🍪 Można ciasteczko?

Ta strona chce wykorzystywać pliki cookie do analizowania ruchu oraz mierzenia skuteczności i personalizacji reklam zgodnie z polityką prywatności. Zgadzasz się?

RECENZJE

19 min. czytania

Recenzja SurveyLab (2024): Test i opinie

Mateusz Mazurek

Mateusz Mazurek

Przedsiębiorca internetowy.
Wydawca i autor blogów. Od ponad 18 lat wymagający klient dziesiątek różnych firm hostingowych.

Test i szczera recenzja SurveyLab (2024). Opinie o narzędziu do tworzenia prostych i rozbudowanych ankiet online. Funkcje, Wady i Zalety. Sprawdź!

Spis treści

SurveyLab – Ankiety online, testy, formularze

surveylab.com

SurveyLab

Czym jest SurveyLab i jak działa? To jedno z najpopularniejszych narzędzi do tworzenia ankiet online. Poznaj jego najważniejsze cechy i oceń, czy jest to rozwiązanie dla Ciebie.

Jak wybrać najlepsze narzędzie umożliwiające tworzenie ankiet online? Czy SurveyLab można za takie uznać i rzeczywiście jest niezawodne pod każdym względem? W internecie znajdziesz wiele propozycji, różniących się od siebie w najróżniejszych kwestiach. Na podstawie moich spostrzeżeń łatwiej będzie Ci określić, które z nich będzie dla Ciebie najlepsze.

W tym artykule dokładnie przyjrzałem się możliwościom SurveyLab. Sprawdziłem, jakie funkcje to narzędzie oferuje użytkownikom. Omówiłem obsługę i działanie najważniejszych rozwiązań. Przybliżyłem jego wady oraz zalety, a także przedstawiłem alternatywne rozwiązania, po które możesz sięgnąć. Starałem się przy tym odpowiedzieć na wszystkie najważniejsze pytania stawiane przez nowych użytkowników.

Co to jest SurveyLab?

SurveyLab należy do firmy 7 Points Sp. z o.o. zarejestrowanej w Polsce. Jest to polskojęzyczny serwis pozwalający na tworzenie ankiet oraz formularzy i ich udostępnianie. Z jego pomocą możesz dotrzeć do odbiorców, uzyskać od nich pożądane informacje, a następnie je przechowywać. W czasie rzeczywistym śledzisz udzielane odpowiedzi, a następnie otrzymujesz dane zbiorcze w formie czytelnych raportów i podsumowań.

Po założeniu konta masz możliwość projektowania ankiet samodzielnie lub korzystaniu z gotowych i edytowalnych szablonów. Dodatkowo pracownicy SurveyLab mogą Ci pomóc zdalnie, jeśli napotkasz na swojej drodze problem. Kwestionariusze nie wymagają umiejętności kodowania. Korzystanie z edytora jest intuicyjne, a wygląd ankiet możesz dostosować do swoich potrzeb.

Co ważne, SurveyLab to narzędzie działające online, w formie przeglądarkowej. W praktyce oznacza to, że możesz z niego korzystać na każdym urządzeniu wyposażonym w przeglądarkę internetową. Jest responsywne, czyli dostosowuje się do wielkości ekranu.

Dzięki temu dostęp do informacji i danych pochodzących z ankiet, a także do edytora, zyskasz m.in. z laptopa, komputera, smartfona czy tabletu. Alternatywnie do dyspozycji użytkowników oddana została również dedykowana aplikacja mobilna.

Do czego służy SurveyLab?

W SurveyLab możesz stworzyć ankietę i udostępnić ją konkretnym odbiorcom. Z poziomu konta użytkownika możliwe jest raportowanie wyników i ich dalsze udostępnianie. Jakie jednak konkretne korzyści i możliwości może przynieść Ci to narzędzie i dlaczego właśnie ono powinno odpowiadać za rozwój Twojej firmy?

W odpowiedzi na to pytanie warto przyjrzeć się bliżej oferowanym przez nie usługom. Do dyspozycji klientów są także rozwiązania, jak m.in.:

  • badanie rynku – oferuje możliwość lepszego zrozumienia potrzeb klientów, ich oczekiwań oraz profili. Dzięki temu będziesz w stanie ocenić swoją pozycję na rynku i wprowadzić modyfikacje z korzyścią na przyszłość;
  • doświadczenie klienta – dzięki zadawaniu odpowiednich pytań poznasz motywacje swoich klientów. Odkryjesz, na czym musisz się skupić, by podnieść ich satysfakcję. To da Ci przewagę nad konkurencją;
  • ankiety HR – system ułatwiający poprawę warunków współpracy ze swoimi pracownikami i kontrahentami. Przydaje się zarówno potężnym organizacjom, jak i mniejszym zespołom. Umożliwia badanie danych dotyczących zadowolenia osób zatrudnionych w firmie czy przeprowadzanie ich rocznych ocen. Zapewnia ponadto platformę do dyskusji, co pozytywnie wpływa na efektywność;
  • UX/Digital – kwestionariusze tworzone i dostarczane odbiorcom w taki sposób, by maksymalizować ich zaangażowanie. Umożliwia tworzenie widgetów i form przystępnych pod względem zachowania, wyglądu i sposobu działania;
  • 360 Feedback – pozwala zbierać dane wartościowe dla firmy, pozwalające pracownikom rozwijać się i doskonalić umiejętności. Ułatwia zbieranie wyników pochodzących z różnych perspektyw, dostarczających kompleksowe odpowiedzi;
  • testy online – ankiety testowe pozwalają zadawać pytania weryfikujące wiedzę respondentów. To łatwe rozwiązanie pozwalające na podnoszenie kwalifikacji i rozwój pracowników.

To oczywiście tylko część celów, które możesz osiągnąć za pomocą ankiet od SurveyLab. Z powodzeniem skorzysta bowiem z tego narzędzia nie tylko profesjonalny zespół zbierający dane biznesowe. To dobra opcja także dla amatorów, pasjonatów, osób działających prywatnie, badaczy oraz studentów.

Twórz ankiety i śledź odpowiedzi w czasie rzeczywistym, czyli funkcje SurveyLab

Czas przyjrzeć się konkretnym funkcjom, które oferuje to oprogramowanie. Najlepsze narzędzie do tworzenia ankiet online powinno zapewnić Ci wsparcie na każdym poziomie:

  • projektowania ankiety,
  • tworzenia jej,
  • udostępniania,
  • zbierania danych,
  • przedstawiania zebranych danych i ich dalszego udostępniania.

SurveyLab to platforma zapewniająca rozwiązania z każdego z wymienionych zakresów działania. Dodatkowo oferuje także szereg innych opcji, przydanych dla różnych grup użytkowników. Przekonaj się, czy spełni również Twoje wymagania.

Dostęp 24/7 bez instalacji i ograniczeń

Podobnie jak większość narzędzi online do tworzenia formularzy, SurveyLab działa z poziomu przeglądarki internetowej. W praktyce oznacza to, że do jego uruchomienia nie potrzebujesz żadnego specjalistycznego oprogramowania ani sprzętu. Uruchomisz je na każdym urządzeniu wyposażonym w dowolną przeglądarkę internetową.

Jak wspominałem, narzędzie jest responsywne, można więc obsługiwać je na urządzeniach mobilnych. Osobiście bardziej polecam jednak robić to na komputerze i laptopie. To wygodniejsze opcje, szczególnie w kwestii obsługi rozbudowanego edytora. Dostępne funkcje na dużym ekranie są lepiej widoczne i łatwiej z nich korzystać, szczególnie będąc początkującym użytkownikiem.

W związku z formą przeglądarkową korzystanie z serwisu nie wymaga instalacji dodatkowych programów. Jednocześnie jednak do Twojej dyspozycji jest aplikacja mobilna, o której napiszę więcej w dalszej części recenzji.

Możliwość tworzenia ankiet mobilnych

W SurveyLab tworzysz ankietę tylko raz, a następnie system sam dostosowuje ją do różnych urządzeń. Oczywiście możesz też w tym procesie uczestniczyć, nanosząc zmiany i dostosowując wygląd i budowę formularza np. do poszczególnych wielkości ekranu.

W ten sposób stworzona przez Ciebie ankieta działa na każdym urządzenie:

  • laptopie,
  • komputerze,
  • smartfonie,
  • tablecie.

Nie jest to zależne od modelu czy wielkości ekranu. Zawsze też pozostaje ona w pełni funkcjonalna, a wszystkie jej przyciski są aktywne dla użytkowników. To pozwala na minimalizowanie liczby odrzucanych kwestionariuszy. Nie jest też zależne od rodzaju oprogramowania i systemu zainstalowanego na danym urządzeniu.

Branding ankiet

Zadbaj o to, by wygląd ankiety odpowiadał brandingowi Twojej firmy. Ważna jest nie tylko obecność logo marki, ale też ustawienie odpowiedniego motywu, kolorystyki oraz czcionek. W ten sposób umocnisz pozycję swojego przedsiębiorstwa na rynku. Poprawisz jego rozpoznawalność i wyraźniej zapiszesz się w pamięci osób ankietowanych.

Niezwykle istotną kwestią jest ponadto możliwość ustawiania odpowiednich przekierowań. SurveyLab pozwala umieścić je na końcu badania, prowadząc Twoich odbiorców na wskazaną przez Ciebie stronę internetową. To świetna okazja do wygenerowania dodatkowego ruchu i wzrostu popularności danego adresu URL.

Wiele osób bagatelizuje znaczenie odpowiedniej szaty graficznej formularzy. Panuje przekonanie, że najważniejsze są pytania, ich forma, jakość oraz udzielane odpowiedzi. Wszystko to oczywiście jest niezwykle istotne. Dobrze zaprojektowany branding jednak może działać na Twoją korzyść, poprawiać wskaźniki odpowiedzi i umacniać pozycję marki bez dodatkowych wydatków.

Zbieranie odpowiedzi

Liczba udzielanych przez respondentów odpowiedzi potrafi przytłoczyć. Samodzielne porównywanie wyników z kolei jest męczące i wymaga pewnych umiejętności oraz ogromu wolnego czasu. Na szczęście w tym serwisie zarządzanie badaniami możliwe jest z poziomu kokpitu użytkownika, bez większego problemu. Jeśli chcesz, z łatwością połączysz lub odseparujesz wyniki pochodzące z różnych źródeł, zbierane np. za pomocą:

  • mediów społecznościowych,
  • aplikacji mobilnej,
  • kodu QR,
  • pop-upów,
  • stron WWW,
  • widgetów,
  • SMS-ów,
  • wiadomości e-mail.

Masz możliwość ustawienia powiadomień o nowych odpowiedziach oraz częstotliwość ich otrzymywania. W ten sposób będziesz trzymać rękę na pulsie i w czasie rzeczywistym obserwować zmiany w wynikach. To z kolei umożliwi szybką reakcję i natychmiastowe podejmowanie niezbędnych działań.

Raporty i analityka

Oprogramowanie wykona całą pracę związaną z raportowanie i analityką za Ciebie. Dane są zliczane, a podsumowania tworzone automatycznie, wraz z nadchodzącymi od respondentów odpowiedziami. Ty masz podgląd na wszystko z poziomu kokpitu użytkownika w czasie rzeczywistym. Wystarczy więc, że będziesz na bieżąco analizować pojawiające się wyniki i wyciągać na ich podstawie odpowiednie wnioski.

Raporty przygotowywane przez serwis mają formę graficzną i prezentują wszystkie istotne dane. Możesz je filtrować oraz analizować bezpośrednio w systemie. Sama ich forma jest dość czytelna i nawet początkujące osoby nie powinny mieć z nią większego problemu.

W razie potrzeby otrzymane wyniki możesz udostępniać oraz eksportować. To bardzo przydatne szczególnie w przypadku firm i większych organizacji, gdy odpowiedzi są istotne dla specjalistów z różnych działów. Zależnie od wybranego rozwiązania do wyboru masz różne opcje, takie jak m.in.:

  • Excel,
  • SPSS (.sav i .por),
  • PowerPoint,
  • PDF,
  • CSV.

Po pobraniu pliku istnieje oczywiście możliwość wczytania go do innego, profesjonalnego narzędzia analitycznego.

Formularze wielojęzyczne

Osoby tworzące ankiety nie zawsze skupiają się wyłącznie na rynku polskim. Bardzo wiele serwisów działa na skalę międzynarodową lub specjalizuje się w kilku różnych regionach czy krajach. To stwarza problemy językowe. Samodzielne tłumaczenie każdego pytania i odpowiedzi jest czasochłonne i nie zawsze możliwe. Zatrudnienie tłumacza to z kolei dodatkowe koszty zmniejszające opłacalność inwestycji.

SurveyLab pozwala pozbyć się tego problemu dzięki automatycznemu wykrywaniu języka przeglądarki respondenta. Z jego pomocą język ankiety zostaje odpowiednio dopasowany, niezależnie od tego, gdzie dana osoba się znajduje. Co więcej, system wspiera wszystkie języki, w tym również te pisane od prawej do lewej strony (jak np. arabski). Dzięki temu kapitalnie sprawdzi się w przypadku biznesów internetowych, których działalność obejmuje wiele krajów obcych.

Użytkownicy pracujący w grupach

Niejednokrotnie w firmach i instytucjach działają całe zespoły badawcze, wspólnie pracujące nad konkretnym zagadnieniem. W ich przypadku dostęp do ankiet w jednym czasie jest kwestią niezwykle istotną. Wpływa nie tylko na efektywność, ale i jakość działania. Ponadto opcja pracy grupowej ułatwia również np. wdrażanie w projekt klientów czy onboarding nowych członków grupy.

SurveyLab daje możliwość pracy w grupie nad każdym projektem. Co więcej, jest to realizowane na kilka sposobów, zależnie od Twoich wymagań, potrzeb oraz oczywiście charakteru współpracy. Wśród najwygodniejszych i najczęściej wykorzystywanych metod wymienić można:

  • opcję kopiowania ankiet – możesz skopiować cały projekt formularza bezpośrednio do konta innego użytkownika;
  • udostępnianie gotowych wyników ankiety – za pomocą linku lub innej formy możesz sprawić, że Twoje wyniki zobaczy więcej osób;
  • aktywację pracy grupowej – do swojego konta możesz dodawać klientów oraz współpracowników, biorących aktywny udział w procesie tworzenia.

Panel badawczy

Ogromną zaletą SurveyLab jest współpraca z największym panelem badawczym online w Polsce. Z jego pomocą możesz błyskawicznie i bez większego problemu zrealizować dowolne badania marketingowe. Do Twojej dyspozycji jest zarówno Cint, jak i Dynata.

W ramach tej oferty możesz cieszyć się:

  • krótkim czasem realizacji badania (dwa dni lub krócej),
  • dostępem do ponad 100 mln panelistów na całym świecie w 150 krajach,
  • dostępem do największego panelu badawczego w Polsce liczącego ponad milion panelistów.

Bezpieczne oprogramowanie

Zarówno osoby przygotowujące ankiety, jak i te biorące w nich udział, powinny zwracać szczególną uwagę na aspekt bezpieczeństwa. W zależności od celu badania i przekazywanych danych, ich ujawnienie może sprowadzić na obie strony znaczne kłopoty. Właśnie dlatego warto tworzyć formularze i gromadzić wyniki w serwisach rzetelnych i deklarujących ochronę na odpowiednim poziomie.

W SurveyLab na kwestię tę położony został znaczny nacisk. Firma cieszy się ogromną wiarygodnością ze względu na wiele lat działania i rejestrację w Polsce. Korzysta z niej również wiele znanych marek, co świadczy o jej rzetelności. Ponadto jej twórcy wdrożyli szereg sprawdzonych i skutecznych zabezpieczeń, takich jak m.in.:

  • 2FA i silne hasło – uwierzytelnianie dwuskładnikowe i konieczność wprowadzenia silnego hasła spełniającego określone wymagania chronią konto użytkownika;
  • SSL/HTTPS – szyfrowanie połączenia nawiązywanego między przeglądarką użytkownika a serwerami serwisu;
  • dziennik zdarzeń – zapewnia wgląd we wszystkie operacje zachodzące na Twoim koncie. Pozwala na szybkie wykrycie nieprawidłowości i podejrzanych ruchów.

Usługi profesjonalne

Eksperci z SurweyLab mogą pomóc Ci we wdrożeniu rozwiązań niezbędnych dla Twojej firmy. To wsparcie dotyczyć może zarówno integracji z systemem CRM, jak i kwestii ściśle technicznych czy nawet samego procesu tworzenia ankiety. Zależnie od problemu, który się przed Tobą pojawi, możesz skorzystać z takich usług profesjonalnych, jak:

  • panel badawczy online – aspekt, który już wcześniej opisywałem. Nie musisz martwić się o samodzielne docieranie do respondentów. Specjaliści zajmą się tym za Ciebie;
  • zarządzanie projektami – rozwiązanie dla osób poszukujących wsparcia w prowadzeniu projektów. Może dotyczyć to zarówno planowania okresu badania, jak i wyboru metody badawczej czy komunikacji z odbiorcami;
  • skryptowanie ankiet – specjaliści mogą zadbać o prawidłowe przeniesienie gotowego kwestionariusza do narzędzia online. To dla Ciebie znaczna oszczędność czasu, ale i sposób na uniknięcie niepotrzebnych komplikacji;
  • projektowanie ankiet – eksperci są w stanie zaprojektować dla Ciebie ankietę, która będzie profesjonalna pod każdym względem. Możesz zgłosić się do nich zarówno z celem biznesowym, jak i wstępnym kwestionariuszem czy nawet samą koncepcją;
  • omnibus – jest to kompletne i wielotematyczne badanie rynku, które może zostać dla Ciebie przeprowadzone. Odbywa się na reprezentatywnej próbie w określonych odstępach czasu;
  • analiza wyników – masz problem z analizą wyników, nie masz co do nich pewności lub po prostu potrzebujesz konsultacji z ekspertem? Możesz otrzymać pogłębioną analizę odpowiedzi oraz kompletny raport, wraz z wnioskami, dostarczony we wskazanej przez Ciebie formie;
  • integracje – ich samodzielne wdrażanie czasem sprawia problemy. Specjaliści mogą wdrożyć je za Ciebie, a wystarczy tylko, że wskażesz zewnętrzne systemy, które Cię interesują;
  • rozwój na życzenie – potrzebujesz konkretnej funkcjonalności, opcji analizy danych czy rodzaju pytania w ankiecie, których nie ma w ofercie? Zgłoś się do specjalistów, a nowe rozwiązanie może zostać przygotowane specjalnie dla Ciebie;
  • tłumaczenia ankiet – automatyczny translator nie jest dla Ciebie wystarczający? Potrzebujesz pełnego tłumaczenia wyników badań? Możesz zlecić ich wykonanie na dowolny język.

Aby podjąć współpracę ze specjalistą, skontaktuj się bezpośrednio z SurweyLab. Eksperci przeprowadzą z Tobą wywiad i pomogą znaleźć rozwiązanie adekwatne do Twoich wymagań i możliwości.

Aplikacja mobilna

SurveyLab w podstawowej wersji działa w formie narzędzia przeglądarkowego. W pakiecie Professional oraz Enterprise natomiast dodatkowo zapewnia użytkownikom dedykowaną aplikację mobilną. Została ona przygotowana na urządzenia z systemami:

  • Android,
  • iOS.

Co istotne, jest to rozwiązanie pozwalające na gromadzenie danych nawet w trybie offline. Warunkiem jest jednak zalogowanie się na swoje konto za pomocą danych z serwisu online, korzystając z połączenia internetowego.

Z poziomu aplikacji możesz korzystać z podstawowych funkcji serwisu. Nie pozwala ona natomiast na wykonywanie wszystkich działań, które oferuje wersja przeglądarkowa. Obsługuje wyłącznie cztery podstawowe typy pytań:

  • wyboru,
  • otwarte,
  • NPS,
  • przesyłanie plików.

Pozostałe mogą być dodawane do ankiet, ale nie zostaną wyświetlone w aplikacji. Z tego powodu dla wielu użytkowników wygodniejsze może być po prostu korzystanie z serwisu webowego, ciesząc się jego responsywnością.

Możliwość integracji i API SurveyLab

Tworzenie ankiet bywa pomocne w firmach reprezentujących najróżniejsze branże. Z tego względu twórcy SurveyLab musieli zadbać o jego rozbudowane możliwości integracyjne. Dzięki nim możesz „połączyć” działanie platformy z zewnętrznymi programami, wykorzystywanymi w Twojej firmie.

Bez problemu przeprowadzisz integrację systemu z różnego typu oprogramowaniami, np.:

Zależnie od konkretnego rozwiązania, usprawni to Twoją pracę na rozmaitych poziomach. Może wspomóc zbieranie danych, ich raportowanie czy analizę. SMTP ułatwi wysyłanie zaproszeń z dowolnego konta e-mail, a Slack udostępnianie wyników i kontakt.

Support, centrum pomocy i baza wiedzy SurveyLab

SurveyLab to serwis dostępny po polsku i w tym też języku stworzona została baza wiedzy oraz realizowane jest wsparcie klienta. Dla wielu użytkowników z Polski może być tu duży plus.

Jeśli chcesz nawiązać kontakt z serwisem, ale nie masz w nim konta, to do Twojej dyspozycji jest:

  • adres e-mail: sales@surveylab.com,
  • dokumentacja techniczna do pobrania: surveylab.com/pl/dokumenty/.

Zarejestrowani klienci mogą skorzystać z czatu na żywo, dostępnego z poziomu konta użytkownika. Aby go uruchomić, wystarczy nacisnąć dymek czatu i przejść do sekcji wiadomości.

Na pochwałę zasługuje centrum pomocy serwisu. Zawiera szereg rozbudowanych artykułów tematycznych, napisanych bardzo przystępnym językiem. Dotyczą samego serwisu, jak i ogólnego funkcjonowania ankiet internetowych. Zostały podzielone na kategorie tematyczne:

  • FAQ,
  • wprowadzenie,
  • projektowanie ankiety,
  • pytania ankietowe,
  • obsługa wielu języków,
  • branding,
  • white label,
  • logika ankiety,
  • zbieranie danych (kolektory),
  • kontakty,
  • raport i analiza danych,
  • konto,
  • API i integracja,
  • praca grupowa,
  • panel badawczy,
  • dobre praktyki,
  • aplikacja mobilna.

Jak SurveyLab działa w praktyce?

Oprogramowanie SurveyLab jest dostępne w kilku wersjach płatnych oraz programie darmowym. Dodatkowo każde nowe konto przez pierwsze 14 dni jest aktywowane bezpłatnie. Właśnie z takiego „okresu testowego” skorzystałem, by przyjrzeć się zasadom działania tego serwisu i omówić jego budowę.

Aby założyć darmowe konto, musisz tylko:

  1. wejść na stronę Surveylab.com,
  2. nacisnąć pomarańczowy przycisk „Darmowa rejestracja” widoczny na środku,
  3. wprowadzić podstawowe dane:
    • adres e-mail,
    • hasło,
  4. zaakceptować regulamin i nacisnąć „Zarejestruj”,
  5. potwierdzić adres e-mail.

Tyle wystarczy, aby oprogramowanie zostało oddane do Twojego użytku. Od razu otrzymasz też informację, jaki pakiet testujesz. W moim przypadku jest to „Professional”. Charakterystykę poszczególnych planów cenowych znajdziesz w dalszej części artykułu w sekcji „Ile kosztuje SurveyLab?”.

Interfejs SurveyLab – przegląd

Przy podejmowaniu decyzji dotyczącej wyboru najlepszego narzędzia do budowy ankiet, warto wziąć pod uwagę łatwość jego obsługi. Oprogramowanie SurveyLab jest przejrzyste i intuicyjne. Kokpit ma prostą budowę, a z jego obsługą poradzą sobie nawet osoby bez większego doświadczenia.

Do Twojej dyspozycji są cztery główne sekcje:

  • menu boczne lewe – prezentuje opcje najważniejsze z punktu widzenia tworzenia i obsługi ankiety. Pozwala na zarządzanie projektami oraz kontrolę wszystkich wykonywanych działań. Znajdziesz w nim takie opcje, jak:
    • dashboard,
    • ankiety,
    • kontakty,
    • ustawienia;
  • menu dodatkowe boczne lewe – zależnie od wyboru głównej opcji z menu bocznego, prezentuje jego dodatkowe funkcje. W przypadku dashboardu pozwala na tworzenie list pulpitów i podglądów. Z jego poziomu możesz szybko wykonywać najczęściej wybierane akcje, jak np. dodawanie pulpitu;
  • menu górne – minimalistyczne i niezbyt rozbudowane. W najwyższej części zapewnia dostęp do trzech podstawowych opcji:
    • abonament,
    • powiadomienia,
    • ustawienia konta użytkownika.
    Zależnie od wybranej opcji z menu bocznego, oferuje też dodatkowe menu, ulokowane nieco niżej. Znajdziesz w nim przydatne narzędzia, takie jak:
    • podgląd,
    • kopiowanie,
    • drukowanie,
    • pobieranie,
    • udostępnianie,
    • usuwanie;
  • widok główny – prezentuje zawartość wybranej przez Ciebie zakładki. W ten sposób możesz stworzyć ankietę, zarządzać nią i pozyskiwać dostęp do niezbędnych danych czy informacji. W przypadku uruchomionego na moim ekranie dashboardu widoczne jest podsumowanie aktualnego badania. Obecne tam opcje łatwo dostosujesz do swoich potrzeb. Domyślnie widać tu:
    • nazwę pulpitu (badania),
    • aktualnie dodane obiekty (z opcją wstawienia kolejnych),
    • status ankiet,
    • status raportów,
    • status kolektorów,
    • oś czasu odpowiedzi,
    • metody odpowiedzi,
    • mapę odpowiedzi.

Na samym dole, w prawym, dolnym rogu, znajdziesz dymek czasu. To właśnie helpdesk pozwalający na kontakt z supportem oraz zapewniający dostęp do materiałów pomocy.

Jak tworzyć ankiety w SurveyLab?

Niekwestionowaną zaletą SurveyLab jest jego łatwa obsługa. Cały proces tworzenia ankiety nie zajmuje dużo czasu i nie wymaga nawet żadnych specjalnych umiejętności. Najłatwiej jest go zainicjować, przechodząc po zalogowaniu do sekcji „Ankiety” w bocznym menu po lewej stronie.

W tej zakładce znajdziesz wszystkie stworzone przez siebie formularze. W górnej części ekranu po lewej stronie widoczny jest przycisk „Dodaj ankietę. Naciśnij go, aby przejść do kreatora. Masz tu możliwość:

  • zbudowania ankiety od podstaw samodzielnie,
  • wybrania i dopasowania gotowego szablonu do swoich oczekiwań.

W tym drugim przypadku gotowe wzory są oznaczone kolorami zgodnie ze swoim przeznaczeniem. Znajdziesz opcje dostosowane do rozmaitych celów z zakresu m.in.:

  • marketingu,
  • customer services,
  • UX,
  • HR,
  • i innych.

W celu prezentacji skorzystam z edycji gotowego szablonu. Wybiorę pierwszy z proponowanych, czyli formularz kontaktowy.

Po wyborze wzoru przejdź do jego edycji. Z tego poziomu możesz m.in.:

  • edytować i dodawać kolejne pytania,
  • zmieniać rodzaje pytań,
  • tworzyć macierze,
  • przygotować stronę powitalną i pożegnalną,
  • zmieniać ustawienia formularza,
  • zmieniać strukturę pytań,
  • wybrać sposób zbierania danych,
  • zarządzań analizą wyników.

Wszystkie formularze zapiszesz w formie plików PDF. Alternatywnie w sekcji „Zbierz odpowiedzi” znajdziesz link do ankiety. Swobodnie umieścisz go w dowolnym miejscu, np. w mediach społecznościowych i na forach. Dodatkowym rozwiązaniem jest dodanie kolektora, za pomocą którego system pozwoli Ci na wysyłanie zaproszeń takimi ścieżkami, jak m.in.:

  • widgety,
  • wiadomości e-mail,
  • wiadomości SMS,
  • aplikacja mobilna.

Na tym poziomie masz ponadto możliwość skupić się na dodatkowych rozwiązaniach, ułatwiających obsługę ankiety. Do Twojej dyspozycji są ustawienia powiadomień, przekierowań, zabezpieczeń dostępu czy limitów.

Ile kosztuje SurveyLab?

Jak już wspominałem, SurveyLab jest dostępny zarówno w wersji darmowej, jak i płatnej. Ta pierwsza jednak jest objęta takimi limitami, że raczej nie sprawdzi się w przypadku większości użytkowników. Być może usatysfakcjonuje jedynie osoby potrzebujące przeprowadzić testy czy badania jednorazowo, na bardzo niewielką skalę.

Pakiety płatne SurveyLab działają w formie abonamentowej. Wykupujesz dostęp do danego konta, co możesz zrobić na miesiąc lub z góry na rok. W tym drugim przypadku cena jest atrakcyjniejsza i to ten wariant za moment dokładnie opiszę. Po dokonaniu opłaty otrzymujesz dostęp do wszystkich narzędzi i limitów przyznawanych w ramach danego planu.

Każde nowe konto jest aktywowane w ramach bezpłatnego, 14-dniowego okresu testowego. Po tym czasie automatycznie zmienia się w darmowy pakiet Free. Wtedy też masz możliwość wykupienia planu płatnego. Do Twojej dyspozycji jest w sumie pięć pakietów:

  • Free – wariant bezpłatny, pozwalający na zebranie maksymalnie 50 odpowiedzi miesięcznie. W jego ramach otrzymujesz dostęp do szeregu rozwiązań, takich jak:
    • omnikanałowe ankiety,
    • logika ankiet,
    • CSV, Excel eksport,
    • NPS, CSAT i CES,
    • filtry raportów,
    • motywy ankiet;
  • Starter – kosztuje 165 zł miesięcznie w planie rocznym. Zapewnia dostęp do 1000 odpowiedzi miesięcznie i oferuje dokładnie takie same funkcje jak opcja Free (tylko ze zwiększonym limitem). Świetnie sprawdzi się w przypadku początkujących pracowników i firm rozpoczynających badania na stosunkowo niewielką skalę;
  • Advanced – kosztuje 415 zł miesięcznie w planie rocznym. Pozwala na 2500 odpowiedzi miesięcznie. Sprawdzi się w przypadku specjalistów oraz małych firm. Oferuje wszystko to, co plan Starter, a dodatkowo również:
    • trendy danych,
    • SPSS eksport,
    • piping,
    • mierniki,
    • rotację opcji odpowiedzi,
    • wielojęzyczne ankiety;
  • Professional – kosztuje 832 zł miesięcznie w planie rocznym. Zapewnia 10 tys. odpowiedzi miesięcznie i jest to rozwiązanie dla średnich firm o dość dużych potrzebach. Dobrze sprawdzi się w przypadku zespołów działających w modelu pracy grupowej. Zapewnia wszystko z pakietu Advanced, a dodatkowo również:
    • zaawansowaną logikę ankiet,
    • odpowiedzi offline,
    • aplikację mobilną,
    • moduł ticketowy,
    • kwoty,
    • rotację pytań i stron,
    • raporty cross-tab,
    • dashboardy,
    • dostęp dla 3 użytkowników;
  • Enterprise – wyceniany indywidualnie na podstawie potrzeb pracowników. Gwarantuje nieograniczone odpowiedzi. Sprawdzi się w przypadku największych i najbardziej wymagających biznesów. W jego ramach dostępne jest wszystko z pakietu Professional, a ponadto:
    • widgety,
    • 360 feedback,
    • panel badawczy online,
    • API i integracja,
    • white label,
    • rozwój na życzenie,
    • on-promise,
    • dostęp dla 5+ użytkowników,
    • dedykowane wsparcie,
    • SLA.

SurveyLab vs alternatywne rozwiązania

Tworzenie ankiet i raportowanie wyników jest możliwe za pomocą wielu serwisów internetowych. SurveyLab nie jest tu wyjątkiem i ma całkiem dużą konkurencję. W moim zestawieniu TOP 10 programów (darmowych i płatnych) do tworzenia ankiet online znajdziesz szereg narzędzi, które mogą zaspokoić Twoje oczekiwania. Na szczególną uwagę zasługują m.in.:

Które z tych rozwiązań mogłoby zapewnić Ci najlepszy dostęp do wszystkich potrzebnych funkcji z poziomu jednego kokpitu? Na to pytanie niestety trudno jest jednoznacznie odpowiedzieć. Każdy użytkownik ma bowiem inne wymagania i oczekuje rozmaitych udogodnień.

Wszystkie przygotowane przeze mnie narzędzia mają natomiast darmowe plany lub czasowe okresy testowe, które nic nie kosztują. Zachęcam więc do ich wypróbowania i w ten sposób poznania poszczególnych programów i sposobów ich działania. Na tej podstawie łatwiej będzie Ci podjąć ostateczną decyzję i wybrać najlepszą opcję w Twojej sytuacji.

Zalety i wady SurveyLab

Zalety SurveyLab

  • dużo przydatnych funkcji,
  • możliwość tworzenia ankiet od zera lub korzystając z gotowych szablonów,
  • łatwa edycja szablonów bez potrzeby kodowania,
  • wiele rodzajów pytań,
  • integracje i API,
  • dostęp do największych paneli badawczych w Polsce,
  • wiele sposobów udostępniania ankiet,
  • pakiet darmowy i kilka wariantów płatnych,
  • możliwość skorzystania z usług profesjonalistów,
  • zaawansowana analityka i udostępnianie danych,
  • integracje z wewnętrznymi systemami CRM,
  • serwis przeglądarkowy dostępny z dowolnego miejsca i urządzenia z przeglądarką (responsywny),
  • powiadomienia,
  • odpowiednie zabezpieczenia,
  • aplikacja mobilna,
  • czat na żywo,
  • polskojęzyczny serwis, support i baza wiedzy.

Wady SurveyLab

  • drogie pakiety płatne (z wyjątkiem darmowego i najtańszego),
  • dość ograniczone możliwości opcji Free i Starter,
  • ograniczone możliwości aplikacji mobilnej,
  • brak supportu telefonicznego,
  • widgety i 360 feedback dostępne tylko w pakiecie Enterprise.

Sprawdzaj zaangażowanie pracowników i zdobywaj cenne informacje o klientach. Czy warto skorzystać z SurveyLab?

Tworząc recenzje narzędzi do ankiet, zwracam uwagę na szereg kwestii istotnych z punktu widzenia użytkowników. W SurveyLab bez wątpienia na wyróżnienie zasługuje intuicyjność kokpitu, łatwa obsługa czy ogromna ilość funkcji do wyboru. Z pomocą tego serwisu nie tylko dowiesz się, co myślą Twoi klienci oraz pracownicy. Zdobędziesz też wiele innych, istotnych danych, pozwalających na skuteczniejszy rozwój biznesu.

Podstawową wadą SurveyLab jest jego cena. Choć w przypadku pakietu rocznego stawki są nieco atrakcyjniejsze, nadal nie należą do najniższych. Owszem dostępne jest darmowe i najtańsze rozwiązanie. Oba mają jednak dość ograniczone funkcje i sprawdzą się raczej w przypadku użytkowników prywatnych czy bardzo małych firm. Użytkownicy przeprowadzający wiele mniejszych badań każdego miesiąca lub przygotowujący potężne ankiety docierające do wielu osób, muszą liczyć się ze sporymi wydatkami. Jeśli natomiast nie jest to dla Ciebie problemem, to opisywane narzędzie nie powinno Cię rozczarować.

Ocena ogólna
8.30 /10