🍪 Można ciasteczko?

Ta strona chce wykorzystywać pliki cookie do analizowania ruchu oraz mierzenia skuteczności i personalizacji reklam zgodnie z polityką prywatności. Zgadzasz się?

PORADNIKI

22 min. czytania

Tworzenie logo online: 10 darmowych programów i kreatorów

Tworzenie logo

Fot. Storyset

Lista 10 darmowych programów i kreatorów do projektowania logo online w 2024. Stwórz własny projekt logo przez internet w jednym z narzędzi.

Spis treści
Strona WWW

Chcesz stworzyć własne logo online? Wbrew pozorom nie jest to aż tak trudne. Pomoże Ci w tym 10 darmowych programów i kreatorów, które opisaliśmy w tym artykule. Dowiesz się też z niego, jak zaprojektować profesjonalne logo w taki sposób, by Twoja firma na tym zyskała.

Samodzielne projektowanie logo online nie należy do najprostszych, ale zdecydowanie jest wykonalne. Musisz natomiast wiedzieć, w jaki sposób się do tego dobrze przygotować i jakich narzędzi użyć. Co więcej, warto wcześniej też poznać nieco teorii dotyczącej zarówno tworzenia logo, jak i jego znaczenia w sensie biznesowym. To bowiem element reprezentujący Twoją działalność w internecie i nie tylko. Powinien mieć więc właściwą formę, odpowiadającą konkretnemu typowi działalności.

Unikalne logo może sprowadzić do Ciebie klientów i ułatwić rozwój biznesu. Mowa tu zarówno o działalności internetowej, jak i stacjonarnej lub łączącej obie te sfery. Musisz jednak pamiętać, że działa to w dwie strony, a zła realizacja może przysporzyć Ci wielu problemów. Właśnie dlatego w tym artykule nie ograniczyliśmy się wyłącznie do wyboru najlepszego kreatora logo. Owszem, znajdziesz u nas TOP 10 darmowych i najlepszych programów do tworzenia logo. Oprócz nich natomiast przygotowaliśmy też liczne podpowiedzi i wskazówki dotyczące jego znaczenia, projektu czy ostatecznego wyglądu. Dzięki temu wszystkiemu na pewno sobie poradzisz!

Logo jest formą graficzną, służącą do identyfikacji danej marki czy przedsiębiorstwa. Może składać się ze stylizowanego napisu czy symbolu, ale również innych form ekspresji graficznej. Występuje pod trzema postaciami:

  • znaku (symbolu lub sygnetu),
  • logotypu,
  • pełnego logo.

Profesjonalne logo pojawia się w każdym miejscu, które jest istotne dla Twojej marki czy firmy. Mogą być nim zatem oznaczane:

  • produkty przedsiębiorstwa,
  • pojazdy,
  • materiały drukowane,
  • materiały promocyjne,
  • reklamy,
  • strony internetowe,
  • wszelkie materiały online, tworzone przez markę lub we współpracy z nią.

Zadaniem logo jest wyróżnienie marki na tle konkurencji i zwiększenie jej rozpoznawalności. To czołowy element identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa. Właśnie dlatego tak ważne jest, by stworzyć profesjonalne logo, o odpowiednim wyglądzie i kolorystyce. Dzięki temu masz szansę przekazać swoim odbiorcom i potencjalnym klientom wartości Twojej firmy. W ten sposób nawiązujesz z nimi więź, zdobywasz zaufanie i działasz na rzecz rozwoju własnego biznesu.

Jeśli chcesz samodzielnie zaprojektować logo, pamiętaj, by sugerowało ono, czym zajmuje się Twoja firma. Musi być ponadto charakterystyczne i spójne z wizerunkiem strony internetowej. W ten sposób będzie od razu przywoływać skojarzenia z Twoją marką. Wymyślenie tak szerokiej koncepcji to główna trudność stojąca przed osobą, która chce sama stworzyć logo.

Jeśli chcesz stworzyć projekt logo, musisz wiedzieć, że może ono składać się z trzech podstawowych elementów. Są to:

  • sygnet – element graficzny, występujący w logo. Przyjęło się, że nie powinien zawierać więcej niż 3 kolorów (przykład: znaczek Nike, przypominający „tick”);
  • logotyp – warstwa tekstowa logo. Zwykle jest to nazwa firmy (przykład: sam napis „Nike”);
  • tagline – krótkie hasło, charakterystyczne dla danej marki. Rozwiązanie stosowane obecnie najrzadziej, choć nadal bardzo charakterystyczne (przykład: hasło Nike – Just Do It).

Co ważne, nie zawsze wyjątkowe logo musi zawierać wszystkie te elementy. Możesz zdecydować się wyłącznie na sygnet lub połączyć go z logotypem. Czasem też wystarczy sam element graficzny połączony z taglinem, ale bez logotypu. Najczęściej firmy tworzą sygnet i logotyp, choć nie zawsze stosują je jednocześnie. Coraz rzadziej stosowane są tagline’y, które wybierane są zwykle przez duże i rozpoznawalne już na rynku marki.

Każda firma ma swój własny pomysł na stworzenie profesjonalnego logo. Powinno ono być spójne z działaniami i ofertą marki, a także jej formą działalności czy branżą. To doprowadziło do powstania wielu rozmaitych koncepcji projektowania logo i jego typów. Wymienić tu można m.in.:

  • logotyp – wcześniej wspominaliśmy, że jest jednym z „elementów” własnego logo. Zdarza się jednak, że firmy wykorzystują go jako samodzielny znak, charakterystyczny dla danej marki;
  • glif – zwykle składa się z pierwszej litery (lub kilku liter) nazwy firmy. W oczywisty sposób nawiązuje do marki i ułatwia zapamiętanie jej nazwy. Często zastępuje logotyp;
  • monogram – bardzo popularne i lubiane rozwiązanie. Najczęściej polega na zestawieniu inicjałów właścicieli firmy czy pierwszych liter danego wyrazu (lub wyrazów);
  • znak graficzny – wyżej wspominany sygnet, również często działający niezależnie od logotypu;
  • postaci – unikalny projekt „zastępujący” tradycyjne logo charakterystyczną i unikatową postacią, której przypisane zostały ludzkie cechy (przykład: Cheetos);
  • znaki abstrakcyjne oraz symboliczne – w tym przypadku mamy do czynienia z projektami logo, w których wykorzystywane są znaczące symbole. Istotny w tym przypadku jest nie tylko ich wygląd, ale i domyślne znaczenie, interpretacja czy symbolika. To jedno z najbardziej kreatywnych rozwiązań. Często łączy pozorny minimalizm z głębokim przesłaniem czy historią;
  • emblemat – zwykle jest tożsamy z tagline występującym niezależnie od logotypu i sygnetu. Opiera się na pokazaniu całej nazwy firmy w sposób charakterystyczny i łatwy do zapamiętania. Jego oprawa graficzna powinna wskazywać na wartości, jakimi kieruje się firma (często jest to prestiż, wysoka jakość czy luksus).

Która z powyższych propozycji jest najlepsza? Na to pytanie niestety nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Musisz znaleźć rozwiązanie w stylu Twojej marki, pasujące do zasad jej działalności, idei i branży. Wiele zależy też od tego, w jaki sposób zamierzasz korzystać z logo. Oczywiście podejściem idealnym jest stworzenie rozbudowanej księgi znaków, by być gotowym na rozwój działalności i umieszczanie logo w różnych miejscach. W praktyce natomiast nie każdy właściciel od razu się na to decyduje. Jest to bowiem rozwiązanie czasochłonne i trudne do zrealizowania samodzielnie.

Ile kosztuje stworzenie logo? Na rynku znajdziesz dziesiątki rozwiązań, dzięki którym stworzysz je zupełnie za darmo. Nie w każdym przypadku jednak sam proces będzie równie przyjemny i szybki. Czasem też zdarzają się problemy z plikami niskiej rozdzielczości czy możliwość pobrania jedynie ograniczonych typów plików. Warto więc wiedzieć, na jakie aspekty zwrócić uwagę, poszukując konkretnego rozwiązania. A ważne są przede wszystkim takie kwestie, m.in.:

  • łatwość użytkowania – program do tworzenia logo nie powinien być zbyt trudny w obsłudze. W końcu nie każda osoba, która chce stworzyć logo, jest profesjonalnym grafikiem. Wręcz przeciwnie, zwykle mowa tu o użytkownikach z niewielkim doświadczeniem. Warto skupić się zatem na serwisach o rozbudowanych funkcjach, ale dostępnych w łatwy sposób. W ostatnim czasie szczególną popularnością cieszą się programy pozwalające na tworzenie grafik na zasadzie „przeciągnij i upuść”;
  • sposób działania oprogramowania lub serwisu – w internecie dostępne są zarówno darmowe programy komputerowe, jak i serwisy internetowe. Te pierwsze działają w formie programu instalowanego na Twoim urządzeniu. Drugie są natomiast dostępne online z dowolnego sprzętu podłączonego do sieci, za pośrednictwem przeglądarki. Zastanów się więc, która opcja będzie dla Ciebie wygodniejsza;
  • zbiór gotowych szablonów – generator logo powinien mieć w swojej ofercie zbiór rozmaitych wzorów, na których możesz bazować. W większości przypadków możesz z nich skorzystać, edytując je i wykorzystując w nich własne barwy czy szczegóły. Często natomiast stanowią też świetną inspirację. Gotowy pakiet logo może znacznie przyśpieszyć Twoją pracę nad budową własnej marki;
  • prawa autorskie – zawsze upewnij się, czy tworząc logo w danym programie lub serwisie, masz pełne prawa autorskie do efektu końcowego. Najczęściej właśnie tak jest, ale zazwyczaj potrzebne jest do tego uiszczenie pewnej opłaty. Zwykle samo używanie serwisu może Cię nic nie kosztować, podobnie jak pobranie logo na własny użytek. Jego komercyjne wykorzystanie może być jednak objęte opłatą;
  • rodzaje plików, w których możliwe jest pobranie logo – sprawdź, czy możesz w dowolny sposób pobrać logo na swój dysk. Pliki wektorowe i pliki .png pozwolą Ci na swobodne korzystanie z nich w dowolnym rozmiarze. Dzięki temu możesz skorzystać z logo zarówno na stronie internetowej, jak i przygotować je np. do druku na większym formacie;
  • cena – w internecie można stworzyć logo za darmo, ale trzeba wiedzieć, jak to zrobić. Przede wszystkim jest to kwestia sprawdzenia wszystkich kosztów. Mowa tu nie tylko o dostępie do kreatora, ale też bezpłatnych szablonach, opcji pobrania pliku i korzystania z niego. W wielu przypadkach przynajmniej za jeden z tych elementów trzeba zapłacić. Warto wziąć to pod uwagę, choć korzystanie z kreatora logo nadal jest zwykle kilkukrotnie tańsze niż zgłoszenie się w tej sprawie do profesjonalnego twórcy.

TOP 10 darmowych programów i kreatorów do tworzenia logo online i nie tylko

Poniżej prezentujemy listę 10 najlepszych programów do tworzenia logo. Pozwalają one na darmowe zaprojektowanie grafiki i zwykle też ściągnięcie jej wersji na własny użytek. Warianty komercyjne najczęściej są już płatne. Tak samo jak wersje wektorowe czy wyższej jakości.

Oczywiście to tylko część propozycji, które znajdziesz w internecie. Oferują one natomiast przystępne warunki, są łatwe w użyciu i powinny skutecznie pomóc w promocji Twojej marki. W każdym z opisów odpowiedzieliśmy też na najczęściej zadawane pytania, dotyczące tego typu serwisów. Wzięliśmy pod uwagę ich renomę, łatwość obsługi, dostępne opcje, funkcjonalność czy oczywiście ceny. To powinno znacznie ułatwić Ci podjęcie ostatecznej decyzji i wybór najlepszego rozwiązania.

1. Looka

Looka jest mniej znana wśród polskich twórców, bo nie ma polskiej wersji językowej. Dla osób nieznających języka angielskiego może stanowić to pewien problem. Z drugiej strony jednak interfejs tego serwisu jest przejrzysty i intuicyjny. Podpisy są zwięzłe, dzięki czemu nawet osoby znające podstawowe zwroty po angielsku powinny szybko nauczyć się jego obsługi. Warto więc spróbować w nim swoich sił, bo można wiele na tym zyskać.

Działanie kreatora logo Looka opiera się na sztucznej inteligencji. Właśnie dlatego – jeszcze przed przystąpieniem do pracy – musisz wskazać projekty, które Ci się podobają. Na tej podstawie system „nauczy się” Twojego gustu. Następnie wykorzysta te informacje do zaprojektowania logo o unikatowym charakterze.

Alternatywnie możesz skorzystać z gotowych szablonów, dostępnych w serwisie. Są ich dziesiątki, a każdy może być edytowany i zmieniany. Podobnie jak w alternatywnych programach, jednym kliknięciem zmienisz czcionki, nałożysz gradienty, tekstury czy rozwiniesz paletę kolorów. Równie łatwo przejdziesz też do edycji tekstu, korekty jego rozmiaru czy wyboru innego fontu.

Sam proces projektowania logo w Looka jest darmowy. Minusem jest jednak to, że nie możesz go pobrać bezpłatnie nawet do użytku własnego. Co więcej, w pakiecie podstawowym ściągniesz plik wyłącznie w formacie PNG. Wersja premium jest blisko 3-krotnie droższa, ale zapewnia znacznie więcej swobody. W jej ramach pobierzesz logo również w PDF, SVG czy EPS. Szczegóły prezentuje poniższy cennik.

Alternatywnie, wraz z ofertą logo, skorzystasz w Looka z oferty biznesowej. Zależnie od opcji, może ona oferować Ci zarówno stworzenie strony przez AI, jak i komplet przydatnych rozwiązań firmowych. Mowa tu np. o podpisach e-mail, profilach w mediach społecznościowych, strategiach kreowania marki i innych. Te rozwiązania są już jednak znacznie droższe, a ich subskrypcja musi być co roku odnawiana.

2. Fiverr Logo Design

W świecie grafików-freelancerówi twórców stron WWW Fiverr znany jest jako międzynarodowy portal umożliwiający znalezienie klientów/wykonawców. W praktyce jednak daje on również możliwość samodzielnego projektowania logo za drobną opłatą. Jego działanie opiera się na sztucznej inteligencji, a sam interfejs jest bardzo łatwy w obsłudze.

Jedną z największych zalet Fiverra jest to, że na żądanie przygotuje dla Ciebie setki projektów. Pozwala to na wybranie swojego logo lub edytowanie propozycji. Wszystko opiera się na łatwych w obsłudze opcjach, które jednak nie są opisane w języku polskim. Mimo to wprowadzanie zmian jest intuicyjne i na pewno szybko nauczysz się korzystać z poszczególnych opcji.

Ten program do tworzenia logo online pozwala Ci na darmowe wykonanie projektu. Musisz natomiast zapłacić za jego pobranie i komercyjne wykorzystanie, np. do promocji Twojej marki. Stawki nie są zbyt wygórowane, a do wyboru masz trzy opcje. Każda z nich oferuje Ci też nieco inne możliwości, od bardzo podstawowych, aż po imponująco rozbudowane. Niestety w najtańszym pakiecie możesz pobrać jedynie plik PNG. Nie ma też możliwości zapisania go i edytowania po pewnym czasie. Mimo to jednak – jak za tę cenę – jest to propozycja warta przemyślenia.

3. Tailor Brands

W Tailor Brands stworzysz logo przy użyciu sztucznej inteligencji. Cały proces tradycyjnie opiera się na „pokazaniu” AI, jaki styl lubisz. Najpierw musisz więc wybrać projekty, które Ci się podobają, a następnie wskazać odpowiednie fonty. Po uzupełnieniu informacji o swojej działalności oprogramowanie zaprezentuje Ci wiele propozycji. Dodatkowo do Twojej dyspozycji jest rozbudowana biblioteka podstawowych ikon, z których możesz skorzystać.

Każdy szablon – gotowy czy wygenerowany przez AI – możesz swobodnie edytować. Interfejs nie jest co prawda dostępny w języku polskim, ale poszczególne opcje mają dość czytelne ikony. Łatwo więc można domyślić się, jakie jest ich zastosowanie. To zdecydowanie ułatwia edycję i pracę nad własnym logo.

Tailor Brands pozwala na darmową pracę nad logo, a także pobranie jego wersji próbnej. Możesz z niej korzystać jednak wyłącznie niekomercyjnie. W takim przypadku pobierzesz pliki w formacie PNG lub JPEG. Minusem jest fakt, że ten kreator nie oferuje jednorazowej płatności za projekt. Jedyną opcją jest subskrypcja, która natomiast jest bardzo tania. W podstawowym pakiecie wynosi zaledwie niecałe 3 dolary rocznie w chwili pisania tego tekstu.

Korzystanie z tego serwisu pozwala Ci ponadto korzystać z opcji dodatkowych. Szczególną funkcją jest generowanie logo sezonowych. Z jego pomocą bez problemu przygotujesz swoją stronę internetową np. na święta Bożego Narodzenia, Halloween czy inne. Możesz też za pośrednictwem opcji Zazzle umieścić swój znak firmowy na koszulkach, kubkach czy innych materiałach reklamowych.

4. Wix Logo Maker

Wix Logo Maker to jedno z narzędzi udostępnianych przez słynny kreator stron internetowych – Wix (zobacz recenzję i opinie o WIX). Ze względu na znaną markę, ten kreator logo cieszy się ogromną popularnością. Korzystają z niego tysiące użytkowników w Polsce i za granicą. Dostępny jest też w języku polskim, gwarantując wygodną obsługę.

Możesz stworzyć w nim własne logo, korzystając z dobrodziejstw sztucznej inteligencji. Oprogramowanie „uczy się” bowiem Twojego stylu i preferencji. Następnie – na tej podstawie – tworzy indywidualne szablony. By to było możliwe, musisz wprowadzić do niego podstawowe informacje, takie jak np.:

  • typy logo, które Ci się podobają,
  • forma Twojej działalności,
  • branża, w której działasz.

W kolejnym kroku możesz wybrać projekt logo, na którym chcesz pracować. Wskazujesz grafikę z myślą o tym, że będzie ona jeszcze modyfikowana. Kreator logo pozwoli Ci bowiem na jej całkowitą modyfikację. Zależnie od Twoich preferencji, możesz edytować nie tylko kolory, ale i kształty, czcionki, napisy czy ikony. Bez problemu będziesz zakrzywiać poszczególne elementy, przekręcać je i dowolnie zmieniać. Wszystko to dzięki intuicyjnym przyciskom oraz funkcji „przeciągnij i upuść”.

Wix Logo Maker pozwala na nieograniczoną liczbę edycji za darmo. Zawsze możesz też rozpocząć całkiem nowy projekt od początku, porzucając poprzedni. Alternatywnie bez problemu zapiszesz go na swoim koncie, by po czasie do niego wrócić i kontynuować pracę.

Własne logo możesz pobrać z Wix Logo Maker za darmo wyłącznie w formie próbki niekomercyjnej. Aby swobodnie z niego korzystać, konieczne jest uiszczenie opłaty. Ta nie jest zbyt wygórowana, a wyboru dokonujesz między dwoma pakietami:

  • basic – 83,90 zł,
  • advanced – 209,50 zł.

Możesz również zdecydować się na skorzystanie również z rozbudowanej palety innych opcji oferowanych przez Wix. Kreator logo umożliwia np. wykupienie pakietu łączącego logo ze stroną internetową. W takim przypadku do Twojej dyspozycji są trzy rodzaje opłat comiesięcznych. W ich ramach możesz prowadzić własną witrynę na serwerach Wix, a jednocześnie stworzyć projekt logo. Jest to natomiast opcja droższa w dłuższej perspektywie od samego kupna projektu graficznego.

5. Logomaster.ai

Logomaster.ai to serwis do tworzenia logo online, który w ostatnim czasie zyskał znaczną popularność. Dostępny jest w języku polskim i opiera się na algorytmach do automatycznego generowania projektów graficznych. Jak to działa? Wpisz nazwę swojej firmy, a oprogramowanie samo stworzy dla Ciebie odpowiednie logo.

Oczywiście otrzymany projekt możesz edytować i zmieniać, według własnych potrzeb. W ten sposób natomiast masz szansę zyskać doskonałe logo w kilka minut, bez żadnych umiejętności graficznych. Interfejs programu jest intuicyjny, a poszczególne elementy grafiki możesz łatwo modyfikować. Na koniec masz szansę zapisu pliku w wysokiej rozdzielczości w formatach:

  • JPG,
  • SVG,
  • PNG,
  • PDF.

Z Logomaster.ai możesz korzystać za darmo. Unikalne logo zostanie stworzone bezpłatnie i nic nie kosztuje jego edycja czy zapisanie na serwerze serwisu. Za pakiet logo musisz zapłacić dopiero, gdy chcesz pobrać plik na swoje urządzenie. Na szczęście jednak jest to opłata jednorazowa i niezbyt wygórowana w porównaniu do np. stawek profesjonalnych projektantów graficznych. W dodatku do dyspozycji masz 3 warianty cenowe, w zależności od Twoich potrzeb i planów. Szczegóły poszczególnych pakietów znajdziesz w poniższym screenie. Pochodzi on z oficjalnej strony serwisu.

6. Canva Logo Maker

Canva to powszechnie znany, darmowy program graficzny. Wykorzystywany jest zarówno przez prywatnych użytkowników, jak i firmy. W ramach oferowanych usług zapewnia dostęp do kreatora logo, który nazywa się Canva Logo Maker. Jego największą zaletą jest fakt, że dysponuje ogromną bazą szablonów. Do Twojej dyspozycji są ich setki, podzielone na wiele różnorodnych branż i charakterów działalności. Bez wątpienia zatem znajdziesz tam rozwiązanie dla siebie.

Możesz z nich korzystać, jak i swobodnie je edytować czy modyfikować. Podobnie jak podstawowa wersja Canvy, obsługa narzędzia jest intuicyjna. Za wszystko odpowiada czytelny interfejs, który nie powinien sprawić trudności nawet niedoświadczonym użytkownikom. Nawet w pakiecie bezpłatnym program ten umożliwia wgranie własnych materiałów. To przydatne rozwiązanie, jeśli chcesz wykorzystać już przygotowane elementy brandingu.

Canva Logo Maker pozwala na pobranie logo do użytku komercyjnego zupełnie za darmo. Fakt, że jest to objęte pewnymi ograniczeniami. Jednym z nich jest np. to, że gif da się ściągnąć wyłącznie w planie premium. Mimo to jednak bez opłat dostępne są takie formaty, jak JPG, PNG czy PDF. Co więcej, zaprojektowane logo możesz zapisać na swoim koncie i edytować lub wykorzystywać je w późniejszym terminie.

7. Squarespace Logo Maker

Squarespace Logo Maker to całkowicie darmowy serwis do projektowania logo. Zdecydowanie różni się natomiast od wcześniejszych kreatorów. W tym przypadku mamy bowiem do czynienia z systemem niezwykle minimalistycznym. To prawdziwa gratka dla osób, które doceniają prostotę, surowy charakter logo, a przy tym zachowanie estetyki i umiaru.

Znajdziesz w nim całą paletę nieskomplikowanych ikon i minimalistycznych obrazków (ponad 2 miliony propozycji). Mogą one stanowić trzon Twojego logo. W kilka minut przygotujesz pliki, które z powodzeniem umieścisz na wizytówkach czy stronie internetowej. Nie licz jednak na spektakularne efekty, czy wiele trybów edycji. To opcja minimalistyczna, która jednak ma wielu zwolenników.

Stwórz logo w Squarespace Logo Maker, jeśli zależy Ci na jednolitym kolorze i niepowtarzalnym stylu. Za darmo pobierzesz pliki w wysokiej rozdzielności, a dostępne będą w formacie PNG. Co więcej, do swojego zapisanego projektu możesz też wrócić po pewnym czasie i nanieść na niego zmiany. Kreator nie jest dostępny w języku polskim, ale ma tak intuicyjny, przejrzysty i minimalistyczny interfejs, że poradzi sobie z nim dosłownie każdy.

8. Logo Maker

Logo Maker to zarówno oprogramowanie możliwe do ściągnięcia na własny komputer, jak i serwis online. Zapewnia to dość dużą swobodę użytkownikom, bo proces projektowania logo może odbywać się nawet offline. W obu wersjach rozwiązanie to jest dostępne w języku polskim. Zapewnia natomiast dość wiele możliwości edycji. Przez to z kolei może początkowo wydawać się wymagający w obsłudze, szczególnie w przypadku osób początkujących.

Zaprojektowanie swojego logo opiera się w tym przypadku na trzech krokach. Pierwszym jest wybranie symbolu stanowiącego trzon grafiki. Do Twojej dyspozycji jest wiele propozycji, które możesz swobodnie przesuwać, edytować i modyfikować. Następnie przechodzisz do warstwy tekstowej. Określasz font, rozmiar tekstu i wpisujesz nazwę firmy czy markę. Na końcu „dopieszczasz” szczegóły projektu. Na tym etapie możesz nakładać na nie dodatkowe efekty, tło itp.

W Logo Makerze projektujesz logo za darmo. Możesz je również pobrać na swój dysk, ale wyłącznie w niskiej rozdzielności, do użytku prywatnego. Dodatkowo opcja ta dostępna jest tylko w standardowym formacie PNG. Zaawansowane opcje dostępne są po wykupieniu konta premium. Nie kosztuje ono natomiast wiele, bo 49 zł.

9. Free Logo Services

Free Logo Services to zaawansowany i bardzo rozbudowany serwis internetowy. Oferuje szereg narzędzi, usług i produktów, związanych z kreowaniem marki, reklamą i brandingiem. Znalazł się na naszej liście, bo możesz wykorzystać go również do stworzenia własnego logo. Jednocześnie natomiast masz szansę od razu umieścić je na koszulkach, kubkach czy wykorzystać na wiele innych sposobów.

Stwórz logo we Free Logo Services, jeśli szukasz narzędzia łatwego i intuicyjnego. Serwis ten sam przygotuje dla Ciebie komplet propozycji na podstawie informacji, które do niego wprowadzisz. Pierwszym krokiem jest więc podanie m.in.:

  • branży,
  • nazwy serwisu, firmy czy sklepu internetowego,
  • hasła reklamowego,
  • słów kluczowych związanych z daną firmą.

Na tej podstawie otrzymasz kilkadziesiąt propozycji logo. Co istotne, będą wśród nich zarówno bardzo podstawowe formy, jak i rozbudowane, szczegółowe pomysły. Każdy z nich możesz dowolnie edytować. Mowa tu zarówno o przesuwaniu, dodawaniu i usuwaniu elementów, jak i zmianie ich wielkości, koloru itp.

Po zakończeniu pracy możesz obejrzeć jej efekty i „umieścić” ją poglądowo w różnych miejscach. Przekonasz się, czy logo pasuje do mediów społecznościowych, na wizytówki, koszulki albo strony WWW. Choć samo wykonanie projektu jest darmowe, niestety nie ma możliwości pobrania i korzystania z niego bezpłatnie. Do Twojej dyspozycji są natomiast dwa pakiety cenowe:

  • podstawowy – kosztuje 180 zł. W jego ramach otrzymujesz pliki z logo w kilku rozmiarach oraz wersji czarno-białej. Dodatkowo mogą mieć one rozszerzenia PNG, JPEG i EPS;
  • premium – kosztuje 259 zł. Oferuje wszystko to, co znajduje się w pakiecie podstawowym, a dodatkowo nieograniczoną liczbę edycji projektu przez rok, pliki do mediów społecznościowych i wiele układów projektu.

10. Logoshi

Logoshi to nasza ostatnia propozycja w tym zestawieniu. Oferuje najmniej funkcji, ale sprawdzi się w przypadku osób początkujących. Siłą tego rozwiązania jest jego prostota i minimalizm. Wystarczy tylko, że w serwisie podasz:

  • nazwę swojej firmy,
  • slogan reklamowy,
  • inicjały.

Następnie wybierasz kolor i styl logo, który Ci odpowiada. Na tej podstawie system prezentuje Ci różnorodne propozycje, wśród których możesz wybrać tę, która Ci odpowiada. Edycja jest możliwa, ale jedynie w zakresie koloru i czcionki.

Alternatywnie możesz skorzystać z pola do samodzielnego narysowania swojego logo. Z poziomu przeglądarki internetowej możesz stworzyć prosty projekt, inspirując się dostępnymi w serwisie wzorami.

W obu wersjach pobranie logo kosztuje w momencie tworzenia tego tekstu jednorazowo 5 dolarów. W tym pakiecie zyskujesz m.in.:

  • logo w wersji kolorowej,
  • logo w wersji czarno-białej,
  • różne wielkości logo, przeznaczone do wykorzystania w różnych miejscach (np. w mediach społecznościowych, na billboardach, stronach internetowych itp.),
  • 15 okolicznościowych wersji logo do mediów społecznościowych (np. na święta, Nowy Rok, Halloween, walentynki i inne).

Dlaczego stworzenie logo jest tak ważne?

Skupienie nad projektowaniem logo jest niezbędne, bo przynosi realne korzyści Twojej firmie. Przeanalizujmy jednak to zagadnienie dokładniej. To, że na papierze firmowym znajdzie się pewien obrazek, taki sam jak np. w mediach społecznościowych czy na firmowej stronie internetowej, nie oznacza jeszcze sukcesu.

Stwórz logo pasujące do Twojej firmy i głoszące przemyślany przez Ciebie przekaz. Dzięki temu realnie wzmocnisz swój biznes i pozycję na rynku. Wynika to z faktu, że ten niepozorny znaczek ma ogromną moc. Odpowiada m.in. za:

  • budowanie wizerunku marki – z pewnością chcesz, by Twoja firma była popularna. Aby jednak tak się stało, musi być powszechnie rozpoznawalna. To z kolei wymaga jej spójnego wizerunki, w który powinno wpisywać się logo. Dzięki temu każde spojrzenie klienta na nie od razu będzie przywodzić na myśl właśnie Twoją markę;
  • wywołanie określonych uczuć – każda firma chce dotrzeć do konkretnego typu odbiorców, u których ma zamiar wywołać określone uczucia. Czasem jest to zaufanie, innym razem poczucie prestiżu czy dobrej inwestycji. Twoje logo musi być spójne z tym celem. Dzięki temu osoba patrząca na nie będzie mieć jasne odczucia i oczekiwania, które będziesz w stanie zaspokoić;
  • wyróżnienie na tle konkurencji – kwestia, o której wcześniej już wspominaliśmy, ale jest bardzo istotna. Jeden rzut oka na logo powinien wystarczyć, by odbiorca wiedział, z jaką firmą ma do czynienia. Stwórz własne logo, niepodobne do żadnego innego z Twojej branży;
  • obietnica profesjonalizmu – dobrze przygotowane, przemyślane i profesjonalnie zaprojektowane logo to pierwszy dowód na to, że firma jest rzetelna. Z perspektywy klienta marka, która dba o własny wizerunek, jest też w stanie zapewnić swoim odbiorcom usługi czy produkty wysokiej jakości;
  • pierwsze wrażenie potencjalnego klienta – nie bez powodu mówi się, że w biznesie liczy się pierwsze wrażenie. Jeśli Twoje nowe logo sprawi, że będzie ono pozytywne, klient będzie bardziej skłonny do skorzystania z Twojej oferty;
  • rozwój przedsiębiorstwa – odpowiednie logo zarówno jest elementem rozwoju marki, jak i wpływa na jej dalsze postępy. Warto zatem zadbać o nie już na początku działalności, by dynamicznie pozyskiwać nowych klientów i rozwijać się na nowych polach. W ten sposób na samym początku biznesowej drogi pokażesz, że jesteś osobą poważnie podchodzącą do tego, co robi;
  • dotarcie i przekonanie do siebie określonej grupy odbiorców – ostatni element to relacja między Twoją marką a klientami oraz potencjalnymi odbiorcami. Możesz stworzyć logo, które będzie podobać się wyłącznie Tobie, zawsze jednak przede wszystkim myśl o osobach po drugiej stronie. O ich skojarzeniach, odczuciach i estetyce. Wykorzystanie odpowiedniej czcionki, kolorów czy kształtów pozwoli Ci dotrzeć i przekonać do siebie osoby, na których reakcji szczególnie powinno Ci zależeć.

Nie tylko profesjonalny projektant jest w stanie zrobić logo godnie reprezentujące Twoją firmę. Poradzisz sobie z tym również samodzielnie, ale musisz wiedzieć, na jakie elementy zwrócić uwagę. Wiesz już, jakich programów do tego użyć. Pochyl się więc jeszcze na moment nad odrobiną teorii. Da się wymienić szereg cech, którymi cechują się prawidłowo wykonane pliki graficzne, reprezentujące firmę. Przede wszystkim liczą się w tym przypadku:

  • prostota i czytelność – pamiętaj, że większość klientów nie będzie wnikliwie analizować Twojego logo. Często mowa tu o rzucie oka i natychmiastowym powrocie do swoich zadań. Musisz zatem sprawić, by ta krótka chwila wystarczyła do promocji Twojej firmy. Pomoże Ci tutaj prostota, bo im mniej szczegółów, tym łatwiej obraz zapada w pamięć. Ważne też, by był czytelny i błyskawicznie przekazywał potencjalnym klientom dokładnie ten komunikat, na którym Ci zależy;
  • kolorystyka i styl marki – zaprojektowanie logo musi opierać się na kolorystyce i stylu wypracowanym przez markę. Każdy, nawet darmowy, kreator logo pozwoli Ci wprowadzić dokładnie takie barwy, jakich potrzebujesz. Zadbaj więc o to, aby były one identyczne w Twoim logo, na stronie internetowej, na wizytówkach, materiałach reklamowych itp. Dzięki temu określone połączenie kolorów stanie się charakterystyczne i zacznie reprezentować nazwę firmy;
  • dopasowanie do branży czy reprezentowanego sektora gospodarczego – pamiętaj, że tworzysz logo przede wszystkim do celów komercyjnych. Musi więc w odpowiedni sposób reprezentować Twoją firmę, ale i pasować do branży, w której działasz. Wybierając ikony, decyduj się na takie, które już na wczesnym etapie sugerują odbiorcom, z jakim rodzajem firmy mają do czynienia. Dzięki temu nie doprowadzisz nikogo do rozczarowania i szybciej przyciągniesz osoby zainteresowane daną tematyką;
  • niepowtarzalność – wcześniej wspominaliśmy, że logo jest wizytówką Twojej firmy, na którą odbiorcy patrzą tylko przez moment. Musisz zatem sprawić, by tyle wystarczyło, aby osoby te nabrały pewności, że właśnie trafiły na konkretną markę. Żadne logo nie może być zbyt podobne do tego konkurencji. W przeciwnym razie może dojść do nieprzyjemnych sytuacji. Klienci mogą np. zrobić zakupy w innym sklepie, niż chcieli, tylko przez to, że pomylą charakterystyczne znaki. Z drugiej strony w ich pamięci utkwi inne przedsiębiorstwo, co prowadzi do osłabienia Twoich wyników;
  • ponadczasowość – pamiętaj, że używasz swojego logo i przyzwyczajasz do niego odbiorców z myślą o tym, że zapadnie im ono w pamięć na długie lata. Od początku warto założyć, że Twoja firma osiągnie sukces, a logo czy nazwę marki ludzie będą kojarzyć latami. Stwórz więc coś międzypokoleniowego, zrozumiałego i intuicyjnego. Warto przywołać tu wcześniej wymienianą prostotę, bo ona często idealnie wpisuje się w koncepcję ponadczasowości;
  • uniwersalność i wysoka jakość – aspekt nieco bardziej techniczny. Stwórz logo w wysokiej rozdzielczości, z przezroczystym tłem, zaprojektowane tak, by dało się je umieścić dosłownie wszędzie. Dobry projekt powinien nadawać się na stronę internetową, do mediów społecznościowych, na ubrania, wizytówki czy do reklam. Myśląc na początku o wszystkich tych scenariuszach podczas projektowania, unikniesz potrzeby wprowadzania zmian w przyszłości.

Część z tych aspektów może wydawać Ci się bardziej istotna, a niektóre mniej. Pamiętaj więc, że każda sytuacja jest inna i rzeczywiście nie wszystkie te porady będą istotne akurat w Twojej branży. Niemniej warto o nich wiedzieć, by uniknąć najczęściej powtarzanych błędów.

Co więcej, musisz pamiętać, że dopracowane logo w wysokiej rozdzielczości nie sprawi automatycznie, że Twój gust przez lata się nie zmieni. Być może zechcesz za jakiś czas nadać swojej firmie świeżości i przeprowadzić rebranding. Takie działania są rzeczą normalną w świecie biznesu. Za każdym razem jednak tworzenie logo (lub choćby jego modyfikowanie) będzie czynnością szalenie istotną dla funkcjonowania firmy. Podejmuj się więc tego świadomie i odpowiedzialnie.