RECENZJE

20 min. czytania

Recenzja Zyro (2022): Test i opinie

Zdjęcie Mateusza Mazurka

Mateusz Mazurek

Przedsiębiorca internetowy. Solopreneur.
Wydawca i autor blogów. Od ponad 16 lat wymagający klient dziesiątek różnych firm hostingowych.

Gruntowny test i szczera recenzja Zyro. Testy kreatora stron WWW 2022. Sprawdzam tworzenie strony internetowej, funkcje, szablony, ceny, opinie. Poznaj wady i zalety kreatora stron internetowych Zyro.

Spis treści

Kreator stron internetowych Zyro

zyro.com

Zyro

Zyro to stosunkowo młody kreator stron internetowych. Mimo to jednak bardzo szybko przekonuje do siebie nowych użytkowników. Skutecznie zdobywa uznanie na polskim rynku. Reklamowany jest jako narzędzie do tworzenia witryn prywatnych i biznesowych. Jakie ma jednak funkcjonalności, opcje i rozwiązania? Czy jego cennik jest konkurencyjny i warto skorzystać z oferty? W tej recenzji znajdziesz odpowiedzi na te i inne pytania dotyczące Zyro.

Zyro to profesjonalne narzędzie do tworzenia witryn internetowych. Jego największą zaletą jest uniwersalność. Z jego pomocą stworzysz zarówno prywatne strony internetowe czy blogi, jak i rozwiązania biznesowe. Sprawdzi się np. przy budowie małego sklepu internetowego i pozwoli uruchomić stronę WWW Twojej firmy. Ma zróżnicowaną ofertę, dostosowaną do potrzeb klientów o rozmaitych oczekiwaniach.

Ten kreator stron WWW będzie dla Ciebie wsparciem podczas budowy witryny. Zapewni Ci wszelkie najnowocześniejsze narzędzia, które są do tego potrzebne. Dostępne w nim szablony stron internetowych dostosowane są do różnych branż. Sprawdzą się w przypadku rozmaitych działalności:

  • portali,
  • tradycyjnych witryn,
  • wizytówek,
  • sklepów internetowych.

Są darmowe, a na ich podstawie zbudujesz swoje miejsce w sieci bez niepotrzebnych nerwów. Na podkreślenie zasługuje to, że Zyro oferuje kompleksowe tworzenie strony internetowej. Zbudujesz ją od A do Z. Na tle konkurencji wyróżnia się mnogością nowoczesnych narzędzi, z których możesz skorzystać. Służyć one mogą np. do generowania tytułów blogów czy sloganów, ale też wielu innych rzeczy. Korzystając z Zyro, w jednym miejscu znajdziesz m.in.:

  • kreator;
  • domeny;
  • usługi hostingowe;
  • certyfikat SSL;
  • pocztę firmową;
  • kreator logo;
  • generatory najważniejszych funkcji.

Wiele z opcji wygodnych i pomocnych przy tworzeniu stron internetowych jest darmowych. Cennik Zyro pozwala zbudować w pełni funkcjonalną stronę WWW bez wydawania na nią fortuny. To dobre rozwiązanie dla właścicieli małych firm, którzy rozpoczynają promocję swojej marki. Przyciąga też twórców witryn hobbystycznych. Oni zwykle na nich nie zarabiają, więc nie chcą też często w nie inwestować fortuny. Szablony oraz dostępne w Zyro funkcjonalności są w pełni profesjonalne. Sprawia to, że stronę WWW zbuduje tam nawet profesjonalna firma czy przedsiębiorca.

Opcją ułatwiającą proces tworzenia stron internetowych jest rozbudowany pakiet instrukcji i poradników. Wsparcie dostępne jest w kilku różnych formach. Znajdziesz je zarówno w tradycyjnej wersji witryny, jak i korzystając z urządzenia mobilnego. Dzięki temu na pomoc i wsparcie w budowie swojej witryny możesz liczyć w każdym momencie.

Podstawowe informacje o Zyro:

🎨 Szablony 100+
🆓 Wersja darmowa Tylko test
💵 Cena od 24 zł / m-c
Okres testowy 30 dni
🔥 Rabat -71% i 3 darmowe miesiące

Oferta Zyro

Ile kosztuje stworzenie własnej strony internetowej przy użyciu Zyro? Do twojej dyspozycji są dwa podstawowe pakiety. Wybieraj między nimi w zależności od funkcji, którą ma pełnić Twoja strona.

  1. Website — pakiet skierowany do użytkowników tworzących witryny prywatne (np. blogi, strony WWW czy profesjonalne portfolia);
  2. Business rozwiązanie dla firm i przedsiębiorców (plan e-commerce odpowiedni dla niewielkich sklepów internetowych czy innych rozwiązań biznesowych).

Z obu opcji możesz korzystać za darmo przez miesiąc. Każde nowe konto obejmuje 30-dniowa gwarancja zwrotu pieniędzy. Tyle czasu wystarczy, by zorientować się, czy gotowe szablony są satysfakcjonujące, a dostępne funkcje spełniają Twoje wymagania. Zdążysz nawet nadać swojej witrynie odpowiedni wygląd i zorientować się, czy edytor warto opłacać dalej. Jeśli nie, zawsze możesz zrezygnować, a środki wrócą na Twoje konto.

Dwa pakiety przygotowane przez Zyro mają wiele cech wspólnych. Wśród nich znalazła się np. nieograniczona przepustowość czy pamięć. Pełna lista funkcjonalności oferowanych przez ten website builder znajduje się poniżej.

Oferta Zyro - porównanie parametrów

Tym, co różni pakiet Website od Business jest strefa e-commerce. Dzięki niej liczyć możesz nie tylko na akceptację płatności online. Do Twojej dyspozycji jest też szereg innych, przydatnych funkcjonalności. Wszystkie wypisane zostały w tabeli zaczerpniętej z oficjalnej strony Zyro.com.

Plany Zyro - Website i Business

Hosting i domena w Zyro

Zyro udostępnia swoim użytkownikom wszystkie produkty online, niezbędne do stworzenia w pełni sprawnych stron internetowych. Oznacza to, że do naszej dyspozycji jest nie tylko website builder, ale również:

  • usługa hostingowa,
  • dostęp do domen.

To odróżnia ten kreator od niektórych konkurentów. Często umożliwiają oni wyłącznie zaprojektowanie strony, bez opcji jej szybkiego uruchomienia. Opcja oferowana przez Zyro jest o wiele wygodniejsza. Pozwala na szybsze stworzenie własnego miejsca w sieci. Może to być ogromna zaleta dla osób, które tworzą stronę WWW po raz pierwszy.

Własna domena

Własna domena sprawia, że witryna wygląda profesjonalnie. Stawia Twoją markę w dobrym świetle. Ważne jednak, by zapadała w pamięć i była związana z firmą albo branżą, której dotyczy. Zyro pomoże Ci:

  • znaleźć najlepszą spersonalizowaną domenę,
  • zarejestrować ją za darmo,
  • używać przez kolejny rok.

To oferta dotycząca obu planów dostępnych w ofercie.

Alternatywnym rozwiązaniem jest opcja skierowania własnej domeny na serwery Zyro. To atrakcyjne rozwiązanie dla osób, które już mają swoją domenę. Skorzystać z niej warto też, gdy zna się serwisy oferujące najniższe ceny na rynku. Po podłączeniu domena staje się dostępna zazwyczaj maksymalnie w ciągu 24 godzin.

Wraz ze spersonalizowaną domeną wszyscy użytkownicy Zyro otrzymują własny adres e-mail. Dzięki temu na swojej stronie internetowej umieścić możesz np. formularz kontaktowy. Ułatwia to także komunikację wewnątrz przedsiębiorstwa oraz wygląda profesjonalnie. Pozwala na kontakt z potencjalnymi klientami czy kontrahentami. Indywidualny e-mail oparty jest na usłudze Titan email. Przez 3 miesiące możesz korzystać z niej zupełnie za darmo.

Hosting

Bezpłatna domena przez pierwszy rok to nie wszystko, co Zyro oferuje klientom. Skorzystać tam możesz również z darmowego hostingu wirtualnego. To miejsce w sieci stworzone do przechowywania plików i informacji związanych z Twoją witryną. Oczywiście w tym wypadku „za darmo” = w cenie abonamentu na usługę. Dzięki temu strona pozostaje cały czas online. O każdej porze dostępna jest dla Twoich potencjalnych klientów. W ramach usługi każdy pakiet gwarantuje:

  • bezpłatny certyfikat SSL;
  • czas dostępności (uptime) na poziomie 99,99%;
  • najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne;
  • infrastrukturę skalowalną i zależną od natężenia ruchu na Twojej stronie;
  • automatyczną konfigurację hostingową.

W ramach każdego planu udostępniana jest przestrzeń dyskowa wyłącznie dla jednej witryny. Kreator dysponuje własnymi serwerami. Szybkość ich działania zapewnia korzystanie z technologii Lighthouse Speed. Twórcą kreatora Zyro jest firma hostingowa Hostinger.

Szablony do tworzenia stron internetowych

Szablony Zyro są różnorodne i dostosowane do użytkowników o rozmaitych potrzebach. Dostosowane są zarówno pod kątem urządzeń mobilnych, jak i tradycyjnych monitorów. Alternatywą dla nich jest rozpoczęcie budowy witryny od pustej strony. W tym przypadku całą witrynę możesz stworzyć od podstaw, zgodnie z własną wizją.

Ilość i typy szablonów

Szablony w Zyro podzielone są na wiele kategorii. Dzięki temu łatwiej i szybciej znajdziesz coś dla siebie. Oprócz „popularnych szablonów”, czy typowych „landing pages”, możesz liczyć też np. na:

  • restauracje,
  • zdrowie i urodę,
  • podróże,
  • technologię,
  • marketing,
  • rozrywkę,
  • i wiele innych.

Wybierać możesz też spośród kategorii określających strony pod względem ich funkcjonalności. Mowa tu np. o:

  • sklepach internetowych;
  • blogach;
  • CV;
  • portfolio;
  • pustych szablonach.

Wybieraj spośród ponad 100 wzorów, które są one w pełni edytowalne. Oznacza to, że nawet jeśli wybierzesz szablon, który będzie przypisany do konkretnej branży, możesz to zmienić. Projekt dedykowany np. portfolio bez trudu rozbudujesz, by pełnił funkcję firmowej strony. Dodatkowo nawet rozbudować go możesz o elementy sklepu internetowego.

Szablony stron w Zyro

Dostosowanie szablonu do własnych potrzeb

Szablony to bezpłatne narzędzia oparte na profesjonalnych rozwiązaniach. W Zyro projektują je specjaliści. Dzięki temu są zoptymalizowane pod kątem SEO i łatwe w edycji. Nie musisz znać HTML czy kodować, by je edytować i zmieniać. Kreator oparty jest na popularnej technologii „przeciągnij i upuść”. Dzięki niej wygląd witryny bez najmniejszego problemu dostosujesz do swojej wizji.

Szablony to synonim swobody. Jeszcze przed rozpoczęciem edycji możesz sprawdzić, jak dana strona wygląda na laptopie i urządzeniu mobilnym. Następnie możesz do niej dodawać kolejne podstrony i zakładki. Jednocześnie nikt nie powstrzyma Cię przed usunięciem elementów, które uznasz za zbędne. W każdym wzorze zmienisz kolory, układ elementów czy kształty przycisków. Edytowalne oczywiście są też wszystkie treści.

Dostępne funkcje

Chcesz zaistnieć w mediach społecznościowych? Opierasz swoją widoczność na pozycjonowaniu? Zależy Ci na rozwinięciu biznesu e-commerce czy prezentowaniu strony w języku angielskim, polskim i jeszcze kilku innych? Potrzeby twórców witryn internetowych są bardzo różnorodne. Właśnie dlatego kreator ten oferuje wiele przydatnych funkcji i rozwiązań. Oparte są na sztucznej inteligencji i zaawansowanych technologiach.

Funkcje e-commerce

Niewielki online store to doskonała opcja, jeśli dopiero rozpoczynasz swój internetowy biznes. Zyro udostępnia jeden panel nawigacyjny. Z jego poziomu zyskasz dostęp do wszystkich najważniejszych danych na temat swojego sklepu. Znajdziesz tam m.in.:

  • informacje o zamówieniach;
  • dane dotyczące zapasów produktowych;
  • kompleksowe raporty;
  • narzędzia niezbędne do obsługi klientów.

Możesz też wprowadzać wiele innych opcji, niezbędnych w przypadku biznesów e-commerce. Mowa tu np. o:

  • automatycznych wiadomościach e-mail;
  • możliwości tworzenia kuponów promocyjnych i konfigurowania rabatów;
  • optymalizacji SEO;
  • opcji wdrażania działań e-mail marketingowych;
  • przeprowadzaniu wielotorowych kampanii marketingowych;
  • zintegrowanej wysyłce;
  • integracji z mediami społecznościowymi i rozmaitymi kanałami sprzedażowymi.

Aby korzystać z opcji e-commerce, konieczne jest wykupienie pakietu Business. Dzięki niemu bez problemu stworzysz listę produktów na sprzedaż. Jednym kliknięciem zamieścisz możliwość dodawania ich do koszyka i przechodzenia do płatności.

Funkcje e-commerce (sklep internetowy) w Zyro

System płatności

Zyro oferuje uniwersalny system płatności. Opiera się on na wszystkich najpopularniejszych metodach realizacji transakcji. Łącznie dostępnych jest ich ponad 70, choć część tylko w określonych krajach. W ramach tej usługiTwoi klienci będą mogli płacić przy użyciu m.in.:

  • kart bankowych Visa i MasterCard;
  • PayPala;
  • BitPay;
  • CoinPayments;
  • Lemon Way;
  • MultiSafepay;
  • i wielu innych.

Pełna lista bramek płatniczych dostępna jest na stronie Zyro.

Integracje

Podobnie jak większość kreatorów witryn, Zyro pozwala na wiele integracji z zewnętrznymi rozwiązaniami. Ich zadaniem jest m.in. usprawnienie procesu zarządzania stroną. Mogą też udostępniać Ci wartościowe dane albo dostarczać potrzebne funkcje Twoim odbiorcom. Zależnie od potrzeb, zintegrować możesz m.in.:

  • Google Tag Manager — umożliwia wygodne zarządzanie tagami na stronie WWW;
  • Google Analytics — dostarcza informacji o ruchu użytkowników na Twojej stronie;
  • Hotjar — za pomocą wizualnych map cieplnych wskazuje miejsca, które szczególnie interesują osoby odwiedzające witrynę;
  • Facebook Pixel — pozwala na tworzenie funkcjonalnych reklam na Facebooku;
  • WhatsApp i Messenger Live Chat — sposób na utrzymywanie kontaktu z potencjalnymi odbiorcami i klientami;
  • Google AdSense — produkt marketingowy ułatwiający promocję Twoich produktów czy usług wśród potencjalnych klientów.
Integracje w Zyro

Bez problemu możesz dodać też inne oprogramowanie ręcznie. To możliwe, nawet jeśli nie ma go na liście domyślnych rozwiązań. Wystarczy jedynie, że:

  • zdobędziesz kod osadzania;
  • wkleisz go w wolne miejsce oznaczone jako „<> Custom code”;
  • zatwierdzisz działanie przyciskiem „Dodaj”.

Ja uruchomić panel dodawania funkcjonalności? Robisz to poprzez naciśnięcie przycisku „Ustawienia” w dolnym lewym rogu ekranu.

Funkcjonalność i łatwość użycia

Zyro to serwis, który ma służyć pomocą użytkownikom na różnym poziomie wiedzy. Właśnie dlatego dysponuje bardzo uniwersalnymi funkcjami. Dostępne są w nim intuicyjne rozwiązania. Dzięki nim stronę zbudować jest w stanie praktycznie każdy. Co więcej, nie wymaga to wiele czasu ani wielkich pieniędzy. Właśnie takie podejście sprawiło, że ten kreator szybko zyskał sympatię internautów.

Funkcja typu „Przeciągnij i upuść”

Zyro ma funkcję „drag and drop”. Dzięki niej możesz każdy element przesuwać i przenosić bez żadnego problemu. Wystarczy tylko, że raz naciśniesz na niego prawym przyciskiem myszy. Następnie przytrzymaj klawisz i porusz kursorem. Pojawią się wtedy też linie pomocnicze. Z ich pomocą wszystko ustawisz w równych odstępach.

Przeciągnij i upuść (drag and drop) w Zyro

Narzędzia biznesowe AI

Zyro pochwalić się może bardzo bogatą ofertą rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji. Zależnie od Twoich potrzeb, wiele z nich może być niezwykle przydatnych. Dzięki nim uda Ci się też oszczędzić trochę pieniędzy podczas budowania strony. Unikniesz płacenia copywriterowi, grafikowi czy innym specjalistom od marketingu. Wszystko dzięki temu, że do Twojej dyspozycji są m.in.:

  • AI writer — narzędzie umożliwiające tworzenie tekstów zoptymalizowanych pod kątem SEO;
  • AI generator nazw firm — doskonałe rozwiązanie, jeśli masz zamysł na nazwę swojej działalności, ale nie wiesz, jak powinna brzmieć jej ostateczna forma;
  • AI logo maker — projektowanie graficzne jeszcze nigdy nie było tak proste. Dostaniesz unikatowe logo, pasujące do Twojej działalności;
  • AI generator sloganów i tytułów na blog — dzięki nim komunikacja z odbiorcami, przyciąganie ich uwagi czy nakłanianie do wykonania danych akcji nie będzie problemem;
  • AI cheatmap — mapa, na podstawie której łatwiej Ci będzie umieścić przyciski oraz informacje w najwygodniejszych i intuicyjnych miejscach.

Zabezpieczenia strony i sklepu internetowego

Kwestia bezpieczeństwa to podstawa satysfakcjonującego użytkowania strony. Istotna jest zarówno:

  • ochrona danych administratora,
  • informacji umieszczanych na stronie,
  • danych pozostawianych przez użytkowników.

W przypadku Zyro w tym zakresie nad Twoim spokojnym snem czuwają:

  • darmowy certyfikat SSL dostępny w każdym pakiecie i instalowany automatycznie;
  • uptime wynoszący 99,99%;
  • aktualizowane oprogramowanie;
  • wylogowanie jednym przyciskiem ze wszystkich urządzeń;
  • deklarowane wsparcie 24/7 przez czat na żywo.

Niestety w ofercie Zyro zabrakło uwierzytelniania dwuetapowego (2FA). Na stronie kreatora nie ma też wielu informacji dotyczących wdrożonych zabezpieczeń. Brak również wiadomości dotyczących wykonywanych kopii zapasowych i ich dostępności (tzw. backupów).

Wsparcie i pomoc techniczna

Nie udało nam się skorzystać z czatu online, który pozwalałby na kontakt z konsultantem w czasie rzeczywistym. Możliwe jest natomiast wysłanie wiadomości e-mail przez formularz kontaktowy. Znajduje się on w zakładce „Kontakt”. Przez kilka godzin pisania recenzji nie otrzymaliśmy niestety odpowiedzi na pytanie, które za jego pośrednictwem zadaliśmy.

Wsparcie i kontakt z Zyro

Nieco lepiej wygląda kwestia porad związanych z budową strony. W tym przypadku do Twojej dyspozycji jest cały segment. Dostęp do niego możliwy jest z z poziomu strony głównej – przycisk „Instrukcje”. Znajdziesz w nim:

  • centrum pomocy,
  • strony klientów,
  • blog,
  • słownik pojęć biznesowych,
  • poradnik e-commerce.

Każda z zakładek zawiera dość dużo szczegółowo i czytelnie napisanych poradników w języku polskim. Podzielone są na wiele sekcji tematycznych. Odpowiadają na zdecydowaną większość pytań, które mogą przyjść do głowy twórcom stron.

Kontakt z Zyro

W panelu kreatora dostępna jest opcja „lupki”. Wystarczy, że klikniesz we fioletową, okrągłą ikonę w prawym dolnym rogu. Czeka tam na Ciebie szereg zakładek. Odpowiadają na pytania dotyczące rozmaitych aspektów procesu budowy witryny.

Pomoc w Zyro

Jak stworzyć w Zyro stronę internetową krok po kroku?

Stworzenie własnej strony w Zyro nie należy do skomplikowanych zadań. Kreator ma minimalistyczny układ i nie ma w nim zbyt wielu funkcji. Wszystko zamyka się w kilku podstawowych opcjach. Poradzą sobie z nimi nawet osoby, które nigdy wcześniej nie budowały witryn WWW.

Zakładanie konta

Aby rozpocząć tę przygodę, naciśnij jeden z wielu przycisków „Zacznij za darmo”. Znajdują się w wielu miejscach na oficjalnej stronie głównej kreatora.

Strona WWW Zyro

Do korzystania z bezpłatnej wersji testowej nie jest konieczne podawanie żadnych szczegółowych informacji. Wystarczy jedynie:

  • Twoje imię,
  • adres e-mail (by uwierzytelnić konto),
  • numer telefonu.

Po wprowadzeniu tych danych przejdziesz od razu do swojego panelu użytkownika. Tam możesz zarządzać:

  • edytowanymi szablonami,
  • domenami,
  • subskrypcjami,
  • powiadomieniami od serwisu,
  • własnym kontem (np. rozliczeniami, metodami płatności itp.).
Panel Zyro z listą stron

Projekt strony WWW

Jeszcze przed naciśnięciem przycisku „Utwórz nową stronę” poświęć chwilę na obmyślenie planu. Zastanów się:

  • jaki będzie cel Twojej witryny;
  • po co ją tworzysz;
  • jakie będzie spełniała zadanie,
  • co musi się na niej znajdować,
  • jaki styl będzie dla niej najlepszy.

Dobrym sposobem jest oglądanie witryn konkurencji. Możesz z nich czerpać inspiracje do tworzenia swojego własnego miejsca w sieci. Możesz też zwrócić uwagę na to, czego na nich brakuje. Wtedy łatwiej zadbać, by na własnej stronie nie dopuścić do żadnego niedopatrzenia.

Gdy wszystkie te kwestie już przemyślisz, czas na rozpoczęcie poszukiwań szablonu idealnego. Zyro ma ich wiele, podzielonych na kategorie tematyczne i funkcjonalne. Znajdź opcję, która najlepiej odwzorowuje to, o czym do tej pory myślałeś.  Pomóc Ci w tym mogą trzy opcje dostępne w kreatorze:

  • gotowy szablon.
  • generator.
  • projekt od zera.
Projektowanie strony w Zyro

Plan i układ strony

Na potrzeby recenzji wybraliśmy jeden z szablonów znajdujący się w kategorii „rozrywka”. Załóżmy, że jest on zbliżony do Twoich oczekiwań. Możesz w takiej sytuacji edytować jedynie jego warstwę tekstową. Alternatywą jest rozpoczęcie procesu gruntownej przebudowy.

Zyro pozwala na poruszanie i modyfikację wszystkich elementów szablonu. Oznacza to, że możesz zmieniać położenie, kolor, usuwać i dodawać dosłownie wszystkie pola, np.:

  • przyciski;
  • grafiki;
  • obrazy;
  • ikony;
  • pola tekstowe;
  • nagłówki i slogany;
  • menu.

W jaki sposób dokonywać zmian? Wystarczy tylko, że najedziesz na element, który chcesz edytować. W prawym górnym roku pojawi się kilka opcji do wyboru, dzięki którym możesz pole m.in.:

  • usunąć;
  • przenieść wyżej lub niżej;
  • zduplikować;
  • zastąpić innym obrazem.

Zgodnie z własnym zamysłem zmieniaj błyskawicznie ustawienia sekcji. W obrębie danego pola bez problemu zedytujesz też przykładowy teksty. Powyżej oraz poniżej danego elementu możesz również dodawać nowe sekcje lub rozciągać już obecne.

Plan i układ strony w Zyro

Dodawanie materiałów zewnętrznych (zdjęcia, filmy, grafiki)

Dodawanie nowych elementów w kreatorze Zyro jest bardzo intuicyjne. Po naciśnięciu przycisku „Dodaj sekcję” otworzy się nowe okno. Zawiera ono wszystkie najważniejsze elementy, które mogą być Ci aktualnie potrzebne. Wśród nich są też zakładki, o których mowa w tym podrozdziale:

  • obrazy;
  • galeria;
  • wideo.
Tworzenie nowej sekcji w Zyro

Po wybraniu odpowiedniej opcji pojawia się ona nad lub pod przyciskiem, który naciśniesz. Sekcja jest w pełni edytowalna — wystarczy tylko, że najedziesz na nią kursorem. Możesz bez problemu ingerować w obraz, przycinać go, duplikować czy usuwać.

Edycja strony WWW z Zyro

Podobnie jak w poprzedniej sekcji, po wejściu w ustawienia znajdziesz też opcję „zastąp obraz„. Tak dostosujesz stronę do własnych wymagań.

Ustawienia obrazu na stronie internetowej w Zyro

Zapełnianie witryn internetowych treścią

Dobre treści to podstawa tworzenia strony internetowej, która będzie przyciągała odbiorców. Muszą być zarówno prawidłowe pod względem marketingowym, jak i rzeczowym. Liczy się też ortografia, kwestie językowe czy zgodność z aktualnymi zasadami SEO.

Swoją warstwę tekstową możesz wprowadzać na dwa sposoby:

  • zastępując nią przykładowe teksty z szablonów;
  • tworząc nowe pola tekstowe w miejscach, które uważasz za odpowiednie.

Pola szablonów edytuje się bardzo intuicyjnie. Wystarczy tylko, że naciśniesz na tekst dwukrotnie prawym przyciskiem myszy. Pojawi się wtedy niewielki edytor tekstu. Pozwoli Ci on na podstawową zmianę tekstu zgodnie z Twoimi oczekiwaniami.

Edycja treści / tekstu w Zyro

Oczywiście zapełnione na nowo pola tekstowe również możesz przesuwać. Wystarczy tylko, że na nie najedziesz. Poczekaj, aż strzałka zamieni się w symbol czterech grotów. Gdy to się stanie, naciśnij prawy przycisk myszy i poruszaj kursorem.

Stworzenie nowego pola tekstowego również nie wymaga wiele pracy. Musisz nacisnąć ikonę plusika w kółku w panelu po lewej stronie ekranu. Pierwsza pozycja umożliwi Ci dodanie tekstu do swojej witryny. W tym miejscu znajdziesz też wiele innych opcji, które mogą Ci się przydać w procesie budowania strony.

Dodawanie elementów w Zyro

Po naciśnięciu przycisku pole tekstowe pojawi się na samym środku strony. Możesz je od tej chwili dowolnie edytować, zapełniać treścią i zmieniać jego położenie.

Strony internetowe z podstronami i blogami

Jak zarządzać podstronami za pośrednictwem kreatora stron Zyro? Wystarczy tylko, że naciśniesz pierwszą ikonę od góry w panelu po lewej stronie. To menu całej witryny, które w czytelny sposób prezentuje mapę Twojej strony WWW. Możesz w tym miejscu zmieniać całą kolejność, edytować ustawienia podstron, ukrywać je oraz dodawać nowe. Musisz tylko nacisnąć na dole „Dodaj stronę„.

Menu i podstrony w Zyro

Zarządzanie blogiem jest równie łatwe. Pomaga w tym czwarta ikona od góry w tym samym menu. Po jej naciśnięciu zobaczysz wszystkie swoje wpisy. Będą tam zarówno te opublikowane, jak i zaplanowane czy robocze. Możesz je edytować, zmieniać ich ustawiania, a także dodawać nowe posty. Przycisk na to pozwalający znajduje się w tym samym miejscu, co ten do tworzenia podstron.

Zarządzanie blogiem w Zyro

Tworzenie stron internetowych z formularzem kontaktowym

Ponownie wracamy do przydatnego przycisku „Dodaj element„. Jak wspominaliśmy wyżej, znajduje się tam wiele przydatnych opcji. Za jego pośrednictwem dodasz również automatycznie wygenerowany formularz kontaktowy. Po naciśnięciu odpowiednio podpisanego kafelka pojawi się on na środku Twojej witryny.

Tworzenie formularza kontaktowego w Zyro

Formularz również możesz przesuwać i dopasowywać ułożeniem do wyglądu strony. Pociągając za jego końce, pojawia się możliwość zmiany jego wymiarów i „rozciągania” go. Wszystkie napisy zawarte w poszczególnych segmentach są edytowalne.

Co więcej, formularz dodasz też za pośrednictwem przycisku „Dodaj sekcję„. Jedno naciśnięcie na pole sprawi, że pojawi się opcja „edytuj formularz„. Po wybraniu jej zyskasz możliwość zmiany nazwy pól, edytowania ich kolejności czy edycji przycisku oraz stylu.

Przydatne wtyczki, którymi uświetnisz własną witrynę

Jak wspominaliśmy już wyżej, wtyczki dodajesz za pośrednictwem przycisku „Ustawienia„. Znajduje się on w lewym dolnym rogu ekranu. Po naciśnięciu go wyświetli się menu, z którego musisz wybrać opcję „Integracje„.

Ustawienia formularza w Zyro

Sposobem na samodzielne osadzenie kodu zewnętrznego jest wybranie odpowiedniego kafelka w zakładce „Dodaj element„. W tym przypadku na stronie pojawi się okno o nazwie „Osadź kod„. Wystarczy, że w puste miejsce wkleisz odpowiednią treść. Element automatycznie pojawi się w witrynie.

Osadzanie własnego kodu HTML w Zyro

Jak stworzyć responsywną stronę internetową?

Bezpłatne szablony, które masz do wykorzystania w Zyro, są responsywne. Zostały stworzone tak, by dostosowywać się do urządzeń o różnych wielkościach ekranu. Dobrze prezentują się dzięki temu zarówno na tabletach, jak i laptopach czy smartfonach. Obraz nie traci na jakości, a użytkownicy mogą korzystać ze wszystkich funkcjonalności.

Samemu również możesz sprawdzić, czy Twoja strona odpowiednio wygląda na urządzeniu mobilnym. Wystarczy tylko, że naciśniesz miniaturę smartfona. Znajduje się ona w górnej części ekranu. Gdy z niej skorzystasz, wygląd witryny ulegnie zmianie. Będzie ona prezentować się tak, jak na podłużnym, pionowym ekranie telefonu. Wszystkie elementy jednak nadal są w pełni edytowalne. Możesz je dostosowywać i zamieniać miejscami w ten sam sposób jak do tej pory.

Responsywna strona internetowa w Zyro

Dlaczego responsywność strony jest tak istotna? W XXI wieku wielu użytkowników przegląda strony WWW w drodze. Robimy to, spacerując, jadąc komunikacją miejską czy załatwiając wiele innych spraw. Jeśli Twoja witryna na to pozwoli i będzie wygodna, to zdobędzie sympatię wielu odbiorców. Nieodpowiednio dostosowane strony irytują i zniechęcają potencjalnych klientów. Niejednokrotnie zirytowane osoby są skłonne nawet z tego powodu przechodzić do konkurencji. To scenariusz, którego z pewnością wolałbyś uniknąć.

Kreator stron WWW Zyro wspiera pozycjonowanie i SEO

Gdzie jest opcja „SEO”? Zawiera ją niewielkie menu ustawień. Wyświetli się, gdy naciśniesz ikonę śrubki w dolnym lewym rogu ekranu. Są to dość zaawansowane funkcje wpływające pozytywnie na widoczność Twojej witryny. Z ich pomocą będziesz miał szansę zająć wysoką pozycję w wyszukiwarce internetowej. Dzięki temu Twój serwis odwiedzi więcej osób. Część z nich możesz zachęcić do zakupów lub skorzystania z oferowanych usług.

Zyro zadbało o dość zaawansowane opcje związane z SEO i pozycjonowaniem. Dla każdej strony przypisać można:

  • tytuł SEO;
  • opis strony,
  • podgląd obrazu URL;
  • edytować funkcję noindex.

Co ważne, tzw. alt text możliwy jest też do dodania dla wszystkich grafik na stronie. To działanie również sprzyjające pozycjonowaniu. Sprawdza się szczególnie w przypadku sklepów internetowych. Ponadto serwis deklaruje, że wszystkie szablony zostały stworzone z myślą o sprzyjaniu pozycjonowaniu. Serwery także działają w oparciu o technologię Lighthouse Speed. Prędkość ich działania ma wspierać widoczność stron w sieci.

Twoja strona jest już gotowa? Wystarczy tylko, że naciśniesz przycisk „Publikuj„, znajdujący się w prawym górnym rogu ekranu. Darmowy hosting błyskawicznie zostanie uruchomiony, a Twoja witryna pojawi się w sieci.

Ile zapłacisz za własną stronę internetową? Cennik Zyro

Cennik Zyro jest przejrzysty i znajduje się w zakładce o tej samej nazwie. Dostępna jest ze strony głównej kreatora. Zgodnie z nią pakiety kosztują kolejno:

  • Website – 27,90 zł;
  • Business – 40,00 zł.

Dodatkowo Zyro oferuje rozmaite promocje specjalne i zniżki. Najważniejsze elementy poszczególnych opcji zaprezentowane zostały w poniższym zestawieniu.

🎁 Uwaga: W Zyro trwa aktualnie promocja, dzięki której z kodem rabatowym z tej strony, kupisz płatne pakiety taniej o 71% oraz otrzymasz 3 miesiące gratis. Oferta jest ograniczona czasowo.

Ceny i plany w Zyro

Przedłużenie subskrypcji usługi poczty e-mail Titan również jest płatne. Po darmowych 3 miesiącach każdy kolejny kosztował Cię będzie 8,49 zł. Jest to cena za każdy indywidualny adres e-mail.

Kreator stron internetowych Zyro — opinie

Czy Zyro jest atrakcyjnym kreatorem, dobrym dla twórców stron WWW? Opinie o nim, dostępne w internecie, są całkiem pozytywne. Chwalona przez użytkowników jest m.in. darmowa domena, bezpłatny hosting czy rozwinięte narzędzia SEO. Wiele szablonów do wyboru daje znaczną swobodę podczas procesu tworzenia. Na korzyść serwisu działa także pakiet e-commerce. Jest bardzo przydatny w przypadku sklepów internetowych dopiero rozpoczynających swoją działalność.

Pozytywne recenzje zbiera sam proces budowy strony. Funkcja „złap i upuść” bije w ostatnich latach rekordy popularności. Udostępniając ją, Zyro poszło na rękę wszystkim osobom niepotrafiącym kodować i programować. To zaskarbiło mu znaczną przychylność wielu użytkowników.

Oczywiście nie brak mu też wad. Jest dość świeżym produktem na rynku. Z tego powodu nie cieszy się jeszcze takim zaufaniem jak starsze i sprawdzone kreatory. Brak też w nim niektórych bardziej zaawansowanych narzędzi i autorskich rozwiązań. To może wywoływać lekkie poirytowanie u bardziej zaawansowanych twórców. Z drugiej strony minimalizm sprzyja nauce w przypadku osób początkujących i bez doświadczenia.

Zalety i wady Zyro

Zalety Zyro:

  • liczne obniżki i promocje;
  • atrakcyjne ceny;
  • darmowy SSL, domena i hosting;
  • 30-dniowy okres próbny;
  • wiele bezpłatnych szablonów;
  • minimalistyczny i łatwy w obsłudze kreator;
  • funkcja typu „przeciągnij i upuść”;
  • rozbudowany segment porad i wskazówek;
  • bogaty wariant e-commerce;
  • opcja tworzenia własnej strony od zera;
  • uptime na wysokim poziomie;
  • strony responsywne;
  • wykorzystanie technologii Lighthouse Speed;
  • wylogowanie ze wszystkich urządzeń jednym przyciskiem;
  • ustawienia SEO na wysokim poziomie.

Wady Zyro:

  • brak uwierzytelniania dwuskładnikowego (2FA);
  • brak na stronie szczegółów dotyczących stosowanych zabezpieczeń;
  • niesprawny czat na żywo;
  • długi czas oczekiwania na mailową odpowiedź supportu.

Czy warto stworzyć stronę internetową z kreatorem Zyro?

Bez wątpienia Zyro jest kreatorem wartym rozważenia. Oferuje wiele atrakcyjnych i funkcjonalnych rozwiązań. Mogą one spodobać się początkującym twórcom. Położono w nim nacisk na opcje e-commerce. Tak powstało narzędzie wyjątkowo sprzyjające niewielkim sklepom. Dostępne są w nim także wszystkie potrzebne wtyczki i funkcje SEO. Umożliwiają rozwinięcie zarówno e-sklepu, jak i witryny prywatnej czy firmowej.

Wymienione zalety nie oznaczają jednak, że Zyro jest pozbawione wad. Część jego rozwiązań jest odtwórczych i wiele nie różni ich od konkurencji. Inne serwisy z kolei czasem proponują korzystniejsze i bardziej urozmaicone pakiety cenowe. Wiele rzeczy w Zyro można jeszcze dopracować i poprawić. Pamiętajmy jednak, że to stosunkowo młody serwis. W przyszłości może nas jeszcze bardzo miło zaskoczyć.

Ocena ogólna
8 /10