu umieścisz w ankiecie. Do Twojej dyspozycji są zarówno opcje Tak/Nie, jak i wielokrotnego wyboru, porównania, rankingi i inne;
  • baza pytań – ciekawe rozwiązanie, z którego możesz skorzystać, pobierając często używane szablony pytań. Zostały podzielone na kilka kategorii:
    • konsument,
    • edukacja,
    • zasoby ludzkie,
    • organizacja imprez,
    • opieka zdrowotna;
  • wyświetlanie kwestionariusza – zaprojektuj ankietę, która będzie wyglądała dokładnie tak, jak tego potrzebujesz. Na stronie może wyświetlać się np. tylko jedno pytanie, numer strony czy pasek postępu;
  • zarządzanie kolektorami – wprowadź rozwiązania, których potrzebujesz. Do wyboru masz m.in. tryb anonimowy czy wyświetlanie strony z podziękowaniami oraz przekierowaniem. Dodasz ponadto link internetowy, umieścisz kwestionariusz na stronie WWW i określisz sposoby wysyłania e-maili;
  • zarządzanie kontaktami – dodawaj kontakty ręcznie, eksportuj je i twórz grupy, usprawniając wysyłkę ankiet;
  • zarządzanie raportami – twórz raporty, zapisuj je i ustawiaj powiadomienia z nimi związane. Możesz zmieniać również typy wykresów i ukrywać wybrane odpowiedzi;
  • udostępnianie raportów – eksportuj dane do plików CSV i Excel oraz udostępniaj je za pomocą linku do strony WWW;
  • opcje ankiety – wprowadzaj potrzebne Ci rozwiązania, takie jak m.in.:
    • losowa kolejność odpowiedzi,
    • odpowiedzi obowiązkowe,
    • liczbę akceptowanych odpowiedzi na pytanie,
    • i inne;
  • administrowanie wieloma kontami – współpracuj z innymi osobami ze swojego zespołu i określaj ich role.

Ile kosztuje Drag’n Survey?

Drag’n Survey ma pakiet darmowy, z którego możesz swobodnie korzystać. W ramach planu Free zyskujesz dostęp m.in. do:

  • nieograniczonej liczby ankiet,
  • 20 pytań na ankietę,
  • 3 stron na ankietę,
  • kalkulatora do ankiet,
  • bazy pytań,
  • szablonów,
  • zaawansowanego systemu siatki,
  • projektu 13 ankiet,
  • 200 e-maili,
  • 3 kolektorów na ankietę,
  • integracji z Zapier,
  • 200 respondentów na ankietę,
  • domyślnej analizy danych,
  • udostępniania raportu domyślnego,
  • wsparcia e-mail od poniedziałku do piątku (9:00-19:00).

Jeśli wersja ta nie jest dla Ciebie wystarczająca, możesz skorzystać z pakietów płatnych. Do wyboru masz trzy wersje:

  • Plus – kosztuje 66 zł miesięcznie. Oprócz wszystkich opcji z planu Free oferuje również:
    • nieograniczone pytania,
    • nieograniczone strony,
    • przekierowania,
    • pytania dotyczące tabeli wyboru,
    • tabele wolnych pól,
    • dodawanie swoich pytań do bazy prywatnych pytań,
    • dodanie swojego logo,
    • własne projekty ankiet,
    • baner,
    • usunięcie linku ze stopki kwestionariusza,
    • nieograniczone e-maile,
    • nieograniczone kolektory,
    • konfigurowalne alerty,
    • możliwość drukowania odpowiedzi przez respondentów,
    • e-maile z odpowiedziami,
    • odpowiedzi na Slacku,
    • 2000 respondentów na ankietę,
    • zaawansowane funkcje raportów,
    • KPI do raportu,
    • zapis i udostępnianie raportów niestandardowych,
    • eksport do Excela i PDF;
  • Premium – kosztuje 133 zł miesięcznie. Oprócz wszystkich opcji z planu Plus oferuje również:
    • konfigurowalny tryb korekty dla quizów,
    • warunkowe wyświetlanie stref tekstowych w zależności od osiągniętego wyniku,
    • pytania Net Promoter Score,
    • Ukryte pole,
    • pytania dotyczące przesyłanych plików,
    • kwestionariusze wielojęzyczne,
    • dostosowanie stopki,
    • dostosowanie tekstu przycisku walidacji,
    • śledzenie e-maili,
    • przypomnienia e-mail,
    • pobieranie danych kampanii e-mailowych,
    • przekierowania respondentów po wypełnieniu ankiety,
    • automatyczne ponowne ładowanie kwestionariusza po zakończeniu,
    • personalizacja nagłówka czatu,
    • administracja wieloma kontami,
    • administracja rolami użytkowników,
    • hosting na serwerach z certyfikatem HDS,
    • nieograniczeni respondenci na ankietę,
    • chmura słów kluczowych z odpowiedzi w wolnym polu (AI),
    • trendy satysfakcji z odpowiedzi w wolnym polu (AI),
    • porównanie wyników według przedziału czasu,
    • zaawansowane niestandardowe komponenty,
    • ważenie wyników,
    • usuwanie respondentów,
    • edycja odpowiedzi respondentów.
  • Przedsiębiorstwo – wycena indywidualna na podstawie oczekiwań i potrzeb klienta. Oferuje wszystkie opcje z planu Premium, a dodatkowo:
    • priorytetowe wsparcie,
    • dedykowany kontakt,
    • konfigurację konta,
    • wsparcie integracyjne,
    • szkolenie zespołu,
    • pojedyncze logowanie,
    • SLA,
    • odpowiedź na konkretne dokumenty,
    • zarządzanie licencjami użytkowników z zespołu.

10. SurveySparrow

SurveySparrow to ostatnia propozycja, która znalazła się w moim rankingu serwisów do tworzenia ankiet. Choć nie jest dostępna w polskiej wersji językowej, warto zwrócić na nią uwagę. Działa na skalę międzynarodową i skorzystało z niej już wiele cenionych marek. Z powodzeniem stworzysz w nim m.in. ankiety konwersacyjne czy oceny pracownicze. Do Twojej dyspozycji pozostaje ponad 1000 edytowalnych szablonów. Pozwala na budowę kwestionariuszy wielojęzykowych i tematycznych.

Atutem SurveySparrow jest możliwość tworzenia inteligentnych pulpitów nawigacyjnych. Dzięki nim możesz udostępniać swoim współpracownikom dane prezentowane w przejrzysty i czytelny sposób. Wśród dostępnych funkcji warto wymienić m.in.:

  • mapę podróży klienta,
  • udostępnianie ankiet,
  • uzyskiwanie szczegółowych informacji,
  • ankiety cykliczne,
  • White label,
  • wbudowane ankiety,
  • formularze konwersacyjne,
  • ankiety mobilne,
  • zarządzanie odbiorcami,
  • inteligentne ankiety,
  • ankiety wideo,
  • API, Webhooki i integracje,
  • tematy ankiet,
  • akceptacje płatności.

Ile kosztuje SurveySparrow?

SurveySparrow jest dostępny w różnych wariantach cenowych. Możesz wybierać między kilkoma pakietami oferującymi rozmaite grupy funkcjonalności narzędzia, takie jak:

  • Badania,
  • pakiet CX (NPS, CSAT, CES),
  • reputacja,
  • ticketing,
  • ocena 360 stopni,
  • Sull Suite.

W kontekście ankiet istotna jest szczególnie pierwsza z wymienionych opcji. Niestety ceny nie są widoczne bez podania danych kontaktowych. To wyjątkowo niewygodne rozwiązanie. Do Twojej dyspozycji są trzy pakiety płatne:

  • For Individuals – rozwiązanie dla klientów indywidualnych o dość podstawowych potrzebach. Dostępny w dwóch wariantach:
    • Basic – kosztuje 19 euro miesięcznie. W pakiecie zawierającym 2500 odpowiedzi rocznie oferuje m.in.:
      • dostęp dla 1 użytkownika,
      • 10 tys. kontaktów,
      • 7500 wiadomości e-mail,
      • planowanie ankiet;
    • Starter – kosztuje 39 euro miesięcznie. W pakiecie zawierającym 15 tys. odpowiedzi rocznie oferuje m.in.:
      • dostęp dla 1 użytkownika,
      • 20 tys. kontaktów,
      • 45 tys. wiadomości e-mail,
      • planowanie raportów;
  • For Teams – rozwiązanie dla klientów biznesowych o wyższych wymaganiach. Dostępny w dwóch wariantach:
    • Business – kosztuje 79 euro miesięcznie. W pakiecie zawierającym 50 tys. odpowiedzi rocznie oferuje m.in.:
      • dostęp dla 3 użytkowników,
      • 200 tys. kontaktów,
      • 150 tys. wiadomości e-mail,
      • branding ankiet;
      • raporty chronione hasłem;
    • Professional – kosztuje 249 euro miesięcznie. W pakiecie zawierającym 100 tys. odpowiedzi rocznie oferuje m.in.:
      • dostęp dla 5 użytkowników,
      • 200 tys. kontaktów,
      • 300 tys. wiadomości e-mail,
      • niestandardowy protokół SMTP,
      • uwierzytelnianie dwuskładnikowe;
  • Enteprise – wyceniany indywidualnie po kontakcie ze specjalistami serwisu. Zarówno stawka, jak i zakres działania, zależne są od potrzeb i oczekiwań klienta.

Dodatkowo w planach For Individuals oraz For Teams możesz zwiększyć liczbę odpowiedzi. Maksymalnie może być ich nawet 140 tys. Wiąże się to natomiast z dodatkowymi opłatami.

Na co zwrócić uwagę, wybierając program do stworzenia ankiety online?

Wiesz już, które programy umożliwiają bezproblemowe tworzenie ankiet online. W tym miejscu pojawia się natomiast nowe pytanie – który z nich wybrać? Podjęcie ostatecznej decyzji nie jest łatwe, ale można się z tym uporać. Wystarczy tylko wiedzieć, na jakie elementy warto zwrócić szczególną uwagę.

Dopasowanie do celu ankiety i odbiorców

Podstawową kwestią przy wyborze programu do tworzenia ankiet jest jego dopasowanie do Twoich potrzeb. Polecam najpierw dokładnie przemyśleć, jakie elementy chcesz w swoim formularzu zawrzeć. Następnie zastanów się nad pożądanymi rozwiązaniami technicznymi, z których nie możesz zrezygnować. Na koniec wybierz oprogramowanie oferujące wszystko to, czego oczekujesz.

Druga kwestia to funkcje odpowiadające użytkownikom, do których zamierzasz wysyłać swoje ankiety. Przygotowując pytania kierowane dla kadry menadżerskiej w swojej firmie (np. mierząc wydajność pracowników niższych szczebli), możesz nie potrzebować opcji umieszczania ankiety na stronie WWW. Z drugiej strony zdarza się, że niezbędne są integracje z serwisami zewnętrznymi (np. systemami CRM czy narzędziami do wysyłki e-mail i newsletterów). Ważne zatem, by znać odbiorców kwestionariusza oraz ich potrzeby.

Dostęp do gotowych szablonów ankiet

Stwórz ankietę w kilka minut, bez większej wiedzy technicznej i umiejętności kodowania. Wiele kreatorów udostępnia uniwersalne szablony ankiet, które po prostu musisz uzupełnić. Dzięki temu przygotujesz formularz zawierający wszystkie potrzebne Ci pytania, jednocześnie oszczędzając ogrom czasu. Co więcej, część serwisów oferuje szereg podpowiedzi i wskazówek, dzięki którym poradzisz sobie jeszcze szybciej.

Dobre programy do tworzenia ankiet łączą gotowe szablony z możliwością ich łatwej edycji. Często odbywa się to za pomocą rozwiązań typu „przeciągnij i upuść” lub innych, łatwych edytorów. Dzięki temu masz możliwość dostosowania formularzy do swojego gustu, wyglądu strony czy brandu. To szczególnie ważne, bo w ten sposób dokumenty udostępniane odbiorcom zyskują oficjalny i profesjonalny wygląd.

Narzędzia analityczne i raportowanie

Analizuj wyniki zgromadzone w ankietach i nie trać czasu na ich samodzielne zliczanie. Dobre narzędzia do tworzenia formularzy samodzielnie opracowują zdobywane informacje i prezentują je w przystępnej formie. Im więcej są w stanie przetworzyć i rzetelnie przedstawić, tym lepiej. Wiele z nich pozwala ponadto na łatwe przeniesienie danych do arkusza kalkulacyjnego, wydrukowanie ich czy umieszczenie w prezentacji. Dzięki temu wyniki swojej pracy szybciej zaprezentujesz współpracownikom, klientom czy przełożonym.

Często ankiety zawierają pytania otwarte, zawierające np. indywidualne przemyślenia czy opinie klientów. Odpowiedzi bywają problematyczne, bo trudno umieścić je w raportach czy jednoznacznie ocenić. Zwróć uwagę na to, w jaki sposób radzą sobie z tym poszczególne programy. Wybierz rozwiązanie, którego działanie będzie najwygodniejsze w Twojej sytuacji.

Integracje

Wiele organizacji korzysta z szeregu programów, systemów CRM i innych rozwiązań usprawniających pracę, komunikację i nie tylko. Integracje z nimi mogą znacznie przyśpieszyć proces wysyłania, odbierania, podsumowywania czy udostępniania ankiet. W ten sposób ułatwisz pracę sobie, ale też ankietowanym czy kolejnym osobom, które zapoznają się z wynikami badań.

Warto zwrócić uwagę na to, jak tego typu opcje są wdrażane przez konkretne programy. Czasem dostęp do integracji i ich instalacja odbywa się za pomocą wbudowanego panelu. To wygodna opcja, łatwa w obsłudze i niezawodna w działaniu. Alternatywą bywa z kolei np. API czy inne oprogramowania zewnętrzne. Same integracje również bywają dodatkowo płatne, jeśli więc szczególnie Ci na nich zależy, uwzględnij to w swoim budżecie.

Niestandardowe opcje w ankietach

Nie ma jednego, odgórnego wzoru określającego, co powinna zawierać ankieta. Wszystko zależy od tego, na jakie pytania chcesz poznać odpowiedzi. Ma na to wpływ m.in. branża, grupa docelowa, cel badania i wiele innych aspektów. Zdarza się natomiast, że twórcy w formularzach chcą umieszczać niestandardowe opcje wymykające się tradycyjnym formom pytań. W takiej sytuacji wskazane jest zorientowanie się na samym początku, czy dane oprogramowanie zapewni Ci w tej sprawie swobodę.

Tego typu problemy rozwiązywane są na rozmaite sposoby. Czasem serwisy po prostu pozwalają edytować ankiety za pomocą edycji kodu. Niektóre umożliwiają kontakt ze swoimi specjalistami, którzy są w stanie wprowadzać spersonalizowane rozwiązania. Jeszcze inne – bazując na doświadczeniu zebranym od użytkowników – mają imponująco wiele opcji, spełniających nawet najbardziej niestandardowe oczekiwania.

Wsparcie techniczne

Nawet wykorzystując gotowy szablon ankiety, możesz napotkać na swojej drodze rozmaite problemy. Choć większość programów pozwalających tworzyć formularze jest dość łatwych w obsłudze, zawsze lepiej mieć świadomość, że ktoś „nad Tobą czuwa”. Tym „kimś” powinien być doświadczony dział wsparcia klientów, czyli tzw. support. Im łatwiejszy kontakt z nim, tym lepiej. Pod tym względem warto zwrócić uwagę przede wszystkim na:

  • godziny działania supportu,
  • metody kontaktu (telefon, e-mail, formularz kontaktowy itd.),
  • język, którym posługują się specjaliści,
  • średni czas odpowiedzi,
  • opinie, które wystawili inni użytkownicy.

Bazy wiedzy, podpowiedzi i szkolenia

Niektórym wydaje się, że ankietę można stworzyć od zera w kilka minut. Wystarczy wymyślić łatwe pytania i rozesłać formularze do ludzi, na których zdaniu Ci zależy. W organizacji tego przedsięwzięcia jednak kryje się znacznie więcej istotnych elementów. Często ich znajomość prowadzi do sukcesu, jakim są pozyskane, naprawdę wartościowe dane. Niedbałe podejście może sprowadzić na Ciebie kłopoty, skutkujące np. zrażeniem do siebie odbiorców czy zebraniem informacji przekłamanych i niedokładnych.

Twórcy serwisów w znacznej mierze zdają sobie sprawę z tego, jak wielkie jest znaczenie profesjonalnych ankiet. Właśnie dlatego oferują rozbudowane bazy wiedzy, szkolenia i podpowiedzi, dzięki którym tworzone w nich formularze cechuje wysoka skuteczność. Im zatem więcej materiałów edukacyjnych jest do Twojej dyspozycji bez opłat, tym lepiej.

Cena

Ostatni aspekt, który jednak jest szczególnie istotny dla wielu twórców ankiet, to oczywiście cena. W moim zestawieniu nie zabrakło zarówno produktów darmowych, jak i stosunkowo tanich oraz tych dość drogich, dla najbardziej wymagających. Oczywiście żadna z tych kategorii nie jest uniwersalna i dla każdego. Osoby tworzące dziesiątki ankiet miesięcznie nie zwrócą uwagi na opcje bezpłatne, bo mają one zbyt surowe ograniczenia. Użytkownicy prywatni z kolei raczej nie zainteresują się wariantami biznesowymi, kosztującymi setki złotych miesięcznie.

Jak zwykle w takich przypadkach największym wyzwaniem jest wybór serwisu prezentującego najlepszy stosunek ceny do jakości. Określ kwotę, którą jesteś w stanie wydać, a następnie potrzebne Ci funkcje. Na koniec w zestawieniu poszukaj serwisu spełniającego oba te wymagania.

W jakim programie stworzyć ankietę online? Podsumowanie

Zarówno darmowy kreator ankiet, jak i rozwiązanie płatne, może pomóc Ci w przygotowaniu profesjonalnego formularza. Problem polega natomiast na tym, która z tych opcji zrobi to lepiej i szybciej, jednocześnie pozwalając na wdrożenie wszelkich potrzebnych Ci opcji dodatkowych. Polecam zwrócić w tym kontekście szczególną uwagę na narzędzia analityczne, integracje czy samą obsługę oprogramowania. Im mniej skomplikowane ono będzie, tym lepiej dla Ciebie.

Ankiety online spotykamy w internecie na każdym kroku, więc użytkownicy już się do nich przyzwyczaili. Wysyłka formularzy jest łatwa, dane są zbierane błyskawicznie, raporty często tworzoną się automatycznie. Warto więc postawić na tę formę, ale pamiętaj, by dopasować ją nie tylko do swoich wymagań. Ważna jest też cena i (ewentualne) limity wyznaczane przez twórców. Propozycje z mojego zestawienia oferują darmowe okresy próbne i testowe. Polecam z nich skorzystać, by wybrać opcję, która Cię nie rozczaruje.