🍪 Można ciasteczko?

Ta strona chce wykorzystywać pliki cookie do analizowania ruchu oraz mierzenia skuteczności i personalizacji reklam zgodnie z polityką prywatności. Zgadzasz się?

RECENZJE

22 min. czytania

Recenzja inFakt (2024): Test i opinie

Mateusz Mazurek

Mateusz Mazurek

Przedsiębiorca internetowy.
Wydawca i autor blogów. Od ponad 16 lat wymagający klient dziesiątek różnych firm hostingowych.

Test i szczera recenzja inFakt (2024). Opinie o programie do faktur, księgowości online i biurze rachunkowym. Funkcje, Wady i Zalety. Sprawdź!

Spis treści

inFakt – Masz firmę? Pora na księgowość

infakt.pl

inFakt

Czy warto skorzystać z aplikacji inFakt, jakie są jej funkcje i w jakich firmach sprawdzi się do prowadzenia księgowości online? Poznaj jej możliwości i zdecyduj, czy jest to opcja dla Ciebie.

Aplikacja inFakt oferuje bardzo rozbudowaną ofertę, wychodzącą daleko poza opcję samego wystawiania faktur. To kompleksowe rozwiązanie księgowe, które możesz wykorzystać również w swojej firmie. Czy jednak rzeczywiście jest to najlepsza propozycja na rynku? Konkurencja jest dość duża, a w polskim internecie znajdziesz wiele serwisów oferujących podobny zakres usług. To sprawia, że podjęcie decyzji staje się znacznie trudniejsze.

Dzięki tej recenzji poznasz ten program od podszewki. Odkryjesz wszystkie jego funkcje, możliwości i dostępne dla potencjalnych użytkowników pakiety. Nie pominąłem również usług dodatkowych, omówiłem cennik i sprawdziłem, jak wygląda interfejs. Opisałem proces wystawiania faktur, przedstawiłem alternatywne rozwiązania oraz najważniejsze zalety i wady serwisu. Wszystko to powinno pomóc Ci zorientować się, czy oprogramowanie inFakt spełni Twoje oczekiwania.

Co to jest inFakt?

inFakt to serwis dla przedsiębiorców poszukujących wygodnych rozwiązań księgowych. Jest jedną z najpopularniejszych firm z tej branży w Polsce. Jego twórcy celują w klientów o zróżnicowanych profilach. Ma bardzo rozbudowaną ofertę, dzięki czemu przekonuje do siebie zarówno osoby prowadzące mikro, jak i małe, średnie, a nawet duże przedsiębiorstwa. W obrębie jego możliwości są:

  • programy księgowe do wystawiania faktur,
  • samodzielna księgowość online,
  • biuro rachunkowe online,
  • proces zakładania firmy (wsparcie przedsiębiorcy),
  • doradztwo podatkowe.

Z usług inFaktu skorzystać mogą zarówno osoby działające w ramach jednoosobowej działalności gospodarczej, jak i spółki z o.o. Wszystkie te firmy mogą liczyć na indywidualne podejście i propozycje dostosowane do ich specyfiki działania oraz rozliczania. Dodatkowo specjaliści z tego serwisu będą reprezentować Cię przed urzędem skarbowym na wypadek kontroli.

Podobnie jak inne programy księgowe (a przynajmniej większość z nich), firmę inFakt cechuje uniwersalność. Serwis jest dostępny dla użytkowników zarówno w wersji przeglądarkowej, jak i w formie aplikacji mobilnej. Pierwsza z wymienionych opcji świetnie sprawdza się na urządzeniach stacjonarnych, takich jak komputery czy laptopy. Jest responsywna i możesz uruchomić ją również w przeglądarce na smartfonie. O wiele lepiej na urządzeniach dotykowych sprawdza się natomiast dedykowane oprogramowanie. Dzięki niemu masz dostęp do panelu inFakt z każdego miejsca, o dowolnej porze.

Do czego służy inFakt?

Możliwości serwisu inFakt zależą od tego, na jaki płatny pakiet się zdecydujesz. Są dostępne w różnych cenach, a skierowano je do przedsiębiorców o odmiennych profilach działalności. Dostęp do konta użytkownika może Ci zapewnić natomiast takie możliwości, jak m.in.:

  • szybkie generowanie faktur,
  • dodawanie faktur kosztowych i ich opłacanie,
  • płatności podatków,
  • samodzielne prowadzenie księgowości,
  • korzystanie z pomocy księgowych,
  • opłacanie składek ZUS,
  • pomoc z zakładaniem firmy,
  • wsparcie biura rachunkowego,
  • pełną księgowość internetową,
  • zintegrowane konto bankowe,
  • statystyki i raporty finansowe,
  • wysyłka deklaracji do urzędów,
  • windykację,
  • powiadomienia i przypomnienia o płatnościach,
  • i wiele innych.

Poszczególne plany różnią się od siebie pod wieloma względami. Wybór może okazać się wyzwaniem szczególnie dla początkujących przedsiębiorców. W takim przypadku pomocą służy księgowy inFakt. Możesz online zamówić rozmowę z doświadczonym ekspertem. Pomoże Ci założyć firmę, ale też odpowie na wszystkie Twoje pytania i rozwieje wątpliwości dotyczące rozliczeń.

Wystawianie faktur to nie wszystko. Funkcje serwisu inFakt

Czas przyjrzeć się uważniej temu, co inFakt sp. z.o.o. oferuje swoim klientom. Poniżej omówiłem wszystkie dostępne funkcje, opisane na głównej stronie firmy. Podzieliłem je na kilka kategorii, zgodnych z tymi stworzonymi przez autorów oprogramowania. Dzięki temu rozwiązania dla osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą są oddzielone od tych dla spółek z o.o. To ułatwi Ci zorientowanie się, w czym ten serwis może pomóc Twojemu biznesowi.

Jednoosobowa działalność gospodarcza

Oferta inFaktu została przygotowana m.in. z myślą o osobach prowadzących lub chcących otworzyć jednoosobową działalność gospodarczą. Tego typu firm w Polsce jest bardzo wiele i działają w najróżniejszych sektorach gospodarki. Co więcej, mimo nazwy, są to nie tylko freelancerzy i niewielkie, jednoosobowe zakłady rzemieślnicze. Twórcy serwisu odpowiadają na potrzeby wszystkich tych właścicieli biznesów, zapewniając im dostęp do ogromu przydatnych funkcji w ramach trzech opcji księgowych.

Zakładanie firmy

Bezpłatne zakłądanie firmy w inFakt

Na skorzystanie z oferty inFaktu możesz zdecydować się jeszcze przed rozpoczęciem biznesu. Umożliwia to usługa zapewniająca wsparcie w otwieraniu nowej działalności. Jest to rozwiązanie darmowe, ale ma pewne warunki. Wymaga dalszego prowadzenia księgowości w tym serwisie.

Cały proces zakładania nowej jednoosobowej działalności gospodarczej z inFakt opiera się na czterech głównych krokach:

  1. zamawiasz darmową rozmowę z księgową – zrobisz to online, z poziomu głównej strony internetowej inFakt. Wystarczy tylko, że podasz podstawowe dane i wybierzesz dogodny dla Ciebie termin. Kontakt odbędzie się zdalnie za pomocą wideorozmowy lub rozmowy telefonicznej;
  2. potwierdzasz dane – otrzymasz komplet dokumentów niezbędnych do założenia nowej firmy. Musisz się z nimi zapoznać i potwierdzić zawarte w nich dane;
  3. zakładasz firmę ze wsparciem księgowego – doświadczony ekspert przeprowadza Cię krok po kroku przez cały proces. Jest w Tobą w stałym kontakcie i odpowiada na wszystkie pytania;
  4. prowadzisz firmę z inFakt – księgowy, który rejestrował Twoją firmę, nadal wspiera Cię w rozliczaniu działalności. Zyskujesz dostęp do aplikacji inFakt w serwisie internetowym oraz mobilnie.

Aplikacja + księgowy inFakt (biuro rachunkowe inFakt)

inFakt Biuro Rachunkowe OnLine

inFakt głośno promuje swoje rozwiązanie widoczne w ofercie jako Aplikacja + księgowy inFakt. W praktyce jest to po prostu internetowe biuro rachunkowe, w którym klientowi przypisywany jest indywidualny księgowy. Eksperta możesz wybrać samodzielnie z bazy księgowych, z którymi współpracuje serwis. W tym wariancie Twoim głównym zadaniem jest wystawianie faktur i dokumentów kosztowych oraz opłacanie podatków. Profesjonalnym rozliczaniem czy wysyłaniem deklaracji zajmuje się natomiast specjalista.

Wiąże się to z nieco ograniczoną odpowiedzialnością po Twojej stronie. W praktyce bowiem, np. w przypadku kontroli skarbowej, to księgowy reprezentuje firmę. On ponadto odpowiada za poprawność rozliczeń i ich zgodność z prawem oraz obowiązującymi przepisami. Atutem tego rozwiązania jest to, że masz nieograniczony kontakt z ekspertem za pomocą wcześniej ustalonych kanałów.

Nie jest to opcja najtańsza, ale zdecydowanie najwygodniejsza. Z poziomu aplikacji dodajesz i wystawiasz wszystkie dokumenty, a także realizujesz płatności. Widzisz statystyki i dochody swojej firmy. Możliwe jest w ten sposób natychmiastowe wprowadzanie zmian w strategii, jak i kontrolowanie rozliczeń z każdego miejsca, w którym się znajdziesz.

Aplikacja w planie Premium i Podstawowym

Aplikacja inFakt

Alternatywą dla biura rachunkowego jest skorzystanie z samej aplikacji do fakturowania, bez przypisanego księgowego. To wersja tańsza, ale wymagająca od Ciebie większej wiedzy i kontroli nad rozliczeniami. W przypadku jednoosobowych działalności gospodarczych jest dostępna w dwóch pakietach:

  • Podstawowym – ogranicza się tylko do wystawiania faktur zgodnie z KSeF;
  • Premium – domyślnie rozszerzona o plany Połączenie z bankowością oraz Wsparcie i automatyzacja. Pozwala na prowadzenie pełnej księgowości we własnym zakresie.

To rozwiązanie bazuje na obsłudze systemu inFakt i samodzielnym korzystaniu z jego możliwości. Z jego pomocą wystawisz wszystkie faktury, przeliczysz koszty i wykonasz comiesięczne rozliczenia, wraz z uregulowaniem opłat. Utrzymasz porządek w fakturach i ustawisz powiadomienia przypominające o wszelkich zobowiązaniach. W razie potrzeby do Twojej dyspozycji pozostaje wsparcie specjalistów ds. księgowości.

Spółka z o.o.

inFakt oferuje swoje usługi także przedsiębiorcom prowadzącym lub chcącym otworzyć spółkę z o.o. Ten sposób prowadzenia działalności zwykle jest kojarzony z większymi firmami, ale nie stanowi to reguły. W ostatnim czasie coraz więcej przedsiębiorców przechodzi na tego typu formę. W odpowiedzi na to serwis przygotował kompleksowe rozwiązanie pozwalające na jej efektywne rozliczanie.

Zakładanie spółek z o.o.

Załóż spółkę bez wychodzenia z domu z inFakt

Założenie spółki z o.o. jest nieco bardziej skomplikowane niż otwarcie JDG. I w tym przypadku jednak inFakt służy wsparciem, oferując przeprowadzenie Cię przez cały proces. Jest to jednak usługa płatna, a więcej o jej kosztach przeczytasz w części tej recenzji poświęconej cennikowi serwisu.

Założenie spółki z inFakt ponownie opiera się na czterech krokach:

  1. wypełniasz formularz zamówienia rozmowy z księgowym – przebiega to identycznie jak w przypadku otwierania JDG;
  2. wybierasz księgowego – otrzymujesz dostęp do specjalistów polecanych przez inFakt. Porównujesz ich oferty i wybierasz tego, który będzie stanowił dla Ciebie wsparcie. Opłacasz usługę;
  3. zakładasz spółkę – po konsultacji księgowy przeprowadza Cię przez cały proces zakładania spółki. Tłumaczy najważniejsze aspekty, dba o wymagane dokumenty i rejestruje nową firmę. Na koniec otrzymujesz numer NIP;
  4. Twoja firma zostaje zarejestrowana, a Ty możesz przystąpić do pracy. Zyskujesz dostęp do księgowości inFakt, a księgowy, który pomagał Ci założyć spółkę, sprawuje nad nią dalszą opiekę.

Biuro rachunkowe (aplikacja + osobisty księgowy)

Pełna księgowość online dla spółek w inFakt

Biuro rachunkowe dla spółek w inFakt ma niemalże identyczny zakres funkcji jak biuro rachunkowe dla JDG z pakietem Połączenie z bankowością. W tym przypadku natomiast rozliczenia są zgodne z wymaganiami prawnymi dla spółek z o.o. W podstawowym wariancie zyskujesz do 10 dokumentów księgowych miesięcznie i szereg wygodnych rozwiązań, takich jak m.in.:

  • wystawianie faktur,
  • możliwość zajrzenia w poprzednie przelewy,
  • załączanie kosztów dla księgowego,
  • wysyłkę deklaracji i JPK przez księgowego,
  • statystyki finansowe,
  • automatyczne odczytywanie danych z faktur,
  • integracje i API,
  • i wiele innych.

Aplikacja do samodzielnej księgowości w planie Podstawowym i Premium

Wygodna aplikacja dla przedsiębiorców od inFakt

Alternatywą dla biura rachunkowego jest samodzielna księgowość dostępna w Planie podstawowym oraz Premium. Działa na bardzo podobnej zasadzie do tej opisanej już przy okazji JDG. Ponownie możesz skorzystać z samego fakturowania (limit dokumentów w miesiącu wpływa na cenę) w wersji Podstawowej. Jeśli chcesz, dodasz również pakiet Bankowość i automatyzacja, przechodząc na pakiet Premium. W tym wariancie nie masz przypisanego księgowego, a prowadzeniem rozliczeń zajmujesz się samodzielnie. Do Twojej dyspozycji pozostaje aplikacja zarówno w formie przeglądarkowej, jak i mobilnej.

Doradztwo podatkowe

Doradztwo podatkowe inFakt

Zarówno osoby prowadzące swoje firmy, jak i te rozważające otwarcie własnej działalności, miewają rozterki dotyczące metod opodatkowania. Jest ich w Polsce kilka i zdecydowanie się od siebie różnią, wpływając bezpośrednio zarówno na prawa, jak i obowiązki oraz wypłatę przedsiębiorcy. inFakt przygotował usługę rozwiązującą ten problem – doradztwo podatkowe.

Jeśli chcesz, możesz skontaktować się w dowolnym momencie ze współpracującymi z serwisem inFakt doradcami podatkowymi. Taka usługa jest jednorazowo płatna (349 zł netto), a rozmowa trwa 30 minut. W ostatecznym rozrachunku może Ci się jednak to opłacić, bo zaoszczędzisz na podatkach i wybierzesz najlepszą formę rozliczenia dla swojej firmy.

Skorzystanie z usługi opiera się na czterech krokach:

  1. zamówienie rozmowy poprzez formularz kontaktowy,
  2. otrzymanie oferty konsultacji w kwestii jednego zagadnienia i jej akceptacja lub odrzucenie,
  3. rozmowa z doradcą podatkowym w konkretnym terminie (30 minut),
  4. podsumowanie konsultacji i przekazanie Ci sugestii optymalizacji podatkowych, które mogą być dla Ciebie najkorzystniejsze.

Aplikacja mobilna inFakt

Prawdziwie mobilna księgowość - inFakt.pl

inFakt zapewnia wszystkim swoim klientom dostęp do darmowej aplikacji mobilnej. Jest ona dostępna zarówno na urządzeniach z systemem Android, jak i iOS. O jej wysokiej jakości i funkcjonalności świadczy fakt, że została zwycięzcą konkursu Mobile Trends Awards. Warto z niej skorzystać, bo dzięki niej zyskasz dostęp do rozliczeń w dowolnej chwili. Możesz błyskawicznie wystawiać faktury i wysyłać je do kontrahentów za pomocą wiadomości e-mail. Korzystając z aparatu, dodasz ponadto dokumenty kosztowe i skorzystasz z szeregu innych funkcji, niezbędnych do prowadzenia księgowości.

Dodatkowym atutem aplikacji inFakt jest jej bezpieczeństwo. Nad jej ochroną czuwa grono specjalistów. Dodatkowo logowanie odbywać się może za pomocą danych biometrycznych, możliwych do ustawienia z poziomu smartfona. Wszystkie ważne operacje są z kolei zabezpieczane kodami SMS. Atutem tego rozwiązania jest również możliwość personalizowanego ustawienia powiadomień. Dzięki temu możesz na telefonie widzieć np. opłacane przez klientów faktury czy przypomnienia o zapłaceniu podatków.

Integracje

Integracje inFakt

inFakt umożliwia integrację swojego systemu z zewnętrznymi rozwiązaniami. Niestety jednak nie odbywa się to za pomocą wbudowanego w kokpicie narzędzia. Wymaga to obsługi API. Mimo to jednak bez wątpienia wielu przedsiębiorcom przyda się takie rozwiązanie. Dzięki niemu efektywność działania programu księgowego może być jeszcze wyższa.

Lista aplikacji, które zintegrujesz ze swoim kontem, nie jest zbyt długa. Zawiera natomiast zróżnicowane rozwiązania z zakresu obsługi zamówień, produktów online, e-commerce czy przepływu informacji wewnątrz firmy. Wśród szczególnie przydatnych rozwiązań wymienić warto m.in.:

Korzystanie z zewnętrznych programów może być objęte dodatkowymi opłatami, zgodnymi z ich cennikami. Przed przeprowadzeniem integracji warto zwrócić na ten aspekt szczególną uwagę, by nie nadwyrężyć budżetu.

Support i baza wiedzy inFakt

Pomoc inFakt

inFakt jest polskim serwisem, dzięki czemu oferuje polskojęzyczny support. Osoby niezalogowane na swoje konta mogą skontaktować się ze specjalistami za pomocą:

  • formularza kontaktowego (dostępny w zakładce „Kontakt” na stronie firmy),
  • infolinii – 22 307 19 18,
  • adresu e-mail – info@infakt.pl,
  • dla pytań API – api@infakt.pl,
  • z księgowymi online – czat na żywo za pośrednictwem Web Widget Live Chat.

Kontakt możliwy jest od poniedziałku do soboty w godzinach 7:00-22:00. Po przejściu do swojego konta możesz skorzystać ponadto ze Wsparcia inFakt. Jest ono dostępne po kliknięciu w dymek czatu, znajdujący się w lewym dolnym rogu ekranu. Dodatkowym „centrum pomocy” jest forum użytkowników. Znajdziesz je, naciskając przycisk „Pomoc” w górnym menu i „Forum użytkowników” na nowej stronie.

Na pochwałę zasługuje ponadto polskojęzyczna baza wiedzy inFakt. Składa się z kilku różnorodnych segmentów, zawierających informacje przydatne nie tylko dla przedsiębiorców:

  • blog – zawiera zarówno artykuły bezpośrednio związane z działaniem serwisu inFakt, jak i poruszające inne zagadnienia z obszaru biznesu. Są związane z takimi tematykami, jak:
    • podatki,
    • koszty,
    • jednoosobowa działalność,
    • spółki,
    • formularze;
  • kalkulatory – bardzo przydatny segment zapewniający dostęp do narzędzi ułatwiających rozmaite wyliczenia, m.in.:
    • auta w leasing,
    • B2B,
    • diety służbowej,
    • stawek ryczałtu,
    • JDG czy spółka,
    • i wiele innych;
  • porady wideo – dostępne na platformie YouTube;
  • jak korzystać z inFakt? – zbiór porad dotyczących działalności serwisu, jego funkcji i obsługi;
  • kompendium dla spółek – inFakt stworzył oddzielny poradnik dla osób prowadzących lub chcących założyć spółkę z o.o. Wyjaśniono w niej wszelkie zasady działania takich firm;
  • ebooki – połączone z blogiem, zawierają bardzo rozbudowane artykuły poruszające rozmaite zagadnienia z obszaru biznesu i prowadzenia działalności.

Jak inFakt działa w praktyce?

Przekonajmy się, jak inFakt działa w praktyce. Doskonale nadaje się do tego możliwość skorzystania z darmowego konta testowego, dostępnego dla nowych klientów przez 30 dni. Zapewnia ono dostęp do wszystkich funkcjonalności Aplikacji inFakt Premium. Po jego zakończeniu konieczne jest wykupienie jednego z płatnych pakietów lub zrezygnowanie z usług tego serwisu. Nie ma możliwości bezpłatnego testowania możliwości biura rachunkowego, w przypadku którego Twoim kontem zajmuje się dedykowany księgowy.

Aby założyć testowe konto, uruchom oficjalną stronę internetową inFaktu. Następnie przejdź do zakładki „Cennik” lub przescrolluj witrynę w dół, aż do rozdziału „Wybierz rozwiązanie dla Twojej firmy„. W obu tych miejscach możesz wybrać Aplikację w planie Premium lub Podstawowym.

Dodatkowo dobrać do nich możesz opcje Połączenie z bankowością oraz Wsparcie i automatyzacja. Następnie naciśnij przycisk „Przetestuj przez 30 dni”. Po podaniu niezbędnych danych do Twojej dyspozycji zostanie oddana aplikacja mobilna inFakt oraz serwis internetowy.

Interfejs inFakt – przegląd

inFakt oferuje wyjątkowo estetyczny i nowoczesny interfejs do zarządzania księgowością w firmie. Jego wygląd w formie przeglądarkowej, jak i aplikacji mobilnej, jest spójny, a korzystanie z obu należy do przyjemnych. Intuicyjna obsługa i możliwość dostosowana opcji do indywidualnych potrzeb powinny sprawić, że problemu z nim nie będą mieć nawet niedoświadczeni przedsiębiorcy. Po zalogowaniu otrzymasz natychmiastowe wprowadzenie w postaci samouczka opierającego się na 10 krokach. Wskazują one położenie najważniejszych funkcji i poszczególne elementy kokpitu.

Serwis składa się z trzech głównych obszarów:

  • menu górnego po lewej stronie – najlepiej widoczne, zawierają oddzielne podstrony dla różnych segmentów roboczych. Pozwalają użytkownikowi na szybkie dostanie się do najważniejszych narzędzi w systemie:
    • start – prezentuje podsumowanie finansowe firmy oraz informacje najistotniejsze z punktu widzenia przedsiębiorcy. Znajdują się tam takie pola, jak:
      • księgowy – w przypadku konta testowego są to profile różnych specjalistów, których możesz zatrudnić, wraz z opinią o nich oraz ceną. Przy regularnym koncie są w tym miejscu dane kontaktowe osoby, z którą współpracujesz;
      • stan konta – przechodząc na stronę banku możesz przeprowadzić integrację konta z inFaktem. W tym miejscu prezentowane będzie saldo Twojego konta firmowego. Jest ono regularnie aktualizowane, a co kilka miesięcy konieczne jest jego odnowienie ze względów bezpieczeństwa;
      • podatki i ZUS – zwięzłe podsumowanie prezentujące wysokość podatku dochodowego, ZUS-u za ostatni miesiąc i jego składowych, PIT oraz VAT;
      • ostatnie dokumenty – spis wszystkich dokumentów, które w ostatnim czasie zostały wygenerowane na Twoim koncie;
    • przychody – z tego miejsca możliwe jest wystawianie faktur, ale też ich przeglądanie i filtrowanie. Do wyboru masz szereg parametrów, zgodnie z którymi możesz segregować dokumenty. Dodatkowo widoczny jest w tym miejscu szereg przydatnych narzędzi do zarządzania:
      • statystykami,
      • produktami,
      • klientami,
      • przesłanymi plikami;
    • koszty – ogólnie rzecz biorąc, w tym miejscu zajmiesz się wszystkimi kwestiami związanymi z wydatkami w ramach swojej działalności. Możliwe jest tu dodawanie i opłacanie faktur kosztowych, a także kontrolowanie:
      • statystyk,
      • opisów kosztów,
      • sprzedawców,
      • pojazdów,
      • wyposażenia,
      • środków trwałych,
      • finansowania;
    • księgowość – zawiera szereg narzędzi do samodzielnej księgowości oraz pozwala nadzorować biuro rachunkowe. Zapewnia dostęp zarówno do danych finansowych, jak i zestawień, podsumowań, podatków oraz wielu innych rozwiązań z zakresu księgowości.
    • załóż firmę – zakładka dostępna wyłącznie w wersji testowej. Ułatwia zakładanie firmy przy wsparciu specjalisty z inFaktu;
  • menu górnego po prawej stronie – widoczne nieco mniej od swojego odpowiednika po przeciwnej stronie ekranu. Zawiera kilka przydatnych skrótów, które ułatwią Ci obsługę programu i kontrolowanie kondycji firmy. W tym miejscu znalazły się takie rozwiązania, jak:
    • wyszukiwarka – bardzo rozbudowana i składająca się z wielu filtrów. Pozwala zarówno na znalezienie konkretnego dokumentu, jak i pism o określonych parametrach. Umożliwia przeprowadzanie filtracji na podstawie dat, wartości, typów dokumentów, statusów płatności i innych zmiennych;
    • pliki – prowadzi bezpośrednio do zakładki, w której gromadzone są wszelkie dokumenty kosztowe, dodawane przez Ciebie do konta. Mogą to być zarówno faktury kosztowe, jak również pliki JPK, KSeF czy dokumenty robocze;
    • statystyki – w zwięzły sposób prezentuje sytuację finansową przedsiębiorstwa. Raporty zawierają zestawienia dotyczące przychodów, dochodów, kosztów i podatków. System automatycznie oblicza zysk oraz inne parametry z ostatnich miesięcy;
    • dokumenty – to miejsce, w którym możesz bezpiecznie przechowywać w chmurze wszelkie istotne dla firmy dokumenty. Jego atutem jest to, że w ten sposób zyskujesz do nich dostęp z dowolnego miejsca i o każdej porze, nawet mobilnie. Wprowadzisz tu m.in. dokumenty:
      • urzędowe,
      • pracownicze,
      • potwierdzenia przelewów,
      • UPO,
      • załączniki przychodowe,
      • startowe,
      • wszelkie pozostałe;
    • ustawienia – wprowadzisz tu wszelkie zmiany z zakresu:
      • Twojego konta,
      • faktur,
      • księgowości online,
      • dodatków (bramka płatności i połączenie z bankiem),
      • ochrony płynności finansowej (usługi windykacyjne),
      • dodatkowych opcji;
    • pomoc,
    • ustawienia konta (głównie plan cenowy i program poleceń);
  • widoku głównego – zajmuje główną część ekranu i prezentuje zawartość zakładki, którą wybierzesz z menu górnego.
Panel inFakt po zalogowaniu

Jak wystawiać faktury w inFakt w praktyce?

Najczęściej zadawane pytania związane z korzystaniem z programów księgowych dotyczą tego, jak wystawiać faktury. Trudno się temu zresztą dziwić – w końcu jest to jedna z głównych czynności księgowych, które muszą wykonywać przedsiębiorcy każdego miesiąca. inFakt oferuje na szczęście bardzo łatwy proces realizacji tego zadania.

Pierwszym krokiem pozwalającym na generowanie faktur jest oczywiście zalogowanie się do swojego konta użytkownika. Następnie w głównym widoku możesz od razu nacisnąć niebieski przycisk „Nowa faktura”. Alternatywnym (i nieco bardziej czasochłonnym) sposobem jest przejście do zakładki „Przychody” w górnym menu. Po otwarciu nowego widoku zobaczysz dokładnie taki sam, niebieski przycisk. Kliknij w niego, by uruchomić odpowiedni formularz.

Nowa faktura - inFakt

Teraz musisz uzupełnić wszystkie standardowe dane na fakturze. Dla Twojej wygody inFakt podzielił je na kilka segmentów:

  • podstawowe dane:
    • numer faktury,
    • data wystawienia i sprzedaży,
    • sposób płatności,
    • termin zapłaty;
  • produkt:
    • nazwa produktu,
    • GTU,
    • ilość, jednostka i cena netto,
    • wartość netto,
    • stawka VAT,
    • kwota VAT,
    • stawka brutto;
  • podsumowanie:
    • suma brutto,
    • zapłacono,
    • pozostało do zapłaty,
    • podstawowe zwolnienia,
    • sprzedawca,
  • uwagi i załączniki.

Po uzupełnieniu wszystkich niezbędnych danych naciśnij niebieski przycisk „Zapisz szkic„. Następnie wybierz opcję „Drukuj fakturę”, aby zapisać ją w formacie PDF na swoim urządzeniu i/lub wysłać ją bezpośrednio do drukarki. Alternatywnie możesz zdecydować się na wysłanie jej w wiadomości e-mail prosto do Twojego klienta. To rozwiązanie szczególnie wygodne w przypadku zarządzania firmą z poziomu urządzenia mobilnego.

Wystawianie faktury w inFakt

Aby przyśpieszyć wystawianie faktur, możesz stworzyć bazę swoich produktów. Wtedy nie będzie konieczne dodawanie ich za każdym razem ręcznie, wraz ze wszystkimi parametrami. Zrobisz to, wybierając w górnym menu opcję „Przychody” i podstronę „Produkty„. Tam zobaczysz cały swój asortyment, a każdy jego element możesz edytować w dowolnym momencie. Aby wprowadzić nową pozycję, naciśnij przycisk „Nowy produkt„. Wtedy w widoku głównym pojawi się nowy arkusz do uzupełnienia następującymi informacjami:

  • nazwa produktu,
  • cena netto,
  • stawka VAT,
  • wartość netto i brutto,
  • ilość,
  • jednostka miary,
  • PKWiU,
  • CN,
  • PKOB,
  • cena jednostkowa zakupu netto i brutto.

Po wprowadzeniu potrzebnych Ci informacji naciśnij „Zapisz produkt” i gotowe.

Dodawanie produktu w inFakt

Ile kosztuje inFakt?

inFakt oferuje kilka pakietów cenowych, skierowanych do przedsiębiorców o zróżnicowanych potrzebach. Warto wiedzieć, że we wszystkich wariantach usługi księgowe oraz samodzielna księgowość są płatne. Całkowicie darmowe jest wyłącznie 30-dniowe testowe konto, o którym wspominałem wcześniej. Wybór odpowiedniej opcji jednak nie należy do najłatwiejszych, bo do wyboru masz:

  • aplikację do samodzielnego wystawiania faktur w planie Podstawowym (dla JDG i spółek z o.o.) – kosztuje 5 zł miesięcznie, zakładając limit 3 dokumentów na miesiąc. Ograniczenie to można zmienić nawet na 5000 dokumentów, w przypadku których cena wyniesie 50 zł. To podstawowe rozwiązanie, które sprawdzi się w przypadku najmniejszych firm i freelancerów współpracujących z niewieloma kontrahentami. Dobre także dla początkujących firm, które dopiero wchodzą na rynek lub mają niewielkie wymagania. W jego ramach zyskujesz:
    • wystawianie faktur,
    • udostępnianie linków do faktur,
    • KSeF.
  • aplikację do samodzielnej księgowości online w planie Premium (dla JDG) – kosztuje 25 zł miesięcznie przy limicie do 3 dokumentów w miesiącu. Po zwiększeniu ograniczenia do maksymalnych 5000 dokumentów cena zmienia się w 160 zł miesięcznie. Oferuje:
    • wystawianie faktur,
    • dodawanie kosztów,
    • samodzielne prowadzenie księgowości,
    • wysyłkę deklaracji i JPK,
    • KSeF. Domyślnie zawiera pakiety:
      • Połączenie z bankowością- kosztuje 15 zł miesięcznie i rozszerza listę dostępnych funkcjonalności o:
        • szybkie płatności na fakturach,
        • saldo bankowe i historię transakcji,
        • statystyki finansowe,
      • Wsparcie i automatyzację – do jego uruchomienia wymagane jest dysponowanie pakietem Połączenie z bankowością. Taki „duet” kosztuje 25 zł miesięcznie i zapewnia dodatkowo:
        • infolinię i czas oferujące wsparcie merytoryczne świadczone przez specjalistów ds. Księgowości,
        • integracje i API,
        • automatyczne oznaczanie kosztów, faktów i podatków jako opłaconych na bazie danych z konta bankowego.
  • aplikację + księgowość online (biuro rachunkowe dla JDG) – jego ceny zaczynają się od 160 zł miesięcznie. Zależą od wyboru księgowego współpracującego z inFaktem i jego stawki. W zdecydowanej większości decydują się na nie dynamicznie rozwijające się firmy o małej i średniej wielkości. Sprawdzi się w przypadku przedsiębiorców, którzy nie są zainteresowani opcją samodzielnego prowadzenia księgowości. Pakiet ten domyślnie oferuje Połączenie z bankowością oraz Wsparcie i automatyzację. Dodatkowo możesz liczyć w jego ramach na:
    • brak limitu dokumentów przychodowych,
    • wystawianie faktur,
    • załączanie kosztów dla księgowego,
    • księgowego prowadzącego Twoją księgowość,
    • księgowego wysyłającego deklaracje i JPK,
    • KSeF;
  • aplikację + księgowość online (biuro rachunkowe dla spółek z o.o.) – jego ceny rozpoczynają się od 619 zł miesięcznie. One również zależą od indywidualnego cennika wybranego księgowego. Domyślnie zawiera pakiet Bankowość i automatyzacja, a przy tym gwarantuje dostęp do wszystkich funkcji oprogramowania. Pozwala na prowadzenie pełnej księgowości spółek z o.o. zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Cennik inFakt

Jak już wiesz, przy pomocy inFaktu możliwe jest zakładanie firmy online. Zależnie od rodzaju działalności usługa ta jednak ma dwa rozwiązania cenowe:

  • dla jednoosobowych działalności gospodarczych – cały proces zakładania JDG jest darmowy. Po jego przeprowadzeniu konieczne jest jednak skorzystanie z księgowości w cenie od 160 zł miesięcznie. W ramach skorzystania z tej opcji możesz liczyć na:
    • darmowe założenie działalności,
    • stałą opiekę księgowego,
    • odpowiedzialność za księgowość po stronie inFakt,
    • aplikację inFakt;
  • dla spółek z o.o. – koszt założenia spółki za pośrednictwem inFaktu wynosi 199 zł. Następnie konieczne jest skorzystanie z księgowości w cenie od 619 zł miesięcznie. Wybór tej opcji zapewnia Ci dostęp do takich przywilejów, jak:
    • wygodne założenie spółki,
    • stała opieka księgowego,
    • odpowiedzialność za księgowość po stronie specjalisty inFakt,
    • aplikacja inFakt.

inFakt vs alternatywne rozwiązania

inFakt nie jest jedynym programem dostępnym na rynku, który pozwala wystawiać faktury online i umożliwia prowadzenie księgowości online. Choć jest jednym z najpopularniejszych, warto zapoznać się również z alternatywnymi rozwiązaniami. Często mają one takie same lub bardzo podobne funkcje i również dostępne są w przystępnych cenach. Większość z nich udostępnia wygodną aplikację mobilną oraz serwis WWW, pozwalając na nadzorowanie rozliczeń z dowolnego miejsca. Moim zdaniem na szczególną uwagę zasługują m.in.:

To oczywiście tylko niektóre z serwisów, na które warto zwrócić uwagę. Zachęcam do zapoznania się z moim dwoma rankingami: Programy do fakturowania: TOP 10 oraz Księgowość Online: TOP 10 biur rachunkowych. Poruszany został w nich nie tylko temat inFakt, ale także szeregu innych rozwiązań z zakresu księgowości internetowej.

Zalety i wady inFakt

Zalety inFakt

  • rozbudowana paleta dostępnych funkcji,
  • dostęp do programu księgowego, księgowości online oraz biura rachunkowego,
  • możliwość samodzielnego wyboru księgowego,
  • dostępne opinie o księgowych, ich szczegółowe oferty i ceny,
  • darmowy 30-dniowy okres testowy,
  • nowoczesny i wygodny w obsłudze interfejs,
  • responsywny serwis internetowy i aplikacja mobilna,
  • wygodne dodawanie dokumentów i generowanie faktur,
  • wiele form kontaktu z supportem i księgowymi,
  • obszerna baza wiedzy w języku polskim,
  • elastyczny cennik,
  • wiele ogólnodostępnych kalkulatorów księgowych,
  • wsparcie przy zakładaniu firmy,
  • atrakcyjne ceny aplikacji do samodzielnego fakturowania i księgowości online.

Wady inFakt

  • brak darmowej wersji programu do faktur,
  • cena biura księgowego windowana przez cenniki księgowych,
  • zakładanie firmy z inFakt obliguje do wyboru droższej formy księgowości,
  • dość skomplikowany cennik.

Program do wystawiania faktur i znacznie więcej. Czy warto skorzystać z inFakt?

inFakt bez wątpienia jest serwisem z zakresu księgowości online, na który należy zwrócić uwagę. Gwarantuje dostęp do bardzo wielu funkcji, które są oferowane w dość przystępnych cenach. Sprawdzi się zarówno w przypadku mikroprzedsiębiorstw i małych firm, jak również średnich oraz największych biznesów. Współpracuje z wieloma doświadczonymi księgowymi, specjalizującymi się w różnych sektorach gospodarki. Jego bezwzględną zaletą jest bardzo wygodny w obsłudze interfejs, wraz z dedykowaną aplikacją mobilną. Z ich pomocą możesz błyskawicznie dodawać faktury kosztowe, wystawiać nowe faktury i regulować opłaty skarbowe. Dodatkowo zyskujesz dostęp do statystyk oraz raportów przejrzyście prezentujących sytuację Twojej firmy.

Nawet tak rozbudowany program nie jest jednak pozbawiony wad. Niestety nie ma wersji darmowej, którą oferuje część jego konkurencji (w przypadku programu do samodzielnego fakturowania). Nieco zagmatwany jest ponadto jego cennik, w którym samodzielna księgowość internetowa przeplata się z programem do fakturowania oraz biurem rachunkowym. Na szczęście problem ten rozwiązuje możliwość konsultacji z księgowym. Z drugiej strony wsparcie w procesie zakładania firmy obliguje do skorzystania z droższej formy księgowości. To z kolei może nie być zbyt korzystne dla początkujących przedsiębiorców.

Moim zdaniem inFakt jest jedną z najciekawszych propozycji na rynku. Przed założeniem konta warto jednak mimo wszystko porównać go z alternatywnymi rozwiązaniami. Polecałbym zwrócić przy tym uwagę na stosunek ceny do oferowanych funkcji oraz wygodę użytkowania. Praktycznie wszystkie serwisy księgowe gwarantują darmowy okres próbny. To doskonała okazja do zapoznania się z ich interfejsem. Na tej podstawie łatwiej będzie Ci wybrać ten, z którego obsługą nie będziesz mieć żadnego problemu.

Ocena ogólna
8.45 /10