Test i szczera recenzja Monday.com (2024). Opinie o popularnym systemie CRM. Funkcje, Wady i Zalety. Sprawdź!
Spis treściMonday.com – Twoja platforma pracy
monday.com
Co to jest Monday.com i do czego służy? To narzędzie do zarządzania projektami i system CRM, który może przysłużyć się Twojej firmie. Najpierw jednak sprawdź listę jego funkcji i przekonaj się, czy jest najkorzystniejszą opcją dla Ciebie.
Monday.com możesz bardzo łatwo dostosować do własnych potrzeb. To rozbudowane narzędzie, które może być wykorzystywane w wielu rozmaitych branżach. Zależnie od Twoich potrzeb, będzie optymalizować proces sprzedaży, ułatwiać zarządzanie projektami czy wspierać programistów. Usprawni obsługę klienta, da szansę na wzrost zysków i zwiększenie efektywności zespołów.
Czy jednak Monday.com rzeczywiście jest najlepszą platformą CRM i narzędziem do zarządzania projektami na rynku? Ta recenzja ułatwi Ci wyrobienie sobie opinii na ten temat. Omówiłem w niej wszystkie funkcje tego systemu, jego możliwości, a także budowę i obsługę panelu administracyjnego. Przedstawiłem zasady działania supportu oraz najważniejsze wady i zalety programu. Zaprezentowałem ponadto alternatywne rozwiązania oraz cennik, dzięki czemu szybciej podejmiesz decyzję korzystną dla Twojej firmy.
Co to jest Monday.com? Profesjonalny program do zarządzania projektami i potencjalnymi klientami
Monday.com to międzynarodowa platforma działająca na rynku od 2014 roku. Jest wykorzystywana przez użytkowników z ponad 200 krajów na całym świecie. Jej działanie skupia się na trzech segmentach:
- procesie zarządzania projektami (Work Management),
- procesach sprzedażowych (CRM),
- optymalizacji cyklu życia produktu (Dev).
Intensywny rozwój w tych trzech kierunkach sprawia, że jest to serwis o bardzo zróżnicowanych funkcjonalnościach. Możesz wykorzystywać go zarówno do optymalizacji procesów wewnątrzfirmowych, jak i usprawnienia obsługi klientów. Z powodzeniem wspierał będzie ponadto zespoły programistów, pracujące nad wdrożeniami nowych produktów.
Zarówno witryna główna Monday.com, jak i panel użytkownika, dostępne są w języku polskim. Część zasobów jednak (np. baza wiedzy) jest po angielsku. Oprogramowanie działa z poziomu przeglądarki internetowej. Oznacza to, że dostęp do niego możesz uzyskać z każdego miejsca i w dowolnym czasie. Responsywny serwis pozwala na korzystanie ze wszystkich funkcji zarówno na komputerze czy laptopie, jak i urządzeniach mobilnych. Co więcej, do Twojej dyspozycji pozostaje autorska aplikacja mobilna.
Monday.com jest rozwiązaniem płatnym, choć dysponuje również wersją darmową. Wszystkie trzy odsłony platformy są sprzedawane oddzielnie i wymagają indywidualnej zapłaty. Możesz je łączyć, jak również korzystać tylko z tych, których najbardziej potrzebujesz. Szczegółowy cennik platformy znajdziesz w dalszej części tekstu w rozdziale „Ile kosztuje Monday.com?”.
Do czego służy Monday.com?
Możliwości Monday.com są wyjątkowo rozbudowane. Wiele zależy od potrzeb konkretnej firmy i tego, w jaki sposób wykorzysta ona tę platformę. Skupić się możesz bowiem na rozmaitych obszarach jej funkcjonowania. Najogólniej natomiast można powiedzieć, że oferuje ona funkcje w ramach trzech segmentów:
-
Work Management – usprawnia przepływ pracy i skraca czas potrzebny do realizacji zadań. Z jego pomocą wszystkie taski trafiają do odpowiednich osób. Ty możesz nadzorować proces ich tworzenia ze swojego kokpitu. Dzięki zmianie statusu zadania widzisz postępy na każdym kroku realizacji, a Twoi pracownicy mogą skuteczniej realizować wspólne cele. W tym segmencie twórcy wyróżnili takie rozwiązania do wyboru dla klientów, jak:
- branża kreatywna i design,
- operacje,
- marketing,
- zarządzania projektami,
- zarządzanie zadaniami,
- HR,
- IT,
- więcej przepływów pracy;
-
Sales CRM Monday – działa jak typowy system CRM. Wspiera teamy marketingowe, ale też support czy dział sprzedaży. Umożliwia realizację celów promocyjnych i sprzedażowych, a także zbieranie informacji o klientach w czasie rzeczywistym. Zapewnia ogrom informacji, ułatwia profilowanie odbiorców i poprawia skuteczność podejmowanych inicjatyw. Oferuje możliwość tworzenia lepiej dostosowanych komunikatów i ofert, co przekłada się na wyższe zyski. W jego ramach wyróżnione zostały do wyboru klientów takie rozwiązania, jak:
- lejek sprzedażowy,
- zarządzanie kontaktami,
- zarządzanie potencjalnymi klientami,
- przechwytywanie potencjalnych klientów,
- projekty klientów,
- działania marketingowe,
- wdrażanie klientów,
- i inne;
-
Dev – rozwiązanie zaprojektowane z myślą o programistach. Pozwala skutecznie zarządzać cyklem życia produktu, od jego stworzenia, aż po sprzedaż. Sprawdzi się z powodzeniem zarówno w zespołach deweloperskich, jak i do spraw produktu. Daje dostęp do gotowych szablonów wspierających pracę projektową. W jego ramach możesz skorzystać z takich funkcji, jak:
- planowanie mapy drogowej,
- zaległości funkcji,
- zarządzanie sprintami,
- retrospektywy,
- śledzenie błędów,
- sprawne projekty,
- plan wydania,
- i inne.
Dla kogo jest Monday.com? Możesz wykorzystać go do użytku osobistego, szkolnego czy w ramach działalności non-profit. Najlepiej jednak sprawdzi się w firmach komercyjnych, wykorzystywany do wykonywania profesjonalnych zadań. Ze względu na swoją rozbudowaną formę nie zawiedzie biznesów działających w różnych sektorach gospodarczych. Wykorzystają go zarówno działy kreatywne, jak i przedsiębiorstwa produkcyjne czy zespoły programistyczne. Z uwagi na kilka planów cenowych mogą go wybierać zarówno duże zespoły, jak i 2-3-osobowe teamy.
Funkcje Monday.com
Czas szczegółowo omówić możliwość korzystania z poszczególnych rozwiązań obecnych w ofercie Monday.com. Scharakteryzowałem poniżej wszystkie trzy segmenty (pakiety narzędzi), skupiając się na ich przydatności i dostępnych funkcjonalnościach. Przyjrzałem się ponadto nowej funkcji „Obsługa”. W chwili tworzenia tego tekstu jest jeszcze w fazie beta, ale zapowiada się naprawdę interesująco.
Work Management tools (Zarządzanie pracą)
Work Management tools to zestaw narzędzi odpowiadających za nadzorowanie, delegowanie, przepływ i kontrolę wykonywanej pracy. Z jego pomocą możesz w jednym miejscu kontrolować zarówno efektywność swoich pracowników, jak i śledzić wydajność firmy. Otrzymasz wgląd w kompleksowe informacje dotyczące przedsiębiorstwa. Jednocześnie łatwiej będzie Ci wyznaczać nowe cele i modyfikować strategię w odniesieniu do aktualnych danych.
W połączeniu z licznymi integracjami Work Management tools pozwala na znaczne usprawnienie codziennej pracy. Umożliwia projektowanie i tworzenie niestandardowych raportów i pulpitów. To z kolei prowadzi do łatwiejszego analizowania sytuacji firmy, wyciągania wniosków i podejmowania inicjatyw optymalizujących.
Program w czasie rzeczywistym synchronizuje się z widokami wszystkich użytkowników. W praktyce więc z jego poziomu możesz łatwo nawiązywać kontakt nawet z dużym zespołem. Łatwo go spersonalizujesz, dodając wszystkie potrzebne Ci elementy. Dostosujesz tablicę do specyfiki Twojej firmy pod każdym względem. W obrębie poszczególnych elementów ponadto możliwa jest komunikacja, pozwalająca na unikanie niepotrzebnych błędów i niedomówień.
Główne funkcjonalności Work Management tools to:
- zarządzanie projektami – umożliwia zarówno zarządzanie, jak i planowanie oraz współpracę z całym zespołem nad dowolnymi projektami z jednego miejsca;
- zarządzanie portfelem – daje dostęp do wielopoziomowego przeglądu projektów, które masz w swoim portfelu. Pozwala na śledzenie ich od chwili rozpoczęcia, aż po raportowanie;
- zarządzanie zadaniami – pozwala na ustalanie priorytetów i przypisywanie zadań do konkretnych użytkowników, utrzymując nad nim stały nadzór;
- operacje biznesowe – gromadzi wszystkie firmowe sprawy w jednym miejscu. Zapewnia pełną kontrolę nad przepływem pracy, planowaniem, zarządzaniem i rozliczaniem projektów;
- zarządzanie zasobami – umożliwia przegląd, przydzielanie i zarządzanie zasobami w taki sposób, by obciążenie pracą zespołu było lepiej zbilansowane;
- cele i strategia – pozwala na definiowanie i monitorowanie ustalonych celów, a także optymalizacja działań w celu wzrostu efektywności pracy.
Monday Sales CRM
Monday.com oferuje dostęp do standardowego systemu CRM, usprawniającego kontakty z klientami. Program centralizuje i optymalizuje prace zespołów marketingu, sprzedaży oraz supportu. Dodatkowo zapewnia ogrom informacji istotnych z punktu widzenia zarządu, mających wpływ na dalsze plany rozwoju firmy.
Z pomocą tego zestawu narzędzi CRM możesz zbierać informacje o swoich klientach oraz potencjalnych odbiorcach. Stworzysz szczegółową bazę danych i wyizolujesz ich dokładne profile. Te zasoby, dostępne w obrębie firmy, pozwolą na przygotowywanie lepszych ofert i skuteczniejszą sprzedaż. Usprawnią komunikację, pozwolą na wdrażanie efektywniejszych działań i ostatecznie przyczynią się do wzrostu zysków.
Budowę Monday Sales CRM możesz w pełni dostosować do swojego cyklu sprzedażowego. Nie potrzebujesz do tego wsparcia programistów czy umiejętności kodowania. Łatwo wprowadzisz nowe zadania, kolumny na dane i kolejne etapy transakcji, charakterystyczne dla Twojej branży. Ogromna ilość integracji ułatwi Ci centralizację komunikacji z klientem, a automatyzacja części procesów oszczędzi czas i zwiększy efektywność. Z poziomu jednego panelu będzie możliwe ponadto kontrolowanie zarówno pojedynczych, konkretnych transakcji, jak i ogólnych statystyk w danym okresie. Zapewni Ci to lepszą perspektywę, na bazie której będziesz w stanie podejmować właściwe decyzje biznesowe.
Główne funkcjonalności Monday Sales CRM to:
- lejek sprzedażowy – kontrola nad każdym etapie ogółu procesów sprzedażowych i marketingowych, prowadzonych do zakończenia transakcji;
- przechwytywanie leadów – zbieranie szczegółowych informacji potencjalnych klientach;
- zarządzanie kontaktami – rejestracja danych kontaktowych i informacji o użytkownikach, a także ich przechowywanie i późniejsze wykorzystywanie;
- zarządzanie leadami – centralizacja danych, ocena leadów i ich kwalifikacja ułatwiające wyciąganie wniosków;
- projekty klientów – kompleksowe zarządzania projektami klientów;
- wdrażanie klientów – odnawianie kontaktów i kontrola nad procesem wdrażania kontaktów.
Monday Dev
Monday Dev to zestaw narzędzi stworzonych z myślą o zespołach programistycznych. Jego celem jest optymalizacja działań dążących do stworzenia oprogramowania (produktu). Ułatwia kontrolę wszystkich niezbędnych do realizacji tego celu procesów, od planowania, aż po raportowanie. Optymalizuje przepływ pracy, zwiększa efektywność zespołu i umożliwia nadzorowanie prac zespołów badawczo-rozwojowych.
Podobnie jak poprzednie rozwiązania Monday.com, umożliwia pełną personalizację. Samodzielnie zaprojektujesz pulpit dostosowany do pracy Twojego zespołu. Będziesz zarządzać poszczególnymi kolumnami, delegować zadania i konfigurować procesy automatyzacyjne. Wszystko to przy pełnej synchronizacji zmian w wielu tablicach, co zwiększy efektywność pracy całego zespołu.
Monday.com pozwala nie tylko na zarządzanie poszczególnymi etapami prac, ale też tworzenie kompleksowych roadmaps. Z ich poziomu możesz planować prace w dalszej perspektywie, wraz z celami produktu czy ustalaniem priorytetów. Uwzględnisz w nich również sprinty, podejrzysz każdy element mapy i otrzymasz natychmiastowe powiadomienie o pojawienie się ewentualnych błędów.
Główne funkcjonalności Monday Dev to:
- zarządzanie sprintami – od planowania, przez bieżącą kontrolę, aż po raportowanie;
- roadmapa – mapowanie wizji produktu, proces planowania, ustalania priorytetów, nadzoru i realizacji;
- śledzenie błędów – rejestracja, śledzenie błędów i przypisywanie ich do odpowiednich pracowników w celu eliminacji i opracowania strategii unikania ich w przyszłości;
- prośby o funkcje – ustalanie priorytetów żądać od etapu budowy aż po wdrożenie projektu;
- plan wydania – przechwytywanie, śledzenie i kontrolowanie nadchodzących wydań funkcji, równolegle do sprintu;
- sprawne projekty – monitorowania projektów, zarządzanie nimi i optymalizacja prac w celu zwiększenia efektywności pracy zespołu.
Monday service (Obsługa)
Monday service to nowe rozwiązanie, udostępniane w wersji beta w momencie tworzenia tej recenzji. Choć może nie jest jeszcze w pełni dopracowane, pokazuje, czego klienci serwisu mogą spodziewać się w najbliższej przyszłości. Jak głosi nagłówek, ten zestaw narzędzi ma odpowiadać za przekształcenie operacji serwisowych z reaktywnych na proaktywne.
W praktyce mają być to rozwiązania skupiające się na komunikacji z klientami i dostarczaniu im wsparcia technicznego. Odpowiadają za to nie tylko wdrażane automatyzacje, ale również sztuczna inteligencja. Odbiorcy zyskują dostęp do rozwiązań samoobsługowych, ułatwiających rozwiązywanie podstawowych problemów. Dzięki temu Twoi specjaliści mają więcej czasu na zapanowanie nad zdarzeniami krytycznymi.
System bazuje na sztucznej inteligencji, która umożliwia automatyczne oznaczanie zgłoszeń. Zależnie od potrzeb Twojej firmy, może opierać się na rozmaitych parametrach, od pilności, przez dział, segment czy typ zdarzenia. Samodzielnie ustalisz specyfikę filtracji, zapewniając klientom najlepszą formę pomocy. Dodatkowym ułatwieniem może być wdrożenie inteligentnego przekierowania zapytań do konkretnego pracownika lub zespołu. W ten sposób zwiększysz efektywność pracy w firmie oraz skrócisz czas realizacji zadań. To ostatecznie wpłynie na zadowolenie klientów i może przełożyć się na dobrą opinię o firmie.
Główne funkcjonalności obsługi Monday to:
- zarządzanie zgłoszeniami – rozwiązywanie problemów użytkowników, a także śledzenie i zarządzanie wszelkimi zapytaniami o wsparcie;
- portal klienta – centrum zgłoszeń, zasobów wiedzy i pomocy technicznej oraz aktualizacji statusu, sprzyjające obsłudze użytkowników;
- cykl życia pracownika – realizacja z poziomu jednej platformy wszystkich etapów współpracy z pracownikiem, od onboardingu, przez kontrolę realizacji zadań, aż po raportowanie;
- zarządzanie aktywami – zarządzanie kosztami procesu twórczego, kontrola wydajności zasobów oraz optymalizacja ich wykorzystania;
- inwentaryzacja i zamówienia – śledzenie, kontrola i optymalizacja operacji w ramach łańcucha dostaw, od tworzenia zapasów, aż po realizację zamówień;
- katalog usług – spójna i kompleksowa oferta prezentowana potencjalnym klientom.
Aplikacja mobilna Monday.com
Serwis Monday.com w wersji przeglądarkowej jest w pełni responsywny. Mimo to natomiast twórcy postanowili stworzyć również rozwiązanie zaprojektowane specjalnie z myślą o urządzeniach mobilnych. Zostało wykonane w dwóch wersjach:
- na urządzenia z systemem Android – jest dostępne w sklepie Google Play. Zostało pobrane ponad milion razy i ma ocenę 4,9 na ponad 35,5 tys. opinii,
- na urządzenia z systemem iOS – jest dostępne w App Store na iPhone’a oraz iPady. Ma ocenę 4,8 na 5.
W obu wersjach aplikacja jest wygodna w obsłudze i zapewnia dostęp do wszystkich najważniejszych funkcji. Z jej poziomu do Twojej dyspozycji pozostaje tablica Kanban, powiadomienia i integracje. Możesz kontrolować pracę zespołu, delegować zadania czy sprawdzać bieżące postępy. Jej wygląd nawiązuje do wersji przeglądarkowej, dzięki czemu obsługa nie powinna sprawić użytkownikom większych problemów.
Integracje i wtyczki w Monday.com
Monday.com jest na tyle rozbudowanym narzędziem, że musi udostępniać rozmaite integracje, umożliwiające dostosowanie serwisu do potrzeb konkretnego przedsiębiorstwa. Twórcy stanęli jednak w tym zakresie na wysokości zadania. Umożliwili użytkownikom skorzystanie z dziesiątek rozwiązań zewnętrznych. Wszystkie zostały podzielone na cztery kategorie, spójne oczywiście z sektorami działalności klientów:
-
CRM, np.:
- Copper,
- Zendesk,
- Salesforce;
-
marketing, np.:
- SurveyMonkey,
- Mailchimp,
- Facebook Ads;
-
tworzenie oprogramowania, np.:
- GitLab,
- Jira,
- HitHub;
-
zarządzania projektami, np.:
- Toggl,
- Basecamp,
- Asana.
Korzystanie z części integracji może być dodatkowo płatne. Zależy to natomiast od specyfiki zewnętrznego rozwiązania i zasad jego działania. Wszystkie po instalacji są natomiast dostępne z jednego miejsca, czyli panelu użytkownika. To wygodna opcja, dzięki której możesz skoordynować Monday.com z innym oprogramowaniem wdrożonym już w Twojej firmie.
Support i baza wiedzy Monday.com
Monday.com zapewnia dobrze przemyślany dostęp do wsparcia klienta oraz bardzo rozbudowaną bazę wiedzy. Niestety oba te rozwiązania nie są dostępne w języku polskim, co dla części użytkowników może być problemem. Z pomocą translatora korzystanie z nich jednak nie musi być wyzwaniem.
Osoby chcące skontaktować się z supportem mają do dyspozycji:
- Live Chat – jest dostępny tylko dla zarejestrowanych użytkowników. Znajdziesz go w swoim panelu klienta w zakładce „Contact us”;
- formularz kontaktowy – opcja ogólnodostępna. Znajdziesz ją w Help Center na stronie internetowej serwisu;
- rozmowę telefoniczną – możesz zamówić kontakt telefoniczny z konsultantem. Zrobisz to z poziomu Help Center na stronie WWW serwisu.
Oprócz kontaktu z supportem centrum pomocy zawiera również:
- artykuły,
- akademię,
- tutoriale wideo,
- zaangażowaną społeczność,
- ogólnodostępną dokumentację techniczną,
- bazę aktualności.
Jak Monday.com działa w praktyce?
Jak wspominałem, wykorzystanie Monday.com do pracy swojego zespołu może – choć nie musi – wymagać uiszczenia opłaty. Platforma jest dostępna w kilku planach cenowych, ustalanych indywidualnie dla każdej z trzech głównych funkcjonalności. Wszystkie opcje mają ponadto wariant darmowy. Opłacane są w trybie abonamentowym. Oznacza to, że comiesięczny przelew umożliwia korzystanie z narzędzi znajdujących się w wybranym planie. Alternatywnie możliwa jest płatność za rok „z góry”, która generuje dodatkowe oszczędności.
Przed wykupieniem konkretnego pakietu możesz skorzystać z darmowego, 14-dniowego okresu próbnego. Na potrzeby tej recenzji ja również się nim posłużę. Aby go uruchomić, wejdź na główną stronę serwisu Monday.com. Następnie naciśnij niebieski przycisk „Rozpocznij”, który przeniesie Cię do formularza rejestracyjnego. Postępuj z instrukcjami wyświetlającymi się na ekranie aż do momentu uruchomienia konta użytkownika.
Interfejs Monday.com – przegląd
Monday.com oferuje oddzielne interfejsy dla wszystkich trzech oferowanych systemów. Są one bardzo do siebie podobne zarówno pod względem rozmieszczenia elementów, jak i obsługi oraz wyglądu. We wszystkich domyślnie widoczna jest tablica kanban prezentująca Twój projekt. Same panele mają bardzo minimalistyczną formę. Nie wyglądają na zbyt nowoczesne, a początkujący użytkownicy mogą stracić nieco czasu na poszukiwaniu podstawowych funkcji. Po nieco dłuższym korzystaniu z tego rozwiązania jednak problem ten znika, a Ty zyskujesz dostęp do wszystkiego, czego potrzebujesz.
Wszystkie składają się z trzech głównych segmentów:
-
bocznego menu po lewej stronie – w głównej mierze służy do nawigacji między nadzorowanymi projektami. Dzięki niemu możesz kontrolować przepływ pracy wewnątrz swojej firmy, w różnych działach, bez potrzeby zmiany konta. Łatwo rozbudujesz go o dodatkowe elementy, takie jak m.in. tablicę, dokument, pulpit, formularz czy folder. Możesz też dodać do niego aplikacje i skrót do centrum szablonów. W podstawowej wersji znajdują się tam takie zakładki, jak:
- strona główna,
- moja praca,
- główny obszar,
- projekty;
-
górnego menu – minimalistyczne i zawierające zaledwie kilka skrótów i przycisków, ułatwiających obsługę konta. Twórcy umieścili tam:
- powiadomienia,
- wiadomości,
- dodawanie użytkowników,
- integracje (Monday marketplace),
- wyszukiwarkę,
- pomoc,
- ustawienia konta – warto temu przyciskowi przyjrzeć się nieco bliżej. Pozwala bowiem na rozwinięcie dość długiej listy przydatnych funkcji. Z jego poziomu zyskujesz dostęp do m.in.:
- zmiany statusu pracy,
- zmiany planu konta,
- zaproszenia członków zespołu,
- pomocy,
- zmiany motywu,
- App marketplace,
- aplikacji mobilnej,
- monday.labs,
- skrótów,
- podstron: Mój profil, automatyzacje, programiści, kosz, archiwum, administracja, zespoły.
-
widoku głównego – prezentuje zawartość podstrony, którą uruchomisz. Po przejściu do konkretnego narzędzia domyślnie prezentuje tablicę kanban z przypisanymi do danego projektu zadaniami. W widoku „Strona główna” z lewego bocznego menu z kolei podsumowuje najważniejsze funkcjonalności konta, jak np.:
- ostatnio odwiedzane podstrony,
- opcje uzupełnienia profilu (w przypadku nowych użytkowników),
- centrum pomocy i samouczki,
- skrzynkę odbiorczą,
- materiały robocze.
Poniżej znajdziesz opis interfejsów w przypadku wszystkich trzech narzędzi oferowanych przez Monday.com.
Work Management
Work Management ma dość intuicyjny interfejs, ze względu na strukturę menu bocznego. Pod wyszukiwarką znajdziesz spis wszystkich projektów, które aktualnie prowadzisz. Wystarczy więc tylko wybrać odpowiedni, by nadzorować i kierować pracą zespołu bez żadnych ograniczeń. Program w głównym widoku pozwala samodzielnie stworzyć tablicę Kanban. W moim przypadku składa się ona z:
- zadań,
- terminów realizacji,
- statusu,
- uwag,
- budżetu.
W dalszej części ekranu widoczne są również planowane zadania, które możesz swobodnie dodawać. Na samej górze z kolei znajdziesz znak „+”, który pozwala wprowadzić kolejne elementy, np.:
- tabelę,
- Gantt,
- wykres,
- kalendarz,
- galerię plików,
- Kanban,
- formularz,
- pusty widok.
CRM Monday
W przypadku interfejsu narzędzia CRM głównym punktem bocznego menu jest wybrany obszar roboczy. W jego ramach możesz z poziomu głównego widoku zarządzać kontaktami i śledzić informacje o nich. Wszystkie dane zbierane w tabeli są edytowalne i możesz dostosować je do swoich potrzeb.
W górnej zakładce „cards” znajdziesz pełne profile swoich użytkowników. Zawierają one kompletne dane odpowiednich osób, takie jak m.in.:
- imię i nazwisko,
- priorytet,
- numer telefonu,
- adres e-mail,
- informacje dodatkowe.
Dzięki temu wszyscy Twoi pracownicy mają dostęp do wartościowych informacji, umożliwiających lepsze wykonanie zadania. Skorzystać może na tym np. marketing oraz sprzedawcy. Pierwsi będą w stanie lepiej określić profil odbiorców i dostosować do nich komunikaty reklamowe. Drudzy z kolei poznają osoby, do których próbują dotrzeć i przygotują spersonalizowane oferty dające szansę na wyższe konwersje.
Monday Dev
Interfejs narzędzia Dev sugeruje gotowe szablony dostosowane do sprintów. Otrzymują one automatyczne oznaczenia:
- nazwa zadania,
- właściciel,
- status,
- priorytet,
- typ.
Możesz je wszystkie oczywiście swobodnie edytować. Dodatkowo w menu bocznym zobaczysz nowe zakładki związane z zarządzaniem zespołem. Je również możesz w pełni dostosować do swoich potrzeb. Przydatnym rozwiązaniem jest widoczny w górnej części ekranu „Bug Reporting Form”. Z poziomu tej zakładki stworzysz formularz w języku polskim, za pośrednictwem którego pracownicy będą mogli łatwo raportować błędy. Jest on obsługiwany przez WorkForms i nie wymaga umiejętności kodowania, znacznie przyśpieszając pracę.
Ile kosztuje Monday.com?
Monday.com jest udostępniany zarówno w wersji darmowej, jak i płatnej. Każde z trzech oferowanych narzędzi ma własny cennik i pięć pakietów do wyboru. Znalazły się wśród nich również warianty bezpłatne. Możesz zatem korzystać zarówno tylko z jednego rozwiązania, jak i z dwóch lub całego kompletu.
Każde z rozwiązań wymaga odrębnego opłacenia wybranego planu. W każdej wersji stawki są odgórnie uzależnione od wybranej liczby stanowisk – od 3 do nawet ponad 200. Poniżej opisałem wszystkie opcje, bazując na przykładzie 3-osobowego teamu. Skorzystałem też z zakupu planu rocznego, co przynosi 18% oszczędności.
Work Management
Narzędzie Work Management dostępne jest w ramach pakietów:
-
Bezpłatnie – jest darmowy do 2 stanowisk, a uruchomienie go nie wymaga karty kredytowej. Sprawdzi się w przypadku freelancerów oraz duetów i umożliwia śledzenie swoich zadań. W jego ramach otrzymasz:
- 3 tablice,
- dokumenty bez ograniczeń,
- gotowe szablony (ponad 200),
- 8 typów kolumn,
- aplikacje mobilne na system iOS oraz Android;
-
Basic – jego ceny zaczynają się od 9 euro za stanowisko za miesiąc. Dobry dla zespołów o niewielkich wymaganiach, chcących sprawniej pracować nad projektami. Zapewnia wszystko z pakietu bezpłatnego, a ponadto:
- nieograniczoną liczbę darmowych odwiedzających,
- nieograniczone elementy dotyczące zadań, projektów itd.,
- 5 GB miejsca na pliki firmowe,
- priorytetową obsługę klienta,
- tworzenie pulpitu na podstawie jednej tablicy;
-
Standard – kosztuje 12 euro za stanowisko miesięcznie. Pozwala na pracę zespołową w obrębie kilku działów, usprawniając wykonywanie codziennych zadań. Oprócz rozwiązań z pakietu Basic zapewnia:
- widok osi czasu i Gantta,
- kalendarz,
- dostęp dla gości,
- automatyzacje (250 akcji),
- pulpit łączący 5 tablic;
-
Pro – kosztuje 19 euro za stanowisko miesięcznie. Dobry dla większych zespołów pracujących nad dużymi projektami. Zapewnia to, co pakiet Standard, a dodatkowo:
- prywatne tablice,
- wykresy,
- monitoring czasu,
- kolumnę formuły,
- automatyzacje (25 tys. działań),
- integracje (25 tys. działań),
- pulpit łączący 10 tablic;
-
Enterprise – wyceniany indywidualnie po kontakcie z konsultantem. Oferuje wszystko to, co pakiet Pro, a dodatkowo:
- automatyzacje i integracje w skali korporacyjnej,
- uprawnienia wielopoziomowe,
- bezpieczeństwo i zarządzanie klasy korporacyjnej,
- zaawansowane raportowanie i analitykę,
- dostosowane wdrażanie,
- wsparcie dla przedsiębiorstw,
- pulpit łączący 50 tablic.
CRM Monday
CRM Monday jest dostępny w ramach pakietów:
-
Bezpłatnie – darmowy dla dwóch stanowisk. Umożliwia gromadzenie informacji o klientach w jednym miejscu i ich bezpieczne przechowywanie. W jego ramach zyskujesz dostęp do:
- dwóch członków zespołu,
- 1000 kontaktów,
- formularzy online do pozyskiwania klientów;
-
Basic – kosztuje 12 euro za stanowisko miesięcznie. Pozwala przechowywać i kontrolować informacje dotyczące klientów, transakcji i kontaktów. Zwiera wszystko z pakietu bezpłatnego, a ponadto:
- nieograniczone konfigurowalne procesy,
- nieograniczone kontakty,
- nieograniczoną liczbę tablic,
- szablony do zarządzania klientami, kontaktami i transakcjami,
- aplikacje na iOS i Androida,
- nieograniczoną liczbę bezpłatnych odwiedzających,
- pulpit dla jednej tablicy;
-
Standard – kosztuje 17 euro za stanowisko miesięcznie. Pozwala na automatyzację procesów sprzedażowych i usprawnienie komunikacji. Oprócz oferty Basic oferuje również:
- zaawansowane zarządzanie klientami, kontaktami i transakcjami,
- dwukierunkową integrację poczty z Gmailem i Outlookiem,
- generator wiadomości e-mail AI,
- zarządzanie aktywnościami,
- oferty i faktury (zob. programy do faktur),
- łączenie zduplikowanych danych,
- niestandardowe integracje CRM (250 działań),
- niestandardowe automatyzacje CRM (250 działań),
- pulpit łączący 5 tablic;
-
Pro – kosztuje 28 euro za stanowisko miesięcznie. Zapewnia informacje o całym cyklu sprzedażowym, a także przydatne prognozy. Oprócz rozwiązań z oferty Standard zapewnia również:
- prognozowanie sprzedaży,
- szablony e-mail z niestandardowymi parametrami,
- monitorowanie i automatyzacja e-maili,
- masowe wiadomości e-mail,
- edytor HTML dla masowych maili,
- śledzenie masowych maili,
- synchronizację kalendarza Google,
- analitykę sprzedaży,
- dostosowywanie podpisów do maili,
- niestandardowe automatyzacje CRM (25 tys. działań),
- niestandardowe integracje CRM (25 tys. działań),
- pulpit łączący 10 tablic;
-
Enterprise – wyceniany indywidualnie. Pozwala na kompleksowe zarządzanie działaniami przed- i posprzedażowymi. Zawiera wszystko, co pakiet Pro, a ponadto:
- ocenę potencjalnych klientów,
- pola obowiązkowe,
- cele zespołu,
- zaawansowaną analitykę,
- zarządzanie kontem,
- dokumenty na potrzeby sprzedaży,
- automatyzacje i integracje w skali korporacyjnej,
- uprawnienia wielopoziomowe,
- pulpity do 50 tablic.
Dev
Oprogramowanie Monday.com w wersji Dev jest dostępne w pakietach:
-
Bezpłatnie – darmowy dla dwóch stanowisk. Pozwala na łatwe zarządzanie produktami. W jego ramach zyskujesz:
- dostęp dla 2 członków zespołu,
- do 1000 zaległych elementów,
- proste zarządzanie zadaniami dotyczącymi produktu;
-
Basic – kosztuje 9 euro za stanowisko miesięcznie. Umożliwia planowanie i śledzenie pracy zespołu w Scrum. Oprócz opcji z pakietu bezpłatnego oferuje też:
- nieograniczoną liczbę bezpłatnych odwiedzających,
- nieograniczone elementy,
- dedykowane szablony rozwojowe,
- wiki i dokumenty,
- pulpit dla 1 tablicy,
- aplikacje na iOS i Androida;
-
Standard – kosztuje 12 euro za stanowisko miesięcznie. Pozwala na realizację przepływu pracy nad projektami i zaawansowanie możliwości. Oprócz zawartości pakietu Basic oferuje:
- widok osi czasu i Gantta,
- dostęp dla gości,
- zarządzanie sprintami,
- planowanie pojedynczej roadmapy,
- integrację z GitHubem,
- automatyzacje i integracje (po 250 akcji miesięcznie),
- pulpit łączący 5 tablic;
-
Pro – kosztuje 20 euro za stanowisko miesięcznie. Pozwala na współpracę i raportowanie podczas wykonywania zadań związanych z produktami. Oprócz tego, co znajduje się w pakiecie Standard, zawiera:
- tablice prywatne,
- monitorowanie czasu,
- raportowanie w stylu agile,
- roadmapę międzyzespołową,
- zarządzanie opiniami i wnioskami klientów,
- automatyzacje i integracje (po 25 tys. akcji),
- pulpit łączący 10 tablic;
-
Enterprise – wyceniany indywidualnie. Stworzony z myślą o najbardziej wymagających zespołach. Oprócz oferty pakietu Pro zapewnia:
- automatyzacje i integracje w skali korporacyjnej,
- bezpieczeństwo i zarządzanie klasy korporacyjnej,
- zaawansowane raportowanie i analitykę,
- wdrażanie dostosowane do Twoich potrzeb,
- wsparcie przedsiębiorstw,
- pulpit łączący 50 tablic.
Monday.com vs alternatywne rozwiązania
Monday to nie jedyne oprogramowanie CRM, umożliwiające wygodne zarządzanie zadaniami w firmie. W internecie nie brak propozycji oferujących intuicyjny interfejs, wiele funkcjonalności i przystępne ceny. Wśród najpopularniejszych rozwiązań często wymieniane są m.in.:
- HubSpot,
- Pipedrive,
- Creatio,
- Livespace,
- ActiveCampaign,
- Freshworks,
- Bitrix24,
- Salesforce.
Zachęcam ponadto do sprawdzenia mojego rankingu najlepszych programów CRM. Znajdziesz w nim wiarygodne platformy o bardzo dobrym stosunku ceny do jakości. Wśród nich na pewno kryje się ta, która będzie idealnie dopasowana do potrzeb Twojej firmy.
Zawsze polecam osobiście przetestować każde oprogramowanie przed jego zakupem. Wszystkie rzetelne serwisy udostępniają wersje demonstracyjne lub bezpłatne okresy próbne. Warto z nich skorzystać i przekonać się, jak wygląda w nim nadzorowanie zadań, śledzenie projektów czy marketing. Na tej podstawie szybciej ocenisz, co przypadnie do gustu Tobie i pozostałym członkom zespołu.
Zalety i wady Monday.com
Zalety Monday.com
- narzędzie CRM,
- narzędzie Work Management,
- narzędzie Dev,
- rzetelna i wiarygodna firma,
- ogólnodostępna wersja darmowa,
- kilka wariantów płatnych do wyboru,
- duże możliwości pracy już w najtańszym pakiecie Basic i jego atrakcyjna cena,
- wygodne nadzorowanie zadań,
- trzy wersje interfejsów, dostosowane do potrzeb użytkownika,
- w znacznej mierze polska wersja językowa interfejsu i strony głównej (z nielicznymi wyjątkami),
- aplikacja mobilna systemu,
- zniżka przy zakupie pakietu na rok,
- darmowa wersja testowa bez karty kredytowej,
- rozwiązania bazujące na sztucznej inteligencji,
- rozbudowana baza wiedzy (teksty, wideo, akademia),
- zaangażowana społeczność,
- liczne integracje,
- gotowe szablony,
- wiele metod kontaktu (Live Chat, e-mail, kontakt telefoniczny).
Wady Monday.com
- konieczność wykupu każdego narzędzia oddzielnie, bez atrakcyjniejszych cenowo pakietów „zbiorowych”,
- wersja bezpłatna tylko dla 2 użytkowników,
- wersja bezpłatna raczej do użytku prywatnego i samodzielnych specjalistów z uwagi na liczne ograniczenia,
- niezbyt nowoczesny wygląd interfejsu,
- brak wbudowanych zaawansowanych narzędzi analitycznych i marketingowych,
- brak bazy wiedzy i supportu w języku polskim.
Narzędzia do zarządzania projektami i nie tylko. Czy warto sięgnąć po Monday.com?
Monday.com to połączenie systemu CRM, rozwiązania umożliwiającego nadzór i delegowanie projektów oraz platformy dla programistów. Jest oprogramowaniem o ogromnych możliwościach, dostępnym w naprawdę przystępnych cenach. Dzięki rozliczeniu za każde narzędzie oddzielnie możesz łatwiej dostosować jego formę do potrzeb własnej firmy. Jednocześnie usprawni ono realizowane w niej zadania, ułatwi komunikację i zoptymalizuje obsługę klientów oraz sprzedaż. W dodatku jest dostępne w większości po polsku, a sama obsługa interfejsu nie należy do wymagających.
Z drugiej strony przydałyby się w cenniku Monday.com rozwiązania „promocyjne” dla osób decydujących się na zakup trzech narzędzi. Mile widziane by było ponadto nieco więcej możliwości w pakiecie bezpłatnym. Dla części polskich użytkowników problemem może być też anglojęzyczny support oraz baza wiedzy. Na plus nie działa brak zaawansowanych narzędzi analitycznych czy marketingowych. Zmuszają użytkowników do sięgania po integracje, które nie muszą odpowiadać każdemu.
Monday.com nie jest typowym systemem CRM, ale ma naprawdę ogromne możliwości. Moim zdaniem jest to platforma, której warto się przyjrzeć i ją przetestować. Jest na tyle elastyczna, że powinna sprawdzić się w zespołach o różnej wielkości, reprezentujących rozmaite branże. Zawsze jednak najpierw polecam sprawdzić wszystkie alternatywne opcje dostępne na rynku. Porównaj ich możliwości, sprawdź układ interfejsów i cennik, a dopiero potem podejmij ostateczną decyzję.