🍪 Można ciasteczko?

Ta strona chce wykorzystywać pliki cookie do analizowania ruchu oraz mierzenia skuteczności i personalizacji reklam zgodnie z polityką prywatności. Zgadzasz się?

RECENZJE

20 min. czytania

Recenzja SEMSTORM (2024): Test i opinie

Mateusz Mazurek

Mateusz Mazurek

Przedsiębiorca internetowy.
Wydawca i autor blogów. Od ponad 18 lat wymagający klient dziesiątek różnych firm hostingowych.

Test i szczera recenzja SEMSTORM (2024). Opinie o narzędziu wspierającym SEO i content marketing. Funkcje, Wady i Zalety. Sprawdź!

Spis treści

SEMSTORM – narzedzie wspierające SEO i content marketing

semstorm.com

SEMSTORM

Czym jest SEMSTORM, jak działa i jakie funkcjonalności mają do dyspozycji jego klienci? Przyjrzałem się jednemu z najpopularniejszych narzędzi SEO, stworzonemu przez Polaków.

SEMSTORM to polski serwis internetowy, będący centrum działań z zakresu SEO i content marketingowych. Z jego poziomu sprawdzisz swoją pozycję w wynikach wyszukiwania, ale też zbadasz sytuację w konkurencyjnych witrynach. Zaplanujesz użycie słów kluczowych, sprawdzisz popularne tematy w danej dziedzinie i będziesz monitorować efekty działań w trybie rzeczywistym.

Specjaliści SEO czy właściciele stron WWW bez wątpienia wiedzą, jak ważna jest pozycja w wynikach wyszukiwania. Im wyższa, tym więcej osób odwiedza dane miejsce, a witryna internetowa staje się skuteczniejsza. To przekłada się natomiast na zyski firmy i jej rozwój. Czy w tym zakresie jednak narzędzie SEMSTORM rzeczywiście jest najlepszym rozwiązaniem?

Uważnie mu się przyjrzałem, omawiając jego przeznaczenie, najważniejsze funkcje i praktyczne zastosowania. Porównałem go z innymi popularnymi programami do SEO i pozycjonowania, a także wymieniłem główne wady i zalety. Ta tej podstawie łatwiej będzie Ci ocenić, czy jest to najlepszy wybór w Twojej sytuacji.

Co to jest SEMSTORM?

SEMSTORM jest kompleksowym narzędziem umożliwiającym optymalizację stron internetowych pod kątem SEO. Udostępnia swoim użytkownikom trzy główne sektory działania:

  • monitoring pozycji,
  • analizę konkurencji,
  • content marketing.

W ramach każdej z tych kategorii znajdziesz szereg przydatnych funkcji i rozwiązań. Wszystkie natomiast mają za zadanie sprawić, by dana strona była lepiej widoczna w wynikach wyszukiwania. Z jego poziomu przeprowadzisz nawet bardziej zaawansowane działania marketingowe. Znajdziesz odpowiadające Twoim potrzebom słowo kluczowe, a także zyskasz możliwość przeprowadzania audytów SEO.

Coś dla siebie znajdą także profesjonalne agencje SEO, content i marketingowe. Możliwość przeprowadzenia personalizacji panelu poprawi Twoją wiarygodność. Dostęp do rozbudowanych narzędzi pozwoli natomiast działać i rozwijać własną markę.

Do czego służy SEMSTORM?

SEMSTORM służy do monitorowania i pracy nad widocznością stron w wyszukiwarce. Jego zadaniem jest zbieranie informacji o witrynach oraz przedstawianie rozwiązań na ich optymalizację. Bez pomocy kompleksowego narzędzia są to skomplikowane zdania, często niemożliwe do wykonania. Opisywany program w jednym miejscu pozwala natomiast na:

  • pracę nad słowami kluczowymi i ich planowaniem,
  • tworzenie contentu (generator tematów, edytor, sugestie słów kluczowych, narzędzia poprawiające poprawność gramatyczną i obecność błędów ortograficznych itd.),
  • tworzenie audytów, analiz i dostęp do statystyk,
  • analizowanie głównej konkurencji w przeglądarce,
  • możliwość sprawdzania pozycji w wyszukiwarce.

By wszystko to było możliwe w prosty i szybki sposób, otrzymujesz dostęp do szeregu łatwych w obsłudze narzędzi. Wszystkie obsługiwane są z poziomu przeglądarki internetowej, po zalogowaniu się na swoje konto użytkownika. Możesz korzystać z nich zarówno na komputerze, jak i laptopie czy urządzeniu mobilnym. SEMSTORM nie wymaga pobierania i instalowania żadnego oprogramowania na dysku.

Dla kogo jest SEMSTORM?

SEMSTORM jest narzędziem płatnym i bardzo rozbudowanym. Z tego względu zwykle wybierany jest przez bardziej doświadczonych lub wymagających użytkowników. Wykorzystywany jest głównie do celów komercyjnych przez:

  • specjalistów od marketingu,
  • specjalistów SEO i marketingowców działających jako freelancerzy,
  • agencje marketingowe i SEO,
  • profesjonalnych wydawców stron WWW,
  • właścicieli witryn internetowych, którzy sami zajmują się widocznością swoich miejsc w wyszukiwarkach.

Nie oznacza to natomiast, że hobbyści czy osoby posiadające początkujące serwisy nie mogą korzystać z SEMSTORM. W jego ofercie jest nawet darmowe narzędzie wyszukujące słowa kluczowe. Podstawowy plan cenowy również nie jest przesadnie drogi. Moim zdaniem wykupienie go w przypadku wielu firm może być więc bardzo opłacalną inwestycją.

Funkcje SEMSTORM

SEMSTORM to jedno z najbardziej rozbudowanych i uniwersalnych narzędzi SEO. Istnieje od 2013 roku i regularnie się rozwija, wprowadzając do swojego portfolio nowe opcje. Poniżej opisałem pięć głównych sekcji tematycznych, jakie znajdziesz na oficjalnej stronie tego rozwiązania. Każda z nich składa się z kilku rozwiązań przydatnych do optymalizacji, marketingu czy rozwoju marki.

Dostęp do poszczególnych narzędzi, ograniczenia w ich działaniu czy zakres funkcjonowania może zależeć od pakietu cenowego, który wykupisz. Zawsze upewnij się więc przed podpisaniem umowy, czy nanosi ona jakieś limity dotyczące działania określonych rozwiązań. Pozwoli Ci to na uniknięcie ewentualnych rozczarowań, jak i świadome przygotowanie strategii działania.

Monitoring pozycji

Po wprowadzeniu swojej domeny do SEMSTORM możesz na bieżąco analizować jej aktualną sytuację. System bada pozycję witryny na wskazane frazy kluczowe. Może przy tym korzystać z pożądanych przez ciebie źródeł, takich jak np. najpopularniejsze przeglądarki internetowe. Do Twojej dyspozycji pozostaje także filtrowanie wyników, zawężając region działania. To świetne rozwiązanie dla biznesów lokalnych, które mogą skupić się na danym mieście czy dzielnicy.

SEMSTORM został stworzony w taki sposób, by wygodnie pracowało się na nim w grupie. Bez problemu możesz więc dodać uprawnienia swoim współpracownikom, klientom czy agencji SEO.

Zakładając konto w tym serwisie, zyskujesz dostęp do rozbudowanych narzędzi analitycznych. Co ważne, nie dotyczą one tylko Twojej strony, ale również konkurencji. Z ich pomocą możesz sprawdzić, jak wypadasz na ich tle i wdrożyć adekwatne do tego działania.

W SEMSTORM uwzględniona została sekcja AdWords, skupiona na kampaniach reklamowych. Zapewni Ci dostęp do szeregu informacji przydatnych w takiej formie promocji. Sprawdzisz tam m.in., kto odbiera Twój ruch przy pomocy reklam i znajdziesz własne frazy, które mogą przynieść Ci rozgłos.

Analiza konkurencji

Opisany powyżej monitoring pozycji nie dotyczy wyłącznie Twojej strony internetowej. Możesz wykorzystać SEMSTORM również do obserwowania kondycji Twoich głównych konkurentów. Na tej podstawie zorientujesz się we własnej sytuacji i świadomie opracujesz dalszą strategię działania.

SEMSTORM wskaże Ci serwisy będące Twoimi głównymi rywalami. Pokaże, jakie adresy walczą o podobne do Ciebie frazy i konkurują z Tobą o najwyższe miejsca. Co więcej, przy pomocy filtrów uda Ci się dotrzeć do najważniejszych informacji na ich temat. Dzięki temu łatwiej będzie Ci opracować i wdrożyć nową strategię, zapewniającą przewagę nad innymi firmami.

Analiza porównawcza może dotyczyć zarówno konkretnej sekcji, jak i stron docelowych. W jednym procesie możesz ująć do pięciu adresów URL. Na tej podstawie może udać Ci się ustalić obszary, w których potencjalnie masz szansę zdobyć przewagę. Zyskasz ponadto dostęp do analizy contentu. Porównywane teksty analizowane są pod różnymi względami. Pod uwagę brane są nie tylko konkretne frazy, ale też ich nasycenie, czy nawet zrozumiałość komunikatu.

Content marketing (słowa kluczowe, inspiracje, tematy)

SEMSTORM oferuje rozbudowany zestaw narzędzi do szeroko pojętego content marketingu. Oprócz wspominanego już wcześniej generatora słów kluczowych pozwala także podglądać frazy konkurencji. Na tym jednak jego możliwości się nie kończą. Ciekawym rozwiązaniem jest bowiem „Generator tematów”. Wystarczy, że wprowadzisz do niego interesujące Cię zagadnienie, a on sam przygotuje propozycje tytułów. Są one opracowywane na bazie zagadnień najbardziej interesujących internautów.

Analiza tekstu, wykonywana przez SEMSTORM, pozwala na jego optymalizację na dwóch płaszczyznach:

  • zrozumienia przez odbiorców,
  • układu przyjaznego dla wyszukiwarek.

Wbudowany edytor tekstu pozwala tworzyć materiały bezpośrednio w panelu serwisu. Nie musisz wykorzystywać do tego zewnętrznych narzędzi. W czasie rzeczywistym analizuje wprowadzany tekst, sugerując ewentualne poprawki. Przygotowuje ponadto komplet wskazówek, pozwalających na stworzenie lepiej zoptymalizowanego artykułu. To znaczące ułatwienie dla autorów, pozwalające zaoszczędzić sporo czasu. Sama inicjatywa jest ciekawa i moim zdaniem przyszłościowa. W porównaniu jednak do rozbudowanego edytora SurferSEO rozwiązanie SEMSTORM wymaga jeszcze dopracowania.

Działania z zakresu content marketingu możesz na bieżąco monitorować. Mowa tu zarówno o obserwowaniu wyników konkretnego tekstu, jak i ogólnej pozycji całej witryny. Analiza uwzględnia ponadto stale rozwijającą się konkurencję, ułatwiając tworzenie dalszych planów contentowych.

Rozwiązania dla agencji

SEMSTORM nie jest narzędziem przeznaczonym wyłącznie dla właścicieli witryn. Oczywiście pozwala na samodzielne dbanie o własny serwis internetowy. Skierowany jest natomiast również do firm w profesjonalny sposób zajmujących się pozycjonowaniem. Korzysta z niego wiele agencji SEO i marketingowych, analizujących informacje o stronach swoich klientów.

Właśnie dla tego typu klientów SEMSTORM przygotował opcję Whitelabel. Jest ona dostępna w pakietach płatnych od wariantu Business. Dzięki niej możesz dowolnie dostosowywać panel użytkownika do swoich potrzeb. Sprawisz, że będzie on spójny z wizerunkiem Twojej firmy. Może się to przydać np. podczas prezentowania danych i raportów klientom. Rozwiązanie to pozwala m.in. na zmianę:

  • logo SEMSTORM na logo Twojej firmy,
  • kolorystyki na spójną z Twoją marką,
  • stylu,
  • kolorystyki,
  • widoczności poszczególnych elementów.

W połączeniu z dostępem do zaawansowanych narzędzi zyskasz wizerunek prawdziwego profesjonalisty.

Frazy kluczowe w SEMSTORM za darmo

SEMSTORM oferuje jedno ze swoich kluczowych narzędzi zupełnie za darmo. Mowa o generatorze słów kluczowych. Aby z niego skorzystać, musisz wejść na główną stronę serwisu i rozwinąć z górnego menu sekcję „Darmowe narzędzia„. Tam znajdziesz przycisk „SŁOWA KLUCZOWE„, który musisz nacisnąć.

System przekieruje Cię do panelu użytkownika, bezpośrednio do zakładki o tej samej nazwie. Jest ona dostępna nawet dla internautów, którzy nie mają swojego konta w serwisie. Tam znajdziesz trzy okna, które należy wypełnić:

  • słowo kluczowe – wpisujesz frazę, która Cię interesuje,
  • państwo – zaznacz kraj, na terenie którego chcesz się pozycjonować (spójny z językiem Twojego serwisu),
  • miasto – wprowadź nazwę miasta, którego ma dotyczyć pozycjonowanie.

Po uzupełnieniu niezbędnych danych naciśnij zielony przycisk „Wyszukaj„.

System przekieruje Cię do strony zawierającej sugestie fraz związanych z wprowadzonym przez Ciebie słowem kluczowym. Są one podzielone na kilka kategorii i mają formę czytelnych, rozbudowanych „drzewek”. Każde z ich skupione jest wokół określonej sugestii. Użytkownicy niezarejestrowani mają dostęp do takich opcji sugestii, jak:

  • proste podpowiedzi – najbardziej oczywiste i powtarzalne frazy. Mogą być najtrafniejsze, często jednak są też najbardziej konkurencyjne. To sprawia, że trudniej jest się przy ich użyciu wybić;
  • słowa z przyimkami – najpowszechniejsze połączenie przyimków z różnymi wariacjami wprowadzonej przez Ciebie frazy. Niektóre łączą się z nią bezpośrednio, inne natomiast zawierają rozbudowane formy, czyli tzw. long tail;
  • pytania – zestawia Twoją frazę i rozmaite jej odmiany z początkami zdań wskazującymi na zapytania. Często rozwija także dane zagadnienie, wskazując tematykę potencjalnie interesującą odbiorców;

Po zalogowaniu dodatkowo możesz skorzystać jeszcze z takich rozwiązań, jak:

  • video – prezentuje frazy dotyczące interesującego Cię słowa kluczowego, wpisywane w wyszukiwarkach video;
  • hashtagi – podana przez Ciebie fraza w formie funkcjonalnego i czytelnego hashtagu,
  • lista – zmienia formę prezentacji wszystkich podpowiedzi z charakterystycznych „drzewek” na zwykłą listę fraz.

Dodatkowo klienci SEMSTORM mają również możliwość eksportowania wygenerowanych rozwiązań.

Integracje SEMSTORM

SEMSTORM możesz połączyć z zewnętrznymi narzędziami. Dzięki temu rozbudujesz jego możliwości i w jeszcze lepszy sposób dostosujesz go do działania swojej firmy. Aby to zrobić, wejdź na swój profil w panelu i znajdź zakładkę „Ustawienia„. Zobaczysz w niej opcję „Integracje„, którą musisz nacisnąć. Alternatywnie w głównym widoku powinna znajdować się sekcja „Eksporty i integracje„, z której również możesz skorzystać.

W ten sposób przejdziesz do podstrony pozwalającej na połączenie ze swoim kontem zewnętrznych narzędzi. Mogą one służyć zarówno do analityki, jak i reklamy. Muszę przyznać, że nie ma tu zbyt wielkiego wyboru. Jest natomiast to, co najważniejsze:

  • Google Analytics,
  • Google Search Console.

Przy wybranej opcji wybierz „Połącz”, by wprowadzić integrację. Następnym krokiem jest przejście w panelu zarządzania kampaniami do zakładki „Integracje”. Tam znajdziesz potrzebne Ci widoki, podłączone strony czy fanpage.

Interfejs API w SEMSTORM

Interfejs programistyczny API (ang. Application Programming Interface) odpowiada za integrację platformy z zewnętrznymi systemami i narzędziami. Zależnie od Twoich potrzeb, pozwala na automatyzację procesów analitycznych i monitorowania ruchu na stronie czy kampanii reklamowych. Ponadto z jego pomocą możesz otrzymać dostęp do rozmaitych danych, takich jak m.in.:

  • monitorowanie konkurencji,
  • wyniki wyszukiwania organicznego (SERP),
  • kampanie reklamowe (PPC),
  • i inne, związane z SEM i SEO.

W ten sposób możesz np.:

  • zautomatyzować generowanie raportów przygotowywanych na podstawie pobranych dużych ilości danych,
  • zautomatyzować raportowanie i analizę danych związanych z działaniami SEM i SEO,
  • tworzyć własne aplikacje i oprogramowanie bazujące na danych z SEMSTORM.

Support SEMSTORM

Niekwestionowaną zaletą SEMSTORM jest polskojęzyczne wsparcie klienta. Jest ono dostępne dla każdego użytkownika za pośrednictwem:

  • adresu e-mail: support@semstorm.com,
  • nr. telefonu: +48 534 290 564.

Dodatkową formą kontaktu z supportem jest okienko czatu, dostępne z poziomu kokpitu użytkownika. Zostało ono podzielone na dwa segmenty:

  1. czat ze specjalistami w czasie rzeczywistym (obsługa bota + prawdziwych konsultantów,
  2. centrum pomocy.

Przygotowane dla klientów Centrum pomocy jest zbiorem odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Dotyczą one zarówno obsługi narzędzia, jak i najważniejszych kwestii z zakresu SEO i SEM. Znajdziesz tam ponadto informacje dotyczące samej oferty SEMSTORM i jej szczegółów. Przykładowe zagadnienia to np.:

  • „Jak mogę anulować subskrypcję?”,
  • „Dlaczego nie widzę informacji o wyszukiwaniach?”,
  • „Edytor podkreśla błąd, który nie jest błędem”.

Do Twojej dyspozycji jest ponadto wygodna wyszukiwarka. Wystarczy tylko, że wpiszesz hasło związane z zagadnieniem, którego dotyczy Twój problem. Na tej podstawie system wyszuka wszystkie odpowiedzi, które mogą być dla Ciebie pomocne.

Blog SEMSTORM

Zarówno internauci posiadający konto w serwisie, jak i niezarejestrowani, mogą skorzystać ze specjalistycznego bloga. Zawiera on dziesiątki artykułów o dość zróżnicowanej tematyce. Znajdują się w nim różne rodzaje tekstów, podzielone na kilka kategorii:

  • content marketing,
  • e-commerce,
  • SEO i PPC,
  • porady i tutoriale,
  • raporty i inforgrafiki,
  • wydarzenia.

Wszystkie materiały są rozbudowane, napisane łatwym do zrozumienia językiem i zawierają liczne przykłady. Poradniki oparte są na screenach z serwisu i rzetelnie tłumaczą dane zagadnienia. Może być to więc przydatne centrum wiedzy zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych użytkowników.

Program partnerski

SEMSTORM oferuje całkiem interesujący program partnerski. Po założeniu konta (do czego przejdę w dalszej części tekstu) otrzymasz dostęp do swojego profilu. Znajduje się w nim zakładka prowadząca do szczegółów tej inicjatywy i opisująca zasady jej działania.

W ramach programu partnerskiego otrzymasz indywidualny link filiacyjny. Możesz umieścić go na swojej stronie internetowej, mediach społecznościowych czy innych miejscach. Gdy tylko użytkownik skorzysta z SEMSTORM przy pomocy Twoich linków, otrzymasz prowizję. Jest ona naliczana od płatności dokonanej przez danego internautę.

We wcześniej wspomnianej zakładce zobaczysz podsumowanie zawierające podstawowe dane na temat transakcji:

  • typ,
  • tytuł,
  • ilość.

Gdy tylko wysokość zebranych przez Ciebie prowizji przekroczy 100 zł, masz możliwość wypłaty środków. Zrobisz to na dwa sposoby:

  • wystawiając fakturę VAT (w przypadku spółki lub działalności gospodarczej),
  • wystawiając rachunek (w pozostałych przypadkach).

Co istotne, zgromadzone środki nie przedawniają się. Możesz więc trzymać prowizje na swoim koncie, aż uzbiera się z nich satysfakcjonująca kwota. To sposób na dodatkowy zarobek, bez specjalnego angażowania się w pozyskiwanie klientów.

Użytkowanie SEMSTORM. Jak działa w praktyce?

Poznałeś już najważniejsze funkcje oferowane przez SEMSTORM. Czas więc na odrobinę praktyki i opisanie sposobów wykorzystania tego narzędzia w codziennej pracy. Poniżej opisałem proces zakładania konta (skorzystałem z 14-dniowego, darmowego dostępu). Następnie zrobiłem szczegółowy przegląd interfejsu, wraz z omówieniem poszczególnych zakładek. Dzięki tej podpowiedzi szybko poznasz to środowisko i nauczysz się w nim sprawnie poruszać.

Jak założyć konto w SEMSTORM?

Aby w pełni wykorzystać możliwości SEMSTORM ,konieczne jest założenie nowego konta użytkownika. Aby to zrobić, wejdź na główną stronę internetową narzędzia, której adres to: semstorm.com. Następnie w prawym górnym rogu ekranu naciśnij niebieski przycisk „Zaloguj„. Znajdziesz się dzięki temu na stronie logowania. Po prawej stronie zobaczysz niebieski, podkreślony napis „Zarejestruj nowe konto” lub „Zarejestruj się” na środku. Kliknij w jeden z ich.

Na ekranie pojawi się formularz rejestracyjny. Musisz teraz wypełnić dane:

  • imię,
  • adres e-mail,
  • hasło,
  • potwierdzenie hasła.

Następnie zaakceptuj regulamin i (opcjonalnie) zgody marketingowe i kliknij „Załóż darmowe konto„. Jeśli chcesz, możesz automatycznie wypełnić wymagane pola, zakładając konto przy pomocy danych z:

  • Facebooka,
  • konta Google,
  • Twittera (obecnie portal X).

Teraz masz dostęp do własnego konta użytkownika. Widzisz podstawowe narzędzia i przyciski funkcyjne. Możesz też przejść do szczegółów dotyczących Twojego profilu. W prawym górnym rogu znajduje się przycisk „Strona główna„, prowadząca do kokpitu.

Interfejs SEMSTORM – przegląd

Kokpit SEMSTORM składa się z trzech głównych segmentów:

  • po lewej stronie jest czarny panel najważniejszych funkcjonalności:
    • monitoring,
    • analiza stron,
    • słowa kluczowe,
    • Asystent Contentu,
    • Audyty,
    • Cennik;
  • na górze jest biały panel pozwalający na:
    • analizowanie domen,
    • monitoring eksportów,
    • zarządzanie wiadomościami,
    • zmianę języka serwisu,
    • przejście do profilu użytkownika;
  • głównego widoku na środku, składającego się z kafelek zawierających opisy i skróty z poszczególnych narzędzi serwisu:
    • słowa kluczowe,
    • Asystent Contentu,
    • audyty,
    • analiza stron,
    • monitoring pozycji,
    • pomoc.

Dodatkowo, na samym dole, są linki prowadzące do:

  • regulaminu,
  • polityki prywatności,
  • kontaktu,
  • listy zmian,
  • szybkiej pomocy,
  • zniżek dla partnerów,
  • bloga.

Tuż obok nich znajduje się dymek czatu pomocy.

Najważniejsze zakładki w SEMSTORM

Z głównego pulpitu użytkownika możesz przejść do sekcji pomocy oraz pięciu głównych narzędzi:

  • słowa kluczowe – zależnie od Twoich potrzeb, możesz bazować na danych z wyszukiwarek, serwisów video czy serwisów e-commerce. Dzięki temu będziesz wiedzieć, przy pomocy jakich fraz pozycjonować swoją witrynę, by prześcignąć konkurencję. Pozwala na:
    • sprawdzanie słów kluczowych pod kątem SEO,
    • sprawdzanie słów kluczowych pod kątem kampanii marketingowych,
    • generowanie tematów w celu optymalizacji content marketingu.
    Po wpisaniu fraz kluczowych pojawia się średnia liczba wyszukiwań, CPC i źródła;
  • Asystent Contentu – narzędzie odpowiadające za tworzenie treści na Twoją witrynę. Z jego pomocą możesz sprawdzić frazy swojej konkurencji i przeprowadzić np. analizy słów kluczowych w tekście. Zoptymalizujesz content zgodnie z zasadami SEO, tworząc artykuł w autorskim edytorze. Możesz określić, czy charakter artykułu powinien odpowiadać:
    • tekstowi SEO,
    • wpisowi na bloga,
    • newsowi,
    • materiałowi e-commerce (np. opisowi produktu lub kategorii).
    Następnie określasz główne słowo kluczowe i słowa dodatkowe. Możesz skorzystać też z proponowanych fraz. Na tej podstawie edytor generuje wytyczne, według których będzie „oceniał” stworzony przez Ciebie materiał. Dotyczą one:
    • liczby znaków,
    • słów,
    • śródtytułów (H1, H2, H3-H6),
    • obrazków,
    • pogrubionych słów;
  • Audyty – bazują na technologii Google Lighthouse. Pozwalają na analizę treści i optymalizację strony. Ich zaletą jest możliwość dostosowania różnych parametrów potencjalnych narzędzi wykorzystywanych przez użytkowników. Daje to szansę na sprawdzenie rzeczywistych problemów, jakie ma strona WWW;
  • analiza stron – narzędzie pozwalające śledzić rozmaite statystyki dotyczące zarówno Twojego serwisu, jak i stron konkurencji. W podstawowym wariancie daje dostęp do dwóch sekcji:
    • SEO – umożliwia sprawdzenie widoczności dowolnej strony internetowej w Google. Pozwala na wyszukiwanie fraz o najwyższym potencjale i tekstów czy kategorii wymagających skuteczniejszej optymalizacji;
    • konkurenci – zbiera dane na temat głównych konkurentów Twojego serwisu. Znajduje najlepszy tekst dotyczący danego zagadnienia, dostarczając Ci wskazówki dotyczące własnej optymalizacji. Porównasz w tym miejscu nawet do pięciu witryn na raz;
    Pakiet biznes rozszerza jego funkcjonalności o trzy kolejne rozwiązania. Mogą okazać się szczególnie przydatne w przypadku bardziej zaawansowanych klientów:
    • technologia – umożliwia wykrycie technologii stosowanych przez dane strony internetowe;
    • parametry domen – dostarcza statystyki dotyczące wskazanych domen. Zapewnia dostęp zarówno do historycznych danych dotyczących ruchu, jak i kluczowych fraz;
    • API – pozwala na importowanie informacji zebranych za pomocą SEMSTORM przez API.

W poniższym przykładzie skorzystałem ze standardowego rozwiązania „SEO” dla mojej domeny jakwybrachosting.pl. W wynikach widać m.in. średni ruch, słowa w TOP10 i wskaźniki te na osi czasu. Ponadto prezentuje dane dotyczące głównych konkurentów, pozwalając na „podejrzenie” ich fraz oraz porównanie z nimi na tej płaszczyźnie.

  • monitoring pozycji – dane pozwalające na obserwowanie biznesu w skali lokalnej, krajowej oraz globalnej. Umożliwia tworzenie oraz monitorowanie kampanii, a także weryfikację pozycji strony zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych. Z tego poziomu możesz wyprowadzać dane w formie raportów zawierających najważniejsze informacje na temat Twojej strony WWW. Zależnie od Twoich potrzeb, wyniki mogą być skupione na:
    • obecności fraz kluczowych w Google,
    • konkurencji,
    • wynikach analitycznych (statystyki i zestawienia danych),
    • integracji z Google Search Console.

Audyt w SEMSTORM – szczegóły

Jeśli chcesz przeprowadzić audyt, musisz przejść do zakładki „Audyty„. Następnie naciśnij przycisk pozwalający na dodanie audytu. Niezbędne będzie podanie najważniejszych informacji:

  • tytułu audytu,
  • co najmniej jednego adresu URL,
  • sitemapy (opcjonalnie, jeśli nią dysponujesz).

Następnie zaznacz, jaki rodzaj urządzeń Cię interesuje. Do wyboru masz desktop oraz mobile. Gdy wszystko będzie gotowe, naciśnij zielony przycisk „Dodaj audyt„.

Co istotne, audyty są przechowywane przez 30 dni. Po upływie tego czasu możesz utracić wszystkie wyniki z ostatniego testu. Aby tego uniknąć, wystarczy tylko eksportować dane.

Nowy audyt pojawi się na liście w głównym widoku zakładki. Tam też widoczny będzie jego aktualny status, waz z podstawowymi akcjami:

  • przeglądaj – pozwala przeglądać wyniki przeprowadzonego audytu,
  • odśwież – umożliwia ponowne przeprowadzenie audytu na identycznych warunkach,
  • duplikuj – pozwala na skopiowanie audytu,
  • zmień nazwę – odpowiada za zmianę nazwy audytu,
  • usuń – trwale usuwa audyt.

Aby zobaczyć wynik Core Web Vitals i ogólną ocenę audytu, naciśnij na jego nazwę. Szczegółowy raport wyświetli się po powtórnym kliknięciu nazwy lub przycisku „Analizuj” w kolumnie „Akcje”.

Ile kosztuje SEMSTORM?

SEMSTORM ma cztery pakiety cenowe do wyboru. W zależności od Twoich oczekiwań możesz wybrać:

  • STARTER – kosztuje 129 zł miesięcznie lub 108 zł/miesiąc przy płatności za rok z góry. To rozwiązanie dla osób rozpoczynających swoją przygodę z SEO. Dobrze sprawdzi się w przypadku optymalizacji jednego lub kilku niewielkich serwisów. Umożliwia sprawdzenie do 200 słów kluczowych;
  • PREMIUM – kosztuje 249 zł miesięcznie lub 208 zł/miesiąc przy płatności za rok z góry. Rozwiązanie dla większych i bardziej rozbudowanych stron. Pozwala sprawdzić do 1000 słów kluczowych;
  • BUSINESS – kosztuje 599 zł miesięcznie lub 500 zł/miesiąc przy płatności za rok z góry. Rozwiązanie dla przedsiębiorców działających w obszarze SEO lub zarządzających dużymi witrynami. Udostępnia 5000 słów kluczowych;
  • AGENCY – kosztuje 899 zł miesięcznie lub 750 zł/miesiąc przy płatności za rok z góry. To opcja stworzona z myślą o agencjach obsługujących własnych klientów. Pozwala na 10 tys. słów kluczowych i nawet do 500 raportów dziennie.

Każdy z nich możesz wypróbować za darmo. Do Twojej dyspozycji jest bowiem 14-dniowy okres testowy. Nie wymaga podawania karty kredytowej czy uiszczania wstępnej opłaty.

Dodatkowo SEMSTORM oferuje dostęp do wyżej opisanego, darmowego narzędzia „Słowa kluczowe”. Możesz sprawdzić w nim daną frazę bez płacenia i zakładania konta użytkownika.

Opinie o SEMSTORM

SEMSTORM jest jednym z najpopularniejszych polskich narzędzi w internecie. To sprawia, że korzystają z niego tysiące użytkowników, którzy chętnie publikują na jego temat komentarze i opinie. Można znaleźć je w mediach społecznościowych czy w serwisach branżowych. Przyjrzałem się im i poniżej wypisałem aspekty, na które klienci najczęściej zwracają uwagę.

Większość komentarzy dotyczących tego narzędzia ma pozytywny wydźwięk. W szczególności chwalona jest długa lista funkcji tego serwisu oraz jego bezustanny rozwój. Użytkownicy doceniają w pełni polską wersję językową oraz polskojęzyczny support. Nie bez znaczenia jest ponadto łatwy dostęp z poziomu przeglądarki internetowej i intuicyjna obsługa. Ze względu na rozbudowane możliwości narzędzie to wymieniane jest jako jedno z obowiązkowych dla osób zajmujących się SEO.

W internecie nie ma jednak narzędzi bez wad, łatwo więc znaleźć też komentarze na temat słabszej strony SEMSTORM. Słowa krytyki dotyczą przede wszystkim problemów z działaniem rozmaitych funkcji i oczekiwaniem na ich naprawę. Warto podkreślić natomiast, że tego typu kłopoty okazjonalnie występują praktycznie w każdym rozbudowanym serwisie. Mnogość dostępnych opcji sprzyja bowiem częstotliwości występowania drobnych awarii. Oprócz tego zdarzają się głosy sugerujące zbyt wysokie ceny. W przypadku tej oceny muszę stwierdzić, że SEMSTORM ma ceny bardzo podobne do większości konkurencyjnych rozwiązań obecnych na rynku. Faktem natomiast, że nie należą one do zbyt niskich.

SEMSTORM vs alternatywne rozwiązanie

SEMSTORM jest jednym z najczęściej wybieranych narzędzi SEO. Za jego główną konkurencję można uznać Senuto. Oba te programy działają natomiast na bardzo podobnej zasadzie. Dostępnie w nich funkcje niemalże się od siebie nie różnią, podobnie jak plany cenowe.

Osobiście interfejs SEMSTORM uważam za nieco bardziej intuicyjny od Senuto. Obsługuje mi się go wygodniej, a początkowo łatwiej mi było znaleźć w nim potrzebne opcje. Z drugiej strony jednak Senuto przekonuje mnie do siebie bardzo pomysłową aplikacją. Rzeczywiście jest ona przydatna i wygodniej jest zerknąć na nią, zamiast włączać narzędzie w przeglądarce.

Ostateczna decyzja należy do Ciebie. Polecam skorzystać ze wszystkich serwisów, bo dysponują bezpłatnym okresem próbnym. Porównaj oferowane przez nie możliwości i przekonaj się, z którego najwygodniej Ci się korzysta. Na tej podstawie na pewno podejmiesz właściwą decyzję.

Zalety i wady SEMSTORM

Zalety SEMSTORM

  • wiele narzędzi do wyboru,
  • zaawansowane narzędzia analityczne,
  • pisanie tekstów bezpośrednio w serwisie,
  • narzędzia łatwe w obsłudze,
  • przejrzysty kokpit,
  • dostęp do konta z poziomu urządzeń stacjonarnych i mobilnych,
  • polska wersja językowa i polskojęzyczny support,
  • przydatna funkcja darmowa „Słowa kluczowe”,
  • kilka pakietów cenowych do wyboru,
  • 14-dniowy bezpłatny okres próbny.

Wady SEMSTORM

  • pominięty aspekt linków w narzędziach,
  • podstawowy edytor do tworzenia tekstu (uboższy niż np. Surfer SEO),

Sugestie słów kluczowych i nie tylko. Czy warto skorzystać z SEMSTORM?

SEMSTORM to bez wątpienia jedno z najlepszych narzędzi SEO, dostępnych na rynku. W prosty sposób możesz z jego pomocą prowadzić optymalizację swojej strony internetowej. Pozwala na wykonywanie dokładnych analiz porównawczych i monitorowanie pozycji w wyszukiwarkach.

Nie jest mu obca analiza stron WWW i bez problemu sprawdzi liczbę słów kluczowych, jaka jest potrzebna w danym artykule. Otrzymasz sugestie dotyczące contentu i struktury wpisów. Sam tekst możesz nawet stworzyć od razu w nim, bez potrzeby sięgania po dodatkowe oprogramowanie.

Pisząc podsumowanie, nie mogę zapominać natomiast, że SEMSTORM ma swoje wady. Wspomniany edytor nie jest tak rozbudowany, jak np. SurferSEO i brak w nim możliwości pracy nad link buildingiem. Czy to jednak skreśla go z listy przydatnych serwisów? Zdecydowanie nie! Moim zdaniem jest on jednym z rozwiązań, którymi powinien dysponować każdy specjalista SEO. Zamiast jednak ograniczać się wyłącznie do niego, warto rozbudować swój warsztat jeszcze o kilka innych narzędzi. W ten sposób będziesz zdobywać więcej przydatnych informacji i osiągać większy ruch z wyszukiwarek.

Ocena ogólna
8.35 /10