🍪 Można ciasteczko?

Ta strona chce wykorzystywać pliki cookie do analizowania ruchu oraz mierzenia skuteczności i personalizacji reklam zgodnie z polityką prywatności. Zgadzasz się?

RECENZJE

21 min. czytania

Recenzja Pipedrive (2024): Test i opinie

Mateusz Mazurek

Mateusz Mazurek

Przedsiębiorca internetowy.
Wydawca i autor blogów. Od ponad 16 lat wymagający klient dziesiątek różnych firm hostingowych.

Test i szczera recenzja Pipedrive (2024). Opinie o znanym oprogramowaniu CRM. Funkcje, Wady i Zalety. Sprawdź!

Spis treści

Pipedrive – prosty i skuteczny CRM do zamykania sprzedaży

pipedrive.com

Pipedrive

Czym jest Pipedrive, jakie są jego funkcje i czym może zaskoczyć użytkowników? W tej recenzji znajdziesz wszystkie najważniejsze informacje na temat tego systemu CRM. Dzięki temu łatwiej ocenisz, czy jest to rozwiązanie odpowiadające Twojej firmie.

Pipedrive to bardzo lubiana platforma CRM, optymalizująca procesy sprzedażowe i ułatwiająca zarządzanie klientami. Zapewnia ogrom funkcji, dzięki czemu stosunkowo łatwo dostosujesz ją do własnych potrzeb. Usprawnisz w ten sposób pracę wielu działów w swoim przedsiębiorstwie. Zwiększysz skuteczność, wprowadzisz automatyzacje i zyskasz szansę na zwiększenie zysków.

Czy jednak jest to najlepsze rozwiązanie CRM dostępne na rynku? W internecie nie brakuje konkurencyjnych ofert, które również wyglądają interesująco. Znalezienie odpowiedzi na to pytanie powinna ułatwić Ci natomiast moja recenzja. Opisałem w niej wszystko, co Pipedrive oferuje swoim klientom. Uwzględniłem ponadto jego budowę i obsługę, support, cennik, a także główne wady, zalety i alternatywne rozwiązania. Dzięki temu szybko zorientujesz się, czy warto wdrożyć ten system w Twojej firmie.

Co to jest Pipedrive? CRM do zarządzania sprzedażą i zarządzania potencjalnymi klientami
Strona WWW Pipedrive

Pipedrive to CRM (Customer Relationship Management). Służy do optymalizacji procesu sprzedaży i zarządzania potencjalnymi klientami. Z jego pomocą możesz sprawniej nadzorować zadania wykonywane przez Twoich pracowników. Zwiększysz ich skuteczność, ułatwisz wykonywanie codziennych zadań i udostępnisz zaawansowane opcje raportowania. Zaawansowany system pozwoli Ci ponadto zbierać dane pozwalające na dalszy, skuteczny rozwój przedsiębiorstwa.

Tak rozbudowane narzędzia CRM są wykorzystywane przez różne działy w firmach, a przede wszystkim:

  • marketing,
  • sprzedaż,
  • PR,
  • support.

Dostarczają ponadto zarządowi ogrom cennych informacji dotyczących kondycji samej działalności. Pipedrive CRM ma intuicyjny interfejs użytkownika, który z poziomu jednego systemu zapewnia kontrolę nad wszystkimi istotnymi projektami. W dodatku jest dostępny na różnych urządzeniach i dla wszystkich pracowników, którzy go potrzebują. Pozytywnie wpływa na przepływ informacji, gromadzi dane i wspiera proces delegowania zadań.

Dla jakich firm jest przeznaczony Pipedrive? System ten ma bardzo rozbudowane funkcje automatyzacji procesów wewnątrzfirmowych. Dzięki temu sprawdzi się zarówno w przypadku małych firm, jak i potężnych przedsiębiorstw. Ma kilka planów cenowych różniących się nie tylko stawkami, ale też możliwościami. Najtańsze powinny zadowolić niewielkie zespoły i biznesy dopiero wchodzące na rynek. Te zaawansowane z kolei oferują praktycznie nieograniczone funkcje, doskonałe dla największych klientów. Dodatkowym atutem jest szereg narzędzi rozbudowujących działanie oprogramowania. Z ich pomocą jeszcze lepiej dostosujesz je do własnych preferencji.

Automatyzacja procesów sprzedażowych i zarządzania klientami może sprawdzić się w firmach reprezentujących rozmaite branże. Z powodzeniem działa w firmach oferujących usługi online, ale też w sektorze e-commerce. Co więcej, bez trudu można dostosować go również do niektórych firm z sektora przemysłowego. Na rynku istnieje już ponad 100 tys. instytucji, które z niego korzystają, a on sam oferuje ponad 400 integracji. To świadczy o jego wiarygodności i uniwersalności, które mogą przysłużyć się również Tobie.

Do czego służy Pipedrive?

Główne funkcje oraz produkty oferowane przez Pipedrive zapewniają:

  • komplet narzędzi do obsługi i optymalizacji procesu sprzedaży,
  • realizację działań z zakresu marketingu e-mailowego,
  • zarządzanie projektami w czasie rzeczywistym,
  • narzędzia do generowania i skupiania się na potencjalnych klientach,
  • możliwość monitorowania strony internetowej i internautów ją odwiedzających,
  • szeroki zakres funkcji ułatwiających tworzenie, obsługę i zarządzanie dokumentami oraz szablonami,
  • najlepsze funkcje raportowania sprzedaży i analizy pozwalające na planowanie dalszych działań firmy.

W praktyce więc Pipedrive oferuje wszystkie podstawowe funkcje umożliwiające nadzorowanie, realizację i zarządzanie działaniami:

  • sprzedażowymi,
  • promocyjnymi,
  • projektowymi,
  • z zakresu supportu,
  • komunikacji wewnątrzfirmowej.

W ten sposób zwiększa szanse sprzedażowe oraz efektywność podejmowanych działań. Prowadzi do zwrotu zysków, a dodatkowo usprawnia działanie firmy. Wprowadza automatyzacje i poprawia wydajność pracowników.

Funkcje Pipedrive

Pipedrive oferuje zaawansowane funkcje z zakresu systemu CRM, przydatne w wielu firmach. Poniżej znajdziesz ich dokładny opis, wraz z podstawowymi narzędziami wykorzystywanymi do realizacji codziennych zadań. Zakres ich działania zależy od pakietu płatnego, który wykupisz. Są one jednak na tyle różnorodne, że łatwo znajdziesz rozwiązanie dostosowane do potrzeb konkretnego przedsiębiorstwa.

Oprogramowanie do sprzedaży

Przejście do kolejnego etapu sprzedaży w Pipedrive

Przy pomocy Pipedrive możesz kontrolować cykl sprzedaży, optymalizować go i zwiększać efektywność swoich zespołów sprzedażowych. Profesjonalne narzędzia zostały stworzone w taki sposób, by zachowywać uniwersalizm. W praktyce więc mogą być wykorzystywane przez firmy z różnych branż i sektorów gospodarczych.

Ta platforma do sprzedaży wspiera handlowców, ale również zapewnia większą kontrolę nad procesami sprzedażowymi właścicielom czy koordynatorom. Ponadto pomaga w planowaniu rozwoju przedsiębiorstwa i jego dalszych działaniach. Odpowiadają za to rozbudowane narzędzia do prognozowania cykli sprzedaży, wskazujące, w którym kierunku zmierza Twój biznes.

W ramach tego oprogramowania zyskujesz dostęp do wielu przydatnych funkcji. W ich ramach dostępne są dla Ciebie takie rozwiązania, jak m.in.:

  • automatyzacje – usprawniają i przyśpieszają pracę zespołów sprzedażowych. Mogą obejmować wszelkie zadania handlowe, marketingowe i administracyjne o powtarzalnym charakterze. Dzięki nim Twoi sprzedawcy skupią się na ważniejszych działaniach, poprawiając ich skuteczność i generując wyższe zyski. Jednocześnie nie ucierpi na tym zadowolenie klientów;
  • CRM – w kontekście sprzedażowym system CRM odpowiada za kompleksowe zarządzanie relacjami z klientami. Pozwala kontrolować procesy, napędzać dalsze działania i zwiększać szybkość pracy całego zespołu. Z jego pomocą z jednego poziomu możliwe jest wiele istotnych akcji, jak np. kwalifikowanie odbiorców, utrzymywanie z nimi kontaktu i czy gromadzenie spostrzeżeń zespołu;
  • personalizacja – Pipedrive może w pełni odzwierciedlać strukturę Twojej organizacji. Dostosujesz go nie tylko do branży, w której działasz. Stworzysz też miejsce odpowiednie dla określonej wielkości zespołu o konkretnych potrzebach. Ustandaryzujesz poszczególne procesy zgodnie z własnymi potrzebami, dodasz indywidualne pola i potrzebne Ci narzędzia;
  • e-maile i komunikacja – zapomnij o konieczności pisania, śledzenia i nadzorowania całej komunikacji z klientami. Pipedrive pomoże Ci przygotować skuteczną strategię obsługi skrzynki e-mail, która zadowoli zarówno Ciebie, jak i odbiorców. Mowa tu zarówno o sprawnym zarządzaniu kontaktami, jak i kontroli skrzynki, mailach grupowych, harmonogramach wysyłek i wielu innych funkcjach ułatwiających pracę zespołów;
  • spostrzeżenia i raporty – zbieraj, przechowuj i analizuj dane dotyczące działalności Twojej firmy. Wyciągaj wnioski z przygotowywanych raportów, omawiaj je z zespołami i wykorzystuj na swoją korzyść. To pozwoli Ci lepiej zrozumieć klientów i dostosować się do ich potrzeb;
  • potencjalni klienci – odpowiednia obsługa, troska i profesjonalne podejście może zmienić przeciętnych odbiorców w płacących klientów. Zarządzaj ich klasyfikacją i nadawaniem priorytetów w taki sposób, by przynosiło to jak największe zyski Twojej firmie;
  • prywatność – zbierane i przechowywane dane muszą zostać odpowiednio zabezpieczone. Pipedrive gwarantuje pracę na stabilnych serwerach, w oparciu o zaawansowaną ochronę technologiczną;
  • procesy, lejki i działania – kontroluj czytelny i wizualny lejek sprzedaży, zarządzaj działaniami firmy i buduj świadomość marki. Twórz sprawdzone procesy sprzedażowe i deleguj działania wewnątrz swojej firmy. Jasno określaj cele i optymalizuj proces dążenia do nich.

Oprogramowanie do marketingu e-mailowego

Kampania e-mial w Pipedrive

Sprawnie działający marketing e-mailowy może przynieść firmie wiele korzyści. Nie tylko jest w stanie zwiększyć sprzedaż. Wpłynie również na wzrost rozpoznawalności marki i zacieśnianie więzi z odbiorcami. Jego samodzielne koordynowanie jest jednak dość czasochłonne i wymaga znacznego zaangażowania.

Z pomocą przychodzi Pipedrive, oferując autorskie oprogramowanie do e-mail marketingu. Dzięki niemu zyskasz dostęp do wielu przydatnych narzędzi z poziomu jednego panelu użytkownika. Nie tylko skorzystasz z kreatora responsywnych szablonów. Będziesz też w stanie śledzić statystyki, badać skuteczność przeprowadzonych działań czy personalizować wysyłane wiadomości. Łatwiejsze stanie się delegowanie zadań, sprawdzanie ich statusów oraz wdrażanie automatyzacji. Wśród podstawowych funkcji znajdziesz m.in.:

  • kreator wiadomości e-mail – do Twojej dyspozycji pozostają edytowalne szablony, które łatwo dostosujesz do swoich potrzeb. Korzystanie z nich nie wymaga zaawansowanych umiejętności czy specjalistycznej wiedzy. Edycja opiera się na metodzie „przeciągnij i upuść”;
  • statystyki e-mail – przeglądaj wyniki poszczególnych kampanii w przejrzystej formie. Dziel się raportami i analizuj je ze swoim zespołem;
  • segmentacje e-maili – segmentuj swoich odbiorców i dziel na grupy według wewnętrznych wymagań. To pozwoli Ci na opracowanie skuteczniejszych form komunikacji;
  • automatyzacja marketingu e-mailowego – automatyzuj powtarzalne procesy, związane np. z klasyfikacją potencjalnych klientów czy sekwencjami odpowiedzialnymi za podtrzymywanie relacji.

Oprogramowanie do zarządzania projektami

Projekty w Pipedrive

Pipedrive ułatwia kompleksowe zarządzanie nawet bardzo rozbudowanymi projektami. Z pomocą tego systemu możesz mieć wszystkie zadania z nim związane w jednym miejscu. Dzięki temu zespół nie musi korzystać z wielu narzędzi i programów, sprawiających trudności komunikacyjne. Przekłada się to ponadto na o wiele szybsze i łatwiejsze delegowanie zadań czy śledzenie postępów.

Specjalistyczne narzędzie do zarządzania projektami w Pipedrive nazywa się Projects. Jest dodatkowo płatne, ale nie należy do najdroższych. Więcej na temat jego ceny przeczytasz w dalszej części mojej recenzji, w sekcji „Ile kosztuje Pipedrive?”. Wśród jego najważniejszych funkcji wymienić można m.in.:

  • wbudowany menadżer zadań – pozwala na ustawianie indywidualnych etapów projektów oraz swobodną organizację przepływu pracy;
  • narzędzia do współpracy – usprawniają przepływ informacji wewnątrz firmy i zapewniają swobodny dostęp do nich wszystkim upoważnionym do tego zespołom czy użytkownikom;
  • funkcje planowania projektów – ułatwiają planowanie wszystkich etapów projektów, w oparciu o automatyzacje;
  • szybkie udostępnianie plików – umożliwiają współpracę zdalną między zespołami i sprawny przepływ kluczowych zasobów projektowych. Ułatwiają ich wysyłkę, odbiór, przechowywanie i odczytywanie;
  • opcje dostosowywania – tablice projektowe i pola danych są w pełni konfigurowalne. Możesz je dowolnie personalizować i uzupełniać o istotne dane.

Oprogramowanie do generowania potencjalnych klientów (LeadBooster)

LeadBookset w Pipedrive

LeadBooster to kolejny płatny dodatek, przy pomocy którego możesz rozbudować platformę dla swojej firmy. Dołączysz go do dowolnego planu abonamentowego. Z jego pomocą możesz przechwytywać zarówno zewnętrznych, jak i wewnętrznych potencjalnych klientów. W ten sposób masz szansę generować większe zyski. „Zdobywasz” odbiorców, zanim zdecydują się na skorzystanie z usług konkurencji. W zależności od charakteru Twojej działalności możesz skorzystać w ramach tego narzędzia z takich rozwiązań, jak:

  • chatbot – obsługa i angażowanie użytkowników odwiedzających serwis o każdej porze, przekierowując ich do przedstawicieli handlowych;
  • chat na żywo – kolejny stopień komunikacji, do którego klienci zostaną płynnie poprowadzeni przez chatbota;
  • Prospector – zapewnia dostęp do wysokiej jakości potencjalnych klientów, dysponując potężną bazą danych, składającą się z ponad 400 milionów profili;
  • formularze internetowe – tworzenie, osadzanie i udostępnianie formularzy kontaktowych oraz ankiet, których celem jest przechwytywanie i gromadzenie nowych potencjalnych klientów;

LeadBooster oferuje profesjonalne funkcje zarówno do generowania klientów, jak i sprawnego zarządzania nimi i komunikacją. Wymienić tu warto m.in.:

  • planowanie spotkań,
  • automatyczne przypisywanie,
  • skrzynkę odbiorczą lead,
  • importowanie z arkuszy kalkulacyjnych.

Śledzenie odwiedzających stronę internetową (Web Visitors)

Śledzenie odwiedzających stronę internetową (Pipedrive Web Visitors)

Dodatek do Pipedrive, wart szczególnej uwagi, to Web Visitors. Pozwala za stosunkowo niewielką cenę śledzić wszystkich użytkowników odwiedzających Twoją stronę internetową. Dzięki temu nikt nie pozostanie anonimowy, a Ty dowiesz się więcej na temat własnego serwisu. Poznasz firmy, które Cię obserwują, i przekonasz się, co szczególnie interesuje Twoich odbiorców. Na podstawie tych danych będziesz w stanie skuteczniej optymalizować działania sprzedażowe i marketingowe. W ramach tego narzędzia możesz liczyć na:

  • zainteresowanie potencjalnych klientów – sprawdzaj zainteresowanie swoimi kampaniami, ofertami i produktami. Odkrywaj nowych klientów, zgłębiaj wiedzę o obecnych i rozwijaj biznes zgodnie z ich oczekiwaniami;
  • odkrywanie ważnych osób kontaktowych – śledź użytkowników i znajduj postaci kontaktowe istotne dla każdej organizacji;
  • odkrywanie potrzeb potencjalnych odbiorców – obserwuj ruchy użytkowników i na tej podstawie staraj się zrozumieć ich potrzeby oraz oczekiwania. Dostosowuj do nich swoją ofertę, zwiększając skuteczność i zyski;
  • klasyfikację potencjalnych klientów – Web Visitors może automatycznie klasyfikować użytkowników na podstawie ich działań online. Dzięki temu łatwiej określisz ich znaczenie dla Twojego interesu.

Dokumenty i szablony (Smart Docs)

Dokumenty i szablony (Pipedrive Smart Docs)

Smart Docs to ostatni spośród płatnych dodatków do Pipedrive. Jak sama nazwa wskazuje, odpowiada za wszelkiego rodzaju dokumenty w firmie. Dzięki niemu możesz je tworzyć, wysyłać oraz śledzić ich przepływ wewnątrz organizacji. Co więcej, rozwiązanie to ułatwia również przesyłanie plików do klientów, wraz z powiadomieniami o otwarci czy żądaniem ePodpisu. Dzięki niemu do Twojej dyspozycji pozostają takie funkcje, jak np.:

  • automatyczne uzupełnianie dokumentów danymi – pozwala na znacznie szybszą wysyłkę ofert, bez ich ręcznego uzupełniania. Minimalizuje przy tym też ryzyko występowania błędów;
  • szybkość działań sprzedażowych – umożliwia błyskawiczne reagowanie na określone działania potencjalnych klientów, co może przełożyć się na wyższą efektywność;
  • uzupełnianie dokumentów i szablonów w całej firmie – usprawnia obieg dokumentów i minimalizuje formalności, zapewniając płynną współpracę;
  • ePodpisy – więcej zakończonych szans sprzedaży bez konieczności drukowania dokumentów. To sprawność działania, ale i wygoda odbiorców, usprawniająca przeprowadzanie transakcji;
  • usunięcie logo Pipedrive z dokumentów – wpływa na poważny wizerunek firmy, zwiększa jej wiarygodność i pozycję na rynku.

Smart Docs zapewnia dostęp do szeregu przydatnych funkcji i integracji, które mogą sprawdzić się w wielu firmach. Mowa tu np. o:

  • Dysku Google,
  • Microsoft OneDrive,
  • produktach (tworzenie tabel i wycen, które będą automatycznie uzupełniać dokumenty),
  • wsparciu plików PDF (udostępnianie plików za pomocą linku umożliwiającego ich śledzenie),
  • Arkuszach i Prezentacjach Google,
  • integracji DocuSign (umożliwia tworzenie kopert bezpośrednio z poziomu panelu Pipedrive).

Integracje Pipedrive
Integracje Pipedrive

Pipedrive oferuje bardzo szeroki zakres integracji z zewnętrznymi systemami oraz narzędziami. Zgodnie z deklaracją twórców jest ich ponad 400, a ich niekwestionowaną zaletą jest różnorodność. Spełniają bardzo różnorodne zadania, dzięki czemu bardzo łatwo dostosujesz platformę do potrzeb własnej firmy. Część z nich jest darmowa, a inne dodatkowo płatne, zależnie od wybranego rozwiązania. Wszystkie znajdziesz natomiast w autorskim Marketplace, dostępnym dla klientów platformy.

Przygotowane przez twórców integracje zostały podzielone na szereg kategorii, ze względu na swoją funkcjonalność. Dotyczą one zatem m.in.:

  • rachunkowości i fakturowania, np.:
  • chatbotów,
  • marketingu e-mailowego,
  • generowania potencjalnych klientów,
  • rozwiązań telefonicznych,
  • propozycji i umów,
  • pracy zdalnej,
  • zarządzania zasobami,
  • zarządzania zadaniami.

Dla osób o zaawansowanych wymaganiach, które nie znalazły potrzebnych im integracji w Marketplace, przygotowany został interfejs API Pipedrive. Z jego poziomu możesz tworzyć własne aplikacje, zgodne z zapotrzebowaniem firmy.

Aplikacja mobilna Pipedrive
Aplikacja Pipedrive system CRM w Play Store

Pipedrive umożliwia korzystanie z funkcji systemu CRM za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Co prawda przeglądarkowa wersja serwisu jest responsywna, więc możesz uruchomić ją na smartfonie czy tablecie. Dedykowane rozwiązanie jest jednak znacznie wygodniejsze w obsłudze i bardziej czytelne. Możesz je pobrać:

  • w Google Play na urządzenia z systemem Android – aplikacja pobrana ponad 500 tys. razy, ma ocenę 4,3 gwiazdki na 5;
  • w App Store na urządzenia z systemem iOS – aplikacja ma ocenę 3,7 gwiazdki na 5. Jest dostępna zarówno na iPhone’y, jak i iPady.

Rozwiązanie mobilne jest wyjątkowo wygodne. Dzięki niemu możesz praktycznie w dowolnym czasie i z każdego miejsca obserwować kondycję swojej firmy. Nie musisz mieć przy sobie laptopa czy siadać do komputera, by sprawdzić realizację istotnych zleceń. Sama budowa oprogramowania nawiązuje ściśle do serwisu internetowego. Dzięki temu jego obsługa nie stanowi większego wyzwania, pozwala natomiast m.in.:

  • śledzić połączenia i ID dzwoniącego,
  • zarządzać dziennym organizerem,
  • przygotowywać szybkie notatki,
  • umawiać i zarządzać spotkaniami,
  • kontrolować zaległe i niezrealizowane zadania,
  • sprawdzić informacje o kliencie, zobaczyć historię kontaktu i szanse sprzedażowe,
  • i wiele innych.

Mobilna wersja Pipedrive może zostać ponadto zsynchronizowana z innymi, popularnymi aplikacjami mobilnymi. Z powodzeniem połączysz ją m.in. z WhatsAppem, Gmailem czy Mapami Google.

Support i baza wiedzy Pipedrive
Baza wiedzy Pipedrive

Support Pipedrive jest zależny od pakietu, w ramach którego korzystasz z platformy. Tańsze opcje zapewniają chatboty, droższe natomiast chaty na żywo oraz wsparcie telefoniczne. Aby połączyć się ze wsparciem na chacie na żywo, po zalogowaniu na swoje konto naciśnij znak zapytania. Znajdziesz go w górnej części strony. Po najechaniu na niego zobaczysz napis „Szybka pomoc”. Tam możesz wybrać opcję „Porozmawiaj z nami”. Czas jego działania zależy od wykupionego pakietu:

  • Zaawansowany – od poniedziałku do piątku od 9:00 do 17:00,
  • Profesjonalny – od poniedziałku do piątku 24 godziny na dobę,
  • Power lub Firmowy – od poniedziałku do niedzieli 24 godziny na dobę.

Wsparcie w tej formie i w wyżej wymienionych godzinach jest dostępne w języku angielskim oraz portugalskim. Inne warianty językowe to: niemiecki, hiszpański i francuski. Jak deklarują twórcy, te ostatnie „zazwyczaj są one dostępne od poniedziałku do piątku w godzinach pracy większości rodzimych użytkowników języka”.

Jeśli wykupiony plan na to pozwala, możesz skorzystać ze wsparcia telefonicznego. Ono również jest uruchamiane przy użyciu opcji „Szybka pomoc”, a następnie „zadzwoń”. Ma dwa warianty językowe i od nich zależą godziny dostępności supportu:

  • język angielski – od poniedziałku do piątku od 7:00 do 23:00,
  • język portugalski – od poniedziałku do piątku od 10:00 do 23:00.

Ponadto do dyspozycji klientów pozostaje szereg ogólnodostępnych materiałów edukacyjnych, poradników i innych. Na stronie głównej platformy znaleźć możesz:

  • społeczność Pipedrive (forum użytkowników),
  • bazę wiedzy (skupioną wokół działania platformy),
  • sekcję FAQ (najczęściej zadawane pytania),
  • Akademię Pipedrive (materiały szkoleniowe, kursy, seminaria, filmy instruktażowe i wiele innych).

Jak system CRM Pipedrive działa w praktyce?

Przed wykupieniem abonamentu jak zawsze polecam przekonać się, jak Pipedrive CRM funkcjonuje w praktyce. Doskonale sprawdzi się w tym przypadku 14-dniowy, bezpłatny okres próbny. Aby z niego skorzystać, wejdź na główną stronę systemu i naciśnij przycisk „Wypróbuj za darmo”. Następnie wpisz potrzebne dane i załóż nowe konto użytkownika. Niezbędna jest do tego weryfikacja adresu poczty e-mail oraz określenie specyfiki firmy, w ramach której chcesz korzystać z oprogramowania. Tyle wystarczy, by otrzymać dostęp do w pełni funkcjonalnego panelu CRM.

Wypróbuj za darmo - Pipedrive

Pipedrive CRM – interfejs użytkownika

Interfejs dostępny jest w języku polskim, podobnie zresztą jak sama strona internetowa systemu CRM. Cechuje go łatwość obsługi oraz estetyczny wygląd. Prezentuje się nowocześnie i pokazuje wiele przydatnych informacji o firmie. Początkujący użytkownicy mogą czuć się nieco przytłoczeni ogromem widocznych danych, ale zapewniam, że to uczucie szybko mija.

Pipedrive oferuje nowym klientom na początku spersonalizowane wskazówki widoczne po prawej części ekranu. To tzw. Szybka Pomoc. Znajdziesz tam poradnik, który wdroży Cię w obsługę systemu. Oprócz niego są tam też proponowane artykuły i inne elementy, które wymieniałem przy okazji opisywania supportu i bazy wiedzy oprogramowania. Mowa tu o Bazie wiedzy, Akademii czy Społeczności.

Szybka pomoc w Pipedrive

Narzędzie CRM od Pipedrive oferuje interfejs podzielony na trzy główne sektory:

  • boczne menu po lewej stronie – zawiera miniatury prowadzące do najważniejszych funkcji. Po najechaniu na każdą z nich pojawi się wyjaśnienie, choć obrazki są dość jasne i intuicyjne. Kolejno do Twojej dyspozycji są takie opcje, jak:
    • potencjalni klienci,
    • szanse sprzedaży,
    • stanowisko Projects,
    • powiadomienia,
    • skrzynka odbiorcza sprzedaży,
    • działania,
    • kontakty,
    • spostrzeżenia,
    • produkty,
    • platformy handlowe,
    • inne:
      • automatyzacje,
      • automatyczne przypisanie,
      • dokumenty,
      • importuj dane;
  • menu górne – bardzo uproszczone w formie, ale skutecznie usprawniające obsługę interfejsu. Zapewnia:
    • wyszukiwarkę,
    • dostęp do aplikacji,
    • skrót do supportu i bazy wiedzy,
    • Asystenta Sprzedaży,
    • ustawienia konta użytkownika.
    Przydatną opcję skrywa przycisk „+” widoczny zaraz obok wyszukiwarki. Zapewnia bezpośrednie przejście do podstawowych działań panelu. Z jego pomocą – bez potrzeby przechodzenia do poszczególnych podstron – możesz dodać:
    • potencjalnego klienta,
    • szansę sprzedaży,
    • nowe działanie,
    • osobę,
    • organizację,
    • notatkę,
    • produkt;
  • widok główny – prezentuje zawartość uruchomionej przez Ciebie podstrony. W głównym podglądzie, uruchamianym po kliknięciu w logo w lewym górnym rogu ekranu, widać tablicę kanban. Możesz z jej poziomu zarządzać szansami sprzedaży, samodzielnie edytować poszczególne kolumny, filtrować dane i dodawać kolejne informacje.
Szanse sprzedaży w Pipedrive

Szczególnie przydatna w prowadzeniu biznesu jest zakładka „Spostrzeżenia” w bocznym menu. Po naciśnięciu na nią w głównym widoku zobaczysz wszystkie najważniejsze informacje o swoim biznesie. W przypadku nowych kont są one przykładowe, co natomiast również jest bardzo pomocne. Pozwala wyobrazić sobie zarządzanie interesem, gdy zacznie on przynosić konkretne zyski. Pojawia się ponadto dodatkowe menu po lewej stronie, prowadzące do kolejnych, istotnych danych. Dzięki temu wszystkiemu z jednego miejsca masz dane i dostęp do:

  • potencjalnych klientów utworzonych przez użytkowników,
  • przejść do kolejnego etapu sprzedaży,
  • współczynnika zamknięcia,
  • zakończonych i zaplanowanych działań,
  • konwersji potencjalnych klientów według źródła,
  • szans sprzedaży zamkniętych w czasie,
  • średniej wartości zamkniętych szans sprzedaży,
  • czasu trwania szansy sprzedaży,
  • postępów szans sprzedaży,
  • utraty szans sprzedaży według powodów,
  • raportów o nowych osobach,
  • raportów o nowych organizacjach,
  • sprzedanych produktów,
  • prognozowanych przychodów,
  • celi,
  • raportów.

Pipedrive CRM pozwala ten widok w pewnym zakresie personalizować i edytować. Z powodzeniem zmienisz np. okres raportowania czy wybierzesz konkretnego użytkownika. W ten sposób jeszcze wygodniej i sprawniej będziesz w stanie zarządzać swoją firmą.

Spostrzeżenia w Pipedrive

Ile kosztuje Pipedrive?

Pipedrive CRM jest narzędziem komercyjnym, więc korzystanie z niego jest odpłatne. Nie oferuje ogólnodostępnego pakietu darmowego. Jak natomiast wspominałem, możesz sprawdzić jego działanie za pomocą 14-dniowego okresu próbnego. Po tym czasie konieczne jest przejście na jeden z planów płatnych albo Twoje konto zostanie trwale usunięte.

Do wyboru masz bardzo różnorodne plany abonamentowe. Wszystkie musisz opłacać co miesiąc lub zapłacić z góry za cały rok. Ta druga opcja pozwala na oszczędność nawet do 42 proc., więc zdecydowanie się opłaca i to ją uwzględnię w poniższym opisie. Stawki są rozliczane za stanowisko. Szczegółowy cennik Pipedrive prezentuje się następująco:

  • Podstawowy – kosztuje 14 euro za stanowisko miesięcznie. Pozwala na konfigurację podstawowego procesu sprzedaży. Sprawdzi się w przypadku freelancerów, przedstawicieli handlowych i małych teamów, które dopiero się rozwijają. Ułatwia organizację pracy, zapewniając:
    • zarządzanie kalendarzem, potencjalnymi odbiorcami i lejkiem sprzedażowym,
    • płynny import danych i ponad 400 integracji,
    • raportowanie i zarządzanie szansami sprzedaży, działaniami i kontaktami,
    • spersonalizowany proces wdrożeniowy;
  • Zaawansowany – kosztuje 29 euro za stanowisko miesięcznie. Najlepszy CRM dla małych zespołów i dynamicznie rozwijających się firm. Dzięki opcji zarządzania kontaktami, licznym automatyzacjom i obsłudze skrzynki e-mail zwiększa efektywność sprzedaży. Oprócz funkcji z planu Podstawowego oferuje również:
    • synchronizację poczty e-mail z szablonami, śledzenie kliknięć i otwarć oraz wysyłanie grupowych wiadomości,
    • planowanie e-maili, spotkań i wideorozmów,
    • chat supportu na żywo;
  • Profesjonalny – kosztuje 49 euro za stanowisko miesięcznie. Rozwiązanie dostosowane do nieco większych i średnich przedsiębiorstw. Możesz z jego poziomu zarządzać narzędziami marketingowymi i optymalizować system zgodnie ze swoimi wymaganiami. Ma rozbudowane opcje z zakresu personalizacji oraz raportowania. Oprócz wszystkich możliwości z pakietu Zaawansowanego oferuje również:
    • narzędzia e-mailowe i asystenta sprzedaży SI,
    • ePodpisy,
    • zaawansowane opcje przekierowywania potencjalnych klientów i zarządzania zespołem,
    • prognozowanie przychodów i raporty na podstawie pól własnych,
    • dodatkowe ustawienia wprowadzania i jakości danych;
  • Power – kosztuje 64 euro za stanowisko miesięcznie. To rodzaj narzędzia CRM przeznaczony dla dość dużych firm i zespołów. Cechuje się elastycznymi formami współpracy oraz zaawansowanym wsparciem specjalistów. Oprócz wszystkich możliwości planu Profesjonalnego oferuje również:
    • planowanie, śledzenie i realizację projektu,
    • zwiększoną kontrolę uprawnień konta i widoczności,
    • wsparcie 24 godziny na dobę dzięki chatowi na żywo,
    • wsparcie specjalistów za pośrednictwem rozmów telefonicznych;
  • Firmowy – kosztuje 99 euro za stanowisko miesięcznie. Ten CRM Pipedrive został stworzony z myślą o najbardziej wymagających, potężnych przedsiębiorstwach. Zapewnia nieograniczony dostęp do narzędzi oferowanych przez twórców i ich pełne wsparcie. Oprócz zawartości pakietu Power oferuje:
    • dostosowane opcje zabezpieczeń,
    • najlepsze funkcje prognozowania sprzedaży,
    • automatyzacja procesu sprzedaży,
    • maksymalizacja liczby automatyzacji i synchronizacji kont e-mail na stanowisko,
    • nieograniczone raporty i personalizacje.
Cennik Pipedrive

Cennik Pipedrive został ponadto rozbudowany o kilka funkcji dodatkowych. Dzięki nim oprócz złożonych scenariuszy automatyzacji sprzedaży zyskujesz szansę na szczegółową personalizację systemu, zgodnie z indywidualnymi potrzebami Twojej firmy. Do Twojej dyspozycji są narzędzia, które (przynajmniej w większości) opisywałem już wcześniej:

  • Dodatek LeadBooster – omawiałem już to narzędzie CRM wcześniej. W skrócie można powiedzieć, że służy do szeroko rozumianego generowania potencjalnych klientów. Kosztuje 32,50 euro miesięcznie przy rozliczeniu rocznym;
  • Dodatek Web Visitors – pozwala na określenie, jakie organizacje przeglądają Twoją witrynę internetową. Kosztuje 41 euro miesięcznie przy rozliczeniu rocznym;
  • Dodatek Campaigns – odpowiada za tworzenie, wysyłanie, kontrolę i raportowanie kampanii e-mailowych. Kosztuje 13,33 euro miesięcznie przy rozliczeniu rocznym;
  • Dodatek Smart Docs – zapewnia dostęp do przydatnych dokumentów bezpośrednio z Pipedrive. Kosztuje 32,50 euro miesięcznie przy rozliczeniu rocznym;
  • Dodatek Projects – narzędzie CRM służące do zarządzania projektami online. Kosztuje 6,70 euro miesięcznie przy rozliczeniu rocznym.

Pipedrive vs alternatywne rozwiązania

Pipedrive to jeden z wielu systemów CRM, wspierający proces sprzedaży. W internecie bez trudu trafisz na takie, które są polecane przez wielu użytkowników z Polski i nie tylko. Część z nich również cechuje intuicyjny interfejs. Inne są bardzo atrakcyjne cenowo, a nie brak też tych oferujących zaawansowane funkcje automatyzacji i AI. Wśród szczególnie polecanych wymienić można m.in.:

To oczywiście tylko niektóre z dostępnych opcji. Zachęcam do zapoznania się z moim zestawieniem najlepszych programów CRM. Znajdziesz w nim wiele propozycji wartych rozważenia. Która z nich będzie dla Ciebie najlepsza? To jedno z pytań, na które nie ma jednej, dobrej odpowiedzi. Polecam przetestować je wszystkie i porównać pod względem możliwości oraz oferowanych funkcji. Następnie zestawić ich cenniki i założyć konto w tym, który spełnia Twoje oczekiwania pod każdym względem.

Zalety i wady Pipedrive

Zalety Pipedrive

  • 14-dniowy okres próbny bez podawania danych karty bankowej,
  • kilka zróżnicowanych pakietów cenowych do wyboru,
  • wiarygodny serwis, z którego korzysta wielu użytkowników z całego świata,
  • atrakcyjne cenowo pakiety dla małych i średnich zespołów,
  • polska wersja językowa serwisu,
  • aplikacja mobilna Pipedrive na iOS i Androida,
  • łatwy w obsłudze interfejs,
  • rozbudowane możliwości automatyzacji procesów sprzedażowych,
  • narzędzia do tworzenia, obsługi i wysyłki e-maili marketingowych,
  • ogromna ilość integracji (ponad 400),
  • narzędzia do raportowania,
  • wszystkie pakiety od Zaawansowanego oferują support na żywo za pomocą czatu lub telefoniczny,
  • rozbudowana baza wiedzy,
  • API Pipedrive dla niestandardowych integracji
  • funkcje oparte na SI.

Wady Pipedrive

  • brak planu darmowego,
  • brak możliwości wprowadzenia dedykowanych zmian w szerokim zakresie,
  • brak wsparcia klienta na czacie na żywo w najtańszym pakiecie Podstawowym,
  • wsparcie przez telefon tylko w języku angielskim lub portugalskim,
  • całodobowy czat na żywo dostępny po angielsku i portugalsku, a w ograniczonych godzinach po niemiecku, francusku i hiszpański (brak języka polskiego),
  • niektóre funkcje interfejsu użytkownika nie zostały przetłumaczone w pełni na język polski,
  • dostęp do wielu funkcji jest dodatkowo płatny, poza wykupionymi pakietami.

Optymalizuj proces sprzedaży i zarządzaj potencjalnymi klientami z Pipedrive. Czy warto skorzystać z tego narzędzia?

Pipedrive CRM jest oprogramowaniem o bardzo rozbudowanych możliwościach. Oferuje ono znacznie więcej, niż tylko podstawowe zarządzanie sprzedażą. Do Twojej dyspozycji pozostaje również automatyzacja procesów wewnątrzfirmowych, e-mail marketing czy liczne integracje. Możesz nadzorować organizację spotkań online bezpośrednio z panelu użytkownika. Będziesz delegować zadania, obserwować pracę zespołu i zwiększać efektywność podejmowanych działań. Lepiej poznasz swoich odbiorców, zrozumiesz ich zachowania i potrzeby, a w efekcie będziesz optymalizować ich obsługę. Wszystko to natomiast powinno zaprowadzić Cię do wzrostu zysków oraz rozwoju przedsiębiorstwa.

Z drugiej strony Pipedrive nie jest pozbawiony wad. Mimo polskojęzycznego interfejsu support komunikuje się głównie po angielsku, a jego dostępność zależy od wykupionego pakietu. Te z kolei w każdym wariancie są płatne. Za korzystanie z części przydatnych funkcji, takich jak np. LeadBooster, zapłacisz dodatkowo. Biorąc to pod uwagę, polecam jeszcze przed wykupieniem dostępu dokładnie przeanalizować swoje potrzeby. Wskazane jest dostosowanie kosztu narzędzia do możliwości finansowych firmy.

Mimo wad polecam Pipedrive CRM i oceniam go jako jedno z bardziej atrakcyjnych rozwiązań na rynku. Prezentuje korzystny stosunek ceny do jakości, nawet po uwzględnieniu narzędzi dodatkowo płatnych. Podstawowe pakiety są tanie, a zapewniają dostęp do wielu przydatnych funkcji. Średnie i większe firmy z kolei mogą liczyć na zaangażowanie i wsparcie profesjonalistów, a także rozbudowane opcje personalizacji. Jeszcze przed uiszczeniem opłaty polecam natomiast skorzystać z 14-dniowego pakietu próbnego. Pozwoli Ci on zapoznać się z systemem i ocenić, czy na pewno spełnia on wszystkie Twoje oczekiwania.

Ocena ogólna
8.30 /10