🍪 Można ciasteczko?

Ta strona chce wykorzystywać pliki cookie do analizowania ruchu oraz mierzenia skuteczności i personalizacji reklam zgodnie z polityką prywatności. Zgadzasz się?

RECENZJE

27 min. czytania

Recenzja BaseLinker (2024): Test i opinie

Mateusz Mazurek

Mateusz Mazurek

Przedsiębiorca internetowy.
Wydawca i autor blogów. Od ponad 18 lat wymagający klient dziesiątek różnych firm hostingowych.

Test i szczera recenzja BaseLinker (2024). Opinie o narzędziu do
zarządzania e-commerce i sprzedażą online. Funkcje, Wady i Zalety. Sprawdź!

Spis treści

BaseLinker – narzędzie do zarządzania e-commerce i sprzedażą online

baselinker.com

Baselinker

Czym jest system BaseLinker, jak działa i do czego przyda Ci się w sklepie internetowym? Dowiedz się wszystkiego o funkcjonowaniu narzędzia do obsługi działalności e-commerce, która może pomóc Twojej firmie.

BaseLinker to platforma stworzona z myślą o osobach prowadzących szeroko pojętą sprzedaż internetową. Świetnie sprawdzi się do obsługi Twojego sklepu WWW, jak i realizacji oraz nadzorowania transakcji na platformach sprzedażowych. Oferuje ogrom funkcji i możliwość podłączenia go do wielu marketplace’ów. Dzięki temu możesz z jednego miejsca nadzorować całą swoją działalność, bez dochodzenia samemu godzinami, jak Twój biznes powinien funkcjonować.

W tym artykule bardzo dokładnie przyjrzałem się wszystkiemu, co ma do zaoferowania BaseLinker. Znajdziesz tu opis jego funkcjonalności oraz supportu, instrukcję założenia konta czy przegląd interfejsu. Poznasz ponadto nowy cennik, alternatywne rozwiązania oraz jego największe zalety i wady. Na tej podstawie łatwiej będzie Ci ocenić to świetne narzędzie, ale też podjąć decyzję, czy rzeczywiście jest ono niezbędne w Twojej sytuacji.

Czym jest BaseLinker? To o wiele więcej niż tylko Manager Zamówień

BaseLinker Sp. z o.o. to polska firma, której platforma jest jedną z najbardziej znanych w sektorze e-commerce. Pozwala na kompleksowe zarządzanie i obsługę sprzedaży produktów przez internet. Optymalizuje proces sprzedażowy, przyśpiesza go i pozwala na automatyzację czynności powtarzalnych. Dzięki temu świetnie sprawdza się w przypadku przedsiębiorców np. prowadzących własny e-sklep, a przy okazji korzystających z platform sprzedażowych, takich jak np. Allegro.

BaseLinker udostępnia integracje umożliwiające przetwarzanie informacji z różnych źródeł. Z powodzeniem zadbasz z jego poziomu o sprzedaż, śledzenie ilości zamówień, sprawdzanie stanów magazynowych czy wystawianie faktur. Usprawni to Twoją pracę, ułatwi zarządzanie asortymentem i pozytywnie wpłynie na kontakt oraz obsługę klientów. To z kolei prosta droga do rozwoju sklepu internetowego i dalszą pracę nad umacnianiem pozycji marki na rynku.

Atutem BaseLinkera jest jego uniwersalność. Oferuje dostęp do wielu rozbudowanych, specjalistycznych funkcji. Nie wszystkie jako klient możesz uznać za niezbędne, bo wiele zależy od skali i charakteru konkretnego przedsiębiorstwa. Każdy natomiast w tym systemie ma szansę znaleźć coś, co może mu pomóc. Co jednak ważne, narzędzie to jest płatne w standardowej wersji. Ma natomiast również opcję darmową, dobrą „na start”, dla początkujących projektów.

Do czego służy BaseLinker?

Wiesz już, że BaseLinker służy do zarządzania sklepami w internecie oraz sprzedaży produktów na platformach zakupowych. To jednak dość ogólna definicja, składająca się z przysłowiowego „miliarda niuansów”, które warto poznać. Twórcy platformy podzielili zatem jej możliwości na kilka głównych funkcji pozostających do dyspozycji klientów, przejrzyście prezentujących możliwości narzędzia:

  • Manager Zamówień,
  • Manager Produktów,
  • Manager Marketplace,
  • zarządzanie wysyłką,
  • automatyzacja procesów,
  • BaseLinker Connect,
  • automatyzacja cen (repricing),
  • obsługa klienta.

Każdy z tych elementów szczegółowo opisałem w dalszej części artykułu. Wśród głównych funkcjonalności natomiast warto wymienić przede wszystkim:

  • integracje z platformami sprzedażowymi – prowadzisz swój własny sklep internetowy? Jeśli tak, to problemem nie będzie jego integracja m.in. z Shopify, Allegro, eBay czy Amazon. To ułatwi rozwój działalności i docieranie do większej liczby potencjalnych klientów, zwiększając w ten sposób zyski;
  • kompleksowe zarządzanie zamówieniami – z poziomu jednej platformy możesz kontrolować wszystkie swoje zamówienia na różnych platformach sprzedażowych. Dzięki temu nadzorujesz nadawanie przesyłek, wystawianie faktur i realizację transakcji. Unikasz niepotrzebnego chaosu i minimalizujesz ryzyko błędów, które mogłyby się pojawić w przypadku ręcznej obsługi każdej platformy;
  • zarządzanie magazynem – w jednym miejscu śledzisz stany magazynowe, unikając problemów z zatowarowaniem. Widzisz, ile danych produktów jest „na stanie” w czasie rzeczywistym i możesz w oparciu o tę wiedzę podejmować odpowiednie działania;
  • analiza danych i raportowanie – zyskujesz dostęp do różnego typu raportów i analiz dotyczących Twojej działalności. System BaseLinker zbiera informacje z różnych źródeł i przedstawia je w czytelny sposób. Na ich podstawie natomiast łatwiejsze jest podejmowanie rozważnych decyzji biznesowych;
  • obsługa klientów – zyskujesz kompletne informacje o zamówieniach danych klientów. Dzięki temu łatwiejszy staje się kontakt z odbiorcami i wysyłanie konkretnych odpowiedzi. Od razu widzisz, z czym dokładnie się zmagają, co stanowi problem i jesteś w stanie szybciej go rozwiązać.

Dodatkowo BaseLinker odpowiada za automatyzację procesów stanowiących podstawę działalności e-commerce. Pozwala na realizację usług powtarzalnych, a zajmujących w tradycyjnym wydaniu wiele czasu. Mowa tu o tak podstawowych kwestiach, jak np. generowanie faktur, choć nie tylko. System może odpowiadać też za powiadomienia czy inne czynności niewymagające bezpośredniej interwencji ludzkiej.

Dla kogo jest BaseLinker?

Na stronie BaseLinkera możesz przeczytać, że jest to rozwiązanie dla biznesów:

  • startujących,
  • rozwijających się,
  • dużych.

Muszę przyznać, że rzeczywiście dostęp do tego systemu może okazać się pomocny w każdym z tych trzech rodzajów firm. Warunkiem jest jednak to, że klienci kupują ich produkty na różnych platformach. Jeśli masz swoją stronę sprzedażową, a jednocześnie korzystasz z Allegro, Amazona itp., to BaseLinker zdecydowanie ułatwi Ci pracę. Przyśpieszy wiele procesów, zautomatyzuje część z nich i zapewni wygodniejszą kontrolę nad działaniem przedsiębiorstwa.

Temat przydatności BaseLinkera wygląda jednak nieco inaczej w przypadku sprzedawców o ograniczonym zasięgu. Twoja działalność z zakresu e-commerce skupia się wyłącznie na realizacji zamówień na własnej stronie WWW? A może realizujesz transakcje tylko w systemie Allegro? Jeśli nie potrzebujesz integracji między wieloma różnymi platformami, to bardzo możliwe, że nie wykorzystasz pełnego potencjału opisywanego rozwiązania.

Oczywiście w takiej sytuacji nadal BaseLinker może być dla Ciebie przydatny. Ułatwi kontrolę zamówień i zapewni możliwość ich obsługi z poziomu jednego serwisu. Większość jego zalet jednak nie zostanie przez Ciebie wykorzystana. Z drugiej strony dobrze sprawdzić się może w takim przypadku darmowy pakiet, choć ma on dość ograniczone możliwości. Płatne rozwiązania z kolei mogą Ci się nie opłacać, wszystko jednak zależy od indywidualnego przypadku. Musisz więc samodzielnie ocenić, czy taka inwestycja ma sens i z czasem Ci się opłaci.

Funkcje BaseLinker

Czas zgłębić temat możliwości BaseLinkera. Ten system oferuje dostęp do wielu narzędzi i bardzo możliwe, że część z nich okaże się niepotrzebna w przypadku Twojej firmy. Niemniej poniżej omówiłem wszystkie dostępne opcje. Dzięki temu zorientujesz się, czy jest to rozwiązanie dla Ciebie. Odkryjesz ponadto jego potencjał, który może okazać się interesujący w przyszłości. Każdy przedsiębiorca bowiem

Manager Zamówień

Manager zamówień BaseLinker

Manager Zamówień to jedna z podstawowych funkcji BaseLinkera. Służy do kompleksowego zarządzania sprzedażą w wielu marketplace’ach z poziomu jednego serwisu. Z powodzeniem wykorzystasz go do:

  • wystawiania faktur,
  • dodawania zamówień (również telefonicznych i osobistych),
  • automatyzowania wydruku etykiet i nadawania paczek,
  • wysyłki faktur do klientów,
  • i wielu innych czynności.

Do Menadżera są pobierane dane dotyczące wszystkich zamówień z marketplace’ów, z którymi zintegrowane zostało Twoje konto. Dzięki temu kontrolowanie szczególnie rozbudowanej działalności staje się znacznie łatwiejsze. Jednocześnie masz też możliwość wykorzystywania BaseLinkera wyłącznie jako pośrednika. W tej formie nadal sprzedaż będziesz obsługiwać z poziomu sklepu internetowego. Synchronizacja odbywa się w obu przypadkach automatycznie, więc cały czas masz wszystkie zamówienia pod kontrolą.

Dodatkowym atutem Menagera Zamówień jest obecność Asystenta Pakowania. Jest to rozwiązanie, którego głównym zadaniem jest usprawnienie procesu przygotowania zamówienia do wysyłki. Dzięki swojej formie pomaga pracownikom zbierać i pakować produkty, a także informuje o ewentualnych pomyłkach. Jego działanie opiera się na korzystaniu ze skanera weryfikującego kody EAN lub SKU. Umożliwia ponadto szybkie robienie zdjęć przesyłek jeszcze przed wysyłką, by w razie problemów uchronić Cię przed ewentualnymi sporami.

Manager Zamówień usprawni cały proces obsługi zamówień. Z jego poziomu możesz bowiem kolejno:

  1. odebrać zamówienie,
  2. kontrolować realizację zamówienia,
  3. kontrolować pakowanie zamówienia,
  4. nadać paczkę,
  5. wydrukować etykietę,
  6. zamówić kuriera,
  7. przekazać numer nadania do marketplace’a lub sklepu, w którym zostało złożone zamówienie,
  8. wysyłać klientowi wiadomości o stanie zamówienia,
  9. wysłać klientowi link do śledzenia przesyłki.

Manager Produktów

Manager produktów BaseLinker

Manager Produktów to autorskie rozwiązanie BaseLinkera, łączące w jednym miejscu najważniejsze cechy:

  • ERP – każda zmiana w asortymencie zostanie automatycznie odnotowana w systemie, podobnie jak operacje na magazynie;
  • WMS – w czasie rzeczywistym możliwe jest kontrolowanie zapasów produktowych i synchronizacja ich stanu w różnych kanałach sprzedażowych;
  • PIM – w jednym miejscu zmienia, udostępnia i pozwala na zarządzanie wszystkimi informacjami o asortymencie.

Pozwala z poziomu jednej platformy kontrolować i zarządzać wszystkimi produktami, którymi handluje Twoja firma. Eliminuje w ten sposób konieczność używania zewnętrznego oprogramowania czy innych, płatnych rozwiązań. Usprawnia też wiele procesów i ułatwia zarządzanie bardziej rozbudowanymi przedsiębiorstwami z sektora e-commerce.

Wśród głównych cech tego rozwiązania wymienić można m.in.:

  • opcję łączenia dowolnej liczby magazynów i zarządzanie nimi z jednego poziomu – w ciągu kilku chwil wprowadzisz nowy cennik albo sprawdzisz stany magazynowe. Nie wymaga to logowania do kilku różnych serwisów;
  • korzystanie z modułu Asystenta Zbierania i Pakowania – rozwiązanie znane już z Managera Zamówień. Pozwala na szybsze skompletowanie zamówienia, usprawnienie wysyłki i zmniejszenie ryzyka występowania błędów;
  • możliwość prowadzenia sprzedaży za granicą – tłumaczenie wystawianych ofert na inne języki i stosowanie przelicznika na inną walutę. Tworzenie różnych serii numeracji faktur oraz definiowanie dedykowanych stawek VAT;
  • edycję informacji o wielu produktach – masz możliwość masowego zmieniania danych dotyczących produktów, którymi handlujesz. Zrobisz to zarówno z poziomu listy, jak i intuicyjnego arkusza. Mowa o dowolnych parametrach, takich jak m.in. VAT, kategoria, cena czy producent;
  • automatyczne wystawianie dokumentów magazynowych – generowanie dokumentacji z poziomu platformy, bez potrzeby korzystania z programów zewnętrznych. Dostęp do wszystkich dokumentów w jednym miejscu i w każdym momencie;
  • tworzenie produktów bazujących na ofertach marketplace, co usprawni ich wystawianie w kolejnych miejscach – importuj produkty wraz ze wszystkimi parametrami i zdjęciami, by udostępniać je na nowych platformach. Korzystaj ze sztucznej inteligencji, która dodatkowo przyśpieszy tworzenie nowego contentu, gdy zajdzie taka potrzeba.

Manager Marketplace

Manager marketplace BaseLinker

Manager Marketplace jest narzędziem, które powinny szczególnie docenić osoby sprzedające produkty jednocześnie na wielu platformach. Z jego pomocą bowiem możesz tworzyć aukcje bezpośrednio z magazynu swojego sklepu internetowego. Co istotne, za sukces tej metody odpowiedzialna jest bardzo rozbudowana siatka integracji, obejmująca ponad 130 najpopularniejszych marketplace’ów, takich jak m.in.:

  • Allegro,
  • Google Shopping,
  • eBay,
  • Amazon,
  • Etsy,
  • i wiele innych.

Niezależnie od tego, czy sprzedaż swój produkt w sklepie internetowym, czy na jednej z platform, informacja o tym automatycznie wpłynie do systemu. To przełoży się natomiast na zmniejszenie stanu magazynowego i odnotowanie transakcji w statystykach. Platforma wygeneruje ponadto odpowiednie powiadomienie, gdy przedmiot przestanie być dostępny w magazynie. Jednocześnie uniemożliwi jego zakup w marketplace’ach. W ten sposób zadbasz o komfort swoich klientów, minimalizując ryzyko problemów z realizacją transakcji.

Zarządzanie wysyłką

Statusy zamówień i wysyłki w BaseLinker

Koniec z logowaniem na każdą platformę osobno i nadzorowanie wysyłki zamówionych produktów. BaseLinker pozwala na kontrolę tego bezpośrednio ze swojego panelu. Umożliwia przeprowadzenie integracji z szeregiem najpopularniejszych firm, odpowiadających zarówno za indywidualne, jak i masowe wysyłanie paczek. Mowa tu o tak lubianych i popularnych kurierach, jak m.in.:

  • InPost,
  • DHL,
  • DPD,
  • Poczta Polska,
  • i wiele więcej (zarówno działających na rynku polskim, jak i międzynarodowym).

Jego atutem jest kompleksowe działanie i wysoki stopień automatyzacji. Oprócz samej wysyłki możesz bowiem liczyć też na generowanie etykiet czy protokołów dla kurierów. W dowolnym momencie ponadto będziesz mieć wgląd w status paczki, a powiadomienia dla klientów nie będą musiały być wysyłane ręcznie.

Jeśli zajdzie taka potrzeba, w sekcji odpowiadającej za zarządzanie wysyłką możesz stworzyć szablony swoich paczek. Szczegółowo określisz ich wymiary oraz wagę, co usprawni proces. Zniknie bowiem konieczność uzupełniania tych danych podczas każdorazowej wysyłki.

Automatyzacja procesów

Automatyzacja procesów w BaseLinker

Temat automatyzacji przewijał się już w tym tekście kilkukrotnie i nie jest to przypadek. To cecha szczególnie istotna, a jej znaczenie rośnie wraz z rozwojem internetowego przedsiębiorstwa.. Wszystko bowiem opiera się na tym, że sprzedaż internetowa w znacznej mierze składa się z czynności powtarzalnych. Choć pozornie nie są one skomplikowane, w przypadku znacznej ilości zamówień zajmują wiele czasu. Rutyna znacząco zwiększa ponadto ryzyko występowania błędów, które negatywnie odbijają się na funkcjonowaniu firmy.

Automatyzacja sprawia, że część podstawowych czynności może być wykonywana automatycznie przez system. Nadal pozostają one pod nadzorem profesjonalistów, ale czas ich wykonywania znacząco spada. To natomiast zwiększa wydajność firmy. Pozwala na realizację większej liczby zamówień, co z kolei generuje wyższe zyski.

BaseLinker Connect

BAselinker Connect

BaseLinker Connect promowana jest jako „największa sieć współpracy B2B”. To pewnego rodzaju „ekosystem” gromadzący w jednym miejscu wszystkie osoby uczestniczące w procesie kupna/sprzedaży produktów:

  • odbiorców,
  • dostawców,
  • producentów,
  • dystrybutorów,
  • sprzedawców w modelu dopshippingowym,
  • operatorów usług fulfillment.

To projekt bezustannie rozwijany, jego główną mocą jest natomiast rosnące zainteresowanie. W chwili tworzenia tego artykułu korzysta z niego ponad 30 tys. użytkowników i 600+ dostawców. Zapewnia 1000+ integracji i ponad 99 mln produktów. To interesująca koncepcja, pozwalająca na rozwój działalności internetowej w dość nieoczywistym kierunku. Wśród głównych funkcji oraz zalet oferowanych klientom znaleźć można m.in.:

  • rozwój rynku zbytu dla producentów,
  • szybsze skalowanie sprzedaży hurtowej,
  • poprawę obsługi zamówień,
  • ulepszoną komunikację z kontrahentami,
  • dostęp do potężnej bazy kontrahentów,
  • ułatwienie współpracy B2B.

Automatyzacja cen (Repricing)

Osoby prowadzące sprzedaż na różnych platformach z pewnością wiedzą, jak dynamiczne bywają cenniki. Stawki zmieniają się często nawet kilka razy dziennie, a wpływ na to ma szereg różnorodnych czynników. To natomiast sprawia, że ręczne wprowadzanie korekt w ofertach jest niezwykle uciążliwe. W tradycyjnym wydaniu wymaga logowania do kont na różnych marketplace’ach, co jest wyjątkowo czasochłonne.

Repricing jest funkcją pozwalającą na ustawienie automatycznego dostosowywania cen na danych platformach. Odbywa się to w oparciu o analizę konkurencyjnych ofert innych sprzedawców. Wystarczy tylko, że wprowadzisz określone reguły, zgodnie z którymi powinno się to odbywać (np. ceny maksymalne i minimalne). Następnie BaseLinker zrobi wszystko za Ciebie, bez jakiejkolwiek ingerencji człowieka. W chwili pisania tego tekstu jest to opcja dostępna na:

  • Allegro,
  • Amazon,
  • eMAG.

Twórcy zapowiadają natomiast, że już w najbliższym czasie ta opcja pojawi się także na pozostałych marketplace’ach. Jej głównym celem jest przede wszystkim oszczędność Twojego czasu i zachowanie konkurencyjności. Z powodzeniem sprawdzi się w przypadku firm działających w najpopularniejszych branżach. Tam, gdzie sprzedawców jest wielu, każda zmiana stawek ma znaczenie. Repricing natomiast zajmie się tym sam, informując Cię tylko o aktualnej sytuacji.

Obsługa klientów

BaseLinker Responso

Temat sprawnej obsługi klientów jest jednym z najważniejszych w branży e-commerce. Niestety wielu sprzedawców go bagatelizuje, działając na swoją niekorzyść. BaseLinker podchodzi do tej kwestii w sposób kompleksowy, zapewniając swoim klientom dostęp do integracji z Responso. Jest to profesjonalny system usprawniający komunikację z odbiorcami.

Responso możesz dodać do swojego konta w BaseLinkerze zupełnie za darmo. Przyjmuje on formę dodatkowego modułu, nie musisz więc z każdym razem logować się do niego oddzielnie. Ma zarówno wersję darmową, jak i płatną, możesz więc wybrać tę, która lepiej odpowiada na Twoje potrzeby. W ten sposób zyskujesz:

  • centrum komunikacji – podpinając Responso do swojego konta zyskujesz oddzielny moduł skupiony wyłącznie na aspekcie komunikacyjnym. Dzięki temu możesz sprawić, że czas oczekiwania Twoich klientów na odpowiedź znacząco się zmniejszy. Pomoże w tym możliwość zarządzania wszystkimi komunikatami przy użyciu statusów, filtrów, automatyzacji oraz tagów. Nie będzie potrzeby ponadto logowania się i sprawdzania wielu oddzielnych skrzynek na kilku platformach;
  • parowanie wiadomości z zamówieniami – Responso gwarantuje dostęp do informacji o konkretnym zamówieniu z poziomu wiadomości. W ten sposób możesz błyskawicznie sprawdzić, jaki temat interesuje Twojego klienta i udzielić mu rzetelnej odpowiedzi. Bez problemu sprawdzisz ponadto historię konwersacji oraz opinie wystawiane przez konkretnego kupującego;
  • trójstronne integracje – integracja Responso z Baselinkerem nie ogranicza połączenia tego duetu z innymi, zewnętrznymi platformami. W jednym miejscu rozszerzysz zakres ich działania tak, by był odpowiedni dla Twojego biznesu.

Responso został wyposażony w szereg nowoczesnych i niezastąpionych funkcji, usprawniających komunikację. Doskonałym sposobem na generowanie automatycznych odpowiedzi na przychodzące wiadomości jest autoresponder, który ustawisz z poziomu swojego panelu użytkownika. Ponadto część zadań jest wspierana przez sztuczną inteligencję. Rozwiązania AI mogą ułatwić Ci m.in. tworzenie wiadomości z uwzględnieniem danych konkretnego zamówienia. To całkiem przydatna opcja – szczególnie w przypadku konieczności odpisywania na bardzo wiele komunikatów w krótkim czasie.

Support BaseLinker
Support BaseLinker

BaseLinker Sp. z o.o. to polska firma z siedzibą we Wrocławiu. Dzięki temu oferuje klientom polskojęzyczny support oraz dostęp do całkiem obszernej bazy wiedzy. Sposób kontaktu ze specjalistami zależy natomiast od tego, czy jesteś zarejestrowanym użytkownikiem i z jakiego pakietu aktualnie korzystasz.

Kontakt

Kontakt BaseLinker

Ogólnodostępne formy kontaktu z supportem BaseLinkera zakładają:

  • skorzystanie z formularza kontaktowego – znajdziesz go w zakładce „Kontakt” na głównej stronie serwisu,
  • wysłanie wiadomości na adres e-mail: bok@baselinker.com.

Jeśli jesteś klientem i masz dostęp do swojego konta, otwórz w nim zakładkę „Pomoc i kontakt”. Znajdziesz ją w bocznym lewym menu. Tam widocznych jest sześć segmentów:

  • aktualny status – w zwięzłej formie pokazuje, czy z Twoim narzędziem wszystko w porządku,
  • popularne tematy pomocy – prezentuje najpopularniejsze zagadnienia i odsyła do ich wyjaśnienia w bazie wiedzy oraz do filmików instruktażowych,
  • szukasz informacji? – prowadzi do bazy pomocy lub Akademii. Pozwala również na wyszukanie przydatnych materiałów za pomocą wyszukiwarki,
  • masz pytanie/sugestię? – pozwala na wysłanie swojego zgłoszenia lub sugestii do specjalistów BaseLinker, którzy przyjrzą się danemu zagadnieniu;
  • wysłane zgłoszenia – prezentuje wysłane do tej pory zgłoszenia wraz z najważniejszymi informacjami o nich.

Niestety całodobowe wsparcie supportu dostępne jest jedynie w pakietach Business oraz Enterprise. Zabrakło mi ponadto czatu z konsultantami na żywo (choćby w określonych godzinach).

Pomoc i FAQ

FAQ BaseLinker

Sekcja pomocy zawiera wszystkie najważniejsze informacje dotyczące funkcjonowania BaseLinkera. Znajdziesz tam szereg rozbudowanych porad i samouczków. Są na tyle szczegółowe, że ciekawe informacje mogą znaleźć w nich zarówno nowi, jak i doświadczeni klienci. Jeśli to początek Twojej przygody z rynkiem e-commerce, twórcy przygotowali dla Ciebie cztery główne segmenty:

  • Czym jest BaseLinker,
  • Konfiguracja BaseLinkera,
  • Zarządzanie produktami,
  • Zarządzanie zamówieniami.

Po poznaniu najważniejszych zagadnień związanych z obsługą BaseLinkera możesz skorzystać z tekstów rozlokowanych w pozostałych kategoriach. Do Twojej dyspozycji są artykuły dotyczące m.in.:

  • integracji,
  • Managera Zamówień,
  • aukcji i ofert,
  • marketplace,
  • przesyłek,
  • integracji z różnymi platformami,
  • wysyłek,
  • i wielu innych.

Uzupełnieniem wszystkich tych informacji jest wiedza zgromadzona w zakładce FAQ. Znalazły się tam odpowiedzi na pytania najczęściej zadawane przez użytkowników. Jeśli po zgłoszeniu nadal brak rozwiązania Twojego problemu, warto poszukać w tym miejscu trafnych wskazówek.

Akademia

BaseLinker Akademia

BaseLinker jest jednym z pionierów w swojej dziedzinie, nic więc dziwnego, że prowadzi własną Akademię. Możesz w niej skorzystać z rozmaitych bezpłatnych kursów online o bardzo zróżnicowanej tematyce. Poruszane są w nich zarówno tematy związane bezpośrednio z serwisem, jak i dotyczące szeroko pojętej działalności internetowej i sektora e-commerce.

Dodatkowym atutem Akademii jest darmowy dostęp do bardzo wielu webinarów. Są one publikowane na YouTube, dokąd prowadzi przekierowanie ze strony Baselinkera. Podobnie jak w przypadku kursów, tutaj również część tematów jest związanych z platformą. Nie brak jednak również takich, które znacznie szerzej omawiają sprzedaż internetową. Niektóre są prowadzone przez osoby znane i cenione w świecie e-commerce.

Współpraca i partnerzy

Jeśli chcesz, możesz dołączyć do partnerów BaseLinkera na trzech poziomach:

  • programu partnerskiego – osoby zajmujące się instalowaniem sklepów internetowych mogą zapraszać klientów do korzystania z BaseLinkera. Następnie od każdego takiego zdarzenia naliczana jest indywidualna prowizja;
  • w ramach współpracy z twórcami platform sklepowych – możesz połączyć swój sklep z BaseLinkerem i promować go jako w pełni zintegrowany z serwisami marketplace. W takim przypadku narzędzie bierze na siebie obustronną komunikację z platformami i aktualizacje w odpowiedzi na zmiany w API danego serwisu;
  • w ramach współpracy z firmami oferującymi usługi dla branży e-commerce – rozwiązanie dla osób oferujących usługi skierowane do sprzedawców internetowych. Mogą być to m.in. rozwiązania księgowe, analityczne i różne narzędzia z sektora e-commerce. Warunki każdej takiej współpracy ustalane są indywidualnie.

Integracje
BaseLinker

BaseLinker oferuje ogromne możliwości integracji z najróżniejszymi serwisami i narzędziami zewnętrznymi. Zgodnie z deklaracjami jest ich ponad 1000, a do swojego konta możesz ich dodać tak wiele, jak tylko potrzebujesz. Nie ma w tej kwestii żadnych ograniczeń i nie wpływa to na koszt miesięczny korzystania z serwisu.

Do Twojej dyspozycji są integracje z zakresu:

Ponadto na stronie główniej serwisu, w zakładce integracje, jest również sekcja „coming soon”. Możesz tam podejrzeć, jakie integracje zostaną wdrożone w przyszłości. To wartościowa wiedza z perspektywy dynamicznie rozwijających się serwisów.

Narzędzie do zarządzania e-commerce. Jak BaseLinker działa w praktyce?

Przyszła pora na część praktyczną. Znajdziesz w niej szczegółowy opis procesu zakładania nowego konta w BaseLinkerze. Następnie przeanalizowałem interfejs platformy i omówiłem dostęp do najważniejszych funkcji. Na koniec stworzyłem przewodnik wyjaśniający, jak krok po kroku przebiega integracja tego narzędzia z marketplacem. Dzięki temu łatwiej będzie Ci się odnaleźć, szczególnie na początku współpracy z tym systemem.

Jak założyć konto w BaseLinker?

BaseLinker to system stworzony przez polską firmę, dzięki czemu ma polską wersję językową. Dotyczy to zarówno głównej strony internetowej, jak i samego interfejsu narzędzia. To z kolei usprawnia proces zakładania w nim konta. Aby to zrobić, musisz tylko przejść do serwisu, a następnie nacisnąć przycisk „Wypróbuj za darmo”. Znajdziesz go w prawym górnym rogu ekranu lub w górnej części głównego widoku.

Strona WWW BaseLinker

System przeniesie Cię do formularza rejestracyjnego, który składa się z dwóch podstawowych kroków. Pierwszy wymaga podania danych konta, takich jak:

  • adres e-mail,
  • hasło, które musi zawierać:
    • min. 8 znaków,
    • min. 1 małą literę,
    • min. 1 dużą literę,
    • min. 1 cyfrę.
Rejestracja w BaseLinker

W drugim musisz uzupełnić dane firmy, w ramach której zamieszasz sprzedawać swoje towary w sieci. Mowa tu o takich informacjach, jak:

  • kraj,
  • numer NIP,
  • nazwa firmy,
  • pełny adres,
  • numer telefonu,
  • imię osoby kontaktowej,
  • szacowana liczba zamówień (możesz wybrać opcję „Nie prowadzę jeszcze sprzedaży”, jeśli dopiero przygotowujesz się do rozpoczęcia działalności),
  • użytkownik polecający, jeśli skierowała Cię na ten portal osoba działająca w ramach programu polecającego BaseLinker.
BaseLinker - Rejestracja

Po potwierdzeniu danych i wyrażeniu chęci otwarcia konta otrzymasz dostęp do bezpłatnego, 14-dniowego okresu próbnego. W tym czasie możesz wypróbować funkcje platformy, a w szczególności te skierowane do Twojego typu działalności. Po tych dwóch tygodniach możesz natomiast podjąć decyzję o ewentualnym przejściu na płatny abonament.

Teraz możesz przejść do logowania do interfejsu użytkownika. Wystarczy tylko, że w pustych oknach wpiszesz:

  • login,
  • hasło.

Następnie naciśnij „Zaloguj się” i gotowe!

Logowanie do BaseLinker

Na podany w formularzu numer telefonu oraz mail możesz otrzymać również wiadomości ułatwiające proces wdrożeniowy. Jest to zaproszenie na bezpłatne szkolenie live „Szybki start z BaseLinker”. Zgodnie z zapowiedzią dowiesz się z niego, „jak w pełni wykorzystać to narzędzie”. Moim zdaniem to bardzo wygodne rozwiązanie i warto skorzystać z tej propozycji. Taki „kurs” może okazać się szczególnie pomocny w przypadku osób, które nigdy wcześniej nie korzystały z tej platformy.

Interfejs BaseLinker – wprowadzenie

Przy pierwszym logowaniu do serwisu musisz odpowiedzieć na podstawowe pytania dotyczące Twojej działalności. Na ich podstawie system przygotuje dla Ciebie rozwiązania, których faktycznie potrzebujesz. Pierwsze z nich dotyczy niezbędnych integracji. BaseLinker ma ich naprawdę wiele, więc bez problemu wybierzesz je dla różnego zakresu działania, z takich kategorii, jak np.:

  • marketplace, m.in.:
    • Amazon,
    • Allegro,
    • Skroutz,
  • sklepy, m.in.:
  • kurierzy, m.in.:
    • InPost,
    • Poczta Polska,
    • UPS,
  • ERP, m.in.:
    • Comarch ERP Optima,
    • Microsoft Dynamics NAV,
  • Fullfillment, m.in.:
    • fullfillment by Amazon,
  • księgowość, m.in.:
  • SMS, m.in.:
    • GoSMS,
    • sendSMS,
    • ClickSend,
  • hurtownie, m.in.:
    • amracing.pl,
    • ADLER Europe,
    • abckosmetyczne.pl,
  • pozostałe, m.in.:
    • Android,
    • BaseLinker Connect,
    • Slack,
    • Thunderbird.

Wystarczy tylko, że wybierzesz rozwiązania, które Cię interesują. Pojawią się wtedy w rzędzie na samej górze. Ja dla przykładu wybrałem Allegro, PrestaShop, InPost, Slack oraz Thunderbird.

Marketplace integracji w BaseLinker

Kolejny krok to wybór funkcji, które Cię interesują. Do Twojej dyspozycji są rozwiązania z zakresu „zamówień”, „produktów” oraz pozostałych opcji. Znajdziesz tu tak przydatne opcje, jak m.in.:

  • pobieranie zamówień ze wszystkich źródeł,
  • przekazywanie zamówień do sklepu,
  • faktury i paragony,
  • zarządzanie magazynem z poziomu BaseLinker lub sklepu,
  • synchronizacja stanów i cen,
  • tworzenie ofert w sklepie,
  • dropshipping,
  • i inne.

Po wybraniu potrzebnych Ci funkcji naciśnij niebieski przycisk „Gotowe”. System przekieruje Cię do Twojego konta i głównego interfejsu narzędzia.

Interfejs BaseLinker – przegląd

Jak widzisz, uruchomienie platformy nie jest bardzo trudne czy czasochłonne. Nieco bardziej angażująca jest natomiast obsługa samego interfejsu. Nie ma on specjalnie nowoczesnego wyglądu i cechuje go prostota. Osobiście mi to nie przeszkadza, bo lubię minimalizm. Użytkownicy, którzy jednak stawiają na unikatowy i oryginalny design, mogą być nieco rozczarowani.

Serwis jest podzielony na cztery główne strefy:

  • boczne lewe menu – zawiera główne funkcje serwisu, takie jak:
    • zamówienia – to sekcja ze wszystkimi aspektami dotyczącymi zarówno ogółu realizowanych transakcji, jak i konkretnego zamówienia. Pozwala sprawdzać szereg istotnych z punktu widzenia działania e-sklepu kwestii, takich jak:
      • lista zamówień,
      • faktury,
      • zwroty,
      • statystyki,
      • statusy zamówień,
      • szablony e-mail/SMS,
      • automatyczne akcje,
      • wydruki i eksporty,
      • import przelewów,
      • ustawienia;
    • produkty – w tym segmencie umieszczono wszelkie narzędzia pozwalające na wydajne zarządzanie produktami, którymi handlujesz w internecie. Znajdziesz tu odpowiedzi na pytania dotyczące takich aspektów swojej działalności, jak:
      • lista produktów,
      • kontrola magazynu,
      • automatyczne akcje,
      • import/export,
      • ustawienia,
    • integracje – w tym miejscu dodasz każdą potrzebną Ci integrację (lub usuniesz tę, której już nie potrzebujesz, jeśli zajdzie taka potrzeba). Bez potrzeby korzystania z dodatkowych platform czy działań poza BaseLinkerem;
    • pomoc i kontakt – dostęp do supportu i bazy wiedzy, które opisywałem szczegółowo powyżej, przy okazji dostępnych w BaseLinkerze funkcjonalności. Znajdziesz tu również wszystkie swoje wcześniej wysłane zgłoszenia, wraz z podstawowymi danymi na ich temat;
    • marketplace – prezentuje wszelkie platformy sprzedażowe, w ramach których funkcjonuje Twoja działalność. Możesz z tego poziomu kontrolować w nich (na przykładzie Allegro):
      • wystawianie produktów,
      • zarządzanie aukcjami,
      • ustawienia,
      • cennik wysyłek,
      • kategorie i parametry,
      • szablony aukcji,
      • powiązania,
      • Allegro Ads,
      • wiadomości;
      Zaletą tej opcji jest to, że wszystkie te działania realizowane są bez potrzeby przechodzenia do danego serwisu. Wszystko odbywa się z poziomu systemu BaseLinker, ułatwiając prowadzenie działalności. Ponadto w tym miejscu, poprzez naciśnięcie jednego przycisku („+”), masz też możliwość integracji nowej platformy. Dostęp do niej także będzie możliwy właśnie z tego poziomu.
  • menu górne – oferuje podstawowe funkcje ułatwiające zarządzanie kokpitem, takie jak:
    • szybki dostęp do najważniejszych funkcjonalności,
    • wyszukiwarkę,
    • powiadomienia,
    • ustawienia konta;
  • widok główny – w nim prezentowana jest zawartość danej zakładki, w której zamierzasz pracować. W przypadku strony głównej przygotowanej dla nowych użytkowników przede wszystkim znajdziesz tam „samouczek” pozwalający na indywidualne dopasowanie systemu do swoich potrzeb. Z jego poziomu masz dostęp do szeregu podpowiedzi usprawniających proces optymalizacji. Pomaga przy tym sprawdzić, czy wszystko działa prawidłowo i podpowiada, co dodatkowo możesz jeszcze wdrożyć w danym zakresie. Pod tymi poradami widoczne są natomiast podstawowe statystyki Twojego konta, określające:
    • liczbę integracji,
    • liczbę zamówień w danym dniu,
    • ilość zamówień i ich wartość w danym okresie.
Panel BaseLinker

Jak przebiega proces integracji w BaseLinker?

Aby BaseLinker zapewniał Ci dostęp do wszystkich potrzebnych platform, konieczna jest jego poprawna integracja. Możliwe jest przeprowadzenie jej na własną rękę, jak i zatrudnienie do tego profesjonalistów. Sam proces generalnie jednak nie należy do specjalnie skomplikowanych. Możesz więc spróbować uporać się z nim samodzielnie. Aby to zrobić, zaloguj się na swoje konto użytkownika na platformie.

Następnie skorzystaj z jednej z kilku dostępnych metod:

  • rozwinięcia opcji „Szybki dostęp” na samej górze i dodania tam opcji „Integracje”. Wtedy będzie można dodawać je już zawsze z tego poziomu;
  • przejścia do zakładki „Integracje” i wybrania zielonego przycisku „Dodaj integrację”;
  • Naciśnięcia znaku „+” w lewym bocznym menu przy sekcji Marketplace, jeśli to właśnie platformy sprzedażowej ma dotyczyć integracja.

Ja na potrzeby instrukcji posłużę się drugą z opcji, bo nie wymaga wykonywania żadnych dodatkowych działań.

Dodawanie integracji w BaseLinker

Na Twoim ekranie pojawi się lista dostępnych konfiguracji. Możesz kliknąć tę, które Cię szczególnie interesuje. Ja dla przykładu wybiorę Allegro. W nowym oknie zobaczysz warunki, które należy spełnić, by wykonać pożądaną integrację. W praktyce wystarczy jedynie zatem nacisnąć zielony przycisk „Podłącz konto Allegro” i gotowe. Po jego wybraniu logujesz się na swoje konto Allegro i w odpowiedzi potwierdzasz chęć przeprowadzenia operacji. Jeśli chcesz, możesz skorzystać również z samouczka wideo, który przeprowadzi Cię przez cały proces.

Podłączanie konta Allegro w BaseLinker

Wybrane rozwiązanie zobaczysz w zakładce „Integracje”. Z jej poziomu możesz sprawdzić, jak działa, i zmienić jego konfigurację, jeśli zajdzie taka konieczność. System sam zacznie też pobierać dane z wprowadzonych do niego platform.

Ile kosztuje BaseLinker?

BaseLinker jest narzędziem dostępnym zarówno w darmowej, jak i płatnej wersji. Rozwiązanie bezpłatne ma jednak niestety bardzo ograniczone możliwości. Może sprawdzić się u osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z e-commerce. W przypadku kont wymagających zapłaty, ich cena w znacznej mierze jest uzależniona od liczby zamówień realizowanych w miesiącu. Składa się ze stałej opłaty oraz „dopłaty” zależnej od liczby zamówień. To całkiem rozsądne rozwiązanie, bo łatwo możesz regulować opłaty i ponosić koszty zrealizowanych transakcji. Płacisz więc za faktyczne zużycie, bez podpisywania umowy zakładającej „z góry” wysokość zobowiązania.

Do Twojej dyspozycji są trzy pakiety:

  • Freemium – rozwiązanie w pełni darmowe dla maksymalnie 100 zamówień miesięcznie. Dobre dla początkujących przedsiębiorców z branży e-commerce i niewielkich sklepów. W jego ramach do Twojej dyspozycji pozostaje:
    • nielimitowana liczba integracji,
    • do 1000 produktów (w magazynie lub ofert),
    • 3 profile pracownicze,
    • synchronizacja stanów, cen i zamówień co godzinę,
    • przechowywanie danych przez 6 miesięcy,
    • funkcje AI,
    • wystawianie ofert w wielu kanałach,
    • zarządzanie magazynem, katalogiem produktów, zamówieniami i fakturowaniem (ERP + WMS + PIM),
    • możliwość składania i obsługi zamówień B2B,
    • aplikacje Printer i Caller,
    • Asystent Pakowania,
    • łatwa wymiana danych w modelu B2B (BaseLinker Connect),
    • dostęp do API,
    • korzyści ekosystemu BaseLinker;
  • Business – jego cena zależy od zrealizowanej liczby zamówień w miesiącu. Obowiązuje 99 zł opłaty stałej i 0,59 zł/za każde zamówienie (pierwszych 1000 zamówień), a następnie 0,19 zł/zamówienie. W zakładce „Cennik” na stronie BaseLinkera jest dostępna skala przedstawiająca liczbę zamówień. Możesz ustawić w niej spodziewaną wartość i oszacować ostateczny koszt narzędzia. W przypadku 2000 zamówień będzie to 879 zł/miesięcznie (99 zł + 590 zł + 190 zł). To rozwiązanie stworzone z myślą o intensywnie rozwijających się biznesach z branży e-commerce. Oprócz wszystkich funkcji z planu Freemium zapewnia ponadto:
    • nielimitowaną liczbę produktów i ofert,
    • nielimitowaną liczbę użytkowników,
    • synchronizację zamówień, cen i stanów w czasie rzeczywistym,
    • przechowywanie danych przez 24 miesiące,
    • rozszerzone funkcje AI,
    • priorytetowe wsparcie supportu 24/7,
    • dostęp do akceleracji (opcja częstszej synchronizacji i zwiększenia limitów dla określonych elementów, np. czasu weryfikacji statusu kuriera czy limitów API),
    • repricer dla platform marketplace (codzienna analiza ofert konkurencji i automatyczna zmiana cen w ramach limitu z opcją płatnego rozszerzenia);
  • Enterprise – oferta indywidualna, wyceniana na podstawie oczekiwań konkretnego klienta. Pozwala na ponad 10000 zamówień lub 2 mln PLN GMV miesięcznie. Stworzona z myślą o potężnych przedsiębiorstwach internetowych, działających na ogromną skalę. Zapewnia wszystko z planu Business, a dodatkowo oferuje:
    • infrastrukturę Enterprise,
    • umowę SLA,
    • nielimitowane miejsce na dane,
    • indywidualny czas przechowywania danych,
    • dedykowanego opiekuna konta,
    • wielojęzyczną infolinię supportu 24/7,
    • wsparcie API,
    • nielimitowane funkcje AI,
    • wszystkie akceleracje w cenie,
    • indywidualne integracje i zmiany w systemie,
    • rozszerzony Repricer dla platform marketplace.
Cennik BaseLinker

Oprócz pakietu bezpłatnego BaseLinker przygotował dla nowych klientów jeszcze jedno udogodnienie. Jest nim darmowy, 14-dniowy okres próbny. Jak wspominałem podczas opisywania procesu zakładania konta, po jego zakończeniu możesz przejść na pakiet płatny lub zdecydować się na Freemium. To dobra okazja, by przetestować platformę, sprawdzić jej możliwości i zobaczyć, z czym masz do czynienia. Dzięki temu podejmiesz lepiej przemyślaną, rozsądną decyzję. Skorzystanie z tej opcji nie wymaga nawet podania danych karty płatniczej, co jest dużym ułatwieniem.

BaseLinker vs alternatywne rozwiązania

BaseLinker jest potężnym narzędziem o ogromnych możliwościach. Ma ogrom zalet, ale niestety jest dość kosztowny w przypadku średnich i większych firm, realizujących wiele transakcji miesięcznie. Mniejsze biznesy z kolei mogą mieć problem z wykorzystaniem jego potencjału, a darmowa wersja ma liczne ograniczenia. Trudno się zatem dziwić, że wielu przedsiębiorców do wystawiania ofert i zarządzania sprzedażą poszukuje alternatywnych rozwiązań. Tych w internecie natomiast bez większego problemu można znaleźć przynajmniej kilka. Wśród najczęściej polecanych i cieszących się popularnością wymienić można m.in.:

  • Apilo (dawniej ERPBox),
  • Sello,
  • IdoSell,
  • xSale,
  • SellAsist.

Większość z nich ma darmowe okresy próbne lub wersje bezpłatne z okrojonymi funkcjonalnościami. Polecam skorzystać z tych opcji i przekonać się, jak wyglądają poszczególne rozwiązania. Dzięki takiemu porównaniu oraz sprawdzeniu cen łatwiej będzie Ci znaleźć i wybrać narzędzie idealnie dostosowane zarówno do Twoich oczekiwań, jak i możliwości finansowych.

Zalety i wady BaseLinker

Zalety BaseLinker

  • rozbudowana lista funkcji,
  • ogrom integracji,
  • kompleksowe zarządzanie produktami,
  • kompleksowe zarządzanie zamówieniami i stanami magazynowymi,
  • integracje z kurierami i systemami płatności,
  • raportowanie i analityka,
  • automatyzacja procesów,
  • polska wersja językowa,
  • polskojęzyczny support,
  • bezpłatny plan,
  • możliwość współpracy B2B dzięki BaseLinker Connect,
  • opłaty uzależnione od faktycznej liczby zamówień miesięcznie,
  • łatwy proces zakładania konta,
  • możliwość prowadzenia sprzedaży zagranicznej,
  • minimalistyczny interfejs użytkownika z łatwo dostępnymi najważniejszymi funkcjami.

Wady BaseLinker

  • wysoki koszt w przypadku e-sklepów realizujących wiele zamówień miesięcznie,
  • ogrom dostępnych rozwiązań może być przytłaczający, szczególnie w przypadku początkujących użytkowników,
  • niezbyt nowoczesny interfejs,
  • brak czatu na żywo z supportem,
  • pełny support 24/7 niedostępny w przypadku darmowego konta, a wielojęzyczna infolinia przeznaczona tylko dla klientów pakietu Enterprise,
  • mniejsze przedsiębiorstwa mogą nie wykorzystać całego potencjału platformy.

Nadawanie przesyłek, zarządzanie zamówieniami i znacznie więcej. BaseLinker – podsumowanie

Szukasz programu do wystawiania produktów, śledzenia aukcji i nadzorowania całego procesu sprzedażowego? BaseLinker pod tym względem bez wątpienia jest jednym z najciekawszych narzędzi na rynku. Oferuje ogrom możliwości, które nie zawiodą nawet naprawdę potężnych przedsiębiorstw z sektora e-commerce. W dodatku zapewnia bardzo rozbudowane integracje ze wszystkimi marketplace’ami dostępnymi na rynku. Bez wątpienia jego zaletą jest ponadto fakt, że to polska platforma, dostępna w polskiej wersji językowej i oferująca taki też support.

Nie ma rozwiązań pozbawionych wad i BaseLinker też takie niestety posiada. Oczywiście na pierwszy plan wychodzi tu wątek cen. Pakiet bezpłatny jest bardzo przyjemnym akcentem, ale sprawdzi się w przypadku wyłącznie bardzo małych sklepów. Kolejna opcja kosztuje już całkiem dużo, co może odstraszać część przedsiębiorców. Nie bez znaczenia jest ponadto wielkość samego narzędzia. Ogrom dostępnych opcji bywa przytłaczający, szczególnie na początku. Nie pomaga w tym nawet dość minimalistyczny interfejs, który z kolei trudno uznać za atrakcyjny wizualnie.

Jeśli od dłuższego czasu zastanawiasz się nad BaseLinkerem, to zdecydowanie polecam jego wypróbowanie. Możesz skorzystać z bezpłatnego okresu próbnego lub planu darmowego. Oba pozwolą Ci szybko zorientować się, czy jest to rozwiązanie dla Ciebie. Ponadto warto porównać go z innymi opcjami dostępnymi na rynku i rozważyć, czy będziesz w stanie w pełni wykorzystać jego potencjał. Jeśli jego cena jest dla Ciebie akceptowalna, a funkcje potrzebne, może okazać się sposobem na wzniesienie Twojego biznesu e-commerce na zupełnie nowy poziom.

Ocena ogólna
7.95 /10